abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204678352
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De SP wil ook enkel meer.
Waar haal je die informatie vandaan?
  maandag 9 mei 2022 @ 15:01:01 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204678438
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waar haal je die informatie vandaan?
Hun verkiezingsprogramma. Veel meer zorg. Veel meer sociale huurwoningen. Veel hogere uitkeringen. Veel hogere salarissen en royale arbeidsvoorwaarden. Maar wel weer met 65 met pensioen. Meer meer meer.
pi_204678440
quote:
6s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:53 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Laat studenten ze opvangen. Die hebben deze stof zo door :P
'Same audience as in a pub' zei een barman ooit tegen me toern 'ie zei dat 'ie in een kindergarten ging werken. :D
pi_204678536
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Ieder weldenkend mens kan hen missen als kiespijn, want zij faciliteren criminelen.
Dan ben ik niet weldenkend. Ook bijzonder onprettige manier om te praten over hardwerkende mensen waar ik in ieder geval veel respect voor heb.
pi_204678552
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:57 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Nederland exporteert jaarkijks ruim een miljard kilo tomaten. Net als vleesexport mag dat wat mij betreft ook wel wat minder. Bovendien verbruikt de glastuinbouw ontzettend veel aardgas en werken er bijna alleen maar polen.

Edit: Die miljoen ton betekent ook 25.000 vrachtwagens. Kunnen we missen als kiespijn.
Dat is dan nog steeds maar een zeer beperkt deel wat we dan volgens jou kunnen missen. Er zijn in veel sectoren ontzettend veel arbeidsmigranten werkzaam.
pi_204678616
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hun verkiezingsprogramma. Veel meer zorg. Veel meer sociale huurwoningen. Veel hogere uitkeringen. Veel hogere salarissen en royale arbeidsvoorwaarden. Maar wel weer met 65 met pensioen. Meer meer meer.
In het kader van dit topic onderwerp schijnen ze niet meer te willen enkel minder. Zeker geen nieuwe golf aan arbeidsmigranten binnenhalen om vervolgens uit te buiten. Althans die indruk heb ik sterk.
pi_204678671
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:11 schreef Zolena het volgende:

[..]
Dan ben ik niet weldenkend. Ook bijzonder onprettige manier om te praten over hardwerkende mensen waar ik in ieder geval veel respect voor heb.
Niemand heeft toch iets aan hardwerkende mensen als die slechts gebrekkig Nederlands spreken? Slechts criminelen zijn daar blij mee.
  maandag 9 mei 2022 @ 15:45:50 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204678869
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
In het kader van dit topic onderwerp schijnen ze niet meer te willen enkel minder. Zeker geen nieuwe golf aan arbeidsmigranten binnenhalen om vervolgens uit te buiten. Althans die indruk heb ik sterk.
Klopt maar als je minder werkenden maar meer welvaart wilt zoals de SP dan loopt dat ergens vast.
pi_204679069
quote:
5s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:44 schreef Lyrebird het volgende:
Is meer kinderen geen oplossing?
Nou.. In dat topic van laatst over dat stel dat net niet/wel rond kon komen, klonk het uit dezelfde neo-liberale monden dat die mensen toch echt maar twee keer na moesten denken over kinderen krijgen, en wellicht concluderen dat dat er financieel gewoon niet in zit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204679637
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nu komen we al ergens. Maar ik denk juist dat het deels komt doordat we zo welvarend zijn geworden dat we geld kunnen uitgeven aan de gekste dingen zoals luiheid door je boodschappen te laten bezorgen. En we bijvoorbeeld geld over hebben voor steeds meer zorg voor van alles en nog wat. We willen heel veel en we hebben de welvaart daarvoor. Maar de mensen dus niet.

Dus dan zullen we het af moeten stoten waar het het minste pijn gaat doen. Bijvoorbeeld de bezorgcultuur of de voedselindustrie.
Een deel van ons is welvarender geworden maar ondanks de groeiende tweedeling niet rijk genoeg om de echte kosten van dit soort dienstverlening te kunnen en willen betalen. Er is een soort maatschappelijke verslaving aan goedkope arbeid.
pi_204679693
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:53 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Een deel van ons is welvarender geworden maar ondanks de groeiende tweedeling niet rijk genoeg om de echte kosten van dit soort dienstverlening te kunnen en willen betalen. Er is een soort maatschappelijke verslaving aan goedkope arbeid.
En een zeer beperkt besef daarvan, denk ik.
  maandag 9 mei 2022 @ 18:54:42 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204680738
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En een zeer beperkt besef daarvan, denk ik.
En ook beperkt besef dat de oplossing "de deur dicht voor arbeidsmigranten" zonder enig beleid om dat op te kunnen vangen kan leiden tot ernstige ontwrichting in verschillende sectoren.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:56:48 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681487
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En ook beperkt besef dat de oplossing "de deur dicht voor arbeidsmigranten" zonder enig beleid om dat op te kunnen vangen kan leiden tot ernstige ontwrichting in verschillende sectoren.
Die ontwrichting was er al, mede dankzij dat flexibiliseringsgelul van D'66.

Treffend ook dat die club zich nu weer hard maakt voor vaste contracten; eerst de boel slopen (LEVEN LANG LEREN! ZELF ONTWIKKELING! GRRRRROEI!) en nu problemen zien op de arbeidsmarkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204681574
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Treffend ook dat die club zich nu weer hard maakt voor vaste contracten; eerst de boel slopen (LEVEN LANG LEREN! ZELF ONTWIKKELING! GRRRRROEI!) en nu problemen zien op de arbeidsmarkt.
Wel boos op D66 maar niet op de architecten van dit beleid? Beetje beperkt wel.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:04:09 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681601
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wel boos op D66 maar niet op de architecten van dit beleid? Beetje beperkt wel.
Oh net zo goed op die andere neoliberale slopers van VVD, CDA en PvdA.

Alleen is D66 wel het summum van 'dynamischflexibelpersoonlijkegroei' gelul
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204681632
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh net zo goed op die andere neoliberale slopers van VVD, CDA en PvdA.

Alleen is D66 wel het summum van 'dynamischflexibelpersoonlijkegroei' gelul
Mischien omdat daar behoefte aan is bij zowel werknemers als werkgevers? Nogal flink gebruikt gemaakt van die regeling, dacht ik.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:06:43 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204681640
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Krijg je dat iedere keer bij je functioneringsgesprek te horen en dan is D66 de boeman?
  maandag 9 mei 2022 @ 20:07:00 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681644
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien omdat daar behoefte aan is bij zowel werknemers als werkgevers? Nogal flink gebruikt gemaakt van die regeling, dacht ik.
Uhm wat? Er is behoefte bij werknemers aan flexibilisering en minder vaste contracten?

Die memo heb ik gemist denk ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 20:08:02 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681665
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Krijg je dat iedere keer bij je functioneringsgesprek te horen en dan is D66 de boeman?
Elke Jan Boerenlul wordt daarmee doodgegooid tegenwoordig (met of zonder POP); dat zou je weten als je zelf ook werkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204681669
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm wat? Er is behoefte bij werknemers aan flexibilisering en minder vaste contracten?

Die memo heb ik gemist denk ik.
Je had het over persoonlijke ontwikkeling, weet je nog?
  maandag 9 mei 2022 @ 20:08:49 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681683
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je had het over persoonlijke ontwikkeling, weet je nog?
Ja, dat dat als schaamlap is en wordt ingezet ja. Klinkt wat vriendelijker dan "we willen je graag makkelijker lozen".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 20:09:23 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204681695
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Elke Jan Boerenlul wordt daarmee doodgegooid tegenwoordig (met of zonder POP); dat zou je weten als je zelf ook werkt.
Ja een POP krijg ik ook ieder jaar. Kan ik weer een mooi cursusje op kosten van de baas doen. Goed geregeld.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:10:17 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681706
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja een POP krijg ik ook ieder jaar. Kan ik weer een mooi cursusje op kosten van de baas doen. Goed geregeld.
Wat voor cursus zou een slager bij Appie Heyn moeten doen die content is met zijn werk en dat ook goed verricht?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204681761
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bij werknemers totaal niet. Het is juist de onderkant van de arbeidsmarkt die het makkelijkst vervangbaar is die er het meest last van heeft. Zij lopen ook het grootste risico op armoede. Zekerheid van arbeid en woonplek is voor hen een groot goed.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:14:25 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204681778
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat voor cursus zou een slager bij Appie Heyn moeten doen die content is met zijn werk en dat ook goed verricht?
Dat moet die slager weten. En is geen wet die je verplicht om iets bij te leren.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:16:20 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681812
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat moet die slager weten. En is geen wet die je verplicht om iets bij te leren.
Precies; geen.

Maar die slager is wel een beetje prijzig, zeker als 'ie ouder wordt. En dat werk is zo simpel (volgens de wegens hang naar luxe afgestudeerde managers).

Weet je wat? We melden hem dat het schort aan 'persoonlijke groei en ontwikkeling', dat 'ie 'vastzit' en niet 'verder evolueert'. Pas vervolgens de ontslagwet nog wat verder aan en je kunt 'm op basis daarvan buitenflikkeren. Niet eens wegens levering van slecht werk, nee, meneer 'groeit niet door' (is te duur).

En dan kunnen ze fijn zo'n goedkope Egyptenaar of Marokkaan aannemen, want er is een schreeuwend tekort aan gewone slagers (en ander simpel werk voor beetje dommige mensen).

Serieus, het is allemaal zo doorzichtig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204681853
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Bij werknemers totaal niet. Het is juist de onderkant van de arbeidsmarkt die het makkelijkst vervangbaar is die er het meest last van heeft. Zij lopen ook het grootste risico op armoede. Zekerheid van arbeid en woonplek is voor hen een groot goed.
Dat is nooit echt anders geweest, volgens mij.
pi_204681870
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wel veel makkelijker gemaakt door het neoliberale beleid hier in Nederland. Sociale huur en werknemersrechten afgebroken en het sociale vangnet steeds verder versoberen.
pi_204681878
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wel veel makkelijker gemaakt door het neoliberale beleid hier in Nederland. Sociale huur en werknemersrechten afgebroken en het sociale vangnet steeds verder versoberen.
Ja. En de architecten daarvan zijn VVD en CDA en die krijgen ruim baan van de kiezer daarvoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 20:21:16 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 20:23:19 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681905
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh jawel hoor... bijvoorbeeld vaste contracten en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Konden ook de 'paupers' een gezin mee stichten en onderhouden.

Die zijn nu inderdaad wel steevast de lul, want voor VVD66 is gewoon je werk doen niet goed genoeg, zeker in de lagere beroepen. Er moet gegroeid, geleerd, ontwikkeld en weet ik wat voor geneuzel aan te pas komen om echt 'waardevol' te zijn.

De enigen die van heel deze flexi-waanzin profiteren zijn die flap-over en powerpoint bureautjes, trainers en coaches met hun 'haalallesuitjezelf'-bagger. Oh, en de werkgevers natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 20:23:29 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204681907
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies; geen.

Maar die slager is wel een beetje prijzig, zeker als 'ie ouder wordt. En dat werk is zo simpel (volgens de wegens hang naar luxe afgestudeerde managers).

Weet je wat? We melden hem dat het schort aan 'persoonlijke groei en ontwikkeling', dat 'ie 'vastzit' en niet 'verder evolueert'. Pas vervolgens de ontslagwet nog wat verder aan en je kunt 'm op basis daarvan buitenflikkeren. Niet eens wegens levering van slecht werk, nee, meneer 'groeit niet door' (is te duur).

En dan kunnen ze fijn zo'n goedkope Egyptenaar of Marokkaan aannemen, want er is een schreeuwend tekort aan gewone slagers (en ander simpel werk voor beetje dommige mensen).

Serieus, het is allemaal zo doorzichtig.
Oh is D66 tegenwoordig ook al de baas van alle supermarkten?
  maandag 9 mei 2022 @ 20:27:02 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204681945
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh jawel hoor... bijvoorbeeld vaste contracten en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Konden ook de 'paupers' een gezin mee stichten en onderhouden.

Die zijn nu inderdaad wel steevast de lul, want voor VVD66 is gewoon je werk doen niet goed genoeg, zeker in de lagere beroepen. Er moet gegroeid, geleerd, ontwikkeld en weet ik wat voor geneuzel aan te pas komen om echt 'waardevol' te zijn.

De enigen die van heel deze flexi-waanzin profiteren zijn die flap-over en powerpoint bureautjes, trainers en coaches met hun 'haalallesuitjezelf'-bagger. Oh, en de werkgevers natuurlijk.
Tja je lijkt een enorme hekel te hebben aan mensen die wel ambities hebben en willen groeien. En op politieke partijen die dat nog regelen voor ze ook. Is dat bedreigend?
  maandag 9 mei 2022 @ 20:27:11 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681946
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh is D66 tegenwoordig ook al de baas van alle supermarkten?
Gelukkig niet... gezien hun chronische drang tot verandering en progressie en dynamiek worden de schappen dan onherroepelijk niet eens in de zoveel weken maar om het uur anders opgesteld. Kun je je dagelijks het schompes zoeken naar die pot augurken; houd je scherp.

Het neoliberalisme is inderdaad wel de baas op de arbeidsmarkt, en als extraatje heeft D66 daar nu ook nog het hele inclusiegezwam aan toegevoegd.

En ik richt mijn gifpijlen juist op D66 omdat je van VVD en CDA niet anders verwacht; D66 verpakt die rommel altijd in heel progressieve-inclusieve-hallelujah verpakkingen die, als je gewoon dat papiertje eraf trekt, een elitair neoliberaal gedrocht prijsgeeft waar voornoemde VVD en CDA nog van de kruk zouden glijden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 20:31:15 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204681996
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja je lijkt een enorme hekel te hebben aan mensen die wel ambities hebben en willen groeien. En op politieke partijen die dat nog regelen voor ze ook. Is dat bedreigend?
Daar is 'ie mensen! Mensen die niet zo'n behoefte hebben aan cursusjes en bijscholingen hebben geen ambitie.

En nee, lieverd, ik spreek niet voor mezelf, ik red me wel. Ik heb het over die honderdduizenden mensen die gewoon hun werk willen doen zonder lastiggevallen te worden door die oppervlakkige, materialistische, 'dynamische' visie op ambitie die nooit verder gaat dan plat rendement en, zoals je zelf al herhaaldelijk hebt aangegeven, hang naar luxe. En ja, dat zijn vooral mensen die niet hebben gestudeerd, jobhoppen niet als uitdaging zien en gewoon geld willen verdienen met het werk dat ze leveren om hun gezin te ondersteunen.

Je geeft feilloos aan waar het probleem zit: mensen die niet mee willen of kunnen gaan in die obsessieve drang naar 'zelfontwikkeling' en 'leven lang leren' en 'professionalisering' [sic] zouden niet ambitieus zijn, verkapt dus gewoon lui, minder gemotiveerd, gewoon: minder. Die onstuitbare arrogantie is precies waarom ik een liederlijke schijthekel heb aan Kaag en d'r club.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 20:39:29 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204682090
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar is 'ie mensen! Mensen die niet zo'n behoefte hebben aan cursusjes en bijscholingen hebben geen ambitie.

En nee, lieverd, ik spreek niet voor mezelf, ik red me wel. Ik heb het over die honderdduizenden mensen die gewoon hun werk willen doen zonder lastiggevallen te worden door die oppervlakkige, materialistische, 'dynamische' visie op ambitie die nooit verder gaat dan plat rendement en, zoals je zelf al herhaaldelijk hebt aangegeven, hang naar luxe. En ja, dat zijn vooral mensen die niet hebben gestudeerd, jobhoppen niet als uitdaging zien en gewoon geld willen verdienen met het werk dat ze leveren om hun gezin te ondersteunen.

Je geeft feilloos aan waar het probleem zit: mensen die niet mee willen of kunnen gaan in die obsessieve drang naar 'zelfontwikkeling' en 'leven lang leren' en 'professionalisering' [sic] zouden niet ambitieus zijn, verkapt dus gewoon lui, minder gemotiveerd, gewoon: minder. Die onstuitbare arrogantie is precies waarom ik een liederlijke schijthekel heb aan Kaag en d'r club.
De nieuwe visie bij ons bedrijf is dat als je niet jezelf je leven lang wilt ontwikkelen, je er niet meer bij hoort :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204682566
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
De nieuwe visie bij ons bedrijf is dat als je niet jezelf je leven lang wilt ontwikkelen, je er niet meer bij hoort :')
En wat voor sector praten we dan over? Ik neem aan dat het geen slagerij is?
  maandag 9 mei 2022 @ 21:15:07 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204682589
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wat voor sector praten we dan over? Ik neem aan dat het geen slagerij is?
Engineering.
pi_204682603
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Engineering.
Ja, dan snap ik die insteek wel. Mischien wat te ambitieus maar op zich wel te begrijpen.
pi_204682651
quote:

[..]

Het valt me inderdaad op dat een houding van "ik ben tevreden met wat ik nu doe/heb" tegenwoordig zo snel wordt gekoppeld aan luiheid, terwijl dat niet automatisch hand in hand hoeft te gaan lijkt me. Als je oprecht gelukkig bent met het werk dat je doet of het leven dat je hebt, ook al staat dat niet in hoog aanzien maatschapplijk gezien, dan is dat toch juist heel mooi? Zeker als zo iemand ook nog eens zinvol werk doet zie ik geen reden om er op neer te kijken. Als Fatima het vervullend vindt om ondanks de lage beloning bejaarden te wassen en dat best de rest van haar werkzame leven wil doen is ze een ambitieloze lamme tak in de ogen van sommigen (hoewel ze uiteraard wel een applaus voor de zorg tegemoet kan zien op een moment dat de samenleving zonder meerkosten even het gevoel wil hebben moreel goed bezig te zijn), maar als ze ambieert de manager van de zorgboer te worden is het inspirerend, ofzo. Tenzij ze faalt in het verwezenlijken van de ambities natuurlijk, dan is het volgens de neoliberale leer evengoed haar eigen schuld want dan had ze maar harder moeten werken/een betere opleiding moeten volgen/etc.

Meer, meer, je moet altijd meer willen. Het is slopend voor de sociale cohesie en het (leef)klimaat, maar omdat het voor de vrindjes en vrindinnetjes in de top zo lekker winsgevend is blijven we mensen maar aanpraten dat dat is wat ze moeten willen.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:18:01 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204682653
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dan snap ik die insteek wel. Mischien wat te ambitieus maar op zich wel te begrijpen.
Ik deels. Aan de ene kant wil je dat je personeel op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen maar voor bepaalde werkzaamheden is het opeen gegeven moment ook wel een keer klaar qua ontwikkeling. Moet je dan van die mensen af? Of ze gedwongen op cursus sturen?
  maandag 9 mei 2022 @ 21:22:41 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204682744
quote:

[..]

Nee je draait de wereld om voortdurend om.

Veel mensen willen juist wel groeien in hun werk en kansen hebben om een betere positie te krijgen. En vroeger was dat voor de meesten nauwelijks weggelegd. Dan mocht je tientallen jaren hetzelfde doen en vooral niet dromen over meer. En ook niet dromen over iets anders. Maar toen kwam de politiek en die zei "In een welvarende samenleving horen mensen een perspectief te hebben op groei als ze dat wensten". Dus voerden ze allerlei wetten in en trokken ze geld uit om burgers, die dat willen, de kans te geven om te groeien naar een betere baan. Iedereen blij zou je denken.

Maar nee, kennelijk worden mensen daar boos van want dan "moet" het ineens. Kennelijk moet de groep mensen die wil groeien vooral niet denken dat ze iets te wensen hebben want blijkbaar is het heel erg bedreigend. Vooral iedereen gewoon tientallen jaren hetzelfde doen en dat overgieten we dan met een Bruce Springsteen-achtige romantiek uit vervlogen tijden.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:26:54 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204682825
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het valt me inderdaad op dat een houding van "ik ben tevreden met wat ik nu doe/heb" tegenwoordig zo snel wordt gekoppeld aan luiheid, terwijl dat niet automatisch hand in hand hoeft te gaan lijkt me. Als je oprecht gelukkig bent met het werk dat je doet of het leven dat je hebt, ook al staat dat niet in hoog aanzien maatschapplijk gezien, dan is dat toch juist heel mooi? Zeker als zo iemand ook nog eens zinvol werk doet zie ik geen reden om er op neer te kijken. Als Fatima het vervullend vindt om ondanks de lage beloning bejaarden te wassen en dat best de rest van haar werkzame leven wil doen is ze een ambitieloze lamme tak in de ogen van sommigen (hoewel ze uiteraard wel een applaus voor de zorg tegemoet kan zien op een moment dat de samenleving zonder meerkosten even het gevoel wil hebben moreel goed bezig te zijn), maar als ze ambieert de manager van de zorgboer te worden is het inspirerend, ofzo. Tenzij ze faalt in het verwezenlijken van de ambities natuurlijk, dan is het volgens de neoliberale leer evengoed haar eigen schuld want dan had ze maar harder moeten werken/een betere opleiding moeten volgen/etc.

Meer, meer, je moet altijd meer willen. Het is slopend voor de sociale cohesie en het (leef)klimaat, maar omdat het voor de vrindjes en vrindinnetjes in de top zo lekker winsgevend is blijven we mensen maar aanpraten dat dat is wat ze moeten willen.
Gezien het aantal vacatures in de zorg hoeft Fatima zich geen zorgen te maken. Niemand haar wil verplichten om iets anders te doen.

Maar wel een hoop mensen die het ook liever niet hebben dat ze dat wel zou willen.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:28:01 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204682851
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee je draait de wereld om voortdurend om.

Veel mensen willen juist wel groeien in hun werk en kansen hebben om een betere positie te krijgen. En vroeger was dat voor de meesten nauwelijks weggelegd. Dan mocht je tientallen jaren hetzelfde doen en vooral niet dromen over meer. En ook niet dromen over iets anders. Maar toen kwam de politiek en die zei "In een welvarende samenleving horen mensen een perspectief te hebben op groei als ze dat wensten". Dus voerden ze allerlei wetten in en trokken ze geld uit om burgers, die dat willen, de kans te geven om te groeien naar een betere baan. Iedereen blij zou je denken.

Maar nee, kennelijk worden mensen daar boos van want dan "moet" het ineens. Kennelijk moet de groep mensen die wil groeien vooral niet denken dat ze iets te wensen hebben want blijkbaar is het heel erg bedreigend. Vooral iedereen gewoon tientallen jaren hetzelfde doen en dat overgieten we dan met een Bruce Springsteen-achtige romantiek uit vervlogen tijden.
Ja, dat geldt ook echt alleen voor de mensen die het 'willen'....
_O-

Hoe wereldvreemd is dat dan? Wat is het volgende? De meeste mensen 'willen' ook verkorte WW, ontslagrechtversoepeling en tijdelijke contracten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204682884
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik deels. Aan de ene kant wil je dat je personeel op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen maar voor bepaalde werkzaamheden is het opeen gegeven moment ook wel een keer klaar qua ontwikkeling. Moet je dan van die mensen af? Of ze gedwongen op cursus sturen?
Dat kan ik niet bepalen maar dat je in technische beroepen niet stil kan staan is zoals je zelf al zegt niet vreemd of ongebruikelijk, het is ook niet altijd zo dat er winst te halen is om mensen boven een bepaalde leeftijd met een specifiek kennis gebied nog bij te gaan spijkeren. Zoals ik al zei, erg ambitieus.

Voor mij is het grootste punt of de werkgever er genoeg ruimte voor geeft, eigenlijk. Soms hoor je verhalen dat men wel wil dat medewerkers dit doen maar dat ze dat dan maar in hun eigen tijd moeten doen, dan denk ik dat een bedrijf heel verkeerd bezig is. Ik heb bij een IT consultancy gewerkt die zo'n instelling had, daar wordt een mens niet gelukkig van.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:30:29 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204682900
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien het aantal vacatures in de zorg hoeft Fatima zich geen zorgen te maken. Niemand haar wil verplichten om iets anders te doen.

Maar wel een hoop mensen die het ook liever niet hebben dat ze dat wel zou willen.
Doorgaans gaan mensen die in de zorg werken dat doen vanwege het hart, niet de portemonnee. Uiteraard heb je liever dat ook de Fatima's allemaal denken in termen van luxe, en hoger, en ontwikkeling en groei, maar praat eens met een doorsnee zorgwerknemer. Die wil verzorgen. En niet als een Nightingale, maar als een professional die de tijd krijgt om haar werk goed te doen.

Echt absurd hoe verweeft dat hele werk/carrière met raison d'etre is bij jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 21:30:40 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204682907
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat geldt ook echt alleen voor de mensen die het 'willen'....
_O-

Ja vreemd hoor. Mensen die niet tot hun ouwe dag hetzelfde kunstje willen blijven herhalen.

Los van het feit dat kunstjes altijd het risico lopen te verdwijnen door maatschappijveranderingen of door nieuwe techniek.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:32:28 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204682956
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja vreemd hoor. Mensen die niet tot hun ouwe dag hetzelfde kunstje willen blijven herhalen.

Los van het feit dat kunstjes altijd het risico lopen te verdwijnen door maatschappijveranderingen of door nieuwe techniek.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En weer een hele hoop puur dedain... "hetzelfde kunstje blijven herhalen"...

Valt het jezelf uberhaupt nog op?

Overigens, die vraag die ik stelde, heb je daar nog een antwoord op?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 21:34:13 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204683004
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doorgaans gaan mensen die in de zorg werken dat doen vanwege het hart, niet de portemonnee. Uiteraard heb je liever dat ook de Fatima's allemaal denken in termen van luxe, en hoger, en ontwikkeling en groei, maar praat eens met een doorsnee zorgwerknemer. Die wil verzorgen. En niet als een Nightingale, maar als een professional die de tijd krijgt om haar werk goed te doen.

Echt absurd hoe verweeft dat hele werk/carrière met raison d'etre is bij jou.
Wel bijzonder hoe jij voor Fatima kan bepalen dat ze dat haar hele leven wil.

En wat als ze last van haar rug krijgt? Dan maar gewoon dumpen als arbeidsongeschikte in plaats van dat ze ook nog andere kansen heeft?
  maandag 9 mei 2022 @ 21:35:42 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204683034
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En wat als ze last van haar rug krijgt? Dan maar gewoon dumpen als arbeidsongeschikte in plaats van dat ze ook nog andere kansen heeft?
En dat zeg uitgerekend jij? Die langs politieke weg wil opleggen dat mensen 'ambitieuzer' worden door ze te sarren met flexibilisering en versobering van sociale zekerheid? Door ze murw te beuken met nutteloze trajectjes en cursusjes om 'up to date' te blijven?

Hoeveel zorgpersoneel spreek jij, op jaarbasis?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 21:36:18 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204683046
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

Overigens, die vraag die ik stelde, heb je daar nog een antwoord op?
Die vraag over WW/Ontslagrecht heeft niks te maken met ontwikkeling en leren als werknemer. Het is vooral een extra rookgordijn.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:36:52 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204683064
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus Fatima mag naast haar reguliere werk (waar een immense werkdruk heerst) ook nog dynamisch op cursus om attractief te blijven voor den Arbeidsmarkt?

Bestaat er in jouw wereld uberhaupt iets buiten werk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 21:37:52 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204683083
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die vraag over WW/Ontslagrecht heeft niks te maken met ontwikkeling en leren als werknemer. Het is vooral een extra rookgordijn.
_O-

Maar eh... willen de meeste mensen dat nou of niet? Ik bedoel, je weet ook heel goed dat de meeste mensen willen groeien en hoger en beter en meer en luxer...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 21:39:26 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204683117
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat zeg uitgerekend jij? Die langs politieke weg wil opleggen dat mensen 'ambitieuzer' worden door ze te sarren met flexibilisering en versobering van sociale zekerheid? Door ze murw te beuken met nutteloze trajectjes en cursusjes om 'up to date' te blijven?

Alweer kom je met die onzin over opleggen en dwingen. Kennelijk zie je ieder recht dat je krijgt meteen als "moeten" en wil je vooral dat niemand er gebruik van gaat maken.

Overigens mijn vriendin werkt in de zorg. Maar volgt ook een cursus, tijdens werkuren, omdat ze wat meer verantwoordelijkheden wil.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:41:31 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204683165
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alweer kom je met die onzin over opleggen en dwingen. Kennelijk zie je ieder recht dat je krijgt meteen als "moeten" en wil je vooral dat niemand er gebruik van gaat maken.

Overigens mijn vriendin werkt in de zorg. Maar volgt ook een cursus omdat ze wat meer verantwoordelijkheden wil.
... als het allemaal vrijwillig is, waarom moet er dan uberhaupt getornd worden aan het arbeidsrecht?

Want dat was wat D66 natuurlijk wel zei destijds: mensen moeten niet 'vastroesten'... Dat bepaalde D66 even voor de rest.

Dus dat je nu pretendeert geen link te zien tussen die twee is buitengewoon onoprecht. Laat staan hoe je dit allemaal promoot als een gift van de overheid, een echte keuze; misschien eens bij een paar bedrijven gaan kijken hoe 'vrijwillig' al die extra cursusjes zijn.

En de crux is nog wel dit: Ik zeg nergens dat mensen die dat willen dat niet zouden mogen of moeten doen. Knock yourself out. Ik zeg echter ook dat mensen die daar geen behoefte aan hebben, daar geen negatieve consequenties van moeten ondervinden. Als voor hen genoeg, genoeg is, wie ben jij dan om te spreken over volk zonder ambities en vertoners van dezelfde kunstjes?

En nog meer: die 100.000 Noord-Afrikanen die hierheen gehaald moeten worden, wat gaan die precies doen? Die 'kunstjes' toch? Alleen wat goedkoper. En moeten die straks ook allemaal op cursus om hoger op te komen?

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 09-05-2022 21:49:08 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 22:04:08 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204683624
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus Fatima mag naast haar reguliere werk (waar een immense werkdruk heerst) ook nog dynamisch op cursus om attractief te blijven voor den Arbeidsmarkt?

Bestaat er in jouw wereld uberhaupt iets buiten werk?
Misschien wil Fatima het wel een keer wat rustiger aan gaan doen en daarom een opleiding volgen voor een baan met minder werkdruk. Maar nee dat is haar kennelijk niet gegund.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... als het allemaal vrijwillig is, waarom moet er dan uberhaupt getornd worden aan het arbeidsrecht?

Want dat was wat D66 natuurlijk wel zei destijds: mensen moeten niet 'vastroesten'... Dat bepaalde D66 even voor de rest.

Dus dat je nu pretendeert geen link te zien tussen die twee is buitengewoon onoprecht. Laat staan hoe je dit allemaal promoot als een gift van de overheid, een echte keuze; misschien eens bij een paar bedrijven gaan kijken hoe 'vrijwillig' al die extra cursusjes zijn.

En de crux is nog wel dit: Ik zeg nergens dat mensen die dat willen dat niet zouden mogen of moeten doen. Knock yourself out. Ik zeg echter ook dat mensen die daar geen behoefte aan hebben, daar geen negatieve consequenties van moeten ondervinden. Als voor hen genoeg, genoeg is, wie ben jij dan om te spreken over volk zonder ambities en vertoners van dezelfde kunstjes?
Die zijn zo "vrijwillig" als je inzetbaar en productief bent zonder. Er zijn inderdaad beroepen waar je nooit wat bij hoeft te leren omdat alles hetzelfde blijft.

Maar dan nog. Er zijn simpelweg mensen die wel eens wat anders willen of eens wat meer willen. En die worden geholpen door de overheid. Maar op een of andere manier verzin jij bij iedere scholingsregeling dat jij dat ook moet.

quote:
En nog meer: die 100.000 Noord-Afrikanen die hierheen gehaald moeten worden, wat gaan die precies doen? Die 'kunstjes' toch? Alleen wat goedkoper. En moeten die straks ook allemaal op cursus om hoger op te komen?
Die zullen wel in distributiecentra of broeikassen gaan werken als de anti-arbeidsmigratie-mensen geen kleur willen bekennen welke bedrijven we moeten schrappen.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:18:03 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204683815
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien wil Fatima het wel een keer wat rustiger aan gaan doen en daarom een opleiding volgen voor een baan met minder werkdruk. Maar nee dat is haar kennelijk niet gegund.
[..]
Die zijn zo "vrijwillig" als je inzetbaar en productief bent zonder. Er zijn inderdaad beroepen waar je nooit wat bij hoeft te leren omdat alles hetzelfde blijft.

Maar dan nog. Er zijn simpelweg mensen die wel eens wat anders willen of eens wat meer willen. En die worden geholpen door de overheid. Maar op een of andere manier verzin jij bij iedere scholingsregeling dat jij dat ook moet.
[..]
Die zullen wel in distributiecentra of broeikassen gaan werken als de anti-arbeidsmigratie-mensen geen kleur willen bekennen welke bedrijven we moeten schrappen.
Ik niet hoor; genoeg schapen op het droge om díe ratrace de baas te blijven. Ik heb het over het gros van werkend Nederland dat helemaal niet zit te wachten op dat D66 verhaal van eeuwige groei. En als je echt niet ziet wat de link is tussen het gesodemieter aan arbeidsrecht en de 'stimulans' om bij te scholen ben je stekeblind.

Overigens: welke bedrijven zouden dan geschrapt moeten worden? En al zou dat: dan hebben we dus weer 100.000 nieuwe mensen aan de onderkant. Die moeten gaandeweg ook op cursus? En daarna? Nog maar eens een paar duizend man binnenhalen voor de 'kunstjes van herhaling'? Krijg ik nooit antwoord op: wanneer is het genoeg?

En dit: "Maar nee dat is haar kennelijk niet gegund." Lees anders mijn vorige post nog eens. JIJ bent degene die 'kunstjesvertonend volk' gebrek aan ambitie verwijt. En dat doet de politiek dus ook, dus als er ergens iets niet gegund wordt, is het wel dat een Jan Modaal die tevreden is met Jan Modaal zijn Jan Modaal mag blijven. En ALLES op het politieke gebied van arbeidsrecht wijst daarop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 22:27:41 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204683979
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik niet hoor; genoeg schapen op het droge om díe ratrace de baas te blijven. Ik heb het over het gros van werkend Nederland dat helemaal niet zit te wachten op dat D66 verhaal van eeuwige groei. En als je echt niet ziet wat de link is tussen het gesodemieter aan arbeidsrecht en de 'stimulans' om bij te scholen ben je stekeblind.
Ben jij woordvoerder namens werkend Nederland?

En het staat inderdaad los van het arbeidsrecht ja. Het is sinds 2015 zelfs moeilijker geworden om mensen te ontslaan.

quote:
Overigens: welke bedrijven zouden dan geschrapt moeten worden? En al zou dat: dan hebben we dus weer 100.000 nieuwe mensen aan de onderkant. Die moeten gaandeweg ook op cursus? En daarna? Nog maar eens een paar duizend man binnenhalen voor de 'kunstjes van herhaling'? Krijg ik nooit antwoord op: wanneer is het genoeg?
Nee jij wil die arbeidsmigranten hier niet. Maar de deur dicht gooien voor arbeidsmigranten en het verder op zijn beloop laten is potentieel zeer ontwrichtend aangezien die vacatures er toch echt zijn. Dan zijn we weer een beetje terug waar we begonnen voor je bekende klaagzangen over werk en scholing begonnen.

Maar om jouw wens die arbeidsmigranten buiten te houden waar te maken zul je met een visie moeten komen om de gevolgen op te vangen. Dus welke bedrijven moeten verdwijnen?
  maandag 9 mei 2022 @ 22:42:58 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684140
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ben jij woordvoerder namens werkend Nederland?

En het staat inderdaad los van het arbeidsrecht ja. Het is sinds 2015 zelfs moeilijker geworden om mensen te ontslaan.
[..]
Nee jij wil die arbeidsmigranten hier niet. Maar de deur dicht gooien voor arbeidsmigranten en het verder op zijn beloop laten is potentieel zeer ontwrichtend aangezien die vacatures er toch echt zijn. Dan zijn we weer een beetje terug waar we begonnen voor je bekende klaagzangen over werk en scholing begonnen.

Maar om jouw wens die arbeidsmigranten buiten te houden waar te maken zul je met een visie moeten komen om de gevolgen op te vangen. Dus welke bedrijven moeten verdwijnen?
Ja, dat is dus mijn vraag de hele tijd: welke bedrijven gaan verdwijnen zonder massa-immigratie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 22:44:56 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204684171
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat is dus mijn vraag de hele tijd: welke bedrijven gaan verdwijnen zonder massa-immigratie?
Als ik het mocht bepalen een deel van de voedselindustrie en de bezorgcultuur.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:48:20 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684222
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ik het mocht bepalen een deel van de voedselindustrie en de bezorgcultuur.
oh dus dat is niet eens zeker, dat die verdwijnen zonder?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 22:52:20 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204684269
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
oh dus dat is niet eens zeker, dat die verdwijnen zonder?
Nee dat is niet te voorspellen. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat die sectoren hun gaten maar gaan vullen met werknemers uit de bouw of de zorg, of waar het nog meer niet wenselijk is dat het leeg loopt.

Dat kan bij "marktwerking" die als beperking heeft dat er geen personeel van buiten meer in mag.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:01:45 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684402
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat is niet te voorspellen. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat die sectoren hun gaten maar gaan vullen met werknemers uit de bouw of de zorg, of waar het nog meer niet wenselijk is dat het leeg loopt.

Dat kan bij "marktwerking" die als beperking heeft dat er geen personeel van buiten meer in mag.
oh laten we dan maar gewoon op goed geluk weer 100.000 man binnen halen joh.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 23:05:35 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204684447
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
oh laten we dan maar gewoon op goed geluk weer 100.000 man binnen halen joh.
Of eens kleur bekennen welke bedrijven geofferd moeten worden en hoe we dat gaan regelen.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:10:20 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684491
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Of eens kleur bekennen welke bedrijven geofferd moeten worden en hoe we dat gaan regelen.
ja dat vraag ik dus net...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 23:11:27 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204684506
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
ja dat vraag ik dus net...
Je hebt mijn antwoord gekregen. Nu het jouwe.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:14:26 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684529
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je hebt mijn antwoord gekregen. Nu het jouwe.
Ja, en dat is volgens jou dus niet te voorspellen...

Dus waarom uberhaupt 100.000 man binnenhalen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 9 mei 2022 @ 23:18:33 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204684566
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, en dat is volgens jou dus niet te voorspellen...

Dus waarom uberhaupt 100.000 man binnenhalen?
Het is niet te voorspellen wat er gebeurt wanneer je de deur dicht smijt voor arbeidsmigranten zonder beleid om dat op te vangen.

Dus dan maar een zware accijns op bezorgdiensten instellen en tuinders en boeren gedwongen uitkopen. Dan komt het in ieder geval op een plek terecht waar we het kunnen hebben.

Maar nu graag jouw plan.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:25:19 #268
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_204684628
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die zitten allemaal thuis met een burn out joh :X
  maandag 9 mei 2022 @ 23:43:09 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684745
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is niet te voorspellen wat er gebeurt wanneer je de deur dicht smijt voor arbeidsmigranten zonder beleid om dat op te vangen.

Dus dan maar een zware accijns op bezorgdiensten instellen en tuinders en boeren gedwongen uitkopen. Dan komt het in ieder geval op een plek terecht waar we het kunnen hebben.

Maar nu graag jouw plan.
Dus het is niet te voorspellen wat er gebeurt, wellicht gebeurt er helemaal niets, maar laten we voor de zekerheid even 100.000 man binnenhalen... in een land met 18 miljoen mensen.

Om de bezorgdienst goedkoop te houden.

Nee, echt strak plan met visie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204684800
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus het is niet te voorspellen wat er gebeurt, wellicht gebeurt er helemaal niets, maar laten we voor de zekerheid even 100.000 man binnenhalen... in een land met 18 miljoen mensen.

Het is wel degelijk te voorspellen en dat weet je dondersgoed, we weten namelijk hoe de demografie zich ontwikkelt en we weten ook wat dat voor effect heeft op de arbeidsmarkt, de komende 20 jaar gaan er meer mensen uit de arbeidsmarkt dan er binnenkomen.
En degenen die er uit gaan leven langer dan ooit tevoren en dat legt een bepaalde druk op belastingen, pensioenen en zorg. En dus ook op de arbeidsmarkt.

Ik zeg overigens niet dat ik voorstander ben van 100.000 mensen binnenhalen of een ander random nummertje wat je tevoorschijn wil toveren, wel dat de demografische veranderingen reeel zijn en dat je daar niet zomaar overheen kan stappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 23:59:08 ]
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:06:47 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684843
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is wel degelijk te voorspellen en dat weet je dondersgoed, we weten namelijk hoe de demografie zich ontwikkelt en we weten ook wat dat voor effect heeft op de arbeidsmarkt, de komende 20 jaar gaan er meer mensen uit de arbeidsmarkt dan er binnenkomen.
En degenen die er uit gaan leven langer dan ooit tevoren en dat legt een bepaalde druk op belastingen, pensioenen en zorg. En dus ook op de arbeidsmarkt.

Ik zeg overigens niet dat ik voorstander ben van 100.000 mensen binnenhalen of een ander random nummertje wat je tevoorschijn wil toveren, wel dat de demografische veranderingen reeel zijn en dat je daar niet zomaar overheen kan stappen.
100.000 is het EU plan. Uit N-Afrika. Waarom vanuit daar is mij ook een raadsel.

Ja, OK, en hoe zie je dat nu precies voor je in een land met 18 miljoen inwoners? Om maar wat te noemen: waar gaan we al die arbeidsmigranten vestigen? Gewoon heel Nederland volbouwen? Omdat de bezorgdiensten anders duurder worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204684854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
100.000 is het EU plan. Uit N-Afrika. Waarom vanuit daar is mij ook een raadsel.

Ja, OK, en hoe zie je dat nu precies voor je in een land met 18 miljoen inwoners? Om maar wat te noemen: waar gaan we al die arbeidsmigranten vestigen?
Waar haal jij dat aantal van 100.000 vandaan want in het EU voorstel wordt niet over aantallen gesproken, dacht ik.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:11:47 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar haal jij dat aantal van 100.000 vandaan want in het EU voorstel wordt niet over aantallen gesproken, dacht ik.
Nee, met een reden:

"Over hoeveel arbeidsmigranten de Europese Unie de komende jaren moet toelaten, spreekt de Commissie zich niet uit. Dat is een nationale bevoegdheid. Het zou "politieke zelfmoord" zijn een aantal te noemen, zegt een betrokken EU-ambtenaar."

https://www.hln.be/buiten(...)-te-lossen~a7cf7300/

Dus bereid je maar vast voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204684871
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, met een reden:

"Over hoeveel arbeidsmigranten de Europese Unie de komende jaren moet toelaten, spreekt de Commissie zich niet uit. Dat is een nationale bevoegdheid. Het zou "politieke zelfmoord" zijn een aantal te noemen, zegt een betrokken EU-ambtenaar."

https://www.hln.be/buiten(...)-te-lossen~a7cf7300/

Dus bereid je maar vast voor.
Dus is jouw 100.000 volledig uit jouw fantasie ontsprongen en niet op feiten gebaseerd.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:14:01 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus is jouw 100.000 volledig uit jouw fantasie ontsprongen en niet op feiten gebaseerd.
Het is een legitieme gok.

Zeker als we de dramatische toekomstvoorspellingen van jou en Hex mogen geloven.

Uit hetzelfde stuk, waarom er geen aantallen gegeven worden;

"De animo onder de lidstaten om over legale migratie te praten is toch al niet groot nu er miljoenen vluchtelingen uit Oekraïne in Europa zijn."

Johhhh...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204684889
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is een legitieme gok.

Zeker als we de dramatische toekomstvoorspellingen van jou en Hex mogen geloven.
Ik doe geen voorspellingen, dat is weer een onjuiste voorstelling van zaken. Ik wees erop dat er data is om te zien hoe de arbeidsmarkt zich ontwikkeld de komende 20 jaar.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:18:09 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik doe geen voorspellingen, dat is weer een onjuiste voorstelling van zaken. Ik wees erop dat er data is om te zien hoe de arbeidsmarkt zich ontwikkeld de komende 20 jaar.
En dat is enkel op te lossen door arbeidsmigratie NU?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204684911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat is enkel op te lossen door arbeidsmigratie?
Heb jij mij dat horen zeggen? Volgens mij niet. Hexagon trouwens ook niet. Wat ik wel zeg is dat er dan keuzes gemaakt moeten worden en dat zijn keuzes die geen enkele politieke partij in Nederland wil gaan maken want dat gaat alleen maar op een tranendal voor die partij uitlopen. Puur realisme, overigens.

Ik heb overigens ook gezegd dat we eerst maar eens mensen moeten kunnen huisvesten maar, oh ironie, daar hebben we arbeidsmigranten voor nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 00:20:27 ]
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:22:08 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204684921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb jij mij dat horen zeggen? Volgens mij niet. Hexagon trouwens ook niet. Wat ik wel zeg is dat er dan keuzes gemaakt moeten worden en dat zijn keuzes die geen enkele politieke partij in Nederland wil gaan maken want dat gaat alleen maar op een tranendal voor die partij uitlopen. Puur realisme, overigens.

Ik heb overigens ook gezegd dat we eerst maar eens mensen moeten kunnen huisvesten maar, oh ironie, daar hebben we arbeidsmigranten voor nodig.
Zie edit: NU?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204684949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zie edit: NU?
Mijn antwoord veranderd op geen enkele wijze door die toevoeging.
pi_204684997
quote:

Ah, en die hebben zeker ook huisvesting nodig? En zorg? En infrastructuur? En pakketjesbezorgers? En daar hebben we, oh ironie, ook arbeidsmigranten voor nodig? :')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204685005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ah, en die hebben zeker ook huisvesting nodig? En zorg? En infrastructuur? En pakketjesbezorgers? En daar hebben we, oh ironie, ook arbeidsmigranten voor nodig? :')
Uh...nou, wat denk jij zelf? De Nederlandse bouw draait op buitenlandse werknemers momenteel, dacht ik.
pi_204685025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uh...nou, wat denk jij zelf? De Nederlandse bouw draait op buitenlandse werknemers momenteel, dacht ik.
Je propagandeert met je 'oplossing' een self-sustaining probleem. Ergens moet je - nu je eenmaal teveel mensen hebt binnengelaten - een verlies nemen. Idealiter pakken we een tijdmachine en luisteren naar Janmaat of vinden we een manier om groepen terug naar huis te lokken. Er zijn wrs genoeg huizen voor Nederlanders, niet voor 'buitenlandse werknemers'.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204685029
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:57 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Je propagandeert een self-sustaining probleem. Ergens moet je - nu je eenmaal teveel mensen hebt binnengelaten - een verlies nemen. Idealiter pakken we een tijdmachine en luisteren naar Janmaat of vinden we een manier om groepen terug naar huis te lokken. Er zijn wrs genoeg huizen voor Nederlanders, niet voor 'buitenlandse werknemers'.
Ik propageer helemaal niks, man. Ik geef een feit weer.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 01:02:20 #285
408813 crew  trein2000
pi_204685034
Met arbeidsmigratie op zich is niet zo veel mis. Waar wel iets mis mee is is de verstoring op de arbeidsmarkt die uitbuiting teweeg brengt. Daar moet je eens wat aan doen.

Te beginnen met een verbod op die idiote huisvestingspraktijken en sterk verbeterde handhaving van bestaande regelgeving qua arbeidstijden, arbo en dat soort werk.
zie email 27 oktober
pi_204685036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:59 schreef Tijger_m het volgende:
Ik propageer helemaal niks, man. Ik geef een feit weer.
Nope, nee. Dat wat jij denkt dat 'moet' en 'nodig is' zijn geen feiten. Naast dat het inschattingen betreft schuilen er ook nog eens morele overtuigingen onder.
pi_204685048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:02 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Nope, nee. Dat wat jij denkt dat 'moet' en 'nodig is' zijn geen feiten. Naast dat het inschattingen betreft schuilen er ook nog eens morele overtuigingen onder.
Je praat onzin. Ik stelde dat een groot deel van de bouw momenteel op buitenlandse werknemers draait. Dat is een feit.
pi_204685058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je praat onzin. Ik stelde dat een groot deel van de bouw momenteel op buitenlandse werknemers draait. Dat is een feit.
quote:
Ik heb het natuurlijk hierover wanneer ik stel dat je iets propagandeert.
pi_204685065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:09 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]
Ik heb het natuurlijk hierover wanneer ik stel dat je iets propagandeert.
Dan ben je aan het fantaseren. Ik geef de realiteit weer van de bouw op dit moment in Nederland die drijft op arbeidsmigranten. Meestal Oost-Europeanen uit de EU, overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 01:15:09 ]
pi_204685069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan ben je aan het fantaseren. Ik geef de realiteit weer van de bouw op dit moment in Nederland die drijft op arbeidsmigranten. Meestal Oost-Europeanen uit de EU, overigens.
Het probleem is alleen dat het totaal niet interessant of relevant is omdat jouw aangeboden oplossing er geen is. Over fantaseren gesproken...
pi_204685077
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:16 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het probleem is alleen dat het totaal niet interessant of relevant is omdat jouw aangeboden oplossing er geen is. Over fantaseren gesproken...
Ik bied geen oplossing. Je praat poep.
pi_204685081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik bied geen oplossing.
Precies.
pi_204685087
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:19 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Precies.
Waarom claim je dan dat ik een oplossing zou geven? Je spreekt jezelf tegen hier.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 05:29:59 #294
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_204685226
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Studeren is niet bedoeld om carrière te maken, maar om te studeren.

Juist dat blindstaren op rendabiliteit heeft ons in deze decadente debilititeit gebracht; gaat niet meer om de inhoud maar om de vorm. Rendement. Centjes.
De tragiek is ook dat het bedacht is door een wereldverbeteraar zakjapannertje in POL / Neoliberalisme wat houdt het in? #37
  dinsdag 10 mei 2022 @ 06:55:50 #295
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204685310
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:11 schreef halfway het volgende:

[..]
Hoeft niet. Ik ben ervaringsdeskundige met 45 arbeidsmigranten in dienst.
Ik ga er ook niet uitgebreid op in maar één ding is zeker er zijn zelden zoveel vooroordelen over migranten en werkgevers te lezen zoals hier.
klopt

stuur maar wat nederlanders weg , maar laat de werkwilligen hier blijven svp
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 10 mei 2022 @ 06:57:22 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204685317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
klopt

Het lijkt wel of de enige werknemers de migranten zijn ,
Nederlanders rijden de hele dag met de scootmobiel van patatzaak naar de lidl op en neer

De Bouw en de landbouw en tuinbouw draat op migranten, en hun families
De EU gaat er nog veel meer hier heen halen , ook uit Oekraine

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2022 07:21:36 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 10 mei 2022 @ 07:14:10 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204685346
quote:

[..]

Nee jouw visie is

We gooien rucksichtslos de deur dicht voor arbeidsmigranten terwijl er een groot tekort is aan werknemers. Verder doen we niets om dat op te vangen. En vervolgens kijken we wel wat er gebeurt en hopen we dat het goed komt. Want voor enige gevolgen wil je geen enkele verantwoordelijkheid nemen.

Wat gek dat de regering daar niet aan wil zo.
pi_204685378
quote:

[..]

Ach ja, de kosten liggen bij de samenleving en de baten bij de top van de piramide.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 08:21:04 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204685587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 07:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ach ja, de kosten liggen bij de samenleving en de baten bij de top van de piramide.
Gezien zijn pertinente weigering om te willen praten over een solide alternatief beleid gaat het volgen van zijn visie nog wel meer kosten.
pi_204685888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien zijn pertinente weigering om te willen praten over een solide alternatief beleid gaat het volgen van zijn visie nog wel meer kosten.
Je geeft aan zijn visie niet te kennen maar weet toch dat nog wel meer zal kosten…

Arbeidsmigratie zoals de EU en ook enkele Nederlandse partijen dat wensen is een heilloze weg. Zelfs de inspectie heeft dat aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')