abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204777546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stimuleer de ontwikkeling dan zodat het dezelfde ruimte inneemt als een CV, dezelfde kracht heeft als een CV en hetzelfde gaat kosten als een CV.
Een hybride warmtepomp neemt ongeveer dezelfde ruimte in als een CV-ketel.

Echter, de buitenunit zal buiten moeten, altijd.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:24:17 #202
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_204777547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Wat is er gebeurd met onze vrijheid?

Je moet een warmtepomp nemen.
Je moet electrisch rijden.
Je moet een vaccinatie nemen.
Je moet de EU steunen.
Je moet maar lekker thuis werken.
Je moet een QR laten zien.

You own nothing and be happy begint al behoorlijk irritant te worden eigenlijk..
Wat is er gebeurd met onze vrijheid
Je moet gas nemen, kool is prima
Je moet een automobiel nemen, mijn paard doet het prima
Je moet een vaccinatie nemen, polio krijg ik toch niet

enz enz
pi_204777561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Wat is er gebeurd met onze vrijheid?

Je moet een warmtepomp nemen.
Je moet electrisch rijden.
Je moet een vaccinatie nemen.
Je moet de EU steunen.
Je moet maar lekker thuis werken.
Je moet een QR laten zien.

You own nothing and be happy begint al behoorlijk irritant te worden eigenlijk..
Wat heeft dat nu met "you will own nothing" te maken? (nog los van dat dat hele citaat uit z'n verband is getrokken en niet uitgesproken is door de persoon waarvan men zegt dat deze het heeft uitgesproken).

Als je een EV en een warmtepomp hebt, dan bezit je toch juist wel wat?
pi_204777562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lekker zo'n kast in je toch al kleine tuin zetten :')
Daarbovenop onttrekt dat ding ook nog warmte uit die tuin, wat niet zo makkelijk weer aangevuld wordt.

Dit is echt zo'n D66 idee. Niet door hebben dat het echt niet zo simpel is voor iedereen.
Ontrekt warmte aan de tuin...I dont even... 8)7
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:27:01 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204777566
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een hybride warmtepomp neemt ongeveer dezelfde ruimte in als een CV-ketel.

Echter, de buitenunit zal buiten moeten, altijd.
https://www.remeha.nl/producten/hybride-warmtepompen

Je breidt uit. Het is een extra ding naast je bestaande unit. Die plek is er niet bij veel huizen en daarbij is het een extra belasting op je vloer waarvoor ook niet veel huizen geschikt zijn.

Dit is echt een flutplan aan alle kanten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204777576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan moet je als overheid bepaalde dingen interessanter maken. Subsidies, ontwikkelingen stimuleren enzo. Niet verplichten vanaf een bepaalde datum en de kosten volledig bij de samenleving leggen.
Wederom, dat is dan dus niet Bottom up.
pi_204777581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je breidt uit. Het is een extra ding naast je bestaande unit. Die plek is er niet bij veel huizen en daarbij is het een extra belasting op je vloer waarvoor ook niet veel huizen geschikt zijn.

Nee, je bent niet op de hoogte.

Als je een warmtepomp bij je huidige CV-ketel plaatst is het een extra unit.

Als je je CV-ketel vervangt door een hybride variant, dan kan je ook versies krijgen met de unit al in dezelfde behuizing.

Aangezien het om een verplichting gaat bij het vervangen (!) van je CV-ketel, kan je dus prima een unit kopen die op dezelfde plaats hangt.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:28:29 #208
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204777582
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan blijven de mensen toch gewoon gas voor >¤3/kuub door hun ketels heen jagen? Mooi in 2025 een nieuwe CV laten installeren die 25 jaar mee gaat, klaar.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_204777584
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat heeft dat nu met "you will own nothing" te maken? (nog los van dat dat hele citaat uit z'n verband is getrokken en niet uitgesproken is door de persoon waarvan men zegt dat deze het heeft uitgesproken).

Als je een EV en een warmtepomp hebt, dan bezit je toch juist wel wat?
Hun bepalen dat dat je die moet bezitten, dat is wat hij wil zeggen en dat is correct. Je hebt geen vrije keus meer zo gezegd en ook dat is correct.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:30:02 #210
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204777588
Wat een onzin trouwens. Je moet geen EV, je moet geen coronavaccinatie etc.
Dit ontstijgt het niveau complotwappie nauwelijks.

Poepen moet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204777591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, je bent niet op de hoogte.

Als je een warmtepomp bij je huidige CV-ketel plaatst is het een extra unit.

Als je je CV-ketel vervangt door een hybride variant, dan kan je ook versies krijgen met de unit al in dezelfde behuizing.

Aangezien het om een verplichting gaat bij het vervangen (!) van je CV-ketel, kan je dus prima een unit kopen die op dezelfde plaats hangt.
Als ik jou iets verplicht dan is het toch vrij logisch dat ik dat financieel regel? Wel lekker makkelijk van de overheid. MORGEN MOET JIJ EEN VILLA KOPEN! Maar wij betalen het niet hoor. Dat kan toch niet?
pi_204777592
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hun bepalen dat dat je die moet bezitten, dat is wat hij wil zeggen en dat is correct. Je hebt geen vrije keus meer zo gezegd en ook dat is correct.
Arme jij.

Echt, hoe mensen een quote compleet uit z'n verband trekken die niet eens van Klaus Schwab zelf is (wat wel geclaimd wordt).
pi_204777594
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:30 schreef Gunner het volgende:
Wat een onzin trouwens. Je moet geen EV, je moet geen coronavaccinatie etc.
Dit ontstijgt het niveau complotwappie nauwelijks.

Poepen moet.
Je moet straks WEL een EV, want alle fabrikanten stoppen met benzine auto's. Je moet ook een warmtepomp, zie artikel, dus het klopt helaas voor een deel weldegelijk.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:32:08 #214
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204777599
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Je moet straks WEL een EV, want alle fabrikanten stoppen met benzine auto's. Je moet ook een warmtepomp, zie artikel, dus het klopt helaas voor een deel weldegelijk.
Nog steeds niet, want er rijden nog miljoenen ICE auto's rond die je gewoon tweede/derde/vierdehands kan rijden.
pi_204777601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Arme jij.

Echt, hoe mensen een quote compleet uit z'n verband trekken die niet eens van Klaus Schwab zelf is (wat wel geclaimd wordt).
Ik heb het niet over Schwab etc. Ik zeg dat ze het verplichten en dus je vrije keus vervalt, dat is toch zo? Toon maar aan dat het niet zo is. You own nothing slaat OOK op het feit dat je geen vrije keus meer hebt en dat lijkt toch echt te kloppen. Idem voor elektrische auto's in 2030. Ook dat wordt verplicht.
pi_204777602
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Als ik jou iets verplicht dan is het toch vrij logisch dat ik dat financieel regel? Wel lekker makkelijk van de overheid. MORGEN MOET JIJ EEN VILLA KOPEN! Maar wij betalen het niet hoor. Dat kan toch niet?
Red_85 stelde dat een hybride warmtepomp een extra unit in huis betekent.
Ik stelde dat ze er ook geïntegreerd in 1 unit zijn (CV-ketel + binnenunit warmtepomp).

Waar slaat jouw reactie nu ineens op?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:32:25 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204777603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:28 schreef babylon het volgende:

[..]
Wederom, dat is dan dus niet Bottom up.
Je stimuleert de markt met ontwikkelingen. Dat is misschien een hybride model idd ;)
Maar nog altijd beter dan een downright verplichting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204777607
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nog steeds niet, want er rijden nog miljoenen ICE auto's rond die je gewoon tweede/derde/vierdehands kan rijden.
NOG inderdaad en als die ermee stoppen ben je verplicht een EV aan te schaffen, dus verplicht. Ik snap ook wel dat dat nu nog niet speelt.
pi_204777608
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik heb het niet over Schwab etc. Ik zeg dat ze het verplichten en dus je vrije keus vervalt, dat is toch zo? Toon maar aan dat het niet zo is. You own nothing slaat OOK op het feit dat je geen vrije keus meer hebt en dat lijkt toch echt te kloppen. Idem voor elektrische auto's in 2030. Ook dat wordt verplicht.
Wie heeft die uitspraak van "you own nothing" gedaan?
pi_204777610
quote:

[..]
NOG inderdaad en als die ermee stoppen ben je verplicht een EV aan te schaffen, dus verplicht. Ik snap ook wel dat dat nu nog niet speelt.
Anders koop je een oldtimer toch?

Ik zie geen probleem in het bezitten van een EV. Je kan overal een probleem van maken.
pi_204777612
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Red_85 stelde dat een hybride warmtepomp een extra unit in huis betekent.
Ik stelde dat ze er ook geïntegreerd in 1 unit zijn (CV-ketel + binnenunit warmtepomp).

Waar slaat jouw reactie nu ineens op?
kan je dus prima een unit kopen die op dezelfde plaats hangt.

Waarom moet ik dat kopen? De overheid verplicht het. Waarom kopen zij het niet voor mij?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:33:48 #222
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204777614
quote:

[..]
Ik denk niet dat jij en ik ga meemaken dat er geen brandstofauto's meer rondrijden ;)
pi_204777617
Dit topic geeft mooi weer waarom de lagere sociale klassen nooit verder zullen komen in hun leven. Koppig, simpel en niet bereid om met onvermijdelijke veranderingen mee te gaan.

Je moet juist met de grote massa meegaan want daar zit het geld. De mensen die hier zeiken zijn dezelfden die riepen dat zonnepanelen in een land als Nederland kansloos zijn.
pi_204777624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Anders koop je een oldtimer toch?

Ik zie geen probleem in het bezitten van een EV. Je kan overal een probleem van maken.
Het gaat er niet om of er een probleem is. Een mens is vrij dus vrij in zijn of haar keuzes of je nu wel of geen EV wilt. Die keuzes vervallen dus. Oftewel je wordt in een soort dwangbuis gestopt en je zoekt het maar uit.

Oldtimers kan ook niet meer straks met al die regels.
pi_204777627
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:33 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik denk niet dat jij en ik ga meemaken dat er geen brandstofauto's meer rondrijden ;)
Ik denk het wel. 2030 is al snel en ik zal toch echt een EV aan moeten schaffen ivm werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')