Zien er uit als airco’s.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hangt van het gebouw af, met een plat dak is het niet zo ingewikkeld qua plaatsing.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je in de binnenstad woont, dan valt dit direct op ja. Lekker monumentale panden verkrachten met die ellende. We wachten wel op de volgende ontwikkeling waar ze het wat mooier afwerken/netter wegwerken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Want jij vliegt dagelijks boven flatgebouwen en stoort je aan het uitzicht?
Zelfs als dat zo is: dit bericht gaat over hybride warmtepompen, die vragen geen aanpassing aan de woning.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt heel veel.
Complete verbouwing is er vaak nodig. Niet iedereen heeft een hok of plek daarvoor. Laat staan dat de isolatie genoeg is.
Uit een onderzoek bij 'Purmerend Gasvrij' was naar voren gekomen dat een warmtepomp installatie en huis klaar maken voor een warmtepomp een slordige ¤40.000,- gemiddeld kost.
Dat heeft niet iedereen zo maar liggen.
Als je in de binnenstad woont en op je terras zit zie je dit heel goed kan ik je meldenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Want jij vliegt dagelijks boven flatgebouwen en stoort je aan het uitzicht?
Dan nog is de investering voor vele huiseigenaren te groot. Nog niet te spreken over dat er geen mensen zijn die het kunnen / willen doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo is: dit bericht gaat over hybride warmtepompen, die vragen geen aanpassing aan de woning.
Een aanpassing helpt (betere isolatie / beter afgiftesysteem verlaagt altijd verbruik en verhoogt rendement) wel maar is niet nodig.
Een warmte pomp hoeft niet aan het huis vast te zitten, he? Als het een monumentaal pand betreft dan zal het een tuin hebben waar die in geplaatst kan worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als je in de binnenstad woont, dan valt dit direct op ja. Lekker monumentale panden verkrachten met die ellende. We wachten wel op de volgende ontwikkeling waar ze het wat mooier afwerken/netter wegwerken.
Dan moet je als overheid bepaalde dingen interessanter maken. Subsidies, ontwikkelingen stimuleren enzo. Niet verplichten vanaf een bepaalde datum en de kosten volledig bij de samenleving leggen.quote:
Hybride is een halve oplossing. Daar heb je op de lange termijn niks aan. Immers wil men van het gas af toch? Doe het dan direct goed. Overheid zou dit makkelijk kunnen subsidieren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo is: dit bericht gaat over hybride warmtepompen, die vragen geen aanpassing aan de woning.
Een aanpassing helpt (betere isolatie / beter afgiftesysteem verlaagt altijd verbruik en verhoogt rendement) wel maar is niet nodig.
Een koelkast is een warmtepomp.quote:
Als je geen keuze hebt dan is er niet zo veel te willen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan nog is de investering voor vele huiseigenaren te groot. Nog niet te spreken over dat er geen mensen zijn die het kunnen / willen doen.
Ja, dat soort... Jaag mensen maar op de kosten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lekker het hypotheekje ophogen dan is de plaatselijke adviseur ook weer blij
Ligt eraan hoe groot je tuin is. In de binnenstad hier heeft niemand een fatsoenlijke tuin. Allemaal dakterrasjes zo gezegd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een warmte pomp hoeft niet aan het huis vast te zitten, he? Als het een monumentaal pand betreft dan zal het een tuin hebben waar die in geplaatst kan worden.
Dat kan. Ik heb twee airco's waar ik ook mee verwarm.quote:
Sinds wanneer bepaalt de overheid je leven etc? Het zijn je vader en moeder niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je geen keuze hebt dan is er niet zo veel te willen.
De zon schijnt altijdquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef raptorix het volgende:
Zullen ze ook bedacht hebben dat in de periodes dat het het koudst is we het minste zonne uren hebben?
Een kleine 10.000 jaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaalt de overheid je leven etc? Het zijn je vader en moeder niet.
Dan kies je ook wel het makkelijkste voorbeeld uitquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hangt van het gebouw af, met een plat dak is het niet zo ingewikkeld qua plaatsing.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hebben we nog een mooi potje ergens? Misschien iets gespaard vanuit de gasbaten?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hybride is een halve oplossing. Daar heb je op de lange termijn niks aan. Immers wil men van het gas af toch? Doe het dan direct goed. Overheid zou dit makkelijk kunnen subsidieren.
