Lekker! Is Fred de lokale visboer? Leuke naamquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:52 schreef stokj het volgende:
Haring zonder uitjes en zuur.
Pistolet met kibbeling en chilisaus.
Pistolet met viskoekje en chilisaus.
De vis komt van Fred de Zeemeeuw.
Kop groene citroenthee met gember als drankje.
Dan is het nog ergerderquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik heel vaak trouwens.. maar ik kook ook bijna nooit
quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:28 schreef Kanaroe het volgende:
Mijn echtgenoot kookt vandaag.
Iets met kippedij en rijst en komkommer zie ik. Naar een recept van internet.
Hij kookt nooit, dus ik ben benieuwd....ook naar hoe lang het duurt voor het klaar is.
Ik ben normaal de baas in de keuken en over het menu, dus de control-freak in mij heeft het momenteel heel zwaar!![]()
Zeker, zijn kraampje heet De Zeemeeuw en hijzelf heet Fred, vandaar Fred de Zeemeeuwquote:Op zaterdag 30 april 2022 13:27 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker! Is Fred de lokale visboer? Leuke naam
Ja, lach maar!quote:
Dat kan dus niet!quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, lach maar!![]()
Ik moet me beheersen me er niet mee te bemoeien!
Hij wilde net de sjieke extra vierge olijfolie in de koekenpan gooien!
Preciesquote:Op zaterdag 30 april 2022 18:36 schreef maily het volgende:
[..]
Dat kan dus niet!
Die mag alleen in de salade; in ons geval met spinazie, tomaat, olijfjes, ansjovis en feta en balsamico-azijn.
Funghi-pizza erbij.
Vaker laten doenquote:Op zaterdag 30 april 2022 19:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Precies![]()
Ook lekker trouwens!
De maaltijd van meneer was "oké maar niet genieten" volgens hem zelf.
Dat was ik met hem eens. Al doende leert men!
quote:Op zaterdag 30 april 2022 19:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Precies![]()
Ook lekker trouwens!
De maaltijd van meneer was "oké maar niet genieten" volgens hem zelf.
Dat was ik met hem eens. Al doende leert men!
En dan niet in de buurt zijn. Boven of buiten gaan zitten en pas naar binnen als het op tafel staatquote:
Doen er heel veel hoor, gebeurt niksquote:Op zaterdag 30 april 2022 17:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, lach maar!![]()
Ik moet me beheersen me er niet mee te bemoeien!
Hij wilde net de sjieke extra vierge olijfolie in de koekenpan gooien!
Well donequote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
Vandaag creatief met restjes van too good to go-pakketten.
[ afbeelding ]
Amuse: Griekse yoghurt * olijfolie * inhoud van een bakje 'world of tapas' van gorillas. Daarbij een gortdroge sherry.
Tussengerecht: saus van daslook * groene asperges * kabeljauw van gorillas* kort gepekelde eierdooier. Daarbij een chenin blanc uit de Touraine.
Hoofdgerecht: op de huid gebakken zalm van Gorillas * mousseline van knolselderij van Flink* beure blanc * restje van het bakje 'world of tapas'. Daarbij een Mâconais.
En straks als dessert mokkataart uit het tgtg-pakket van de HEMA met aardbeien van Gorrilas. Daarbij een Trockenbärenauslese uit Burgenland.
Tot zover kliekjesdag.
Dat ziet er allemaal heerlijk uitquote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Amuse: Griekse yoghurt * olijfolie * inhoud van een bakje 'world of tapas' van gorillas. Daarbij een gortdroge sherry.
Tussengerecht: saus van daslook * groene asperges * kabeljauw van gorillas* kort gepekelde eierdooier. Daarbij een chenin blanc uit de Touraine.
Hoofdgerecht: op de huid gebakken zalm van Gorillas * mousseline van knolselderij van Flink* beure blanc * restje van het bakje 'world of tapas'. Daarbij een Mâconais.
En straks als dessert mokkataart uit het tgtg-pakket van de HEMA met aardbeien van Gorrilas. Daarbij een Trockenbärenauslese uit Burgenland.
Tot zover kliekjesdag.
Ziet er feestelijk uit!quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover kliekjesdag.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover kliekjesdag.
Noem het maar kliekjes.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover kliekjesdag.
Wauw!quote:Op zondag 1 mei 2022 14:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch vandaag![]()
De rollen op het 5e plaatje lag er nog een bovenop maar was te gulzig.
Toe een heerlijke bol pure chocoladesorbet.
Dit behoort echt tot mijn allerfavorietste eten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 1 mei 2022 14:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch vandaag![]()
De rollen op het 5e plaatje lag er nog een bovenop maar was te gulzig.
Toe een heerlijke bol pure chocoladesorbet.
Dit behoort echt tot mijn allerfavorietste eten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Succes! Met de tweede beginnenquote:Op zondag 1 mei 2022 17:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga pannenkoeken bakken
Voor het eerst in 382 jaar.
Beslag staat te rusten nu
quote:Op zondag 1 mei 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken aardappeltjes, een Italiaanse salade, gebakken kabeljauwfilet met daarbij uitgebakken chorizo en gegrilde gekruide garnalen.
En borisz; waren ze gelukt?quote:Op zondag 1 mei 2022 17:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga pannenkoeken bakken
Voor het eerst in 382 jaar.
Beslag staat te rusten nu
Ja ging goed. Moest op gevoel want batterijen keukenweegschaal waren blijkbaar leeg. Had vijf mooie pannenkoeken. Zelfs de eerste ging best goed.quote:
Ziet er smakelijk uit!quote:
Hoppaquote:Op zondag 1 mei 2022 19:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja ging goed. Moest op gevoel want batterijen keukenweegschaal waren blijkbaar leeg. Had vijf mooie pannenkoeken. Zelfs de eerste ging best goed.
Drie opgegeten. Twee morgen mee als lunch.
Ziet er lekker uit! Wat is boerentrots?quote:Op maandag 2 mei 2022 12:11 schreef mascara-klodder het volgende:
Boterham met boerentrots,tomaat en pittige kiemgroente en een toast met hummus, tomaat en koriander
[ link | afbeelding ]
Zo het de oude boerenkaas hier bij de kaasboerquote:Op maandag 2 mei 2022 12:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! Wat is boerentrots?
Is daar nog nooit iemand over in het geweer gekomen?quote:Op maandag 2 mei 2022 12:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo het de oude boerenkaas hier bij de kaasboer
Oh @:Blues, volgens mij had ik hier een tijdje geleden geen antwoord op de vraag wat moriaanbrood is.
Zo heet het donkerbruine brood hier bij de bakker
Met aardappelpuree en zonder spitskool.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Help me kiezen voor vanavond: Spitskool: Met rijst of met aardappelpuree
ovenschotel met spitskool, aardappelpuree, gehakt en paprika en kaasquote:Op maandag 2 mei 2022 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Help me kiezen voor vanavond: Spitskool: Met rijst of met aardappelpuree
Hahahahaha, maar de spitskool is lekkahquote:
Oh omg, dat is een stuk luxer dan ik dacht... eens zien wat ik allemaal heb, klinkt bijzonder goedquote:Op maandag 2 mei 2022 14:35 schreef Karzai het volgende:
[..]
ovenschotel met spitskool, aardappelpuree, gehakt en paprika en kaas
Verbazingwekkend.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh @:Blues, volgens mij had ik hier een tijdje geleden geen antwoord op de vraag wat moriaanbrood is.
Zo heet het donkerbruine brood hier bij de bakker
quote:Op maandag 2 mei 2022 14:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond hier een recept uit de Allerhande, venkelstamppot met kurkuma-ei en, als carnivoor, een gebakken tartaartje erbij.
Ziet er goed uit. Met Hollandse garnaaltjesquote:Op maandag 2 mei 2022 19:37 schreef maily het volgende:
Wij hadden vanavond Jordanese gehaktballen; een recept van Karin Luiten, koken met Karin
In de pan:
[ afbeelding ]
Op de borden:
[ afbeelding ]
Was heerlijk!
Morgen de tweede helft
Mooi stamppotje!quote:
Met appel en spek! Of met boter en suiker.quote:Op maandag 2 mei 2022 22:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Wij aten vandaag pannenkoeken![]()
Wat zijn jullie favorieten? Ik ben erg fan van een pannenkoek met appel en kaneel
Gewoon, met stroop.quote:Op maandag 2 mei 2022 22:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Wat zijn jullie favorieten? Ik ben erg fan van een pannenkoek met appel en kaneel
Met spek en stroopquote:Op maandag 2 mei 2022 22:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:
De balletjesquote:Op maandag 2 mei 2022 19:37 schreef maily het volgende:
Wij hadden vanavond Jordanese gehaktballen; een recept van Karin Luiten, koken met Karin
In de pan:
[ afbeelding ]
Op de borden:
[ afbeelding ]
Was heerlijk!
Morgen de tweede helft
Behalve de kikkererwten klinkt het heel lekker.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:20 schreef Kanaroe het volgende:
Straks winterwortelsoep met karwijzaad en sjalotten en uitgebakken gerookte spekjes, daarbij geroosterde en gekruide kikkererwten en naanbrood
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebraden tamme eendenborst met gebakken shiitakes en een saus met sinaasappelsap en port en daarbij geraspte gekruide winterpeen uit de oven en gebakken rijst.
Die soep is zo eenvoudig maar toch een maaltijd op zich. Echt lekker!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Behalve de kikkererwten klinkt het heel lekker.
Nou nee, ben er ook geen fan van ....quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die soep is zo eenvoudig maar toch een maaltijd op zich. Echt lekker!
De disgenoten vonden de kikkererwten ook maar niks, zal wel een mannendingetje zijn![]()
![]()
Gelukkig had ik ze apart geserveerd.
Spruitjes zijn ook gezondquote:Op woensdag 4 mei 2022 07:29 schreef Karzai het volgende:
Niks mis met kikkererwten, heel voedzaam en gezond!
In de lunchbox vandaag
een banaan
zalmslaatje,
bakje yoghurt met bramenjam
en 2 volkoren boterhammen met pittige kipsalade
Goeie salade! Wel balen van die nep-kip! Kweek jij ook je eigen kiemgroente?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Salade met het laatste restje pittige kiemgroenten, like grilled chicken (wat btw een leugen is), blokjes boerentrots, rode ui, pecannoten en balsamico
[ link | afbeelding ]
Koop gewoon zo'n bakje bij de AHquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Goeie salade! Wel balen van die nep-kip! Kweek jij ook je eigen kiemgroente?
Goed gekruide kikkererwten kan ik zeker waarderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die soep is zo eenvoudig maar toch een maaltijd op zich. Echt lekker!
De disgenoten vonden de kikkererwten ook maar niks, zal wel een mannendingetje zijn![]()
![]()
Gelukkig had ik ze apart geserveerd.
Heb het ook gehad. Goed voor de eiwtten maar je moet het idd HEEL erg op smaak brengen want je kauwt op niks.quote:Op woensdag 4 mei 2022 13:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Koop gewoon zo'n bakje bij de AHDoe een dag of 5 met zo'n bakje. Dikke prima
![]()
Heb wel tuinkers nu zelf gekweekt btw.
De nepkip had ik via Scoupy gekocht, ipv ¤3,19 was het nu ¤1. Daar wilde ik het best een keer voor proberen.
Het ziet er lekker uit, ook alsof het goed gekruid is, maar smaakt nagenoeg naar niks helaas.
Ja, die van AH zijn indderdaad ook lekker. Ik kweek ze zelf in van die potten met deksels met gaatjes erinquote:Op woensdag 4 mei 2022 13:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Koop gewoon zo'n bakje bij de AHDoe een dag of 5 met zo'n bakje. Dikke prima
![]()
Heb wel tuinkers nu zelf gekweekt btw.
De nepkip had ik via Scoupy gekocht, ipv ¤3,19 was het nu ¤1. Daar wilde ik het best een keer voor proberen.
Het ziet er lekker uit, ook alsof het goed gekruid is, maar smaakt nagenoeg naar niks helaas.
Vind dat eigenlijk maar gedoe dat zelfkwekenquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:19 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, die van AH zijn indderdaad ook lekker. Ik kweek ze zelf in van die potten met deksels met gaatjes erin![]()
2 Potten per week gaan er ook zo doorheen.
Tis weinig gedoe, als het eenmaal in je systeem zit om 2x per dag een potje zaad om te spoelenquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vind dat eigenlijk maar gedoe dat zelfkweken![]()
@:FFT, vond het echt jammer dat het zo tegenviel, zelfs de structuur was goed. Het is me in elk geval geen ¤3,19 waard.
Die cake klinkt ernstig lekker
Altijd lekkerquote:Op woensdag 4 mei 2022 17:22 schreef Kanaroe het volgende:
Wegens moe en geen zin om nog te koken/bakken eet ik vanavond een frietje/patatje stoofvlees en een goulashkroket, aan huis bezorgd
quote:Op woensdag 4 mei 2022 13:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebraden kabeljauwhaas met uitgebakken chorizo, gebakken gekruide aardappelwedges en een botersalade met tomaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |