Je doet tegenargumenten af als zeiken. Dan ben je af als je dat niet kunt weerleggen. Ik houd niet van dwingen, verplichten etc etc. Opdonderen. Er is niemand die dat voor mij gaat bepalen. Jij niet, overheid niet en mijn vrouw niet. Als ik daar zin in heb dan ga ik erna kijken wanneer het mij uit komt en niks anders. Dat jij ja-knikt en het allemaal best vind is prima met alle respect.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je zo blijft zeiken dan denk ik niet dat je dat haalt.
Uiteraard. Was ook slechts een voorbeeld van zomaar een verplichtingquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je kan best kiezen voor geen rookmelders. Alleen bij brand kan je problemen krijgen met de verzekeraar.
Ik ken echt niemand die geen rookmelders heeft. Aanrader is trouwens rookmelder in combinatie met een koolmonoxidemelder. In plaats van de standaard rookmelder.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef xzaz het volgende:
Als je nog steeds geen rookmelders heb ben je ook gewoon pauper.. maar dat klopt wel met de users hier.
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat heeft dat nu met "you will own nothing" te maken? (nog los van dat dat hele citaat uit z'n verband is getrokken en niet uitgesproken is door de persoon waarvan men zegt dat deze het heeft uitgesproken).
Als je een EV en een warmtepomp hebt, dan bezit je toch juist wel wat?
Wat erg, je zal maar gewekt worden door een rookmelder omdat je huis in de fik staat.quote:
Eh ja, als we willen stoppen met aardgas in woningen (laag-calorisch aardgas) dan ontkom je er niet aan dat je CV-ketels in de toekomst niet meer kan kopen.quote:Warmtepomp straks verplicht
Alleen als nieuwe auto.quote:EV straks verplicht
Wat zal jij een ellendig leven hebben gehad.quote:Keuzes zat? Kan ik straks kiezen voor een oude CV? Nee. Kan ik kiezen voor geen rookmelders? Nee etc etc.
Rookmelders zijn al weet ik niet hoe lang verplicht in nieuwbouw.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die geen rookmelders heeft. Aanrader is trouwens rookmelder in combinatie met een koolmonoxidemelder. In plaats van de standaard rookmelder.
Als je dood bent dan heb je weinig problemen op dat vlak.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je kan best kiezen voor geen rookmelders. Alleen bij brand kan je problemen krijgen met de verzekeraar.
Ook bijzonder dat een PABO leraar ineens alles weet van wonen etcquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:46 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.
Juist wanneer de overheid het wel eventjes gaat bepalen en regelen gaat het gigantisch fout. Maarja de overheid wil nou eenmaal graag zichzelf instant houden.
Je loopt ontzettend te zeiken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je doet tegenargumenten af als zeiken. Dan ben je af als je dat niet kunt weerleggen. Ik houd niet van dwingen, verplichten etc etc. Opdonderen. Er is niemand die dat voor mij gaat bepalen. Jij niet, overheid niet en mijn vrouw niet. Als ik daar zin in heb dan ga ik erna kijken wanneer het mij uit komt en niks anders. Dat jij ja-knikt en het allemaal best vind is prima met alle respect.
Ik heb geen koolmonoxidemelder want ik heb geen gasaansluiting meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die geen rookmelders heeft. Aanrader is trouwens rookmelder in combinatie met een koolmonoxidemelder. In plaats van de standaard rookmelder.
Dat is nu net een mooi voorbeeld van iets wat de overheid voor je volledig betaald.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat erg, je zal maar gewekt worden door een rookmelder omdat je huis in de fik staat.
Je hele nachtrust naar de galemiezen.
[..]
Eh ja, als we willen stoppen met aardgas in woningen (laag-calorisch aardgas) dan ontkom je er niet aan dat je CV-ketels in de toekomst niet meer kan kopen.
[..]
Alleen als nieuwe auto.
En je mag ook waterstof rijden als je dat wil, is alleen fors duurder per kilometer.
[..]
Wat zal jij een ellendig leven hebben gehad.
Leerplicht was je ook op tegen?
Nou ja, als je hem hebt hangen zal ik hem niet weg doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb geen koolmonoxidemelder want ik heb geen gasaansluiting meer.
Dus die kunnen ze bij mijn niet verplichten
Volledig? Studieschulden zijn verdwenen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is nu net een mooi voorbeeld van iets wat de overheid voor je volledig betaald.
Tang, varken.
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat erg, je zal maar gewekt worden door een rookmelder omdat je huis in de fik staat.
Je hele nachtrust naar de galemiezen.
[..]
Eh ja, als we willen stoppen met aardgas in woningen (laag-calorisch aardgas) dan ontkom je er niet aan dat je CV-ketels in de toekomst niet meer kan kopen.
[..]
Alleen als nieuwe auto.
En je mag ook waterstof rijden als je dat wil, is alleen fors duurder per kilometer.
[..]
Wat zal jij een ellendig leven hebben gehad.
Leerplicht was je ook op tegen?
Studieschuld bouw je misschien op tijdens je studie. Je bent niet verplicht te studeren, want dan is je leerplicht over.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volledig? Studieschulden zijn verdwenen?
De overheid betaalt niets: alles komt uit belastinggeld, ook subsidies.
Of gewoon werken voor je geld (bijbaantje) dan heb je geen studieschuld en kun je het zo aftikken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Studieschuld bouw je misschien op tijdens je studie. Je bent niet verplicht te studeren, want dan is je leerplicht over.
Niet op de hoogte blijkbaar.
Dat is wel weer een goed punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Studieschuld bouw je misschien op tijdens je studie. Je bent niet verplicht te studeren, want dan is je leerplicht over.
Niet op de hoogte blijkbaar.
Als je een simpele studie hebt waar je weinig tijd in hoeft te steken dan kan dat makkelijk idd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Of gewoon werken voor je geld (bijbaantje) dan heb je geen studieschuld en kun je het zo aftikken.
Ik had 20K. Heb 0 schuld. Gewoon werken. Begon vanaf 13 met krantjes etc etc en zo verder. Je moet er wel wat voor doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je een simpele studie hebt waar je weinig tijd in hoeft te steken dan kan dat makkelijk idd.
Dingen veranderen nu eenmaal.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat de overheid moet stoppen met keuzes maken voor wat het beste is. De vrije market gaat prima zorgen voor goedkope adoptie van EV, zonnepanelen en meest efficiente manier om er warmpjes bij te zitten.
Juist wanneer de overheid het wel eventjes gaat bepalen en regelen gaat het gigantisch fout. Maarja de overheid wil nou eenmaal graag zichzelf instant houden. Vandaar de phrase gezien het gewoon een agenda is.
Mr bitcoin verwoorde het al goed.
Jij doet exact wat de overheid wilt. Waarschijnlijk omdat je niet op je eigen kennis en kunde kunt vertrouwen, prima. De overheid doet alsof 99% van de bevolking retarded is. Nogal een dedaine houding.
Dat is dus niet waar. Overheden zijn al sinds de jaren 90 bezig dit soort verplichtingen in te voeren. Dit komt niet uit de lucht vallen ofzo.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dingen veranderen nu eenmaal.
Tesla is al begonnen met het produceren van EV's voordat er een verplichting bestond.
Momenteel schalen die zo snel op, dat de concurentie geen andere keuze heeft dan ook EV's te gaan produceren omdat ze anders de boot missen.
Die verandering is al ingezet, ongeacht wat overheden gaan doen.
Juist voor hun is deze tip juist belangrijk!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De mensen die tussen het wal en schip belanden. Het maatschappelijke probleem dat rijken alleen maar rijker worden en daarbij worden geholpen door de overheid.
Heheh he net zo klungelig als ze toen met HR/VR gedaan hebben denk ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:07 schreef raptorix het volgende:
Ah en hoe wil men dat met alle appartementen in Amsterdam doen? Heeft Hugo al nagedacht dat zo een warmtepomp beperkingen heeft? Nog maar niet te spreken over het lawaai.
Nogmaals, als je naast je studie genoeg tijd hebt om >20 uur te werken dan red je dat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik had 20K. Heb 0 schuld. Gewoon werken. Begon vanaf 13 met krantjes etc etc en zo verder. Je moet er wel wat voor doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |