abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204777834
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar. Overheden zijn al sinds de jaren 90 bezig dit soort verplichtingen in te voeren. Dit komt niet uit de lucht vallen ofzo.

Dingen veranderen, helemaal mee eens, maar dan nog is de overheid niet diegene die dat hoeft te bepalen. Waarom moet ik uitgaan van het advies van een fucking PABO leraar met 0 inhoudelijke kennis?
Geen idee, ik ben geen PABO docent, ben al 4,5 jaar met pensioen.
pi_204777837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals, als je naast je studie genoeg tijd hebt om >20 uur te werken dan red je dat.
Maar soms is een studentenkamer al duurder dan dat en niet iedere studie zit om de hoek.
Punt is dat velen pas beginnen met werken ZODRA ze gaan studeren. Je kan je handjes ook laten wapperen als je 12-13 bent he, dan heb je al 5 jaar gewonnen.
pi_204777848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:07 schreef raptorix het volgende:
Ah en hoe wil men dat met alle appartementen in Amsterdam doen? Heeft Hugo al nagedacht dat zo een warmtepomp beperkingen heeft? Nog maar niet te spreken over het lawaai.
Het geldt voor woningen waar het kan.
Als je een buitenunit niet goed kan plaatsen, dan vervalt de verplichting.

Je kan dan als VVE ook eens gaan nadenken over een grondgebonden warmtepomp o.i.d.

Niet altijd denken in problemen.
pi_204777851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben geen PABO docent, ben al 4,5 jaar met pensioen.
De overheid is niet diegene die dit soort dingen hoeft te bepalen. Zeker niet gezien het feit dat er binnen het kabinet niemand zit die uberhaupt een idee heeft wat er speelt in de samenleving en vaak ook nog geen inhoudelijke kennis bezit. Wij kunnen dit soort dingen zelf beslissen of zijn we allemaal mongoloide?
pi_204777884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan dan als VVE ook eens gaan nadenken over een grondgebonden warmtepomp o.i.d.

Grondwarmtepompen zijn vaak wel lastiger omdat de provincie inmiddels (terecht) strengere eisen stelt aan het langjarig in evenwicht houden van de warmte- en koudevraag zodat er geen problemen in de bodem ontstaan.

Bovendien is de ondergrond lang niet overal geschikt en mag het sowieso niet in en rondom waterwingebieden. Het is nog veel meer een maatwerkproduct dan een lucht-water warmtepomp
pi_204777888
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De overheid is niet diegene die dit soort dingen hoeft te bepalen. Zeker niet gezien het feit dat er binnen het kabinet niemand zit die uberhaupt een idee heeft wat er speelt in de samenleving en vaak ook nog geen inhoudelijke kennis bezit. Wij kunnen dit soort dingen zelf beslissen of zijn we allemaal mongoloide?
Uiteindelijk kan je altijd in 2023 een nieuwe CV-ketel kopen en die alvast ergens klaarleggen voor het geval je huidige ketel sneuvelt.
Of je laat 'm toch repareren.

Er zijn altijd wel manieren om er onderuit te komen.

De overheid heeft het doel om het gasverbruik te remmen en uiteindelijk van het gas te gaan, daar moet je dan ook beleid op maken.

Het gas in Groningen lijkt heel veel maar het is precies genoeg om heel Europa 1 jaar mee van gas te voorzien, ook dat is een keer op.

Als je stampvoetend door de rest van je leven wil dan moet je dat vooral zelf weten, dat is hoe jij je leven wil invullen en dat is aan jou.
pi_204777892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Onze VVE is iets van 140 appartementen, dat word een lastig verhaal, wat ook nog eens complex is, is dat we in een rechthoekig blok wonen waarbij er 2 andere VVE's doorheen lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204777902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteindelijk kan je altijd in 2023 een nieuwe CV-ketel kopen en die alvast ergens klaarleggen voor het geval je huidige ketel sneuvelt.
Of je laat 'm toch repareren.

Er zijn altijd wel manieren om er onderuit te komen.

De overheid heeft het doel om het gasverbruik te remmen en uiteindelijk van het gas te gaan, daar moet je dan ook beleid op maken.

Het gas in Groningen lijkt heel veel maar het is precies genoeg om heel Europa 1 jaar mee van gas te voorzien, ook dat is een keer op.

Als je stampvoetend door de rest van je leven wil dan moet je dat vooral zelf weten, dat is hoe jij je leven wil invullen en dat is aan jou.
Dat is wat jij gelooft. Mijn visie is; De overheid heeft als doel dit als een verdienmodel aan te vliegen en belachelijk veel geld hieraan te verdienen. Ze geven geen reet om klimaat. Zie ook de vele vele snoepreisjes die ze zelf maken etc.
pi_204777914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Onze VVE is iets van 140 appartementen, dat word een lastig verhaal, wat ook nog eens complex is, is dat we in een rechthoekig blok wonen waarbij er 2 andere VVE's doorheen lopen.
Als er een verplichting komt zonder uitzondering, dan zal je als VVE vroeg of laat wel wat moeten ;)
pi_204777921
Of anders?
pi_204777923
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat is wat jij gelooft. Mijn visie is; De overheid heeft als doel dit als een verdienmodel aan te vliegen en belachelijk veel geld hieraan te verdienen. Ze geven geen reet om klimaat. Zie ook de vele vele snoepreisjes die ze zelf maken etc.
Ok.
pi_204777924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:08 schreef Cockwhale het volgende:
Of anders?
Gestapo aan de deur -O-
pi_204777931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heeft iedereen zijn eigen warmtevoorziening of is dat (semi) centraal geregeld. Want zeker als het nu individueel is, zou ik in de VvE vergadering het onderwerp eens ter sprake brengen zodat uitgezocht kan worden wat voor de toekomst de beste oplossing is. Als dat centraal zou zijn, kun je daar mogelijk bij andere werkzaamheden alvast wat rekening mee houden.
pi_204777936
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ok.
De overheid toont al 200 jaar aan niet te doen waar de burgers daadwerkelijk om vragen, dus ik zou niet weten waarom ik ze nu ineens zou moeten geloven. Er zijn geloof ik nog 1100 kinderen vermist en de MH17 families willen ook weleens antwoord, enzovoorts. De overheid blind vertrouwen is ontzettend naief, gezien de geschiedenis van deze overheid.
pi_204777947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:08 schreef Cockwhale het volgende:
Of anders?
Zolang je losse CV-ketels kan kopen (en die blijven er wel, aangezien niet iedere woning geschikt is om een buitenunit te plaatsen) en er een CV-installateur te vinden is die het wil doen, zal het geen enkel gevolg hebben.

Sterker nog: er zijn niet eens voldoende monteurs die een hybride warmtepomp kunnen plaatsen.

Evengoed is een verplichting wel een stimulans om het aantal fors op te voeren.
pi_204777953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heeft iedereen zijn eigen warmtevoorziening of is dat (semi) centraal geregeld. Want zeker als het nu individueel is, zou ik in de VvE vergadering het onderwerp eens ter sprake brengen zodat uitgezocht kan worden wat voor de toekomst de beste oplossing is. Als dat centraal zou zijn, kun je daar mogelijk bij andere werkzaamheden alvast wat rekening mee houden.
Het zijn oude (wel goed onderhouden) appartementen die vrij weinig verbruiken, zonnepanelen is denk ik wel een optie omdat de daken daar vrij goed geschikt voor zijn.
pi_204777979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als er een verplichting komt zonder uitzondering, dan zal je als VVE vroeg of laat wel wat moeten ;)
Deze huizen zullen zeer waarschijnlijk onder de verplichting uit komen, daarnaast verbruiken we hier niet zoveel, ik zit op 600 kuub per jaar en nu ben ik nogal laks qua stoken, meestal zet ik de douche ook eerst aan, en ga dan koffie drinken :D
pi_204777984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het zijn oude (wel goed onderhouden) appartementen die vrij weinig verbruiken, zonnepanelen is denk ik wel een optie omdat de daken daar vrij goed geschikt voor zijn.
Ook daarvoor zal eea uitgezocht moeten worden, zoals of het dak het gewicht van de panelen en vooral de ballast aan kan en hoe je om gaat met de opbrengst irt de wijze waarop de stroomvoorziening centraal of decentraal geregeld is.

Hoe is je verwarming nu geregeld? Heb je een eigen cv, blokverwarming of stadsverwarming? Dat maakt nogal uit voor de mogelijke oplossingen en wie actie kan of moet ondernemen.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 12:16:12 #294
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204777991
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Deze huizen zullen zeer waarschijnlijk onder de verplichting uit komen, daarnaast verbruiken we hier niet zoveel, ik zit op 600 kuub per jaar en nu ben ik nogal laks qua stoken, meestal zet ik de douche ook eerst aan, en ga dan koffie drinken :D
Wacht, wat? Je zet de douche aan en dan ga je koffie drinken? waarom zou je dat doen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204777994
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wacht, wat? Je zet de douche aan en dan ga je koffie drinken? waarom zou je dat doen?
Dat is vrij apart ja :')
pi_204778000
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang je losse CV-ketels kan kopen (en die blijven er wel, aangezien niet iedere woning geschikt is om een buitenunit te plaatsen) en er een CV-installateur te vinden is die het wil doen, zal het geen enkel gevolg hebben.

Sterker nog: er zijn niet eens voldoende monteurs die een hybride warmtepomp kunnen plaatsen.

Evengoed is een verplichting wel een stimulans om het aantal fors op te voeren.
Het zal zeker een stimulans zijn, alleen op dit moment hebben we vooral mensen die uit zichzelf al van het gas af willen en met geen mogelijkheid een installateur kunnen vinden.
pi_204778006
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De overheid toont al 200 jaar aan niet te doen waar de burgers daadwerkelijk om vragen, dus ik zou niet weten waarom ik ze nu ineens zou moeten geloven. Er zijn geloof ik nog 1100 kinderen vermist en de MH17 families willen ook weleens antwoord, enzovoorts. De overheid blind vertrouwen is ontzettend naief, gezien de geschiedenis van deze overheid.
Ik vertrouw de overheid niet blind.

Ik heb echter wel een warmtepomp en die houdt al ruim 4 jaar (5 winters) m'n woning warm, zonder enige hapering.
Sta ik gras te maaien, heb ik zo een praatje over m'n zonnepanelen en voor je het weet sta je bij de installatie te kijken. Zo hebben buren ook zonnepanelen genomen, m'n buurman inmiddels een warmtepomp en kreeg ik nu zelfs van iemand van een nieuwbouwproject verderop al de vraag of deze eens mocht kijken (met wat uitleg / advies) omdat die weer via via gehoord had dat ik al 4 jaar een warmtepomp heb.

Ik heb geen dwang van de overheid gehad, aangezien ik uit eigen beweging en uit interesse gasloos ben gegaan en nog geen dag spijt van.
pi_204778015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vertrouw de overheid niet blind.

Ik heb echter wel een warmtepomp en die houdt al ruim 4 jaar (5 winters) m'n woning warm, zonder enige hapering.
Sta ik gras te maaien, heb ik zo een praatje over m'n zonnepanelen en voor je het weet sta je bij de installatie te kijken. Zo hebben buren ook zonnepanelen genomen, m'n buurman inmiddels een warmtepomp en kreeg ik nu zelfs van iemand van een nieuwbouwproject verderop al de vraag of deze eens mocht kijken (met wat uitleg / advies) omdat die weer via via gehoord had dat ik al 4 jaar een warmtepomp heb.

Ik heb geen dwang van de overheid gehad, aangezien ik uit eigen beweging en uit interesse gasloos ben gegaan en nog geen dag spijt van.
Zo hoort het ook te gaan uitstekend. Punt is dat we nu op een punt zijn beland dat ze dus wel zoetjes aan gaan dwingen en daar hou ik niet van, snap je mijn punt? Dan nog niet het punt dat er iets van 800.000 huishoudens zijn die het NIET kunnen betalen (armoedegrens of daaronder zelfs). Succes met de verplichting.
pi_204778020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het zal zeker een stimulans zijn, alleen op dit moment hebben we vooral mensen die uit zichzelf al van het gas af willen en met geen mogelijkheid een installateur kunnen vinden.
Nee, klopt. Op dit moment zijn de gasprijzen zo hoog dat mensen uit zichzelf al massaal naar niet leverbare warmtepompen op zoek zijn met niet beschikbare installateurs.

Dus mogelijk is die hele "verplichting" straks eigenlijk niet nodig, zeker niet als gas zo duur blijft.
pi_204778026
Mooie ontwikkeling, maar dat zou samen moeten gaan met gas nog veel duurder maken en ook snel daarna uitfaseren. Anders gaan mensen snel daarvoor nog even goedkoop een gasketel laten installeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')