abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204957850
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Volstrekt nietszeggend dus, want dat gebeurt aan beide zijden van de spreekwoordelijke medaille.
Lijkt er inderdaad op dat beide kampen nu terecht kunnen zeggen dat de ander ze hun mening wil ontzeggen. Links docenten meldpuntje hier. Zeiken bij de werkgever daar. Oproepje tot tribunalen. Oproep tot wegnemen platform.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:06:53 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204957853
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus is het nu gekoppeld aan een zekere ideologie of aan laatstgenoemd gedrag?
[..]
Genaamd?
Beide.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204957854
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Lijkt er inderdaad op dat beide kampen nu terecht kunnen zeggen dat de ander ze hun mening wil ontzeggen. Links docenten meldpuntje hier. Zeiken bij de werkgever daar. Oproepje tot tribunalen. Oproep tot wegnemen platform.
Stel dat je gelijk hebt. Wel lezen he, stel. Wie is er met die kutzooi begonnen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:09:04 #254
323401 Kijkertje
met filter
pi_204957858
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En weer nul inhoudelijke respons.
Ik ken alle buzzwoordjes onderhand wel die gebruikt worden in de strijd tegen 'wokeness'. Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden. Je 'ook zo'n goed' voorbeeld van McAdams overtuigde totaal niet (daar had je je duidelijk ook te weinig in verdiept) evenmin als die paar (anonieme) uitwassen op Tiktok of YT die driftig verzameld wordt door de (meestal niet zo nozele) anti-'WOKE!'-brigade.

Van de laatste worden juist ook goedbedoelende docenten het slachtoffer (bedreigingen, baan kwijt) omdat die brigade duidelijk een enorme afkeer heeft van alles wat afwijkt van de diepgewortelde zo vertrouwde cultuurnorm terwijl ze tegelijkertijd laten merken dat ze belabberd slecht op de hoogte zijn van (wetenschappelijke) feiten/ontwikkelingen/geschiedenis mbt CRT, genderidentiteit etc.

Oh en nog even terugkomend op je bewering dat de afkeer/het 'gevaar' zien van 'wokeness' partijoverstijgend zou zijn omdat je zelf links bent lijkt me ook onjuist. In de VS zie ik dat iig helemaal niet. Je bent meer de uitzondering op de regel en dat blijkt ook wel uit de medestanders waaronder je je nu (als enige voor zover ik weet) bevindt :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 04-06-2022 07:45:57 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957859
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beide.
Welke ideologie?

Intersectionaliteit en critical race theory zijn namelijk geen ideologieën. Het zijn verklarende modellen.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:11:39 #256
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957860
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beide.
Dat is wat onhandig, want als het gaat om gedrag zijn er ook talloze figuren aan de andere kant van het hoefijzer die grossieren in dat wat je eerder noemde. Dus ik zie nog steeds niet hoe dat 'woke' nou precies een beetje zinnig begrip is. Een kapstok-begrip om datgene wat je hekelt even makkelijk weg te zetten. Deugen net zo goed overigens.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:18:55 #257
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957864
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Werkelijk? Volgens mij heb ik herhaaldelijk aangegeven wat mijn waarden en normen zijn. Waaronder: de totale gelijkwaardigheid van ieder mens in de samenleving,
Klinkt wel erg woke dit, Etto...

Er zijn mensen die, ik noem geen namen, maar het begint met een 'D' en het eindigt op 'Jan', je nu zouden verketteren of SJW'er zouden noemen.

quote:
die niet op diens vaststaande eigenschappen maar op gedrag en karakter beoordeeld dient te worden.

Ofwel, datgene wat woke vooral niet doet.
Ook dat is niet bepaald voorbehouden aan één kamp, stroming of kant van de medaille. Ook dat gebeurt zowel 'links' als 'rechts'.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:20:34 #258
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Stel dat je gelijk hebt. Wel lezen he, stel. Wie is er met die kutzooi begonnen?
Chronologisch? Geen flauw idee.

Denk dat beide kampen niet echt eenduidig genoeg zijn om er eentje als aanstichter aan te wijzen. Wat ga je wel of niet meetellen? In hoeverre komen actieve intolerantie en cancel-en overeen? Werd het pas cancel-en toen het beestje die naam kreeg (volgens wiki rond 2015). Of is 'hej ik wil alle mensen met x overtuiging het land uit hebben' precies hetzelfde idee als wat bij cancel-en gebeurt?

Het is allemaal 'de ander de mogelijkheid willen ontzeggen om diens mening te uiten'. Dat gaat al wel een stuk verder terug dan 2015, van en door meerdere kampen.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:24:27 #260
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
1) Dat valt überhaupt nooit objectief vast te stellen
2) Als je zegt dat je iets niet tof vindt en je maakt je vervolgens aan datzelfde gedrag schuldig dan maakt dat je...
3) Dergelijke retoriek is meer op z'n plek in de basisschool
pi_204957874
Even tussendoor ...

quote:
In March 2014, activist Suey Park called out "a blatantly racist tweet about Asians" from the official Twitter account of The Colbert Report using the hashtag #cancelColbert, which generated widespread outrage against Stephen Colbert and an even greater amount of backlash against Park, even though the Colbert Report tweet was a satirical tweet.
Hah, fuck me zeg :D Dan ben je 24 jaar oud, en heb je verdomme niet door dat the Colbert Report satire is.

|:(
pi_204957879
Yes, fuck you indeed :)

My pleasure.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 4 juni 2022 @ 04:55:48 #263
323401 Kijkertje
met filter
pi_204957898
Ik had deze elders al gepost maar in de koortsachtige jacht op 'woke' boeken in het openbare onderwijs kwam dit prachtige boek in één van de counties in Florida ook op de banlijst te staan vanwege dit plaatje :')

twitter

Ik moest echt zoeken wat het probleem nou was :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 04-06-2022 05:51:30 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:11:13 #264
117098 Hathor
Effe niet
pi_204958108
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 04:55 schreef Kijkertje het volgende:
Ik had deze elders al gepost maar in de koortsachtige jacht op 'woke' boeken in het openbare onderwijs kwam dit prachtige boek in één van de counties in Florida ook op de banlijst te staan vanwege dit plaatje :')

[ twitter ]
[ afbeelding ]

Ik moest echt zoeken wat het probleem nou was :D
Ik zie het nu nog niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:12:56 #265
117098 Hathor
Effe niet
pi_204958115
Oh wacht...is het het lesbische stelletje met twee zwarte babies?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204958203
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik kan er oprecht niet bij hoe een rationeel mens wat de afgelopen 22 jaar meegemaakt heeft, met droge ogen durft te beweren dat woke-isme een groter gevaar is dan het afslachten van vele duizenden mensen (waar 5000 niet eens bij in de buurt komt, en het überhaupt al zeer misselijk is om te doen alsof alleen de Westerse slachtoffers van islamitisch terrorisme meetellen), en het terroriseren en vervolgen van miljoenen uit naam van radicale religie.

Heb daar ook van niemand nog een bevredigend antwoord op gekregen.
Misschien omdat je zelf niet de moeite hebt genomen om te lezen wat Ayaan daar zelf over te melden heeft? Al heb je natuurlijk wel jouw oordeel al klaar, is het niet? Maar goed, ik denk dat als je het wel zou lezen, je het antwoord alsnog niet "bevredigd" vindt.
quote:
En jouw 'bijdragen' kennende, hoef ik dat van jou echt al helemaal niet te verwachten. Het beste wat we hier van jou kunnen verwachten, is dat je hier al jarenlang achter elke 'weg met de ander' hersenscheet van alt-right aan rent.
Ach kijk, we gaan weer even persoonlijk sneren.

Stoere jongen hoor.
pi_204958222
Vakman pur sang
pi_204958269
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja Ayaan stelt dat moslimextremisten minder gevaarlijk zijn dan die verschrikkelijke *woke*-figuren. En jij bent het er kennelijk mee eens.

Dus dan zijn wat activisten op Twitter kennelijk erger dan de Taliban ofzo.
Nee dat stelt ze niet. :D

Misschien moet je je er eens echt goed in verdiepen wat ze te melden heeft. En dan proberen om het goed te begrijpen.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:47:26 #269
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204958343
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 08:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee dat stelt ze niet. :D

Misschien moet je je er eens echt goed in verdiepen wat ze te melden heeft. En dan proberen om het goed te begrijpen.
quote:
Brussel - Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor het ’wokisme’Het is gevaarlijker dan de radicale islam”, zegt de bekende islamcriticus en feminist. „We moeten duidelijker zijn over intolerantie die we niet kunnen tolereren.”
Zet stelt het letterlijk :D
  zaterdag 4 juni 2022 @ 09:00:52 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204958412
Ik vind het vooral grappig dat Ayaan uit naam van het rechtsisme weer religieus is geworden. Die is sinds ze onder de vleugels van de graaiers van het grootkapitaal is gekomen opeens overtuigd geraakt van het instrumentele nut van religie:

quote:
Wokeism is just another version of Marxism; it scorns religion and the idea of an afterlife.

[ Bericht 19% gewijzigd door -XOR- op 04-06-2022 09:17:57 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204958416
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 08:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Zet stelt het letterlijk :D
Ze stelt letterlijk; "gevaarlijker dan de radicale islam".

En jij tovert er weer wat anders van; "Ayaan stelt dat moslimextremisten".

quote:
"Volgens Hirsi Ali moet men het wokisme niet onderschatten. "De cancelcultuur werd steeds angstaanjagender. Er zijn professoren die opeens hun werk niet meer mochten doen. Het gaat in de academische wereld van binnenuit. Ik zie het als een ontwikkeling die gevaarlijker is dan de radicale islam. De radicale islam is makkelijker te herkennen en er is makkelijker oppositie tegen te voeren.”

Woke is zo gevaarlijk omdat veel jongeren denken dat het gedachtegoed onderdrukten in de samenleving zou helpen, maar dit is een misvatting volgens Hirsi Ali."
pi_204958539
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 08:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Misschien omdat je zelf niet de moeite hebt genomen om te lezen wat Ayaan daar zelf over te melden heeft? Al heb je natuurlijk wel jouw oordeel al klaar, is het niet? Maar goed, ik denk dat als je het wel zou lezen, je het antwoord alsnog niet "bevredigd" vindt.
Waarom denk je dat ik het niet gelezen heb?

Klopt. Vind Ayaans uitleg niet echt bevredigend. Ze trekt wat paralellen. Cool. Laat nog steeds niet weten waarom wokeisme nou erger zou zijn dan radicale islam. Daar heeft Ayaan geen antwoord op (jullie ook niet btw), anders dan dat het zo gevaarlijk is omdat mensen denken dat het gedachtegoed onderdrukten zou helpen.

quote:
Stoere jongen hoor.
Als Hathor de bal kaatst kan hij hem terug verwachten. Geldt ook voor jou. Kneus.
pi_204958568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:32 schreef Lyrebird het volgende:
Yes, fuck you indeed :)

My pleasure.
5000 vs 9000 doden, dus woke-isme is erger dan islamitisch terrorisme, aldus Lyrebird.

:')

Terwijl je dat typte, was er serieus geen enkel moment waarop je je realiseerde hoe compleet achterlijk je bezig was?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 04-06-2022 09:58:17 ]
  zaterdag 4 juni 2022 @ 09:42:59 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204958641
Het is opvallend om te zien dat een aantal (radicaal) progressieve users hier driftig het woke gedachtegoed proberen te bagatelliseren, dan wel verdedigen. Dat soort gaslighting lag natuurlijk in de lijn der verwachting. Als je maar hard genoeg gaat ontkennen dat het gaande is, wie weet kun je er dan mensen van overtuigen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Vind Ayaans uitleg niet echt bevredigend. Ze trekt wat paralellen. Cool. Laat nog steeds niet weten waarom wokeisme nou erger zou zijn dan radicale islam. Daar heeft Ayaan geen antwoord op (jullie ook niet btw), anders dan dat het zo gevaarlijk is omdat mensen denken dat het gedachtegoed onderdrukten zou helpen.
[..]
Als Hathor de bal kaatst kan hij hem terug verwachten. Geldt ook voor jou. Kneus.
Jammer dat je je emoties niet onder controle kunt houden en moet beginnen met schelden. Dat is natuurlijk totaal niet nodig in een discussie. Het toont voornamelijk aan dat je blijkbaar niet op een andere manier een punt kunt maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204958672
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
Het is opvallend om te zien dat een aantal (radicaal) progressieve users hier driftig het woke gedachtegoed proberen te bagatelliseren, dan wel verdedigen. Dat soort gaslighting lag natuurlijk in de lijn der verwachting. Als je maar hard genoeg gaat ontkennen dat het gaande is, wie weet kun je er dan mensen van overtuigen.
Ik verdedig niets. Woke boeit me niet, en ik ben niet zo van het cancel-en. Ik zie het probleem gewoon niet zo. Iig zeker geen probleem wat gevaarlijker zou zijn dan radicale islam. Is jou ook nog niet gelukt om uit te leggen. Zal lastig gaan ook, daar ik je meerdere malen hele epistels heb zien opvoeren over hoe islam hét grote kwaad is. Moet je nou opeens naar de overtreffende trap, toch vervelend.

Verder weet je blijkbaar niet wat gaslighting betekent.

quote:
Jammer dat je je emoties niet onder controle kunt houden en moet beginnen met schelden. Dat is natuurlijk totaal niet nodig in een discussie. Het toont voornamelijk aan dat je blijkbaar niet op een andere manier een punt kunt maken.
Wanneer men begint met persoonlijke sneren, kan en doe ik dat ook. Heb ik verder geen emoties voor nodig hoor. Jammer dat jij zo'n ongelofelijk waardeloze user bent. Dat helpt ook niet echt in discussies.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-06-2022 09:57:13 ]
pi_204958753
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Gelukkig lijkt het maar. Woke misbruikt idealen om haar politieke agenda er door te drukken. En dat is gemakkelijker als je zegt voor minderheden op te komen, als ideaal, dan dat je voor een kleine efficiënte overheid bent, ook een ideaal.
Zo zo zijn er ook al woke lobbies, kun je ons eens de geldstroom waarbij men politici sponsort laten zien.

Van de ondeugende NRA zijn ze allang bloot gelegd en daarom durven die bange republikeinen geen standpunt tegen vrije verkoop van aanvalswapens in te nemen. Die bizar hoge moordcijfers (een factor 8 hoger) ten opzichte van andere westerse landen zijn daaraan te danken.

Maar nee woke dat is een grote bedreiging voor de mensen. 8)7
pi_204958933
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
.
Woke staat voor ‘wakker’ zijn: alert op misstanden en problemen in de maatschappij, en het voorkomen van kwetsen van anderen (bijvoorbeeld door discriminatie of uitsluiting). Letterlijk is woke de verleden zijn van het Engelse ‘to wake up’ (wakker worden of wakker maken). Ook de uitleg dat woke is ontstaan als samenvoeging van de woorden ‘awakeness’, ‘awareness’ en ‘OK’ zien we regelmatig terug. In de huidige tijd wordt de uitdrukking gebruikt om aan te geven dat men alert is op sociale ongelijkheid, onderdrukking en racisme in de maatschappij: mensen zijn wakker geworden en zijn zich bewust van het bestaan van deze problemen, het wordt niet langer ontkend. De term woke in deze context veel gebruikt in uitingen op social media
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:28:01 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204959013
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:47 schreef probeer het volgende:
Wanneer men begint met persoonlijke sneren, kan en doe ik dat ook. Heb ik verder geen emoties voor nodig hoor. Jammer dat jij zo'n ongelofelijk waardeloze user bent. Dat helpt ook niet echt in discussies.
Waar had je het gevoel dat er dan een sneer werd geplaatst? Als ik de discussie even teruglees, was daar volgens mij geen sprake van. Daarnaast is het jammer dat je denkt dat ik een waardeloze user ben. Ik vind zelf namelijk dat ik een hele goede user ben, die zich regelmatig weet te onderscheiden met uitstekende posts.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zo zo zijn er ook al woke lobbies, kun je ons eens de geldstroom waarbij men politici sponsort laten zien.

Van de ondeugende NRA zijn ze allang bloot gelegd en daarom durven die bange republikeinen geen standpunt tegen vrije verkoop van aanvalswapens in te nemen. Die bizar hoge moordcijfers (een factor 8 hoger) ten opzichte van andere westerse landen zijn daaraan te danken.

Maar nee woke dat is een grote bedreiging voor de mensen. 8)7
Waar zit de link tussen woke-isme en de NRA? Dat is toch een heel ander onderwerp en enkel gebonden aan de Amerika? Het staat je natuurlijk vrij om daar een topic over te openen als je dat in meer detail wil bespreken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:49:37 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959144
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Klinkt wel erg woke dit, Etto...

Er zijn mensen die, ik noem geen namen, maar het begint met een 'D' en het eindigt op 'Jan', je nu zouden verketteren of SJW'er zouden noemen.
[..]
Ook dat is niet bepaald voorbehouden aan één kamp, stroming of kant van de medaille. Ook dat gebeurt zowel 'links' als 'rechts'.

HowardRoark en ik liggen regelmatig met elkaar overhoop over zaken als de rol van de overheid en sociaal-democratie versus libertarisme, maar ik heb hem dus nog nooit horen zeggen dat hij tegen gelijkwaardigheid zou zijn. Maar misschien zijn daar quotes van?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:52:19 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke ideologie?

Intersectionaliteit en critical race theory zijn namelijk geen ideologieën. Het zijn verklarende modellen.
Pseudowetenschappelijke 'modellen' die aan de basis liggen van wat thans woke is.

Niet vreemd ook, wanneer je probeert alles door de lens van ras en vermeend racisme of andere vormen van systematische onderdrukking wil bekijken. Wat heet: dan krijg je artikelen over hoe het patriarchaat in stand gehouden wordt wanneer een man niest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:54:04 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959176
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik ken alle buzzwoordjes onderhand wel die gebruikt worden in de strijd tegen 'wokeness'. Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden. Je 'ook zo'n goed' voorbeeld van McAdams overtuigde totaal niet (daar had je je duidelijk ook te weinig in verdiept) evenmin als die paar (anonieme) uitwassen op Tiktok of YT die driftig verzameld wordt door de (meestal niet zo nozele) anti-'WOKE!'-brigade.

Van de laatste worden juist ook goedbedoelende docenten het slachtoffer (bedreigingen, baan kwijt) omdat die brigade duidelijk een enorme afkeer heeft van alles wat afwijkt van de diepgewortelde zo vertrouwde cultuurnorm terwijl ze tegelijkertijd laten merken dat ze belabberd slecht op de hoogte zijn van (wetenschappelijke) feiten/ontwikkelingen/geschiedenis mbt CRT, genderidentiteit etc.

Oh en nog even terugkomend op je bewering dat de afkeer/het 'gevaar' zien van 'wokeness' partijoverstijgend zou zijn omdat je zelf links bent lijkt me ook onjuist. In de VS zie ik dat iig helemaal niet. Je bent meer de uitzondering op de regel en dat blijkt ook wel uit de medestanders waaronder je je nu (als enige voor zover ik weet) bevindt :D

Wetenschappelijke feiten omtrent Critical Race Theory? :')

Verder kunnen er voorbeelden gegeven tot je een ons weegt; het is onderhand wel duidelijk dat je het vooral niet wil zien. Zou ook niet raar zijn als je zaken als CRT daadwerkelijk onderschrijft als valide theorie.

Bestaat witte privilege ook?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204959208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pseudowetenschappelijke 'modellen' die aan de basis liggen van wat thans woke is.

Niet vreemd ook, wanneer je probeert alles door de lens van ras en vermeend racisme of andere vormen van systematische onderdrukking wil bekijken. Wat heet: dan krijg je artikelen over hoe het patriarchaat in stand gehouden wordt wanneer een man niest.
Woke staat voor ‘wakker’ zijn: alert op misstanden en problemen in de maatschappij, en het voorkomen van kwetsen van anderen (bijvoorbeeld door discriminatie of uitsluiting). Letterlijk is woke de verleden zijn van het Engelse ‘to wake up’ (wakker worden of wakker maken). Ook de uitleg dat woke is ontstaan als samenvoeging van de woorden ‘awakeness’, ‘awareness’ en ‘OK’ zien we regelmatig terug. In de huidige tijd wordt de uitdrukking gebruikt om aan te geven dat men alert is op sociale ongelijkheid, onderdrukking en racisme in de maatschappij: mensen zijn wakker geworden en zijn zich bewust van het bestaan van deze problemen, het wordt niet langer ontkend. De term woke in deze context veel gebruikt in uitingen op social media
pi_204959226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Omdat je niet inhoudelijk reageert op dat wat ze er over te zeggen heeft.
quote:
Klopt. Vind Ayaans uitleg niet echt bevredigend. Ze trekt wat paralellen. Cool. Laat nog steeds niet weten waarom wokeisme nou erger zou zijn dan radicale islam. Daar heeft Ayaan geen antwoord op
"De radicale islam is makkelijker te herkennen en er is makkelijker oppositie tegen te voeren.” En daar heeft ze gelijk in.
quote:
Als Hathor de bal kaatst kan hij hem terug verwachten.
Ow, nou heb ik dat even gemist. Zo ook "foei Hathor" dan.
quote:
Geldt ook voor jou. Kneus.
Ik wens jou gewoon nog een fijne middag. :W
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:30:11 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204959452
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ze stelt letterlijk; "gevaarlijker dan de radicale islam".

En jij tovert er weer wat anders van; "Ayaan stelt dat moslimextremisten".
[..]

Nou misschien moet Ayaan dat maar aan de oppositie in Afghanistan gaan vertellen. "Ja jongens, niet zo zeuren over die gewelddadige haarbaarden. Die irritante studenten met hun getwitter in mijn land zijn veel moeilijker!!" :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 04-06-2022 11:42:45 ]
pi_204959476
Ach, zolang als ik Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet kan vieren stelt dat hele woke gebeuren niets voor.

En als ik dan toch dit voorbeeld aanhaal dan verwacht ik wel eerder een aanslag op een dergelijke Sint intocht vanuit de woke (of extreem linkse) hoek dan vanuit de Islamitische hoek.

Op de een of andere manier.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204959502
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou misschien moet Ayaan dat maar aan de oppositie in Afghanistan gaan vertellen. "Ja jongens, niet zo zeuren over die gewelddage haarbaarden. Die irritante studenten met hun getwitter in mijn land zijn veel moeilijker!!" :D
Je verdraait het nu weer in iets heel flauws. :O

Jij ook nog een fijne middag.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:46:17 #287
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204959611
Het is beiden "geloof".

En het idee "het beter te doen dan de ander".

Kortom: de essentie van de mens: "beschaving" en elkaar de kop inslaan.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:52:25 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204959666
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik kan er ook weinig aan doen dat Ayaan zulke volstrekt belachelijke uitspraken doet en er dan eens wat lastige vragen en opmerkingen komen. Dat roept ze toch echt zelf over zich af.
pi_204959671
quote:

[..]

Modellen met beperkingen ja. En men krijgt wel vaker baggerartikelen wanneer men zich stug vasthoudt aan één verklarend model. Stukje tunnelvisie. Ook dat is niet uniek hier.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:53:33 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959680
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Modellen met beperkingen ja. En men krijgt wel vaker baggerartikelen wanneer men zich stug vasthoudt aan één verklarend model. Stukje tunnelvisie. Ook dat is niet uniek hier.
Mwoh, ik ga wat verder: het zijn bullshit modellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204959699
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mwoh, ik ga wat verder: het zijn bullshit modellen.
Ook daar zijn er genoeg van.

Maar jij kan je dus niet vinden in het idee dat het voor kan komen dat, bv zwart én vrouw zijn, je andere discriminatie oplevert dan alleen vrouw of zwart zijn?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:58:32 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959707
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Ook daar zijn er genoeg van.

Maar jij kan je dus niet vinden in het idee dat het voor kan komen dat, bv zwart én vrouw zijn, je andere discriminatie oplevert dan alleen vrouw of zwart zijn?
Dat kan voorkomen ja.

Daar een hele, herhaal, bullshit theorie omheen bouwen is vooral hobbyisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204959817
pi_204960226
"Er zijn gewoon weinig mensen die het prettig vinden als een ander vertelt wat je wel en niet mag en wat je moet, vooral als daarbij intentie en context vergeten wordt, of nuance."

"Alleen het wordt gecompliceerd als een betere wereld bij de ander begint."

pi_204960233
Wie regelt een debat tussen Ayaan en Sylvana? Dan regel ik de popcorn!
  zaterdag 4 juni 2022 @ 13:00:09 #296
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204960242
quote:

[..]

Liever baseert men zich gewoon op de door god gezonden Etto van België, die wel even gaat vertellen welke dresscodes verplicht moeten zijn, welke onderwijsmethodes die hij niet kent verboden moeten worden en welke problemen die hij een probleem vindt, een probleem zijn, en welke problemen, die hij geen probleem vindt, dus geen probleem zijn.

Het Etto-van-België-model, waarin alleen alles wat in de belevingswereld van Etto van België mag, ook mag, en al het andere fout is en WOKE en de ondergang van de samenleving, en iedereen die het niet met Etto eens is, is WOKE WOKE WOKE.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 14:11:39 #297
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204960611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
HowardRoark en ik liggen regelmatig met elkaar overhoop over zaken als de rol van de overheid en sociaal-democratie versus libertarisme, maar ik heb hem dus nog nooit horen zeggen dat hij tegen gelijkwaardigheid zou zijn. Maar misschien zijn daar quotes van?
Streven naar gelijkwaardigheid is iets waar men behoorlijk regelmatig over meent te moeten vallen en wat ook net zo regelmatig onder 'woke' danwel SJW-gedrag wordt geschaard.
pi_204960650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:52 schreef Hexagon het volgende:

Ik kan er ook weinig aan doen dat Ayaan zulke uitspraken doet die ik volstrekt belachelijk vind en dat er dan eens wat lastige vragen en opmerkingen komen. Dat roept ze toch echt zelf over zich af.
Fixed.

''De radicale islam is makkelijker te herkennen en er is makkelijker oppositie tegen te voeren”.

Ik vind hier niets belachelijks aan, maar gewoon gezond verstand.
pi_204961191
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 14:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Streven naar gelijkwaardigheid is iets waar men behoorlijk regelmatig over meent te moeten vallen en wat ook net zo regelmatig onder 'woke' danwel SJW-gedrag wordt geschaard.
Dat komt omdat we niet gelijk zijn, mannen en vrouwen zijn niet gelijk. We gaan met respect met elkaar om maar we zijn niet gelijk aan elkaar.
Die gemeende wereld waar iedereen aan elkaar gelijkwaardig moet zijn is schadelijk. Op naar een geslachtloze toekomst.
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juni 2022 @ 16:55:28 #300
323401 Kijkertje
met filter
pi_204961611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wetenschappelijke feiten omtrent Critical Race Theory? :')

Verder kunnen er voorbeelden gegeven tot je een ons weegt; het is onderhand wel duidelijk dat je het vooral niet wil zien. Zou ook niet raar zijn als je zaken als CRT daadwerkelijk onderschrijft als valide theorie.

Bestaat witte privilege ook?
Het gaat er helemaal niet om of CRT nou wel of niet een valide theorie is. Het gaat erom dat ouders nu wordt aangepraat dat die theorie onderwezen wordt op scholen om verkiezingen te kunnen winnen. In Virginia bv was het een winnende strategie:

twitter

twitter

Rufo, de bedenker ervan doet daar ook niet moeilijk over:

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')