Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh god, als je een afwijkende mening hebt ben je een eikel![]()
Krap bij kas zitten is niet hetzelfde als onmogelijk, want niet alleen Grunn zit krap bij kas.
Maar ja, als je geld gaat vragen, lever dan tenminste iets wat minimaal op een van de vlakken vergelijkbaar liefst nog beter is.
Als er niet tig keer het zelfde bericht op de frontpage staat. De betaal berichten inhoudelijk ook zinvol zijn. En zonder taalfouten die zelfs mij nog opvallen. Zal ik eens gaan overwegen er voor te betalen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Net als al die mensen op sites van kranten die klagen dat ze krantenartikelen niet kunnen lezen want paywall. Journalisten zijn ook geen vrijwilligers. Vind het ook wel eens jammer dat ik iets niet kan lezen, maar dat is dan maar zo.
quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.
Je bent een eikel omdat je hier een beetje gniffelend doet over het feit dat blijkbaar het Groningse experiment mislukt.....terwijl die mensen hun uiterste best hebben gedaan weer een leuk festival te organiseren maar helaas.....er moest wat geld bij. En dat staat uitstekend uitgelegd in dat krantenartikel.
En ik vind het heel terecht dat bezoekers dan wordt gevraagd een steentje bij te dragen. Dat hoeft niet van het belastinggeld betaald te worden.
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:43 schreef sigme het volgende:
Hmm.
Ik vind dat bevrijdingsfestivals georganiseerd horen te worden in publieke ruimte (park etc), gerund door vrijwilligers, met lokale bandjes die dolblij zijn dat ze ergens spelen waar zowaar mensen zijn die ze nog niet persoonlijk kennen.
En de tent waar je net iets te dure biertjes en hamburgers kan kopen betaalt stageld.
Ja, dan moet er nog geld bij. Een heel klein beetje. Van de gemeente voor de gemeente.
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.
En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.
(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.
En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.
(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.
De zomerfeesten in Nijmegen draaien al jaren op die manier. De grote podia met betaalde artiesten. In de binnenstad bij de kroeg op straat een onbekende of net startende band.
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.
Ik ben daar absoluut géén fan van als het over dit soort festivals gaat die er prima een vergoeding tegenover zouden mogen/moeten/kunnen zetten.
Ik werk ook niet voor exposure, ook niet als ik als onervaren kracht ergens begin. Ik ken niemand die dat verder doet, alleen in de culturele sector wordt het nog geaccepteerd/verwacht.
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
En we hebben het natuurlijk niet alleen over artiesten. Maar podiumbouwers, lichtmensen, beveiliging. Da's ook geen liefde werk?
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.
Dat is precies wat er in de filmwereld enorm veel gebeurde. Freelancers heb ik tot ver in hun 30ste op kamers zien wonen, omdat bedrijven liever met gratis/goedkope studenten in zee gingen...
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.
Jazeker is dat wel liefdewerk! Liefde en een flesje bier.
Maar ik neem aan dat jij per se betaald wil worden voor elke dienst die jij een asielzoeker verleent?
QFT. Alles uit deze post.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.
Ik heb echt echt écht genoeg bandjes geneukt gekend om te weten dat die echt voor de lol spelen op een festival. Spelen en wat bier, dan hebben ze een tópdag. Onbetaalbaar.
Net als de vrijwilligers die podia opbouwen. Kameraadschap, een dag met veel inzet en wat gratis bier, onbetaalbaar.
Het is pure armoe om dat allemaal te reduceren tot gemist geld.
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:03 schreef sigme het volgende:
[..]
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?
Dat lokale bandjes nu geen publiek meer krijgen?
Oh. Vrijmarkten.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.
Een festival dat altijd gratis was vroeg nu entreegeld. Noem jij dat een 'gratis festival' (want dat is het alle keren minus een geweest) of een 'geen gratis festival' omdat deze editie dat niet was?quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Candaasje het volgende:
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?
En dat Ludolf smalend in zijn handen stond te wrijven dat het festival daarom in het water tuinde?
En het verband met lokale bevrijdingsfestivals is.. ?quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriend van mij werkt, oa, als organisator van evenementen. Je wil niet weten hoe vaak men zegt "we kunnen je niet betalen, maar er is genoeg exposure". Alleen, dat zeggen er steeds meer. Alsof hij niet hoeft te eten
Dat men steeds vaker verwacht dat het "om niet" gedaan kan worden. Want exposure.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
En het verband met lokale bevrijdingsfestivals is.. ?
Dat het logisch is om mensen die *geen* geld hoeven te verdienen uit de markt te prijzen omdat 'men' nu eenmaal geld dient te verdienen?
En het verband tussen wat altijd al gratis festivals waren en dat bij commerciële festivals gratis arbeid wordt gevraagd is..?quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat men steeds vaker verwacht dat het "om niet" gedaan kan worden. Want exposure.
Niet een persé een bevrijdingsfestival, maar veel vaker voor van alles en nog wat.
De kosten van een bevrijdingsfestival worden deels gedragen door committee 4 en 5 mei en de lokale festivals. En daar zit minder geld, vooral door minder sponsoren.
Ik ben vrijwilliger, naast een aantal betaalde krachten. En ja, er moet geld naar Vluchtelingen werk omdat de computers betaald moeten worden, locaties gehuurd moeten worden etc. Gemeente zegt ook niet, VOG voor vrijwilligers hoeft VWN niet te betalen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:21 schreef sigme het volgende:
[..]
En het verband tussen wat altijd al gratis festivals waren en dat bij commerciële festivals gratis arbeid wordt gevraagd is..?
Dat je vindt dat alles betaald moet gaan worden wat ook wel betaald gedaan wordt?
Ga je je vrijwilligerswerk voor asielzoekers al opgeven omdat dat ook in de commerciële juridische en maatschappelijke hulpverlening gratis arbeid best op prijs gesteld wordt?
Een gratis festival is niet gratis. Ja de entree is gratis. Mogelijk de band gratis en een boel vrijwilligers voor een appel en ei.quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger, naast een aantal betaalde krachten. En ja, er moet geld naar Vluchtelingen werk omdat de computers betaald moeten worden, locaties gehuurd moeten worden etc. Gemeente zegt ook niet, VOG voor vrijwilligers hoeft VWN niet te betalen.
Waarom zou de verhuurder van het gebouw zeggen "goh jullie doen goed werk, je hoeft niet te betalen".
Dat zal een verhuurder van podia (heb ik het niet over de opbouwers maar het daadwerkelijke ding) ook niet zeggen. Dat zal de eigenaar van de ingehuurde beveiliging ook niet zeggen. Het bedrijf dat de wc's levert ook niet.
Omdat als de verhuurder het om te beginnen gratis doet omdat hij graag iets goeds doet voor de mensheid, ook geen huur (of entreegeld) hoort te gaan vragen omdat er ook verhuurders zijn van winkels die wel geld vragen. Je draait het om!quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger, naast een aantal betaalde krachten. En ja, er moet geld naar Vluchtelingen werk omdat de computers betaald moeten worden, locaties gehuurd moeten worden etc. Gemeente zegt ook niet, VOG voor vrijwilligers hoeft VWN niet te betalen.
Waarom zou de verhuurder van het gebouw zeggen "goh jullie doen goed werk, je hoeft niet te betalen".
Dat zal een verhuurder van podia (heb ik het niet over de opbouwers maar het daadwerkelijke ding) ook niet zeggen. Dat zal de eigenaar van de ingehuurde beveiliging ook niet zeggen. Het bedrijf dat de wc's levert ook niet.
Omdat je niet van iedereen bijval krijgt?quote:
Die worden hier geopperd.quote:En dan beter een festival waar een beetje voor betaald moet worden dan geen festival. Want dat is dan het alternatief.
quote:Op donderdag 5 mei 2022 21:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat je niet van iedereen bijval krijgt?
[..]
Ik blijf bij mijn mening en dat mag een ander ook. Maar het is nu heen en weer gekaats
Die worden hier geopperd.
Dat zegt me niks. Klinkt als Tarrel. Weet niet uit welk tijdperk die komen, maar allicht komt er vrij vlot een generatie die S&F niet kentquote:Op donderdag 5 mei 2022 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik nooit meer de namen (en stemmen van) Susan en Freek meer hoef te horen, zou dat heel prettig zijn.
De Twarres van de 20's
Met dat laatste ben ik het wel eensquote:Op donderdag 5 mei 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zegt me niks. Klinkt als Tarrel. Weet niet uit welk tijdperk die komen, maar allicht komt er vrij vlot een generatie die S&F niet kent![]()
S&F zingen niet vals, maar ja verder snap ik hun populariteit niet zo. Ik vind het erg uitwisselbaar en zonder karakter.
We hebben er maar 3 keukenzaken en 5 gesprekken over gedaanquote:
Krijgen we een tekening te zien evt pm?quote:Op donderdag 5 mei 2022 23:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We hebben er maar 3 keukenzaken en 5 gesprekken over gedaan![]()
![]()
(Wel 3 gesprekken bij één en dezelfde zaak. Die is het ook geworden. )
Nog even los van de andere rondjes die we door zaken hebben gelopen, maar dat was meer vlug even rondkijken.
Duurt nog wel tot oktober/november tot de keuken geleverd wordt, maar goed, hebben we extra lang de tijd voorpret en de ruimte om alles klaar te maken in het huis.
Nooit bedacht hoeveel fancy snufjes we straks krijgen. Het is nog wat onwennig.
Snufjes zijn leuk (en eng). Weet je al wanneer jullie over gaan?quote:Op donderdag 5 mei 2022 23:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We hebben er maar 3 keukenzaken en 5 gesprekken over gedaan![]()
![]()
(Wel 3 gesprekken bij één en dezelfde zaak. Die is het ook geworden. )
Nog even los van de andere rondjes die we door zaken hebben gelopen, maar dat was meer vlug even rondkijken.
Duurt nog wel tot oktober/november tot de keuken geleverd wordt, maar goed, hebben we extra lang de tijd voorpret en de ruimte om alles klaar te maken in het huis.
Nooit bedacht hoeveel fancy snufjes we straks krijgen. Het is nog wat onwennig.
Ja, de meneer van de keukenzaak gaat hem inscannen. Want we hebben geen fancy 3D plaatjes, het is gewoon met zwarte pen getekend met de hand en dan in de zaak zelf de fronten/blad/greepjes erbij gepakt en door de showroom heen gerend om voorbeelden te bekijkenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 00:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Krijgen we een tekening te zien evt pm?
Ik heb geen idee of we de WiFi functie van de vaatwasser ooit gaan gebruiken (quote:Op vrijdag 6 mei 2022 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Snufjes zijn leuk (en eng). Weet je al wanneer jullie over gaan?
Komt steeds dichterbij allemaal, dat grote mensenhuis met een keukenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 00:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, de meneer van de keukenzaak gaat hem inscannen. Want we hebben geen fancy 3D plaatjes, het is gewoon met zwarte pen getekend met de hand en dan in de zaak zelf de fronten/blad/greepjes erbij gepakt en door de showroom heen gerend om voorbeelden te bekijken.
Maar zodra ik die tekeningen heb en even alle productnrs kan ik wel even een overzichtje maken
[..]
Ik heb geen idee of we de WiFi functie van de vaatwasser ooit gaan gebruiken () maar vooruit, het zit er nu eenmaal op en het blauwe lichtje op de vloer (geeft aan of ie nog draait) en de verlichting binnenin is vast handig . We gaan ook Quookeren (jullie schuld!)
, en we hebben een oven gekozen met een zgn. "slide in' mechanisme. Dat is vooral omdat we anders met de hoogte van de oven zitten; die komt boven de koelkast en omdat we graag een hogere koelkast wilden, zit de oven vrij hoog. Als je dan de deur open klapt, brand je je armen daar al snel aan. Bij zo'n slide in verdwijnt de deur dus onderin de oven.
20 mei gaan we tekenen en krijgen we de sleutel. Wanneer we precies over gaan moeten we nog bekijken, eerst gaat ons eigen huis nog in de verkoop. Daar worden 16 mei de foto's van gemaakt, en wrs. 30 en 31 mei zijn dan de bezichtigingen. Voordat het dan weer allemaal rond is zitten we denk ik ergens in de zomer. Tot die tijd kunnen we dus hier blijven wonen, wat wel fijn is met verbouwing. We hebben in juni ook nog 3 weken vrij, dus wellicht overnachten we er dan toch ook al eens omdat we dan tussen het klussen door lekker kunnen genieten van het bos en de konijnen ook buiten kunnen rondrennen.
Wat naar! Spoken in d'r hoofdquote:Op vrijdag 6 mei 2022 07:14 schreef Lonaa het volgende:
Hm. Gisteren is Dora ergens van...onder de indruk geweest. Ze lag gewoon buiten en de neus ging omhoog en toen werd ze alert. Ze heeft wat gepiept, trillen, staart naar beneden en ze ging zelfs "schuilen" bij ons en onder de tafel buiten. Hele tijd naar de lucht kijken, schichtig. Er was niks. Geen geluid, niks.
Ze heeft dat de hele avond volgehouden.Ook binnen. Ging ze voor het raam staan enzo.
Vannacht heeft ze boven geslapen en ik kom nu met d'r beneden en ze gaat weer alert uit het raam kijken...Ik heb echt geen idee wat er is, maar ik hoop dat het snel slijt.![]()
Ja, echt heel sneu.quote:
Ja, het kan nog wel veel hipper hoor. We hebben geen wijnkoelkast, ingebouwd koffieapparaat of WiFi op de oven. Het idee was gewoon 'een oven die bakt, en vooruit, een inductieplaat'. Werd dus toch ietsje hipper, maar vooral ook door het gestoei met de indeling. (Het is een kleine keuken, ik wilde daarom geen bovenkasten, maar je moet toch ergens wel al je zooi kwijt.)quote:Op vrijdag 6 mei 2022 06:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het klinkt als een hippe keuken![]()
Hejje ook afzuiging in je werkblad ipv een hangende afzuigkap? Lijkt tegenwoordig de standaard te zijn.
Jup! Nouja die keuken duurt nog wel even, in de tussentijd dus nog hier koken of anders op een gasstelletje in het nieuwe huisquote:Op vrijdag 6 mei 2022 07:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Komt steeds dichterbij allemaal, dat grote mensenhuis met een keuken![]()
Voorzichtige knuffel voor Doraquote:Op vrijdag 6 mei 2022 07:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, echt heel sneu.Ik kan er ook niks aan doen, want ze gelooft me niet zeg maar.
![]()
Het is al wel minder erg dan gisteren gelukkig. Er liepen net mensen buiten en toen ging ze wel alert van de bank af en even door het raam kijken en rondlopen maar inmiddels ligt ze wel weer op de bank.
Bleh.
Moet ook zo met Poes2 naar de DA. Die heeft een oor met pus en narigheid en daar zit nu 10 dagen AB in. Nu kijken of oor schoon is en of er geen onderliggend probleem is zoals een poliep of tumor, want dat kon de DA niet zien de vorige keer.
Ook wel sneu, waarschijnlijk heeft ze die ontsteking best lang gehad. Ik zag wel af en toe vies oor maar Poes1 wast Poes2 altijd en die heeft de buitenkant van het oor dus goed schoon gehouden, waardoor de ontsteking niet zichtbaar was.
Och, ik dacht dat ze er al woondequote:Op vrijdag 6 mei 2022 08:52 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Na 3 maanden eindelijk een datum waarop oma naar de gesloten afdeling kan![]()
Het wordt wel echt tijd maar toch naar.
Nee, ging (weer) allerlei dingen fout dus duurt een stuk langer dan we dachten.quote:
Ik voel me niet schuldig tegenover poes2.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 08:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Voorzichtige knuffel voor Dora![]()
En ook voor Poes1. Niet gek dat je het dan niet gezien hebt joh!
Ik ben daar niet zo bang voor, dat m'n koelkast het daarom begeeft. Het was eerst wel een twijfelpunt in het ontwerp, maar warmte stijgt op en het zou allemaal goed geïsoleerd moeten zijn rond de apparaten zelf, plus geventileerd. (op Tweakers zijn er zelfs mensen die de oven ónder de koelkast plaatsen. Dat lijkt me gevoelsmatig dan weer minder verstandig, maar schijnt ook weinig problemen op te leverenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zou overigens nooit (meer) een oven boven de koelkast willen. Die warmte zo dicht bij de koelkast lijkt me niet goed, buiten het feit dat het onpraktisch is. In mijn vorige huis heb ik 2x een koelkast kapot gehad en vermoedelijk om die reden.
Oven onder de koelkast lijkt me een minder goede keuze mbt de warmteafgifte.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo bang voor, dat m'n koelkast het daarom begeeft. Het was eerst wel een twijfelpunt in het ontwerp, maar warmte stijgt op en het zou allemaal goed geïsoleerd moeten zijn rond de apparaten zelf, plus geventileerd. (op Tweakers zijn er zelfs mensen die de oven ónder de koelkast plaatsen. Dat lijkt me gevoelsmatig dan weer minder verstandig, maar schijnt ook weinig problemen op te leveren). Het zijn ook beide goed bekendstaande merken (NEFF en Liebbher) in de hoop dat het ook allemaal wat langer mee gaat en wat beter afgewerkt is. Geen garantie natuurlijk. Maar we nemen de gok. Het idee om de oven onder de kookplaat te doen was er namelijk wel, maar hebben we door het ruimtegebrek toch moeten wijzigen. Was nog een hele puzzel.
Het onpraktische zie ik niet zo?
Hij komt er inderdaad boven. Het idee om anders op je knieën te moeten gaan zitten om in je oven te kunnen kijken vind ik sowieso matigquote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Oven onder de koelkast lijkt me een minder goede keuze mbt de warmteafgifte.
En indien de oven boven de koelkast in een afgesloten kast zit, lees achterkant dicht, zal de koelkast er geen last van hebben.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga zo maar eens wandelen. De verkoper belde, dat er post was van de verzekering voor ons. (Hij controleert regelmatig het huis). Hij Vroeg nog of hij het op moest sturen. Maar ik ga het wel even halen.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]langs je huis
En tof dat het keukenontwerp nu klaar is. Ik doe even een 'ik heb helemaal geen verstand van auto's keukens' opmerking: wat voor kleur wordt de keuken? (misschien heb ik er overheen gelezen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:11 schreef Myraela het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks, Candaasje.
Waar? Wij zijn iets soortgelijks nog niet tegengekomen in Nederland. Helaas, want ik zou stiekem wel wat meer willen kunnen vergelijken en onderhandelen. Maar we gaan volgend weekend wel naar nog een keukenzaak in Duitsland die wel dezelfde leverancier hebben.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik ookMaar ik heb er wel vertrouwen in.
Geloof dat ik jouw werkblad ook nog heb gezien, of in elk geval een soortgelijk iets. Zag sowieso wel heel gave stenen werkbladen, maar voor de ruimte en hoe het huis nu is, voor ons niet zo passend.
Velthuizen keukens in Woudenberg. Maar ik weet niet zeker meer of er evenveel 'werk' qua kleuren in zit als jullie staaltje, als ik het nog even vergelijk. (Hoewel ze wel veel spectaculaire stenen bladen hadden). Qua prijzen denk ik niet dat het echt gaat helpen, wij zijn uiteindelijk met een andere (kleinere) keukenzaak verder gegaan omdat het prijsverschil echt heel fors was (en we kregen er minder voor terug...)quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waar? Wij zijn iets soortgelijks nog niet tegengekomen in Nederland. Helaas, want ik zou stiekem wel wat meer willen kunnen vergelijken en onderhandelen. Maar we gaan volgend weekend wel naar nog een keukenzaak in Duitsland die wel dezelfde leverancier hebben.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Houtfronten, keramieken (beetje ruwer en 6cm dik) grijs aanrechtblad, en dan aan de zijkant van het aanrechtblok en helemaal om de hogere kast heen dikkere, witte omlijstingen zodat dit het hout wat breekt. Zwarte rechte greepjes (niet te opvallend).
Het is hier op geïnspireerd, alleen hebben wij dan geen grote woonkeuken met losstaand fornuis. Dus alles is ook wat minder breed/dik/lomp dan op deze foto. Onze spoelbak wordt ook 'gewoon' RVS en niet onderbouw, want dat is geen goed idee in combinatie met keramiek:Het klinkt echt heel tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kan me alleen moeilijk een voorstelling maken van de oven op de koelkast. Maar dat komt denk ik omdat ik een koelkast op ooghoogte wil hebben. Daarboven een oven lijkt me ietsje onpraktisch
Spoilers!
Ik denk dat, wanneer je een tafelmodel koelkast hebt, de oven op ooghoogte zit.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het klinkt echt heel tof![]()
Ik kan me alleen moeilijk een voorstelling maken van de oven op de koelkast. Maar dat komt denk ik omdat ik een koelkast op ooghoogte wil hebben. Daarboven een oven lijkt me ietsje onpraktisch
Oven komt ook op ongeveer ooghoogte. We gaan namelijk de koelkast wat lager laten plaatsen, waarbij de plint smaller wordt. Omdat de koelkast in een aparte kast zit, dus niet aan het verdere aanrechtblok vast, kan dat zonder dat het er gelijk debiel uitziet (want dan zouden je plinten opeens ongelijk zijn).quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het klinkt echt heel tof![]()
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben een koelkast van 1.10 en daar boven de oven. Dat werkt op zich prima, hoewel voor mij makkelijk dan mijn 10 centimeter kleine lief. Maar je hebt dan wel een debiel kleine koelkast zonder vriesvak. Wij hebben dat opgelost met eentje van 480 liter in de inpandige garage
Jullie maken het voor mij niet makkelijker om dit te visualiseren.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oven boven koelkast meldt. Die zal op zo’n 140cm zitten gok ik.
Oven en koelkast doen het al jaren prima, ik verbrand me zelden. Iets lager zou fijn zijn, want met zware ovenschalen til ik wel net iets boven mijn macht. Gelukkig heb ik die niet vaak. En de ruimte in de koelkast zou ik dan weer missen.
Ik heb geen hippe inschuifdeur maar mis het ook niet. Wel altijd eraan denken die deur dicht te klatsen, want hij hangt precies op kinhoogte en recht op een hoek van mijn ‘wandel’route.
Wij hebben nu een afwasmachine op die hoogte. Iedereen vind het een geweldig idee.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb de oven op (ik denk) aanrechthoogte. Ernaast is ook een stuk aanrecht dus oven open en ik schuif een schotel vrij makkelijk op het aanrecht. Hoger zou ik niet moeten en laag heb ik jaren gehad, ook niet fijn vond ik.
Vrienden van mij hebben nu ook de afwasmachine verhoogd staan, da's ook best handig wanneer je op leeftijd bent
Klinkt inderdaad wel als een goed idee. Wel benieuwd hoe het er echt uit zietquote:Op vrijdag 6 mei 2022 15:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben nu een afwasmachine op die hoogte. Iedereen vind het een geweldig idee.
Behalve dat ie gewoon random midden in de muur staat.
Daar kan ik me weer geen voorstelling van maken? Ingebouwd in de muur?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 15:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben nu een afwasmachine op die hoogte. Iedereen vind het een geweldig idee.
Behalve dat ie gewoon random midden in de muur staat.
Ik dacht dat @Leandra het ook heeft in haar nieuwe keuken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar kan ik me weer geen voorstelling van maken? Ingebouwd in de muur?
Stel dat ik nu een nieuwe keuken zou nemen, dan zou de vaatwasser ook meer de hoogte in gaan. Maar dan moet er wel heel veel aangepast worden aan de keuken.
Hier idd ook een vaatwasser op hoogte, aan de ene kant van de keuken een kastenwand met, van links naar rechts: koelvriescombinatie, servieskast en vaatwasser, onder de vaatwasser een lade, boven de vaatwasser kastruimte.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik dacht dat @:Leandra het ook heeft in haar nieuwe keuken.
Bij ons opperde mijn schoonvader hetzelfde idee, maar dan zouden we steeds de halve keuken door moeten met alle (vieze) vaat.
Niet dat die keuken zo groot is, maar dan is dichter in de buurt van de gootsteen wel makkelijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Krijg je een vacature van een recruiter. Vlak bij je woonplaats. In Velp.
Ja meid, er zijn 2 Velp's in Nederland en deze ligt 50 km verderop.
Ik doe ook mee, bij dezequote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:26 schreef borisz het volgende:
Weekend.
Komende week mag ik meedoen aan het Radio-onderzoek. Invullen per kwartier wat je luistert, waar en hoe![]()
Vroeger was dat in een boekje, nu digitaal al is het systeem nog altijd hetzelfde.
recruiters, echt, die moeten ze naast architecten hangen, aan hun duimen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Krijg je een vacature van een recruiter. Vlak bij je woonplaats. In Velp.
Ja meid, er zijn 2 Velp's in Nederland en deze ligt 50 km verderop.
Duh...quote:
Ja, je komt pareltjes tegen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
recruiters, echt, die moeten ze naast architecten hangen, aan hun duimen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |