abonnement Unibet Coolblue
pi_204958753
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Gelukkig lijkt het maar. Woke misbruikt idealen om haar politieke agenda er door te drukken. En dat is gemakkelijker als je zegt voor minderheden op te komen, als ideaal, dan dat je voor een kleine efficiënte overheid bent, ook een ideaal.
Zo zo zijn er ook al woke lobbies, kun je ons eens de geldstroom waarbij men politici sponsort laten zien.

Van de ondeugende NRA zijn ze allang bloot gelegd en daarom durven die bange republikeinen geen standpunt tegen vrije verkoop van aanvalswapens in te nemen. Die bizar hoge moordcijfers (een factor 8 hoger) ten opzichte van andere westerse landen zijn daaraan te danken.

Maar nee woke dat is een grote bedreiging voor de mensen. 8)7
pi_204958933
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
Het is opvallend om te zien dat een aantal (radicaal) progressieve users hier driftig het woke gedachtegoed proberen te bagatelliseren, dan wel verdedigen. Dat soort gaslighting lag natuurlijk in de lijn der verwachting. Als je maar hard genoeg gaat ontkennen dat het gaande is, wie weet kun je er dan mensen van overtuigen.
.
Woke staat voor ‘wakker’ zijn: alert op misstanden en problemen in de maatschappij, en het voorkomen van kwetsen van anderen (bijvoorbeeld door discriminatie of uitsluiting). Letterlijk is woke de verleden zijn van het Engelse ‘to wake up’ (wakker worden of wakker maken). Ook de uitleg dat woke is ontstaan als samenvoeging van de woorden ‘awakeness’, ‘awareness’ en ‘OK’ zien we regelmatig terug. In de huidige tijd wordt de uitdrukking gebruikt om aan te geven dat men alert is op sociale ongelijkheid, onderdrukking en racisme in de maatschappij: mensen zijn wakker geworden en zijn zich bewust van het bestaan van deze problemen, het wordt niet langer ontkend. De term woke in deze context veel gebruikt in uitingen op social media
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:28:01 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204959013
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:47 schreef probeer het volgende:
Wanneer men begint met persoonlijke sneren, kan en doe ik dat ook. Heb ik verder geen emoties voor nodig hoor. Jammer dat jij zo'n ongelofelijk waardeloze user bent. Dat helpt ook niet echt in discussies.
Waar had je het gevoel dat er dan een sneer werd geplaatst? Als ik de discussie even teruglees, was daar volgens mij geen sprake van. Daarnaast is het jammer dat je denkt dat ik een waardeloze user ben. Ik vind zelf namelijk dat ik een hele goede user ben, die zich regelmatig weet te onderscheiden met uitstekende posts.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zo zo zijn er ook al woke lobbies, kun je ons eens de geldstroom waarbij men politici sponsort laten zien.

Van de ondeugende NRA zijn ze allang bloot gelegd en daarom durven die bange republikeinen geen standpunt tegen vrije verkoop van aanvalswapens in te nemen. Die bizar hoge moordcijfers (een factor 8 hoger) ten opzichte van andere westerse landen zijn daaraan te danken.

Maar nee woke dat is een grote bedreiging voor de mensen. 8)7
Waar zit de link tussen woke-isme en de NRA? Dat is toch een heel ander onderwerp en enkel gebonden aan de Amerika? Het staat je natuurlijk vrij om daar een topic over te openen als je dat in meer detail wil bespreken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 10:49:37 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959144
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Klinkt wel erg woke dit, Etto...

Er zijn mensen die, ik noem geen namen, maar het begint met een 'D' en het eindigt op 'Jan', je nu zouden verketteren of SJW'er zouden noemen.
[..]
Ook dat is niet bepaald voorbehouden aan één kamp, stroming of kant van de medaille. Ook dat gebeurt zowel 'links' als 'rechts'.

HowardRoark en ik liggen regelmatig met elkaar overhoop over zaken als de rol van de overheid en sociaal-democratie versus libertarisme, maar ik heb hem dus nog nooit horen zeggen dat hij tegen gelijkwaardigheid zou zijn. Maar misschien zijn daar quotes van?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 10:52:19 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke ideologie?

Intersectionaliteit en critical race theory zijn namelijk geen ideologieën. Het zijn verklarende modellen.
Pseudowetenschappelijke 'modellen' die aan de basis liggen van wat thans woke is.

Niet vreemd ook, wanneer je probeert alles door de lens van ras en vermeend racisme of andere vormen van systematische onderdrukking wil bekijken. Wat heet: dan krijg je artikelen over hoe het patriarchaat in stand gehouden wordt wanneer een man niest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 10:54:04 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959176
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 03:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik ken alle buzzwoordjes onderhand wel die gebruikt worden in de strijd tegen 'wokeness'. Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden. Je 'ook zo'n goed' voorbeeld van McAdams overtuigde totaal niet (daar had je je duidelijk ook te weinig in verdiept) evenmin als die paar (anonieme) uitwassen op Tiktok of YT die driftig verzameld wordt door de (meestal niet zo nozele) anti-'WOKE!'-brigade.

Van de laatste worden juist ook goedbedoelende docenten het slachtoffer (bedreigingen, baan kwijt) omdat die brigade duidelijk een enorme afkeer heeft van alles wat afwijkt van de diepgewortelde zo vertrouwde cultuurnorm terwijl ze tegelijkertijd laten merken dat ze belabberd slecht op de hoogte zijn van (wetenschappelijke) feiten/ontwikkelingen/geschiedenis mbt CRT, genderidentiteit etc.

Oh en nog even terugkomend op je bewering dat de afkeer/het 'gevaar' zien van 'wokeness' partijoverstijgend zou zijn omdat je zelf links bent lijkt me ook onjuist. In de VS zie ik dat iig helemaal niet. Je bent meer de uitzondering op de regel en dat blijkt ook wel uit de medestanders waaronder je je nu (als enige voor zover ik weet) bevindt :D

Wetenschappelijke feiten omtrent Critical Race Theory? :')

Verder kunnen er voorbeelden gegeven tot je een ons weegt; het is onderhand wel duidelijk dat je het vooral niet wil zien. Zou ook niet raar zijn als je zaken als CRT daadwerkelijk onderschrijft als valide theorie.

Bestaat witte privilege ook?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204959208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pseudowetenschappelijke 'modellen' die aan de basis liggen van wat thans woke is.

Niet vreemd ook, wanneer je probeert alles door de lens van ras en vermeend racisme of andere vormen van systematische onderdrukking wil bekijken. Wat heet: dan krijg je artikelen over hoe het patriarchaat in stand gehouden wordt wanneer een man niest.
Woke staat voor ‘wakker’ zijn: alert op misstanden en problemen in de maatschappij, en het voorkomen van kwetsen van anderen (bijvoorbeeld door discriminatie of uitsluiting). Letterlijk is woke de verleden zijn van het Engelse ‘to wake up’ (wakker worden of wakker maken). Ook de uitleg dat woke is ontstaan als samenvoeging van de woorden ‘awakeness’, ‘awareness’ en ‘OK’ zien we regelmatig terug. In de huidige tijd wordt de uitdrukking gebruikt om aan te geven dat men alert is op sociale ongelijkheid, onderdrukking en racisme in de maatschappij: mensen zijn wakker geworden en zijn zich bewust van het bestaan van deze problemen, het wordt niet langer ontkend. De term woke in deze context veel gebruikt in uitingen op social media
pi_204959226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ik het niet gelezen heb?
Omdat je niet inhoudelijk reageert op dat wat ze er over te zeggen heeft.
quote:
Klopt. Vind Ayaans uitleg niet echt bevredigend. Ze trekt wat paralellen. Cool. Laat nog steeds niet weten waarom wokeisme nou erger zou zijn dan radicale islam. Daar heeft Ayaan geen antwoord op
"De radicale islam is makkelijker te herkennen en er is makkelijker oppositie tegen te voeren.” En daar heeft ze gelijk in.
quote:
Als Hathor de bal kaatst kan hij hem terug verwachten.
Ow, nou heb ik dat even gemist. Zo ook "foei Hathor" dan.
quote:
Geldt ook voor jou. Kneus.
Ik wens jou gewoon nog een fijne middag. :W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:30:11 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204959452
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ze stelt letterlijk; "gevaarlijker dan de radicale islam".

En jij tovert er weer wat anders van; "Ayaan stelt dat moslimextremisten".
[..]

Nou misschien moet Ayaan dat maar aan de oppositie in Afghanistan gaan vertellen. "Ja jongens, niet zo zeuren over die gewelddadige haarbaarden. Die irritante studenten met hun getwitter in mijn land zijn veel moeilijker!!" :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 04-06-2022 11:42:45 ]
pi_204959476
Ach, zolang als ik Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet kan vieren stelt dat hele woke gebeuren niets voor.

En als ik dan toch dit voorbeeld aanhaal dan verwacht ik wel eerder een aanslag op een dergelijke Sint intocht vanuit de woke (of extreem linkse) hoek dan vanuit de Islamitische hoek.

Op de een of andere manier.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204959502
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou misschien moet Ayaan dat maar aan de oppositie in Afghanistan gaan vertellen. "Ja jongens, niet zo zeuren over die gewelddage haarbaarden. Die irritante studenten met hun getwitter in mijn land zijn veel moeilijker!!" :D
Je verdraait het nu weer in iets heel flauws. :O

Jij ook nog een fijne middag.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:46:17 #287
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204959611
Het is beiden "geloof".

En het idee "het beter te doen dan de ander".

Kortom: de essentie van de mens: "beschaving" en elkaar de kop inslaan.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:52:25 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204959666
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Je verdraait het nu weer in iets heel flauws. :O

Jij ook nog een fijne middag.
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Je verdraait het nu weer in iets heel flauws. :O

Jij ook nog een fijne middag.
Ik kan er ook weinig aan doen dat Ayaan zulke volstrekt belachelijke uitspraken doet en er dan eens wat lastige vragen en opmerkingen komen. Dat roept ze toch echt zelf over zich af.
pi_204959671
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pseudowetenschappelijke 'modellen' die aan de basis liggen van wat thans woke is.

Niet vreemd ook, wanneer je probeert alles door de lens van ras en vermeend racisme of andere vormen van systematische onderdrukking wil bekijken. Wat heet: dan krijg je artikelen over hoe het patriarchaat in stand gehouden wordt wanneer een man niest.
Modellen met beperkingen ja. En men krijgt wel vaker baggerartikelen wanneer men zich stug vasthoudt aan één verklarend model. Stukje tunnelvisie. Ook dat is niet uniek hier.
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 11:53:33 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959680
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Modellen met beperkingen ja. En men krijgt wel vaker baggerartikelen wanneer men zich stug vasthoudt aan één verklarend model. Stukje tunnelvisie. Ook dat is niet uniek hier.
Mwoh, ik ga wat verder: het zijn bullshit modellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204959699
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mwoh, ik ga wat verder: het zijn bullshit modellen.
Ook daar zijn er genoeg van.

Maar jij kan je dus niet vinden in het idee dat het voor kan komen dat, bv zwart én vrouw zijn, je andere discriminatie oplevert dan alleen vrouw of zwart zijn?
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 11:58:32 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204959707
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Ook daar zijn er genoeg van.

Maar jij kan je dus niet vinden in het idee dat het voor kan komen dat, bv zwart én vrouw zijn, je andere discriminatie oplevert dan alleen vrouw of zwart zijn?
Dat kan voorkomen ja.

Daar een hele, herhaal, bullshit theorie omheen bouwen is vooral hobbyisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204959817
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204960226
"Er zijn gewoon weinig mensen die het prettig vinden als een ander vertelt wat je wel en niet mag en wat je moet, vooral als daarbij intentie en context vergeten wordt, of nuance."

"Alleen het wordt gecompliceerd als een betere wereld bij de ander begint."

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204960233
Wie regelt een debat tussen Ayaan en Sylvana? Dan regel ik de popcorn!
  zaterdag 4 juni 2022 @ 13:00:09 #296
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204960242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pseudowetenschappelijke 'modellen' die aan de basis liggen van wat thans woke is.

Liever baseert men zich gewoon op de door god gezonden Etto van België, die wel even gaat vertellen welke dresscodes verplicht moeten zijn, welke onderwijsmethodes die hij niet kent verboden moeten worden en welke problemen die hij een probleem vindt, een probleem zijn, en welke problemen, die hij geen probleem vindt, dus geen probleem zijn.

Het Etto-van-België-model, waarin alleen alles wat in de belevingswereld van Etto van België mag, ook mag, en al het andere fout is en WOKE en de ondergang van de samenleving, en iedereen die het niet met Etto eens is, is WOKE WOKE WOKE.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 14:11:39 #297
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204960611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
HowardRoark en ik liggen regelmatig met elkaar overhoop over zaken als de rol van de overheid en sociaal-democratie versus libertarisme, maar ik heb hem dus nog nooit horen zeggen dat hij tegen gelijkwaardigheid zou zijn. Maar misschien zijn daar quotes van?
Streven naar gelijkwaardigheid is iets waar men behoorlijk regelmatig over meent te moeten vallen en wat ook net zo regelmatig onder 'woke' danwel SJW-gedrag wordt geschaard.
pi_204960650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:52 schreef Hexagon het volgende:

Ik kan er ook weinig aan doen dat Ayaan zulke uitspraken doet die ik volstrekt belachelijk vind en dat er dan eens wat lastige vragen en opmerkingen komen. Dat roept ze toch echt zelf over zich af.
Fixed.

''De radicale islam is makkelijker te herkennen en er is makkelijker oppositie tegen te voeren”.

Ik vind hier niets belachelijks aan, maar gewoon gezond verstand.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_204961191
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 14:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Streven naar gelijkwaardigheid is iets waar men behoorlijk regelmatig over meent te moeten vallen en wat ook net zo regelmatig onder 'woke' danwel SJW-gedrag wordt geschaard.
Dat komt omdat we niet gelijk zijn, mannen en vrouwen zijn niet gelijk. We gaan met respect met elkaar om maar we zijn niet gelijk aan elkaar.
Die gemeende wereld waar iedereen aan elkaar gelijkwaardig moet zijn is schadelijk. Op naar een geslachtloze toekomst.
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juni 2022 @ 16:55:28 #300
323401 Kijkertje
met filter
pi_204961611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wetenschappelijke feiten omtrent Critical Race Theory? :')

Verder kunnen er voorbeelden gegeven tot je een ons weegt; het is onderhand wel duidelijk dat je het vooral niet wil zien. Zou ook niet raar zijn als je zaken als CRT daadwerkelijk onderschrijft als valide theorie.

Bestaat witte privilege ook?
Het gaat er helemaal niet om of CRT nou wel of niet een valide theorie is. Het gaat erom dat ouders nu wordt aangepraat dat die theorie onderwezen wordt op scholen om verkiezingen te kunnen winnen. In Virginia bv was het een winnende strategie:

twitter

twitter

Rufo, de bedenker ervan doet daar ook niet moeilijk over:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')