abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204777431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar zijn ombouwkasten voor te krijgen van o.a. hout, aluminium, kunststof en in verschillende (schut)kleuren.
Het ziet er niet uit ouwe reus. Ik snap dat je helemaal fan bent hoor dat blijkt, maar het werkt niet in ieder huis etc.
pi_204777436
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Sinds wanneer bepaalt de overheid je leven etc? Het zijn je vader en moeder niet.
Kinderachtige opmerking, de overheid bepaalt heel veel van je leven en dat is al heel lang het geval.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:14:09 #178
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204777438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef xzaz het volgende:

[..]
De zon schijnt altijd
Dit is echt een enorme dooddoener :')

"De lucht is blauw"
pi_204777442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Monumentale panden die geen tuin hebben? Beetje onwaarschijnlijk, er zal er vast wel een bestaan maar het lijkt mij nauwelijks een veel voorkomend geval.
Hele markt geen tuin hier:

https://www.travelalut.co(...)n-Bergen-op-Zoom.jpg
pi_204777447
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kinderachtige opmerking, de overheid bepaalt heel veel van je leven en dat is al heel lang het geval.
Ze bepalen vrijwel niets in mijn leven. Dat moet jij weten, maar ik doe niet mee aan die gekte.
pi_204777454
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ze bepalen vrijwel niets in mijn leven. Dat moet jij weten, maar ik doe niet mee aan die gekte.
*proest* ok, wat jij wil geloven.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 11:15:28 #182
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204777455
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Is prima, doe jij geen warmtepompje. Ben je klaar toch?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:15:29 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204777456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar zijn ombouwkasten voor te krijgen van o.a. hout, aluminium, kunststof en in verschillende (schut)kleuren.
Neemt niet weg dat die enorme dingen gewoon veel ruimte in nemen en niet iedereen die ruimte heeft. Oplossingen zijn alleen oplossingen als ze ook werkelijk een oplossing zijn.

Zet jij zo'n vette fan maar even neer op je balkonnetje van 2 bij 3 in je lekke jaren '60 flatje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204777458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik hoor graag wat ze voor mij bepalen. Enige wat ik doe is belasting betalen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:15:48 #185
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_204777459
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Poepz0r rijdt altijd over het gras, want de weg is bepaald door de overheid
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 mei 2022 @ 11:16:30 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204777464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een warmte pomp hoeft niet aan het huis vast te zitten, he? Als het een monumentaal pand betreft dan zal het een tuin hebben waar die in geplaatst kan worden.
Lekker zo'n kast in je toch al kleine tuin zetten :')
Daarbovenop onttrekt dat ding ook nog warmte uit die tuin, wat niet zo makkelijk weer aangevuld wordt.

Dit is echt zo'n D66 idee. Niet door hebben dat het echt niet zo simpel is voor iedereen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204777469
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hybride is een halve oplossing.
Dat klopt. Het bespaart ongeveer 35 tot 60% aan aardgas.

Ik zou altijd direct "all electric" gaan als je woning er klaar voor is.

Overigens telt men isoleren vaak ook bij de kosten om op een warmtepomp over te stappen maar dat is onzin.
Je bespaart met isoleren ook als je op gas stookt, dus het is een investering in je woning.

quote:
Daar heb je op de lange termijn niks aan. Immers wil men van het gas af toch? Doe het dan direct goed. Overheid zou dit makkelijk kunnen subsidieren.
Er zit al subsidie op (hybride) warmtepompen.

Hogere subsidie heeft weinig nut, subsidies komen uit belastinggeld dus als iedereen er gebruik van maakt betekent het alleen maar dat belastingen omhoog moeten. Sigaar uit eigen doos.
pi_204777474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Is prima, doe jij geen warmtepompje. Ben je klaar toch?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat zij dat niet gaan bepalen als in opdringen. Dat kunnen we zelf wel beslissen toch of heeft iedereen hier een iq van -10? Je hebt de overheid toch niet nodig zeker om je eigen leven enige invulling te geven?
pi_204777484
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:11 schreef raptorix het volgende:
Zullen ze ook bedacht hebben dat in de periodes dat het het koudst is we het minste zonne uren hebben?
Door het hoge rendement is een warmtepomp die op stroom uit een gascentrale draait, nog steeds efficiėnter dan een CV-ketel die op gas draait.

Dus zelfs al zou je 0kWh uit windenergie halen (er is meer dan zonnepanelen) dan nog steeds bespaar je energie.
pi_204777486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Overigens telt men isoleren vaak ook bij de kosten om op een warmtepomp over te stappen maar dat is onzin.
Je bespaart met isoleren ook als je op gas stookt, dus het is een investering in je woning.
[..]

Hogere subsidie heeft weinig nut, subsidies komen uit belastinggeld dus als iedereen er gebruik van maakt betekent het alleen maar dat belastingen omhoog moeten. Sigaar uit eigen doos.
Hou toch op. Als ze willen heeft morgen iedereen zo'n ding. Het is een verdienmodel, niks meer of minder. Als het DAADWERKELIJK zo urgent was had iedereen allang zo'n ding gehad.
pi_204777493
Wat is er gebeurd met onze vrijheid?

Je moet een warmtepomp nemen.
Je moet electrisch rijden.
Je moet een vaccinatie nemen.
Je moet de EU steunen.
Je moet maar lekker thuis werken.
Je moet een QR laten zien.

You own nothing and be happy begint al behoorlijk irritant te worden eigenlijk..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2022 11:20:21 ]
pi_204777495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dan kies je ook wel het makkelijkste voorbeeld uit :P
Nee, ik leg uit dat als je een plat dak hebt op een flat of appartementencomplex, dat het dan niet zo ingewikkeld is.
Je zal het per situatie moeten bekijken en er zullen gebouwen zijn waar het niet kan.

Die kunnen misschien wel op een grondgebonden warmtepomp in de toekomst maar daar zal de VVE het dan over eens moeten worden.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:20:43 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204777505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

Stimuleer de ontwikkeling dan zodat het dezelfde ruimte inneemt als een CV, dezelfde kracht heeft als een CV en hetzelfde gaat kosten als een CV.

Dan heb je gelijk een waardig alternatief aan een CV wat operationeel nog eens minder kosten heeft ook want je gebruikt minder gas.
Weet je wat er dan gebeurd door de markt? Dan stijgt de vraag naar het alternatief en doet de markt het zelf.

Opgelost.
Het nu voorgestelde is geen oplossing.
1947-2016
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:21:17 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204777511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Wat is er gebeurd met onze vrijheid?

Je moet een warmtepomp nemen.
Je moet electrisch rijden.
Je moet een vaccinatie nemen.
Je moet de EU steunen.
Je moet maar lekker thuis werken.
Je moet een QR laten zien.

You own nothing and be happy begint al behoorlijk irritant te worden eigenlijk..
Dit.

Wanneer gaan we die troep in den haag eens een keer wegstemmen dan?
1947-2016
pi_204777515
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stimuleer de ontwikkeling dan zodat het dezelfde ruimte inneemt als een CV, dezelfde kracht heeft als een CV en hetzelfde gaat kosten als een CV.

Dan heb je gelijk een waardig alternatief aan een CV wat operationeel nog eens minder kosten heeft ook want je gebruikt minder gas.
Weet je wat er dan gebeurd door de markt? Dan stijgt de vraag naar het alternatief en doet de markt het zelf.

Opgelost.
Het nu voorgestelde is geen oplossing.
Inderdaad, maar dat doen ze niet. Het is een verdienmodel. Eerst trekken ze de mensen leeg met deze oplossing en dan komt er een zogenaamde opvolger enz enz.
pi_204777521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.

Wanneer gaan we die troep in den haag eens een keer wegstemmen dan?
Heb zomaar het vermoeden dat dat stemmen eigenlijk geen fuck uitmaakt. Tevens is het niet te controleren natuurlijk. Ja in het stembureau, maar daarna ? Nope.
pi_204777525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat die enorme dingen gewoon veel ruimte in nemen en niet iedereen die ruimte heeft. Oplossingen zijn alleen oplossingen als ze ook werkelijk een oplossing zijn.

Zet jij zo'n vette fan maar even neer op je balkonnetje van 2 bij 3 in je lekke jaren '60 flatje.
Nogmaals, als de woning niet geschikt is is er geen verplichting.

Dat zal je van geval tot geval moeten bekijken.
De flat waar m'n zus in woont is ook eind jaren '60 en daar zie ik zelf ook geen optie.
Sowieso waait de wind daar bijna binnen als het stormt.
pi_204777527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Door het hoge rendement is een warmtepomp die op stroom uit een gascentrale draait, nog steeds efficiėnter dan een CV-ketel die op gas draait.

Dus zelfs al zou je 0kWh uit windenergie halen (er is meer dan zonnepanelen) dan nog steeds bespaar je energie.
Het gaat me niet om besparen, het gaat me erom of dit technisch haalbaar is qua netwerk, als Nederland straks vol aan de warmtepomp/wisselaar zit, en ook half Nederland elektrisch laad, kan het netwerk het dan aan?
Het punt is namelijk dat je niet van "gemiddeld" verbruik uit kunt gaan, maar dat je rekening moeten houden met het maximale, lukt dat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204777531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lekker zo'n kast in je toch al kleine tuin zetten :')
Daarbovenop onttrekt dat ding ook nog warmte uit die tuin, wat niet zo makkelijk weer aangevuld wordt.
_O- _O- _O-
pi_204777543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat me niet om besparen, het gaat me erom of dit technisch haalbaar is qua netwerk, als Nederland straks vol aan de warmtepomp/wisselaar zit, en ook half Nederland elektrisch laad, kan het netwerk het dan aan?
Het punt is namelijk dat je niet van "gemiddeld" verbruik uit kunt gaan, maar dat je rekening moeten houden met het maximale, lukt dat?
Dat kan het netwerk inderdaad niet aan. Goeiste post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')