Mn moeder maar toch bedanktquote:Op zondag 15 mei 2022 18:10 schreef maily het volgende:
[..]
* Verjaardagsmenu! Van harte gefeliciteerd en eet smakelijk!![]()
Ook echt bbq- en in-de-tuin-eet-weer vandaag. Werd ook eens tijd...quote:Op zondag 15 mei 2022 20:07 schreef maily het volgende:
Klein bbq'tje. Kipdijfilet, garnalen en een hamburger. Grote bak spinazie/tomaat/olijven/feta-salade met olijfolie en balsamicoazijn.
Met afbakstokbrood en een kampioentje (pittenbroodje van de Lidl) uit de vriezer.
Ongetwijfeld dat de rest ook goed was, maar ik heb gewoon niets met die gerechten.quote:Op zondag 15 mei 2022 20:30 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
En als toetje appeltaart uit het too good to go-pakket van de plaatselijke koffietent met daarbij whisky-karamelsaus en zoutvlokken. Helaas verzopen de vlokken in de saus. Maar toch lekker.
Waar zit je?quote:Op maandag 16 mei 2022 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben in Zuid-Spanje sinds vandaag.
Lekker ijs gegeten maar de tapas 's avonds zaten vol (cocktail)saus of olie. En ipv jamon kroketjes kreeg ik pizza kroketjes![]()
Slechte eerste indruk. Morgen proberen een goede te vinden.
Varkenswangetjes in blauwe kaas waren wel lekker, als enige.
In ieder geval lekker genieten daar! Met of zonder lekker etenquote:Op maandag 16 mei 2022 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben in Zuid-Spanje sinds vandaag.
Lekker ijs gegeten maar de tapas 's avonds zaten vol (cocktail)saus of olie. En ipv jamon kroketjes kreeg ik pizza kroketjes![]()
Slechte eerste indruk. Morgen proberen een goede te vinden.
Varkenswangetjes in blauwe kaas waren wel lekker, als enige.
Ik braadde eendenborst ook altijd op de huid maar na wat experimenteren beviel met het ook goed in de oven op 225° C , boven en onderhitte aan, tot een kerntemperatuur van 66°Cquote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:59 schreef Kanaroe het volgende:
Eendenborstfilet, gekruid met chinees 5--kruidenpoeder, lekker krokant gebakken op het vel. Terwijl het vlees lag te rusten het vet in de pan afgeblust met een mengsel van gembersiroop-zoete ketjap-sojasaus-verse knoflook-verse rode peper- en honing.
Dit mengsel vervolgens weer toegevoegd aan de wok, met daarin kastanjechampignons, savooiekool, sjalotjes en wat bloemkoolroosjes.
Het was een heerlijk maaltje
Ah, bedankt voor het delen van de tip. Misschien ga ik dat ook een keer proberen. De oven staat meestal toch wel aan hier als ik kook. Hoe lang doen de eendenborsten er bij jou over voor ze naar believen zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik braadde eendenborst ook altijd op de huid maar na wat experimenteren beviel met het ook goed in de oven op 225° C , boven en onderhitte aan, tot een kerntemperatuur van 66°C
Dan de grill aan en de huid met de grill krokant maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |