Denk het niet. Daft Punk had jaren grote helmen op zonder problemenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:08 schreef NailQueen het volgende:
Zou dat wolfenpak niet ontzettend heet zijn?
Typisch die blauwen en groenenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:08 schreef Cyan9 het volgende:
@:Greys door het slotje. *gooit armen in de lucht*
Ja daarom. Er zaten heel erg veel rustige liedjes in die bijna allemaal doorgingen, maar dan toch vooral weer de nadruk leggen op de extravagante actsquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Portugal, Zwitserland, IJsland, Litouwen, nou wat een kermis.
Ik vond de studioversie wekenlang prachtig, maar nu doet het mij live ook te weinig....raar hoe dat werktquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:08 schreef Em31 het volgende:
Griekenland voelde ik nog steeds niet veel bij, zo raar. Snap het niet want vind dat soort nummers normaal toch best wel mooi.
Ik vond dat eerlijk gezegd toch wat beter overkomen dan Nederland. Ook al heb ik weinig met het liedje.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:08 schreef Em31 het volgende:
Griekenland voelde ik nog steeds niet veel bij, zo raar. Snap het niet want vind dat soort nummers normaal toch best wel mooi.
Ja het is heel erg net niet. Goed liedje, best goed gezongen, maar toch nee.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:08 schreef Em31 het volgende:
Mooi is datquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:09 schreef Evenstar het volgende:
Toch knap dat je constant je act vol blijft houden
Ik heb het juist andersomquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:09 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ik vond de studioversie wekenlang prachtig, maar nu doet het mij live ook te weinig....raar hoe dat werkt
Stefania had ook een matig liedje eigenlijkquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja het is heel erg net niet. Goed liedje, best goed gezongen, maar toch nee.
Het kan de beste overkomen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:08 schreef Cyan9 het volgende:
@:Greys door het slotje. *gooit armen in de lucht*
Niet helemaal, want ik kan niet door slotjes posten.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:11 schreef Cyan9 het volgende:
Hartjes zijn terug, ik kan weer rustig ademhalen.
Die zou gewoon 20 ballads achter elkaar willenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tania Kross moet maar zelf meedoen als ze zoveel beter weet
Oh zeker maar de act is voor mij niet meer bijzonder, die ken ik wel na het in februari voor het eerst gezien te hebben. Nummer is goed geproduceerd en zo, daar twijfel ik niet aan. Sowieso dat het hoog gaat eindigen en daar ben ik prima tevreden mee!quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het lied is wel een BOP hoor vergis je nietBlijft lekker hangen ook. Daft Punk style met die maskers
Dat zou echt heel heel lam zijn. Je gaat niet je meest unieke act laten openen toch.quote:
Waarschijnlijk toegankelijker, zelf heb ik er gewoon niet zoveel mee maar kan me voorstellen anderen welquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vond dat eerlijk gezegd toch wat beter overkomen dan Nederland. Ook al heb ik weinig met het liedje.
Dat is bij Daft toch hetzelfde? Toch 20 jaar succesvol ofzo.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh zeker maar de act is voor mij niet meer bijzonder, die ken ik wel na het in februari voor het eerst gezien te hebben. Nummer is goed geproduceerd en zo, daar twijfel ik niet aan. Sowieso dat het hoog gaat eindigen en daar ben ik prima tevreden mee!
Ja klopt, en dit gaat het ook gewoon goed doen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is bij Daft toch hetzelfde? Toch 20 jaar succesvol ofzo.
Sterker nog ik denk dat Subwoolfer internationaal een succes gaat wordenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:12 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja klopt, en dit gaat het ook gewoon goed doen.
Goed punt. Maar van ijsbeer en Moira waren we het wel gewend.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Niet helemaal, want ik kan niet door slotjes posten.
Met al die strandstoelen op het podiumquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:14 schreef Redefine het volgende:
Verrassend dat ze Griekenland wel weer heel erg goed vinden. Terwijl het best een cliché is binnen het genre.
Nou, dit dus. Niks speciaals aan. Snap het ook niet zo. Dat heb ook bijvoorbeeld met Polen. Allemaal lovend over, maar het is echt niet bijzonder. België valt dan weer buiten de boot, terwijl het ook niet slecht is.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:14 schreef Redefine het volgende:
Verrassend dat ze Griekenland wel weer heel erg goed vinden. Terwijl het best een cliché is binnen het genre.
Halve stoelen. Geld was op.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met al die strandstoelen op het podium
Belgie heeft een nummer dat zeker in de finale hoort. Goede zanger ook.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou, dit dus. Niks speciaals aan. Snap het ook niet zo. Dat heb ook bijvoorbeeld met Polen. Allemaal lovend over, maar het is echt niet bijzonder. België valt dan weer buiten de boot, terwijl het ook niet slecht is.
Ja, snap dus niet waarom men over België niet heel enthousiast is, terwijl men zo levend is over Polen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Belgie heeft een nummer dat zeker in de finale hoort. Goede zanger ook.
Polen vind ik binnen dat genre inderdaad ook niet heel spectaculair. Dat laatste geldt helaas wel voor te vreel nummers, het niet slecht, maar niet heel bijzonder.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou, dit dus. Niks speciaals aan. Snap het ook niet zo. Dat heb ook bijvoorbeeld met Polen. Allemaal lovend over, maar het is echt niet bijzonder. België valt dan weer buiten de boot, terwijl het ook niet slecht is.
Of als 4e ofzo, als ze geen politieke winnaar willen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:15 schreef NailQueen het volgende:
Dat kan wel eens 11-13 startplek worden.
Past bijna niet meer johquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:16 schreef Em31 het volgende:
Zweden donderdag nog erbij in de eerste helft en dan wordt het leuk.
Dan gaat Sam Ryder echt winnen denk ikquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:16 schreef Em31 het volgende:
Ik like het wel, maar liever toch niet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:16 schreef Em31 het volgende:
Voor Zweden hebben ze alvast een lootje van de twee helft in de magnetron gedaan.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:16 schreef Em31 het volgende:
Ik heb echt sterk het gevoel 2de helftquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Em31 het volgende:
Ik voel gewoon dat wij ook bij de eerste helft komen.
Ja dan is het echt wel een beetje klaar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Em31 het volgende:
En terecht, nummer zit constant tegen valse aan dat je gewoon niet relaxed kan luisteren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Italie gaat zo tegenvallen qua uitslag let maar op.
We gaan kijken wie van ons medium kan worden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ik heb echt sterk het gevoel 2de helft
Vanaf plek 11 inderdaad wel. Maar liever dat ze niet winnen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee joh, winnen vanuit de eerste helft kan ook gewoon
Mahmood zong Soldi ook regelmatig tegen het valse aan viel mij op. Wel toffe zanger verder.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En terecht, nummer zit constant tegen valse aan dat je gewoon niet relaxed kan luisteren.
Duncan deed het in 2019quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee joh, winnen vanuit de eerste helft kan ook gewoon
Idd Italië en Zweden snap ik beide niet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Italie gaat zo tegenvallen qua uitslag let maar op.
Vanaf plek 1 of 2 kun je ook winnen, zie het verleden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vanaf plek 11 inderdaad wel. Maar liever dat ze niet winnen.
Gewoon meteen richting Schiphol, uit dat lichtquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja dan is het echt wel een beetje klaar.
Ik vind het ook niet veel. Ik zie het als geforceerde kwaliteitsmuziek.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En terecht, nummer zit constant tegen valse aan dat je gewoon niet relaxed kan luisteren.
Is er in de moderne geschiedenis met televote in een veld van 25 een winnaar van die plek?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vanaf plek 1 of 2 kun je ook winnen, zie het verleden.
Dit wel ja.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet veel. Ik zie het als geforceerde kwaliteitsmuziek.
Heroes en Rise Like a Phoenix ook.quote:
Dan ken je de vloek van plek 2 niet (Niemand heeft gewonnen vanaf startpositie nr 2 in Eurovision)quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vanaf plek 1 of 2 kun je ook winnen, zie het verleden.
Nee, dan wordt het startplek 2 of 3 en ben je gezienquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Em31 het volgende:
Leek de tweede repetitie welquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:18 schreef Cyan9 het volgende:
Dat stukje dat ze van Italië lieten horen was trouwens wel echt heel slecht.
Euphoria denk ik?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:19 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Is er in de moderne geschiedenis met televote in een veld van 25 een winnaar van die plek?
Ik dacht dat er nog nooit vanaf plek 2 is gewonnen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:19 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Is er in de moderne geschiedenis met televote in een veld van 25 een winnaar van die plek?
In het post 1998 tijd sowieso niet. En zelfs daarvoor volgens mij nog nooit.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik dacht dat er nog nooit vanaf plek 2 is gewonnen?
Dat klopt, de vloek van plek 2quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ook nietquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
In het post 1998 tijd sowieso niet. En zelfs daarvoor volgens mij nog nooit.
2de plek is nog nooit een winnaar geweest.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan wel weer sterkquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:20 schreef Evenstar het volgende:
Jaaa Moldavië, tweede helft! Wij hebben een winnaar
Keiino won ook de televote en dik ook. HET KAN HET KAN!quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan wel weer sterk![]()
Ik zou dat wel leuk vinden, maar puur vanwege alle 'deskundigen' die dan chrystal MADworden
Denk dat ze televoting gaan winnen, hopelijk net genoeg punten bij balkan jury's om top te bereiken.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan wel weer sterk![]()
Ik zou dat wel leuk vinden, maar puur vanwege alle 'deskundigen' die dan chrystal MADworden
Dan hebben we het volgens de selectiecommissie FANTASTISCH GEDAANquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:23 schreef molloot200 het volgende:
Nou dat wordt een mooi vijfde plekje voor ons schat ik zo in.
Balkan jury's die op Moldavië stemmen? Het is een genre waar zelf niet zoveel mee hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat ze televoting gaan winnen, hopelijk net genoeg punten bij balkan jury's om top te bereiken.
S10 1e helft!
Bulgarije/Roemenië wel hoor, rest verwacht ik weinig van ja. Hangt ook van leden van de jury af natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Balkan jury's die op Moldavië stemmen? Het is een genre waar zelf niet zoveel mee hebben.
Nee joh, tiendequote:Op woensdag 11 mei 2022 00:23 schreef molloot200 het volgende:
Nou dat wordt een mooi vijfde plekje voor ons schat ik zo in.
Welke nummers moeten we invullen bij de lotto ?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:17 schreef Em31 het volgende:
Dat niet inderdaad. Omdat de helft wordt bepaald door de jury. Maar bij de televote scheelt het wel veel punten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:24 schreef aarontje112 het volgende:
Maar laten we vooral niet zo doen alsof de startpositie het verschil geeft tussen plek 20 of 9 in de eindklassering. Lijkt me niet
5e plek lijkt me een prima resultaat voor dit nummer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan hebben we het volgens de selectiecommissie FANTASTISCH GEDAAN
Dan heb je het niet goed gedaanquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
5e plek lijkt me een prima resultaat voor dit nummer.
Zou grappig zijn en zie ik Twan best doen, heeft tenslotte vorig jaar ook de middelvingers na elkaar gezet en Efendi en Tix, en in de halve finale de angels/demons combi.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:24 schreef Evenstar het volgende:
S10 als tiende dan maar en daarna Noorwegen
Ik zeg ook Oekraïne.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef Evenstar het volgende:
Als je naar lijstje kijkt moet haast Oekraïne of Noorwegen openen en dat zijn wel eventuele kanshebbers, dus behoorlijk kut. Doe dan maar Oekraïne.
Ik sluit Frankrijk niet uit.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef Evenstar het volgende:
Als je naar lijstje kijkt moet haast Oekraïne of Noorwegen openen en dat zijn wel eventuele kanshebbers, dus behoorlijk kut. Doe dan maar Oekraïne. Hopelijk komt er nog wat fatsoenlijks bij donderdag (iets met tempo).
Je kunt tegelijkertijd voor de winst zijn gegaan en vijfde worden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan heb je het niet goed gedaanJe moet gaan voor de winst anders thuisblijven.
Klein breakje er tussen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zou grappig zijn en zie ik Twan best doen, heeft tenslotte vorig jaar ook de middelvingers na elkaar gezet en Efendi en Tix, en in de halve finale de angels/demons combi.
Alleen De Diepte gelijk na Brividi verwacht ik ook weer niet; weinig contrast of zo.
Naah als ik de HoD laatst hoorde in een interview gaan ze daar ook echt wel voor. Het blijft alleen altijd lastig inschatten wat Europa wil zien in jaar X zeg maar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ah ja die twee zijn uiteraard ook Balkan. Waarbij ik de 24 punten van Roemenië alvast bijschrijf.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bulgarije/Roemenië wel hoor, rest verwacht ik weinig van ja. Hangt ook van leden van de jury af natuurlijk.
Hmm zou ook jammer zijn, maar liever dat dan Noorwegen.quote:
Je moet inderdaad gaan voor de winst, maar je hoeft je zeker niet te schamen voor een top 5 plek.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mwa ik heb het idee dat de commissie vooral zoekt in eigen kringenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:27 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Naah als ik de HoD laatst hoorde in een interview gaan ze daar ook echt wel voor. Het blijft alleen altijd lastig inschatten wat Europa wil zien in jaar X zeg maar.
Maar als Zwitserland, Spanje en Nederland zo laat komen, wie moeten er dan op plek 2 t/m 4?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:27 schreef Fred_B het volgende:
9. Italië
10. Noorwegen
11. Zwitserland
12. Spanje
13. Nederland
Zou op zich kunnen.
Armenië zou nog kunnen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:28 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ik vind dat echt geen goede opener, niet vrolijk genoeg als opener
We zijn natuurlijk al een keer gematst, met onze startpositie in de halve finale. Ik denk eigenlijk dat dit niet nog een keer gaat gebeuren (tenzij ze deze semi heeft gewonnen, maar dat verwacht ik niet)quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:27 schreef Fred_B het volgende:
9. Italië
10. Noorwegen
11. Zwitserland
12. Spanje
13. Nederland
Zou op zich kunnen.
Die act is te goed om te openen. Dat geloof ik niet dat ze dat gaan doen. Italie openen aub.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:28 schreef Evenstar het volgende:
Spanje mag anders ook openen, niks mis mee
Zou nummer 13 bij eerste of bij tweede helft horen? Weten we natuurlijk niet nu we met 25 liedjes in de finale staanquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:27 schreef Fred_B het volgende:
9. Italië
10. Noorwegen
11. Zwitserland
12. Spanje
13. Nederland
Zou op zich kunnen.
Ik zie de Spaanse fans al online ruzie zoekenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:28 schreef Evenstar het volgende:
Spanje mag anders ook openen, niks mis mee
Wat ga je over de Spanjaarden zeggen als ze 15de worden ? Dat kan ook zomaar gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan hebben we het volgens Cornald en co weer GEWELDIG gedaanGeen winnaarsmentaliteit.
quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:27 schreef Fred_B het volgende:
9. Italië
10. Noorwegen
11. Zwitserland
12. Spanje
13. Nederland
Zou op zich kunnen.
Dat was vorig jaar ook met Malta. Die werd 1ste in de semi, maar moest op plek 6 starten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:28 schreef Em31 het volgende:
Tsjechië werd volgens mij in 2019 tweede in de semi en moest toen als derde toch
Gaat niet gebeuren. Wil ik wel wat op zetten ook als je wilt.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Wat ga je over de Spanjaarden zeggen als ze 15de worden ? Dat kan ook zomaar gebeuren.
Remember San Marino van vorig jaar ?
En die vielen toen helaas ver weg. Al was dat toen toch wel typisch met ook een Noorwegen die de semi won en daarna niet eens de top tien haaldequote:Op woensdag 11 mei 2022 00:28 schreef Em31 het volgende:
Tsjechië werd volgens mij in 2019 tweede in de semi en moest toen als derde toch
Volgens mij moest Duncan ook als 13de. In de eerste helft.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zou nummer 13 bij eerste of bij tweede helft horen? Weten we natuurlijk niet nu we met 25 liedjes in de finale staan
1. Armeniëquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar als Zwitserland, Spanje en Nederland zo laat komen, wie moeten er dan op plek 2 t/m 4?
Ja 1ste worden en dan zo slecht in de finale KOEKOEKquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar ook met Malta. Die werd 1ste in de semi, maar moest op plek 6 starten.
Denk nog steeds dat dat was omdat de EBU kwaad was om dat bookmakers gedoequote:Op woensdag 11 mei 2022 00:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar ook met Malta. Die werd 1ste in de semi, maar moest op plek 6 starten.
Heb je wel echt een hele matige en slaapverwekkende start van je show.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
1. Armenië
2. Duitsland
3. Uit tweede semi, bijvoorbeeld België
4. Oekraïne
13 is nog eerste helftquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zou nummer 13 bij eerste of bij tweede helft horen? Weten we natuurlijk niet nu we met 25 liedjes in de finale staan
Zou zomaar kunnen. De uitslag kunnen we ook niet controleren. Wie weet bepalen hun wel wie wint, wie zal het zeggenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat dat was omdat de EBU kwaad was om dat bookmakers gedoe
Laat Italie gewoon starten. Die gaan toch niet winnen, hatseflats!quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:31 schreef Evenstar het volgende:
Of ze zorgen er even voor dat Finland ook 1e helft loot, dan is het opgelost.
UK denk je? Ik vroeg het even aan wat vrienden, allemaal vinden ze zijn stem mega irritant. Teveel de hoogte in, had beter kunnen faseren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:31 schreef lashatumbai het volgende:
Als Zweden eerste helft loot is het echt een walk in the park voor the UK. Die gaan dan zo opvallen in de tweede helft
Italië heeft al geloot dat ze als 9e moeten aanstaande zaterdag.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Laat Italie gewoon starten. Die gaan toch niet winnen, hatseflats!
Ja, maar waarschijnlijk moet je nog wel minimaal twee van Polen/Zweden/Servië/België/Australië/Azerbeidzjan aan rustige liedjes kwijt in die eerste helft.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:30 schreef Evenstar het volgende:
🇪🇸
[..]
Heb je wel echt een hele matige en slaapverwekkende start van je show.
Ik denk dat dat wel prima zou zijn. Het maakt geen kut uit of je begint als je het toch vooral moet hebben van sympathy votes. Laten wij eerlijk zijn, men stemt er vooral op door de oorlog. Ieder ander jaar was het hooguit een top 15 nummer geweest en nu is er volgens de bookmakers 50% kans op winst.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:32 schreef molloot200 het volgende:
Wat te denken als Oekraïne als opener van de show? Of kan dat echt niet denken jullie?
Los van wat de reden was hebben we toen allemaal wel smakelijk gelachen over die startpositiequote:Op woensdag 11 mei 2022 00:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat dat was omdat de EBU kwaad was om dat bookmakers gedoe
Gvd nooit gelukquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Italië heeft al geloot dat ze als 9e moeten aanstaande zaterdag.
En dan is het wel weer een voordeeltje voor ons als die weer slecht bij stem zijn, komt S10 extra goed over.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:33 schreef Em31 het volgende:
Stel we zijn vijfde ofzo geworden in de semi, dan zie ik het wel voor me dat we na Brividi moeten
Eh...quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gvd nooit geluk
@:Em31 Kans is wel aannemelijk dat we de halve hebben gewonnen hoor. We scoren bij de juries erg goed laatste jaren.
Plus nog steeds brexit haatquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
UK denk je? Ik vroeg het even aan wat vrienden, allemaal vinden ze zijn stem mega irritant. Teveel de hoogte in, had beter kunnen faseren.
En nog een hele dikke winst ookquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel prima zou zijn. Het maakt geen kut uit of je begint als je het toch vooral moet hebben van sympathy votes. Laten wij eerlijk zijn, men stemt er vooral op door de oorlog. Ieder ander jaar was het hooguit een top 15 nummer geweest en nu is er volgens de bookmakers 50% kans op winst.
Het zou kunnen. Al had ik dat dan in de semi eigenlijk al verwacht. Het zou me niet verbazen als ze onopvallend in het begin van de show moeten langskomen, ergens tussen de 4e en 7e startpositie.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:32 schreef molloot200 het volgende:
Wat te denken als Oekraïne als opener van de show? Of kan dat echt niet denken jullie?
Het nummer is weinig bijzonder. Als Montenegro dit stuurt haalt het de finale niet eens.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel prima zou zijn. Het maakt geen kut uit of je begint als je het toch vooral moet hebben van sympathy votes. Laten wij eerlijk zijn, men stemt er vooral op door de oorlog. Ieder ander jaar was het hooguit een top 15 nummer geweest en nu is er volgens de bookmakers 50% kans op winst.
Spanje nooit vent. Meeste views op YT, TikTok etc van zowat alle landen. Een van de kanshebbers.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:35 schreef Evenstar het volgende:
Uit semi #2 kan je Finland, Cyprus of Servië wel strikken voor plek 1 en anders Frankrijk of Spanje.
Vorig jaar kregen we van de jury 100% van onze punten, zo gezien deden we het goed bij de jury.quote:
Ik zou het geen slecht idee vinden eigenlijk. Dan is er gelijk aandacht op de situatie en is er geen 'elephant in the room' meer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:32 schreef molloot200 het volgende:
De oorlog sudderde al langer natuurlijk. Kwestie van tijd.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:36 schreef Em31 het volgende:
Oekraïne stond voordat de oorlog begon in de top 5 bij de bookmakers
zó kut is het nou ook weer niet
Duncan, OGENE, Waylon allemaal top 3-5 juries. Broccoliquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Vorig jaar kregen we van de jury 100% van onze punten, zo gezien deden we het goed bij de jury.
Er moet geen aandacht voor de situatie zijn, dat is het hele punt. Er is in de hele wereld altijd oorlog, komop hey.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zou het geen slecht idee vinden eigenlijk. Dan is er gelijk aandacht op de situatie en is er geen 'elephant in the room' meer.
Zie Spanje niet winnen, wel top 5.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Spanje nooit vent. Meeste views op YT, TikTok etc van zowat alle landen. Een van de kanshebbers.
Nou was de dreiging er toen wel al. Maar het is niet alleen gebaseerd op de oorlog. Maar de absolute topfavoriet en dat ze voorspellen dat die winst ook nog eens met recordscores zou kunnen zijn, is natuurlijk wel puur door de oorlog.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:36 schreef Em31 het volgende:
Oekraïne stond voordat de oorlog begon in de top 5 bij de bookmakers
zó kut is het nou ook weer niet
Finland opent al een halve finale, dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:35 schreef Evenstar het volgende:
Uit semi #2 kan je Finland, Cyprus of Servië wel strikken voor plek 1 en anders Frankrijk of Spanje.
Wij kunnen praten ouwe reus. Dat idee hebben wij ook over UK.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zie Spanje niet winnen, wel top 5.
Heb eigenlijk geen idee wie er gaat winnenNormaal altijd wel een redelijk goed gevoel bij. Ik hoop vooral op geen UK, want dat is echt overrated. Het lijkt vooral heel wat omdat ze normaal absolute bagger sturen.
Toffe gozer, leuk nummer, kan prima zingen, maar dat constante hoge is ook irritant. Zullen vast wel juryleden van hun stoel glijden, maar televoters gaan er echt niet voor.
Als de EBU Oekraïne de nek wil omdraaien dan moeten ze ze op plek 2 zetten. Maar dat gaat nooit gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:37 schreef Funhouse het volgende:
Als ik de EBU was zou ik Oekraïne laten openen. Zo begin je de show meteen met een groots moment. Oekraïne kan de televote hit ook wel hebben denk ik (en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de EBU zit te wachten op een winst van Oekraïne).
Tuurlijk, maar het andere uiterste is doen alsof het anders laatste was geworden of de finale niet had gehaaldquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou was de dreiging er toen wel al. Maar het is niet alleen gebaseerd op de oorlog. Maar de absolute topfavoriet en dat ze voorspellen dat die winst ook nog eens met recordscores zou kunnen zijn, is natuurlijk wel puur door de oorlog.
Complete onzin, nummer is gewoon een prima top 10 kandidaat op zichzelf al.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het nummer is weinig bijzonder. Als Montenegro dit stuurt haalt het de finale niet eens.
Preciesquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:37 schreef Funhouse het volgende:
Als ik de EBU was zou ik Oekraïne laten openen. Zo begin je de show meteen met een groots moment. Oekraïne kan de televote hit ook wel hebben denk ik (en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de EBU zit te wachten op een winst van Oekraïne).
Finale had het wel gehaald, met dank aan het matige veld.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het andere uiterste is doen alsof het anders laatste was geworden of de finale niet had gehaald
En de plek loting van Birth of a New Age ook nog. Al was het toen al helemaal niet van belang. De andere jaren matige lotingen. Behalve dan juist weer bij CATS.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:38 schreef lashatumbai het volgende:
De enige keer dat we een keer 2de helft lootte de laatste jaren was met Outlaw in Em, en toen hoefde het van ons allemaal niet eens zo....
HAHAHAHAH nog niet misschien. Die gaan hetzelfde meemaken als Gabbiani paar jaar terug. Ook hij was een vd favorieten en faalde hard in de finale.quote:
Dat was de vraag niet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Wil ik wel wat op zetten ook als je wilt.
Hoe het ook went of keert die aandacht zou er toch wel zijn. Wat ik zeg de olifant in de kamer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er moet geen aandacht voor de situatie zijn, dat is het hele punt. Er is in de hele wereld altijd oorlog, komop hey.
Nah, zelfde als UK. Televoters gaan daar niet massaal voor. Daarnaast zijn er zoveel nummers die je voor elkaar kan inwisselen dat ze allemaal punten van elkaar gaan jattenquote:
Misschien hebben ze tegen volgend jaar eindelijk die zon af en wordt het allemaal toch nog wat.quote:
Dat roepen er niet zoveel. Alleen iemand die roept dat als Montenegro het had gestuurd het mogelijk niet eens de finale had gehaald. En dat is eigenlijk niet eens zo'n heel ver gezochte gedachte gezien het land.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het andere uiterste is doen alsof het anders laatste was geworden of de finale niet had gehaald
Er gaat gewoon niemand winnen!quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nah, zelfde als UK. Televoters gaan daar niet massaal voor. Daarnaast zijn er zoveel nummers die je voor elkaar kan inwisselen dat ze allemaal punten van elkaar gaan jatten
Zeker zeker dat is zo, maar ik heb het idee dat onze commissie een kliekje is ons-kent-ons en dat ze zich niet buiten bepaalde kringen wanen. Ik geloof NIET dat ze alle mogelijkheden bekijken.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:40 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet.
En ik wil best een paar flessen champagne of iets anders naar je keuze zetten op een weddenschap dat Spanje niet gaat winnen,.
Maar ook al wint Spanje niet, ze hebben dit jaar alles gedaan wat mogelijk was.
Zoals elk land dat probeert te doet.
Mwah als Montenegro het had gestuurd was het een groot twijfelgeval geweest. Maar dat zegt deels ook meer over Montenegro.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Complete onzin, nummer is gewoon een prima top 10 kandidaat op zichzelf al.
Maar Tsjechië had ook al weinig televoting in de halve finale. En Alexander Rybak zat in een hele zwakke semi geloof ikquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
En die vielen toen helaas ver weg. Al was dat toen toch wel typisch met ook een Noorwegen die de semi won en daarna niet eens de top tien haalde
Doe dan maar Zweden, lekker makkelijk voor mij volgend jaarquote:
Het zou enorm tof zijn als een non favoriet ofzo wint of een land wat 8ste staat bij de bookies ofzo.quote:
Gabbani was vreselijk overrated. Het nummer was best catchy maar alle aandacht ging naar de act met die aap.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
HAHAHAHAH nog niet misschien. Die gaan hetzelfde meemaken als Gabbiani paar jaar terug. Ook hij was een vd favorieten en faalde hard in de finale.
Kom ik weer ... Moldavië!quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het zou enorm tof zijn als een non favoriet ofzo wint of een land wat 8ste staat bij de bookies ofzo.
Of 9e.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het zou enorm tof zijn als een non favoriet ofzo wint of een land wat 8ste staat bij de bookies ofzo.
Juries gaan denk ik voorkomen dat Oekraine wint. Il Volo vibesquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Em31 het volgende:
Er is geen absolute topfavoriet verder, stemmen dan te verdeeld over meerdere landen, dus Oekraïne wint.
Denk ik
Enige die het misschien kan stoppen is toch niet Zweden denk ik
Nah dat zie je overal wel hoor. Wordt een behoorlijke shitshow aan reacties als het gebeurt.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat roepen er niet zoveel. Alleen iemand die roept dat als Montenegro het had gestuurd het mogelijk niet eens de finale had gehaald. En dat is eigenlijk niet eens zo'n heel ver gezochte gedachte gezien het land.
Nee noh, ja misschien als montenegro het super belabbert had aangekleed. Nummer is op zich zelf is goed en een frisse mix tussen folkklore en hiphop.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah als Montenegro het had gestuurd was het een groot twijfelgeval geweest. Maar dat zegt deels ook meer over Montenegro.
En misschien dat ze dan sowieso een beter podium zouden hebben en een betere regie.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien hebben ze tegen volgend jaar eindelijk die zon af en wordt het allemaal toch nog wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Eens hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gabbani was vreselijk overrated. Het nummer was best catchy maar alle aandacht ging naar de act met die aap.
Klopt. De landen uit de andere semi eindigden allemaal in de top twaalf? Maar zo extreem als bij Noorwegen was het nog nooit.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Maar Tsjechië had ook al weinig televoting in de halve finale. En Alexander Rybak zat in een hele zwakke semi geloof ik
Nou ja Zweden kan een paspop neerzetten en krijgt nog punten van de jury, dus echt wel een kanshebber. Al weet ik niet of televoters er echt voor zullen gaan.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Em31 het volgende:
Er is geen absolute topfavoriet verder, stemmen dan te verdeeld over meerdere landen, dus Oekraïne wint.
Denk ik
Enige die het misschien kan stoppen is toch niet Zweden denk ik
Een land als Zweden, Oekraïne of Griekenland overleeft met een matig nummer gewoon net wat makkelijker de semi dan een Slovenië, Macedonië of Oostenrijk.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah als Montenegro het had gestuurd was het een groot twijfelgeval geweest. Maar dat zegt deels ook meer over Montenegro.
Dat geldt voor Nederland laatste jaren eigenlijk ook wel, best grappigquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja Zweden kan een paspop neerzetten en krijgt nog punten van de jury, dus echt wel een kanshebber. Al weet ik niet of televoters er echt voor zullen gaan.
Die niet moest daar niet staanquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja Zweden kan een paspop neerzetten en krijgt nog punten van de jury, dus echt wel een kanshebber. Al weet ik niet of televoters er echt voor zullen gaan.
Zweden is toch ook 13 in een dozijn? Niks bijzonders. Heb dat soort liederen wel vaker gehoord, tja.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die niet moest daar niet staanbedoelde wel Zweden als kanshebber
Nou, pre-party @Viv en @Evenstar volgend jaar dan maarquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die niet moest daar niet staanbedoelde wel Zweden als kanshebber
quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
En misschien dat ze dan sowieso een beter podium zouden hebben en een betere regie.We kidnappen gewoon dat hele team en sturen ons Nederlandse team, hebben die een paar maanden de tijd om Italiaans te leren zodat het niet opvalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Maar dat is een Spanje toch ook bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zweden is toch ook 13 in een dozijn? Niks bijzonders. Heb dat soort liederen wel vaker gehoord, tja.
...maar Zweden, dat is altijd al extra punten waard. Weet ook niet waarom D:quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zweden is toch ook 13 in een dozijn? Niks bijzonders. Heb dat soort liederen wel vaker gehoord, tja.
A.u.b. geen Zweden. Zou de 3e winst in 10 jaar zijn. Ik was net blij dat de dominantie van Zweden op het ESF weer wat afnamquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doe dan maar Zweden, lekker makkelijk voor mij volgend jaar![]()
Noorwegen mag ook, als het niet in Stockholm is maakt het ook niet uit of het Oslo, Malmo of Goteborg wordtZelfs Helsinki is prima!
Ja. Voor mijzelf zou het qua liedje vergelijkbaar zijn als 1944. Beiden vond ik best goed in elkaar zitten, maar muzikaal niet veel aan.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nah dat zie je overal wel hoor. Wordt een behoorlijke shitshow aan reacties als het gebeurt.
Nee niet echt. Met name de complete act bedoel ik dan. Ze danst (en flink ook) en blijft loepjezuiver. Dat kunnen er niet heel veel.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat is een Spanje toch ook bijvoorbeeld.
Subwoolfers welquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee niet echt. Met name de complete act bedoel ik dan. Ze danst (en flink ook) en blijft loepjezuiver. Dat kunnen er niet heel veel.
Kroatië kan daar ook nog wel bij.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een land als Zweden, Oekraïne of Griekenland overleeft met een matig nummer gewoon net wat makkelijker de semi dan een Slovenië, Macedonië of Oostenrijk.
Ze danst en zingt geweldig, maar het is wel een 13 in een dozijn act en nummer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee niet echt. Met name de complete act bedoel ik dan. Ze danst (en flink ook) en blijft loepjezuiver. Dat kunnen er niet heel veel.
Eens alhoewel Jamela ook politiek was natuurlijk. Ze hadden beter Oekraine ook niet mee kunnen laten doen voor de gemoedsrust. De gemiddelde Rus kan er ook niks aan doen en die zijn ook uitgesloten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Voor mijzelf zou het qua liedje vergelijkbaar zijn als 1944. Beiden vond ik best goed in elkaar zitten, maar muzikaal niet veel aan.
Het probleem bij winst vind ik vooral dat het voor het imago van het festival niet goed zou zijn. Dan wordt het echt een grote 'zie je nu wel dat het een politieke zooi is'
Waarbij het wel scheelt als ze nipt zouden winnen i.p.v. afgetekend.
Het was een nummer voor JLO hoorde ik?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze danst en zingt geweldig, maar het is wel een 13 in een dozijn act en nummer.
Omdat ze altijd zoveel tijd en aandacht besteden aan de selectie van het nummer. En het zo serieus nemen etc. Dat soort clichés hoor je elkaar jaar weer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
...maar Zweden, dat is altijd al extra punten waard. Weet ook niet waarom D:
Het is wel echt gek dat Melodifestivalen zo gigantisch is hier. Heeft hogere kijkcijfers dan ESF zelf. Aparte schappen/displays in de supermarkten en alquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Omdat ze altijd zoveel tijd en aandacht besteden aan de selectie van het nummer. En het zo serieus nemen etc. Dat soort clichés hoor je elkaar jaar weer.
Ze is echt prachtig oprecht, maar het is echt geen originele act of nummerquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het was een nummer voor JLO hoorde ik?Ze is ook nog eens bloedmooi trouwens. Veel knapper dan die plank van Fuego
2019quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:48 schreef NailQueen het volgende:
Wanneer was de laatste keer dat de semi-opener niet doorging?
En dan gaan we met het hele forum ervoor zorgen dat jullie kaarten hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doe dan maar Zweden, lekker makkelijk voor mij volgend jaar![]()
Noorwegen mag ook, als het niet in Stockholm is maakt het ook niet uit of het Oslo, Malmo of Goteborg wordtZelfs Helsinki is prima!
Hopelijk hebben we tegen die tijd een tuin, spareribs voor iedereen!quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou, pre-party @:Viv en @:Evenstar volgend jaar dan maar
Het is vooral knap dat ze zoveel inzendingen hebben en het dan bijna elke keer weer presteren om het meest generieke liedje te sturen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is wel echt gek dat Melodifestivalen zo gigantisch is hier. Heeft hogere kijkcijfers dan ESF zelf. Aparte schappen/displays in de supermarkten en alAlsof het een EK/WK is
Dan liefst wel in Stockholm, want anders wordt het een duur geintje met 2 weken in een hotel.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan gaan we met het hele forum ervoor zorgen dat jullie kaarten hebben.
Het liefst ook nog met accreditatie zodat we jullie hoofden kunnen zien
En dan toch in veel gevallen nog met een overgeproduceerd kutnummer aankomen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Omdat ze altijd zoveel tijd en aandacht besteden aan de selectie van het nummer. En het zo serieus nemen etc. Dat soort clichés hoor je elkaar jaar weer.
Zijn heel weinig originele acts. Ieder jaar weer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze is echt prachtig oprecht, maar het is echt geen originele act of nummer
Hou ik je dan wel aanquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan gaan we met het hele forum ervoor zorgen dat jullie kaarten hebben.
Het liefst ook nog met accreditatie zodat we jullie hoofden kunnen zien
Heb het niet heel goed gevolgd, te druk gehad, maar ik vond er weinig bijzonders tussen zitten van wat ik heb gehoord.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is vooral knap dat ze zoveel inzendingen hebben en het dan bijna elke keer weer presteren om het meest generieke liedje te sturen.
Maar nu heeft wel dit jaar een liedje gewonnen dat grotendeels zelf geschreven is, wat dat betreft was Cornelia al een verlichting in Melodifestivalen. Van die schrijffabriekjes die er constant nummer uit gooien. Voice van Tusse van vorig jaar kwam ook een schrijversfabriek.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is vooral knap dat ze zoveel inzendingen hebben en het dan bijna elke keer weer presteren om het meest generieke liedje te sturen.
Moldavië is een soort anti-Zweden. Die weten vrijwel elk jaar met een geinig, catchy plaatje en een drieknakenact toch de pannen van het dak te scoren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zijn heel weinig originele acts. Ieder jaar weer.
IJsland en Oekraïne vorig jaar waren origineel en niet 13 in een dozijn bijvoorbeeld. Dit jaar Frankrijk, Noorwegen en Oekraïne zo uit mijn hoofd. Moldavië is ook cliché bijvoorbeeld, maar niet minder leuk.
Spanje is absoluut niet origineel, maar wel goed uitgevoerd. Uitstraling, moves, zang, alles klopt, zoals ook bij Moldavië. Het totaal plaatje klopt gewoon. Vergelijk bijvoorbeeld Spanje met Albanië. Ene is perfect andere is het allemaal net niet
Bij Polen, Belgié, Zwitserland, UK etc. zie ik niet waarom de ene top favoriet moet zijn, terwijl een ander niet eens de finale zou moeten halen volgens sommigen. Het is nog net niet copy/paste.
Italië vorig jaar was binnen het festival ook wel verfrissend. En zelf binnen het genre niet eens heel erg generiek. Rusland verder ook nog.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zijn heel weinig originele acts. Ieder jaar weer.
IJsland en Oekraïne vorig jaar waren origineel en niet 13 in een dozijn bijvoorbeeld. Dit jaar Frankrijk, Noorwegen en Oekraïne zo uit mijn hoofd. Moldavië is ook cliché bijvoorbeeld, maar niet minder leuk.
Spanje is absoluut niet origineel, maar wel goed uitgevoerd. Uitstraling, moves, zang, alles klopt, zoals ook bij Moldavië. Het totaal plaatje klopt gewoon. Vergelijk bijvoorbeeld Spanje met Albanië. Ene is perfect andere is het allemaal net niet
Bij Polen, Belgié, Zwitserland, UK etc. zie ik niet waarom de ene top favoriet moet zijn, terwijl een ander niet eens de finale zou moeten halen volgens sommigen. Het is nog net niet copy/paste.
Zo te zien loopt Fai Rumore erg goed, Euphoria ook. Een van die twee zal wel gaan winnen dan.quote:
Mijn opmerking was dan ook meer richting de voorgaande jaren. Dit jaar is het nog steeds niet per se origineel, maar wel verfrissender en minder overgeproduceerd dan alles van de jaren ervoor.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar nu heeft wel dit jaar een liedje gewonnen dat grotendeels zelf geschreven is, wat dat betreft was Cornelia al een verlichting in Melodifestivalen. Van die schrijffabriekjes die er constant nummer uit gooien. Voice van Tusse van vorig jaar kwam ook een schrijversfabriek.
Dat is dan wel weer waar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar nu heeft wel dit jaar een liedje gewonnen dat grotendeels zelf geschreven is, wat dat betreft was Cornelia al een verlichting in Melodifestivalen. Van die schrijffabriekjes die er constant nummer uit gooien. Voice van Tusse van vorig jaar kwam ook een schrijversfabriek.
Zouden we maar een van die twee kunnen toevoegen aan dit jaar, wint er tenminste een goed nummer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zo te zien loopt Fai Rumore erg goed, Euphoria ook. Een van die twee zal wel gaan winnen dan.
Cornelia is wel een behoorlijke uitzondering ja, zou wel een prestatie zijn als ze dan meteen weer winnenquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien kunnen we die zon nog weggeven aan Willeke Alberti, dan hoeft ze eindelijk haar liedje niet meer te zingen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Em31 het volgende:
Oekraïne weet wel elk jaar weer met een goede staging te komen
De zon kunnen ze niet zoveel aan doen dit jaar
Ja, er was zelfs een tijd dat ongeveer de helft van alle landen een nummer uit de Zweedse liedjesfabrieken kocht.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind Heroes ook een zeer matig nummer hoor. Melodifestivalen zit vol met fabrieksnummers waar 1 team zo 9 inzendingen schrijft. 2 jaar terug was de artiest ziek, vervangen ze gewoon de artiest 2 weken voor de show met een andere artiest die hetzelfde nummer zingt. Tusse's nummer vond ik ook weinig inspirerend en matig. Maar met Cornelia kreeg ik meteen kippenvel in de semi dit jaar en dat heb ik bijna niet gehad dit jaarquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mijn opmerking was dan ook meer richting de voorgaande jaren. Dit jaar is het nog steeds niet per se origineel, maar wel verfrissender en minder overgeproduceerd dan alles van de jaren ervoor.
Bij Zweden is het ook weer zo dat ze eens wat verfrissends sturen en gelijk weer een van de topfavorieten zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Cornelia is wel een behoorlijke uitzondering ja, zou wel een prestatie zijn als ze dan meteen weer winnen
Ja Malta en Azerbaijan hebben een Zweeds fabriek nummer dit jaar, verder volgens mij niet toch?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, er was zelfs een tijd dat ongeveer de helft van alle landen een nummer uit de Zweedse liedjesfabrieken kocht.Maar de laatste jaren winnen gelukkig steeds de (grotendeels) zelfgeschreven nummers.
Ze moeten ook wel. Die fabrieksmeuk scoort niet zo meer de laatste paar jaar. Het was wachten tot ze een keer in de semi zouden blijven steken.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind Heroes ook een zeer matig nummer hoor. Melodifestivalen zit vol met fabrieksnummers waar 1 team zo 9 inzendingen schrijft. 2 jaar terug was de artiest ziek, vervangen ze gewoon de artiest 2 weken voor de show met een andere artiest die hetzelfde nummer zingt. Tusse's nummer vond ik ook weinig inspirerend en matig. Maar met Cornelia kreeg ik meteen kippenvel in de semi dit jaar en dat heb ik bijna niet gehad dit jaar
Heroes is per saldo inderdaad geen heel bijzonder nummer nee. Tusse vorig jaar was nog wat minder. Dit jaar hebben ze wel weer een mooi nummer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind Heroes ook een zeer matig nummer hoor. Melodifestivalen zit vol met fabrieksnummers waar 1 team zo 9 inzendingen schrijft. 2 jaar terug was de artiest ziek, vervangen ze gewoon de artiest 2 weken voor de show met een andere artiest die hetzelfde nummer zingt. Tusse's nummer vond ik ook weinig inspirerend en matig. Maar met Cornelia kreeg ik meteen kippenvel in de semi dit jaar en dat heb ik bijna niet gehad dit jaar
Het is inderdaad wel eens erger geweest. Hopelijk is dit het einde van die enorme dominantie van Zweedse producers qua inzendingen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja Malta en Azerbaijan hebben een Zweeds fabriek nummer dit jaar, verder volgens mij niet toch?
Zweden zelf had op Anders Bagge gestemd dit jaar, was ze bijna gelukt een NQ te krijgen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze moeten ook wel. Die fabrieksmeuk scoort niet zo meer de laatste paar jaar. Het was wachten tot ze een keer in de semi zouden blijven steken.
Houden we onze vriend Kirkorov over, maar 1 zo’n liedje per jaar is nog wel te overzienquote:Op woensdag 11 mei 2022 01:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel eens erger geweest. Hopelijk is dit het einde van die enorme dominantie van Zweedse producers qua inzendingen.
Die zal zich wel weer ergens naar binnen werken ja. Moldavië zal volgend jaar wel weer van zijn diensten gebruik gaan makenquote:Op woensdag 11 mei 2022 01:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Houden we onze vriend Kirkorov over, maar 1 zo’n liedje per jaar is nog wel te overzien
Ach die act met die deuren was wel een klapper. Die vent is een draak maar hij schrijft wel verdorie catchy liedjes.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die zal zich wel weer ergens naar binnen werken ja. Moldavië zal volgend jaar wel weer van zijn diensten gebruik gaan maken
Wel even met @Viv goed overleggen wat we voor jullie kunnen doen.quote:
Itunes stelt niks meer voor, zeker in landen als Nederland en Zweden. Maar wel grappig dat Diodato het daar zo goed doet.quote:
Kans is groot dat ik zelf wel kaartjes kan scoren, ik ben een soort Ticketmaster Queen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:06 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Wel even met @:Viv goed overleggen wat we voor jullie kunnen doen.
Er kan in principe nog steeds een goed nummer winnen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zouden we maar een van die twee kunnen toevoegen aan dit jaar, wint er tenminste een goed nummer.
Vind ik ook wel.quote:Op woensdag 11 mei 2022 01:11 schreef Em31 het volgende:
Vind eigenlijk wel dat De Diepte hoger zou moeten eindigen dan OG3NE hoor
Nee dat viel wel opquote:Op woensdag 11 mei 2022 01:24 schreef NailQueen het volgende:
Misschien dat het alleen mij op valt maar ik heb het gevoel dat de presentatoren helemaal geen klik met elkaar hebben. Het voelt allemaal erg gespeeld. Chantal, Jan, Edsiel en Nikkie hadden echt een band met elkaar en voelde het allemaal wat natuurlijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |