abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204951189
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Om op de oorspronkelijke OP terug te komen...

AHA heeft de fout gemaakt om geen getallen te noemen, althans niet in de OP. Is woke echt gevaarlijker dan AQ/IS?

Laten we eens een berekening doen op de achterkant van een bierviltje. Net alsof we er verstand van hebben.

Als we de slachtoffers van alle aanslagen van haatbaarden in de Westerse wereld bij elkaar optellen, dan komen we ws. uit op zo'n 5000 slachtoffers. Bataclan, Twin Towers, Theo van Gogh, etc.

Voor woke nemen we alleen de slachtoffers die er in de VS zijn gevallen in de nasleep van het George Floyd incident. Onder leiding van BLM / Antifa en hun woke vriendjes in de media, overheid en andere instituties leidde dit tot "defund the police" en tot protesten waar de politie haar handen aan vol had waardoor er minder ruimte was voor 'preventive policing'. Ik vergeet voor het gemak de ~2 miljard aan schade tgv de George Floyd protesten. Daar had je in een middelgrote stad een leuke kliniek voor opgetuigd om gratis de armsten in leven te houden.
[..]
[..]
[..]
Nu de getallen. Het aantal moorden per 100.000 inwoners in de VS was 6.0 in 2019, voor het George Floyd incident. Dat aantal steeg tot 7.8 in 2020.

[ afbeelding ]
[..]
Alleen al in 2020 gaat het dus om meer dan 5000 extra slachtoffers. Ik kan zo snel geen cijfers over 2021 vinden, maar dat kan iets hoger of lager uitvallen. Laten we het op 4000 / jaar houden. Dan kom je uit op 9.000 slachtoffers in de nasleep van het George Floyd incident.

Zijn al die extra moorden gepleegd vanwege "Defund the police"? Nee, natuurlijk niet. Zoals in het artikel werd gemeld, werd "Defund the police" niet altijd in de praktijk gebracht. Van de andere kant was het George Floyd incident en de negatieve publiciteit voor veel politiemensen een reden om de politie te verlaten. Covid-19, stress en armoede zullen ook hebben meegespeeld. Ik kan niet met droge ogen beweren dat alleen BLM verantwoordelijk is voor meer dan 5000 slachtoffers in de VS, maar ik ben bang dat we aardig dicht in de buurt komen. Let wel, dit zijn ~50% zwarte slachtoffers. Ze gooien je godverdomme onder de bus, als het ze uitkomt, in plaats van voor je op te komen.
Hebben we daar die war on terror moeten voeren? Voor 5000 doden? Een paar flitskasten zetten in de USA, betere verkeersveiligheidscontroles, en dan hoefde je Irak en Afghanistan niet aan te vallen. _O- _O- _O-

Wat zijn dit voor redenaties?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:33:15 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204951227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dit lijkt mij niet de tekst van Ayaan Hirsi Ali.
Over Venezuela weet ik het niet. Maar bedoel je hier dat Rusland, China en Iran het Woke-isma in het Westen financieren, terwijl ze er zelf niets van moeten hebben?
Sja, als je met wat campagnes en lobbyen de VS zo ver kan krijgen dat ze in het leger meer bezig zijn met diversiteit en inclusiviteit dan met vechten is het die paar roebels wel waard natuurlijk :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204951519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dit lijkt mij niet de tekst van Ayaan Hirsi Ali.
Over Venezuela weet ik het niet. Maar bedoel je hier dat Rusland, China en Iran het Woke-isma in het Westen financieren, terwijl ze er zelf niets van moeten hebben?
Nogmaals, de OP is niet van mij. Ik heb deze slechts overgenomen in het nieuwe deel.
pi_204951529
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nogmaals, de OP is niet van mij. Ik heb deze slechts overgenomen in het nieuwe deel.
.Oh sorry Ik wist niet dat dit al een vervolg was.
pi_204951533
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, als je met wat campagnes en lobbyen de VS zo ver kan krijgen dat ze in het leger meer bezig zijn met diversiteit en inclusiviteit dan met vechten is het die paar roebels wel waard natuurlijk :P.
Ik denk dat de invloed van woke bewust door republikeinen veel groter gemaakt wordt dan het is alleen om het maar niet over hun eigen achterlijke beleid te hoeven hebben. Blijf lekker nog meer aanvalswapen onder je burgers verspreiden.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:20:51 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204951599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik denk
Daarover verschillen we dan van mening B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204951685
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Daarover verschillen we dan van mening B-).
Nou als dat weer eens je inhoudelijk antwoord is kan het publiek hier observeren dat degene die op de persoon moet spelen moeite heeft met denken.
pi_204952761
Gisteren op NPO3 een stukje van het programma "Ik woke van jou" gekeken.

Nou, Ayaan kon wel eens gelijk hebben. Wat een stel debielen..

:')
pi_204953288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:34 schreef Toine51 het volgende:
Gisteren op NPO3 een stukje van het programma "Ik woke van jou" gekeken.

Nou, Ayaan kon wel eens gelijk hebben. Wat een stel debielen..

:')
Je moet het niet overdrijven, grootste gevaar sinds IS enz is natuurlijk onzin.
Maar voor een normale leefomgeving is het een uitermate irritante en toch wel schadelijke beweging.
In ieder geval het irriteert mij mateloos als blank midden rechts mannelijk individu.
Vakman pur sang
pi_204955787
Ik snap er niks van. Haar vagina aan gort gesneden in naam van het Islamitische patriarchaat. En zelf uit Nederland gepest door rancuneuze profileringsdrang van domrechts, maar woke is in haar ogen het grote probleem?
pi_204956185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Om op de oorspronkelijke OP terug te komen...

AHA heeft de fout gemaakt om geen getallen te noemen, althans niet in de OP. Is woke echt gevaarlijker dan AQ/IS?

Laten we eens een berekening doen op de achterkant van een bierviltje. Net alsof we er verstand van hebben.

Als we de slachtoffers van alle aanslagen van haatbaarden in de Westerse wereld bij elkaar optellen, dan komen we ws. uit op zo'n 5000 slachtoffers. Bataclan, Twin Towers, Theo van Gogh, etc.

Voor woke nemen we alleen de slachtoffers die er in de VS zijn gevallen in de nasleep van het George Floyd incident. Onder leiding van BLM / Antifa en hun woke vriendjes in de media, overheid en andere instituties leidde dit tot "defund the police" en tot protesten waar de politie haar handen aan vol had waardoor er minder ruimte was voor 'preventive policing'. Ik vergeet voor het gemak de ~2 miljard aan schade tgv de George Floyd protesten. Daar had je in een middelgrote stad een leuke kliniek voor opgetuigd om gratis de armsten in leven te houden.
[..]
[..]
[..]
Nu de getallen. Het aantal moorden per 100.000 inwoners in de VS was 6.0 in 2019, voor het George Floyd incident. Dat aantal steeg tot 7.8 in 2020.

[ afbeelding ]
[..]
Alleen al in 2020 gaat het dus om meer dan 5000 extra slachtoffers. Ik kan zo snel geen cijfers over 2021 vinden, maar dat kan iets hoger of lager uitvallen. Laten we het op 4000 / jaar houden. Dan kom je uit op 9.000 slachtoffers in de nasleep van het George Floyd incident.

Zijn al die extra moorden gepleegd vanwege "Defund the police"? Nee, natuurlijk niet. Zoals in het artikel werd gemeld, werd "Defund the police" niet altijd in de praktijk gebracht. Van de andere kant was het George Floyd incident en de negatieve publiciteit voor veel politiemensen een reden om de politie te verlaten. Covid-19, stress en armoede zullen ook hebben meegespeeld. Ik kan niet met droge ogen beweren dat alleen BLM verantwoordelijk is voor meer dan 5000 slachtoffers in de VS, maar ik ben bang dat we aardig dicht in de buurt komen. Let wel, dit zijn ~50% zwarte slachtoffers. Ze gooien je godverdomme onder de bus, als het ze uitkomt, in plaats van voor je op te komen.
Vind je dit nou serieus ergens op slaan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_204956214
Toch grappig om om te zien dat dezelfde figuren die jarenlang moord en brand schreeuwden over de Islam, nu opeens met biervilt onzin komen om te beredeneren dat het heus toch allemaal wel meevalt, dat gevaar van radicale islam.
pi_204957259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:04 schreef probeer het volgende:
Toch grappig om om te zien dat dezelfde figuren die jarenlang moord en brand schreeuwden over de Islam, nu opeens met biervilt onzin komen om te beredeneren dat het heus toch allemaal wel meevalt, dat gevaar van radicale islam.
Ik lees nergens dat het ''wel meevalt met de islam'', want duizenden en duizenden doden, maar jij vind het allemaal wel grappig.

Okee.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 23:35:26 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204957308
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik lees nergens dat het ''wel meevalt met de islam'', want duizenden en duizenden doden, maar jij vind het allemaal wel grappig.

Okee.
Ze schijnen onschuldiger te zijn dan wat figuren die irritant Twitteren over transgenders.
pi_204957448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze schijnen onschuldiger te zijn dan wat figuren die irritant Twitteren over transgenders.
De brute barbaarsheid laat zien dat de vork ietsie pietsie anders in de steel zit.

En ''woke'' volgens Hex is; ''wat figuren die irritant Twitteren over transgenders''.

Okee makker.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 00:43:40 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204957622
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De brute barbaarsheid laat zien dat de vork ietsie pietsie anders in de steel zit.

En ''woke'' volgens Hex is; ''wat figuren die irritant Twitteren over transgenders''.

Okee makker.
Woke is ook op twitter, aangaande een vermist kind, lopen zeiken over het gegeven dat men het kind BLANK durft te noemen. Alle schaamte voorbij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204957644
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke is ook op twitter, aangaande een vermist kind, lopen zeiken over het gegeven dat men het kind BLANK durft te noemen. Alle schaamte voorbij.
Woke is een zieke degeneratieve cultus

Dat is mijn mening

Gewoon een mening dus he.

Mag ik die mening hebben?

We zullen het zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204957662
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee.
De manier waarop jullie dat vijandsbeeld moeten en zullen creëren wat nóg erger zou zijn dan radicale islam en al het terrorisme wat daarmee gepaard gaat, vind ik inderdaad wel vermakelijk ja.

Zo verwrongen dat het niet meer serieus te nemen is.
pi_204957670
quote:

[..]
TwitterWoke & en vermist kind 1;
twitter

TwitterWoke en vermist kind 2;
twitter
  zaterdag 4 juni 2022 @ 00:57:47 #220
117098 Hathor
Effe niet
pi_204957673
quote:
Ik heb niemand zien zeggen dat het wel meevalt met die islam, dat zit je nu puur uit je dikke duim te zuigen. Het is met die cult gewoon weer wachten op de volgende act.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 00:59:18 #221
117098 Hathor
Effe niet
pi_204957682
quote:

[..]
Heb ik gezien ja, was dat geen gemeenteraadslid in Groningen voor Groen Links? Ze zou zich dood moeten schamen.
pi_204957684
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:55 schreef probeer het volgende:

[..]
De manier waarop jullie dat vijandsbeeld moeten en zullen creëren wat nóg erger zou moeten zijn dan radicale islam, vind ik inderdaad wel vermakelijk ja.

Zo verwrongen dat het niet meer serieus te nemen is.
Kweet niet waar jij het over hebt, maar er is weinig erger dan de barbaarse islam.
pi_204957693
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Kweet niet waar jij het over hebt, maar er is weinig erger dan de barbaarse islam.
Woke-isme, blijkbaar?

9000 versus 5000 doden, wordt me hierboven verteld.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 01:06:33 #224
117098 Hathor
Effe niet
pi_204957705
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
TwitterWoke & en vermist kind 1;
[ twitter ]

TwitterWoke en vermist kind 2;
[ twitter ]
On-ge-lofelijk. |:(
pi_204957706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik heb niemand zien zeggen dat het wel meevalt met die islam, dat zit je nu puur uit je dikke duim te zuigen. Het is met die cult gewoon weer wachten op de volgende act.
5000 doden door de Islam in de westerse wereld sinds 9/11, zo wordt me hierboven verteld. Dat zou radicale Islam niet eens in de top 100 van doodsoorzaken terecht komen. Dan valt het objectief gezien wel mee, met dat gevaar van radicale/terroristische Islam.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 01:07:37 #226
117098 Hathor
Effe niet
pi_204957708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:06 schreef probeer het volgende:

[..]
5000 doden door de Islam in de westerse wereld sinds 9/11, zo wordt me hierboven verteld. Dat zou radicale Islam niet eens in de top 100 van doodsoorzaken terecht komen. Dan valt het objectief gezien wel mee, met dat gevaar van radicale/terroristische Islam.
Gewoon lekker door blijven zuigen stumpert.
pi_204957709
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
On-ge-lofelijk. |:(
Achterlijk wijf inderdaad.
pi_204957712
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gewoon lekker door blijven zuigen stumpert.
Ow, gaan we op die toer ja?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 01:09:00 #229
117098 Hathor
Effe niet
pi_204957715
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Ow, gaan we op die toer ja?
Je bent gewoon een beetje vervelend aan het doen, maar dat weet je zelf ook wel.
pi_204957720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je bent gewoon een beetje vervelend aan het doen, maar dat weet je zelf ook wel.
Ik kan er oprecht niet bij hoe een rationeel mens wat de afgelopen 22 jaar meegemaakt heeft, met droge ogen durft te beweren dat woke-isme een groter gevaar is dan het afslachten van vele duizenden mensen (waar 5000 niet eens bij in de buurt komt, en het überhaupt al zeer misselijk is om te doen alsof alleen de Westerse slachtoffers van islamitisch terrorisme meetellen), en het terroriseren en vervolgen van miljoenen uit naam van radicale religie.

Heb daar ook van niemand nog een bevredigend antwoord op gekregen.

En jouw 'bijdragen' kennende, hoef ik dat van jou echt al helemaal niet te verwachten. Het beste wat we hier van jou kunnen verwachten, is dat je hier al jarenlang achter elke 'weg met de ander' hersenscheet van alt-right aan rent.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 04-06-2022 01:26:57 ]
pi_204957722
Hadden die terroristische clubjes toch beter wat tiener-twitteraars kunnen ronselen ipv bomgordelvolk.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 01:20:04 #232
117098 Hathor
Effe niet
pi_204957731
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik kan er oprecht niet bij hoe een rationeel mens wat de afgelopen 22 jaar meegemaakt heeft, met droge ogen durft te beweren dat woke-isme een groter gevaar is dan het afslachten van vele duizenden mensen (waar 5000 niet eens bij in de buurt komt, en het überhaupt al zeer misselijk is om te doen alsof alleen de Westerse slachtoffers van religieus terrorisme meetellen), en het terroriseren en vervolgen van miljoenen uit naam van radicale religie.

Heb daar ook van niemand nog een bevredigend antwoord op gekregen.

En jouw 'bijdragen' kennende, hoef ik dat van jou echt al helemaal niet te verwachten.
Ik heb in dit topic al gezegd dat die uitspraak van Hirsi Ali je reinste onzin is, geen idee waar ze dat waanbeeld vandaan haalt.
pi_204957732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik heb in dit topic al gezegd dat die uitspraak van Hirsi Ali je reinste onzin is, geen idee waar ze dat waanbeeld vandaan haalt.
Nou, wat goed hoor.

quote:
Dan hoef jij je hier fijn niet aangesproken te voelen. Is dat even mooi.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 01:24:04 #234
117098 Hathor
Effe niet
pi_204957739
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, wat goed hoor.
[..]
Dan hoef jij je hier fijn niet aangesproken te voelen. Is dat even mooi.
Ben je klaar nu met je gezuig?
pi_204957767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ben je klaar nu met je gezuig?
De dag dat je een nuttige user wordt.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 01:58:01 #236
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957797
quote:

[..]
Als je alles wat je niet aanstaat uitmaakt voor woke wordt het wel lekker makkelijk kankeren natuurlijk.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:04:15 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204957801
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Als je alles wat je niet aanstaat uitmaakt voor woke wordt het wel lekker makkelijk kankeren natuurlijk.
Dat hele blank-wit geneuzel is niet woke? :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204957817
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vind het persoonlijk nogal irrelevant geneuzel omtrent een zeer relevant onderwerp (racisme), maar goh, als anderen er voor kiezen om zich daar druk over te maken.

En dat cancel-en. Tsja. Persoonlijk vind ik die drang om meteen te willen cancel-en nogal triest en ergens van zwakte spreken. Draagt ook vrij weinig bij aan iets van een constructieve oplossing of compromis oid. Maarja he ... Ik hoor hier toch ook al echt jarenlang dat gedweep over de tolerantie-paradox aan en hoe we toch echt niet tolerant meer mogen zijn tegenover intolerantie.

En dan zijn er een stel voornamelijk jongere Amerikanen die dat toepassen en geen tolerantie tov oa seksueel grensoverschrijdend gedrag en racisme meer op willen brengen. En ze roepen anderen op om die tolerantie ook niet meer op te brengen. En daarbij zijn ze er achter gekomen dat geld spreekt, omdat grote bedrijven wél naar geld luisteren (waar ze normaliter schijt hebben aan enige waarden) en daarom bang zijn voor reputatieschade. En dan heet wat ze doen opeens cancel-en en is het toch allemaal hartstikke kwaadaardig wat ze doen. De activisten van nu weten hoe ze met hun portemonnee kunnen stemmen, of in ieder geval hoe ze daar mee kunnen dreigen. Good for them, werd tijd in dit kapitalistische tijdperk.

En nu komt Ayaan met het voorstel om de cancelaars te gaan cancel-en, want ze zijn heus erger dan terroristen.

Ze zaaien gewoon allemaal wat ze oogsten. Het alt-right volk wat al jarenlang roept dat intolerantie (voornamelijk moslims en lastige asielzoekers) echt niet meer getolereerd mag worden omdat we anders als samenleving ten onder gaan. Dat we ons met VvM voor zulke ongewensten onszelf in de voet schieten. En ook het cancel volk, wat er achter gaat komen dat je altijd intolerant opstellen tegen zaken waar je het niet mee eens bent, er toe zal leiden dat anderen uiteindelijk niets meer met je te maken willen hebben, en er dus ook geen constructief gesprek te voeren valt. De kampen verharden, daar ze beiden al jaren oproepen om elkaar niet meer te tolereren. Tsja.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 04-06-2022 02:55:50 ]
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:41:31 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204957825
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee makker.
Tja Ayaan stelt dat moslimextremisten minder gevaarlijk zijn dan die verschrikkelijke *woke*-figuren. En jij bent het er kennelijk mee eens.

Dus dan zijn wat activisten op Twitter kennelijk erger dan de Taliban ofzo.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:42:01 #240
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vast wel, maar daar kun je praktisch alles aan ophangen waar en wanneer je maar wilt. Als ik dit topic doorlees lijkt het wel alsof ook maar enige vorm van idealen of waarden koesteren 'woke' is. Het is een behoorlijk nietszeggende term aan het worden.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:44:09 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204957828
quote:

[..]
Verschrikkelijk zeg. Nog liever de Taliban dan dat.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:50:36 #242
323401 Kijkertje
met filter
pi_204957832
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Verschrikkelijk zeg. Nog liever de Taliban dan dat.
Maar dat is niet-begrijpend lezen! :{w een traite van woke figuren :Y

Nog even wat olie op het immer oplaaiende WOKE!-vuurtje gooien: het is natuurlijk niet voor niets dat in het Nederlands witte mensen als blanken moeten worden aangeduid :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:54:35 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204957834
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ik heb een pesthekel aan jaren '80 muziek... REO Speedwagon staat me niet aan. Is echter geen woke.

Woke is de intersectioneel-criticalracetheory-male/whiteprivilege-slavernij/kolonialisme-waanzin overgewaaid uit de VS die thans door een steeds breder scala aan mensen die beter zouden moeten weten wordt ingezet om werkelijk alles door het prisma van 'systematische onderdrukking' te zien (liefst door blanke, heteroseksuele mannen met nog vier vinkjes die me nu even niet zo interesseren) en die waanzin ook graag propageren in academia, de politiek en het bedrijfsleven, om 'bewustzijn' en 'verandering' te bewerkstelligen die op niets anders is gebaseerd dan emotie, deugdrang, chronisch slachtofferschap en hype.

Woke is vervolgens ook vooral werkelijk alles en iedereen aan te spreken op 'fout gedrag' dat die 'onderdrukking' in stand houdt terwijl, ondertussen, datzelfde woke zichzelf stilhoudt jegens, dan wel zelfs aanschurkt tegen, de meest behoudende, homo- en vrouwonvriendelijke beweging die we thans in Nederland hebben.

En nee, REO Speedwagon is niet erger dan IS.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204957836
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Vast wel, maar daar kun je praktisch alles aan ophangen waar en wanneer je maar wilt. Als ik dit topic doorlees lijkt het wel alsof ook maar enige vorm van idealen of waarden koesteren 'woke' is. Het is een behoorlijk nietszeggende term aan het worden.
Gelukkig lijkt het maar. Woke misbruikt idealen om haar politieke agenda er door te drukken. En dat is gemakkelijker als je zegt voor minderheden op te komen, als ideaal, dan dat je voor een kleine efficiënte overheid bent, ook een ideaal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:56:39 #245
323401 Kijkertje
met filter
pi_204957837
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb een pesthekel aan jaren '80 muziek... REO Speedwagon staat me niet aan. Is echter geen woke.

Woke is de intersectioneel-criticalracetheory-male/whiteprivilege-slavernij/kolonialisme-waanzin overgewaaid uit de VS die thans door een steeds breder scala aan mensen die beter zouden moeten weten wordt ingezet om werkelijk alles door het prisma van 'systematische onderdrukking' te zien (liefst door blanke, heteroseksuele mannen met nog vier vinkjes die me nu even niet zo interesseren) en die waanzin ook graag propageren in academia, de politiek en het bedrijfsleven, om 'bewustzijn' en 'verandering' te bewerkstelligen die op niets anders is gebaseerd dan emotie, deugdrang, chronisch slachtofferschap en hype.

Woke is vervolgens ook vooral werkelijk alles en iedereen aan te spreken op 'fout gedrag' dat die 'onderdrukking' in stand houdt terwijl, ondertussen, datzelfde woke zichzelf stilhoudt jegens, dan wel zelfs aanschurkt tegen, de meest behoudende, homo- en vrouwonvriendelijke beweging die we thans in Nederland hebben.

En nee, REO Speedwagon is niet erger dan IS.
Je gedraagt je anders zelf behoorlijk als slachtoffer :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:58:44 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204957841
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Werkelijk? Volgens mij heb ik herhaaldelijk aangegeven wat mijn waarden en normen zijn. Waaronder: de totale gelijkwaardigheid van ieder mens in de samenleving, die niet op diens vaststaande eigenschappen maar op gedrag en karakter beoordeeld dient te worden.

Ofwel, datgene wat woke vooral niet doet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:01:31 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204957843
quote:
82s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je gedraagt je anders zelf behoorlijk als slachtoffer :D
En weer nul inhoudelijke respons.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:01:36 #248
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dus is het nu gekoppeld aan een zekere ideologie of aan laatstgenoemd gedrag?

quote:
Genaamd?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 03:02:51 #249
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204957846
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Gelukkig lijkt het maar. Woke misbruikt idealen om haar politieke agenda er door te drukken.
Volstrekt nietszeggend dus, want dat gebeurt aan beide zijden van de spreekwoordelijke medaille.
pi_204957848
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus is het nu gekoppeld aan een zekere ideologie of aan laatstgenoemd gedrag?
[..]
Genaamd?
Religie. Al gaat Etto Islam zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')