Jazeker.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:03 schreef Tlaloc het volgende:
Hoorde het net gelukkig langskomen op de radio. Hopelijk pikt de NOS het ook op. Maar zal wel niet.
Alle schaamte voorbij zeg. Ongekend.
En ook op het nieuws vanavond?quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jazeker.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-uithuisplaatsingen
Of je hebt gewoon totaal schijt aan alles.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:17 schreef kipknots het volgende:
Dat je je als kamerlid hiervoor laat misbruiken. Heb je dan geen enkele trots?
Niet nodig. Er is hem expliciet gevraagd of hij er van wou afzien, maar dat wilde hij niet. Voldoende respons wat mij betreft.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Laten we eerst even wachten op een reactie van de VVD
quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben er werkelijk witheet over. [..]
De VVD is bij deze ook geen nette partij meer wat mij betreft, dit kun je cht niet maken.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overigens, de Kamer heeft expliciet aan Verkuijlen gevraagd om af te zien van zijn Maiden Speech-privileges zodat er een debat mogelijk zou zijn, maar dat heeft hij afgewezen 'omdat hij de traditie graag in ere houdt'. Daar zit je dan als getroffen ouder op de publieke tribune naar te luisteren.
Of nou ja, niet dus, want ze zijn vertrokken geloof ik. Geef ze ongelijk.
Ik ben even aan het janken. Wat moet je nou nog als ouders? Hiermee is toch elke indruk van 'we hebben jullie onrecht aangedaan' de grond in geboord.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
Heb ook verder niet het idee dat de VVD dit probleem wil oplossen. Of eigenlijk elk belangrijk maatschappelijk ander probleem.
Een dealtje. Pluisje achter je naam en je stijgt in de VVD ranglijst. En wie weet wordt je wel de volgende staatssecretaris van x of y.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon totaal schijt aan alles.
Hierin lees ik: 'Dit kost ons mogelijk heel veel stemmen.'quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
“Wij betreuren de ontstane ophef, dat is namelijk slechte beeldvorming”.
Mwah, dat valt wel mee, het is alleen geen goed media moment, natuurljk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hierin lees ik: 'Dit kost ons mogelijk heel veel stemmen.'
Klopt, mede dankzij een goed staaltje damage control van de VVD natuurlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, dat valt wel mee, het is alleen geen goed media moment, natuurljk.
Laten we wel zijn, de kiezer heeft hier over al geoordeeld en vonden het allemaal wel prima, men vind het uiteraard schandalig enzo maar een partij ter verantwoording roepen (of Rutte persoonlijk) is er niet bij.
En een gebrek aan geloofwaardige andere opties. Laten we wel wezen, PvdA, CDA, D66 zitten ook diep in dit schandaal. En ook partijen als de PVV riepen om steeds strengere straffen op fraude. Zelfs GL stemde uiteindelijk voor die fraudewet, ondanks dat Klaver in het debat wel zei dat het risico was dat allerlei onschuldige mensen van fraude zouden worden beschuldigd (exact wat er gebeurde). Politiek gezien is dit voor stemmers dus nauwelijks een onderwerp, omdat alle opties hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt, mede dankzij een goed staaltje damage control van de VVD natuurlijk.
Het politiek-bestuurlijke onfatsoen van de VVD kwam natuurlijk ook pas cht boven tafel bij functie-elders. N de verkiezingen…quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
En een gebrek aan geloofwaardige andere opties. Laten we wel wezen, PvdA, CDA, D66 zitten ook diep in dit schandaal. En ook partijen als de PVV riepen om steeds strengere straffen op fraude. Zelfs GL stemde uiteindelijk voor die fraudewet, ondanks dat Klaver in het debat wel zei dat het risico was dat allerlei onschuldige mensen van fraude zouden worden beschuldigd (exact wat er gebeurde). Politiek gezien is dit voor stemmers dus nauwelijks een onderwerp, omdat alle opties hetzelfde zijn.
Kom aan, trein, zo naief ben je niet. Het aftreden van het kabinet en het meerdere geheugenverlies van Rutte was toch al meer dan genoeg?quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het politiek-bestuurlijke onfatsoen van de VVD kwam natuurlijk ook pas cht boven tafel bij functie-elders. N de verkiezingen…
Dat klopt wel. Pas daar had Rutte bij mij ook echt helemaal afgedaan. Maar nog steeds staat de VVD ver bovenaan in alle peilingen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het politiek-bestuurlijke onfatsoen van de VVD kwam natuurlijk ook pas cht boven tafel bij functie-elders. N de verkiezingen...
Ik heb wel het idee dat er in de beeldvorming rondom die partij sinds functie elders echt wat veranderd is. Natuurlijk, voor politieke junkies is het patroon niet nieuw, maar voor het grote publiek? Ja dat geloof ik echt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom aan, trein, zo naief ben je niet. Het aftreden van het kabinet en het meerdere geheugenverlies van Rutte was toch al meer dan genoeg?
Ja, beeldvorming bij het grote publiek, mischien, maar dat ligt ook meer aan de kiezer die het allemaal wel prima vind zolang het niet te openlijk is of tegen personen waar ze een zwak voor hebben. Als het niet Omtzigt maar een onbekend kamerlid was geweest dan was het al snel weer weggezakt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat er in de beeldvorming rondom die partij sinds functie elders echt wat veranderd is. Natuurlijk, voor politieke junkies is het patroon niet nieuw, maar voor het grote publiek? Ja dat geloof ik echt.
Eerst maar eens nutteloze banen schrappen, zoals die onzinnige 'binnen 10 minuten geleverd' bezorgservice bedrijven voor boodschappen. Eigenlijk zouden zulke nutteloze banen economisch niet rendabel mogen zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:56 schreef Faraday01 het volgende:
Rutte zegt weer helemaal niets met heel veel woorden.
Als we trouwens meer ambtenaren nodig hebben bij de politie, in de zorg, bij gemeentes, in het onderwijs en bij defensie: welke multinationals gaan we opheffen om personeel vrij te maken
Volgens mij zijn ze dat ook niet echt, ze draaien dacht ik allemaal verlies in de hoop dat ze uiteindelijk als enige overblijven en hogere tarieven kunnen berekenen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerst maar eens nutteloze banen schrappen, zoals die onzinnige 'binnen 10 minuten geleverd' bezorgservice bedrijven voor boodschappen. Eigenlijk zouden zulke nutteloze banen economisch niet rendabel mogen zijn.
Dat zal wel meevallen. Het aantal VVD-stemmers dat geraakt is door de toeslagenaffaire of een slachtoffer ervan in zijn of haar directe omgeving heeft lijkt me bijzonder klein. Die interesseert dit allemaal niet zo veel.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hierin lees ik: 'Dit kost ons mogelijk heel veel stemmen.'
Dat zijn ze ook niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:59 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk zouden zulke nutteloze banen economisch niet rendabel mogen zijn.
Dan moet de VVD-fractie eens een keer niet een debat blokkeren dat de oppositie graag wil.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef EinarBoe het volgende:
Wat heeft de VVD-fractie eigenlijk te maken met kabinet Rutte IV? Het idee is toch dat we die 2 zaken juist wat losser van elkaar moeten gaan beschouwen?
Tienduizenden extra ambtenaren lijkt me helemaal niet per s nodig. De ambtenaren moeten vooral een andere mindset hebben: er van uit gaan dat de burger het goed bedoelt, in plaats van uit gaan van fraude. En ook moeten ambtenaren meer vrij worden gelaten een eigen afweging te maken, in plaats van alleen vinkjes zetten waardoor de uitkomst vast staat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:19 schreef Faraday01 het volgende:
Mijn post had een iets fundamentele ondertoon. We hebben zo maar vele tienduizenden extra ambtenaren nodig en dat zijn vaak geen banen aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Waar gaan we de mensen vandaan halen om al dit belangrijke werk te doen. Anders blijft het dweilen met de kraan open.
Geinig, ik wist niet dat je een debat kon blokkeren met 34 zetels.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan moet de VVD-fractie eens een keer niet een debat blokkeren dat de oppositie graag wil.
Dat is godslastering in Nederland, he? Iedereen weet toch dat ambtenaren helemaal niets doen en uit het raam zitten te kijken?quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef Faraday01 het volgende:
@:hanca Er is de afgelopen 10 jaar heel veel bezuinigd op de overheid. En er is al meerdere keren in onderzoek vastgesteld dat de overheid niet voldoende capaciteit heeft om de problemen op te lossen. Belastingdienst, politie, leger, gemeenten, jeugdzorg, onderwijs, ggz en ga zo maar door. Dat gaat echt om heel veel extra (semi) ambtenaren erbij.
Nou ja, niet altijd. Soms dan wijzen ze ziekenhuizen die tijdens een pandemie en lockdown hun IC op willen schalen even op de gemaakte afspraken en financiering, om te voorkomen dat er straks patinten verpleegd kunnen worden in IC-bedden die niet in het Excelsheet staan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is godslastering in Nederland, he? Iedereen weet toch dat ambtenaren helemaal niets doen en uit het raam zitten te kijken?
We zijn op een punt gekomen dat de wal het schip keert. En dat betekent ook dat we allemaal wat meer belasting zullen moeten gaan betalen om dat te financieren.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is godslastering in Nederland, he? Iedereen weet toch dat ambtenaren helemaal niets doen en uit het raam zitten te kijken?
Ja, zeg, ga nog even harder vloeken! De arme hardwerkende Nederlander (haha!) word al zo uitgeknepen! En dan is er ook nog inflatie en dan kan dat niet, natuurlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We zijn op een punt gekomen dat de wal het schip keert. En dat betekent ook dat we allemaal wat meer belasting zullen moeten gaan betalen om dat te financieren.
Ja dat wil de VVD'er niet horen nee want die kunnen dan nog maar 5x per jaar op vakantiequote:Op donderdag 12 mei 2022 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, zeg, ga nog even harder vloeken! De arme hardwerkende Nederlander (haha!) word al zo uitgeknepen! En dan is er ook nog inflatie en dan kan dat niet, natuurlijk.
Politie, leger, jeugdzorg, onderwijs is inderdaad wat anders, dat beschouw ik ook niet gelijk als ambtenaren.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef Faraday01 het volgende:
@:hanca Er is de afgelopen 10 jaar heel veel bezuinigd op de overheid. En er is al meerdere keren in onderzoek vastgesteld dat de overheid niet voldoende capaciteit heeft om de problemen op te lossen. Belastingdienst, politie, leger, gemeenten, jeugdzorg, onderwijs, ggz en ga zo maar door. Dat gaat echt om heel veel extra (semi) ambtenaren erbij.
Niet alleen de VVD'ers gaan dan krijsen, je gaat de rest ook flink horen, vermoed ik.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja dat wil de VVD'er niet horen nee want die kunnen dan nog maar 5x per jaar op vakantie(lekker alles over 1 kam scheren)
Serieuze noot: ik zou graag wat meer belasting betalen als problemen echt opgelost worden en we niet langer een onderklasse op afkomst en inkomen laten ontstaan.
Heb je gemist hoe we ooit met deze voorzitter opgescheept kwamen te zitten?quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:51 schreef trein2000 het volgende:
Maar even. Waarom treedt die Kamervoorzitter ook niet op in dit soort gevallen. De voorzitter gaat over de interrupties.
Ongeschikt.
De oplossing lijkt mij te liggen in de ambtenaren gewoon hun werk laten doen en vertrouwen op die mensen. Dus dat ze ook een persoonlijke afweging kunnen maken als ze zien dat iets niet goed gaat. Als bijvoorbeeld een klein foutje met een handtekening of een paar euro, tienduizenden euro's straf op gaat leveren omdat je alles in moet leveren. Of als het leveren van een paar gratis boodschappen iemand de halve uitkering kost.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, overigens, ik durf niet te zeggen of de oplossing ligt in veel meer (semi) ambtenaren maar het is wel duidelijk dat de overheid gewoon te kort aan het schieten is. En dat is niet alleen de Rijksoverheid.
De overheid moet de slogan van de Belastingdienst maar weer eens op een tegeltje gaan zetten: leuker kunnen we het niet maken, maar wel makkelijker.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet alleen de VVD'ers gaan dan krijsen, je gaat de rest ook flink horen, vermoed ik.
Iedereen heeft altijd grote plannen hoe het beter kan/moet totdat het bij het betalen van de kosten komt, dan is het altijd de ander die moet betalen.
Ik ben het met je eens, overigens, ik durf niet te zeggen of de oplossing ligt in veel meer (semi) ambtenaren maar het is wel duidelijk dat de overheid gewoon te kort aan het schieten is. En dat is niet alleen de Rijksoverheid.
Zelfs de CU kan dat, kwestie van even overleggen om de coalitierijen gesloten te houden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Geinig, ik wist niet dat je een debat kon blokkeren met 34 zetels.
Volgens mij zijn het niet de ambtenaren die dat idee hebben maar die de instructies van de politiek moeten invullen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De overheid moet de slogan van de Belastingdienst maar weer eens op een tegeltje gaan zetten: leuker kunnen we het niet maken, maar wel makkelijker.
Alles wordt helemaal suf geprotocolleerd en gecontroleerd, waardoor je een massa echte ambtenaren hebt die alleen maar stukken voor elkaar zitten te schrijven, en een massa uitvoerenden die de helft van hun tijd kwijt zijn om de formuliertjes voor de eerste groep in te vullen, terwijl daar verder geen burger mee geholpen is.
Ambtenaren moeten eens af van het idee dat ze er voor elkaar zijn en de burgers in dienst zijn van het systeem. Het is andersom..
Volgens mij allebei.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het niet de ambtenaren die dat idee hebben maar die de instructies van de politiek moeten invullen.
De ambtenaren die ik ken en waarover ik heb gelezen in de pers niet, ze zitten alleen vast aan een protocol waar ze niet van kunnen afwijken.quote:
Ah, je hebt dus al meer partijen nodig om dit voor elkaar te krijgen. De VVD doet het dus niet in d'r eentje. Maar een meerderheid van de zetels is dus voldoende om elke vorm van debat te voorkomen, maak ik hier uit op?quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zelfs de CU kan dat, kwestie van even overleggen om de coalitierijen gesloten te houden.
Nee, er zijn minderheidsdebatten. Heb je 30 leden voor nodig. Maar die staan wel onderaan de lijst en het kan zo een jaar duren voor zo'n debat dan gevoerd wordt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, je hebt dus al meer partijen nodig om dit voor elkaar te krijgen. De VVD doet het dus niet in d'r eentje. Maar een meerderheid van de zetels is dus voldoende om elke vorm van debat te voorkomen, maak ik hier uit op?
Ik weet niet of ik boos moet zijn op de partij waar je dit van moet verwachten of op de mensen die hierop stemmen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:19 schreef trein2000 het volgende:
De NOS meldt inmiddels dat dit vooraf in de fractie zo besloten is, in en in verrot.
Dan klopte mijn oorspronkelijke post, hoe cynisch ook, dus vrij aardig.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:19 schreef trein2000 het volgende:
De NOS meldt inmiddels dat dit vooraf in de fractie zo besloten is, in en in verrot.
Ik heb mijn lidmaatschap vanmiddag opgezegd, die had ik nog in de hoop op betere tijden. Omdat ik het ideologische uitgangspunt onderschrijf.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik boos moet zijn op de partij waar je dit van moet verwachten of op de mensen die hierop stemmen.
En wat vinden D66, CDA en CU van deze zwijnerij?quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:19 schreef trein2000 het volgende:
Die hebben weinig te vinden. Ik denk dat ze boos zijn (zeker Don Ceder, vanaf het begin als advocaat betrokken bij de slachtoffers), maar wat kunnen ze doen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En wat vinden D66, CDA en CU van deze zwijnerij?
De VVD laten vallen als een baksteen en de burgers in Nederland hoop geven dat er toch nog een klein beetje fatsoen is in Den Haag.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die hebben weinig te vinden. Ik denk dat ze boos zijn (zeker Don Ceder, vanaf het begin als advocaat betrokken bij de slachtoffers), maar wat kunnen ze doen?
En hoe dan? Peilingen gezien? Bij elke nieuwe regering is de VVD gewoon nodig, je bent alleen weer een jaar verder.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De VVD laten vallen als een baksteen en de burgers in Nederland hoop geven dat er toch nog een klein beetje fatsoen is in Den Haag.
Hoe? Vrij makkelijk in dit debat. Meestemmen met de oppositie, de VVD woordvoerder stevig aan de tand voelen en de aanwezige bewindspersonen achterna jagen in dit debat. Indien nodig een motie van afkeuring.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe dan? Peilingen gezien? Bij elke nieuwe regering is de VVD gewoon nodig, je bent alleen weer een jaar verder.
Motie van afkeuring tegen de fractie?quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoe? Vrij makkelijk in dit debat. Meestemmen met de oppositie, de VVD woordvoerder stevig aan de tand voelen en de aanwezige bewindspersonen achterna jagen in dit debat. Indien nodig een motie van afkeuring.
Dan valt het kabinet en staan op verlies: D66 en CDA. Die twee gaan nooit instemmen met zoiets, al moeten ze hun ziel aan de duivel verkopen (wat ze al gedaan hebben). Alles voor de macht.quote:
Wat imo heel veel zegt over het politieke inzicht van veel Nederlanders. Volgens mij komt het gros niet verder dan het rtl lijsttrekkersdebat en een stemwijzer of twee.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe dan? Peilingen gezien? Bij elke nieuwe regering is de VVD gewoon nodig, je bent alleen weer een jaar verder.
JA21 heeft net aangetoond dat ze niet echt serieus in beeld zijn om de VVD buitenspel te zetten. Partijen die de rechter willen negeren (stikstof) en die de klimaatcrisis negeren zullen er echt niet voor zorgen dat de VVD niet nodig is. Juist de stemmen op zulke partijen maken dat de VVD rekenkundig altijd nodig is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan valt het kabinet en staan op verlies: D66 en CDA. Die twee gaan nooit instemmen met zoiets, al moeten ze hun ziel aan de duivel verkopen (wat ze al gedaan hebben). Alles voor de macht.
Ik zou bijna tegen al mijn interesses in JA21 gaan stemmen als dat betekent dat de VVD buitenspel gezet kan worden.
Ja, zo werd ook in januare 2020 een debat over corona geblokkeerd want we waren zo goed voorbereid en alles wat op orde.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, je hebt dus al meer partijen nodig om dit voor elkaar te krijgen. De VVD doet het dus niet in d'r eentje. Maar een meerderheid van de zetels is dus voldoende om elke vorm van debat te voorkomen, maak ik hier uit op?
Ah, want die 2 jaar hadden voorkomen kunnen worden als we destijds een debat hadden gezien over een ziekte waar we amper iets van wisten en die bepaalde partijen zoals de FvD later probeerden te gebruiken om zoveel mogelijk slachtoffers te veroorzaken.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, zo werd ook in januare 2020 een debat over corona geblokkeerd want we waren zo goed voorbereid en alles wat op orde.
Je had er achter kunnen komen dat de reguliere noodwetgeving en epidemiestrategie niet voldeed zoald de regering later beweerde, het had kunnen gaan over voldoende beschermingsmiddelen voor het zorgpersoneel, het had kunnen gaan over testen. Maar twee maanden later waren ze ineens overvallen door de situatie.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, want die 2 jaar hadden voorkomen kunnen worden als we destijds een debat hadden gezien over een ziekte waar we amper iets van wisten en die bepaalde partijen zoals de FvD later probeerden te gebruiken om zoveel mogelijk slachtoffers te veroorzaken.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
JA21 heeft net aangetoond dat ze niet echt serieus in beeld zijn om de VVD buitenspel te zetten. Partijen die de rechter willen negeren (stikstof) en die de klimaatcrisis negeren zullen er echt niet voor zorgen dat de VVD niet nodig is. Juist de stemmen op zulke partijen maken dat de VVD rekenkundig altijd nodig is.
We zijn van de champions league naar de kkd gegaan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:18 schreef KingRoland het volgende:
Vera bergkampjezus
de vorige voorzitter was gewoon veel beter.
Je kunt gapen, maar GL, PvdA, D66, CU, SP (en CDA?) zullen nooit met een partij in zee gaan die de klimaatproblemen ontkent en de rechter wil negeren, dus blijft de VVD nodig.quote:
Verandering, dat is pas een slogan! Dat niemand daar eerder op gekomen isquote:Op donderdag 12 mei 2022 17:31 schreef Perrin het volgende:
Ombudsman Reinier van Zutphen ziet ‘patroon van onvermogen’ bij overheid
Tijd voor verandering, het landsbestuur levert broddelwerk af.
Neuh, van de kelder van de keukenkampioendivisie naar een bierelftal met een belchinees. Bergkamp zit er niet voor de kamer maar voor het kabinet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zijn van de champions league naar de kkd gegaan.
Dat een voorzitter uit de oppositie komt was vorige keer een uitzondering, maar eigenlijk bevalt me dat wel. Dat zou standaard moeten zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neuh, van de kelder van de keukenkampioendivisie naar een bierelftal met een belchinees. Bergkamp zit er niet voor de kamer maar voor het kabinet.
Ik weet niet of dat nu het onderscheidende was of dat ze het op eigen kracht had gedaan ipv een voorgekookte verkiezing… Gerdi Verbeet was toch ook geen prutser?quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat een voorzitter uit de oppositie komt was vorige keer een uitzondering, maar eigenlijk bevalt me dat wel. Dat zou standaard moeten zijn.
Het was niet het enige (ze was tijdens Rutte II ook al goed), maar het hielp wel.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat nu het onderscheidende was of dat ze het op eigen kracht had gedaan ipv een voorgekookte verkiezing… Gerdi Verbeet was toch ook geen prutser?
Ik heb weinig boodschap aan je stropoppen. Dat je die partij niets vindt, prima, maar trek het niet zo in het absurde.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt gapen, maar GL, PvdA, D66, CU, SP (en CDA?) zullen nooit met een partij in zee gaan die de klimaatproblemen ontkent en de rechter wil negeren, dus blijft de VVD nodig.
Dat is iets wat zeker is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het was niet het enige (ze was tijdens Rutte II ook al goed), maar het hielp wel.
Oproepen de rechter te negeren hebben ze toch net gedaan? Of heb je het nieuws niet gevolgd?quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb weinig boodschap aan je stropoppen. Dat je die partij niets vindt, prima, maar trek het niet zo in het absurde.
Tijdrekken. Want:quote:Het ondersteuningsteam dat gedupeerden van de toeslagenaffaire helpt van wie de kinderen uit huis zijn geplaatst, moet van de Tweede Kamer verregaande bevoegdheden krijgen. Maar premier Rutte wil dat niet. Hij vindt dat het team, dat een paar weken bezig is, een kans moet krijgen.
Als het team nu wel doorzettingsmacht krijgt 'breek je volledig in het stelsel in'. "Dat leidt alleen maar tot vertraging", zei Rutte in het debat over uithuisplaatsingen van gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire.
Er lijkt Rutte vrij veel aan gelegen te zijn om zo min mogelijk kinderen te laten terugkeren. Dat zou immers een schuldbekentenis betekenen, en dus gezichtsverlies. Dat voorkomen is kennelijk wel een paar honderd ontheemde kinderen waard.quote:Huijer: "Dit ondersteuningsteam heeft geen formele bevoegdheden. Het kan een luisterend oor bieden, maar heeft niet de mogelijkheid om een kind weer naar huis te krijgen."
Van der Helm pleit voor een team met meer mandaat. "Het huidige ondersteuningsteam moet tegen het systeem in werken. Ze hebben te maken met jeugdbescherming die zegt dat dingen niet kunnen en met de kinderbescherming die zegt dat het niet kan. En naar die twee partijen luistert de rechter. Zie de rechter dan maar te overtuigen."
Maar waarom zou je zomaar over de hoofden van jeugdbescherming en kinderbescherming heen willen gaan?quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tijdrekken. Want:
[..]
Er lijkt Rutte vrij veel aan gelegen te zijn om zo min mogelijk kinderen te laten terugkeren. Dat zou immers een schuldbekentenis betekenen, en dus gezichtsverlies. Dat voorkomen is kennelijk wel een paar honderd ontheemde kinderen waard.
Ja, als integriteit en loyaliteit aan de democratie niet langer verondersteld mag worden dan moet dat maar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat een voorzitter uit de oppositie komt was vorige keer een uitzondering, maar eigenlijk bevalt me dat wel. Dat zou standaard moeten zijn.
Omdat uit diverse onderzoeken van de afgelopen tijd is gebleken dat de interventies van de jeugd- en kinderbescherming de situatie van de kinderen in kwestie in veel gevallen verslechteren. Omdat de jeugd- en kinderbescherming vanwege onderbezetting en onderfinanciering eigenlijk totaal niet investeert in het versterken van de structuren van gezinnen of de rentegratie van gezinnen. Omdat de reparatiewerkzaamheden nu zijn uitbesteed aan exact dezelfde instituten die de huidige puinhoop voor de gezinnen, ouders en kinderen, hebben veroorzaakt en de club die is opgericht om nu eens aan de kant van die ouders te functioneren in plaats van ertegenover, eigenlijk compleet tandeloos is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar waarom zou je zomaar over de hoofden van jeugdbescherming en kinderbescherming heen willen gaan?
Kijk ik snap het dilemma van kinderrechters best. Een kind terugsturen naar een thuisomgeving waar je ook geen zicht op hebt door slechte rapportage is ook maar zo zo. Er heeft immers wel een professional (waarvan je toch in principe mag aannemen dat ze goede intenties hebben, alhoewel jeugdzorg dat soms wel erg lastig maakt) geoordeeld dat dat niet kan. Maar als het alternatief vervolgens 13 keer verhuizen en nog geen zorg is. Wat ga je dan doen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat uit diverse onderzoeken van de afgelopen tijd is gebleken dat de interventies van de jeugd- en kinderbescherming de situatie van de kinderen in kwestie in veel gevallen verslechteren. Omdat de jeugd- en kinderbescherming vanwege onderbezetting en onderfinanciering eigenlijk totaal niet investeert in het versterken van de structuren van gezinnen of de rentegratie van gezinnen. Omdat de reparatiewerkzaamheden nu zijn uitbesteed aan exact dezelfde instituten die de huidige puinhoop voor de gezinnen, ouders en kinderen, hebben veroorzaakt en de club die is opgericht om nu eens aan de kant van die ouders te functioneren in plaats van ertegenover, eigenlijk compleet tandeloos is.
Zoiets?
Volgens mij had de rechter een vonnis wat onmogelijk opgevolgd kan worden? Net als de Urgenda zaak. Zelfs met de beste wil van de wereld kan het niet worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oproepen de rechter te negeren hebben ze toch net gedaan? Of heb je het nieuws niet gevolgd?
Het kan wel en dat is op duizenden plekken voorgerekend. Je moet er alleen wat voor over hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Volgens mij had de rechter een vonnis wat onmogelijk opgevolgd kan worden? Net als de Urgenda zaak. Zelfs met de beste wil van de wereld kan het niet worden uitgevoerd.
Dat is inderdaad het dilemma. En inderdaad, die professionals zijn niet de jeugdzorg in gegaan om mensen te pesten, maar om kinderen te helpen. Er van uit gaan dat zij het beste willen voor elk kind lijkt me logisch. De vraag is alleen: mogen die mensen volledig vrij zelf oordelen, of komt er op een gegeven moment uit een vinkjeslijst dat ze verplicht zijn een kind uit huis te halen, ook al vinden ze zelf dat het niet nodig is?quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk ik snap het dilemma van kinderrechters best. Een kind terugsturen naar een thuisomgeving waar je ook geen zicht op hebt door slechte rapportage is ook maar zo zo. Er heeft immers wel een professional (waarvan je toch in principe mag aannemen dat ze goede intenties hebben, alhoewel jeugdzorg dat soms wel erg lastig maakt) geoordeeld dat dat niet kan. Maar als het alternatief vervolgens 13 keer verhuizen en nog geen zorg is. Wat ga je dan doen?
Zoals? Massale onteigening van boeren? Je weet dat boeren ook rechten hebben die door de rechter kunnen - nee, moeten - worden beschermd?quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kan wel en dat is op duizenden plekken voorgerekend. Je moet er alleen wat voor over hebben.
Ja, daarom zullen de boeren ook gecompenseerd worden. Dat de overheid mag onteigenen staat nergens ter discussie. Ze moeten alleen voldoende compenseren voor onteigening. Maar inderdaad, er is een volledige transitie naar biologische kringlooplandbouw nodig. En op plekken waar zelfs dat niet kan, moeten boeren worden uitgekocht. Boeren die niet willen overgaan naar de nieuwe standaard moeten ook met compensatie kunnen uitstappen. En ook de industrie en het verkeer zullen veel minder moeten gaan uitstoten, gelukkig hangt dat samen met de energietransitie die toch al bezig is. En dan moet er nog miljarden naar natuurherstel.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:37 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Zoals? Massale onteigening van boeren? Je weet dat boeren ook rechten hebben die door de rechter kunnen - nee, moeten - worden beschermd?
Kijk idealiter wil je dat zo’n rechter dat gewoon volle bak kan toetsen. Het gaat immers om een hele ingrijpende maatregelen. Daar is de rechter voor. Maar dat kan niet als je rapportages krijgt die nog slechter dan slecht zijn. En in andere rechtsgebieden heb je dan wel middelen, vordering afwijzen, bewijs uitsluiten, dat soort dingen. Maar dat ontbreekt hier. Een kind terugsturen een onveilige situatie in is immers ook niet in zijn belang.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het dilemma. En inderdaad, die professionals zijn niet de jeugdzorg in gegaan om mensen te pesten, maar om kinderen te helpen. Er van uit gaan dat zij het beste willen voor elk kind lijkt me logisch. De vraag is alleen: mogen die mensen volledig vrij zelf oordelen, of komt er op een gegeven moment uit een vinkjeslijst dat ze verplicht zijn een kind uit huis te halen, ook al vinden ze zelf dat het niet nodig is?
Want dat is wat ik in elk geval in andere zorg vaker mis zie gaan: geen vertrouwen op de kennis en ervaring van professionals, maar vertrouwen op protocols.
Het lijkt me ook wel leuk om Rutte's gedachten zo goed kunt lezen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tijdrekken. Want:
[..]
Er lijkt Rutte vrij veel aan gelegen te zijn om zo min mogelijk kinderen te laten terugkeren. Dat zou immers een schuldbekentenis betekenen, en dus gezichtsverlies. Dat voorkomen is kennelijk wel een paar honderd ontheemde kinderen waard.
Ja, dat klopt. In de hele publieke sector eigenlijk. De goede bedoelingen van de zorgverleners, de mensen met de poten in de klei zeg maar, die geloof ik wel. De spagaat waarin de rechters zich bevinden erken ik ook. Maar het hele systeem eromheen is gewoon rot. Dat kun je niet oplossen door dezelfde instanties opnieuw de verantwoordelijkheid te geven. Ten eerste is het maar de vraag of ze voldoende in staat zijn de aanpassingen te maken van binnenuit, maar er komen helaas ook nogal wat zaken naar boven waarbij het er toch wel de schijn van heeft dat jeugdzorg vooral zijn eigen gelijk probeert te bewijzen. Daar kun je je als ouder nauwelijks tegen wapenen, zeker niet als je in een situatie zit waarbij je de instanties toch al tegen je hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:30 schreef Hanca het volgende:
Want dat is wat ik in elk geval in andere zorg vaker mis zie gaan: geen vertrouwen op de kennis en ervaring van professionals, maar vertrouwen op protocols.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |