abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker woensdag 5 februari 2025 @ 11:53:34 #276
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216557758
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:02 schreef potjecreme het volgende:
Op dit forum heb ik dit al eens eerder gezegd. Het is dubieus hoe er geen rekening wordt gehouden met slachtoffers/nabestaanden terwijl schrijvers en streamingdiensten geld verdienen met hun leed. Soms verdienen de daders geld. Dat is ergens niet oke.
Mee eens.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:45:41 #277
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216558153
Vind bedreigingen nog minder oké.

Een boek zou je moeten kunnen schrijven en uitbrengen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Spellchecker woensdag 5 februari 2025 @ 12:48:57 #278
197773 crew  maily
pi_216558201
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vind bedreigingen nog minder oké.

Een boek zou je moeten kunnen schrijven en uitbrengen.
Over zo'n trieste zaak?
Zonder overleg met de nabestaanden?

Ik vind van niet.

Bedreigingen zijn niet oké natuurlijk.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 12:51:44 #279
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216558246
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:48 schreef maily het volgende:

[..]
Over zo'n trieste zaak?
Zonder overleg met de nabestaanden?

Ik vind van niet.

Bedreigingen zijn niet oké natuurlijk.
Als nabestaande heb je niet ineens het recht om boeken wel of niet te laten uitgeven
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Spellchecker woensdag 5 februari 2025 @ 13:00:16 #280
197773 crew  maily
pi_216558374
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Als nabestaande heb je niet ineens het recht om boeken wel of niet te laten uitgeven
-O-
pi_216558402
Dit mag toch niet?

Dit boek is een kijkje achter én voor de schermen van een moordzaak die zijn weerga niet kende. Mét daarin ook onthullende politiestukken die eigenlijk geheim moesten blijven.

Via Bol punt kom
pi_216558418
Vico:
quote:
Boek over de zaak Gino wordt al na één dag uit de handel genomen. De discussie over ongeautoriseerde of geautoriseerde true crime is wat mij betreft geopend. Wanneer kun je dat ethisch gezien niet en wel maken? Ik herinner me ook een boek van mijn collega
@YelleTieleman
over de zaak Faber. Daar was volgens mij geen of in ieder geval minder ophef over.
twitter

twitter

quote:
Ik begrijp dat de journalist van het boek over Gino de familie een week voordat het uitkwam een paar exemplaren opstuurde. Hij heeft het boek gemaakt nav wat er in de media over de zaak is verschenen.
@YelleTieleman
laat me net weten dat hij tijdens het proces van het maken van het boek de familie van Anne Faber wel heeft benaderd voor wederhoor, maar dat die koos om niet mee te werken. Zij kwamen zelf ook met een boek uit.
pi_216558491
De nabestaanden zeggen zich niet te herkennen in hoe bepaalde gebeurtenissen en personen in het boek zijn neergezet.

Ik kan me hierbij wel wat voorstellen als er is gegraven in hun privéleven en dit openbaar gaat. Zeker als je als familie veel hebt meegemaakt.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:11:55 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216558508
Ik denk dat het ook een lastig idee is dat iemand geld gaat verdienen met jouw leed en je er zelf niets van ziet, behalve dat mensen nog meer van je weten (en dat ook laten merken).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 februari 2025 @ 17:16:03 #285
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216561688
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:11 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het ook een lastig idee is dat iemand geld gaat verdienen met jouw leed en je er zelf niets van ziet, behalve dat mensen nog meer van je weten (en dat ook laten merken).
Zoiets zal het vast zijn.

Desalniettemin moet zo’n boek gewoon uitgegeven kunnen worden, hoe kut het ook kan zijn voor nabestaanden. Het geeft je inderdaad, zoals hierboven eerder al gepost, niet ineens het recht om een boek wel of niet te laten uitgeven.

Waar trek je de grens? De zaak is enorm in de openbaarheid geweest, het is niet alsof de familie zich schuw in een hoekje hield (en ook al deden ze dat wel, had het nog geen verschil gemaakt).

Of mag je pas schrijven na een x aantal jaar? Dat slaat nergens op. Bij verhalen en weet ik het over true crime heb je simpelweg áltijd te maken met slachtoffers en/of nabestaanden. Zo is het nou eenmaal.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:17:38 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216561704
Nou ja, wellicht zou bij true crime iig een deel van de opbrengst aan de slachtoffers en/of nabestaanden moeten vervallen.
Niet zijnde de nabestaanden van de dader overigens, voor de duidelijkheid.
Voor daders en hun nabestaanden zou sowieso een soort van Son of Sam wet moeten bestaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:37:19 #287
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216562625
Dat zoiets mag ook :') wat een bananenrepubliek zijn we toch. Als de familie het niet eens is, geef dat boek dan niet uit.
graag op anoniem
pi_216562661
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Desalniettemin moet zo’n boek gewoon uitgegeven kunnen worden, hoe kut het ook kan zijn voor nabestaanden. Het geeft je inderdaad, zoals hierboven eerder al gepost, niet ineens het recht om een boek wel of niet te laten uitgeven.

Waar trek je de grens? De zaak is enorm in de openbaarheid geweest, het is niet alsof de familie zich schuw in een hoekje hield (en ook al deden ze dat wel, had het nog geen verschil gemaakt).

Of mag je pas schrijven na een x aantal jaar? Dat slaat nergens op. Bij verhalen en weet ik het over true crime heb je simpelweg áltijd te maken met slachtoffers en/of nabestaanden. Zo is het nou eenmaal.
Het inkt is nauwelijks droog in deze zaak.

Niemand heeft het over verbieden. Rekening met slachtoffers is wel zo fatsoenlijk.

Netflix maakt glamour series van moordenaars maar achter zo'n serie zitten gebroken mensen die, als het populair wordt, weer de pijn voelen. Het is geen fantasie hč.
pi_216562770
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dat boek kan je ook gewoon nog kopen.

( ik laat even in het midden wat ik ervan vind)

Tenminste bij mij staat er "tijdelijk niet leverbaar, vanaf 7 februari weer." Bij Bruna kan je het niet kopen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')