Daar zijn ombouwkasten voor te krijgen van o.a. hout, aluminium, kunststof en in verschillende (schut)kleuren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als je in de binnenstad woont, dan valt dit direct op ja. Lekker monumentale panden verkrachten met die ellende. We wachten wel op de volgende ontwikkeling waar ze het wat mooier afwerken/netter wegwerken.
Monumentale panden die geen tuin hebben? Beetje onwaarschijnlijk, er zal er vast wel een bestaan maar het lijkt mij nauwelijks een veel voorkomend geval.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe groot je tuin is. In de binnenstad hier heeft niemand een fatsoenlijke tuin. Allemaal dakterrasjes zo gezegd.
Het ziet er niet uit ouwe reus. Ik snap dat je helemaal fan bent hoor dat blijkt, maar het werkt niet in ieder huis etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar zijn ombouwkasten voor te krijgen van o.a. hout, aluminium, kunststof en in verschillende (schut)kleuren.
Kinderachtige opmerking, de overheid bepaalt heel veel van je leven en dat is al heel lang het geval.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaalt de overheid je leven etc? Het zijn je vader en moeder niet.
Hele markt geen tuin hier:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Monumentale panden die geen tuin hebben? Beetje onwaarschijnlijk, er zal er vast wel een bestaan maar het lijkt mij nauwelijks een veel voorkomend geval.
Ze bepalen vrijwel niets in mijn leven. Dat moet jij weten, maar ik doe niet mee aan die gekte.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kinderachtige opmerking, de overheid bepaalt heel veel van je leven en dat is al heel lang het geval.
*proest* ok, wat jij wil geloven.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze bepalen vrijwel niets in mijn leven. Dat moet jij weten, maar ik doe niet mee aan die gekte.
Is prima, doe jij geen warmtepompje. Ben je klaar toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze bepalen vrijwel niets in mijn leven. Dat moet jij weten, maar ik doe niet mee aan die gekte.
Neemt niet weg dat die enorme dingen gewoon veel ruimte in nemen en niet iedereen die ruimte heeft. Oplossingen zijn alleen oplossingen als ze ook werkelijk een oplossing zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar zijn ombouwkasten voor te krijgen van o.a. hout, aluminium, kunststof en in verschillende (schut)kleuren.
Lekker zo'n kast in je toch al kleine tuin zettenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een warmte pomp hoeft niet aan het huis vast te zitten, he? Als het een monumentaal pand betreft dan zal het een tuin hebben waar die in geplaatst kan worden.
Dat klopt. Het bespaart ongeveer 35 tot 60% aan aardgas.quote:
Er zit al subsidie op (hybride) warmtepompen.quote:Daar heb je op de lange termijn niks aan. Immers wil men van het gas af toch? Doe het dan direct goed. Overheid zou dit makkelijk kunnen subsidieren.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat zij dat niet gaan bepalen als in opdringen. Dat kunnen we zelf wel beslissen toch of heeft iedereen hier een iq van -10? Je hebt de overheid toch niet nodig zeker om je eigen leven enige invulling te geven?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is prima, doe jij geen warmtepompje. Ben je klaar toch?
Door het hoge rendement is een warmtepomp die op stroom uit een gascentrale draait, nog steeds efficiėnter dan een CV-ketel die op gas draait.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef raptorix het volgende:
Zullen ze ook bedacht hebben dat in de periodes dat het het koudst is we het minste zonne uren hebben?
Hou toch op. Als ze willen heeft morgen iedereen zo'n ding. Het is een verdienmodel, niks meer of minder. Als het DAADWERKELIJK zo urgent was had iedereen allang zo'n ding gehad.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat klopt. Het bespaart ongeveer 35 tot 60% aan aardgas.
Ik zou altijd direct "all electric" gaan als je woning er klaar voor is.
Overigens telt men isoleren vaak ook bij de kosten om op een warmtepomp over te stappen maar dat is onzin.
Je bespaart met isoleren ook als je op gas stookt, dus het is een investering in je woning.
[..]
Er zit al subsidie op (hybride) warmtepompen.
Hogere subsidie heeft weinig nut, subsidies komen uit belastinggeld dus als iedereen er gebruik van maakt betekent het alleen maar dat belastingen omhoog moeten. Sigaar uit eigen doos.
Nee, ik leg uit dat als je een plat dak hebt op een flat of appartementencomplex, dat het dan niet zo ingewikkeld is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kies je ook wel het makkelijkste voorbeeld uit
Stimuleer de ontwikkeling dan zodat het dezelfde ruimte inneemt als een CV, dezelfde kracht heeft als een CV en hetzelfde gaat kosten als een CV.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat klopt. Het bespaart ongeveer 35 tot 60% aan aardgas.
Ik zou altijd direct "all electric" gaan als je woning er klaar voor is.
Overigens telt men isoleren vaak ook bij de kosten om op een warmtepomp over te stappen maar dat is onzin.
Je bespaart met isoleren ook als je op gas stookt, dus het is een investering in je woning.
[..]
Er zit al subsidie op (hybride) warmtepompen.
Hogere subsidie heeft weinig nut, subsidies komen uit belastinggeld dus als iedereen er gebruik van maakt betekent het alleen maar dat belastingen omhoog moeten. Sigaar uit eigen doos.
Dit.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Wat is er gebeurd met onze vrijheid?
Je moet een warmtepomp nemen.
Je moet electrisch rijden.
Je moet een vaccinatie nemen.
Je moet de EU steunen.
Je moet maar lekker thuis werken.
Je moet een QR laten zien.
You own nothing and be happy begint al behoorlijk irritant te worden eigenlijk..
Inderdaad, maar dat doen ze niet. Het is een verdienmodel. Eerst trekken ze de mensen leeg met deze oplossing en dan komt er een zogenaamde opvolger enz enz.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stimuleer de ontwikkeling dan zodat het dezelfde ruimte inneemt als een CV, dezelfde kracht heeft als een CV en hetzelfde gaat kosten als een CV.
Dan heb je gelijk een waardig alternatief aan een CV wat operationeel nog eens minder kosten heeft ook want je gebruikt minder gas.
Weet je wat er dan gebeurd door de markt? Dan stijgt de vraag naar het alternatief en doet de markt het zelf.
Opgelost.
Het nu voorgestelde is geen oplossing.
Heb zomaar het vermoeden dat dat stemmen eigenlijk geen fuck uitmaakt. Tevens is het niet te controleren natuurlijk. Ja in het stembureau, maar daarna ? Nope.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Wanneer gaan we die troep in den haag eens een keer wegstemmen dan?
Nogmaals, als de woning niet geschikt is is er geen verplichting.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat die enorme dingen gewoon veel ruimte in nemen en niet iedereen die ruimte heeft. Oplossingen zijn alleen oplossingen als ze ook werkelijk een oplossing zijn.
Zet jij zo'n vette fan maar even neer op je balkonnetje van 2 bij 3 in je lekke jaren '60 flatje.
Het gaat me niet om besparen, het gaat me erom of dit technisch haalbaar is qua netwerk, als Nederland straks vol aan de warmtepomp/wisselaar zit, en ook half Nederland elektrisch laad, kan het netwerk het dan aan?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Door het hoge rendement is een warmtepomp die op stroom uit een gascentrale draait, nog steeds efficiėnter dan een CV-ketel die op gas draait.
Dus zelfs al zou je 0kWh uit windenergie halen (er is meer dan zonnepanelen) dan nog steeds bespaar je energie.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker zo'n kast in je toch al kleine tuin zetten
Daarbovenop onttrekt dat ding ook nog warmte uit die tuin, wat niet zo makkelijk weer aangevuld wordt.
Dat kan het netwerk inderdaad niet aan. Goeiste post.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat me niet om besparen, het gaat me erom of dit technisch haalbaar is qua netwerk, als Nederland straks vol aan de warmtepomp/wisselaar zit, en ook half Nederland elektrisch laad, kan het netwerk het dan aan?
Het punt is namelijk dat je niet van "gemiddeld" verbruik uit kunt gaan, maar dat je rekening moeten houden met het maximale, lukt dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |