Ah, maar het is toch ook jouw keuze om met je auto door het weiland of over het fietspad te rijden in plaats van de weg die daar door de overheid is neergelegd?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of er een probleem is. Een mens is vrij dus vrij in zijn of haar keuzes of je nu wel of geen EV wilt. Die keuzes vervallen dus. Oftewel je wordt in een soort dwangbuis gestopt en je zoekt het maar uit.
Oldtimers kan ook niet meer straks met al die regels.
Je bent gewoon een zeikerd. Je verzet je tegen iedere verandering en dat terwijl je totaal niet geïnformeerd bent over de onderwerpen waar je over zeikt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
kan je dus prima een unit kopen die op dezelfde plaats hangt.
Waarom moet ik dat kopen? De overheid verplicht het. Waarom kopen zij het niet voor mij?
Sorry dit gaat nergens meer over en je bent problemen aan het proberen te schetsen die er niet zijn. Je kan ook gewoon een ICE auto aanschaffen in 2030. Niet nieuw misschien maar het kan wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk het wel. 2030 is al snel en ik zal toch echt een EV aan moeten schaffen ivm werk.
Dat is ook mijn keus. Waarom neem je dat aan? Vrij onzinnige stelling.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, maar het is toch ook jouw keuze om met je auto door het weiland of over het fietspad te rijden in plaats van de weg die daar door de overheid is neergelegd?
Ik neem aan dat jij dan gewoon over de stoep, door plantsoenen, etc rijdt om?
Nou, je rijdt nu toch ook niet meer met paard en wagen? Of wel?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of er een probleem is. Een mens is vrij dus vrij in zijn of haar keuzes of je nu wel of geen EV wilt. Die keuzes vervallen dus. Oftewel je wordt in een soort dwangbuis gestopt en je zoekt het maar uit.
Oldtimers kan ook niet meer straks met al die regels.
Nogmaals waarom moet ik dat kopen en koopt de overheid dat niet? Zij willen dat toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent gewoon een zeikerd. Je verzet je tegen iedere verandering en dat terwijl je totaal niet geïnformeerd bent over de onderwerpen waar je over zeikt.
Een warmtepomp verdient zichzelf terug, er zit subsidie op, het past op de plek van een CV-ketel, je zou alleen een plek moeten hebben voor de buitenunit anders is het niet haalbaar (en in dat geval vervalt de verplichting).
Doet me denken aan het van het gas halen van de wijk Overvecht waar sommigen niet eens een aan de inductie wilden als ze de plaat en een hagelnieuwe pannenset gratis kregen. En omdat de Tweede Kamer met een motie elke vorm van dwang uitsloot krijg je nu dus de situatie dat de gemeente miljoenen moet betalen om een gasleiding te vernieuwen waar ze eigenlijk vanaf wilden. Puur en alleen om die paar stronteigenwijze weigeraars van gas te voorzien.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Confetti het volgende:
Dit topic geeft mooi weer waarom de lagere sociale klassen nooit verder zullen komen in hun leven. Koppig, simpel en niet bereid om met onvermijdelijke veranderingen mee te gaan.
Je moet juist met de grote massa meegaan want daar zit het geld. De mensen die hier zeiken zijn dezelfden die riepen dat zonnepanelen in een land als Nederland kansloos zijn.
Het grootste verschil is dat deze veranderingen in een paar jaren gepropt worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met onze vrijheid
Je moet gas nemen, kool is prima
Je moet een automobiel nemen, mijn paard doet het prima
Je moet een vaccinatie nemen, polio krijg ik toch niet
enz enz
Ontzettend dom tegenargument. Het gaat NIET om wat ik wil of rijd etc. Sterker nog ik rijd een hybride Audi. Het gaat er mij om dat er een overheid is die voor ons gaat bepalen hoe of wat. Dat dacht ik niet. Of je nu vol EV rijd of gas etc etc. Dat bepaal JIJ en niemand anders.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, je rijdt nu toch ook niet meer met paard en wagen? Of wel?
Je kan ook overal een probleem van maken.
Ga je toch fietsen?
Hoeveel van deze warmtepompen zijn eigenlijk nutteloos? Ik heb al eerder gezegd dat ze hier projecten uit de grond stampen met warmtepompen geschikt op 1-persoon, terwijl er 3-4 mensen in die huizen gaan wonen (eensgezinswoningen) oftewel die hebben 0 nut.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:36 schreef Faraday01 het volgende:
Even wat cijfers van het CBS:
Eind 2020 waren er ruim 600.000 woningen met een warmtepomp op een totaal van ruim 8 miljoen woningen. In 2020 zijn er zo'n 210.000 warmtepompen in woningen geplaatst.
Als je uit gaat van 8 miljoen woningen en een gemiddelde levensduur van een CV of warmtepomp van 15 jaar is de vervangingsvraag zo'n 530.000 woningen per jaar en daar komt dan de nieuwbouw met een streefcijfer van 100.000 nog bij. Dat betekent dat we in 2026 3x zo veel wamtepompen per jaar moeten plaatsten dan in 2020 gedaan werd.
Ga maar heel snel heel veel installateurs zoeken!
Vanaf 2030 moeten nieuwe auto's EV's of waterstofauto's zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk het wel. 2030 is al snel en ik zal toch echt een EV aan moeten schaffen ivm werk.
Dat maken wij dus nog makkelijk mee.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vanaf 2030 moeten nieuwe auto's EV's of waterstofauto's zijn.
Er worden jaarlijks zo'n 350.000 nieuwe (!) auto's verkocht in Nederland.
Er zijn ongeveer 9 miljoen auto's in Nederland (tegen die tijd nog wat meer wss).
Dat beteken dat het zo'n 9.000.000 / 350.000 = 25,71 jaar zal duren voor alle auto's vervangen zijn.
Dat is in 2055, ofwel over 33 jaar vanaf nu.
Heb zonnepanelen en ben eigenaar van een EV, dat ervaar ik als nuttig en zie me absoluut niet als in de 'lagere sociale klasse' zoals jij dat hier neerzet (of je bent aan het trollen). Maar ik zie hier in mijn persoonlijke situatie geen voordeel in. Wellicht dat ik me in de komende twee jaren even ga verdiepen in zo een warmtepomp maar anders gaat er toch wel in die periode een traditionele CV komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:34 schreef Confetti het volgende:
Dit topic geeft mooi weer waarom de lagere sociale klassen nooit verder zullen komen in hun leven. Koppig, simpel en niet bereid om met onvermijdelijke veranderingen mee te gaan.
Je moet juist met de grote massa meegaan want daar zit het geld. De mensen die hier zeiken zijn dezelfden die riepen dat zonnepanelen in een land als Nederland kansloos zijn.
Dat is mijn punt, Je kan prima kiezen voor kool, een paard en polio.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met onze vrijheid
Je moet gas nemen, kool is prima
Je moet een automobiel nemen, mijn paard doet het prima
Je moet een vaccinatie nemen, polio krijg ik toch niet
enz enz
Hier idem dito. Zit op 4x modaal ofzo, maar dan nog weiger ik mee te gaan in de totale gekte van verplichtingen etc etc. Opdonderen, dat maken we zelf wel uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb zonnepanelen en een EV, dat ervaar ik als nuttig en zie me absoluut niet als in de 'lagere sociale klasse' zoals jij dat hier neerzet. Maar ik zie hier in mijn persoonlijke situatie geen voordeel in. Wellicht dat ik me in de komende twee jaren even ga verdiepen in zo een warmtepomp maar anders gaat er toch wel in die periode een traditionele CV komen.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:37 schreef BertV het volgende:
[..]
Het grootste verschil is dat deze veranderingen in een paar jaren gepropt worden.
Mensen vragen zich af hoe intrinsiek het allemaal is. Gaat het niet alleen business en macht?
Als het om milieu ging dan zou alleen de elektrische fiets van 20kg gepromoot moeten worden, niet een 2000kg racewagen met stoelverwarming.
De nadruk zou moeten liggen op consuminderen (jeukerig woord?), niet het aanschaffen van nog meer groen gelabelde hebbedingetjes.
Vegetarisch zou per definitie, zonder subsidie al goedkoper moeten zijn dan oude variant.
Op de soja-juwelen voor in je erwtensoep wordt flink verdiend.
Dat maakt toch helemaal niets uit? Of je nu met 1 of 10 mensen in een woning woont, als het warm is is het warm.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoeveel van deze warmtepompen zijn eigenlijk nutteloos? Ik heb al eerder gezegd dat ze hier projecten uit de grond stampen met warmtepompen geschikt op 1-persoon, terwijl er 3-4 mensen in die huizen gaan wonen (eensgezinswoningen) oftewel die hebben 0 nut.
Je kan nog steeds kiezen. Je kan bijvoorbeeld airco's nemen of gewoon je CV laten staan en repareren of een open haard nemen. Keuzes zat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:41 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Dat is mijn punt, Je kan prima kiezen voor kool, een paard en polio.
Maar keuzes mogen blijkbaar niet meer anno 2022
Rookmelders verplichtquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je kan nog steeds kiezen. Je kan bijvoorbeeld airco's nemen of gewoon je CV laten staan en repareren of een open haard nemen. Keuzes zat.
Je kan best kiezen voor geen rookmelders. Alleen bij brand kan je problemen krijgen met de verzekeraar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rookmelders verplicht
Warmtepomp straks verplicht
EV straks verplicht
Keuzes zat? Kan ik straks kiezen voor een oude CV? Nee. Kan ik kiezen voor geen rookmelders? Nee etc etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |