Que? Youtube is eigendom van Google. Maar goed, misschien had ik social tussen haakjes moeten plaatsen en er informatievoorziening aan moeten toevoegen, daar ook zoekalgoritmes door dit denken beïnvloed worden.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:19 schreef EinarBoe het volgende:
Google is woke? Dat is verder geen social media en geen academia, waar je eerst over begon, dus een knap staaltje doelpalen verschuiven, nu alweer.
De medewerkers die macht hebben; het ontslaan doen. Je bent dus niet bekend met de zaak?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:19 schreef EinarBoe het volgende:
En welke medewerkers van Google zijn precies woke?
Ik heb het jarenlang gevolgd en bijna dagelijks kwamen er voorbeelden langs. Van professoren die verplicht begeleid moesten worden door POCs, docenten van ethiek die met kettingsloten op conservatieve studenten stonden in te slaan tot aan het wegwerken van een blank-joodse professor die durfde op te dagen op een ''no whites day''. Veel van deze ellende komt voort uit beleid van gezichtsloze university administrators, onbekende (veelal middelmatige/ondermaatse) academici en managers bij sm-bedrijven. Dat ik voor jou de moeite niet ga doen om lijst te sorteren mag je verder als 'winst' pakken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:19 schreef EinarBoe het volgende:
Volgens jou zitten ze overal, dus het moet heel eenvoudig zijn om in ieder geval een lijstje te maken met daarop toonaangevende figuren die aan enkele touwtjes trekken.
Tsja, niks aan toe te voegen, ik zou ze er allemaal zonder pardon uitknikkeren.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Ook woke, het feit dat het bedrijf waar je werkt iets verkoopt geeft je het recht om te staken blijkbaar, wederom, loop in de pas of anders....
Allemaal op staande voet ontslaan, de activist uithangen doe je maar in je eigen tijd.
Gebruik maken van je stakingsrecht is woke?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Ook woke, het feit dat het bedrijf waar je werkt iets verkoopt geeft je het recht om te staken blijkbaar, wederom, loop in de pas of anders....
Allemaal op staande voet ontslaan, de activist uithangen doe je maar in je eigen tijd.
Netflix pakte zoiets beter aan.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
quote:“Not everyone will like – or agree with – everything on our service,” the company said in a “culture memo” to its employees. “While every title is different, we approach them based on the same set of principles: we support the artistic expression of the creators we choose to work with; we program for a diversity of audiences and tastes. We let viewers decide what’s appropriate for them, versus having Netflix censor specific artists or voices. As employees we support the principle that Netflix offers a diversity of stories, even if we find some titles counter to our own personal values.”
“Depending on your role, you may need to work on titles you perceive to be harmful,” the company added. “If you’d find it hard to support our content breadth, Netflix may not be the best place for you.”
Werknemersrechten, waarom zou je ze hebben he. Bahbah.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, niks aan toe te voegen, ik zou ze er allemaal zonder pardon uitknikkeren.
In dit geval best wel ja. Stakingsrecht voor arbeidsomstandigheden ed is wat anders dan dit geouwehoer.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gebruik maken van je stakingsrecht is woke?
Google betreft een behoorlijk woke bedrijf inderdaad. Dat lijkt mij niet zo lastig om te begrijpen. Recent nog heeft men beleid geïmplementeerd om 'inclusief taalgebruik' te promoten en er zijn ook al documenten uitgelekt over allerlei 'anti-racist' trainingen, die aan werknemers werden voorgeschoteld.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Google is woke? Dat is verder geen social media en geen academia, waar je eerst over begon, dus een knap staaltje doelpalen verschuiven, nu alweer. En welke medewerkers van Google zijn precies woke? Er werken duizenden mensen. Sterker nog, ik ken mensen die bij Google werken. Die zijn dus woke? Namen, rugnummers, dat willen we. Ik wil gewoon een lijst van, zeg, 100 prominente figuren die duidelijk WOKE WOKE WOKE zijn, hoe zich dat uit, dat soort dingen.
Volgens jou zitten ze overal, dus het moet heel eenvoudig zijn om in ieder geval een lijstje te maken met daarop toonaangevende figuren die aan enkele touwtjes trekken.
Haha, wat een treurige act weer. En wat proberen ze hier nu precies te pretenderen, dat de verkoop van boeken waar de inhoud niet meegaat in de genderideologie, zogenaamd ervoor zou zorgen dat mensen met genderdysforie om het leven komen .. of zo? Bizar.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Die spelen toch geen rol wanneer iemand onwoke shit verspreid? Dan is het toch 'schadelijk voor het bedrijf' en zo?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:36 schreef EinarBoe het volgende:
Werknemersrechten, waarom zou je ze hebben he. Bahbah.
Je snapt hopelijk wel dat staken vanwege slechte arbeidsomstandigheden iets anders is dan staken omdat je je zin niet krijgt vanwege boeken die verkocht worden. Ben je bekend met de vrijheid van meningsuiting?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen eigendom van Google, dat maakt het nog geen social mediaquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Que? Youtube is eigendom van Google. Maar goed, misschien had ik social tussen haakjes moeten plaatsen en er informatievoorziening aan moeten toevoegen, daar ook zoekalgoritmes door dit denken beïnvloed worden.
Wie? Waarom noem je niet gewoon namen. Ze zitten overal, de WOKE'ers, maar je kunt niet één iemand opnoemen, en van die ene persoon niet eens aangeven waarom die WOKE is.quote:De medewerkers die macht hebben; het ontslaan doen. Je bent dus niet bekend met de zaak?
Ja heel lang kutverhaal. Noem gewoon eens namen man. Verstop je niet de hele tijd achter nietszeggende bullshit en wees eens concreet. Waar zitten ze, de WOKE'ers, en waarom moeten we bang voor ze zijn? De hele tijd zeggen 'overal' en 'daarom', dat is nou niet echt overtuigend. Namen, rugnummers, plannen die ze hebben, hoe werken ze samen, hoe coördineren ze hun acties, wat zijn hun volgende stappen, etcetera...quote:Ik heb het jarenlang gevolgd en bijna dagelijks kwamen er voorbeelden langs. Van professoren die verplicht begeleid moesten worden door POCs, docenten van ethiek die met kettingsloten op conservatieve studenten stonden in te slaan tot aan het wegwerken van een blank-joodse professor die durfde op te dagen op een ''no whites day''. Veel van deze ellende komt voort uit beleid van gezichtsloze university administrators, onbekende (veelal middelmatige/ondermaatse) academici en managers bij sm-bedrijven. Dat ik voor jou de moeite niet ga doen om lijst te sorteren mag je verder als 'winst' pakken.
Als het puur om activisme is ja, het gaat niet om meer loon, betere arbeidsvoorwaarden, nee deze activisten zijn het er niet mee eens dat de andere kant ook zijn mening kan geven.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gebruik maken van je stakingsrecht is woke?
Waar? Wie zegt dat? Waarom is dat specifiek WOKE?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
En hier het bewezen gevaar van woke, vrouw, feminst? Maakt niet uit, je moet en zal in de pas lopen anders lekker 3 jaar de bak in!
Je moet wel een goeie reden hebben om te staken, dat is dit niet.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Laat ze lekker ruziën met elkaar. De feministen tegen de trannies. Zou er een kaartje voor kopen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
En hier het bewezen gevaar van woke, vrouw, feminst? Maakt niet uit, je moet en zal in de pas lopen anders lekker 3 jaar de bak in!
Dat is niet hoe het stakingsrecht werkt, dus nee. En waar staat dat je geen andere mening mag hebben? Moet je dat erbij verzinnen?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het puur om activisme is ja, het gaat niet om meer loon, betere arbeidsvoorwaarden, nee deze activisten zijn het er niet mee eens dat de andere kant ook zijn mening kan geven.
Je roept net op mensen te ontslaan omdat ze iets doen wat je niet bevalt. CANCEL CULTURE!!!!!!!!quote:Censuur, cancel culture. Ze doen het verdomme tijdens de al woke LGBTQ+ vlagceremonie, je deugt nooit hard genoeg.
Oke, wie bepaalt wat een goede reden is? Jij?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je moet wel een goeie reden hebben om te staken, dat is dit niet.
quote:Google reportedly pushing anti-racism training, critical race theory on staff
Google is reportedly pushing critical race theory on its employees with antiracism trainings that tell staff Americans as young as three months old are raised to be racist in a “system of white supremacy.”
One of the videos in the initiative also features Kamau Bobb, a former diversity chief who was reassigned earlier this year after antisemitic comments he made resurfaced, according to Christopher Rufo, a senior fellow at the conservative Manhattan Institute.
In the video, Bobb — who wrote in a 2007 blog post that Jews have “an insatiable appetite for war and killing” — hosts a discussion with guest lecturer Nikole Hannah-Jones, the editor of The New York Times’ 1619 Project, Rufo reported in City Journal.
“If you’re white in this country, then you have to understand that whether you personally are racist or not, whether you personally engage in racist behavior or not, you are the beneficiary of a 350-year system of white supremacy and racial hierarchy,” Hannah-Jones reportedly says in the video.
In another guest lecturer video, Ibram X. Kendi, the author of bestseller “How To Be An Antiracist,” reportedly tells Google staffers that Americans are “raised to be racist, and to be raised to be racist is to be raised to almost be addicted to racist ideas.”
“The youngest of people are not colorblind — between three and six months — our toddlers are beginning to understand race and see race,” Kendi reportedly tells Google staff, adding that people ought to “respond in the same way that they respond when they are diagnosed with a serious illness.”
“For me, the heartbeat of racism is denial and the sound of that denial is ‘I’m not racist,'” Kendi says in the video, according to Rufo. “It’s a critically important step for Americans to no longer be in denial about their own racism.”
Another video that’s part of the antiracism initiative reportedly instructs Google staff to rank themselves on a hierarchy of “power [and] privilege.”
In that segment, the instructors reportedly tell employees to “manage [their] reactions to privilege” — which are likely to include feelings of “embarrassment, shame, fear, [and] anger” — through “body movement,” “deep breathing,” “accessing [their] ‘happy place,’” and “cry[ing].”
Google staff have also reportedly circulated unofficial documents that contain disclaimers that say they should not be considered official company policy.
One such document that Rufo said was created by Google diversity, equity, and inclusion lead Beth Foster includes a graphic that says “colorblindness,” “[American] exceptionalism,” “Columbus Day,” “weaponized whiteness,” and “Make America Great Again” are all expressions of “covert white supremacy.”
Google CEO Sundar Pichai appeared to announce the racial equity trainings last summer in the wake of George Floyd’s murder by police officer Derek Chauvin.
“We’ll be welcoming external experts into Google to share their expertise on racial history and structural inequities, and start conversations on education, allyship, and self-reflection,” he wrote in a June blog post titled “Our commitments to racial equity.”
“And this week we’ve begun piloting a new, multi-series training for Googlers of all levels that explores systemic racism and racial consciousness, to help develop stronger awareness and capacity for creating spaces where everyone feels they belong.
Werkgevers. Als het gaat om betere arbeidsomstandigheden, prima dan staak maar raak, maar als het gaat om je activistische agenda te pushen dan sodemieter je maar op, dat is tijdsverspilling.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Oke, wie bepaalt wat een goede reden is? Jij?
Ik denk dat het vooral niet de bedoeling is dat mensen tijdens werktijd actie gaan voeren voor vermeende social justice problematiek. Ik zou dat als werkgever niet pikken in elk geval. Werknemers wordt betaald om te werken, niet om de progressieve activist uit te hangen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het stakingsrecht werkt, dus nee. En waar staat dat je geen andere mening mag hebben? Moet je dat erbij verzinnen?
[..]
Je roept net op mensen te ontslaan omdat ze iets doen wat je niet bevalt. CANCEL CULTURE!!!!!!!!
Als dat mijn bedrijf was en dit waren mijn werknemers, gooide ik ze allemaal op straat. Dan slepen ze me maar voor de rechter.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Werkgevers bepalen dat helemaal niet
Oke, nou, dat gebeurt dan en dan komen we er vanzelf achter of je wel of niet een waardeloze werkgever bent en een boete moet betalen, of dat je gelijk krijgt. Even goede vrienden. Niets houdt Amazon tegen om dezelfde gok te wagen he, dus vanwaar je woede?quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als dat mijn bedrijf was en dit waren mijn werknemers, gooide ik ze allemaal op straat. Dan slepen ze me maar voor de rechter.
Woke staat voor ‘wakker’ zijn: alert op misstanden en problemen in de maatschappij, en het voorkomen van kwetsen van anderen (bijvoorbeeld door discriminatie of uitsluiting). Letterlijk is woke de verleden zijn van het Engelse ‘to wake up’ (wakker worden of wakker maken). Ook de uitleg dat woke is ontstaan als samenvoeging van de woorden ‘awakeness’, ‘awareness’ en ‘OK’ zien we regelmatig terug. In de huidige tijd wordt de uitdrukking gebruikt om aan te geven dat men alert is op sociale ongelijkheid, onderdrukking en racisme in de maatschappij: mensen zijn wakker geworden en zijn zich bewust van het bestaan van deze problemen, het wordt niet langer ontkend. De term woke in deze context veel gebruikt in uitingen op social mediaquote:Op donderdag 2 juni 2022 13:28 schreef Tengano het volgende:
Wat een chaos. Wat was er eigenlijk mis met mijn eerste OP
De essentie was Woke is een gevaarlijke ideologie en heeft overeenkomsten met een andere gevaarlijke ideologie te weten de Islam.
quote:
Imagesearch google op ''happy black woman'' en je krijgt voornamelijk afbeeldingen van single gekleurde vrouwen (duhhhhh).quote:
Tja, er valt gewoon niet te onderbouwen dat die *woke* figuren gevaarlijker zijn dat Al Qiada, IS en de Taliban.quote:Op donderdag 2 juni 2022 12:36 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat ik hierover te zeggen had heb je eerder in het topic genegeerd.
Neuh -> #41quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, er valt gewoon niet te onderbouwen dat die *woke* figuren gevaarlijker zijn dat Al Qiada, IS en de Taliban.
.
Behalve als de reden om ze te ontslaan *woke* blijkt te zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En dat is bewust WOKE beleid van WOKE mensen? Dus dat kunnen we terugvinden in search-algoritmes, dat hierop specifiek wordt voorgesorteerd. En dit was vroeger dus niet zo, tot dat bepaalde WOKE-figuren hiervoor gezorgd hebben, en dat deden ze met het doel om meer WOKE te verspreiden?quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Imagesearch google op ''happy black woman'' en je krijgt voornamelijk afbeeldingen van single gekleurde vrouwen (duhhhhh).
Imagesearch google op ''happy white woman'' en je krijgt voornamelijk afbeeldingen van witte vrouwen met een gekleurde partner.
Woke as fuck.
quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En dat is bewust WOKE beleid van WOKE mensen? Dus dat kunnen we terugvinden in search-algoritmes, dat hierop specifiek wordt voorgesorteerd. En dit was vroeger dus niet zo, tot dat bepaalde WOKE-figuren hiervoor gezorgd hebben, en dat deden ze met het doel om meer WOKE te verspreiden?
Ik zocht, als Nederlander, op 'vrolijke blanke vrouw' en guess what, alleen maar blanke vrouwen die aan het lachen waren. En als bij zwarte vrouw hetzelfde maar dan met zwarte vrouwen. En sowieso alleen maar stockfoto's.
Zoek ik op 'white woman', zie ik vooral veel blanke vrouwen. Zoek ik op black woman, ja, dan is het weer anders. Ik zie het nog niet zo. Dat een vrij rare, specifieke zoekopdracht waarover op het internet blijkbaar veel geklaagd wordt, andere foto's oplevert dan je verwacht, is geen bewijs dat er WOKE aan het werk is. Als je zoekt op 11 september krijg je ook geen mooie nazomerfoto's of foto's van een kalender met daarop de datum 11 september, maar datgene waar het meestal om gaat op het internet als het gaat om 9/11, namelijk instortende WTC's.
Het is dan ook geen toeval dat je 'happy white woman' zei, dat is namelijk het go-to voorbeeld om over te klagen, waardoor de zoekopdracht een stuk minder goede steekproef is van een doorsnee.
Ook An average family levert niets bijzonders op, A middle-class family, A suburban family, a succesfull family.
Overigens wel weer geinig, ik zocht op A woke family en vond dit:
[ afbeelding ]
En ook bij women, zoals independent, strong, powerful is er helemaal geen hang naar 'enkel zwarte vrouwen' of 'enkel witte vrouwen samen met een zwarte man'. Bij married viel me wel op dat het vooral veel Indiase vrouwen waren, erg gek. Het beeld dat de zoekopdrachten dus een bepaalde kant op gemanipuleerd worden, de WOKE-kant, blijkt nog niet echt dus.
Kortom, je komt niet met een random voorbeeld van hoe de zoekresultaten zouden worden gemanipuleerd, maar met een specifiek voorbeeld waar al sinds tijdstip XXX over geklaagd wordt dat het scheef zit en waar een ongelooflijk grote hoeveelheid stockphoto's bizar hoog in de resultaten staan. Dan ontbreekt het aan ondersteunend bewijs bij andere zoekopdrachten waar je eenzelfde soort effect zou willen zien, terwijl het zeer aannemelijk is dat de vele pagina's aan opmerkingen over deze specifieke zoekopdracht, nou juist de resultaten van de zoekopdracht zelf beïnvloeden.
Zouden de WOKE-algoritmes van de WOKE-mensen voor WOKE-indoctrinatie daadwerkelijk werken, dan zou zich dat toch moeten uiten in meer dan één zoekopdracht, want zo zet het geen zoden aan de dijk. De WOKE-terreur is dus of ontzettend ineffectief en dus ongevaarlijk, of hier is iets anders aan de hand, namelijk dat doordat dit blijkbaar de go-to ZIE JE WEL WOKE WOKE WOKE WOKE!!!!-referentie is, vervormen de zoekopdrachten.
Dus inderdaad, dat is woke beleid. Net zoals al die commercials en ads tegenwoordig, waar (etnische) minderheden nogal opzichtig oververtegenwoordigd zijn. Dat zijn keuzes die opzettelijk worden gemaakt.quote:Google updated its algorithms in an effort to promote more racially diverse results in image searches -- the tech giant’s latest attempt to excise biases from the world’s most popular search engine.
Bron: Bloomberg
Hulde om die rant met 1 google search teniet te doenquote:Op donderdag 2 juni 2022 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dus inderdaad, dat is woke beleid. Net zoals al die commercials en ads tegenwoordig, waar (etnische) minderheden nogal opzichtig oververtegenwoordigd zijn. Dat zijn keuzes die opzettelijk worden gemaakt.
Ik heb je linkjes gelezen, en verder nog wat op die site rondgekeken. En ik ben dan blijkbaar veel woker dan ik dacht, want ik heb weinig problemen met de opinies die daar worden geformuleerd. Ik lees geen 'zaken buiten jezelf schuiven', geen chronische slachtofferrol, geen 'dwang'. Eerder tamelijk persoonlijk geschreven columns/ opinies.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eentje??
https://www.oneworld.nl/l(...)voorkeur-of-racisme/
Hier lezen we dat we een 'neutrale seksuele voorkeur' dienen te hebben, want aangeven dat je niet op zwart of blank of geel valt, is racisme.
Deze is wel de top trouwens; onze seksuele voorkeur is niet een persoonlijke voorkeur of iets inherents, maar door popcultuur en media opgelegd. Uiteraard dien je dat soort analyses niet te maken wanneer het over homo's gaat (dat externe factoren hun voorkeur bepalen) want dat is dan weer discriminatie.
https://www.oneworld.nl/l(...)ts-minder-theatraal/
Hier lezen we dat wanneer mannen niezen, ze het patriarchaat uitdragen en de mannelijke dominantie in stand houden.
https://www.oneworld.nl/l(...)n-pak-professioneel/
Dresscode is onderdrukkend.
Zo maar wat pareltjes van woke in optima forma. En het gevaar? Het per definitie alles schuiven op zaken BUITEN jezelf, jezelf een chronische slachtofferrol aankweken, mensen DWINGEN 'het nieuwe normaal' te accepteren, en vooral: problemen maken die er niet zijn.
Met die laatste zin lijkt me helemaal niets mis. Het is wmb een nogal voor de hand liggende conclusie. Natuurlijk worden onze voorkeuren door heel veel zaken beïnvloed. Nature én nurture én cultuur én 'noem nog maar wat op'. In mijn ogen roept de column eigenlijk vooral op om wat zelfonderzoek te doen, en is de strekking zeker niet 'Je bent een racist als je niet op zwart of blank of geel valt'.quote:En zolang gebruikers zich niet tegen seksueel racisme uitspreken of zich afvragen of hun persoonlijke voorkeur wel zo neutraal is, blijft seksueel racisme in de queergemeenschap spelen. Het startpunt om dit op te lossen, ligt bij het bewustzijn dat onze persoonlijke voorkeuren lang niet zo persoonlijk of individueel zijn als we denken.
Dat seksualiteit een spectrum is vind ik al heel lang, en dit soort initiatieven kan ik alleen maar toejuichen. Het zou nmm de samenleving alleen maar ten goede komen wanneer er wat minder in hokjes werd gedacht en mensen meer uitingsmogelijkheden krijgen. Wanneer ik zo af en toe een man tegenkom met een blauw baardje, of een rokje, wordt ik best vrolijk, eigenlijk.quote:Met dat idee in gedachten geeft Boxelaar tijdens de basistraining van Corporate Queer regelmatig een opdracht: één kant van de kamer vertegenwoordigt heteroseksualiteit, de ander homoseksualiteit; kies een plek in de kamer die het beste bij jou past. Boxelaar: “Dan zie je opeens hoeveel mensen ertussenin gaan staan. Zo was er een man die als homoseksueel werd gezien, en toen voor het eerst aan zijn collega’s vertelde dat hij ook wel eens met een vrouw naar bed ging. Seksualiteit is een spectrum, dat wil ik hiermee laten zien. En genderidentiteit ook, al vinden mensen dat nog een stuk lastiger.”
Leuk, maar het voorbeeld dat werd genoemd is meer dan een jaar ouder en gaat specifiek over 'white woman' ipv over het woord 'family'. Dus dat voorbeeld was eigenlijk een heel slecht voorbeeld, als ik jou mag geloven?quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dus inderdaad, dat is woke beleid. Net zoals al die commercials en ads tegenwoordig, waar (etnische) minderheden nogal opzichtig oververtegenwoordigd zijn. Dat zijn keuzes die opzettelijk worden gemaakt.
Dat kan.quote:Op donderdag 2 juni 2022 18:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb je linkjes gelezen, en verder nog wat op die site rondgekeken. En ik ben dan blijkbaar veel woker dan ik dacht, want ik heb weinig problemen met de opinies die daar worden geformuleerd. Ik lees geen 'zaken buiten jezelf schuiven', geen chronische slachtofferrol, geen 'dwang'. Eerder tamelijk persoonlijk geschreven columns/ opinies.
Het eerste linkje over seksueel racisme concludeert:
[..]
Met die laatste zin lijkt me helemaal niets mis. Het is wmb een nogal voor de hand liggende conclusie. Natuurlijk worden onze voorkeuren door heel veel zaken beïnvloed. Nature én nurture én cultuur én 'noem nog maar wat op'. In mijn ogen roept de column eigenlijk vooral op om wat zelfonderzoek te doen, en is de strekking zeker niet 'Je bent een racist als je niet op zwart of blank of geel valt'.
Wat betreft het tweede stukje over het niezen en de mannelijke dominantie in de publieke ruimte. Ik vind dat vooral een grappig geschreven stukje, met een leuke verwijzing naar 3rd Rock of the Sun, en nogal herkenbaar. Nmm is er absoluut sprake van mannelijke dominantie in de publieke ruimte. Hoe vaak ik vroeger in de trein niet heb klem gezeten naast een man met een nijlpaard tussen zijn knieën… Of de hordes mannen die brullend en lallend door de binnenstad optrekken naar hun favoriete voetbalwedstrijd. Ze moeten wel laten merken dat ze er zijn!
Dus, tja, leuke column wmb.
En dan de dresscode, het derde linkje.
[..]
Dat seksualiteit een spectrum is vind ik al heel lang, en dit soort initiatieven kan ik alleen maar toejuichen. Het zou nmm de samenleving alleen maar ten goede komen wanneer er wat minder in hokjes werd gedacht en mensen meer uitingsmogelijkheden krijgen. Wanneer ik zo af en toe een man tegenkom met een blauw baardje, of een rokje, wordt ik best vrolijk, eigenlijk.
Overigens ben ik bepaald geen fan van safespaces, cancelcultuur, of sprekers weren op universiteiten. Hoewel hierbij ook weer kanttekeningen kunnen worden gemaakt. Moet je bijvoorbeeld aanhangers van ID, holocaustontkenners of haatimams lezingen laten houden op een universiteit?
Samengevat, ik vind het geen site met gevaarlijke standpunten, die problemen maakt die er niet zijn. Voor mij is het eigenlijk een wel vriendelijke site, die uitnodigt om eens over de schutting te kijken.
Let op de formulering:quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Het willen verbieden van de verkoop van bepaalde boeken vind ik echt weinig met werknemersrechten te maken hebben.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je zou denken dat deze hoogst principiële stakers zelf ontslag zouden nemen i.p.v. hun arbeid te doneren aan een wanstaltig onderdrukkend bedrijf.quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Behalve als de reden om ze te ontslaan *woke* blijkt te zijn.
Critical race theory is het meest achterlijke dat ooit aan een menselijk brein ontsproten is.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
Woke cult gedoe bij Google zelfs ..
[..]
In principe saboteer je dus je eigen werkgever.quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:23 schreef HeatWave het volgende:
Werken bij een boekhandel en dan protesteren als die boekhandel een boek verkoopt waar je het mee oneens bent, dus eisen dat Amazon aan "boekverbranding" doet.
En dan nog ergens in je rotte knar denken dat je aan de goeie kant van de geschiedenis zal staan.
Ik was met dat soort dingen totaal niet bezig, zeker tot en met mijn 12e. Het zou fijn zijn als we kinderen gewoon kinderen laten zijn tot ze op een leeftijd komen waarop ze daar vanzelf interesse voor ontwikkelen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gecheckt; het gaat in ieder geval over:
Johnny the Walrus
https://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_the_Walrus
en
Irreversible Damage
https://en.wikipedia.org/wiki/Irreversible_Damage
Waarschijnlijk zien de beroepsdemonstranten die thans met hun vlaggetje op de stoep liggen weer minder problemen met:
[ afbeelding ]
Laten we kinderen inderdaad meteen lastig vallen met ras en gender; ironisch wel, aangezien voor kinderen die zaken hoogstwaarschijnlijk pas bestaan wanneer ze met dit soort bagger worden geconfronteerd.
Wat mij betreft gooi je die eruit. Maar ga dan ook niet janken als iemand eruit gegooid wordt omdat die op zijn werk op storende wijze zijn *niet-woke* meningen opdringt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je zou denken dat deze hoogst principiële stakers zelf ontslag zouden nemen i.p.v. hun arbeid te doneren aan een wanstaltig onderdrukkend bedrijf.
Maar nee: deze stakers willen gaan beslissen voor het bedrijf WAAR ZE VOOR WERKEN welke boeken dat bedrijf wel en niet mag verkopen. Welk recht denken zij te hebben daartoe?
Ofwel: heeft niets te maken met werknemersrechten of loon, maar met het feit dat deze irritante zuigers willen beslissen hoe andermans bedrijf gerund moet worden en wanneer het bedrijf zegt: "we betalen je voor je arbeid niet voor je politieke mening" gaan ze uiteraard weer heel wokiaans lopen blèren dat ze onrecht is aangedaan.
Enfin, hun deugpunten op facebook en twitter hebben ze in ieder geval weer binnen. Rosa Parks was er niets bij.
Ik zei; ''zou ik graag willen zien'', en jij tovert het om tot; ''nu eis jij''.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:50 schreef Hexagon het volgende:
Dus nu ben jij zelf aan het opleggen hoe een bepaalde journalist zich moet gedragen ten opzichte van een ander.
Verder is er de vrijheid Akwasi kritisch aan te pakken. Powned zit ook in het publieke bestel en kan een vervelender figuur op hem afsturen. Maar nu eis jij dat iedereen zich zo gedraagt als jij dat wilt.
Ow? Eerder wist je het heel fijntjes te duiden;quote:Het is een wijdverbeide mistwolk aangezien er geen duidelijke definitie van is.
Zo vond jij. Ben het er niet mee eens. Maar goed, dat wist je al.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:41 schreef Hexagon het volgende:
*woke* is gewoon een stopwoordje om een ander het zwijgen op te kunnen leggen door te gaan janken.
Ah, het bekende 'kinderen onderwijzen is fout'! Die ontbrak er nog aan.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gecheckt; het gaat in ieder geval over:
Johnny the Walrus
https://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_the_Walrus
en
Irreversible Damage
https://en.wikipedia.org/wiki/Irreversible_Damage
Waarschijnlijk zien de beroepsdemonstranten die thans met hun vlaggetje op de stoep liggen weer minder problemen met:
[ afbeelding ]
Laten we kinderen inderdaad meteen lastig vallen met ras en gender; ironisch wel, aangezien voor kinderen die zaken hoogstwaarschijnlijk pas bestaan wanneer ze met dit soort bagger worden geconfronteerd.
We hebben simpelweg een omroepbestel waar gekleurde organisaties, genaamd omroepen zendtijd kunnen claimen. Dus de KRO-NCRV doet dat op hun manier en nodigen uit wie ze willen. En nodigen niet uit wie ze niet willen. En zo hebben ON en Powned dat recht ook.quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik zei; ''zou ik graag willen zien'', en jij tovert het om tot; ''nu eis jij''.
Rara wat gaat er nu toch telkens mis?
Is het raar dat ik van mening ben dat programma s die prime time op de publieke zenders geprogrammeerd worden -op het publieke bestel, waar ik voor betaal- onafhankelijk en scherp in hun opinie dienen te zijn? Blijkbaar wel, zo volgens jou.
Laat ze uitnodigen wie ze willen uit willen nodigen, zonder zoiets doms als een ''diversiteits-bokaal'' (hallo woke-culture) ter relevantie van een onderwerp of gebeuren, maar ga dan vervolgens niet zo'n opzichtig schouw spelletje spelen zoals toen bij en met Akwasi; de meute prikt daar zo heen. Wederom een mooi voorbeeld van de gevolgen van de woke culture trouwens; het haalt scherpte uit programma's.
En geprikt hebben ze, want de keihard dalende kijkcijfers cancelde het programma vanzelf al. Zoals het hoort. Kijkcijfers cancelen een programma zoals dit, niet enkele woke columnisten/twitterraars die oproepen tot cancel. Zelf oproepen tot cancel van ''M'' of DWDD heb ik nooit gedaan; ik keek gewoon niet meer.
Ja Powned dr op af sturen, leuk idee. Maar Powned zat toen niet op gewillige tijdslot waar voorheen DWDD op zat. Daar mocht ''M'' gaan zitten. Dat NPO bestuursvoorzitter Shula Rijxman d66er is, is allemaal natuurlijk louter toeval. Zo ook de de producent van ''M'', heel toevallig partner van d66er Ollongren.
Nee, heel onafhankelijk allemaal hoor.
Ja die vage mistwolk is het stopwoordje. Mensen generiek van iets ongedefinieerds beschuldigen als Scwalbe gedrag.quote:Ow? Eerder wist je het heel fijntjes te duiden;
[..]
Zo vond jij. Ben het er niet mee eens. Maar goed, dat wist je al.
Het is weer een opsomming van volledige lege containerbegrippen. Niks concreets.quote:Woke is een vorm van collectieve hysterie, waar men er heilig van overtuigd is aan de goede kant van het Grote Gelijk der Deugzaamheid te staan. Met al gevolg méér discriminatie, onschuldige mensen die hun carrière verliezen, onschuldige mensen die agressief bejegend worden en nog meer nare zooi. En ik weet niet hoe en waarom jij blijkbaar blind daarvoor bent en blijft, maar ik vind het kut.
quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:38 schreef Hexagon het volgende:
Maar kennelijk moet M maar gecanceld worden omdat ze niet doen wat jij wilt.
Moet ik nu dezequote:Op donderdag 2 juni 2022 22:29 schreef SpaceOddity het volgende:
Kijkcijfers cancelen een programma zoals dit, niet enkele woke columnisten/twitterraars die oproepen tot cancel. Zelf oproepen tot cancel van ''M'' of DWDD heb ik nooit gedaan; ik keek gewoon niet meer.
Nee een opsomming van dingen die plaats hebben gevonden n.a.v. woke.quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:38 schreef Hexagon het volgende:
Het is weer een opsomming van volledige lege containerbegrippen. Niks concreets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |