Hoe jij ooit in deze SC bent beland blijft echt een raadselquote:
quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:17 schreef Meke het volgende:
[..]
Elmer![]()
Deze schrijver is vorige week overleden
Ja ik die hele week nietquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik typ ook nooit mee met het ESF zelf.
Ik heb één moment het forum aangezet en dat was het moment dat Michael Ben David zich tussen de presentatoren stond te frommelen
87!quote:
Ik zit nu Lincoln Lawyer te kijken en ik vind het hele jury duty principe echt fascinerend. Dat je gewoon een brief kan krijgen met het bericht dat je geacht wordt om te oordelen over een of andere zaak op die en die datum, kan van alles zijn. Maar dat je dat dus min of meer verplicht bent tenzij je een goede reden hebt om niet te kunnen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:23 schreef Em31 het volgende:
Stel je zit in zo’n jury bij een of andere moordpartij of weet ik het, wtf die verantwoordelijkheid
Ik blijf het een raar systeem vinden dat ze de gewone man zo'n stem gevenquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:23 schreef Em31 het volgende:
Stel je zit in zo’n jury bij een of andere moordpartij of weet ik het, wtf die verantwoordelijkheid
En hoe kom ik hier weer weg.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Hoe jij ooit in deze SC bent beland blijft echt een raadsel
En nu gewoon huidige meesterposter van de maand hèquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zit nu Lincoln Lawyer te kijken en ik vind het hele jury duty principe echt fascinerend. Dat je gewoon een brief kan krijgen met het bericht dat je geacht wordt om te oordelen over een of andere zaak op die en die datum, kan van alles zijn. Maar dat je dat dus min of meer verplicht bent tenzij je een goede reden hebt om niet te kunnen.
Is toch bizar, je kan net zo goed pech hebben met een jury want het moet vaak (of altijd zelfs?) ook unaniem zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik blijf het een raar systeem vinden dat ze de gewone man zo'n stem gevenMaarja, ik zal er ook wel niet genoeg van begrijpen verder
Ja dat dus. Die jury wordt ook gevraagd om bepaalde dingen die in de rechtszaak wordt gezegd niet mee te nemen in hun oordeel als er tegen wordt ge-‘object’ en dan moeten ze allemaal hand op hun hart zeggen dat ze de waarheid zeggen en oordelen op de feiten maar je kan toch nooit weten of die Gerda’s niet toch op onderbuikgevoel af gaan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik blijf het een raar systeem vinden dat ze de gewone man zo'n stem gevenMaarja, ik zal er ook wel niet genoeg van begrijpen verder
En dat je de media enzo niet mag volgenquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja dat dus. Die jury wordt ook gevraagd om bepaalde dingen die in de rechtszaak wordt gezegd niet mee te nemen in hun oordeel als er tegen wordt ge-‘object’ en dan moeten ze allemaal hand op hun hart zeggen dat ze de waarheid zeggen en oordelen op de feiten maar je kan toch nooit weten of die Gerda’s niet toch op onderbuikgevoel af gaan.
Ik bedoel, het is net als ESF, je bent op zoek naar het beste liedje maar dan heb je daar ineens de televote die de doorslag geeft.
Heb je "De Twaalf" al gekeken? Echt een fantastische serie over de Volksjury in Belgiëquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zit nu Lincoln Lawyer te kijken en ik vind het hele jury duty principe echt fascinerend. Dat je gewoon een brief kan krijgen met het bericht dat je geacht wordt om te oordelen over een of andere zaak op die en die datum, kan van alles zijn. Maar dat je dat dus min of meer verplicht bent tenzij je een goede reden hebt om niet te kunnen.
Jamaar, waarom dan nog rechters als demensethuis het zowat mogen beslissen?quote:De primaire taak van de jury is beantwoording van de schuldvraag. De strafoplegging is na schuldigverklaring meestal aan de rechter(s), hoewel in bijvoorbeeld België en Frankrijk de jury ook inspraak heeft bij de vaststelling van de strafmaat
HOE DANquote:
Nee, is het op Netflix? Dan zet ik hem in de lijst!quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je "De Twaalf" al gekeken? Echt een fantastische serie over de Volksjury in België
Maar even zo extreem woke zijn we hier toch niet of zo? We accepteren gewoon alles en dat is toch gewoon prima. Ik weet niet, misschien ligt het aan mij, maar woke heeft bij mij toch bijna een soort negatieve lading gekregen als term.quote:
Dit.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar even zo extreem woke zijn we hier toch niet of zo? We accepteren gewoon alles en dat is toch gewoon prima. Ik weet niet, misschien ligt het aan mij, maar woke heeft bij mij toch bijna een soort negatieve lading gekregen als term.
Ja zoals ik eerder vandaag al zei, er zijn vormen van woke die ik misschien ook wel overdreven of vermoeiend vind (weet zo snel even geen voorbeeld).quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar even zo extreem woke zijn we hier toch niet of zo? We accepteren gewoon alles en dat is toch gewoon prima. Ik weet niet, misschien ligt het aan mij, maar woke heeft bij mij toch bijna een soort negatieve lading gekregen als term.
Andere definitie van woke? Het racisme-woke of het wappie-woke? Ik denk dat Luc meer op die laatste Woke doeltquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Dat dus, tegenwoordig is het meer een term voor viruswappies.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Makkelijk zatquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En hoe kom ik hier weer weg.
Maar volgens die wappies ben je bijna al woke als je het oké vindt dat homoseksualiteit bestaatquote:Op woensdag 1 juni 2022 22:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat dus, tegenwoordig is het meer een term voor viruswappies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |