Ook echt bbq- en in-de-tuin-eet-weer vandaag. Werd ook eens tijd...quote:Op zondag 15 mei 2022 20:07 schreef maily het volgende:
Klein bbq'tje. Kipdijfilet, garnalen en een hamburger. Grote bak spinazie/tomaat/olijven/feta-salade met olijfolie en balsamicoazijn.
Met afbakstokbrood en een kampioentje (pittenbroodje van de Lidl) uit de vriezer.
Ongetwijfeld dat de rest ook goed was, maar ik heb gewoon niets met die gerechten.quote:Op zondag 15 mei 2022 20:30 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
En als toetje appeltaart uit het too good to go-pakket van de plaatselijke koffietent met daarbij whisky-karamelsaus en zoutvlokken. Helaas verzopen de vlokken in de saus. Maar toch lekker.
Waar zit je?quote:Op maandag 16 mei 2022 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben in Zuid-Spanje sinds vandaag.
Lekker ijs gegeten maar de tapas 's avonds zaten vol (cocktail)saus of olie. En ipv jamon kroketjes kreeg ik pizza kroketjes![]()
Slechte eerste indruk. Morgen proberen een goede te vinden.
Varkenswangetjes in blauwe kaas waren wel lekker, als enige.
In ieder geval lekker genieten daar! Met of zonder lekker etenquote:Op maandag 16 mei 2022 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben in Zuid-Spanje sinds vandaag.
Lekker ijs gegeten maar de tapas 's avonds zaten vol (cocktail)saus of olie. En ipv jamon kroketjes kreeg ik pizza kroketjes![]()
Slechte eerste indruk. Morgen proberen een goede te vinden.
Varkenswangetjes in blauwe kaas waren wel lekker, als enige.
Ik braadde eendenborst ook altijd op de huid maar na wat experimenteren beviel met het ook goed in de oven op 225° C , boven en onderhitte aan, tot een kerntemperatuur van 66°Cquote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:59 schreef Kanaroe het volgende:
Eendenborstfilet, gekruid met chinees 5--kruidenpoeder, lekker krokant gebakken op het vel. Terwijl het vlees lag te rusten het vet in de pan afgeblust met een mengsel van gembersiroop-zoete ketjap-sojasaus-verse knoflook-verse rode peper- en honing.
Dit mengsel vervolgens weer toegevoegd aan de wok, met daarin kastanjechampignons, savooiekool, sjalotjes en wat bloemkoolroosjes.
Het was een heerlijk maaltje
Ah, bedankt voor het delen van de tip. Misschien ga ik dat ook een keer proberen. De oven staat meestal toch wel aan hier als ik kook. Hoe lang doen de eendenborsten er bij jou over voor ze naar believen zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik braadde eendenborst ook altijd op de huid maar na wat experimenteren beviel met het ook goed in de oven op 225° C , boven en onderhitte aan, tot een kerntemperatuur van 66°C
Dan de grill aan en de huid met de grill krokant maken.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Tosti van Pain Boulogne met geitenkaas, appelstroop en chorizo. En om te dippen mosterd-dille saus.
Ligt erg aan je oven en de dikte van de eendenborst, of de oven al warm is, etc. Raad aan een thermometer te gebruiken. De ene oven is het 30 minuten, de andere 20, is niet echt wat zinnigs over te zeggen. Snij de huid wel in wiebertjes in btwquote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, bedankt voor het delen van de tip. Misschien ga ik dat ook een keer proberen. De oven staat meestal toch wel aan hier als ik kook. Hoe lang doen de eendenborsten er bij jou over voor ze naar believen zijn?
Veganvis? Is dat te doen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Witte kool, met rijst, veganvis, beetje crème fraise en currykruiden
Oke, dat koop je gewoon in de supermarkt?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind het erg lekker, vooral de kibbeling is niet van echt te onderscheiden
Ik koop het bij Picnic, ik weet niet of de supermarkt het heeft. Heet Novishquote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Oke, dat koop je gewoon in de supermarkt?
Alhoewel ik het bij vis niet zou doen. Ik probeer wel minder vlees te eten.
Ik ken dat servies, mijn zusje heeft het!quote:
Een simpel slagroomijsje uit zo'n bakje. Bord van de kringloop.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ken dat servies, mijn zusje heeft het!
Wat is het witte? Geen slagroom lijkt me? Maar wat dan wel...
Ja, snap ik, de ene oven is de andere niet etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ligt erg aan je oven en de dikte van de eendenborst, of de oven al warm is, etc. Raad aan een thermometer te gebruiken. De ene oven is het 30 minuten, de andere 20, is niet echt wat zinnigs over te zeggen. Snij de huid wel in wiebertjes in btw
En wat was het toetje? Heb je vaakquote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:07 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Zoete aardappel, gegrillde groente, geruld gehakt van eigen vark.
Mjam, lekker!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:05 schreef Karzai het volgende:
Zijn uiteindelijk schouderkarbonades geworden. Nog crème fraiche en mosterd bij de aardappels
[ afbeelding ]
Was het lekker? Vind het niets voor jullie maar een bon moet je gebruikenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:34 schreef Blues het volgende:
Er lag nog een AH bon van de Beren.
Dus daar vandaag een hapje gegeten, je mocht niet van de gewone kaart kiezen, dus keuze was beperkt.
We aten carpaccio, ik kipsaté met zoete aardappel friet/patat@:golfer koos de runderburger en toet allebei de crème brulee.
Was best prima, alleen de suikerlaag van de crème brulee was zacht en niet cracky.
[ afbeelding ]
Altijd een toetje! Anders gaat mijn liefste pruilenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
En wat was het toetje? Heb je vaak
Als we die bon niet van de zus van B. hadden gekregen zouden wij inderdaad daar nooit zijn gaan eten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Was het lekker? Vind het niets voor jullie maar een bon moet je gebruiken
Ik heb ook altijd een toetje en niet veel doen dat dus je valt op met je toetjefoto'squote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Altijd een toetje! Anders gaat mijn liefste pruilen
Een bedje van in stukjes gesneden lange vingers, kwark en sinaasappelsiroop, met daarover aan flardjes gesneden 95% pure chocolade, en dan afgetopt met een flinke lepel mascarpone.
Wat grappig dat je daar op let/naar vraagt
Bij uit eten eet je meer dan thuis ... en dan toch nog een toetje 🙈quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:31 schreef Blues het volgende:
Als ik een toetje eet (zoals vanavond bij de Beren) zit het me de hele avond in de weg.
Zijn het mss niet gewend
quote:Op woensdag 18 mei 2022 14:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken kabeljauwhaas, gebraden aardappelwedges, geroerbakken Shanghai paksoi met shiitakes.
Hoe krijg je dat voor elkaar? En neem je rust, je kan er anders héél lang last van hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Vandaag was een stomme dag want stuitje gebrokendus welverdiend dit
![]()
[ link | afbeelding ]
Oh gruwelijk. Hoe dan?quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
In de badkamer, verloor evenwicht ofzo? Zo boem op de badrand op de grond plat op mijn gatquote:
Au .... beterschap en idd neem je rust ....quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Ik benijd je niet.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
In de badkamer, verloor evenwicht ofzo? Zo boem op de badrand op de grond plat op mijn gat
De pijn is in ieder geval niet te harden.
@:soury, ja ik kan nu ook niet meer zo snel![]()
Zo lekker een kop thee als ik de haarbal heb uitgelaten en dan met pijnstiller mijn bedje in een beetje FOK!ken
Aiaiai....veel sterkte en beterschap gewenstquote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Ooochhh. Ik leef met je mee schat!quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Voorlopig dus even geen seksen meer veel troostvoedsel.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:23 schreef mascara-klodder het volgende:
In de badkamer, verloor evenwicht ofzo? Zo boem op de badrand op de grond plat op mijn gat
De pijn is in ieder geval niet te harden.
Auw! dan heb je het zeker verdiend!quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Oh jeetjequote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:37 schreef maily het volgende:
[..]
Bij uit eten eet je meer dan thuis ... en dan toch nog een toetje 🙈
Kut, is het echt zeker een week of 2. Sterkte, ik ken hetquote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Bami met een lekkere kwak pindasaus, heerlijk!quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef ondeugend het volgende:
En een grote pan bami gemaakt omdat ik morgenavond pas heel laat kan eten.
Dus morgen nog een keer.
Satesaus natuurlijk zelf gemaakt.
[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit! Ben een beetje jaloersquote:Op woensdag 18 mei 2022 22:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tuurlijk!![]()
Vanavond Koreaans in Spanje
[ link | afbeelding ]
Vanmorgen (ergens anders) cappuccino met chocoladetaart
[ link | afbeelding ]
Bibimbap en pittige rundvleessoep.
Toe extra pure chocoladesorbet. Lekkerste ijs en zo fijn dat het nu in veel ijssalons (in NL ook) te verkrijgen is
Heel veel sterkte Mascara, het klinkt echt bijzonder onprettig.quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Echt plattelands waarschijnlijk, jammer!quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:50 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit! Ben een beetje jaloerswant bijvoorbeeld Koreaans eten of zelfs goed Italiaans, Grieks oid kan hier in Murcia echt niet.
Net nog wat door broertje meegebrachte mama Mia chips.
Oh dat is zo pijnlijk! Sterkte!quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Gisteren gelijk gehaald bij de thuiszorgwinkel, dat scheelt echt.quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:01 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik benijd je niet.
Bevallen vrouwen zitten nog wel eens op zo'n ring. Hopelijk niet nodig maar er is een oplossing als je niet kunt zitten de komende tijd.
Hoe gaat het nu met de pijn?quote:Op donderdag 19 mei 2022 15:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gisteren gelijk gehaald bij de thuiszorgwinkel, dat scheelt echt.
Tnx @ iedereen voor de meeleefposts
Was zoo lekker!quote:Op donderdag 19 mei 2022 15:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond: restje bami dat we nog hadden ingevroren, geroosterde prei , zelf gemarineerde gegrilde saté van varkenshaas en pindasaus.
* sigme leest terugquote:Op woensdag 18 mei 2022 18:46 schreef mascara-klodder het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |