Wat heeft dat nu met "you will own nothing" te maken? (nog los van dat dat hele citaat uit z'n verband is getrokken en niet uitgesproken is door de persoon waarvan men zegt dat deze het heeft uitgesproken).quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Wat is er gebeurd met onze vrijheid?
Je moet een warmtepomp nemen.
Je moet electrisch rijden.
Je moet een vaccinatie nemen.
Je moet de EU steunen.
Je moet maar lekker thuis werken.
Je moet een QR laten zien.
You own nothing and be happy begint al behoorlijk irritant te worden eigenlijk..
Ontrekt warmte aan de tuin...I dont even...quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker zo'n kast in je toch al kleine tuin zetten
Daarbovenop onttrekt dat ding ook nog warmte uit die tuin, wat niet zo makkelijk weer aangevuld wordt.
Dit is echt zo'n D66 idee. Niet door hebben dat het echt niet zo simpel is voor iedereen.
https://www.remeha.nl/producten/hybride-warmtepompenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een hybride warmtepomp neemt ongeveer dezelfde ruimte in als een CV-ketel.
Echter, de buitenunit zal buiten moeten, altijd.
Wederom, dat is dan dus niet Bottom up.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je als overheid bepaalde dingen interessanter maken. Subsidies, ontwikkelingen stimuleren enzo. Niet verplichten vanaf een bepaalde datum en de kosten volledig bij de samenleving leggen.
Nee, je bent niet op de hoogte.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.remeha.nl/producten/hybride-warmtepompen
Je breidt uit. Het is een extra ding naast je bestaande unit. Die plek is er niet bij veel huizen en daarbij is het een extra belasting op je vloer waarvoor ook niet veel huizen geschikt zijn.
Dit is echt een flutplan aan alle kanten.
Dan blijven de mensen toch gewoon gas voor >¤3/kuub door hun ketels heen jagen? Mooi in 2025 een nieuwe CV laten installeren die 25 jaar mee gaat, klaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.remeha.nl/producten/hybride-warmtepompen
Je breidt uit. Het is een extra ding naast je bestaande unit. Die plek is er niet bij veel huizen en daarbij is het een extra belasting op je vloer waarvoor ook niet veel huizen geschikt zijn.
Dit is echt een flutplan aan alle kanten.
Hun bepalen dat dat je die moet bezitten, dat is wat hij wil zeggen en dat is correct. Je hebt geen vrije keus meer zo gezegd en ook dat is correct.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat heeft dat nu met "you will own nothing" te maken? (nog los van dat dat hele citaat uit z'n verband is getrokken en niet uitgesproken is door de persoon waarvan men zegt dat deze het heeft uitgesproken).
Als je een EV en een warmtepomp hebt, dan bezit je toch juist wel wat?
Als ik jou iets verplicht dan is het toch vrij logisch dat ik dat financieel regel? Wel lekker makkelijk van de overheid. MORGEN MOET JIJ EEN VILLA KOPEN! Maar wij betalen het niet hoor. Dat kan toch niet?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, je bent niet op de hoogte.
Als je een warmtepomp bij je huidige CV-ketel plaatst is het een extra unit.
Als je je CV-ketel vervangt door een hybride variant, dan kan je ook versies krijgen met de unit al in dezelfde behuizing.
Aangezien het om een verplichting gaat bij het vervangen (!) van je CV-ketel, kan je dus prima een unit kopen die op dezelfde plaats hangt.
Arme jij.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hun bepalen dat dat je die moet bezitten, dat is wat hij wil zeggen en dat is correct. Je hebt geen vrije keus meer zo gezegd en ook dat is correct.
Je moet straks WEL een EV, want alle fabrikanten stoppen met benzine auto's. Je moet ook een warmtepomp, zie artikel, dus het klopt helaas voor een deel weldegelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:30 schreef Gunner het volgende:
Wat een onzin trouwens. Je moet geen EV, je moet geen coronavaccinatie etc.
Dit ontstijgt het niveau complotwappie nauwelijks.
Poepen moet.
Nog steeds niet, want er rijden nog miljoenen ICE auto's rond die je gewoon tweede/derde/vierdehands kan rijden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je moet straks WEL een EV, want alle fabrikanten stoppen met benzine auto's. Je moet ook een warmtepomp, zie artikel, dus het klopt helaas voor een deel weldegelijk.
Ik heb het niet over Schwab etc. Ik zeg dat ze het verplichten en dus je vrije keus vervalt, dat is toch zo? Toon maar aan dat het niet zo is. You own nothing slaat OOK op het feit dat je geen vrije keus meer hebt en dat lijkt toch echt te kloppen. Idem voor elektrische auto's in 2030. Ook dat wordt verplicht.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Arme jij.
Echt, hoe mensen een quote compleet uit z'n verband trekken die niet eens van Klaus Schwab zelf is (wat wel geclaimd wordt).
Red_85 stelde dat een hybride warmtepomp een extra unit in huis betekent.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als ik jou iets verplicht dan is het toch vrij logisch dat ik dat financieel regel? Wel lekker makkelijk van de overheid. MORGEN MOET JIJ EEN VILLA KOPEN! Maar wij betalen het niet hoor. Dat kan toch niet?
Je stimuleert de markt met ontwikkelingen. Dat is misschien een hybride model iddquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:28 schreef babylon het volgende:
[..]
Wederom, dat is dan dus niet Bottom up.
NOG inderdaad en als die ermee stoppen ben je verplicht een EV aan te schaffen, dus verplicht. Ik snap ook wel dat dat nu nog niet speelt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nog steeds niet, want er rijden nog miljoenen ICE auto's rond die je gewoon tweede/derde/vierdehands kan rijden.
Wie heeft die uitspraak van "you own nothing" gedaan?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Schwab etc. Ik zeg dat ze het verplichten en dus je vrije keus vervalt, dat is toch zo? Toon maar aan dat het niet zo is. You own nothing slaat OOK op het feit dat je geen vrije keus meer hebt en dat lijkt toch echt te kloppen. Idem voor elektrische auto's in 2030. Ook dat wordt verplicht.
Anders koop je een oldtimer toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
NOG inderdaad en als die ermee stoppen ben je verplicht een EV aan te schaffen, dus verplicht. Ik snap ook wel dat dat nu nog niet speelt.
kan je dus prima een unit kopen die op dezelfde plaats hangt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Red_85 stelde dat een hybride warmtepomp een extra unit in huis betekent.
Ik stelde dat ze er ook geïntegreerd in 1 unit zijn (CV-ketel + binnenunit warmtepomp).
Waar slaat jouw reactie nu ineens op?
Ik denk niet dat jij en ik ga meemaken dat er geen brandstofauto's meer rondrijdenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
NOG inderdaad en als die ermee stoppen ben je verplicht een EV aan te schaffen, dus verplicht. Ik snap ook wel dat dat nu nog niet speelt.
Het gaat er niet om of er een probleem is. Een mens is vrij dus vrij in zijn of haar keuzes of je nu wel of geen EV wilt. Die keuzes vervallen dus. Oftewel je wordt in een soort dwangbuis gestopt en je zoekt het maar uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Anders koop je een oldtimer toch?
Ik zie geen probleem in het bezitten van een EV. Je kan overal een probleem van maken.
Ik denk het wel. 2030 is al snel en ik zal toch echt een EV aan moeten schaffen ivm werk.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij en ik ga meemaken dat er geen brandstofauto's meer rondrijden
Ah, maar het is toch ook jouw keuze om met je auto door het weiland of over het fietspad te rijden in plaats van de weg die daar door de overheid is neergelegd?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of er een probleem is. Een mens is vrij dus vrij in zijn of haar keuzes of je nu wel of geen EV wilt. Die keuzes vervallen dus. Oftewel je wordt in een soort dwangbuis gestopt en je zoekt het maar uit.
Oldtimers kan ook niet meer straks met al die regels.
Je bent gewoon een zeikerd. Je verzet je tegen iedere verandering en dat terwijl je totaal niet geïnformeerd bent over de onderwerpen waar je over zeikt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
kan je dus prima een unit kopen die op dezelfde plaats hangt.
Waarom moet ik dat kopen? De overheid verplicht het. Waarom kopen zij het niet voor mij?
Sorry dit gaat nergens meer over en je bent problemen aan het proberen te schetsen die er niet zijn. Je kan ook gewoon een ICE auto aanschaffen in 2030. Niet nieuw misschien maar het kan wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk het wel. 2030 is al snel en ik zal toch echt een EV aan moeten schaffen ivm werk.
Dat is ook mijn keus. Waarom neem je dat aan? Vrij onzinnige stelling.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, maar het is toch ook jouw keuze om met je auto door het weiland of over het fietspad te rijden in plaats van de weg die daar door de overheid is neergelegd?
Ik neem aan dat jij dan gewoon over de stoep, door plantsoenen, etc rijdt om?
Nou, je rijdt nu toch ook niet meer met paard en wagen? Of wel?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of er een probleem is. Een mens is vrij dus vrij in zijn of haar keuzes of je nu wel of geen EV wilt. Die keuzes vervallen dus. Oftewel je wordt in een soort dwangbuis gestopt en je zoekt het maar uit.
Oldtimers kan ook niet meer straks met al die regels.
Nogmaals waarom moet ik dat kopen en koopt de overheid dat niet? Zij willen dat toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent gewoon een zeikerd. Je verzet je tegen iedere verandering en dat terwijl je totaal niet geïnformeerd bent over de onderwerpen waar je over zeikt.
Een warmtepomp verdient zichzelf terug, er zit subsidie op, het past op de plek van een CV-ketel, je zou alleen een plek moeten hebben voor de buitenunit anders is het niet haalbaar (en in dat geval vervalt de verplichting).
Doet me denken aan het van het gas halen van de wijk Overvecht waar sommigen niet eens een aan de inductie wilden als ze de plaat en een hagelnieuwe pannenset gratis kregen. En omdat de Tweede Kamer met een motie elke vorm van dwang uitsloot krijg je nu dus de situatie dat de gemeente miljoenen moet betalen om een gasleiding te vernieuwen waar ze eigenlijk vanaf wilden. Puur en alleen om die paar stronteigenwijze weigeraars van gas te voorzien.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Confetti het volgende:
Dit topic geeft mooi weer waarom de lagere sociale klassen nooit verder zullen komen in hun leven. Koppig, simpel en niet bereid om met onvermijdelijke veranderingen mee te gaan.
Je moet juist met de grote massa meegaan want daar zit het geld. De mensen die hier zeiken zijn dezelfden die riepen dat zonnepanelen in een land als Nederland kansloos zijn.
Het grootste verschil is dat deze veranderingen in een paar jaren gepropt worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met onze vrijheid
Je moet gas nemen, kool is prima
Je moet een automobiel nemen, mijn paard doet het prima
Je moet een vaccinatie nemen, polio krijg ik toch niet
enz enz
Ontzettend dom tegenargument. Het gaat NIET om wat ik wil of rijd etc. Sterker nog ik rijd een hybride Audi. Het gaat er mij om dat er een overheid is die voor ons gaat bepalen hoe of wat. Dat dacht ik niet. Of je nu vol EV rijd of gas etc etc. Dat bepaal JIJ en niemand anders.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, je rijdt nu toch ook niet meer met paard en wagen? Of wel?
Je kan ook overal een probleem van maken.
Ga je toch fietsen?
Hoeveel van deze warmtepompen zijn eigenlijk nutteloos? Ik heb al eerder gezegd dat ze hier projecten uit de grond stampen met warmtepompen geschikt op 1-persoon, terwijl er 3-4 mensen in die huizen gaan wonen (eensgezinswoningen) oftewel die hebben 0 nut.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:36 schreef Faraday01 het volgende:
Even wat cijfers van het CBS:
Eind 2020 waren er ruim 600.000 woningen met een warmtepomp op een totaal van ruim 8 miljoen woningen. In 2020 zijn er zo'n 210.000 warmtepompen in woningen geplaatst.
Als je uit gaat van 8 miljoen woningen en een gemiddelde levensduur van een CV of warmtepomp van 15 jaar is de vervangingsvraag zo'n 530.000 woningen per jaar en daar komt dan de nieuwbouw met een streefcijfer van 100.000 nog bij. Dat betekent dat we in 2026 3x zo veel wamtepompen per jaar moeten plaatsten dan in 2020 gedaan werd.
Ga maar heel snel heel veel installateurs zoeken!
Vanaf 2030 moeten nieuwe auto's EV's of waterstofauto's zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk het wel. 2030 is al snel en ik zal toch echt een EV aan moeten schaffen ivm werk.
Dat maken wij dus nog makkelijk mee.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vanaf 2030 moeten nieuwe auto's EV's of waterstofauto's zijn.
Er worden jaarlijks zo'n 350.000 nieuwe (!) auto's verkocht in Nederland.
Er zijn ongeveer 9 miljoen auto's in Nederland (tegen die tijd nog wat meer wss).
Dat beteken dat het zo'n 9.000.000 / 350.000 = 25,71 jaar zal duren voor alle auto's vervangen zijn.
Dat is in 2055, ofwel over 33 jaar vanaf nu.
Heb zonnepanelen en ben eigenaar van een EV, dat ervaar ik als nuttig en zie me absoluut niet als in de 'lagere sociale klasse' zoals jij dat hier neerzet (of je bent aan het trollen). Maar ik zie hier in mijn persoonlijke situatie geen voordeel in. Wellicht dat ik me in de komende twee jaren even ga verdiepen in zo een warmtepomp maar anders gaat er toch wel in die periode een traditionele CV komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Confetti het volgende:
Dit topic geeft mooi weer waarom de lagere sociale klassen nooit verder zullen komen in hun leven. Koppig, simpel en niet bereid om met onvermijdelijke veranderingen mee te gaan.
Je moet juist met de grote massa meegaan want daar zit het geld. De mensen die hier zeiken zijn dezelfden die riepen dat zonnepanelen in een land als Nederland kansloos zijn.
Dat is mijn punt, Je kan prima kiezen voor kool, een paard en polio.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met onze vrijheid
Je moet gas nemen, kool is prima
Je moet een automobiel nemen, mijn paard doet het prima
Je moet een vaccinatie nemen, polio krijg ik toch niet
enz enz
Hier idem dito. Zit op 4x modaal ofzo, maar dan nog weiger ik mee te gaan in de totale gekte van verplichtingen etc etc. Opdonderen, dat maken we zelf wel uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb zonnepanelen en een EV, dat ervaar ik als nuttig en zie me absoluut niet als in de 'lagere sociale klasse' zoals jij dat hier neerzet. Maar ik zie hier in mijn persoonlijke situatie geen voordeel in. Wellicht dat ik me in de komende twee jaren even ga verdiepen in zo een warmtepomp maar anders gaat er toch wel in die periode een traditionele CV komen.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:37 schreef BertV het volgende:
[..]
Het grootste verschil is dat deze veranderingen in een paar jaren gepropt worden.
Mensen vragen zich af hoe intrinsiek het allemaal is. Gaat het niet alleen business en macht?
Als het om milieu ging dan zou alleen de elektrische fiets van 20kg gepromoot moeten worden, niet een 2000kg racewagen met stoelverwarming.
De nadruk zou moeten liggen op consuminderen (jeukerig woord?), niet het aanschaffen van nog meer groen gelabelde hebbedingetjes.
Vegetarisch zou per definitie, zonder subsidie al goedkoper moeten zijn dan oude variant.
Op de soja-juwelen voor in je erwtensoep wordt flink verdiend.
Dat maakt toch helemaal niets uit? Of je nu met 1 of 10 mensen in een woning woont, als het warm is is het warm.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoeveel van deze warmtepompen zijn eigenlijk nutteloos? Ik heb al eerder gezegd dat ze hier projecten uit de grond stampen met warmtepompen geschikt op 1-persoon, terwijl er 3-4 mensen in die huizen gaan wonen (eensgezinswoningen) oftewel die hebben 0 nut.
Je kan nog steeds kiezen. Je kan bijvoorbeeld airco's nemen of gewoon je CV laten staan en repareren of een open haard nemen. Keuzes zat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:41 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Dat is mijn punt, Je kan prima kiezen voor kool, een paard en polio.
Maar keuzes mogen blijkbaar niet meer anno 2022
Rookmelders verplichtquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je kan nog steeds kiezen. Je kan bijvoorbeeld airco's nemen of gewoon je CV laten staan en repareren of een open haard nemen. Keuzes zat.
Je kan best kiezen voor geen rookmelders. Alleen bij brand kan je problemen krijgen met de verzekeraar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rookmelders verplicht
Warmtepomp straks verplicht
EV straks verplicht
Keuzes zat? Kan ik straks kiezen voor een oude CV? Nee. Kan ik kiezen voor geen rookmelders? Nee etc etc.
Je doet tegenargumenten af als zeiken. Dan ben je af als je dat niet kunt weerleggen. Ik houd niet van dwingen, verplichten etc etc. Opdonderen. Er is niemand die dat voor mij gaat bepalen. Jij niet, overheid niet en mijn vrouw niet. Als ik daar zin in heb dan ga ik erna kijken wanneer het mij uit komt en niks anders. Dat jij ja-knikt en het allemaal best vind is prima met alle respect.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je zo blijft zeiken dan denk ik niet dat je dat haalt.
Uiteraard. Was ook slechts een voorbeeld van zomaar een verplichtingquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je kan best kiezen voor geen rookmelders. Alleen bij brand kan je problemen krijgen met de verzekeraar.
Ik ken echt niemand die geen rookmelders heeft. Aanrader is trouwens rookmelder in combinatie met een koolmonoxidemelder. In plaats van de standaard rookmelder.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef xzaz het volgende:
Als je nog steeds geen rookmelders heb ben je ook gewoon pauper.. maar dat klopt wel met de users hier.
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat heeft dat nu met "you will own nothing" te maken? (nog los van dat dat hele citaat uit z'n verband is getrokken en niet uitgesproken is door de persoon waarvan men zegt dat deze het heeft uitgesproken).
Als je een EV en een warmtepomp hebt, dan bezit je toch juist wel wat?
Wat erg, je zal maar gewekt worden door een rookmelder omdat je huis in de fik staat.quote:
Eh ja, als we willen stoppen met aardgas in woningen (laag-calorisch aardgas) dan ontkom je er niet aan dat je CV-ketels in de toekomst niet meer kan kopen.quote:Warmtepomp straks verplicht
Alleen als nieuwe auto.quote:EV straks verplicht
Wat zal jij een ellendig leven hebben gehad.quote:Keuzes zat? Kan ik straks kiezen voor een oude CV? Nee. Kan ik kiezen voor geen rookmelders? Nee etc etc.
Rookmelders zijn al weet ik niet hoe lang verplicht in nieuwbouw.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die geen rookmelders heeft. Aanrader is trouwens rookmelder in combinatie met een koolmonoxidemelder. In plaats van de standaard rookmelder.
Als je dood bent dan heb je weinig problemen op dat vlak.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je kan best kiezen voor geen rookmelders. Alleen bij brand kan je problemen krijgen met de verzekeraar.
Ook bijzonder dat een PABO leraar ineens alles weet van wonen etcquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:46 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.
Juist wanneer de overheid het wel eventjes gaat bepalen en regelen gaat het gigantisch fout. Maarja de overheid wil nou eenmaal graag zichzelf instant houden.
Je loopt ontzettend te zeiken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je doet tegenargumenten af als zeiken. Dan ben je af als je dat niet kunt weerleggen. Ik houd niet van dwingen, verplichten etc etc. Opdonderen. Er is niemand die dat voor mij gaat bepalen. Jij niet, overheid niet en mijn vrouw niet. Als ik daar zin in heb dan ga ik erna kijken wanneer het mij uit komt en niks anders. Dat jij ja-knikt en het allemaal best vind is prima met alle respect.
Ik heb geen koolmonoxidemelder want ik heb geen gasaansluiting meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die geen rookmelders heeft. Aanrader is trouwens rookmelder in combinatie met een koolmonoxidemelder. In plaats van de standaard rookmelder.
Dat is nu net een mooi voorbeeld van iets wat de overheid voor je volledig betaald.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat erg, je zal maar gewekt worden door een rookmelder omdat je huis in de fik staat.
Je hele nachtrust naar de galemiezen.
[..]
Eh ja, als we willen stoppen met aardgas in woningen (laag-calorisch aardgas) dan ontkom je er niet aan dat je CV-ketels in de toekomst niet meer kan kopen.
[..]
Alleen als nieuwe auto.
En je mag ook waterstof rijden als je dat wil, is alleen fors duurder per kilometer.
[..]
Wat zal jij een ellendig leven hebben gehad.
Leerplicht was je ook op tegen?
Nou ja, als je hem hebt hangen zal ik hem niet weg doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb geen koolmonoxidemelder want ik heb geen gasaansluiting meer.
Dus die kunnen ze bij mijn niet verplichten
Volledig? Studieschulden zijn verdwenen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is nu net een mooi voorbeeld van iets wat de overheid voor je volledig betaald.
Tang, varken.
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat erg, je zal maar gewekt worden door een rookmelder omdat je huis in de fik staat.
Je hele nachtrust naar de galemiezen.
[..]
Eh ja, als we willen stoppen met aardgas in woningen (laag-calorisch aardgas) dan ontkom je er niet aan dat je CV-ketels in de toekomst niet meer kan kopen.
[..]
Alleen als nieuwe auto.
En je mag ook waterstof rijden als je dat wil, is alleen fors duurder per kilometer.
[..]
Wat zal jij een ellendig leven hebben gehad.
Leerplicht was je ook op tegen?
Studieschuld bouw je misschien op tijdens je studie. Je bent niet verplicht te studeren, want dan is je leerplicht over.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volledig? Studieschulden zijn verdwenen?
De overheid betaalt niets: alles komt uit belastinggeld, ook subsidies.
Of gewoon werken voor je geld (bijbaantje) dan heb je geen studieschuld en kun je het zo aftikken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Studieschuld bouw je misschien op tijdens je studie. Je bent niet verplicht te studeren, want dan is je leerplicht over.
Niet op de hoogte blijkbaar.
Dat is wel weer een goed punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Studieschuld bouw je misschien op tijdens je studie. Je bent niet verplicht te studeren, want dan is je leerplicht over.
Niet op de hoogte blijkbaar.
Als je een simpele studie hebt waar je weinig tijd in hoeft te steken dan kan dat makkelijk idd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Of gewoon werken voor je geld (bijbaantje) dan heb je geen studieschuld en kun je het zo aftikken.
Ik had 20K. Heb 0 schuld. Gewoon werken. Begon vanaf 13 met krantjes etc etc en zo verder. Je moet er wel wat voor doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je een simpele studie hebt waar je weinig tijd in hoeft te steken dan kan dat makkelijk idd.
Dingen veranderen nu eenmaal.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.
Juist wanneer de overheid het wel eventjes gaat bepalen en regelen gaat het gigantisch fout. Maarja de overheid wil nou eenmaal graag zichzelf instant houden. Vandaar de phrase gezien het gewoon een agenda is.
Mr bitcoin verwoorde het al goed.
Jij doet exact wat de overheid wilt. Waarschijnlijk omdat je niet op je eigen kennis en kunde kunt vertrouwen, prima. De overheid doet alsof 99% van de bevolking retarded is. Nogal een dedaine houding.
Dat is dus niet waar. Overheden zijn al sinds de jaren 90 bezig dit soort verplichtingen in te voeren. Dit komt niet uit de lucht vallen ofzo.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dingen veranderen nu eenmaal.
Tesla is al begonnen met het produceren van EV's voordat er een verplichting bestond.
Momenteel schalen die zo snel op, dat de concurentie geen andere keuze heeft dan ook EV's te gaan produceren omdat ze anders de boot missen.
Die verandering is al ingezet, ongeacht wat overheden gaan doen.
Juist voor hun is deze tip juist belangrijk!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De mensen die tussen het wal en schip belanden. Het maatschappelijke probleem dat rijken alleen maar rijker worden en daarbij worden geholpen door de overheid.
Heheh he net zo klungelig als ze toen met HR/VR gedaan hebben denk ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:07 schreef raptorix het volgende:
Ah en hoe wil men dat met alle appartementen in Amsterdam doen? Heeft Hugo al nagedacht dat zo een warmtepomp beperkingen heeft? Nog maar niet te spreken over het lawaai.
Nogmaals, als je naast je studie genoeg tijd hebt om >20 uur te werken dan red je dat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik had 20K. Heb 0 schuld. Gewoon werken. Begon vanaf 13 met krantjes etc etc en zo verder. Je moet er wel wat voor doen.
Geen idee, ik ben geen PABO docent, ben al 4,5 jaar met pensioen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Overheden zijn al sinds de jaren 90 bezig dit soort verplichtingen in te voeren. Dit komt niet uit de lucht vallen ofzo.
Dingen veranderen, helemaal mee eens, maar dan nog is de overheid niet diegene die dat hoeft te bepalen. Waarom moet ik uitgaan van het advies van een fucking PABO leraar met 0 inhoudelijke kennis?
Punt is dat velen pas beginnen met werken ZODRA ze gaan studeren. Je kan je handjes ook laten wapperen als je 12-13 bent he, dan heb je al 5 jaar gewonnen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nogmaals, als je naast je studie genoeg tijd hebt om >20 uur te werken dan red je dat.
Maar soms is een studentenkamer al duurder dan dat en niet iedere studie zit om de hoek.
Het geldt voor woningen waar het kan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:07 schreef raptorix het volgende:
Ah en hoe wil men dat met alle appartementen in Amsterdam doen? Heeft Hugo al nagedacht dat zo een warmtepomp beperkingen heeft? Nog maar niet te spreken over het lawaai.
De overheid is niet diegene die dit soort dingen hoeft te bepalen. Zeker niet gezien het feit dat er binnen het kabinet niemand zit die uberhaupt een idee heeft wat er speelt in de samenleving en vaak ook nog geen inhoudelijke kennis bezit. Wij kunnen dit soort dingen zelf beslissen of zijn we allemaal mongoloide?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen PABO docent, ben al 4,5 jaar met pensioen.
Grondwarmtepompen zijn vaak wel lastiger omdat de provincie inmiddels (terecht) strengere eisen stelt aan het langjarig in evenwicht houden van de warmte- en koudevraag zodat er geen problemen in de bodem ontstaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het geldt voor woningen waar het kan.
Als je een buitenunit niet goed kan plaatsen, dan vervalt de verplichting.
Je kan dan als VVE ook eens gaan nadenken over een grondgebonden warmtepomp o.i.d.
Niet altijd denken in problemen.
Uiteindelijk kan je altijd in 2023 een nieuwe CV-ketel kopen en die alvast ergens klaarleggen voor het geval je huidige ketel sneuvelt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De overheid is niet diegene die dit soort dingen hoeft te bepalen. Zeker niet gezien het feit dat er binnen het kabinet niemand zit die uberhaupt een idee heeft wat er speelt in de samenleving en vaak ook nog geen inhoudelijke kennis bezit. Wij kunnen dit soort dingen zelf beslissen of zijn we allemaal mongoloide?
Onze VVE is iets van 140 appartementen, dat word een lastig verhaal, wat ook nog eens complex is, is dat we in een rechthoekig blok wonen waarbij er 2 andere VVE's doorheen lopen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het geldt voor woningen waar het kan.
Als je een buitenunit niet goed kan plaatsen, dan vervalt de verplichting.
Je kan dan als VVE ook eens gaan nadenken over een grondgebonden warmtepomp o.i.d.
Niet altijd denken in problemen.
Dat is wat jij gelooft. Mijn visie is; De overheid heeft als doel dit als een verdienmodel aan te vliegen en belachelijk veel geld hieraan te verdienen. Ze geven geen reet om klimaat. Zie ook de vele vele snoepreisjes die ze zelf maken etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan je altijd in 2023 een nieuwe CV-ketel kopen en die alvast ergens klaarleggen voor het geval je huidige ketel sneuvelt.
Of je laat 'm toch repareren.
Er zijn altijd wel manieren om er onderuit te komen.
De overheid heeft het doel om het gasverbruik te remmen en uiteindelijk van het gas te gaan, daar moet je dan ook beleid op maken.
Het gas in Groningen lijkt heel veel maar het is precies genoeg om heel Europa 1 jaar mee van gas te voorzien, ook dat is een keer op.
Als je stampvoetend door de rest van je leven wil dan moet je dat vooral zelf weten, dat is hoe jij je leven wil invullen en dat is aan jou.
Als er een verplichting komt zonder uitzondering, dan zal je als VVE vroeg of laat wel wat moetenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onze VVE is iets van 140 appartementen, dat word een lastig verhaal, wat ook nog eens complex is, is dat we in een rechthoekig blok wonen waarbij er 2 andere VVE's doorheen lopen.
Ok.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is wat jij gelooft. Mijn visie is; De overheid heeft als doel dit als een verdienmodel aan te vliegen en belachelijk veel geld hieraan te verdienen. Ze geven geen reet om klimaat. Zie ook de vele vele snoepreisjes die ze zelf maken etc.
Heeft iedereen zijn eigen warmtevoorziening of is dat (semi) centraal geregeld. Want zeker als het nu individueel is, zou ik in de VvE vergadering het onderwerp eens ter sprake brengen zodat uitgezocht kan worden wat voor de toekomst de beste oplossing is. Als dat centraal zou zijn, kun je daar mogelijk bij andere werkzaamheden alvast wat rekening mee houden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onze VVE is iets van 140 appartementen, dat word een lastig verhaal, wat ook nog eens complex is, is dat we in een rechthoekig blok wonen waarbij er 2 andere VVE's doorheen lopen.
De overheid toont al 200 jaar aan niet te doen waar de burgers daadwerkelijk om vragen, dus ik zou niet weten waarom ik ze nu ineens zou moeten geloven. Er zijn geloof ik nog 1100 kinderen vermist en de MH17 families willen ook weleens antwoord, enzovoorts. De overheid blind vertrouwen is ontzettend naief, gezien de geschiedenis van deze overheid.quote:
Zolang je losse CV-ketels kan kopen (en die blijven er wel, aangezien niet iedere woning geschikt is om een buitenunit te plaatsen) en er een CV-installateur te vinden is die het wil doen, zal het geen enkel gevolg hebben.quote:
Het zijn oude (wel goed onderhouden) appartementen die vrij weinig verbruiken, zonnepanelen is denk ik wel een optie omdat de daken daar vrij goed geschikt voor zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heeft iedereen zijn eigen warmtevoorziening of is dat (semi) centraal geregeld. Want zeker als het nu individueel is, zou ik in de VvE vergadering het onderwerp eens ter sprake brengen zodat uitgezocht kan worden wat voor de toekomst de beste oplossing is. Als dat centraal zou zijn, kun je daar mogelijk bij andere werkzaamheden alvast wat rekening mee houden.
Deze huizen zullen zeer waarschijnlijk onder de verplichting uit komen, daarnaast verbruiken we hier niet zoveel, ik zit op 600 kuub per jaar en nu ben ik nogal laks qua stoken, meestal zet ik de douche ook eerst aan, en ga dan koffie drinkenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een verplichting komt zonder uitzondering, dan zal je als VVE vroeg of laat wel wat moeten
Ook daarvoor zal eea uitgezocht moeten worden, zoals of het dak het gewicht van de panelen en vooral de ballast aan kan en hoe je om gaat met de opbrengst irt de wijze waarop de stroomvoorziening centraal of decentraal geregeld is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zijn oude (wel goed onderhouden) appartementen die vrij weinig verbruiken, zonnepanelen is denk ik wel een optie omdat de daken daar vrij goed geschikt voor zijn.
Wacht, wat? Je zet de douche aan en dan ga je koffie drinken? waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze huizen zullen zeer waarschijnlijk onder de verplichting uit komen, daarnaast verbruiken we hier niet zoveel, ik zit op 600 kuub per jaar en nu ben ik nogal laks qua stoken, meestal zet ik de douche ook eerst aan, en ga dan koffie drinken
Dat is vrij apart jaquote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wacht, wat? Je zet de douche aan en dan ga je koffie drinken? waarom zou je dat doen?
Het zal zeker een stimulans zijn, alleen op dit moment hebben we vooral mensen die uit zichzelf al van het gas af willen en met geen mogelijkheid een installateur kunnen vinden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang je losse CV-ketels kan kopen (en die blijven er wel, aangezien niet iedere woning geschikt is om een buitenunit te plaatsen) en er een CV-installateur te vinden is die het wil doen, zal het geen enkel gevolg hebben.
Sterker nog: er zijn niet eens voldoende monteurs die een hybride warmtepomp kunnen plaatsen.
Evengoed is een verplichting wel een stimulans om het aantal fors op te voeren.
Ik vertrouw de overheid niet blind.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De overheid toont al 200 jaar aan niet te doen waar de burgers daadwerkelijk om vragen, dus ik zou niet weten waarom ik ze nu ineens zou moeten geloven. Er zijn geloof ik nog 1100 kinderen vermist en de MH17 families willen ook weleens antwoord, enzovoorts. De overheid blind vertrouwen is ontzettend naief, gezien de geschiedenis van deze overheid.
Zo hoort het ook te gaan uitstekend. Punt is dat we nu op een punt zijn beland dat ze dus wel zoetjes aan gaan dwingen en daar hou ik niet van, snap je mijn punt? Dan nog niet het punt dat er iets van 800.000 huishoudens zijn die het NIET kunnen betalen (armoedegrens of daaronder zelfs). Succes met de verplichting.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vertrouw de overheid niet blind.
Ik heb echter wel een warmtepomp en die houdt al ruim 4 jaar (5 winters) m'n woning warm, zonder enige hapering.
Sta ik gras te maaien, heb ik zo een praatje over m'n zonnepanelen en voor je het weet sta je bij de installatie te kijken. Zo hebben buren ook zonnepanelen genomen, m'n buurman inmiddels een warmtepomp en kreeg ik nu zelfs van iemand van een nieuwbouwproject verderop al de vraag of deze eens mocht kijken (met wat uitleg / advies) omdat die weer via via gehoord had dat ik al 4 jaar een warmtepomp heb.
Ik heb geen dwang van de overheid gehad, aangezien ik uit eigen beweging en uit interesse gasloos ben gegaan en nog geen dag spijt van.
Nee, klopt. Op dit moment zijn de gasprijzen zo hoog dat mensen uit zichzelf al massaal naar niet leverbare warmtepompen op zoek zijn met niet beschikbare installateurs.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zal zeker een stimulans zijn, alleen op dit moment hebben we vooral mensen die uit zichzelf al van het gas af willen en met geen mogelijkheid een installateur kunnen vinden.
Deze verplichting gaat om mensen met een eigen woning (!).quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zo hoort het ook te gaan uitstekend. Punt is dat we nu op een punt zijn beland dat ze dus wel zoetjes aan gaan dwingen en daar hou ik niet van, snap je mijn punt? Dan nog niet het punt dat er iets van 800.000 huishoudens zijn die het NIET kunnen betalen (armoedegrens of daaronder zelfs). Succes met de verplichting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |