Nou ja, wat heet nieuwbouw, woning is niet vorig jaar gebouwd, maar 2010+ ja. Ja, maar Jan Modaal met houten vloeren heb ik natuurlijk niet zo heel veel mee van doenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:32 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
hartstikke mooi, echter woon jij in een nieuwbouwwoning gok ik. Jan Modaal woont in een appartement of een woning met houten vloeren. succes met investeren in je jaren 60 tocht flatje, of je idilische vrijstaande woning uit 1930 met houten vloeren.
Ah! ik lees het alsquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, wat heet nieuwbouw, woning is niet vorig jaar gebouwd, maar 2010+ ja. Ja, maar Jan Modaal met houten vloeren heb ik natuurlijk niet zo heel veel mee van doen
Maar die groep is juist heel groot en dat stipt @RedFever007 terecht aan. Wel makkelijk lullen als het jezelf niet treft.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, wat heet nieuwbouw, woning is niet vorig jaar gebouwd, maar 2010+ ja. Ja, maar Jan Modaal met houten vloeren heb ik natuurlijk niet zo heel veel mee van doen
Geen idee, mijn probleem is dat niet he, kort door de bochtquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:35 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
vergeet ook niet dat lang niet iedereen PV kan plaatsen! verkeerde ligging van het dak, appartement bijvoorbeeld. Hoe ga je die mensen dan tegemoet komen? Of mogen die kromliggen om hun woning te verwarmen?
Deze factureringsperiode, door een milde winter en bewuster gebruik al 28 procent minder verbruikt. Verder wordt ik nog niet 'warm' van weer een extra buitenunit erbij en vraag ik me af of (bij zo weinig persoonlijk gasgebruik) het de investering wel waard. Toegegeven; ik heb geen idee hoe die prijzen liggen maar ik gok maar zo dat dat hoger is dan dat van een nieuwe CV-ketel.quote:
Als de overheid dit zo graag wilt dan financieren ze het lekker zelf, vrij simpel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee, mijn probleem is dat niet he, kort door de bochtNet als dat jij de mensen die nu in een doortochtwoning geen geld gaat brengen om hun gasverbruik te betalen toch?
Nee, de overheid verliest er niets mee want stroom is duurder dan gas per kWh, ook de belasting is hoger per kWh.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daar blijft het niet bij. Je moet even een paar stappen vooruit denken. Je elektriciteitsrekening gaat straks gewoon 100-200-300% stijgen reken maar van yes.
De overheid verliest zo gigantisch veel geld met dat gas dat dat geld ergens terugverdient zal moeten worden.
Een hybride warmtepomp is juist prima voor zo'n woning, zonder verdere aanpassingen.quote:Daarbij succes met isoleren in een jaren 60-70 woning. Als de overheid dat wil dan betalen ze dat lekker.
Punt is dat dit centraal (Europees) zal worden ingeregeld. Nederland heeft hier vrij weinig over te zeggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
De Jonge roept natuurlijk wel vaker dingen die hij toch niet waar kan maken.
Ik neem aan dat jij je geld naar bijstandsmoeders 3 hoog achter brengt die de verwarming uit hebben staan omdat ze het gas niet kunnen betalen dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:36 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ah! ik lees het als![]()
ikke ikke ikke en de rest kan stikken
Hybride is een halve oplossing, daar heb je op de lange termijn niet zoveel aan. Stroom gaat 100% veel duurder worden. Vergeet ook niet dat er veel minder benzine getankt wordt dan voorheenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, de overheid verliest er niets mee want stroom is duurder dan gas per kWh.
[..]
Een hybride warmtepomp is juist prima voor zo'n woning, zonder verdere aanpassingen.
Als de warmtepomp het niet aan kan, schakelt de CV-ketel bij.
Die EU is sowieso een gedrocht.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Punt is dat dit centraal (Europees) zal worden ingeregeld. Nederland heeft hier vrij weinig over te zeggen.
Wat overtuigt je er precies van dat gas niet duurder zal worden?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hybride is een halve oplossing, daar heb je op de lange termijn niet zoveel aan. Stroom gaat 100% veel duurder worden. Vergeet ook niet dat er veel minder benzine getankt wordt dan voorheenDat zal ergens gecompenseerd moeten worden.
Waarom zou gas duurder worden? Ik zou niet weten waarom. Er ligt nog ruim 750 miljard onder de grond in Groningen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat overtuigt je er precies van dat gas niet duurder zal worden?
Want 1kwh verwarmt even goed als een kuub gasquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, de overheid verliest er niets mee want stroom is duurder dan gas per kWh, ook de belasting is hoger per kWh.
[..]
Een hybride warmtepomp is juist prima voor zo'n woning, zonder verdere aanpassingen.
Als de warmtepomp het niet aan kan, schakelt de CV-ketel bij.
Je dacht dat Nederland niet zo veel gas importeerde?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom zou gas duurder worden? Ik zou niet weten waarom. Er ligt nog ruim 750 miljard onder de grond in Groningen.
Die zullen collectief van het gas af moeten. Of individuele wp's via de rookgasafvoer kanalen waarbij er lange leidingen tussen binnen en buitenunit geplaatst worden. Het kan wel, maar ideaal is het niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eerder andersom, zo'n 80% van alle woningen is prima geschikt voor een hybride warmtepomp.
Met name appartementen zal ingewikkeld worden.
Bottom up duurt te lang.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:40 schreef Alpha0 het volgende:
De groene planeconomie, en dat werkt niet. Top down je economie inrichten is gedoemd te falen, zie USSR. En top down de verduurzaming invoeren zal net zo falen. Zie hier het eerste begin daarvan. Ik roep het al 5 jaar maar niemand die het wilt horen.
Dat doen we zeker, maar ik zou niet weten waarom het duurder zou moeten worden. Die act oorlog etc daar geloof ik niet zo in. Daar wordt gigantisch misbruik van gemaakt met die hyperinflaties en microinflaties. Idem met die zonnebloemolie a 10 euro per fles, terwijl ze in Portugal gewoon voor 1 euro te krijgen zijn (ook uit Oekraine en regio)quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je dacht dat Nederland niet zo veel gas importeerde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |