Vandaag was wel grappig, mijn stiefmoeder nam mijn neefje mee om samen te lunchen om daarna naar Soldaat van Oranje te gaan, mijn zusje nam mijn nichtje voor het eerst mee met de trein om daarna in de stad te lunchen en daarna te gaan shoppen, toen heb ik mijn vader maar mee uit lunchen genomen om daarna ook te gaan shoppenquote:Op donderdag 5 mei 2022 17:09 schreef Kanaroe het volgende:
P.S. Ik heb al veel verse (kiem-)groente gegeten vandaag. Op mijn brood met kaas en op mijn bagel met hummus
Het ziet er ook zeer smakelijk uitquote:Op donderdag 5 mei 2022 18:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat een eer om mijn foto in de OP te hebben
Dat ziet er fantastisch uit!quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:06 schreef Karzai het volgende:
[..]
Het ziet er ook zeer smakelijk uit![]()
Ik heb ook een salade gemaakt
Met sla, tomaat, ei en gerookte makreel.
Beetje Mayo, peper en zout
[ afbeelding ]
Gerookte makreelquote:Op donderdag 5 mei 2022 19:06 schreef Karzai het volgende:
[..]
Het ziet er ook zeer smakelijk uit![]()
Ik heb ook een salade gemaakt
Met sla, tomaat, ei en gerookte makreel.
Beetje Mayo, peper en zout
[ afbeelding ]
Haha, mooi! En wat vond je vader van de BK?quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vandaag was wel grappig, mijn stiefmoeder nam mijn neefje mee om samen te lunchen om daarna naar Soldaat van Oranje te gaan, mijn zusje nam mijn nichtje voor het eerst mee met de trein om daarna in de stad te lunchen en daarna te gaan shoppen, toen heb ik mijn vader maar mee uit lunchen genomen om daarna ook te gaan shoppen![]()
Had hem meegenomen naar de BK....ik had een grotemensenWhopper![]()
Vanavond had ik de rest vd salade van gisteravond
Mijn vader is al jaren BK-fanquote:Op donderdag 5 mei 2022 19:35 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, mooi! En wat vond je vader van de BK?
Ah, leuk vader en dochter aan de burgers!quote:Op donderdag 5 mei 2022 19:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mijn vader is al jaren BK-fan![]()
Dus ik wist dat ik hem daar een plezier meedeed
Voor corona gingen we met enige regelmaat samen ergens lunchen ergens in willekeurige stad, ons favoriete restaurant was dan wel Villa Augustus in Dordrecht![]()
Mocht je daar ooit eens zijn, een absolute aanrader
[ link | afbeelding ]
Hoe was de burger?quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:51 schreef Kanaroe het volgende:
Er worden burgers gehaald van Burger King![]()
Voor mij de Whiskey Master en 6 chickenwings.
Morgen maar weer zelf kokkerellen
Het camperleven hoeft niet armetierig te zijn.quote:
Ik vond em lekker; rucola, tomaat, bacon, kaas en whiskeysaus. De Classic Master was eruit gegooid, dus deze maar gekozen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 21:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe was de burger?
Morgen ga ik met neefje en nichtje naar BK, Mc of KFC. Ben wel benieuwd of de burger het waard is.
Met brood erbij ofzo?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:38 schreef maily het volgende:
Geen boodschappen gedaan. Gelukkig nog kippensoep in de vriezer
Je gelooft het misschien niet, ik verzin dit echt niet, maar ik krijg nu advertenties ertussen door over hulp met stoppen met roken. Het is de eerste keer! (terwijl ik sigaartje heet). Maar blijkbaar is FOK! zo intelligent dat het foto's kan lezen!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 18:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Wijntje. Heb vriend waar ik bij ben gezegd dat hij een paal ofzo onder die tafel moet zetten zodat mijn Zippo en mijn schoen niet nodig is om dingen niet naar beneden te laten vallen
[ link | afbeelding ]
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 08:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik vond em lekker; rucola, tomaat, bacon, kaas en whiskeysaus. De Classic Master was eruit gegooid, dus deze maar gekozen.
Eet lekker met neefje & nichtje!
Awquote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:15 schreef mascara-klodder het volgende:
Een loempia van Kippie![]()
Zo richting Zoetermeer, het is nationale Teckeldag en als het goed is komt Jeroen in het World Guinness Book of RecordsSamen met honderden andere Teckels
![]()
We hebben er zin in!
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Jeroen staat erin hoorSamen met 323 andere Teckels
![]()
Totale tofheid
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ontopic: pizza met een tomatensalade
Well donequote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:47 schreef marc0871 het volgende:
Hier moest het dus mee gaan gebeuren.
[ afbeelding ]
Kip bakken
[ afbeelding ]
Moest ff snel.
Groenten erbij en er gingen 2 tabletten Maggi kippenbouillon in.
Plus ongeveer een half pak gekookte roerbakmie.
[ afbeelding ]
Na initieel met één vel te werken en er 2 vernachelde om er één te maken, ben ik er 2 gaan gebruiken.
Ging veel beter.
[ afbeelding ]
Stapeltje loempia's
[ afbeelding ]
Alle loempiaatjes zwemmen in de olie.
Nou ja, allemaal.
[ afbeelding ]
Zo werden ze.
[ afbeelding ]
Wow ze zien er prachtig uit! Mijn loempia vellen gaan soms bubbelen bij het bakken, kan je mij adviseren wat hier mis gaat?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 22:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ech wel![]()
Zelfs die vietnamees maakt ze niet beter![]()
Kweenie. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:24 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Wow ze zien er prachtig uit! Mijn loempia vellen gaan soms bubbelen bij het bakken, kan je mij adviseren wat hier mis gaat?
Bubbelen is temperatuur, denk te hoog.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:24 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Wow ze zien er prachtig uit! Mijn loempia vellen gaan soms bubbelen bij het bakken, kan je mij adviseren wat hier mis gaat?
Mijn bijdrage voor vandaag:
Ontbijt:
Cappuccino en wit zacht bolletje met pure hagelslag
Lunch:
Banaan en een zakje wokkels
Diner:
AVG en aardbeien als toetje
Goeie steakquote:
quote:Op zondag 8 mei 2022 15:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gegrilde asperges met daarbij patat van het Friethoes en gebakken gemarineerde lamskoteletten.
Hoeveel loempia's maak/eet je dan per keer? Wij zijn met zijn tweeën en moet toegeven dat we toch zeker wel 8-10 loempia's formaat Vietnamese loempia van kraam etenquote:Op zondag 8 mei 2022 20:16 schreef marc0871 het volgende:
Toch geen gehakt vandaag.
Eerst nog een paar loempia's naar binnen gewerkt.
Ik had er veel meer dan ik eigenlijk gedacht had.
En geen vriezer.
Ze moeten dus eigenlijk snel op.
Ik vrees morgen de laatste 4.
Één geluk; het is geen straf om ze te eten
Alhoewel ik ze dan voorlopig wel weer even genoeg gegeten heb![]()
Ik had er gisteren 8.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:08 schreef foodlover het volgende:
[..]
Hoeveel loempia's maak/eet je dan per keer? Wij zijn met zijn tweeën en moet toegeven dat we toch zeker wel 8-10 loempia's formaat Vietnamese loempia van kraam etenMaar dat is dan wel direct ons avondeten
![]()
Vandaag dus gemaakt en gegeten. Had er 14, hebben gasten boven (kleine b&b in Spanje) en heb hen er 4 gebracht met chilisausje als snack. Viel in de smaak want de gast kwam met flesje Argentijnse wijn naar beneden, hij heeft daar zijn eigen wijngaard. Mooie ruil!
Leuk! En lekker (weer).quote:Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef golfer het volgende:
N.a.v. deze post van maily maak ik vanavond een variant op het recept van https://www.kokenmetkarin.nl/2022/04/07/jordanese-gehaktballen/.
Ik maak het niet met spaghetti, maar met in salieboter gebakken gnocchi en we eten er een Italiaanse salade bij.
quote:Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef golfer het volgende:
N.a.v. deze post van maily maak ik vanavond een variant op het recept van https://www.kokenmetkarin.nl/2022/04/07/jordanese-gehaktballen/.
Ik maak het niet met spaghetti, maar met in salieboter gebakken gnocchi en we eten er een Italiaanse salade bij.
Mmmmmmmquote:Op maandag 9 mei 2022 18:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had souvlaki-spiesjes gemaakt, tomatensalade met feta, olijven en rode ui, tzaziki en gepofte aardappel
Lekkerste pizzaquote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:55 schreef Karzai het volgende:
![]()
in de lunchbox vandaag
een bakje yoghurt met bramenjam
aardbeien en druiven
bakje huzarensalade
2 boterhammen ham/kaas
vanavond pizza quattro formaggio
en ik neem nog wel een perenijsje vandaag
Die kipquiche wasquote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:14 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag: een mini kipquiche, gemaakt door onze dorpspoelier.
Vanavond: gebakken kippendijfilets in gefermenteerde zwarte bonensaus met ui en knoflook, gele rijst en geroosterde prei.
Nog iets bij de rode wijn gegeten?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:56 schreef rosita1 het volgende:
Begon goed:
Ontbijt 09:00: Yoghurt met passievrucht en MyMuesli mix.
Daarna 10:30: Havercracker met pitjes en oude kaas.
Toen ging het slecht...,
"Lunch": Hamka's (klein bodempje chipszak) en half bakje gezouten cashewnoten, vier kokoskoekjes (weliswaar zonder suiker) en sinds 18:00 aan de rode wijn.
Ouch!
Zolang je shoarmakruiden in huis hebt? Ik maak het ook soms zelf. Ik doe meestal voor de knoflooksaus een 50-50% van yoghurt en mayo met veel knoflook en wat groene verse kruiden (peterselie bijvoorbeeld klein vanaf de plant knippen met een schaar) en een beetje water in de saus om het wat te verdunnen. Vergeet de Sriracha saus nietquote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:23 schreef Kanaroe het volgende:
Straks van kipdijfilet een soort shoarma in elkaar flanzen. Met pita's, komkommersalade, groene sla en een yoghurt-knoflook-rode pepersausje.
Nog niet.., maar dat komt later nog wel op de avond waarschijnlijk voordat ik naar bed ga. Bijvoorbeeld een kleine mozzarella - tomaat - basil salade. Zoiets.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Nog iets bij de rode wijn gegeten?
En morgen weer een dagquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:03 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Nog niet.., maar dat komt later nog wel op de avond waarschijnlijk voordat ik naar bed ga. Bijvoorbeeld een kleine mozzarella - tomaat - basil salade. Zoiets.
Kokoskoekjes zonder suiker.. Klinkt flauw. Maar hopelijk viel het mee.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:56 schreef rosita1 het volgende:
Begon goed:
Ontbijt 09:00: Yoghurt met passievrucht en MyMuesli mix.
Daarna 10:30: Havercracker met pitjes en oude kaas.
Toen ging het slecht...,
"Lunch": Hamka's (klein bodempje chipszak) en half bakje gezouten cashewnoten, vier kokoskoekjes (weliswaar zonder suiker) en sinds 18:00 aan de rode wijn.
Ouch!
Kruiden en specerijen maken (bijna) alles goed! Dus ja, die heb ik in huis.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:01 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Zolang je shoarmakruiden in huis hebt? Ik maak het ook soms zelf. Ik doe meestal voor de knoflooksaus een 50-50% van yoghurt en mayo met veel knoflook en wat groene verse kruiden (peterselie bijvoorbeeld klein vanaf de plant knippen met een schaar) en een beetje water in de saus om het wat te verdunnen. Vergeet de Sriracha saus nietOok is het fijn om het principe "kapsalon" erop los te laten. Met andere woorden gesmolten kaas en een rode rauwe heeeeel dun gesneden ui. Works for me
Bij mij is het slasaus, teentje knoflook, peterselie en wat peper en zout.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kruiden en specerijen maken (bijna) alles goed! Dus ja, die heb ik in huis.
Knoflooksaus is bij mij yoghurt, beetje mayo, knoflook, peterselie/bosui/rode ui/bieslook/rood pepertje/sriracha in wisselende samenstellingen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |