abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204636191
pi_204636213
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 15:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh god, als je een afwijkende mening hebt ben je een eikel :')
Krap bij kas zitten is niet hetzelfde als onmogelijk, want niet alleen Grunn zit krap bij kas.

Maar ja, als je geld gaat vragen, lever dan tenminste iets wat minimaal op een van de vlakken vergelijkbaar liefst nog beter is.
Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.

Je bent een eikel omdat je hier een beetje gniffelend doet over het feit dat blijkbaar het Groningse experiment mislukt.....terwijl die mensen hun uiterste best hebben gedaan weer een leuk festival te organiseren maar helaas.....er moest wat geld bij. En dat staat uitstekend uitgelegd in dat krantenartikel.

En ik vind het heel terecht dat bezoekers dan wordt gevraagd een steentje bij te dragen. Dat hoeft niet van het belastinggeld betaald te worden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204636390
In before "haha lekker happen"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204636395
Ik kocht net kaartjes voor Aladdin. 2e rang. Met korting want musicalweek of zo. Maar ze kostten evengoed meer dan een dubbeltje. Maatje heeft er zin in :)

Vandaag gingen we wandelen en na afloop Radler met bitterballen op terras :Y)
Kaarsje opgestoken voor zijn overleden moeder want zondag is het Moederdag. En hij heeft écht nog wel steeds een moeder, ook al leeft ze niet meer, heb ik hem gezegd.
Terugwandelend moest hij wat zoeken naar woorden (want ongrijpbare zaken zijn lastig voor hem om te verwoorden), uiteindelijk werd het werd een duim omhoog ‘voor jij en ik want hij vindt het altijd zo gezellig’ O+

Dus de volgende keer gaan we weer zwemmen en een weekje later (op zijn verjaardag!) naar een festival hier in de stad. Want onze liefde voor muziek, daar hadden we tot dusver nog niks mee gedaan. Kan hij mij zien optreden :)

Beetje rozig nu O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 mei 2022 @ 17:17:14 #5
63722 z80
I fink you freaky
pi_204636399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Net als al die mensen op sites van kranten die klagen dat ze krantenartikelen niet kunnen lezen want paywall. Journalisten zijn ook geen vrijwilligers. Vind het ook wel eens jammer dat ik iets niet kan lezen, maar dat is dan maar zo.
Als er niet tig keer het zelfde bericht op de frontpage staat. De betaal berichten inhoudelijk ook zinvol zijn. En zonder taalfouten die zelfs mij nog opvallen. Zal ik eens gaan overwegen er voor te betalen.
Abo bij AD en Gelderlander gehad om wat "premium" berichten te kunnen lezen. Maar wat ontzettend slecht geschreven. Dat doen we dus niet meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204636400
Er zijn helaas meer festivals die niet meer gratis kunnen. Ben benieuwd welk effect dat heeft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_204637008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 16:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.

Je bent een eikel omdat je hier een beetje gniffelend doet over het feit dat blijkbaar het Groningse experiment mislukt.....terwijl die mensen hun uiterste best hebben gedaan weer een leuk festival te organiseren maar helaas.....er moest wat geld bij. En dat staat uitstekend uitgelegd in dat krantenartikel.

En ik vind het heel terecht dat bezoekers dan wordt gevraagd een steentje bij te dragen. Dat hoeft niet van het belastinggeld betaald te worden.
_O_ exact zoals ik het bedoelde.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204637068
Hmm.

Ik vind dat bevrijdingsfestivals georganiseerd horen te worden in publieke ruimte (park etc), gerund door vrijwilligers, met lokale bandjes die dolblij zijn dat ze ergens spelen waar zowaar mensen zijn die ze nog niet persoonlijk kennen.

En de tent waar je net iets te dure biertjes en hamburgers kan kopen betaalt stageld.

Ja, dan moet er nog geld bij. Een heel klein beetje. Van de gemeente voor de gemeente.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204637143
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:43 schreef sigme het volgende:
Hmm.

Ik vind dat bevrijdingsfestivals georganiseerd horen te worden in publieke ruimte (park etc), gerund door vrijwilligers, met lokale bandjes die dolblij zijn dat ze ergens spelen waar zowaar mensen zijn die ze nog niet persoonlijk kennen.

En de tent waar je net iets te dure biertjes en hamburgers kan kopen betaalt stageld.

Ja, dan moet er nog geld bij. Een heel klein beetje. Van de gemeente voor de gemeente.
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.

En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.

(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
pi_204637164
Goed, op naar de keukenzaak. Alweer. Ik kan geen keukenkastje meer zien :D
Maar we lijken er nu al een heel eind uit te zijn. Duurde even, we zijn wat wispelturig (niet qua stijl, wel qua kastindeling).
  donderdag 5 mei 2022 @ 18:54:51 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_204637187
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.

En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.

(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.

De zomerfeesten in Nijmegen draaien al jaren op die manier. De grote podia met betaalde artiesten. In de binnenstad bij de kroeg op straat een onbekende of net startende band.
pi_204637211
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.

Als je professionele artiesten wil inhuren voor je festival, ja, dan heb je mensen wiens broodwinning het is. En dan nóg is het gebruikelijk dat die op bepaalde momenten gratis komen. Bij inzameling voor goed doel bijvoorbeeld, of bij gratis bevrijdingsfestivals. Dat is geen moderne bezuiniging op kosten van de arme creatieve sappelaar ofzo, dat hoort bij geven en nemen en bij grote gebeurtenissen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204637220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:54 schreef z80 het volgende:

[..]
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.

De zomerfeesten in Nijmegen draaien al jaren op die manier. De grote podia met betaalde artiesten. In de binnenstad bij de kroeg op straat een onbekende of net startende band.
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.
Ik ben daar absoluut géén fan van als het over dit soort festivals gaat die er prima een vergoeding tegenover zouden mogen/moeten/kunnen zetten.

Ik werk ook niet voor exposure, ook niet als ik als onervaren kracht ergens begin. Ik ken niemand die dat verder doet, alleen in de culturele sector wordt het nog geaccepteerd/verwacht.
pi_204637259
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.
Ik ben daar absoluut géén fan van als het over dit soort festivals gaat die er prima een vergoeding tegenover zouden mogen/moeten/kunnen zetten.

Ik werk ook niet voor exposure, ook niet als ik als onervaren kracht ergens begin. Ik ken niemand die dat verder doet, alleen in de culturele sector wordt het nog geaccepteerd/verwacht.
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.

Ik heb echt echt écht genoeg bandjes geneukt gekend om te weten dat die echt voor de lol spelen op een festival. Spelen en wat bier, dan hebben ze een tópdag. Onbetaalbaar.
Net als de vrijwilligers die podia opbouwen. Kameraadschap, een dag met veel inzet en wat gratis bier, onbetaalbaar.

Het is pure armoe om dat allemaal te reduceren tot gemist geld.
pi_204637263
En we hebben het natuurlijk niet alleen over artiesten. Maar podiumbouwers, lichtmensen, beveiliging. Da's ook geen liefde werk?
pi_204637277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
En we hebben het natuurlijk niet alleen over artiesten. Maar podiumbouwers, lichtmensen, beveiliging. Da's ook geen liefde werk?
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.

Jazeker is dat wel liefdewerk! Liefde en een flesje bier.
Maar ik neem aan dat jij per se betaald wil worden voor elke dienst die jij een asielzoeker verleent?
pi_204637280
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.
Dat is precies wat er in de filmwereld enorm veel gebeurde. Freelancers heb ik tot ver in hun 30ste op kamers zien wonen, omdat bedrijven liever met gratis/goedkope studenten in zee gingen...
pi_204637287
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.
Dat is precies wat er in de filmwereld enorm veel gebeurde. Freelancers heb ik tot ver in hun 30ste op kamers zien wonen, omdat bedrijven liever met gratis/goedkope studenten in zee gingen...
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?

Dat lokale bandjes nu geen publiek meer krijgen?
pi_204637296
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.

Jazeker is dat wel liefdewerk! Liefde en een flesje bier.
Maar ik neem aan dat jij per se betaald wil worden voor elke dienst die jij een asielzoeker verleent?
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.
pi_204637309
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.

Ik heb echt echt écht genoeg bandjes geneukt gekend om te weten dat die echt voor de lol spelen op een festival. Spelen en wat bier, dan hebben ze een tópdag. Onbetaalbaar.
Net als de vrijwilligers die podia opbouwen. Kameraadschap, een dag met veel inzet en wat gratis bier, onbetaalbaar.

Het is pure armoe om dat allemaal te reduceren tot gemist geld.

QFT. Alles uit deze post.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204637323
Vriend van mij werkt, oa, als organisator van evenementen. Je wil niet weten hoe vaak men zegt "we kunnen je niet betalen, maar er is genoeg exposure". Alleen, dat zeggen er steeds meer. Alsof hij niet hoeft te eten
pi_204637326
quote:
5s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?

Dat lokale bandjes nu geen publiek meer krijgen?
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?
En dat Ludolf smalend in zijn handen stond te wrijven dat het festival daarom in het water tuinde?

En dat ik (en Kaatje en P) het helemaal geen gek iets vinden dat een festival geld vraagt voor geleverde diensten?
Daarbij dus dat ik niet zo'n fan ben van het idee dat dit soort werk maar uit liefde en gratis gedaan moet worden, omdat het mensen wiens broodwinning het is buiten spel zet? (Tenzij ze het gratis en uit liefde willen doen.)
pi_204637334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.
Oh. Vrijmarkten.

Ja, daar kom ik ook niet voor humpen. Maar voor een leuk festival wel hoor. En als je die niet hebt als gemeente, doe je als gemeente toch echt wat fout, wat je niet oplost door entree te gaan heffen.

Maar gelukkig stikt het van de vrijwilligers voor asielzoekers, dus als ik jou was zou ik er snel meer stoppen. Of ervoor betaald willen worden, want je pleegt pure broodroof voor mensen die het betaald zouden kunnen doen.
pi_204637371
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Candaasje het volgende:
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?
En dat Ludolf smalend in zijn handen stond te wrijven dat het festival daarom in het water tuinde?
Een festival dat altijd gratis was vroeg nu entreegeld. Noem jij dat een 'gratis festival' (want dat is het alle keren minus een geweest) of een 'geen gratis festival' omdat deze editie dat niet was?

En ik mag ook lijen dat een poging om vanaf nu een gratis festival om te katten naar een betaald festival, door de gehele gemeenschap met hoongejuich wordt ontvangen. In plaats van als 'fatsoenlijk om mensen te betalen voor hun arbeid'.
pi_204637395
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriend van mij werkt, oa, als organisator van evenementen. Je wil niet weten hoe vaak men zegt "we kunnen je niet betalen, maar er is genoeg exposure". Alleen, dat zeggen er steeds meer. Alsof hij niet hoeft te eten
En het verband met lokale bevrijdingsfestivals is.. ?
Dat het logisch is om mensen die *geen* geld hoeven te verdienen uit de markt te prijzen omdat 'men' nu eenmaal geld dient te verdienen?
pi_204637421
quote:
5s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:13 schreef sigme het volgende:

[..]
En het verband met lokale bevrijdingsfestivals is.. ?
Dat het logisch is om mensen die *geen* geld hoeven te verdienen uit de markt te prijzen omdat 'men' nu eenmaal geld dient te verdienen?
Dat men steeds vaker verwacht dat het "om niet" gedaan kan worden. Want exposure.
Niet een persé een bevrijdingsfestival, maar veel vaker voor van alles en nog wat.
De kosten van een bevrijdingsfestival worden deels gedragen door committee 4 en 5 mei en de lokale festivals. En daar zit minder geld, vooral door minder sponsoren.
pi_204637457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat men steeds vaker verwacht dat het "om niet" gedaan kan worden. Want exposure.
Niet een persé een bevrijdingsfestival, maar veel vaker voor van alles en nog wat.
De kosten van een bevrijdingsfestival worden deels gedragen door committee 4 en 5 mei en de lokale festivals. En daar zit minder geld, vooral door minder sponsoren.
En het verband tussen wat altijd al gratis festivals waren en dat bij commerciële festivals gratis arbeid wordt gevraagd is..?

Dat je vindt dat alles betaald moet gaan worden wat ook wel betaald gedaan wordt?

Ga je je vrijwilligerswerk voor asielzoekers al opgeven omdat dat ook in de commerciële juridische en maatschappelijke hulpverlening gratis arbeid best op prijs gesteld wordt?
pi_204637743
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:21 schreef sigme het volgende:

[..]
En het verband tussen wat altijd al gratis festivals waren en dat bij commerciële festivals gratis arbeid wordt gevraagd is..?

Dat je vindt dat alles betaald moet gaan worden wat ook wel betaald gedaan wordt?

Ga je je vrijwilligerswerk voor asielzoekers al opgeven omdat dat ook in de commerciële juridische en maatschappelijke hulpverlening gratis arbeid best op prijs gesteld wordt?
Ik ben vrijwilliger, naast een aantal betaalde krachten. En ja, er moet geld naar Vluchtelingen werk omdat de computers betaald moeten worden, locaties gehuurd moeten worden etc. Gemeente zegt ook niet, VOG voor vrijwilligers hoeft VWN niet te betalen.
Waarom zou de verhuurder van het gebouw zeggen "goh jullie doen goed werk, je hoeft niet te betalen".

Dat zal een verhuurder van podia (heb ik het niet over de opbouwers maar het daadwerkelijke ding) ook niet zeggen. Dat zal de eigenaar van de ingehuurde beveiliging ook niet zeggen. Het bedrijf dat de wc's levert ook niet.
  donderdag 5 mei 2022 @ 19:54:51 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_204637842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ben vrijwilliger, naast een aantal betaalde krachten. En ja, er moet geld naar Vluchtelingen werk omdat de computers betaald moeten worden, locaties gehuurd moeten worden etc. Gemeente zegt ook niet, VOG voor vrijwilligers hoeft VWN niet te betalen.
Waarom zou de verhuurder van het gebouw zeggen "goh jullie doen goed werk, je hoeft niet te betalen".

Dat zal een verhuurder van podia (heb ik het niet over de opbouwers maar het daadwerkelijke ding) ook niet zeggen. Dat zal de eigenaar van de ingehuurde beveiliging ook niet zeggen. Het bedrijf dat de wc's levert ook niet.
Een gratis festival is niet gratis. Ja de entree is gratis. Mogelijk de band gratis en een boel vrijwilligers voor een appel en ei.
Maar alle gemaakte kosten voor het festival zelf komen uit de verkoop van consumpties, sponsoring en mogelijk een bijdrage uit de gemeente kas.
pi_204638426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Omdat als de verhuurder het om te beginnen gratis doet omdat hij graag iets goeds doet voor de mensheid, ook geen huur (of entreegeld) hoort te gaan vragen omdat er ook verhuurders zijn van winkels die wel geld vragen. Je draait het om!

Het is om te beginnen gratis, met zoveel mogelijk mensen die er *niets* aan WILLEN verdienen. Als het dan toch te duur wordt, heb je érgens teveel mensen zitten die er WEL aan willen verdienen. Door dan de geldschrapers te gaan belonen, ondergraaf je de mensen die het voor de leut deden. Wordt het daar leuker van? Beter? Professioneler? Dat laatste alleen maar in de zin van geldgeldgeld is de enige waarde die telt.
En daar ben ik geen voorstander van. Dus zie ik een poging om een feest te 'verzakelijken' naar eredienst aan de mammon, graag mislukken.
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 20:59:22 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204638611
Goed, als je een beetje van de achtergrond kent, dan weet je dat er meerdere opties waren om meer geld in het laatje te krijgen. De organisatie heeft bewust gekozen voor de makkelijkste en minst populaire: entree. Je had op je klompen kunnen aanvoelen dat veel mensen dan naar een andere plaats zouden gaan. Of gewoon niet zouden komen.

Nou ja, dat is dus uitgekomen: Assen riep mensen op niet meer te komen terwijl Groningen niet uitverkocht is. En die domheid kan ik dus wel om lachen, zeker omdat bijvoorbeeld andere steden het dus zonder entree wel voor elkaar hebben gekregen. Bovendien van wat ik dan mensen die er verstand van hebben heb gehoord is dat de artiesten die in Zwolle of Assen komen, interessanter zijn.

Als bijvoorbeeld Ebelt Jan van Dijk opzoek op LinkedIn, dan lijkt mij van vrijwilliger geen sprake. Dus ja, het afgeven op vrijwilligers die hard werken voel ik niet zo. Als je er voor wordt betaald moet je je werk goed doen.

Kom toch niet rond met "grote" namen, voor minder geld kun je wat lokaals regelen. Suzan&Freek zullen zeker ¤15.000 rekenen voor een uurtje muziek. Maar ja, dan heb je een uurtje muziek die zo universeel is, tenminste ik vind het weinig karakter hebben. Voor die ¤15.000 heb je ook een paar coverbands die elk 2,5 uur spelen. Wat een echt goede band is uit de provincie Grunn is Papa di Grazi, die rekenen uit m'n hoofd ¤4250 voor 2*1 uur.

En ook in het segment van 1500-2000 zit genoeg leuks. Om over de lokale hobbyisten die met ¤100 de man en een kist bier na afloop een fantastische dag hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204638795
Laten we er maar over ophouden. Hier komen we toch niet uit.
Een gratis festival zou mooi zijn, hopelijk kan dat zo veel mogelijk blijven. Maar ik snap ook dat dat momenteel niet lukt. En dan beter een festival waar een beetje voor betaald moet worden dan geen festival. Want dat is dan het alternatief.
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 21:13:40 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204638849
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Laten we er maar over ophouden.
Omdat je niet van iedereen bijval krijgt? _O-

quote:
En dan beter een festival waar een beetje voor betaald moet worden dan geen festival. Want dat is dan het alternatief.
Die worden hier geopperd.
pi_204638873
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Omdat je niet van iedereen bijval krijgt? _O-
[..]
Ik blijf bij mijn mening en dat mag een ander ook. Maar het is nu heen en weer gekaats

Die worden hier geopperd.
  Official ESF Kreviewer donderdag 5 mei 2022 @ 21:16:41 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204638892
Eens met sigme.

Het ging er toch ook om dat dit een enorm festival is? Ik snap niet dat dat de standaard is geworden. Alles moet groter en professioneler. Geen wonder dat het dan niet meer uit kan.

Vind toch de kneuterige bandjes die voor een kratje bier op de hoek bij de kerk spelen een stuk leuker dan 'freek en susan' op een mega podium.

Als je een enorm festival wil met bijbehorende kosten, ga je maar naar whatever-pop.
  donderdag 5 mei 2022 @ 22:30:03 #36
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204640326
Als ik nooit meer de namen (en stemmen van) Susan en Freek meer hoef te horen, zou dat heel prettig zijn.

De Twarres van de 20's :r
Spoilers!
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 22:49:35 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204640736
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik nooit meer de namen (en stemmen van) Susan en Freek meer hoef te horen, zou dat heel prettig zijn.

De Twarres van de 20's :r
Dat zegt me niks. Klinkt als Tarrel. Weet niet uit welk tijdperk die komen, maar allicht komt er vrij vlot een generatie die S&F niet kent :P

S&F zingen niet vals, maar ja verder snap ik hun populariteit niet zo. Ik vind het erg uitwisselbaar en zonder karakter.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 mei 2022 @ 23:00:22 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204641036
Leuk hoor voor Feyenoord
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204641192
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat zegt me niks. Klinkt als Tarrel. Weet niet uit welk tijdperk die komen, maar allicht komt er vrij vlot een generatie die S&F niet kent :P

S&F zingen niet vals, maar ja verder snap ik hun populariteit niet zo. Ik vind het erg uitwisselbaar en zonder karakter.
Met dat laatste ben ik het wel eens :D

Twarres ken je toch wel? Als geiten konden zingen, klonk het zo :Y

pi_204641263
Ik kocht zojuist een keuken *O*
pi_204641631
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik kocht zojuist een keuken *O*
Gefeliciteerd *O*
pi_204641690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd *O*
We hebben er maar 3 keukenzaken en 5 gesprekken over gedaan :') _O-
(Wel 3 gesprekken bij één en dezelfde zaak. Die is het ook geworden. )
Nog even los van de andere rondjes die we door zaken hebben gelopen, maar dat was meer vlug even rondkijken.

Duurt nog wel tot oktober/november tot de keuken geleverd wordt, maar goed, hebben we extra lang de tijd voorpret en de ruimte om alles klaar te maken in het huis.

Nooit bedacht hoeveel fancy snufjes we straks krijgen. Het is nog wat onwennig.
pi_204641750
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nog even los van de andere rondjes die we door zaken hebben gelopen, maar dat was meer vlug even rondkijken.

Duurt nog wel tot oktober/november tot de keuken geleverd wordt, maar goed, hebben we extra lang de tijd voorpret en de ruimte om alles klaar te maken in het huis.

Krijgen we een tekening te zien evt pm?
pi_204641763
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 23:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Snufjes zijn leuk (en eng). Weet je al wanneer jullie over gaan?
pi_204641811
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 00:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Krijgen we een tekening te zien evt pm?
Ja, de meneer van de keukenzaak gaat hem inscannen. Want we hebben geen fancy 3D plaatjes, het is gewoon met zwarte pen getekend met de hand en dan in de zaak zelf de fronten/blad/greepjes erbij gepakt en door de showroom heen gerend om voorbeelden te bekijken :D .

Maar zodra ik die tekeningen heb en even alle productnrs kan ik wel even een overzichtje maken :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Snufjes zijn leuk (en eng). Weet je al wanneer jullie over gaan?
Ik heb geen idee of we de WiFi functie van de vaatwasser ooit gaan gebruiken ( :D ) maar vooruit, het zit er nu eenmaal op en het blauwe lichtje op de vloer (geeft aan of ie nog draait) en de verlichting binnenin is vast handig . We gaan ook Quookeren (jullie schuld!) 8-) , en we hebben een oven gekozen met een zgn. "slide in' mechanisme. Dat is vooral omdat we anders met de hoogte van de oven zitten; die komt boven de koelkast en omdat we graag een hogere koelkast wilden, zit de oven vrij hoog. Als je dan de deur open klapt, brand je je armen daar al snel aan. Bij zo'n slide in verdwijnt de deur dus onderin de oven.

20 mei gaan we tekenen en krijgen we de sleutel. Wanneer we precies over gaan moeten we nog bekijken, eerst gaat ons eigen huis nog in de verkoop. Daar worden 16 mei de foto's van gemaakt, en wrs. 30 en 31 mei zijn dan de bezichtigingen. Voordat het dan weer allemaal rond is zitten we denk ik ergens in de zomer. Tot die tijd kunnen we dus hier blijven wonen, wat wel fijn is met verbouwing. We hebben in juni ook nog 3 weken vrij, dus wellicht overnachten we er dan toch ook al eens omdat we dan tussen het klussen door lekker kunnen genieten van het bos en de konijnen ook buiten kunnen rondrennen.
pi_204642094
Keuken voor @Candaasje! *O*
pi_204642146
Het klinkt als een hippe keuken *O*
Hejje ook afzuiging in je werkblad ipv een hangende afzuigkap? Lijkt tegenwoordig de standaard te zijn.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 06:25:50 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204642158
Mogguh :W Onderweg naar de NOP, dagje in de installatie
  vrijdag 6 mei 2022 @ 07:14:53 #49
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642259
Hm. Gisteren is Dora ergens van...onder de indruk geweest. Ze lag gewoon buiten en de neus ging omhoog en toen werd ze alert. Ze heeft wat gepiept, trillen, staart naar beneden en ze ging zelfs "schuilen" bij ons en onder de tafel buiten. Hele tijd naar de lucht kijken, schichtig. Er was niks. Geen geluid, niks.
Ze heeft dat de hele avond volgehouden. :{ Ook binnen. Ging ze voor het raam staan enzo.

Vannacht heeft ze boven geslapen en ik kom nu met d'r beneden en ze gaat weer alert uit het raam kijken...Ik heb echt geen idee wat er is, maar ik hoop dat het snel slijt. :{
pi_204642292
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 00:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, de meneer van de keukenzaak gaat hem inscannen. Want we hebben geen fancy 3D plaatjes, het is gewoon met zwarte pen getekend met de hand en dan in de zaak zelf de fronten/blad/greepjes erbij gepakt en door de showroom heen gerend om voorbeelden te bekijken :D .

Maar zodra ik die tekeningen heb en even alle productnrs kan ik wel even een overzichtje maken :Y
[..]
Ik heb geen idee of we de WiFi functie van de vaatwasser ooit gaan gebruiken ( :D ) maar vooruit, het zit er nu eenmaal op en het blauwe lichtje op de vloer (geeft aan of ie nog draait) en de verlichting binnenin is vast handig . We gaan ook Quookeren (jullie schuld!) 8-) , en we hebben een oven gekozen met een zgn. "slide in' mechanisme. Dat is vooral omdat we anders met de hoogte van de oven zitten; die komt boven de koelkast en omdat we graag een hogere koelkast wilden, zit de oven vrij hoog. Als je dan de deur open klapt, brand je je armen daar al snel aan. Bij zo'n slide in verdwijnt de deur dus onderin de oven.

20 mei gaan we tekenen en krijgen we de sleutel. Wanneer we precies over gaan moeten we nog bekijken, eerst gaat ons eigen huis nog in de verkoop. Daar worden 16 mei de foto's van gemaakt, en wrs. 30 en 31 mei zijn dan de bezichtigingen. Voordat het dan weer allemaal rond is zitten we denk ik ergens in de zomer. Tot die tijd kunnen we dus hier blijven wonen, wat wel fijn is met verbouwing. We hebben in juni ook nog 3 weken vrij, dus wellicht overnachten we er dan toch ook al eens omdat we dan tussen het klussen door lekker kunnen genieten van het bos en de konijnen ook buiten kunnen rondrennen.
Komt steeds dichterbij allemaal, dat grote mensenhuis met een keuken *O* *O*
pi_204642294
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:14 schreef Lonaa het volgende:
Hm. Gisteren is Dora ergens van...onder de indruk geweest. Ze lag gewoon buiten en de neus ging omhoog en toen werd ze alert. Ze heeft wat gepiept, trillen, staart naar beneden en ze ging zelfs "schuilen" bij ons en onder de tafel buiten. Hele tijd naar de lucht kijken, schichtig. Er was niks. Geen geluid, niks.
Ze heeft dat de hele avond volgehouden. :{ Ook binnen. Ging ze voor het raam staan enzo.

Vannacht heeft ze boven geslapen en ik kom nu met d'r beneden en ze gaat weer alert uit het raam kijken...Ik heb echt geen idee wat er is, maar ik hoop dat het snel slijt. :{
Wat naar! Spoken in d'r hoofd :{
  vrijdag 6 mei 2022 @ 07:27:08 #52
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642304
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat naar! Spoken in d'r hoofd :{
Ja, echt heel sneu. :{ Ik kan er ook niks aan doen, want ze gelooft me niet zeg maar. :')

Het is al wel minder erg dan gisteren gelukkig. Er liepen net mensen buiten en toen ging ze wel alert van de bank af en even door het raam kijken en rondlopen maar inmiddels ligt ze wel weer op de bank.

Bleh.

Moet ook zo met Poes2 naar de DA. Die heeft een oor met pus en narigheid en daar zit nu 10 dagen AB in. Nu kijken of oor schoon is en of er geen onderliggend probleem is zoals een poliep of tumor, want dat kon de DA niet zien de vorige keer.
Ook wel sneu, waarschijnlijk heeft ze die ontsteking best lang gehad. Ik zag wel af en toe vies oor maar Poes1 wast Poes2 altijd en die heeft de buitenkant van het oor dus goed schoon gehouden, waardoor de ontsteking niet zichtbaar was. :X
pi_204642694
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 06:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het klinkt als een hippe keuken *O*
Hejje ook afzuiging in je werkblad ipv een hangende afzuigkap? Lijkt tegenwoordig de standaard te zijn.
Ja, het kan nog wel veel hipper hoor. We hebben geen wijnkoelkast, ingebouwd koffieapparaat of WiFi op de oven. Het idee was gewoon 'een oven die bakt, en vooruit, een inductieplaat'. Werd dus toch ietsje hipper, maar vooral ook door het gestoei met de indeling. (Het is een kleine keuken, ik wilde daarom geen bovenkasten, maar je moet toch ergens wel al je zooi kwijt.)

En niet gekozen voor afzuiging in de kookplaat. We gaan de oude bestaande koof in de hoek wat aanpassen en dan de afzuiging daar in bouwen. Afzuiging kan dan mooi naar buiten :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Komt steeds dichterbij allemaal, dat grote mensenhuis met een keuken *O* *O*
Jup! Nouja die keuken duurt nog wel even, in de tussentijd dus nog hier koken of anders op een gasstelletje in het nieuwe huis :P
pi_204642697
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 07:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, echt heel sneu. :{ Ik kan er ook niks aan doen, want ze gelooft me niet zeg maar. :')

Het is al wel minder erg dan gisteren gelukkig. Er liepen net mensen buiten en toen ging ze wel alert van de bank af en even door het raam kijken en rondlopen maar inmiddels ligt ze wel weer op de bank.

Bleh.

Moet ook zo met Poes2 naar de DA. Die heeft een oor met pus en narigheid en daar zit nu 10 dagen AB in. Nu kijken of oor schoon is en of er geen onderliggend probleem is zoals een poliep of tumor, want dat kon de DA niet zien de vorige keer.
Ook wel sneu, waarschijnlijk heeft ze die ontsteking best lang gehad. Ik zag wel af en toe vies oor maar Poes1 wast Poes2 altijd en die heeft de buitenkant van het oor dus goed schoon gehouden, waardoor de ontsteking niet zichtbaar was. :X
Voorzichtige knuffel voor Dora :*

En ook voor Poes1. Niet gek dat je het dan niet gezien hebt joh! :*
pi_204642721
Goedemorgen
Na 3 maanden eindelijk een datum waarop oma naar de gesloten afdeling kan -O-
Het wordt wel echt tijd maar toch naar.
pi_204642832
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 08:52 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Na 3 maanden eindelijk een datum waarop oma naar de gesloten afdeling kan -O-
Het wordt wel echt tijd maar toch naar.
Och, ik dacht dat ze er al woonde
pi_204642865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 09:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Och, ik dacht dat ze er al woonde
Nee, ging (weer) allerlei dingen fout dus duurt een stuk langer dan we dachten.
En een paar maanden is best lang in deze situatie.
Maar nu lijkt het dan echt zo ver.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 09:34:18 #58
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642946
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 08:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Voorzichtige knuffel voor Dora :*

En ook voor Poes1. Niet gek dat je het dan niet gezien hebt joh! :*
Ik voel me niet schuldig tegenover poes2.

We zalven nog een paar dagen voor de zekerheid maar verder was er niks zichtbaar.

Heb Dora's gedrag wel gemeld. DA vond het ook gek en we hopen maar dat het een incident was. Als het nog een keer gebeurd moet ik filmen en met Dora daarheen.

Ze gedraagt zich nu wel weer oke. Ietsje alerter, niet meer gealarmeerd.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 09:39:27 #59
217702 Lonaa
Honger!
pi_204642990
Wat ik wel heel fijn vond aan Dora gisteren is dat ze niet wilde vluchten maar mijn schaduw werd. Ze zocht haar veiligheid bij mij. O+ Dat is nieuw.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 10:10:23 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204643227
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 08:47 schreef Candaasje het volgende:
het kan nog wel veel hipper hoor.
Ik zou overigens nooit (meer) een oven boven de koelkast willen. Die warmte zo dicht bij de koelkast lijkt me niet goed, buiten het feit dat het onpraktisch is. In mijn vorige huis heb ik 2x een koelkast kapot gehad en vermoedelijk om die reden.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 10:16:37 #61
63722 z80
I fink you freaky
pi_204643304
Morgen.
Was draait, gft bak inmiddels geleegd en nu de tweede mok koffie voor mijn neus.
Als de temperatuur buiten nog wat wil stijgen kan ik de gft bak weer vullen. Laatste restje van deze bult.
pi_204643343
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:10 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik zou overigens nooit (meer) een oven boven de koelkast willen. Die warmte zo dicht bij de koelkast lijkt me niet goed, buiten het feit dat het onpraktisch is. In mijn vorige huis heb ik 2x een koelkast kapot gehad en vermoedelijk om die reden.
Ik ben daar niet zo bang voor, dat m'n koelkast het daarom begeeft. Het was eerst wel een twijfelpunt in het ontwerp, maar warmte stijgt op en het zou allemaal goed geïsoleerd moeten zijn rond de apparaten zelf, plus geventileerd. (op Tweakers zijn er zelfs mensen die de oven ónder de koelkast plaatsen. Dat lijkt me gevoelsmatig dan weer minder verstandig, maar schijnt ook weinig problemen op te leveren :D ). Het zijn ook beide goed bekendstaande merken (NEFF en Liebbher) in de hoop dat het ook allemaal wat langer mee gaat en wat beter afgewerkt is. Geen garantie natuurlijk. Maar we nemen de gok. Het idee om de oven onder de kookplaat te doen was er namelijk wel, maar hebben we door het ruimtegebrek toch moeten wijzigen. Was nog een hele puzzel.

Het onpraktische zie ik niet zo? :)
  vrijdag 6 mei 2022 @ 10:23:11 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_204643377
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ben daar niet zo bang voor, dat m'n koelkast het daarom begeeft. Het was eerst wel een twijfelpunt in het ontwerp, maar warmte stijgt op en het zou allemaal goed geïsoleerd moeten zijn rond de apparaten zelf, plus geventileerd. (op Tweakers zijn er zelfs mensen die de oven ónder de koelkast plaatsen. Dat lijkt me gevoelsmatig dan weer minder verstandig, maar schijnt ook weinig problemen op te leveren :D ). Het zijn ook beide goed bekendstaande merken (NEFF en Liebbher) in de hoop dat het ook allemaal wat langer mee gaat en wat beter afgewerkt is. Geen garantie natuurlijk. Maar we nemen de gok. Het idee om de oven onder de kookplaat te doen was er namelijk wel, maar hebben we door het ruimtegebrek toch moeten wijzigen. Was nog een hele puzzel.

Het onpraktische zie ik niet zo? :)
Oven onder de koelkast lijkt me een minder goede keuze mbt de warmteafgifte.
En indien de oven boven de koelkast in een afgesloten kast zit, lees achterkant dicht, zal de koelkast er geen last van hebben.
pi_204643392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Oven onder de koelkast lijkt me een minder goede keuze mbt de warmteafgifte.
En indien de oven boven de koelkast in een afgesloten kast zit, lees achterkant dicht, zal de koelkast er geen last van hebben.
Hij komt er inderdaad boven. Het idee om anders op je knieën te moeten gaan zitten om in je oven te kunnen kijken vind ik sowieso matig :P
pi_204643525
Ik ga zo maar eens wandelen. De verkoper belde, dat er post was van de verzekering voor ons. (Hij controleert regelmatig het huis). Hij Vroeg nog of hij het op moest sturen. Maar ik ga het wel even halen.
pi_204643553
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga zo maar eens wandelen. De verkoper belde, dat er post was van de verzekering voor ons. (Hij controleert regelmatig het huis). Hij Vroeg nog of hij het op moest sturen. Maar ik ga het wel even halen.
*O* langs je huis O+

En tof dat het keukenontwerp nu klaar is. Ik doe even een 'ik heb helemaal geen verstand van auto's keukens' opmerking: wat voor kleur wordt de keuken? (misschien heb ik er overheen gelezen).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 10:44:24 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204643586
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:37 schreef Candaasje het volgende:
k ga zo maar eens wandelen.
Dat is toch iets van 20km ofzo.
pi_204643789
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:44 schreef Kreator het volgende:

Dat is toch iets van 20km ofzo.
Heb ik gelijk weer genoeg bewogen voor de rest van de week! 8-) En dan moet ik nog terug...
pi_204643842
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
*O* langs je huis O+

En tof dat het keukenontwerp nu klaar is. Ik doe even een 'ik heb helemaal geen verstand van auto's keukens' opmerking: wat voor kleur wordt de keuken? (misschien heb ik er overheen gelezen).
:D

Houtfronten, keramieken (beetje ruwer en 6cm dik) grijs aanrechtblad, en dan aan de zijkant van het aanrechtblok en helemaal om de hogere kast heen dikkere, witte omlijstingen zodat dit het hout wat breekt. Zwarte rechte greepjes (niet te opvallend).

Het is hier op geïnspireerd, alleen hebben wij dan geen grote woonkeuken met losstaand fornuis. Dus alles is ook wat minder breed/dik/lomp dan op deze foto. Onze spoelbak wordt ook 'gewoon' RVS en niet onderbouw, want dat is geen goed idee in combinatie met keramiek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204643889
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks, Candaasje. *O*
pi_204643908
Wij gaan vanmiddag naar de tegelboer voor de badkamer en het toilet. Ik ben heel benieuwd. We hadden vorige week de badkamer-afspraak al, maar ik vind de tegels toch wel allesbepalend.
pi_204643909
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:11 schreef Myraela het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks, Candaasje. *O*
Ik ook :D Maar ik heb er wel vertrouwen in.

Geloof dat ik jouw werkblad ook nog heb gezien, of in elk geval een soortgelijk iets. Zag sowieso wel heel gave stenen werkbladen, maar voor de ruimte en hoe het huis nu is, voor ons niet zo passend.
pi_204643927
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik ook :D Maar ik heb er wel vertrouwen in.

Geloof dat ik jouw werkblad ook nog heb gezien, of in elk geval een soortgelijk iets. Zag sowieso wel heel gave stenen werkbladen, maar voor de ruimte en hoe het huis nu is, voor ons niet zo passend.
Waar? Wij zijn iets soortgelijks nog niet tegengekomen in Nederland. Helaas, want ik zou stiekem wel wat meer willen kunnen vergelijken en onderhandelen. Maar we gaan volgend weekend wel naar nog een keukenzaak in Duitsland die wel dezelfde leverancier hebben.
pi_204644005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Waar? Wij zijn iets soortgelijks nog niet tegengekomen in Nederland. Helaas, want ik zou stiekem wel wat meer willen kunnen vergelijken en onderhandelen. Maar we gaan volgend weekend wel naar nog een keukenzaak in Duitsland die wel dezelfde leverancier hebben.
Velthuizen keukens in Woudenberg. Maar ik weet niet zeker meer of er evenveel 'werk' qua kleuren in zit als jullie staaltje, als ik het nog even vergelijk. (Hoewel ze wel veel spectaculaire stenen bladen hadden). Qua prijzen denk ik niet dat het echt gaat helpen, wij zijn uiteindelijk met een andere (kleinere) keukenzaak verder gegaan omdat het prijsverschil echt heel fors was (en we kregen er minder voor terug...)
Wel heel mooie zaak verder hoor, en goede recensies, maar als je een heel boek opgestuurd krijgt van tevoren met strikjes erom, en ze het bij de afspraak hebben over 'volgende keer gaan we het 3D ontwerp bekijken in de viewing room'... dan euh... nouja, daar hangt wel een prijskaartje aan :P
  vrijdag 6 mei 2022 @ 11:39:06 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204644214
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Houtfronten, keramieken (beetje ruwer en 6cm dik) grijs aanrechtblad, en dan aan de zijkant van het aanrechtblok en helemaal om de hogere kast heen dikkere, witte omlijstingen zodat dit het hout wat breekt. Zwarte rechte greepjes (niet te opvallend).

Het is hier op geïnspireerd, alleen hebben wij dan geen grote woonkeuken met losstaand fornuis. Dus alles is ook wat minder breed/dik/lomp dan op deze foto. Onze spoelbak wordt ook 'gewoon' RVS en niet onderbouw, want dat is geen goed idee in combinatie met keramiek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het klinkt echt heel tof _O_

Ik kan me alleen moeilijk een voorstelling maken van de oven op de koelkast. Maar dat komt denk ik omdat ik een koelkast op ooghoogte wil hebben. Daarboven een oven lijkt me ietsje onpraktisch :P
Spoilers!
pi_204644259
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik kan me alleen moeilijk een voorstelling maken van de oven op de koelkast. Maar dat komt denk ik omdat ik een koelkast op ooghoogte wil hebben. Daarboven een oven lijkt me ietsje onpraktisch :P
Ik denk dat, wanneer je een tafelmodel koelkast hebt, de oven op ooghoogte zit.
pi_204644272
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oven komt ook op ongeveer ooghoogte. We gaan namelijk de koelkast wat lager laten plaatsen, waarbij de plint smaller wordt. Omdat de koelkast in een aparte kast zit, dus niet aan het verdere aanrechtblok vast, kan dat zonder dat het er gelijk debiel uitziet (want dan zouden je plinten opeens ongelijk zijn).
Koelkast is 1.20m, en plint wordt dan een cm of 3-5 (genoeg voor de beluchting e.d.).

Ze hadden in de winkel een mooi liftsysteem om dat te laten zien/ervaren. Als we het niet zouden verlagen, dan hadden ze het wegens risico op brandwonden enkel met een advies om het níet te doen met tegenzin geleverd. En dan enkel als het een 45cm hoge oven was geweest, want 60cm zou te gevaarlijk worden.
Daarom dus ook een oven met zo'n deur die inschuift onderin, (en geleiders om de bakplaat naar buiten te trekken) want anders brand je alsnog snel je armen. Hierdoor kan het dus ook wel weer een 60cm oven worden :)
pi_204644573
Wij hebben een koelkast van 1.10 en daar boven de oven. Dat werkt op zich prima, hoewel voor mij makkelijk dan mijn 10 centimeter kleine lief. Maar je hebt dan wel een debiel kleine koelkast zonder vriesvak. Wij hebben dat opgelost met eentje van 480 liter in de inpandige garage O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 12:54:17 #79
217702 Lonaa
Honger!
pi_204644987
Ik heb me in mijn leven een aantal keer goed verbrand aan een oven, die waren allemaal laag. :')
pi_204645161
Oven boven koelkast meldt. Die zal op zo’n 140cm zitten gok ik.
Oven en koelkast doen het al jaren prima, ik verbrand me zelden. Iets lager zou fijn zijn, want met zware ovenschalen til ik wel net iets boven mijn macht. Gelukkig heb ik die niet vaak. En de ruimte in de koelkast zou ik dan weer missen.

Ik heb geen hippe inschuifdeur maar mis het ook niet. Wel altijd eraan denken die deur dicht te klatsen, want hij hangt precies op kinhoogte en recht op een hoek van mijn ‘wandel’route.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 13:37:26 #81
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204645358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben een koelkast van 1.10 en daar boven de oven. Dat werkt op zich prima, hoewel voor mij makkelijk dan mijn 10 centimeter kleine lief. Maar je hebt dan wel een debiel kleine koelkast zonder vriesvak. Wij hebben dat opgelost met eentje van 480 liter in de inpandige garage O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oven boven koelkast meldt. Die zal op zo’n 140cm zitten gok ik.
Oven en koelkast doen het al jaren prima, ik verbrand me zelden. Iets lager zou fijn zijn, want met zware ovenschalen til ik wel net iets boven mijn macht. Gelukkig heb ik die niet vaak. En de ruimte in de koelkast zou ik dan weer missen.

Ik heb geen hippe inschuifdeur maar mis het ook niet. Wel altijd eraan denken die deur dicht te klatsen, want hij hangt precies op kinhoogte en recht op een hoek van mijn ‘wandel’route.
Jullie maken het voor mij niet makkelijker om dit te visualiseren.
Spoilers!
pi_204645400
Ik heb de oven op (ik denk) aanrechthoogte. Ernaast is ook een stuk aanrecht dus oven open en ik schuif een schotel vrij makkelijk op het aanrecht. Hoger zou ik niet moeten en laag heb ik jaren gehad, ook niet fijn vond ik.
Vrienden van mij hebben nu ook de afwasmachine verhoogd staan, da's ook best handig wanneer je op leeftijd bent ;)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 14:24:45 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204645681
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
mijn 10 centimeter kleine lief
Nice. Gaat het nu over je vibrator?
pi_204645684
O+ Krea O+ is er weer O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 mei 2022 @ 14:28:44 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204645698
Foto gespot van 10cm vriend.

pi_204645704
Wanneer je een ruim dakterras hebt maar geen stalling voor je caravan

(foto van mijn nichtje die op vakantie is ergens in Australië)

vrijdag 6 mei 2022 @ 14:32:18 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204645716
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 14:28 schreef Kreator het volgende:
Foto gespot van 10cm vriend.

[ afbeelding ]
Rick & Morty altijd ^O^
  vrijdag 6 mei 2022 @ 15:32:56 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204646068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb de oven op (ik denk) aanrechthoogte. Ernaast is ook een stuk aanrecht dus oven open en ik schuif een schotel vrij makkelijk op het aanrecht. Hoger zou ik niet moeten en laag heb ik jaren gehad, ook niet fijn vond ik.
Vrienden van mij hebben nu ook de afwasmachine verhoogd staan, da's ook best handig wanneer je op leeftijd bent ;)
Wij hebben nu een afwasmachine op die hoogte. Iedereen vind het een geweldig idee.
Behalve dat ie gewoon random midden in de muur staat. _O-
pi_204646198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hebben nu een afwasmachine op die hoogte. Iedereen vind het een geweldig idee.
Klinkt inderdaad wel als een goed idee. Wel benieuwd hoe het er echt uit ziet :D

Het geld voor de schutting heeft de verzekering alweer uitgekeerd *O* Dat gaan we volgende week maar als zakgeld gebruiken in Gent :+
pi_204646229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Daar kan ik me weer geen voorstelling van maken? Ingebouwd in de muur?
Stel dat ik nu een nieuwe keuken zou nemen, dan zou de vaatwasser ook meer de hoogte in gaan. Maar dan moet er wel heel veel aangepast worden aan de keuken.
pi_204646250
Het zwembad staat.

Hoch die hände! *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204646313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar kan ik me weer geen voorstelling van maken? Ingebouwd in de muur?
Stel dat ik nu een nieuwe keuken zou nemen, dan zou de vaatwasser ook meer de hoogte in gaan. Maar dan moet er wel heel veel aangepast worden aan de keuken.
Ik dacht dat @Leandra het ook heeft in haar nieuwe keuken.

Bij ons opperde mijn schoonvader hetzelfde idee, maar dan zouden we steeds de halve keuken door moeten met alle (vieze) vaat.

Niet dat die keuken zo groot is, maar dan is dichter in de buurt van de gootsteen wel makkelijker.
pi_204646314
Krijg je een vacature van een recruiter. Vlak bij je woonplaats. In Velp.
Ja meid, er zijn 2 Velp's in Nederland en deze ligt 50 km verderop.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:06:18 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204646769
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik dacht dat @:Leandra het ook heeft in haar nieuwe keuken.

Bij ons opperde mijn schoonvader hetzelfde idee, maar dan zouden we steeds de halve keuken door moeten met alle (vieze) vaat.

Niet dat die keuken zo groot is, maar dan is dichter in de buurt van de gootsteen wel makkelijker.
Hier idd ook een vaatwasser op hoogte, aan de ene kant van de keuken een kastenwand met, van links naar rechts: koelvriescombinatie, servieskast en vaatwasser, onder de vaatwasser een lade, boven de vaatwasser kastruimte.

Vaatwasser met RVS front.

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204646783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:

Je krijgt straks een nieuwe ebike!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 mei 2022 @ 17:26:34 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204647047
Weekend.

Komende week mag ik meedoen aan het Radio-onderzoek. Invullen per kwartier wat je luistert, waar en hoe :P
Vroeger was dat in een boekje, nu digitaal al is het systeem nog altijd hetzelfde.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:31:13 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204647101
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:26 schreef borisz het volgende:
Weekend.

Komende week mag ik meedoen aan het Radio-onderzoek. Invullen per kwartier wat je luistert, waar en hoe :P
Vroeger was dat in een boekje, nu digitaal al is het systeem nog altijd hetzelfde.
Ik doe ook mee, bij deze
Ma 0:00-23:59, niet
Di 0:00-23:59, niet
Wo 0:00-23:59, niet
Do 0:00-23:59, niet
Vr 0:00-23:59, niet
Za 0:00-23:59, niet
Z0 0:00-23:59, niet
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:32:00 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204647114
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
recruiters, echt, die moeten ze naast architecten hangen, aan hun duimen.
pi_204647218
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je krijgt straks een nieuwe ebike!
Duh...

De naam van de vacature Commercieel Binnendienst Medewerker. De omschrijving komt neer op callcenter werk.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:42:19 #100
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204647235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
recruiters, echt, die moeten ze naast architecten hangen, aan hun duimen.
Ja, je komt pareltjes tegen.
De meneer van gisteren heb ik het advies gegeven om, voordat hij mails gaat versturen, even z'n tekst na te lezen. In 3 mails aan mij, 1x Hi zeggen en 2x mijn voornaam fout spellen geeft mij weinig vertrouwen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:43:19 #101
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204647242
Wat een mooie keuken @Leandra
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')