abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204636191
pi_204636213
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 15:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh god, als je een afwijkende mening hebt ben je een eikel :')
Krap bij kas zitten is niet hetzelfde als onmogelijk, want niet alleen Grunn zit krap bij kas.

Maar ja, als je geld gaat vragen, lever dan tenminste iets wat minimaal op een van de vlakken vergelijkbaar liefst nog beter is.
Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.

Je bent een eikel omdat je hier een beetje gniffelend doet over het feit dat blijkbaar het Groningse experiment mislukt.....terwijl die mensen hun uiterste best hebben gedaan weer een leuk festival te organiseren maar helaas.....er moest wat geld bij. En dat staat uitstekend uitgelegd in dat krantenartikel.

En ik vind het heel terecht dat bezoekers dan wordt gevraagd een steentje bij te dragen. Dat hoeft niet van het belastinggeld betaald te worden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204636390
In before "haha lekker happen"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204636395
Ik kocht net kaartjes voor Aladdin. 2e rang. Met korting want musicalweek of zo. Maar ze kostten evengoed meer dan een dubbeltje. Maatje heeft er zin in :)

Vandaag gingen we wandelen en na afloop Radler met bitterballen op terras :Y)
Kaarsje opgestoken voor zijn overleden moeder want zondag is het Moederdag. En hij heeft écht nog wel steeds een moeder, ook al leeft ze niet meer, heb ik hem gezegd.
Terugwandelend moest hij wat zoeken naar woorden (want ongrijpbare zaken zijn lastig voor hem om te verwoorden), uiteindelijk werd het werd een duim omhoog ‘voor jij en ik want hij vindt het altijd zo gezellig’ O+

Dus de volgende keer gaan we weer zwemmen en een weekje later (op zijn verjaardag!) naar een festival hier in de stad. Want onze liefde voor muziek, daar hadden we tot dusver nog niks mee gedaan. Kan hij mij zien optreden :)

Beetje rozig nu O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 mei 2022 @ 17:17:14 #5
63722 z80
I fink you freaky
pi_204636399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Net als al die mensen op sites van kranten die klagen dat ze krantenartikelen niet kunnen lezen want paywall. Journalisten zijn ook geen vrijwilligers. Vind het ook wel eens jammer dat ik iets niet kan lezen, maar dat is dan maar zo.
Als er niet tig keer het zelfde bericht op de frontpage staat. De betaal berichten inhoudelijk ook zinvol zijn. En zonder taalfouten die zelfs mij nog opvallen. Zal ik eens gaan overwegen er voor te betalen.
Abo bij AD en Gelderlander gehad om wat "premium" berichten te kunnen lezen. Maar wat ontzettend slecht geschreven. Dat doen we dus niet meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204636400
Er zijn helaas meer festivals die niet meer gratis kunnen. Ben benieuwd welk effect dat heeft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_204637008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 16:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.

Je bent een eikel omdat je hier een beetje gniffelend doet over het feit dat blijkbaar het Groningse experiment mislukt.....terwijl die mensen hun uiterste best hebben gedaan weer een leuk festival te organiseren maar helaas.....er moest wat geld bij. En dat staat uitstekend uitgelegd in dat krantenartikel.

En ik vind het heel terecht dat bezoekers dan wordt gevraagd een steentje bij te dragen. Dat hoeft niet van het belastinggeld betaald te worden.
_O_ exact zoals ik het bedoelde.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204637068
Hmm.

Ik vind dat bevrijdingsfestivals georganiseerd horen te worden in publieke ruimte (park etc), gerund door vrijwilligers, met lokale bandjes die dolblij zijn dat ze ergens spelen waar zowaar mensen zijn die ze nog niet persoonlijk kennen.

En de tent waar je net iets te dure biertjes en hamburgers kan kopen betaalt stageld.

Ja, dan moet er nog geld bij. Een heel klein beetje. Van de gemeente voor de gemeente.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204637143
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:43 schreef sigme het volgende:
Hmm.

Ik vind dat bevrijdingsfestivals georganiseerd horen te worden in publieke ruimte (park etc), gerund door vrijwilligers, met lokale bandjes die dolblij zijn dat ze ergens spelen waar zowaar mensen zijn die ze nog niet persoonlijk kennen.

En de tent waar je net iets te dure biertjes en hamburgers kan kopen betaalt stageld.

Ja, dan moet er nog geld bij. Een heel klein beetje. Van de gemeente voor de gemeente.
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.

En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.

(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
pi_204637164
Goed, op naar de keukenzaak. Alweer. Ik kan geen keukenkastje meer zien :D
Maar we lijken er nu al een heel eind uit te zijn. Duurde even, we zijn wat wispelturig (niet qua stijl, wel qua kastindeling).
  donderdag 5 mei 2022 @ 18:54:51 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_204637187
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.

En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.

(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.

De zomerfeesten in Nijmegen draaien al jaren op die manier. De grote podia met betaalde artiesten. In de binnenstad bij de kroeg op straat een onbekende of net startende band.
pi_204637211
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.

Als je professionele artiesten wil inhuren voor je festival, ja, dan heb je mensen wiens broodwinning het is. En dan nóg is het gebruikelijk dat die op bepaalde momenten gratis komen. Bij inzameling voor goed doel bijvoorbeeld, of bij gratis bevrijdingsfestivals. Dat is geen moderne bezuiniging op kosten van de arme creatieve sappelaar ofzo, dat hoort bij geven en nemen en bij grote gebeurtenissen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204637220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:54 schreef z80 het volgende:

[..]
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.

De zomerfeesten in Nijmegen draaien al jaren op die manier. De grote podia met betaalde artiesten. In de binnenstad bij de kroeg op straat een onbekende of net startende band.
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.
Ik ben daar absoluut géén fan van als het over dit soort festivals gaat die er prima een vergoeding tegenover zouden mogen/moeten/kunnen zetten.

Ik werk ook niet voor exposure, ook niet als ik als onervaren kracht ergens begin. Ik ken niemand die dat verder doet, alleen in de culturele sector wordt het nog geaccepteerd/verwacht.
pi_204637259
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.
Ik ben daar absoluut géén fan van als het over dit soort festivals gaat die er prima een vergoeding tegenover zouden mogen/moeten/kunnen zetten.

Ik werk ook niet voor exposure, ook niet als ik als onervaren kracht ergens begin. Ik ken niemand die dat verder doet, alleen in de culturele sector wordt het nog geaccepteerd/verwacht.
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.

Ik heb echt echt écht genoeg bandjes geneukt gekend om te weten dat die echt voor de lol spelen op een festival. Spelen en wat bier, dan hebben ze een tópdag. Onbetaalbaar.
Net als de vrijwilligers die podia opbouwen. Kameraadschap, een dag met veel inzet en wat gratis bier, onbetaalbaar.

Het is pure armoe om dat allemaal te reduceren tot gemist geld.
pi_204637263
En we hebben het natuurlijk niet alleen over artiesten. Maar podiumbouwers, lichtmensen, beveiliging. Da's ook geen liefde werk?
pi_204637277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
En we hebben het natuurlijk niet alleen over artiesten. Maar podiumbouwers, lichtmensen, beveiliging. Da's ook geen liefde werk?
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.

Jazeker is dat wel liefdewerk! Liefde en een flesje bier.
Maar ik neem aan dat jij per se betaald wil worden voor elke dienst die jij een asielzoeker verleent?
pi_204637280
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.
Dat is precies wat er in de filmwereld enorm veel gebeurde. Freelancers heb ik tot ver in hun 30ste op kamers zien wonen, omdat bedrijven liever met gratis/goedkope studenten in zee gingen...
pi_204637287
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.
Dat is precies wat er in de filmwereld enorm veel gebeurde. Freelancers heb ik tot ver in hun 30ste op kamers zien wonen, omdat bedrijven liever met gratis/goedkope studenten in zee gingen...
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?

Dat lokale bandjes nu geen publiek meer krijgen?
pi_204637296
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.

Jazeker is dat wel liefdewerk! Liefde en een flesje bier.
Maar ik neem aan dat jij per se betaald wil worden voor elke dienst die jij een asielzoeker verleent?
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.
pi_204637309
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.

Ik heb echt echt écht genoeg bandjes geneukt gekend om te weten dat die echt voor de lol spelen op een festival. Spelen en wat bier, dan hebben ze een tópdag. Onbetaalbaar.
Net als de vrijwilligers die podia opbouwen. Kameraadschap, een dag met veel inzet en wat gratis bier, onbetaalbaar.

Het is pure armoe om dat allemaal te reduceren tot gemist geld.

QFT. Alles uit deze post.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204637323
Vriend van mij werkt, oa, als organisator van evenementen. Je wil niet weten hoe vaak men zegt "we kunnen je niet betalen, maar er is genoeg exposure". Alleen, dat zeggen er steeds meer. Alsof hij niet hoeft te eten
pi_204637326
quote:
5s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?

Dat lokale bandjes nu geen publiek meer krijgen?
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?
En dat Ludolf smalend in zijn handen stond te wrijven dat het festival daarom in het water tuinde?

En dat ik (en Kaatje en P) het helemaal geen gek iets vinden dat een festival geld vraagt voor geleverde diensten?
Daarbij dus dat ik niet zo'n fan ben van het idee dat dit soort werk maar uit liefde en gratis gedaan moet worden, omdat het mensen wiens broodwinning het is buiten spel zet? (Tenzij ze het gratis en uit liefde willen doen.)
pi_204637334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.
Oh. Vrijmarkten.

Ja, daar kom ik ook niet voor humpen. Maar voor een leuk festival wel hoor. En als je die niet hebt als gemeente, doe je als gemeente toch echt wat fout, wat je niet oplost door entree te gaan heffen.

Maar gelukkig stikt het van de vrijwilligers voor asielzoekers, dus als ik jou was zou ik er snel meer stoppen. Of ervoor betaald willen worden, want je pleegt pure broodroof voor mensen die het betaald zouden kunnen doen.
pi_204637371
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Candaasje het volgende:
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?
En dat Ludolf smalend in zijn handen stond te wrijven dat het festival daarom in het water tuinde?
Een festival dat altijd gratis was vroeg nu entreegeld. Noem jij dat een 'gratis festival' (want dat is het alle keren minus een geweest) of een 'geen gratis festival' omdat deze editie dat niet was?

En ik mag ook lijen dat een poging om vanaf nu een gratis festival om te katten naar een betaald festival, door de gehele gemeenschap met hoongejuich wordt ontvangen. In plaats van als 'fatsoenlijk om mensen te betalen voor hun arbeid'.
pi_204637395
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriend van mij werkt, oa, als organisator van evenementen. Je wil niet weten hoe vaak men zegt "we kunnen je niet betalen, maar er is genoeg exposure". Alleen, dat zeggen er steeds meer. Alsof hij niet hoeft te eten
En het verband met lokale bevrijdingsfestivals is.. ?
Dat het logisch is om mensen die *geen* geld hoeven te verdienen uit de markt te prijzen omdat 'men' nu eenmaal geld dient te verdienen?
pi_204637421
quote:
5s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:13 schreef sigme het volgende:

[..]
En het verband met lokale bevrijdingsfestivals is.. ?
Dat het logisch is om mensen die *geen* geld hoeven te verdienen uit de markt te prijzen omdat 'men' nu eenmaal geld dient te verdienen?
Dat men steeds vaker verwacht dat het "om niet" gedaan kan worden. Want exposure.
Niet een persé een bevrijdingsfestival, maar veel vaker voor van alles en nog wat.
De kosten van een bevrijdingsfestival worden deels gedragen door committee 4 en 5 mei en de lokale festivals. En daar zit minder geld, vooral door minder sponsoren.
pi_204637457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat men steeds vaker verwacht dat het "om niet" gedaan kan worden. Want exposure.
Niet een persé een bevrijdingsfestival, maar veel vaker voor van alles en nog wat.
De kosten van een bevrijdingsfestival worden deels gedragen door committee 4 en 5 mei en de lokale festivals. En daar zit minder geld, vooral door minder sponsoren.
En het verband tussen wat altijd al gratis festivals waren en dat bij commerciële festivals gratis arbeid wordt gevraagd is..?

Dat je vindt dat alles betaald moet gaan worden wat ook wel betaald gedaan wordt?

Ga je je vrijwilligerswerk voor asielzoekers al opgeven omdat dat ook in de commerciële juridische en maatschappelijke hulpverlening gratis arbeid best op prijs gesteld wordt?
pi_204637743
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:21 schreef sigme het volgende:

[..]
En het verband tussen wat altijd al gratis festivals waren en dat bij commerciële festivals gratis arbeid wordt gevraagd is..?

Dat je vindt dat alles betaald moet gaan worden wat ook wel betaald gedaan wordt?

Ga je je vrijwilligerswerk voor asielzoekers al opgeven omdat dat ook in de commerciële juridische en maatschappelijke hulpverlening gratis arbeid best op prijs gesteld wordt?
Ik ben vrijwilliger, naast een aantal betaalde krachten. En ja, er moet geld naar Vluchtelingen werk omdat de computers betaald moeten worden, locaties gehuurd moeten worden etc. Gemeente zegt ook niet, VOG voor vrijwilligers hoeft VWN niet te betalen.
Waarom zou de verhuurder van het gebouw zeggen "goh jullie doen goed werk, je hoeft niet te betalen".

Dat zal een verhuurder van podia (heb ik het niet over de opbouwers maar het daadwerkelijke ding) ook niet zeggen. Dat zal de eigenaar van de ingehuurde beveiliging ook niet zeggen. Het bedrijf dat de wc's levert ook niet.
  donderdag 5 mei 2022 @ 19:54:51 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_204637842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ben vrijwilliger, naast een aantal betaalde krachten. En ja, er moet geld naar Vluchtelingen werk omdat de computers betaald moeten worden, locaties gehuurd moeten worden etc. Gemeente zegt ook niet, VOG voor vrijwilligers hoeft VWN niet te betalen.
Waarom zou de verhuurder van het gebouw zeggen "goh jullie doen goed werk, je hoeft niet te betalen".

Dat zal een verhuurder van podia (heb ik het niet over de opbouwers maar het daadwerkelijke ding) ook niet zeggen. Dat zal de eigenaar van de ingehuurde beveiliging ook niet zeggen. Het bedrijf dat de wc's levert ook niet.
Een gratis festival is niet gratis. Ja de entree is gratis. Mogelijk de band gratis en een boel vrijwilligers voor een appel en ei.
Maar alle gemaakte kosten voor het festival zelf komen uit de verkoop van consumpties, sponsoring en mogelijk een bijdrage uit de gemeente kas.
pi_204638426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Omdat als de verhuurder het om te beginnen gratis doet omdat hij graag iets goeds doet voor de mensheid, ook geen huur (of entreegeld) hoort te gaan vragen omdat er ook verhuurders zijn van winkels die wel geld vragen. Je draait het om!

Het is om te beginnen gratis, met zoveel mogelijk mensen die er *niets* aan WILLEN verdienen. Als het dan toch te duur wordt, heb je érgens teveel mensen zitten die er WEL aan willen verdienen. Door dan de geldschrapers te gaan belonen, ondergraaf je de mensen die het voor de leut deden. Wordt het daar leuker van? Beter? Professioneler? Dat laatste alleen maar in de zin van geldgeldgeld is de enige waarde die telt.
En daar ben ik geen voorstander van. Dus zie ik een poging om een feest te 'verzakelijken' naar eredienst aan de mammon, graag mislukken.
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 20:59:22 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204638611
Goed, als je een beetje van de achtergrond kent, dan weet je dat er meerdere opties waren om meer geld in het laatje te krijgen. De organisatie heeft bewust gekozen voor de makkelijkste en minst populaire: entree. Je had op je klompen kunnen aanvoelen dat veel mensen dan naar een andere plaats zouden gaan. Of gewoon niet zouden komen.

Nou ja, dat is dus uitgekomen: Assen riep mensen op niet meer te komen terwijl Groningen niet uitverkocht is. En die domheid kan ik dus wel om lachen, zeker omdat bijvoorbeeld andere steden het dus zonder entree wel voor elkaar hebben gekregen. Bovendien van wat ik dan mensen die er verstand van hebben heb gehoord is dat de artiesten die in Zwolle of Assen komen, interessanter zijn.

Als bijvoorbeeld Ebelt Jan van Dijk opzoek op LinkedIn, dan lijkt mij van vrijwilliger geen sprake. Dus ja, het afgeven op vrijwilligers die hard werken voel ik niet zo. Als je er voor wordt betaald moet je je werk goed doen.

Kom toch niet rond met "grote" namen, voor minder geld kun je wat lokaals regelen. Suzan&Freek zullen zeker ¤15.000 rekenen voor een uurtje muziek. Maar ja, dan heb je een uurtje muziek die zo universeel is, tenminste ik vind het weinig karakter hebben. Voor die ¤15.000 heb je ook een paar coverbands die elk 2,5 uur spelen. Wat een echt goede band is uit de provincie Grunn is Papa di Grazi, die rekenen uit m'n hoofd ¤4250 voor 2*1 uur.

En ook in het segment van 1500-2000 zit genoeg leuks. Om over de lokale hobbyisten die met ¤100 de man en een kist bier na afloop een fantastische dag hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204638795
Laten we er maar over ophouden. Hier komen we toch niet uit.
Een gratis festival zou mooi zijn, hopelijk kan dat zo veel mogelijk blijven. Maar ik snap ook dat dat momenteel niet lukt. En dan beter een festival waar een beetje voor betaald moet worden dan geen festival. Want dat is dan het alternatief.
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 21:13:40 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204638849
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Laten we er maar over ophouden.
Omdat je niet van iedereen bijval krijgt? _O-

quote:
En dan beter een festival waar een beetje voor betaald moet worden dan geen festival. Want dat is dan het alternatief.
Die worden hier geopperd.
pi_204638873
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Omdat je niet van iedereen bijval krijgt? _O-
[..]
Ik blijf bij mijn mening en dat mag een ander ook. Maar het is nu heen en weer gekaats

Die worden hier geopperd.
  Official ESF Kreviewer donderdag 5 mei 2022 @ 21:16:41 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204638892
Eens met sigme.

Het ging er toch ook om dat dit een enorm festival is? Ik snap niet dat dat de standaard is geworden. Alles moet groter en professioneler. Geen wonder dat het dan niet meer uit kan.

Vind toch de kneuterige bandjes die voor een kratje bier op de hoek bij de kerk spelen een stuk leuker dan 'freek en susan' op een mega podium.

Als je een enorm festival wil met bijbehorende kosten, ga je maar naar whatever-pop.
  donderdag 5 mei 2022 @ 22:30:03 #36
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204640326
Als ik nooit meer de namen (en stemmen van) Susan en Freek meer hoef te horen, zou dat heel prettig zijn.

De Twarres van de 20's :r
Spoilers!
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 22:49:35 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204640736
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik nooit meer de namen (en stemmen van) Susan en Freek meer hoef te horen, zou dat heel prettig zijn.

De Twarres van de 20's :r
Dat zegt me niks. Klinkt als Tarrel. Weet niet uit welk tijdperk die komen, maar allicht komt er vrij vlot een generatie die S&F niet kent :P

S&F zingen niet vals, maar ja verder snap ik hun populariteit niet zo. Ik vind het erg uitwisselbaar en zonder karakter.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 mei 2022 @ 23:00:22 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204641036
Leuk hoor voor Feyenoord
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204641192
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat zegt me niks. Klinkt als Tarrel. Weet niet uit welk tijdperk die komen, maar allicht komt er vrij vlot een generatie die S&F niet kent :P

S&F zingen niet vals, maar ja verder snap ik hun populariteit niet zo. Ik vind het erg uitwisselbaar en zonder karakter.
Met dat laatste ben ik het wel eens :D

Twarres ken je toch wel? Als geiten konden zingen, klonk het zo :Y

pi_204641263
Ik kocht zojuist een keuken *O*
pi_204641631
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik kocht zojuist een keuken *O*
Gefeliciteerd *O*
pi_204641690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd *O*
We hebben er maar 3 keukenzaken en 5 gesprekken over gedaan :') _O-
(Wel 3 gesprekken bij één en dezelfde zaak. Die is het ook geworden. )
Nog even los van de andere rondjes die we door zaken hebben gelopen, maar dat was meer vlug even rondkijken.

Duurt nog wel tot oktober/november tot de keuken geleverd wordt, maar goed, hebben we extra lang de tijd voorpret en de ruimte om alles klaar te maken in het huis.

Nooit bedacht hoeveel fancy snufjes we straks krijgen. Het is nog wat onwennig.
pi_204641750
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nog even los van de andere rondjes die we door zaken hebben gelopen, maar dat was meer vlug even rondkijken.

Duurt nog wel tot oktober/november tot de keuken geleverd wordt, maar goed, hebben we extra lang de tijd voorpret en de ruimte om alles klaar te maken in het huis.

Krijgen we een tekening te zien evt pm?
pi_204641763
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Snufjes zijn leuk (en eng). Weet je al wanneer jullie over gaan?
pi_204641811
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 00:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Krijgen we een tekening te zien evt pm?
Ja, de meneer van de keukenzaak gaat hem inscannen. Want we hebben geen fancy 3D plaatjes, het is gewoon met zwarte pen getekend met de hand en dan in de zaak zelf de fronten/blad/greepjes erbij gepakt en door de showroom heen gerend om voorbeelden te bekijken :D .

Maar zodra ik die tekeningen heb en even alle productnrs kan ik wel even een overzichtje maken :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Snufjes zijn leuk (en eng). Weet je al wanneer jullie over gaan?
Ik heb geen idee of we de WiFi functie van de vaatwasser ooit gaan gebruiken ( :D ) maar vooruit, het zit er nu eenmaal op en het blauwe lichtje op de vloer (geeft aan of ie nog draait) en de verlichting binnenin is vast handig . We gaan ook Quookeren (jullie schuld!) 8-) , en we hebben een oven gekozen met een zgn. "slide in' mechanisme. Dat is vooral omdat we anders met de hoogte van de oven zitten; die komt boven de koelkast en omdat we graag een hogere koelkast wilden, zit de oven vrij hoog. Als je dan de deur open klapt, brand je je armen daar al snel aan. Bij zo'n slide in verdwijnt de deur dus onderin de oven.

20 mei gaan we tekenen en krijgen we de sleutel. Wanneer we precies over gaan moeten we nog bekijken, eerst gaat ons eigen huis nog in de verkoop. Daar worden 16 mei de foto's van gemaakt, en wrs. 30 en 31 mei zijn dan de bezichtigingen. Voordat het dan weer allemaal rond is zitten we denk ik ergens in de zomer. Tot die tijd kunnen we dus hier blijven wonen, wat wel fijn is met verbouwing. We hebben in juni ook nog 3 weken vrij, dus wellicht overnachten we er dan toch ook al eens omdat we dan tussen het klussen door lekker kunnen genieten van het bos en de konijnen ook buiten kunnen rondrennen.
pi_204642094
Keuken voor @Candaasje! *O*
pi_204642146
Het klinkt als een hippe keuken *O*
Hejje ook afzuiging in je werkblad ipv een hangende afzuigkap? Lijkt tegenwoordig de standaard te zijn.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 06:25:50 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204642158
Mogguh :W Onderweg naar de NOP, dagje in de installatie
  vrijdag 6 mei 2022 @ 07:14:53 #49
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642259
Hm. Gisteren is Dora ergens van...onder de indruk geweest. Ze lag gewoon buiten en de neus ging omhoog en toen werd ze alert. Ze heeft wat gepiept, trillen, staart naar beneden en ze ging zelfs "schuilen" bij ons en onder de tafel buiten. Hele tijd naar de lucht kijken, schichtig. Er was niks. Geen geluid, niks.
Ze heeft dat de hele avond volgehouden. :{ Ook binnen. Ging ze voor het raam staan enzo.

Vannacht heeft ze boven geslapen en ik kom nu met d'r beneden en ze gaat weer alert uit het raam kijken...Ik heb echt geen idee wat er is, maar ik hoop dat het snel slijt. :{
pi_204642292
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 00:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, de meneer van de keukenzaak gaat hem inscannen. Want we hebben geen fancy 3D plaatjes, het is gewoon met zwarte pen getekend met de hand en dan in de zaak zelf de fronten/blad/greepjes erbij gepakt en door de showroom heen gerend om voorbeelden te bekijken :D .

Maar zodra ik die tekeningen heb en even alle productnrs kan ik wel even een overzichtje maken :Y
[..]
Ik heb geen idee of we de WiFi functie van de vaatwasser ooit gaan gebruiken ( :D ) maar vooruit, het zit er nu eenmaal op en het blauwe lichtje op de vloer (geeft aan of ie nog draait) en de verlichting binnenin is vast handig . We gaan ook Quookeren (jullie schuld!) 8-) , en we hebben een oven gekozen met een zgn. "slide in' mechanisme. Dat is vooral omdat we anders met de hoogte van de oven zitten; die komt boven de koelkast en omdat we graag een hogere koelkast wilden, zit de oven vrij hoog. Als je dan de deur open klapt, brand je je armen daar al snel aan. Bij zo'n slide in verdwijnt de deur dus onderin de oven.

20 mei gaan we tekenen en krijgen we de sleutel. Wanneer we precies over gaan moeten we nog bekijken, eerst gaat ons eigen huis nog in de verkoop. Daar worden 16 mei de foto's van gemaakt, en wrs. 30 en 31 mei zijn dan de bezichtigingen. Voordat het dan weer allemaal rond is zitten we denk ik ergens in de zomer. Tot die tijd kunnen we dus hier blijven wonen, wat wel fijn is met verbouwing. We hebben in juni ook nog 3 weken vrij, dus wellicht overnachten we er dan toch ook al eens omdat we dan tussen het klussen door lekker kunnen genieten van het bos en de konijnen ook buiten kunnen rondrennen.
Komt steeds dichterbij allemaal, dat grote mensenhuis met een keuken *O* *O*
pi_204642294
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:14 schreef Lonaa het volgende:
Hm. Gisteren is Dora ergens van...onder de indruk geweest. Ze lag gewoon buiten en de neus ging omhoog en toen werd ze alert. Ze heeft wat gepiept, trillen, staart naar beneden en ze ging zelfs "schuilen" bij ons en onder de tafel buiten. Hele tijd naar de lucht kijken, schichtig. Er was niks. Geen geluid, niks.
Ze heeft dat de hele avond volgehouden. :{ Ook binnen. Ging ze voor het raam staan enzo.

Vannacht heeft ze boven geslapen en ik kom nu met d'r beneden en ze gaat weer alert uit het raam kijken...Ik heb echt geen idee wat er is, maar ik hoop dat het snel slijt. :{
Wat naar! Spoken in d'r hoofd :{
  vrijdag 6 mei 2022 @ 07:27:08 #52
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642304
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat naar! Spoken in d'r hoofd :{
Ja, echt heel sneu. :{ Ik kan er ook niks aan doen, want ze gelooft me niet zeg maar. :')

Het is al wel minder erg dan gisteren gelukkig. Er liepen net mensen buiten en toen ging ze wel alert van de bank af en even door het raam kijken en rondlopen maar inmiddels ligt ze wel weer op de bank.

Bleh.

Moet ook zo met Poes2 naar de DA. Die heeft een oor met pus en narigheid en daar zit nu 10 dagen AB in. Nu kijken of oor schoon is en of er geen onderliggend probleem is zoals een poliep of tumor, want dat kon de DA niet zien de vorige keer.
Ook wel sneu, waarschijnlijk heeft ze die ontsteking best lang gehad. Ik zag wel af en toe vies oor maar Poes1 wast Poes2 altijd en die heeft de buitenkant van het oor dus goed schoon gehouden, waardoor de ontsteking niet zichtbaar was. :X
pi_204642694
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 06:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het klinkt als een hippe keuken *O*
Hejje ook afzuiging in je werkblad ipv een hangende afzuigkap? Lijkt tegenwoordig de standaard te zijn.
Ja, het kan nog wel veel hipper hoor. We hebben geen wijnkoelkast, ingebouwd koffieapparaat of WiFi op de oven. Het idee was gewoon 'een oven die bakt, en vooruit, een inductieplaat'. Werd dus toch ietsje hipper, maar vooral ook door het gestoei met de indeling. (Het is een kleine keuken, ik wilde daarom geen bovenkasten, maar je moet toch ergens wel al je zooi kwijt.)

En niet gekozen voor afzuiging in de kookplaat. We gaan de oude bestaande koof in de hoek wat aanpassen en dan de afzuiging daar in bouwen. Afzuiging kan dan mooi naar buiten :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Komt steeds dichterbij allemaal, dat grote mensenhuis met een keuken *O* *O*
Jup! Nouja die keuken duurt nog wel even, in de tussentijd dus nog hier koken of anders op een gasstelletje in het nieuwe huis :P
pi_204642697
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, echt heel sneu. :{ Ik kan er ook niks aan doen, want ze gelooft me niet zeg maar. :')

Het is al wel minder erg dan gisteren gelukkig. Er liepen net mensen buiten en toen ging ze wel alert van de bank af en even door het raam kijken en rondlopen maar inmiddels ligt ze wel weer op de bank.

Bleh.

Moet ook zo met Poes2 naar de DA. Die heeft een oor met pus en narigheid en daar zit nu 10 dagen AB in. Nu kijken of oor schoon is en of er geen onderliggend probleem is zoals een poliep of tumor, want dat kon de DA niet zien de vorige keer.
Ook wel sneu, waarschijnlijk heeft ze die ontsteking best lang gehad. Ik zag wel af en toe vies oor maar Poes1 wast Poes2 altijd en die heeft de buitenkant van het oor dus goed schoon gehouden, waardoor de ontsteking niet zichtbaar was. :X
Voorzichtige knuffel voor Dora :*

En ook voor Poes1. Niet gek dat je het dan niet gezien hebt joh! :*
pi_204642721
Goedemorgen
Na 3 maanden eindelijk een datum waarop oma naar de gesloten afdeling kan -O-
Het wordt wel echt tijd maar toch naar.
pi_204642832
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 08:52 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Na 3 maanden eindelijk een datum waarop oma naar de gesloten afdeling kan -O-
Het wordt wel echt tijd maar toch naar.
Och, ik dacht dat ze er al woonde
pi_204642865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 09:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Och, ik dacht dat ze er al woonde
Nee, ging (weer) allerlei dingen fout dus duurt een stuk langer dan we dachten.
En een paar maanden is best lang in deze situatie.
Maar nu lijkt het dan echt zo ver.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 09:34:18 #58
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642946
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 08:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Voorzichtige knuffel voor Dora :*

En ook voor Poes1. Niet gek dat je het dan niet gezien hebt joh! :*
Ik voel me niet schuldig tegenover poes2.

We zalven nog een paar dagen voor de zekerheid maar verder was er niks zichtbaar.

Heb Dora's gedrag wel gemeld. DA vond het ook gek en we hopen maar dat het een incident was. Als het nog een keer gebeurd moet ik filmen en met Dora daarheen.

Ze gedraagt zich nu wel weer oke. Ietsje alerter, niet meer gealarmeerd.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 09:39:27 #59
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642990
Wat ik wel heel fijn vond aan Dora gisteren is dat ze niet wilde vluchten maar mijn schaduw werd. Ze zocht haar veiligheid bij mij. O+ Dat is nieuw.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 10:10:23 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204643227
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 08:47 schreef Candaasje het volgende:
het kan nog wel veel hipper hoor.
Ik zou overigens nooit (meer) een oven boven de koelkast willen. Die warmte zo dicht bij de koelkast lijkt me niet goed, buiten het feit dat het onpraktisch is. In mijn vorige huis heb ik 2x een koelkast kapot gehad en vermoedelijk om die reden.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 10:16:37 #61
63722 z80
I fink you freaky
pi_204643304
Morgen.
Was draait, gft bak inmiddels geleegd en nu de tweede mok koffie voor mijn neus.
Als de temperatuur buiten nog wat wil stijgen kan ik de gft bak weer vullen. Laatste restje van deze bult.
pi_204643343
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:10 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik zou overigens nooit (meer) een oven boven de koelkast willen. Die warmte zo dicht bij de koelkast lijkt me niet goed, buiten het feit dat het onpraktisch is. In mijn vorige huis heb ik 2x een koelkast kapot gehad en vermoedelijk om die reden.
Ik ben daar niet zo bang voor, dat m'n koelkast het daarom begeeft. Het was eerst wel een twijfelpunt in het ontwerp, maar warmte stijgt op en het zou allemaal goed geïsoleerd moeten zijn rond de apparaten zelf, plus geventileerd. (op Tweakers zijn er zelfs mensen die de oven ónder de koelkast plaatsen. Dat lijkt me gevoelsmatig dan weer minder verstandig, maar schijnt ook weinig problemen op te leveren :D ). Het zijn ook beide goed bekendstaande merken (NEFF en Liebbher) in de hoop dat het ook allemaal wat langer mee gaat en wat beter afgewerkt is. Geen garantie natuurlijk. Maar we nemen de gok. Het idee om de oven onder de kookplaat te doen was er namelijk wel, maar hebben we door het ruimtegebrek toch moeten wijzigen. Was nog een hele puzzel.

Het onpraktische zie ik niet zo? :)
  vrijdag 6 mei 2022 @ 10:23:11 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_204643377
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ben daar niet zo bang voor, dat m'n koelkast het daarom begeeft. Het was eerst wel een twijfelpunt in het ontwerp, maar warmte stijgt op en het zou allemaal goed geïsoleerd moeten zijn rond de apparaten zelf, plus geventileerd. (op Tweakers zijn er zelfs mensen die de oven ónder de koelkast plaatsen. Dat lijkt me gevoelsmatig dan weer minder verstandig, maar schijnt ook weinig problemen op te leveren :D ). Het zijn ook beide goed bekendstaande merken (NEFF en Liebbher) in de hoop dat het ook allemaal wat langer mee gaat en wat beter afgewerkt is. Geen garantie natuurlijk. Maar we nemen de gok. Het idee om de oven onder de kookplaat te doen was er namelijk wel, maar hebben we door het ruimtegebrek toch moeten wijzigen. Was nog een hele puzzel.

Het onpraktische zie ik niet zo? :)
Oven onder de koelkast lijkt me een minder goede keuze mbt de warmteafgifte.
En indien de oven boven de koelkast in een afgesloten kast zit, lees achterkant dicht, zal de koelkast er geen last van hebben.
pi_204643392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Oven onder de koelkast lijkt me een minder goede keuze mbt de warmteafgifte.
En indien de oven boven de koelkast in een afgesloten kast zit, lees achterkant dicht, zal de koelkast er geen last van hebben.
Hij komt er inderdaad boven. Het idee om anders op je knieën te moeten gaan zitten om in je oven te kunnen kijken vind ik sowieso matig :P
pi_204643525
Ik ga zo maar eens wandelen. De verkoper belde, dat er post was van de verzekering voor ons. (Hij controleert regelmatig het huis). Hij Vroeg nog of hij het op moest sturen. Maar ik ga het wel even halen.
pi_204643553
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga zo maar eens wandelen. De verkoper belde, dat er post was van de verzekering voor ons. (Hij controleert regelmatig het huis). Hij Vroeg nog of hij het op moest sturen. Maar ik ga het wel even halen.
*O* langs je huis O+

En tof dat het keukenontwerp nu klaar is. Ik doe even een 'ik heb helemaal geen verstand van auto's keukens' opmerking: wat voor kleur wordt de keuken? (misschien heb ik er overheen gelezen).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 10:44:24 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204643586
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:37 schreef Candaasje het volgende:
k ga zo maar eens wandelen.
Dat is toch iets van 20km ofzo.
pi_204643789
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:44 schreef Kreator het volgende:

Dat is toch iets van 20km ofzo.
Heb ik gelijk weer genoeg bewogen voor de rest van de week! 8-) En dan moet ik nog terug...
pi_204643842
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
*O* langs je huis O+

En tof dat het keukenontwerp nu klaar is. Ik doe even een 'ik heb helemaal geen verstand van auto's keukens' opmerking: wat voor kleur wordt de keuken? (misschien heb ik er overheen gelezen).
:D

Houtfronten, keramieken (beetje ruwer en 6cm dik) grijs aanrechtblad, en dan aan de zijkant van het aanrechtblok en helemaal om de hogere kast heen dikkere, witte omlijstingen zodat dit het hout wat breekt. Zwarte rechte greepjes (niet te opvallend).

Het is hier op geïnspireerd, alleen hebben wij dan geen grote woonkeuken met losstaand fornuis. Dus alles is ook wat minder breed/dik/lomp dan op deze foto. Onze spoelbak wordt ook 'gewoon' RVS en niet onderbouw, want dat is geen goed idee in combinatie met keramiek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204643889
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks, Candaasje. *O*
pi_204643908
Wij gaan vanmiddag naar de tegelboer voor de badkamer en het toilet. Ik ben heel benieuwd. We hadden vorige week de badkamer-afspraak al, maar ik vind de tegels toch wel allesbepalend.
pi_204643909
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:11 schreef Myraela het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks, Candaasje. *O*
Ik ook :D Maar ik heb er wel vertrouwen in.

Geloof dat ik jouw werkblad ook nog heb gezien, of in elk geval een soortgelijk iets. Zag sowieso wel heel gave stenen werkbladen, maar voor de ruimte en hoe het huis nu is, voor ons niet zo passend.
pi_204643927
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik ook :D Maar ik heb er wel vertrouwen in.

Geloof dat ik jouw werkblad ook nog heb gezien, of in elk geval een soortgelijk iets. Zag sowieso wel heel gave stenen werkbladen, maar voor de ruimte en hoe het huis nu is, voor ons niet zo passend.
Waar? Wij zijn iets soortgelijks nog niet tegengekomen in Nederland. Helaas, want ik zou stiekem wel wat meer willen kunnen vergelijken en onderhandelen. Maar we gaan volgend weekend wel naar nog een keukenzaak in Duitsland die wel dezelfde leverancier hebben.
pi_204644005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Waar? Wij zijn iets soortgelijks nog niet tegengekomen in Nederland. Helaas, want ik zou stiekem wel wat meer willen kunnen vergelijken en onderhandelen. Maar we gaan volgend weekend wel naar nog een keukenzaak in Duitsland die wel dezelfde leverancier hebben.
Velthuizen keukens in Woudenberg. Maar ik weet niet zeker meer of er evenveel 'werk' qua kleuren in zit als jullie staaltje, als ik het nog even vergelijk. (Hoewel ze wel veel spectaculaire stenen bladen hadden). Qua prijzen denk ik niet dat het echt gaat helpen, wij zijn uiteindelijk met een andere (kleinere) keukenzaak verder gegaan omdat het prijsverschil echt heel fors was (en we kregen er minder voor terug...)
Wel heel mooie zaak verder hoor, en goede recensies, maar als je een heel boek opgestuurd krijgt van tevoren met strikjes erom, en ze het bij de afspraak hebben over 'volgende keer gaan we het 3D ontwerp bekijken in de viewing room'... dan euh... nouja, daar hangt wel een prijskaartje aan :P
  vrijdag 6 mei 2022 @ 11:39:06 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204644214
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Houtfronten, keramieken (beetje ruwer en 6cm dik) grijs aanrechtblad, en dan aan de zijkant van het aanrechtblok en helemaal om de hogere kast heen dikkere, witte omlijstingen zodat dit het hout wat breekt. Zwarte rechte greepjes (niet te opvallend).

Het is hier op geïnspireerd, alleen hebben wij dan geen grote woonkeuken met losstaand fornuis. Dus alles is ook wat minder breed/dik/lomp dan op deze foto. Onze spoelbak wordt ook 'gewoon' RVS en niet onderbouw, want dat is geen goed idee in combinatie met keramiek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het klinkt echt heel tof _O_

Ik kan me alleen moeilijk een voorstelling maken van de oven op de koelkast. Maar dat komt denk ik omdat ik een koelkast op ooghoogte wil hebben. Daarboven een oven lijkt me ietsje onpraktisch :P
Spoilers!
pi_204644259
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik kan me alleen moeilijk een voorstelling maken van de oven op de koelkast. Maar dat komt denk ik omdat ik een koelkast op ooghoogte wil hebben. Daarboven een oven lijkt me ietsje onpraktisch :P
Ik denk dat, wanneer je een tafelmodel koelkast hebt, de oven op ooghoogte zit.
pi_204644272
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oven komt ook op ongeveer ooghoogte. We gaan namelijk de koelkast wat lager laten plaatsen, waarbij de plint smaller wordt. Omdat de koelkast in een aparte kast zit, dus niet aan het verdere aanrechtblok vast, kan dat zonder dat het er gelijk debiel uitziet (want dan zouden je plinten opeens ongelijk zijn).
Koelkast is 1.20m, en plint wordt dan een cm of 3-5 (genoeg voor de beluchting e.d.).

Ze hadden in de winkel een mooi liftsysteem om dat te laten zien/ervaren. Als we het niet zouden verlagen, dan hadden ze het wegens risico op brandwonden enkel met een advies om het níet te doen met tegenzin geleverd. En dan enkel als het een 45cm hoge oven was geweest, want 60cm zou te gevaarlijk worden.
Daarom dus ook een oven met zo'n deur die inschuift onderin, (en geleiders om de bakplaat naar buiten te trekken) want anders brand je alsnog snel je armen. Hierdoor kan het dus ook wel weer een 60cm oven worden :)
pi_204644573
Wij hebben een koelkast van 1.10 en daar boven de oven. Dat werkt op zich prima, hoewel voor mij makkelijk dan mijn 10 centimeter kleine lief. Maar je hebt dan wel een debiel kleine koelkast zonder vriesvak. Wij hebben dat opgelost met eentje van 480 liter in de inpandige garage O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 12:54:17 #79
217702 Lonaa
Honger!
pi_204644987
Ik heb me in mijn leven een aantal keer goed verbrand aan een oven, die waren allemaal laag. :')
pi_204645161
Oven boven koelkast meldt. Die zal op zo’n 140cm zitten gok ik.
Oven en koelkast doen het al jaren prima, ik verbrand me zelden. Iets lager zou fijn zijn, want met zware ovenschalen til ik wel net iets boven mijn macht. Gelukkig heb ik die niet vaak. En de ruimte in de koelkast zou ik dan weer missen.

Ik heb geen hippe inschuifdeur maar mis het ook niet. Wel altijd eraan denken die deur dicht te klatsen, want hij hangt precies op kinhoogte en recht op een hoek van mijn ‘wandel’route.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 13:37:26 #81
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204645358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben een koelkast van 1.10 en daar boven de oven. Dat werkt op zich prima, hoewel voor mij makkelijk dan mijn 10 centimeter kleine lief. Maar je hebt dan wel een debiel kleine koelkast zonder vriesvak. Wij hebben dat opgelost met eentje van 480 liter in de inpandige garage O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oven boven koelkast meldt. Die zal op zo’n 140cm zitten gok ik.
Oven en koelkast doen het al jaren prima, ik verbrand me zelden. Iets lager zou fijn zijn, want met zware ovenschalen til ik wel net iets boven mijn macht. Gelukkig heb ik die niet vaak. En de ruimte in de koelkast zou ik dan weer missen.

Ik heb geen hippe inschuifdeur maar mis het ook niet. Wel altijd eraan denken die deur dicht te klatsen, want hij hangt precies op kinhoogte en recht op een hoek van mijn ‘wandel’route.
Jullie maken het voor mij niet makkelijker om dit te visualiseren.
Spoilers!
pi_204645400
Ik heb de oven op (ik denk) aanrechthoogte. Ernaast is ook een stuk aanrecht dus oven open en ik schuif een schotel vrij makkelijk op het aanrecht. Hoger zou ik niet moeten en laag heb ik jaren gehad, ook niet fijn vond ik.
Vrienden van mij hebben nu ook de afwasmachine verhoogd staan, da's ook best handig wanneer je op leeftijd bent ;)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 14:24:45 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204645681
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
mijn 10 centimeter kleine lief
Nice. Gaat het nu over je vibrator?
pi_204645684
O+ Krea O+ is er weer O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 14:28:44 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204645698
Foto gespot van 10cm vriend.

pi_204645704
Wanneer je een ruim dakterras hebt maar geen stalling voor je caravan

(foto van mijn nichtje die op vakantie is ergens in Australië)

vrijdag 6 mei 2022 @ 14:32:18 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204645716
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 14:28 schreef Kreator het volgende:
Foto gespot van 10cm vriend.

[ afbeelding ]
Rick & Morty altijd ^O^
  vrijdag 6 mei 2022 @ 15:32:56 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204646068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb de oven op (ik denk) aanrechthoogte. Ernaast is ook een stuk aanrecht dus oven open en ik schuif een schotel vrij makkelijk op het aanrecht. Hoger zou ik niet moeten en laag heb ik jaren gehad, ook niet fijn vond ik.
Vrienden van mij hebben nu ook de afwasmachine verhoogd staan, da's ook best handig wanneer je op leeftijd bent ;)
Wij hebben nu een afwasmachine op die hoogte. Iedereen vind het een geweldig idee.
Behalve dat ie gewoon random midden in de muur staat. _O-
pi_204646198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hebben nu een afwasmachine op die hoogte. Iedereen vind het een geweldig idee.
Klinkt inderdaad wel als een goed idee. Wel benieuwd hoe het er echt uit ziet :D

Het geld voor de schutting heeft de verzekering alweer uitgekeerd *O* Dat gaan we volgende week maar als zakgeld gebruiken in Gent :+
pi_204646229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Daar kan ik me weer geen voorstelling van maken? Ingebouwd in de muur?
Stel dat ik nu een nieuwe keuken zou nemen, dan zou de vaatwasser ook meer de hoogte in gaan. Maar dan moet er wel heel veel aangepast worden aan de keuken.
pi_204646250
Het zwembad staat.

Hoch die hände! *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204646313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar kan ik me weer geen voorstelling van maken? Ingebouwd in de muur?
Stel dat ik nu een nieuwe keuken zou nemen, dan zou de vaatwasser ook meer de hoogte in gaan. Maar dan moet er wel heel veel aangepast worden aan de keuken.
Ik dacht dat @Leandra het ook heeft in haar nieuwe keuken.

Bij ons opperde mijn schoonvader hetzelfde idee, maar dan zouden we steeds de halve keuken door moeten met alle (vieze) vaat.

Niet dat die keuken zo groot is, maar dan is dichter in de buurt van de gootsteen wel makkelijker.
pi_204646314
Krijg je een vacature van een recruiter. Vlak bij je woonplaats. In Velp.
Ja meid, er zijn 2 Velp's in Nederland en deze ligt 50 km verderop.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:06:18 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204646769
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik dacht dat @:Leandra het ook heeft in haar nieuwe keuken.

Bij ons opperde mijn schoonvader hetzelfde idee, maar dan zouden we steeds de halve keuken door moeten met alle (vieze) vaat.

Niet dat die keuken zo groot is, maar dan is dichter in de buurt van de gootsteen wel makkelijker.
Hier idd ook een vaatwasser op hoogte, aan de ene kant van de keuken een kastenwand met, van links naar rechts: koelvriescombinatie, servieskast en vaatwasser, onder de vaatwasser een lade, boven de vaatwasser kastruimte.

Vaatwasser met RVS front.

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204646783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:

Je krijgt straks een nieuwe ebike!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 mei 2022 @ 17:26:34 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204647047
Weekend.

Komende week mag ik meedoen aan het Radio-onderzoek. Invullen per kwartier wat je luistert, waar en hoe :P
Vroeger was dat in een boekje, nu digitaal al is het systeem nog altijd hetzelfde.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:31:13 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204647101
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:26 schreef borisz het volgende:
Weekend.

Komende week mag ik meedoen aan het Radio-onderzoek. Invullen per kwartier wat je luistert, waar en hoe :P
Vroeger was dat in een boekje, nu digitaal al is het systeem nog altijd hetzelfde.
Ik doe ook mee, bij deze
Ma 0:00-23:59, niet
Di 0:00-23:59, niet
Wo 0:00-23:59, niet
Do 0:00-23:59, niet
Vr 0:00-23:59, niet
Za 0:00-23:59, niet
Z0 0:00-23:59, niet
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:32:00 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204647114
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
recruiters, echt, die moeten ze naast architecten hangen, aan hun duimen.
pi_204647218
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je krijgt straks een nieuwe ebike!
Duh...

De naam van de vacature Commercieel Binnendienst Medewerker. De omschrijving komt neer op callcenter werk.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:42:19 #100
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204647235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
recruiters, echt, die moeten ze naast architecten hangen, aan hun duimen.
Ja, je komt pareltjes tegen.
De meneer van gisteren heb ik het advies gegeven om, voordat hij mails gaat versturen, even z'n tekst na te lezen. In 3 mails aan mij, 1x Hi zeggen en 2x mijn voornaam fout spellen geeft mij weinig vertrouwen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:43:19 #101
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204647242
Wat een mooie keuken @Leandra
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:44:07 #102
217702 Lonaa
Honger!
pi_204647248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik doe ook mee, bij deze
Ma 0:00-23:59, niet
Di 0:00-23:59, niet
Wo 0:00-23:59, niet
Do 0:00-23:59, niet
Vr 0:00-23:59, niet
Za 0:00-23:59, niet
Z0 0:00-23:59, niet
Ok bedankt Piet.
pi_204647263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, je komt pareltjes tegen.
De meneer van gisteren heb ik het advies gegeven om, voordat hij mails gaat versturen, even z'n tekst na te lezen. In 3 mails aan mij, 1x Hi zeggen en 2x mijn voornaam fout spellen geeft mij weinig vertrouwen.
Ik had ook sollicitatiebrieven met verkeerd gespelde achternaam van mijn leidinggevende.

Controleer je brieven 10x omg :X
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:50:39 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204647290
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een mooie keuken @:Leandra
Thnx O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:50:41 #105
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204647291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had ook sollicitatiebrieven met verkeerd gespelde achternaam van mijn leidinggevende.

Controleer je brieven 10x omg :X
Of laat het een ander lezen. Of wacht een dag.
Heb ik laatst gelukkig ook gedaan. Had een mooie brief, wilde er nog wat invoegen.
Volgende dag nog een keer doorgelezen en toen bleek dat de ingevoegde zin totaal niet liep.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:57:56 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204647353
Had een sollicitatie bij een bedrijf in Arnhem. Kreeg een mail terug waarin men zich bedankte voor het geweldig gesprek dat ze met me hadden gehad en wilden weten hoe ik het ervaren had. Ik had helemaal geen gesprek gehad daar. Ik belde de recruiter, voicemail. Stuurde hem een mail dat er waarschijnlijk iets fout was gegaan. Hij bedankte opnieuw voor het geweldige gesprek en schreef dat hij mij van de verdere procedure op de hoogte zou houden.
Toevallig werkt mijn ex daar die mij belde en vertelde, wat mij nou gebeurde, via linkedin had men gezien dat wij elkaar kenden en men vroeg referenties, hij raakte met die manager in gesprek over de job en hij kreeg hem aangeboden. Verder prima, gun het de schat van harte.
Kreeg gisteren een afwijzing. Werkelijk, recruiters.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:13:53 #107
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204647483
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had een sollicitatie bij een bedrijf in Arnhem. Kreeg een mail terug waarin men zich bedankte voor het geweldig gesprek dat ze met me hadden gehad en wilden weten hoe ik het ervaren had. Ik had helemaal geen gesprek gehad daar. Ik belde de recruiter, voicemail. Stuurde hem een mail dat er waarschijnlijk iets fout was gegaan. Hij bedankte opnieuw voor het geweldige gesprek en schreef dat hij mij van de verdere procedure op de hoogte zou houden.
Toevallig werkt mijn ex daar die mij belde en vertelde, wat mij nou gebeurde, via linkedin had men gezien dat wij elkaar kenden en men vroeg referenties, hij raakte met die manager in gesprek over de job en hij kreeg hem aangeboden. Verder prima, gun het de schat van harte.
Kreeg gisteren een afwijzing. Werkelijk, recruiters.
_O-
pi_204647565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
Jullie maken het voor mij niet makkelijker om dit te visualiseren.
Oh :') :') :+
pi_204647575
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 14:24 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nice. Gaat het nu over je vibrator?
:Y Ik ga trouwen met mijn vibrator ja ^)
pi_204647606
Ik ging moestuinzaadjes bestellen bij de intratuin waaronder paksoi. Ik kreeg palmkool :') Contact opgenomen met de klantenservice die gingen de vraag doorspelen naar de betreffende vestiging (een zakje zaad van 2 euro hè, mooi dat het goed uitgezocht wordt :+ ). Toen kreeg ik bericht dat ik een nieuw zakje paksoi kreeg en de palmkool mocht ik houden. Weer een postnl-persoon op pad met een doos met een zakje zaad. Open ik het zojuist: palmkool :') :') :')

Ik voel een nascholinkje aankomen voor een medewerker van intratuin Barneveld :+ Mocht iemand palmkoolzaadjes willen? O-)
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:34:22 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204647676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ging moestuinzaadjes bestellen bij de intratuin waaronder paksoi. Ik kreeg palmkool :') Contact opgenomen met de klantenservice die gingen de vraag doorspelen naar de betreffende vestiging (een zakje zaad van 2 euro hè, mooi dat het goed uitgezocht wordt :+ ). Toen kreeg ik bericht dat ik een nieuw zakje paksoi kreeg en de palmkool mocht ik houden. Weer een postnl-persoon op pad met een doos met een zakje zaad. Open ik het zojuist: palmkool :') :') :')

Ik voel een nascholinkje aankomen voor een medewerker van intratuin Barneveld :+ Mocht iemand palmkoolzaadjes willen? O-)
_O-

Mooie keuken @Leandra :)

Ik ben gaar. Ik heb net 5 boerderijwinkels bezocht om samples af te geven en een 6e om een bestelling af te leveren.
En omdat al die winkels geen acceptabele aardappels hebben, moest ik daarna nog naar de Jumbo, wat ik een beetje ;( en :') vond. Jumbo had wel een spectaculaire aardappelaanbieding dus dat was tof. Bij een winkel kreeg ik gratis eieren en bij een andere kocht ik 1200 gram aardbeien voor 3 euro.
Spoilers!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:03:25 #112
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204647905
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O-

Mooie keuken @:leandra :)

Ik ben gaar. Ik heb net 5 boerderijwinkels bezocht om samples af te geven en een 6e om een bestelling af te leveren.
En omdat al die winkels geen acceptabele aardappels hebben, moest ik daarna nog naar de Jumbo, wat ik een beetje ;( en :') vond. Jumbo had wel een spectaculaire aardappelaanbieding dus dat was tof. Bij een winkel kreeg ik gratis eieren en bij een andere kocht ik 1200 gram aardbeien voor 3 euro.
ohh die aardbeien, lekker veel voor weinig.
pi_204647916
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:Y Ik ga trouwen met mijn vibrator ja ^)
Ga je trouwen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204647932
Ik kocht 5 kg aspergestukken voor 7,50. Nu schil ik me een ongeluk.
pi_204647947
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ga je trouwen?
Ja *O*
pi_204647958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja *O*
*O*
Noice!
Story?
pi_204647997
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
*O*
Noice!
Story?
Weinig story. Geen aanzoek, gewoon zomaar een doorgehakte knoop op zondagmiddag. Hier op het dorp en daarna eten, over een half jaar ongeveer, klein gezelschap met ouders, siblings en beste vrienden, geen trouwjurk(en), een heel blij kind ('feestje! gezellig! mooie kleren! lekker eten!') én mijn vader die mijn moeder mailde om te delen hoe blij hij voor ons is, wat in meerdere opzichten bijzonder en ontroerend is. De getuigen zijn gevraagd (zij drie, ik een :P ), zalen gereserveerd en ringen besteld *)

En ik ben vast voornemens er geen sprookjesachtige gestileerde droomdag van te maken :+
pi_204648009
Oeh, ik heb weer een veiling gewonnen op bva. Nu nog voor het eerst zo'n bezorgdienst proberen.
pi_204648011
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hier idd ook een vaatwasser op hoogte, aan de ene kant van de keuken een kastenwand met, van links naar rechts: koelvriescombinatie, servieskast en vaatwasser, onder de vaatwasser een lade, boven de vaatwasser kastruimte.

Vaatwasser met RVS front.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SPOILER
Stomme vraag misschien, maar waarom dat hoogteverschil in je werkblad?
pi_204648024
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Weinig story. Geen aanzoek, gewoon zomaar een doorgehakte knoop op zondagmiddag. Hier op het dorp en daarna eten, over een half jaar ongeveer, klein gezelschap met ouders, siblings en beste vrienden, geen trouwjurk(en), een heel blij kind ('feestje! gezellig! mooie kleren! lekker eten!') én mijn vader die mijn moeder mailde om te delen hoe blij hij voor ons is, wat in meerdere opzichten bijzonder en ontroerend is. De getuigen zijn gevraagd (zij drie, ik een :P ), zalen gereserveerd en ringen besteld *)

En ik ben vast voornemens er geen sprookjesachtige gestileerde droomdag van te maken :+
Toch klinkt het al tof. O+
pi_204648040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:17 schreef Myraela het volgende:

[..]
Zonder het antwoord te weten kan ik je vertellen dat Mrs V heel blij was geweest als wij dat ook hadden gehad.
Met iets meer dan 10 cm verschil tussen de lange en de korte en de keuken op hoogte passend voor de lange, schijnt koken soms best moeilijk te zijn voor de korte. M.n. roeren in hoge pannen.

Had hier prima gekund ook nog, koken zit in een ander blok dan spoelen, maar ik wilde niet O-)
pi_204648041
quote:

[..]

Maar wel eten *O*
Eten is feest.
Waar eten?
pi_204648045
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zonder het antwoord te weten kan ik je vertellen dat Mrs V heel blij was geweest als wij dat ook hadden gehad.
Met iets meer dan 10 cm verschil tussen de lange en de korte en de keuken op hoogte passend voor de lange, schijnt koken soms best moeilijk te zijn. M.n. roeren in hoge pannen.
Gelukkig mag ze toch niet koken in je keuken O-)
pi_204648050
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Met iets meer dan 10 cm verschil tussen de lange en de korte en de keuken op hoogte passend voor de lange, schijnt koken soms best moeilijk te zijn. M.n. roeren in hoge pannen.
Ahja, dat klinkt eigenlijk best wel logisch. :D
pi_204648053
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Gelukkig mag ze toch niet koken in je keuken O-)
Zelden idd.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:27:45 #126
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204648088
Wat leuk @Clubsoda gefeliciteerd *O*
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 19:37:51 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204648158
Zo weer thuis. Als ik al m'n vakantiedagen tot en met september invul heb ik niet super veel meer over voor.

Vandaag weer wat overuren. 6:30 tot 18:30 dus 11,5u. En rest van de week ook al langer gewerkt dus volgende week vrijdag kan ik me wel twee uurtjes vrij veroorloven *O*
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 19:40:51 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204648188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Thnx O+
Volgende keer wat beter nadenken over type nummers van apparatuur.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 19:43:24 #129
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204648223
quote:

[..]

Je kunt de uitnodigingen gewoon via DM sturen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:55:03 #130
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204648334
@Vanyel ik heb net deze gemaakt in de IP. Enorme aanrader al bleef het wat te dun. Volgende keer eet ik het met rijst ipv gebakken aardappels

SPOILER
pi_204648976
Is dat niet sneller klaar zonder snelkook dan met? Recept ziet er ook al onwijs snel uit.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:52:36 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204649007
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik kocht 5 kg aspergestukken voor 7,50. Nu schil ik me een ongeluk.
:9
Spoilers!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:53:25 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204649020
quote:

[..]

Klinkt goed :Y
Spoilers!
pi_204649071
Gefeliciteerd @Clubsoda ^) O+
Klinkt als het soort bruiloft dat ik nog wel acceptabel zou vinden als ik ooit zou moeten trouwen!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:02:41 #135
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204649106
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:49 schreef Vanyel het volgende:
Is dat niet sneller klaar zonder snelkook dan met? Recept ziet er ook al onwijs snel uit.
Denk niet dat het heel veel uitmaakt, maar kreeg het recept op een ip pagina op fb. Het origineel is ook gewoon in een pan gemaakt.
pi_204649147
Zo frustrerend. Vandaag bij de tegelleverancier geweest. Maar die kan dus puur de tegels leveren, die weet weer niet hoeveel vervolgens de tegelzetter van het project er bovenop gaat doen en dan hebben we de badkamerleverancier die er verder nog een feestje van gaat maken. Oftewel, niets te onderhandelen maar wel 3 zaken die je allemaal een poot uit proberen te draaien en 0 duidelijkheid kunnen geven. :')

We willen wel een leuke terrazzo tegel die iedereen verschrikkelijk gaat vinden. En die ik met 2 seconde Googlen ergens al goedkoper kan vinden.

vrijdag 6 mei 2022 @ 21:16:01 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204649273
quote:

En dat terwijl dat over het algemeen juist een hele fijne intratuin is, met vaardige medewerkers.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:23:44 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204649356
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:17 schreef Myraela het volgende:

[..]
Het arbotechnisch correcte antwoord: zo heb je een deel met een perfecte snijhoogte en een deel met een perfecte kookhoogte.
Het autistische antwoord: zo voorkom je dat je een werkblad hebt met een naad erin :@
Het hoge deel is 210 cm lang, het lage 150 cm, het is 110 cm breed en een blad uit één stuk van 360*110 is niet te krijgen, en indien wel dan is het onbetaalbaar :D

Maar... los van het feit dat het vooral een handige oplossing was voor mijn innerlijke autist die een naad in het blad niet kon handelen is het bij nader inzien ook echt een fijne oplossing, je werkt nooit te hoog of te laag, er is altijd een plekje met een fijne werkhoogte.

Mochten we toch nog een keer een ander huis bouwen dan komt er weer een vergelijkbare keuken in, dit is zoiets waarvan je niet weet dat je het wilt tot je het hebt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 06-05-2022 21:35:30 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:26:57 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204649393
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:40 schreef Kreator het volgende:

[..]
Volgende keer wat beter nadenken over type nummers van apparatuur.
Welke dan specifiek? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204649412
Deze autist snapt je wel. :D Al moet ik ook even wennen aan het hoogteverschil.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:31:04 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204649456
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:06 schreef Myraela het volgende:
Zo frustrerend. Vandaag bij de tegelleverancier geweest. Maar die kan dus puur de tegels leveren, die weet weer niet hoeveel vervolgens de tegelzetter van het project er bovenop gaat doen en dan hebben we de badkamerleverancier die er verder nog een feestje van gaat maken. Oftewel, niets te onderhandelen maar wel 3 zaken die je allemaal een poot uit proberen te draaien en 0 duidelijkheid kunnen geven. :')

We willen wel een leuke terrazzo tegel die iedereen verschrikkelijk gaat vinden. En die ik met 2 seconde Googlen ergens al goedkoper kan vinden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind die tegel voor sommige ruimtes geweldig.
Echt terrazzo laten leggen zal ook wel onbetaalbaar zijn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:33:06 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204649484
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:28 schreef Myraela het volgende:
Deze autist snapt je wel. :D Al moet ik ook even wennen aan het hoogteverschil.
Wij ook, het idee was op papier al aardig maar dan is er nog altijd de werkelijkheid... en die viel alleen maar mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 21:34:08 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204649499
quote:

Je hebt zeker op zondag besteld :D
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:39:09 #144
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204649558
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind dit juist wel een leuke tegel. Waar gaat die komen?
pi_204649643
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik vind dit juist wel een leuke tegel. Waar gaat die komen?
Vloertegel, in zowel de badkamer als het toiletje denken we nu. We waren van plan om ook nog een muur met gekleurde (geel) tegels te doen. Maar we neigen nu toch gewoon naar verder helemaal wit. Ook gewoon om geld te besparen, want het is ook gewoon een keer op.
pi_204649652
Gefeliciteerd @Clubsoda

Ik vind 't wel 'n mooie tegel hoor @Myraela
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:57:00 #147
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204649734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Vloertegel, in zowel de badkamer als het toiletje denken we nu. We waren van plan om ook nog een muur met gekleurde (geel) tegels te doen. Maar we neigen nu toch gewoon naar verder helemaal wit. Ook gewoon om geld te besparen, want het is ook gewoon een keer op.
Ik vind m echt heel leuk. En best slim (en goedkoper) om de muren wit te houden. Ik heb in het toilet een paar maanden geleden plaktegels op de bovenste rij geplakt, gaat het vervelen (ze zijn statisch en niet gelijmd) kan ik er zo iets anders op plakken
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 21:58:08 #148
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204649745
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van die trendgevoelige meuk. Zou nooit kiezen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 21:59:59 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204649764
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat terwijl dat over het algemeen juist een hele fijne intratuin is, met vaardige medewerkers.
Eurofleur in Leusden. Perfect. Zoveel beter dan intratuin.
pi_204649771
@Clubsoda ik probeer te ontdekken wanneer wij onze matras gekocht hebben. Dat was vlak na jullie... O-)
pi_204649818
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:00 schreef Vanyel het volgende:
@:Clubsoda ik probeer te ontdekken wanneer wij onze matras gekocht hebben. Dat was vlak na jullie... O-)
Oktober 2017.
pi_204650047
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oktober 2017.
O+ O+
Wij hebben nergens meer mail ervan, vreemd genoeg.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:38:41 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204650181
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:59 schreef Kreator het volgende:

[..]
Eurofleur in Leusden. Perfect. Zoveel beter dan intratuin.
Dat sowieso, Eurofleur is O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 mei 2022 @ 22:43:54 #154
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204650222
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben in dit geval niet iedereen. :+
pi_204650556
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is niet grijs. Dus prima tegel _O_
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 23:22:44 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204650655
Sis van Rossem is niet meer. Jammer, keek graag naar Hier zijn de van Rossems
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 23:31:04 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204650735
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Van die trendgevoelige meuk. Zou nooit kiezen.
Zulke tegels kun je leuk combineren met een mosgroene wc pot om nog meer eens een trend van weleer er in te gooien :D
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:13:18 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204651858
Hmpf. Vroeg. Kan nog wel een uurtje extra gebruiken.

Maar! Vandaag wordt dan eindelijk een terras gelegd! Na bijna 6 jaar kunnen we eind van de dag ergens zitten waar onze stoel niet weg zakt *O*
Spoilers!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:19:55 #159
217702 Lonaa
Honger!
pi_204651869
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmpf. Vroeg. Kan nog wel een uurtje extra gebruiken.

Maar! Vandaag wordt dan eindelijk een terras gelegd! Na bijna 6 jaar kunnen we eind van de dag ergens zitten waar onze stoel niet weg zakt *O*
qft
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:24:52 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204651881
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
qft
Die witte kutkat maakte me om 5 uur wakker. Prrr, snorharen tegen mijn oog. Prrr. Poot tegen mijn arm.
}:|
Iedereen uit bed, ik om te plassen. Hans hyper. Ik weer naar boven. Het witte speciaaltje volgde mij dus die moest weer maar beneden worden gebracht aangezien ze honger had.

:')
Spoilers!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:28:02 #161
217702 Lonaa
Honger!
pi_204651886
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die witte kutkat maakte me om 5 uur wakker. Prrr, snorharen tegen mijn oog. Prrr. Poot tegen mijn arm.
Iedereen uit bed, ik om te plassen. Hans hyper. Ik weer naar boven. Het witte speciaaltje volgde mij dus die moest weer maar beneden worden gebracht aangezien ze honger had.

Hier deden beide katten "Let me sing you the song of my people" om 6:51. Top.

Ik heb overigens debiel last van hooikoorts, ondanks pillen. }:|
Vanochtend wat rondprutsen, misschien wat boodschappen en we hebben vanmiddag bierfestival.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 mei 2022 @ 07:40:23 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204651914
Moggel. :)
Dagwandeling Nunspeet het bos in. Richting Het Verscholen Dorp.
pi_204651929
Mogge.

Het is een heel vaag beetje natachtige hier, en bewolkt. En stil.
Mijn moeder komt hier om 9u voor koffie maar ik wil NU koffie.
Dan maar een beetje veel koffie c_/
pi_204651958
Mogge

Hier maak Elin me standaard wakker tussen 5-6 want brokjes nodig. Er zit heus nog wat in de bak maar er moet meer bij :?

Er komen straks heel veel pakjes en boodschappen. Als het eerste nou vroeg komt en het laatste laat kan ik nog even een rondje fietsen
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:11:35 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204652033
Ik heb voor mezelf eigenlijk helemaal geen plan voor vandaag. Dat gebeurt nooit. Kom er ook net pas achter :D

Ik ga wel wat prutsen in de moestuin. De druppelslang aansluiten en de rekken voor de tomaten plaatsen.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 7 mei 2022 @ 08:18:40 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204652067
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:28 schreef Lonaa het volgende:
bierfestival.
Ik mis dit.

Wij hadden optreden van Vieze Jack (een local, briljant) en bloemencorso (ultra dom. Wel veel bier). Tijdens bloemencorso zijn we op verkansie. Dat was de jaarplanning van het dorp.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:20:09 #167
217702 Lonaa
Honger!
pi_204652074
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:18 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik mis dit.

Wij hadden optreden van Vieze Jack (een local, briljant) en bloemencorso (ultra dom. Wel veel bier). Tijdens bloemencorso zijn we op verkansie. Dat was de jaarplanning van het dorp.
Je kunt ook ergens anders heen natuurlijk. Het dorp uit, zeg maar.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:20:53 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204652078
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:18 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik mis dit.

Ben je niet meer welkom in Enschede of mag je het dorp niet uit?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:42:37 #169
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204652168
Ik krijg tussen de normale nieuwsmeldingen bij google af en toe een melding van de satirische site Nieuwspaal. Iedere keer weer denk ik WAT?? en dan zie ik dat het nieuwspaal is.
Deze kon zo van de Volkskrant zijn
Kwetsend broodgerecht ‘wentelteefjes’ krijgt andere naam
pi_204652178
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik had niet eens een kat maar werd gewoon zelf om 2 wakker. Duurde nogal lang }:|
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:59:16 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204652248
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had niet eens een kat maar werd gewoon zelf om 2 wakker. Duurde nogal lang }:|
Dat is echt nog stommer. Dan kan je niet eens iemand of iets de schuld geven }:|
Spoilers!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:01:08 #172
217702 Lonaa
Honger!
pi_204652263
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is echt nog stommer. Dan kan je niet eens iemand of iets de schuld geven }:|
Het universum. Dat doe ik meestal.
pi_204652264
Tuurlijk wel.
Ligt aan Mrs V }:|
  Official ESF Kreviewer zaterdag 7 mei 2022 @ 09:03:18 #174
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204652282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Je kunt ook ergens anders heen natuurlijk. Het dorp uit, zeg maar.
Onmogelijk.

(Zuipen is toch handiger als je niet nog 135km moet rijden)
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:04:05 #175
217702 Lonaa
Honger!
pi_204652288
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:03 schreef Kreator het volgende:

[..]
Onmogelijk.

Kom slapen dan.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:52:52 #176
217702 Lonaa
Honger!
pi_204652721
That killed le topique
  zaterdag 7 mei 2022 @ 10:11:19 #177
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204652866
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:03 schreef Kreator het volgende:

[..]
Onmogelijk.

Daar hebben ze hotels voor uitgevonden *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204652952
Wat een stralende dag O+
pi_204653004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 10:21 schreef Sarabi het volgende:
Wat een stralende dag O+
Mooie dag hiervoor
_O-
https://www.fijnedagvan.n(...)het-naakt-tuinieren/
pi_204653112
Afrikaandermarkt geweest. *O*
  zaterdag 7 mei 2022 @ 10:40:43 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204653123
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 10:39 schreef Myraela het volgende:
Afrikaandermarkt geweest. *O*
Vertel meer dan!
Spoilers!
pi_204653146
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vertel meer dan!
Meh. De gebruikelijke chagrijn van de 1 euro bakken was deze keer gewoon echt een hufter. Maar verder wel leuke dingen gehaald. 12 doosjes frambozen voor 2.5 euro, 4 artisjokken voor 1.25, 4 nashi peren en de rest ben ik alweer vergeten. :D

En daarna een straatje verderop bij m'n favoriete bakker m'n allerfavorietste eierkoek met hazelnoten gehaald. O+
pi_204653185
En vervoer voor m'n bva veiling geregeld. Wel wat duurder dan de items zelf, maar alsnog maar 175 euro inclusief bezorgen voor twee bankdelen die normaal samen bijna 1200 euro zouden kosten dus ik ben helemaal blij. *O*
pi_204653294
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb voor mezelf eigenlijk helemaal geen plan voor vandaag. Dat gebeurt nooit. Kom er ook net pas achter :D

Ik ga wel wat prutsen in de moestuin. De druppelslang aansluiten en de rekken voor de tomaten plaatsen.
Dit klinkt al als plannen in mijn boekje. :D

Overigens had ik ook geen plannen. Maar het is nog geen 11 uur en ben dus al naar de markt geweest, de bakker, de supermarkt, pakketje opgehaald en naar de budgetfood store waar ze wat lekkere snacks hadden. :9

Dit is m'n nieuwe craving. Ze zijn lekker zoet, lekkere kokos en heerlijk krokant. O+

zaterdag 7 mei 2022 @ 11:25:21 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204653591
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 10:43 schreef Myraela het volgende:

[..]
Meh. De gebruikelijke chagrijn van de 1 euro bakken was deze keer gewoon echt een hufter. Maar verder wel leuke dingen gehaald. 12 doosjes frambozen voor 2.5 euro, 4 artisjokken voor 1.25, 4 nashi peren en de rest ben ik alweer vergeten. :D

En daarna een straatje verderop bij m'n favoriete bakker m'n allerfavorietste eierkoek met hazelnoten gehaald. O+
Goeie deal. Die karma bites klinken prima :9

Ik heb het prima naar mijn zin. Er is niets dat echt moet vandaag. Dat gebeurt niet heel vaak. Vooral niet in het moestuinseizoen.
Tot nu toe heb ik de aardbeien van gisteren verwerkt, tomatenrekken geplaatst, de vaatwasser gedaan en de wasmachine gevuld.

Ik heb het wel onaangenaam warm maar dat komt geloof ik ook doordat ik niet zo fit ben.
Spoilers!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 11:25:58 #187
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204653600
En nee. Ik ga niet naakt tuinieren.
Spoilers!
pi_204653635
pi_204653653
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
En nee. Ik ga niet naakt tuinieren.
pi_204653681
Mijn plannen voor vandaag na heerlijk uitgeslapen te hebben, zo even in de zon koffie.
Wasje zit in de machine.
Dan goed stofzuigen en schoonmaken daar waar Muis heeft geleefd.
We denken RIP muis, laatste dagen niets meer waargenomen! Hij heeft de ijsblokzakjes kapoet geknaagd in de ovenlade waar hij tijdelijk was ingetrokken.
Muizenpasta laten we op de 3 verschillende plekken staan.
pi_204653772
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 11:32 schreef Blues het volgende:
Mijn plannen voor vandaag na heerlijk uitgeslapen te hebben, zo even in de zon koffie.
Wasje zit in de machine.
Dan goed stofzuigen en schoonmaken daar waar Muis heeft geleefd.
We denken RIP muis, laatste dagen niets meer waargenomen! Hij heeft de ijsblokzakjes kapoet geknaagd in de ovenlade waar hij tijdelijk was ingetrokken.
Muizenpasta laten we op de 3 verschillende plekken staan.
Je hebt zo ongeveer mijn plannen O+

Ik had wel een wekker om half zes ivm oproepdienst (altijd bang dat ik niet van de telefoon wakker zou worden). Toen was ik eigk best wakker dus boekje gelezen en wat op de telefoon geprutst tot 7 uur en daarna word ik niet meer gebeld. Officieel weekend dus :)
Nog een dutje gedaan, nu wasjes doen.
En poetsen waar mijn woonkamermuis zich heeft begeven. Als ze weer terugkomt gaan de katten een nachtje dienst doen in de woonkamer :Y)

Hebben ze over twee weken (als ik op *O* vakantie *O* ga) sowieso al. Plus rest van het huis.
pi_204653983
Dus ondanks poes toch muis! Dappere krijgertjes🐭🐭
  zaterdag 7 mei 2022 @ 12:19:02 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204654154
Gefeliciteerd! @Clubsoda
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204654372
Muis gevonden met overal stofzuigen en schoonmaken *O*
Deaud in een pasta val achter de bank.
-O- en *O*
Miljoen keutels everywhere :{w
  zaterdag 7 mei 2022 @ 12:49:34 #195
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204654391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 10:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dit klinkt al als plannen in mijn boekje. :D

Overigens had ik ook geen plannen. Maar het is nog geen 11 uur en ben dus al naar de markt geweest, de bakker, de supermarkt, pakketje opgehaald en naar de budgetfood store waar ze wat lekkere snacks hadden. :9

Dit is m'n nieuwe craving. Ze zijn lekker zoet, lekkere kokos en heerlijk krokant. O+

[ afbeelding ]
Oh dat verkopen ze zeker niet bij de ah ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204654397
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:05 schreef Blues het volgende:
Dus ondanks poes toch muis! Dappere krijgertjes🐭🐭
Muis zal zich vooral in de nacht laten zien en dan zijn poezen niet in de woonkamer. Slimme muis :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:47 schreef Blues het volgende:
-O- en *O*
*O* -O- *O* -O- *O*
pi_204654404
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:47 schreef Blues het volgende:
-O- en *O*
Yeah... wat voor pasta (willen mensen hier in de flat vast wel weten)
pi_204654431
Wat ik in de gauwigheid zag: keuken uitgezocht door Candaasje ^O^ En
Clubsoda gaat trouwen ^)

Wij fietsen over Dwingelderveld en de hei en hadden zojuist een bijzondere ontmoeting.
Rip fiets

pi_204654446
Gave ontmoeting (ten zij ze jou of Mr. AnneX van de fiets hebben geduwd)
  zaterdag 7 mei 2022 @ 12:57:42 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204654461
WIlden vandaag eigenlijk naar Røm en Ribe, maar de Beaglereu moest naar de dierenarts, Abcess aan zijn aars, beestje brulde een paar keer toen dat werd uitgeknepen en loopt nu dizzy van de pijnstillers en antibiotica met een lampekap om zijn nek, de ziel.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 12:58:06 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204654465
Die tweede foto... Lezen die mensen geen bordjes of hebben ze geen gezond verstand. 25m afstand houden en nooit groepen dieren doorkruisen staat er toch altijd als er grazers in een gebied lopen
pi_204654474
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh dat verkopen ze zeker niet bij de ah ofzo?
Volgens mij niet. Ik kwam het toevallig tegen bij de budgetfoodstore, daar verkopen ze vaak restanten en kom je dus soms vreemde dingen tegen. Ik had ook horeca-verpakkingen van de vegetarische slager. Dus een 2 kilo doos gyros en 2 kilo kip teriyaki voor 4.5 euro per doos.
pi_204654620
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
WIlden vandaag eigenlijk naar Røm en Ribe, maar de Beaglereu moest naar de dierenarts, Abcess aan zijn aars, beestje brulde een paar keer toen dat werd uitgeknepen en loopt nu dizzy van de pijnstillers en antibiotica met een lampekap om zijn nek, de ziel.
Achos!! -O- kusje op t kontje dan maar :X
pi_204654630
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:53 schreef AnneX het volgende:
Clubsoda gaat trouwen ^)

Wij fietsen over Dwingelderveld en de hei en hadden zojuist een bijzondere ontmoeting.
Rip fiets
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Omg die fiets :D
Wel mooie foto's 🐑🐑🐑 jullie hebben prachtig weer *O*
pi_204654660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Yeah... wat voor pasta (willen mensen hier in de flat vast wel weten)
Ik kocht 3 doosjes bij de karwei. Er staan er nu nog 2, achter t gasfornuis waar die woonde en onder de kast waar we 'm voor t eerst zagen.

https://www.bol.com/nl/nl(...)LImds2gaAvhFEALw_wcB
  zaterdag 7 mei 2022 @ 13:18:02 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204654662
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 13:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Achos!! -O- kusje op t kontje dan maar :X
Tegen die Muizen moet je echt wat doen, vieze beesten die ziektes overbrengen.
pi_204654673
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 13:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Tegen die Muizen moet je echt wat doen, vieze beesten die ziektes overbrengen.
Doen we dus ook ^O^
pi_204655132
Wie zou nog een half uur tijd hebben om van huis naar winkel naar huis te kunnen komen zonder een plensbui op de kop te krijgen? In ieder geval is het niet gelukt. Maar....REGEN *O*
  zaterdag 7 mei 2022 @ 14:30:43 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204655229
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:53 schreef AnneX het volgende:
Clubsoda gaat trouwen ^)

Rip fiets
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat is er gebeurd? Zijn jullie nog heel?
Spoilers!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 14:32:14 #210
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204655246
We hebben een terras *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Een hele 11 vierkante meter om stoelen neer te zetten zonder dat ze vallen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Spoilers!
pi_204655280
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

Een hele 11 vierkante meter om stoelen neer te zetten zonder dat ze vallen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Joepppiiieee voor jullie.

Dat roept om een foto
pi_204655596
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 14:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Joepppiiieee voor jullie.

Dat roept om een foto
pi_204655999
Wat goed dat het terras al klaar is *O* Gefeliciteerd.

Wat betreft de ontmoeting met de schapen: opeens waren die er, met herder en twee honden en staken het fietspad over, waar wij stonden te kijken in verbazing.
Mn.X zette zijn fiets op de standaard en dat staat niet erg stabiel. Dus…als er schapen omheen en tegenaan lopen, gaat de fiets om.
Later iets rechtgebogen, dat aanliep.
Het was een verrassende leuke en bèèèh ontmoeting. .
Vandaag weer 35 km of zo gefietst. Prachtig prachtig de omgeving.
Morgen de hunebedden opzoeken.
SPOILER
pi_204656825
:D @AnneX, dat zijn nou Drentse Heideschapen. Die heb ik ook, maar de mijne lopen geen fietsen omver.
Welke hunebed ga je bekijken?
pi_204656834
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 17:33 schreef sigme het volgende:
:D @:annex, dat zijn nou Drentse Heideschapen. Die heb ik ook, maar de mijne lopen geen fietsen omver.
Heel snoezig van dichtbij O+
pi_204657207
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 17:33 schreef sigme het volgende:
:D @:annex, dat zijn nou Drentse Heideschapen. Die heb ik ook, maar de mijne lopen geen fietsen omver.
Vermoedelijk D52 O-)

Al weer uit eten straks. Ws. iets minder sjiek dan gister: https://www.tripadvisor.n(...)renthe_Province.html
Dat was erg verzorgd en smakelijk.
Excuus dat ik geen betere omschrijving paraat heb.
“Van het leitje” buiten de kaart was asperge met zelfgerookte zalm.
Zelf deed ik het met twee voorgerechten: prachtige smaakvolle doperwten soep en een steak tartaar.

Tot zo ver: Cul
pi_204657310
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vermoedelijk D52 O-)

Al weer uit eten straks. Ws. iets minder sjiek dan gister: https://www.tripadvisor.n(...)renthe_Province.html
Dat was erg verzorgd en smakelijk.
Excuus dat ik geen betere omschrijving paraat heb.
“Van het leitje” buiten de kaart was asperge met zelfgerookte zalm.
Zelf deed ik het met twee voorgerechten: prachtige smaakvolle doperwten soep en een steak tartaar.

Tot zo ver: Cul
*O*
https://www.hunebednieuws(...)ver-2/?cn-reloaded=1
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 mei 2022 @ 18:35:40 #218
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204657372
Het was in Nunspeet beter weer dan hier aan de kust.
Was heerlijk wandelweer. Wel jammer dat de toren bij Nunspeet niet open was :+. Wel bijzonder op z'n plek als Het Verscholen Dorp te zijn waar de mensen min of meer bij toeval zijn ontdekt. Het WesterborkLuisterpad had nog wat verhalen.

Over twee weken verder naar 't Harde en Wezep. Volgende week wrs Amsterdam Zuid-Oost :). En wellicht vrijdag nog stuk Limespad.
pi_204657398
Ik moest lachen (komt van twitter) _O-

"Vanmorgen riep ik ‘shit’ toen ik knoeide. Mijn dochter pakte mijn hand en zei: “Kom jij maar even mee op de gang mama.”

En daar zat ik dan: twee minuten op de trap."
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:56:11 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204657612
Terras :)

De plantenbak rondom wordt nog wit geverfd overigens. En er komt een pergola over.
Spoilers!
pi_204657630
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[ afbeelding ]

De plantenbak rondom wordt nog wit geverfd overigens. En er komt een pergola over.
Wow netjes ^O^ mooi plekje
pi_204657655
quote:

[ afbeelding ]

Gaaf! En het is ook niet zomaar een paar tegels, maar een heel leuke knusse plek
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:01:23 #223
63722 z80
I fink you freaky
pi_204657664
quote:

[ afbeelding ]

Een zitkuil. Wel aan de afwatering gedacht hoop ik. Anders wordt het een zwemkuil.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:02:23 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204657675
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gaaf! En het is ook niet zomaar een paar tegels, maar een heel leuke knusse plek
De achtertuin is behoorlijk groot. Het is echt de bedoeling dat dit een knus plekje wordt met schaduw en planten rondom.
Spoilers!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:03:25 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204657686
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:01 schreef z80 het volgende:

[..]
Een zitkuil. Wel aan de afwatering gedacht hoop ik. Anders wordt het een zwemkuil.
Zoals je kunt zien, ligt er een lijngoot over de gehele breedte van het terras.
Spoilers!
pi_204657725
Hebbie gedacht ja? Voor je ging doen? :D
pi_204657880
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

Zoals je kunt zien, ligt er een lijngoot over de gehele breedte van het terras.
Ik vind m tof! *O* Kint mist de Zandberg -O-
pi_204657923
quote:

[ afbeelding ]

Mijn eerste gedachte was zitkuil :s)

Oh ik ben niet de enige :D
pi_204657935
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Heb het idee dat er nog heel veel zandbergen overblijven daar :D
pi_204658106
Ziet er uit als een erg leuk knus plekje in aanbouw!

Ik hielp vandaag een vriendin een kuil graven voor een trampoline. Vanavond doe ik niets meer.
pi_204658509
Knusse zitkuil met planten en zuks O+ Leuk ontwerp ook!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:19:28 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204658524
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Die ligt er nog hoor *O* En er komen nog wel een aantal bergen zand en grond in de komende maanden *O*
Spoilers!
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:31:12 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204658658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:18 schreef Blues het volgende:
Knusse zitkuil met planten en zuks O+ Leuk ontwerp ook!
Ik ben al druk aan het zaaien. Het wordt een prairiebeplanting dus ik heb grassen, rudbeckia, knolzijdeplant, salvia, vuurpijl, etc in wording O+
Spoilers!
pi_204658778
Ik ben helemaal blij met m'n limoncello flesjes. O+ En het is ook geen straf dat ik blijkbaar veel te veel heb gemaakt. :D

pi_204658789
quote:

[ afbeelding ]

Cool plekje! Zeker wit lijkt het me tof. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van het overdadige grijs in veel tuintjes.
pi_204658839
quote:

[ afbeelding ]

Ik kom graag een keer in die prachtige hoek limonade drinken en taartjes eten O+ Of we nodigen Myraela ook uit en dan hebben we zelfgemaakte limoncello _O_
pi_204658890
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kom graag een keer in die prachtige hoek limonade drinken en taartjes eten O+ Of we nodigen Myraela ook uit en dan hebben we zelfgemaakte limoncello _O_
Topplan, Treinen we dan vanaf Arnhem samen verder?
pi_204658930
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:

Topplan, Treinen we dan vanaf Arnhem samen verder?
Klinkt gezellig ^O^

Ik zie net dat bij de werkzaamheden op mijn station er geen intercity-bussen rijden, alleen stop-bussen :{
In het verleden waren er ook wel bussen die rechtstreeks naar Assen reden, maar nu alleen maar bussen die ook in Beilen stoppen en er dus veel langer over doen. Een uur minder thuis per nachtdienst. Drie weken lang.
pi_204658961
Normaal vertrek ik van huis om 22.00. Nu om 21.20.
Normaal ben ik om 8.00 thuis, nu om 8.40.

Niet blij.
pi_204659001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:57 schreef Isabeau het volgende:

Niet blij.
Niet leuk -O-

De flesjes van @Myraela zijn dat wel O+ Limoncello O+
pi_204659012
quote:

Niet blij.
Meh.
pi_204659033
quote:

Niet blij.
Bah
  zaterdag 7 mei 2022 @ 21:03:30 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204659051
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:44 schreef Myraela het volgende:

[..]
Cool plekje! Zeker wit lijkt het me tof. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van het overdadige grijs in veel tuintjes.
Ik hou ook niet van al dat grijs inderdaad. De tegels hebben helaas wel wat grijs in zich. We hebben wegens veel gedoe niet de tegels die we wilden kunnen kopen. Maar deze zijn ook wel ok als ze eenmaal liggen.

Mooie flesjes!

Kaatje, Isa en de rest, jullie zijn welkom om taartjes te komen eten hoor O+

Isa, wat enorm zonde van de tijd :{
Spoilers!
pi_204659162
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

Kaatje, Isa en de rest, jullie zijn welkom om taartjes te komen eten hoor O+

Isa, wat enorm zonde van de tijd :{
We komen heel graag een keer O+ (ik spreek even voor iedereen)

Ja, zonde van de tijd. Als ze de bussen nou gewoon op dezelfde tijden hadden laten rijden als de treinen -O-
pi_204659229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]
We komen heel graag een keer O+ (ik spreek even voor iedereen)

Ja, zonde van de tijd. Als ze de bussen nou gewoon op dezelfde tijden hadden laten rijden als de treinen -O-
Hier zijn ze ook niet blij
https://twitter.com/force(...)hucn2XfBigaXsuk3spVw
pi_204659535
Lees ik daar taartjes eten? :9 En balen, Isa. Hoe lang zijn ze nog aan het klussen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204660585
quote:

Niet blij.
Wat een lange nacht -O-
pi_204660974
En nu is cs Utrecht ook nog eens ontruimd. Hopelijk heeft dat geen effect op jouw reis straks
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 mei 2022 @ 23:25:13 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204662198
Balen Isa. -O-

Utrecht blijkt gelukkig loos alarm.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 23:30:28 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204662273
Hier even twee dagen beziggeweest de schade van de lekkage beneden weg te werken.

"Leuk! Laten we laminaat met een dessin met Portugeese tegeltjes kiezen!"

Uhuh. Met niet gelijkmatige naden tussen de tegeltjes in het dessin. En de wens geen twee dezelfde naast elkaar, en niet meer dan drie dezelfde diagonaal... :P

Maar t is gelukt:

SPOILER
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204662342
quote:
Goed geregeld :')

Ik had net de spoedarts aan de telefoon en ik ga zo maar de stoute schoenen aantrekken, want deze spoedarts komt óver mijn woonplaats als hij naar huis rijdt O-)

Leuke vloer zo, fiets. Maar eh heb je nou dat laminaat in stukjes gelegd of hoe zie ik dat voor me?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 23:39:36 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204662389
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 23:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Goed geregeld :')

Ik had net de spoedarts aan de telefoon en ik ga zo maar de stoute schoenen aantrekken, want deze spoedarts komt óver mijn woonplaats als hij naar huis rijdt O-)

Leuke vloer zo, fiets. Maar eh heb je nou dat laminaat in stukjes gelegd of hoe zie ik dat voor me?
Die spoedarts kan vast wel rijden toch?

Dit is de inhoud van 1 doos laminaat:

SPOILER
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204662399
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 23:39 schreef fietsie het volgende:
Die spoedarts kan vast wel rijden toch?

Dit is de inhoud van 1 doos laminaat:

SPOILER
Lekker puzzelen! :+ Maar mooi dat het gelukt is.
pi_204662403
Leuke vloer @fietsie

Slim om de spoedarts te vragen. Eerder thuis is beter
pi_204662413
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 23:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuke vloer @:fietsie

Slim om de spoedarts te vragen. Eerder thuis is beter
Het is ook een super sympathieke man, dus ik verwacht geen probleem (tenzij hij het zo druk heeft dat hij absoluut niet op tijd weg kan).
  zaterdag 7 mei 2022 @ 23:41:54 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204662429
Werkze Isa! Ik ga maar even paar uurtjes mn ogen dichtdoen
pi_204662458
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 23:41 schreef fietsie het volgende:
Werkze Isa! Ik ga maar even paar uurtjes mn ogen dichtdoen
Slaap ze ;)
pi_204663065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
En nu is cs Utrecht ook nog eens ontruimd. Hopelijk heeft dat geen effect op jouw reis straks
Ha, nou, ik ging ook eens buiten de deur eten :') we begonnen al laat en ik ben ook alweer een poos bezig thuis te komen :P
pi_204663605
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 00:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ha, nou, ik ging ook eens buiten de deur eten :') we begonnen al laat en ik ben ook alweer een poos bezig thuis te komen :P
Hopelijk ben je ergens vannacht nog thuis geraakt :D

Ik ga me dadelijk maar eens uit bed gooien om te gaan zwemmen.
En vanmiddag het uitgestelde feestje van mijn ouders. Dus wat eerder naar de zaal om te gaan versieren. Ballonnen blazen :% :% :%
pi_204663689
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 07:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

Hopelijk ben je ergens vannacht nog thuis geraakt :D

Ik ga me dadelijk maar eens uit bed gooien om te gaan zwemmen.
En vanmiddag het uitgestelde feestje van mijn ouders. Dus wat eerder naar de zaal om te gaan versieren. Ballonnen blazen :% :% :%
Oooh, fijne dag vandaag *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 mei 2022 @ 08:27:35 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204663707
Enjoy Cat :)

Ik ga zo sportief doen
Vanavond moederdag gebruiken als smoes om uiteten te gaan :P
  zondag 8 mei 2022 @ 08:59:35 #262
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204663845
Mogge!

Hopelijk heb je wel in je eigen bed kunnen slapen @Clubsoda

Veel plezier @Cat-astrophe en @borisz natuurlijk ook.

Ben je thuisgebracht @Isabeau

Eind van de middag naar kennissen. Denk dat ik er met een mooie omweg naar toe fiets
pi_204663853
Ik lag even na 1 uur in bed, laatste stukje ben ik opgehaald met de auto. Mijn fiets staat nog ergens waar hij niet hoort dus die moet ik nog even halen vandaag :P
pi_204663858
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hopelijk heb je wel in je eigen bed kunnen slapen @:Clubsoda

Veel plezier @:Cat-astrophe en @:Borisz natuurlijk ook.

Ben je thuisgebracht @:Isabeau

Eind van de middag naar kennissen. Denk dat ik er met een mooie omweg naar toe fiets
:Y anders was ik nog maar net thuis.
Ga nu lekker slapen :Z
pi_204663891
Slaap lekker voor Isa!

Ik lig nog in bed, maar moet er wel zo uit eigenlijk. Tenzij ik een halfuurtje later op de hockey kom, wat ook wel kan want ik speel zelf niet (ga bij m'n eigen team kijken). Maar ja, een half uur extra slaap heb ik ook niet per se wat aan. Dus denk dat ik mezelf zo toch maar een schop onder m'n kont ga geven en ga opstaan.

En dan nog bedenken wat ik aan doe.. wat niet nu te koud is, maar ook niet vanmiddag veel te warm :+ want wordt weer een dagje van 10.15-22 ofzo op de hockey. Nou ja, in het ergste geval ga ik tussendoor toch nog even naar huis om me om te kleden.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 08-05-2022 09:17:45 ]
  zondag 8 mei 2022 @ 09:16:20 #266
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204663911
Goedemorgen! Hier staat de tuin weer op het programma. Vanavond gaan we eens ouderwets grillen, voor de eerste keer dit jaar.
Spoilers!
pi_204663917
Goedemorgen

Hier ook tuinwerkzaamheden vandaag. Eens een manier bedenken en meteen maken om de hop op een goede manier te laten groeien.
  zondag 8 mei 2022 @ 09:17:59 #268
43653 sigme
Veraan
pi_204663922
Mogge!
Dat zei ik al eerder, maar die post was niet goed verzonden. Ik ben op zondagochtendwandeling: 10duizend stappen vóór 10u. Of: liefste nog even laten slapen.

Langs het kanaal worden de wilde bloemen zo mooi omlijst door water.

Dagkoekkoeksbloem

Brassica

margriet
pi_204663924
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 09:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Slaap lekker voor Isa!

Ik lig nog in bed, maar moet er wel zo uit eigenlijk. Tenzij ik een halfuurtje later op de hockey kom, wat ook wel kan want ik speel zelf niet. Maar ja, een half uur extra slaap heb ik ook niet per se wat aan. Dus denk dat ik mezelf zo toch maar een schop onder m'n kont ga geven en ga opstaan.

En dan nog bedenken wat ik aan doe.. wat niet nu te koud is, maar ook niet vanmiddag veel te warm :+ want wordt weer een dagje van 10.15-22 ofzo op de hockey. Nou ja, in het ergste geval ga ik tussendoor toch nog even naar huis om me om te kleden.
Laaaagjes is hier het antwoord ;)

Mogguh allen! En slaap lekker Isa!

Gisteren met schoonfamilie naar de minigolftuinen in Leersum geweest. Vandaag eens zien of mijn moeder eind van de ochtend/ begin middag thuis is om even een plantje te geven.
En daarna richting werk.
pi_204664121
Goedemorgen :W

Gisteren een survivalrun gelopen. M'n doel was onder de 2 uur lopen, ik had halverwege zo m'n twijfels of dat ging lukken want het was een stuk zwaarder dan verwacht (de bikkels die er bij andere runs vaak 50 minuten over doen, hadden nu ruim een uur nodig), maar uiteindelijk ben ik gefinisht in

1 uur 59 minuten en 56 seconden

_O- _O-

Wel m'n linker duim bezeerd, nagel tot aan waar hij begint ingescheurd. Wat doet zo'n klein wondje belachelijk veel zeer :(

We hebben er een soort van een dagje uit van gemaakt, want broertje en A liepen allebei ook. Broertje ging redelijk soepel voor hoe weinig hij getraind had, A is halverwege de run zo ongeveer blijven steken omdat een hindernis niet lukte en hij moest en zou die halen, even negerend dat als hij alles gaf voor die hindernis hij alle hindernissen erna ook nog moest. Dus die zijn we op een gegeven moment maar tegemoet gelopen en hebben we overtuigd om toch echt nou maar in beweging te komen. Als je een of meerdere hindernissen niet kunt, krijg je 2 uur straftijd dus technisch gezien is het ook de moeite niet waard om een hindernis langer dan 2 uur te gaan staan proberen. (Ik doe zelf meestal 3 oprechte pogingen en dan is het klaar. Tenzij het de allerlaatste hindernis is, daar wil ik wel wat meer pogingen doen want erna hoef ik niks meer.)

Eind juni nog 2 wedstrijden, ik heb er nu al zin in O+
pi_204664135
@vlindertje89 fijne dag bij de hockey!
@Isabeau slaap fijn O+
@sigme mooie bloemetjes O+
@Clubsoda gelukkig uiteindelijk thuis *G*
@Sarabi succes met de hopkwekerij *G*
@Lucky_Strike wat gaan jullie grillen?
  zondag 8 mei 2022 @ 10:03:56 #272
43653 sigme
Veraan
pi_204664141
Net niet :D

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 08-05-2022 10:22:06 ]
pi_204664161
Opnieuw
  zondag 8 mei 2022 @ 10:18:19 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204664218
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 10:00 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen :W

Gisteren een survivalrun gelopen. M'n doel was onder de 2 uur lopen, ik had halverwege zo m'n twijfels of dat ging lukken want het was een stuk zwaarder dan verwacht (de bikkels die er bij andere runs vaak 50 minuten over doen, hadden nu ruim een uur nodig), maar uiteindelijk ben ik gefinisht in

1 uur 59 minuten en 56 seconden

_O- _O-

Wel m'n linker duim bezeerd, nagel tot aan waar hij begint ingescheurd. Wat doet zo'n klein wondje belachelijk veel zeer :(

We hebben er een soort van een dagje uit van gemaakt, want broertje en A liepen allebei ook. Broertje ging redelijk soepel voor hoe weinig hij getraind had, A is halverwege de run zo ongeveer blijven steken omdat een hindernis niet lukte en hij moest en zou die halen, even negerend dat als hij alles gaf voor die hindernis hij alle hindernissen erna ook nog moest. Dus die zijn we op een gegeven moment maar tegemoet gelopen en hebben we overtuigd om toch echt nou maar in beweging te komen. Als je een of meerdere hindernissen niet kunt, krijg je 2 uur straftijd dus technisch gezien is het ook de moeite niet waard om een hindernis langer dan 2 uur te gaan staan proberen. (Ik doe zelf meestal 3 oprechte pogingen en dan is het klaar. Tenzij het de allerlaatste hindernis is, daar wil ik wel wat meer pogingen doen want erna hoef ik niks meer.)

Eind juni nog 2 wedstrijden, ik heb er nu al zin in O+
Binnen de 2 uur _O_

Ik weet nog niet precies wat er op de grill gaat. Sowieso asperges, paprika, tomaat en misschien courgette. Ook wat Turks brood. Verder heb ik nog een Beyond Meat burger en er is chorizo. Ik zal eens in de vriezer graaien straks zodat ik een iets definitiever plan kan maken. Het is vandaag niet zo belangrijk wat we eten maar meer waar we het eten. Op ons terras *O*
Spoilers!
pi_204664251
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Binnen de 2 uur _O_

Ik weet nog niet precies wat er op de grill gaat. Sowieso asperges, paprika, tomaat en misschien courgette. Ook wat Turks brood. Verder heb ik nog een Beyond Meat burger en er is chorizo. Ik zal eens in de vriezer graaien straks zodat ik een iets definitiever plan kan maken. Het is vandaag niet zo belangrijk wat we eten maar meer waar we het eten. Op ons terras *O*
Mooi terras geworden, LS _O_
  zondag 8 mei 2022 @ 10:26:16 #276
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204664252
Mooi terras Lucky!

Wij hebben gister onze bovenverdieping gesloopt zodat de ongediertebestrijder donderdag goed al het hout kan bereiken.

Vandaag lekker de tuin in. Gister gehaalde gratis compost moet verwerkt worden. *O*
  zondag 8 mei 2022 @ 11:24:49 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204664613
c_/
  zondag 8 mei 2022 @ 11:29:06 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204664630
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 11:24 schreef fietsie het volgende:
c_/
Lekker klusje had jij in je gang zeg :o
Grappig dat ze dit soort tegels ook in laminaat hebben. Wist ik niet.
Spoilers!
  zondag 8 mei 2022 @ 12:51:18 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204665248
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 11:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker klusje had jij in je gang zeg :o
Grappig dat ze dit soort tegels ook in laminaat hebben. Wist ik niet.
Ja was gezellige puzzel. En in zo’n ruimte met die vorm heb je akelig veel hoekjes…
pi_204665777
Zelfs even in een theetuin in Friesland geweest om weekend af te sluiten.
Heerlijk gefietst, toeristisch gedaan, gezelligheid onderling.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 08-05-2022 17:11:39 ]
pi_204665782
Dubbelt😥
Wij waren hier. Een beste aanrader. B-)
https://www.dedrentseliefde.nl/nl/
pi_204666115
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:07 schreef AnneX het volgende:
Zelfs even in een theetuin in Friesland geweest om weekend af te sluiten.
Heerlijk gefietst, toeristisch gedaan, gezelligheid onderling.
SPOILER
Mooi! Maar heb je dat kinT eraf gebonjourd! o|O
pi_204666155
Ik liep op een bospaadje in het dorp dat helemaal vol stond aan weerskanten met daslook.
Mooi O+

pi_204666167
@fietsie mooie vloer!
Puzzelstukkies :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 mei 2022 @ 15:27:22 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204666251
Oh Over twee weken richting Osnabrück. Weekendje weg :)
Er zijn de Maiwöche. Haarlem en Osnabrück hebben al lang een stedenband. Zaterdag is dus Haarlemdag. :P
1 persoon die meegaat is daar een jaar 'ambassadeur' geweest van Haarlem. Kortom een jaar op onze kosten alle feestjes af en alle Haarlemmers de stad laten zien. :+ Er zit nu ook een Osnabrücker in Haarlem.

Het wordt een leuk weekendje weg met her en der nog bonusbiertje :+

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 08-05-2022 15:38:23 ]
pi_204667444
Dan sluit ik mij aan bij de samenvatting van Tele, die zelf een mooi PR liep w/

@vlindertje89 fijne dag bij de hockey!
@Isabeau slaap fijn O+
@sigme mooie bloemetjes O+
@Clubsoda gelukkig uiteindelijk thuis *G*
@Sarabi succes met de hopkwekerij *G*
@Lucky_Strike wat gaan jullie grillen?
@fietsie voor vloertegels puzzelen. _O_
pi_204667843
Zat in verkeerde topiek :Y)
  zondag 8 mei 2022 @ 17:47:52 #288
43653 sigme
Veraan
pi_204667978
Ik maak asperges, met gekookte ei & ham en gebakken aardappeltjes.
Eerst nog even een Sarabibiertje en dan aan tafel!
pi_204668120
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:47 schreef sigme het volgende:
Ik maak asperges, met gekookte ei & ham en gebakken aardappeltjes.
Eerst nog even een Sarabibiertje en dan aan tafel!
Proost!

Wij hebben weer kroketten :@
  zondag 8 mei 2022 @ 18:25:11 #290
43653 sigme
Veraan
pi_204668475
Crosspost:

toe:

rabarbercake met Duitse advocaat
  zondag 8 mei 2022 @ 18:25:52 #291
217702 Lonaa
Honger!
pi_204668481
Ik heb een milde kater van het bierfestival gisteren. Toffe bieren, groot aanbod zuurbier en de Ciderwinkel stond er ook. O+ 2 toffe bandjes gezien, gezellig geouwehoerd en daarna nog de kroeg in. Kroeg heb ik ook uitgespeeld. :') Goede gesprekken gehad, sjans gehad en fantastisch geshined in mijn nieuwe kleren. O+

Vandaag lekker Netflix geloerd op de bank en er wordt zo eten bezorgd. Vanavond op tijd naar bed en dan een rustige week met zonder feestjes :o Kan ook geen kwaad tbh. :')
  zondag 8 mei 2022 @ 18:31:40 #292
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204668565
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:25 schreef sigme het volgende:
Crosspost:

[ afbeelding ]

toe:
[ afbeelding ]
rabarbercake met Duitse advocaat
:9 :9

@AnneX Het wordt een Beyond Meat burger, een stokje beefsaté en een kleine chorizo, met paprika, courgette en groene asperges. En ook patatas bravas met zelfgemaakte aioli.
Spoilers!
  zondag 8 mei 2022 @ 18:32:58 #293
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204668590
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Proost!

Wij hebben weer kroketten :@
Je hoeft je nooit te schamen voor De Kroketten :N

Welke is je favoriet tot nu toe?
Spoilers!
pi_204668621
Waarom geen foto's van Lonaas sjansoutfit. Zo fucking jammer weer.
  zondag 8 mei 2022 @ 18:37:30 #295
217702 Lonaa
Honger!
pi_204668656
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom geen foto's van Lonaas sjansoutfit. Zo fucking jammer weer.
Hier dan.
SPOILER
Ik haal m zo wel weer weg. Dus.
  zondag 8 mei 2022 @ 18:39:03 #296
43653 sigme
Veraan
pi_204668682
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hier dan.

:9~
Ik zou je doen.
  zondag 8 mei 2022 @ 18:40:17 #297
217702 Lonaa
Honger!
pi_204668708
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:39 schreef sigme het volgende:

[..]
:9~
Ik zou je doen.
Kan geregeld.
  zondag 8 mei 2022 @ 18:41:46 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204668765
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
.
+4
  zondag 8 mei 2022 @ 18:43:20 #299
43653 sigme
Veraan
pi_204668818
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Kan geregeld.
Ghe.

Nee joh, ik ben een oud vel :D
  zondag 8 mei 2022 @ 18:46:34 #300
217702 Lonaa
Honger!
pi_204668912
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Ghe.

Nee joh, ik ben een oud vel :D
Ik laat me daar over het algemeen niet door tegenhouden. :7 Heb ze graag wel een stukkie ouder.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')