Deze is echt heerlijk, makkelijk en niet duur.quote:Op donderdag 21 april 2022 08:57 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Da’s best een priem wijntje Blues! Doe mij er maar zo eentje
Ik mis bitterballenquote:Op donderdag 21 april 2022 17:01 schreef Blues het volgende:
Biertjes op een zonnig terras in Amersfoort[ afbeelding ]
Uurtje later, nu dus, zitten we bij een Vietnamees Restaurant, dus ipv de bitterballen wordn het loempiaatjes als voortjequote:
Geniet ervan, ik neem ook een lekker biertje, proost!quote:Op donderdag 21 april 2022 17:01 schreef Blues het volgende:
Affligem Dubbel. Lekkerquote:Op donderdag 21 april 2022 17:01 schreef Blues het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door marc0871 op 21-04-2022 18:13:09 ]
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 21 april 2022 18:04 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Affligem Dubbel. Lekker![]()
En een Texels Skuumkoppe? Ook goed![]()
Ik had een paar hamburgers.
Uien karameliseren
[ afbeelding ]
Gehaktballen geplet met een pan
[ afbeelding ]
Sausje maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Broodjes getoast
[ afbeelding ]
Patties bakken
[ afbeelding ]
Broodje opbouwen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brugse Zot. Ook lekkerquote:Op donderdag 21 april 2022 17:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
Geniet ervan, ik neem ook een lekker biertje, proost!
[ afbeelding ]
Naan en wat verder?quote:Op donderdag 21 april 2022 19:25 schreef Karzai het volgende:
Weer Indiaas besteld omdat het zo lekker is
[ afbeelding ]
Voor mij de stagione en voor golfer de marinaraquote:Op vrijdag 22 april 2022 17:29 schreef golfer het volgende:
Pizza's laten maken door onze dorpsItaliaan.
Die zien er lekker uit zeg! Krijg er acuut trek vanquote:Op vrijdag 22 april 2022 18:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor mij de stagione en voor golfer de marinara![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Waarschijnlijk bedoelde je kalamata olijven?quote:
Adoe, mijn Indische Roots deden een freudiaanse slipperquote:Op vrijdag 22 april 2022 18:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelde je kalamata olijven?
En wat had de griek te eten?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij zijn uit eten geweest bij de Griek.
Boursin is echt lekker in pastamaaltijden. Simpele favo van mij blijft boursin, spinazie, bacon en knoflook.quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:16 schreef Kanaroe het volgende:
Spaghetti met spekjes, rode ui, doperwten en Boursin naar dit recept: https://www.lekkerensimpel.com/spaghetti-met-spekjes/ met extra rucola erdoor.
Nooit eerder Boursin warm gebruikt, ik proefde er ook nauwelijks iets van terug, verder was het wel een bevredigende maaltijd!
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Melanzane wordt naar morgen verplaatst want komen net asperges zo van het land aan
De volgende keer moet ik misschien meer Boursin gebruiken, en korter laten sudderen. Je proefde er echt niks van terug.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Boursin is echt lekker in pastamaaltijden. Simpele favo van mij blijft boursin, spinazie, bacon en knoflook.
Vanmiddag had ik gepocheerde eieren met hollandaise en smashed avocado op toast.
Vanavond verse friet met chilimayo en een mexicano.
Yes heel kuipje erinquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
De volgende keer moet ik misschien meer Boursin gebruiken, en korter laten sudderen. Je proefde er echt niks van terug.
Lekker, gepocheerde eitjes![]()
Hier Burger King Classic Masterburgers, kippenvleugels en twisterfrietjes, was weer goed te doen.
Jep, het was vast te weinig!quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes heel kuipje erinZeker voor meerdere personen.
Had je nu die Parmesan? Twister friet
Wauw, das nog eens een paellapan! Echt feestelijk!quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:40 schreef foodlover het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanmiddag paella 🥘 en bier op het dorpsfeest. Het is San Marcos hier. Paella en bier was nog gratis ook. Frisdrank moest betaald worden.![]()
Vanavond gepaneerde merluza filet met aardappelpuree en spinazie.
Aah merluza gegoogled en is eigenlijk een lekkerbekquote:Op zaterdag 23 april 2022 22:40 schreef foodlover het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanmiddag paella 🥘 en bier op het dorpsfeest. Het is San Marcos hier. Paella en bier was nog gratis ook. Frisdrank moest betaald worden.![]()
Vanavond gepaneerde merluza filet met aardappelpuree en spinazie.
Leuk! Den Haagquote:Op zondag 24 april 2022 06:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aah merluza gegoogled en is eigenlijk een lekkerbek
Wat een heerlijke pan paëlla
Ik ga over een maandje naar Spanje. Zin in de tapasbarretjes en paëlla.
Vanavond uit eten in een mooi park in Den Haag. All you can eat bestellen via een tablet.
Sushi maar ook dingen als cha siu, eend, gyoza en carpaccio. Ben benieuwd en zin in
Ik woon er niet maar ben zoveel in DH geweest dat ik het een beetje beschouw als mn 2e thuisquote:Op zondag 24 april 2022 08:06 schreef foodlover het volgende:
[..]
Leuk! Den Haagheb ik iets van 17 jaar gewoond.
Tof zo'n all you can eat met hapjes.
De paella hier was met kip, konijn en slakken in huisjes.![]()
Waar ga je naartoe in Spanje? Wellicht weet ik nog wat leuke tapas om te bestellen. Want is lokaal heel verschillend.
Recensie is hier te lezen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:39 schreef golfer het volgende:
Uit eten geweest bij een nieuwe toptent in Haarlem. Verslag morgen in het daarvoor bestemde restauranttopic.
Succes met afvallen, in je slowcooker kun je vast wel 'calorie-arme' gerechten bereiden. Soepen enzo.quote:Op zondag 24 april 2022 15:51 schreef -Sigaartje het volgende:
Sorry jongens. Ik ben op dieet. Moet minstens 5 kilo af. Gelukkig is het lekker weer, dan heb je niet zoveel nodig.
Klopt. Maar mijn groentesoep kook ik op gas. Doe ik o.a. met een zak soepgroente van AH.quote:Op zondag 24 april 2022 16:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Succes met afvallen, in je slowcooker kun je vast wel 'calorie-arme' gerechten bereiden. Soepen enzo.
quote:Op zondag 24 april 2022 09:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik woon er niet maar ben zoveel in DH geweest dat ik het een beetje beschouw als mn 2e thuis![]()
Met konijn, dat is toch Valenciaans?
Ik ga naar Sevilla voor het eerst.
Veel plezier alvast!quote:Op maandag 25 april 2022 10:35 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Ontbijt: cappuccino en boterham met pindakaas.
Vanavond uit eten in Utrechtiets Aziatisch fusion-achtigs, zal vanavond wel posten wat het uiteindelijk is geworden.
Voorbereiding:quote:Op maandag 25 april 2022 17:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer eens paella volgens Gordon Ramsay, met als extra toevoeging van mijzelf wat grote gebakken gamba's.
Ziet er heel goed uitquote:Op maandag 25 april 2022 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Voorbereiding:
[ link | afbeelding ]
Resultaat:
[ link | afbeelding ]
Ja. Dat kostte wel 3,79 per potje extra.quote:
Dit wordt hier in Spanje veel gebruikt.quote:Op maandag 25 april 2022 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Dat kostte wel 3,79 per potje extra.
Hier ook gemaakt, net klaar met purerenquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:19 schreef Blues het volgende:
Voor mij een kikkererwt, spinazie, broccoli, uisoepie in de maak als tussendoortje voor 2 dagen
Oh goeie tipquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik vanuit dit AH-pakket Mac 'n cheese met pompoen.
Wij eten t samenquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier ook gemaakt, net klaar met pureren
[ link | afbeelding ]
B. en jij zijn me te vega met dit gerecht, dus ik sla dit triootje over.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier ook gemaakt, net klaar met pureren
[ link | afbeelding ]
Alles voorbereid:quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik vanuit dit AH-pakket Mac 'n cheese met pompoen.
Mjum! Wil ik ook proberen! Wel apart dat je knoflook en tijm zelf moet toevoegen. Meestal zit dit al in het pakket.quote:Op dinsdag 26 april 2022 18:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Alles voorbereid:
[ link | afbeelding ]
Klaar uit de oven:
[ link | afbeelding ]
En op het bord:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:12 schreef rosita1 het volgende:
Niets. De vriendin waar ik mee heb afgesproken was onze eetafspraak vergeten.
Ach jee..das ook lulligquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:12 schreef rosita1 het volgende:
Niets. De vriendin waar ik mee heb afgesproken was onze eetafspraak vergeten.
Ja, wel een beetje. Maar ze heeft veel aan haar hoofd momenteel dus ik neem het haar niet kwalijk. Maar wel een beetje een jammere wending van de avond. Zeker als je alles al min of meer had voorbereid aan eten. Ik ga het morgen maken. En sla vanavond even over. Geen zin meer in, haha.quote:
Was goed te doen, maar volgende keer maak ik hem weer zoals ik gewend ben volgens dit recept.quote:
Die ziet er nog lekkerder uit! Ik sla ‘m opquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Was goed te doen, maar volgende keer maak ik hem weer zoals ik gewend ben volgens dit recept.
Oehquote:Op dinsdag 26 april 2022 16:39 schreef Karzai het volgende:
Er werd geen soep voor ons gemaakt vandaag
Vanavond patat en kippenpootjes
Ik ga het recept vanavond maken. Thanksquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Was goed te doen, maar volgende keer maak ik hem weer zoals ik gewend ben volgens dit recept.
Da's nen lieven hond, jonguh.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Wij hadden een borrelplankje en bier op het terras tegenover de altijd imposante kerk hier in het dorp![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 april 2022 16:50 schreef golfer het volgende:
Straks: gebraden, zelf gepaneerde, kalfsschnitzels met daarbij gekookte basmatirijst en roergebakken groentes.
Lejker en gezond denk! Was het geslaagd?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:15 schreef Kanaroe het volgende:
Straks hasselback courgettes volgens ongeveer dit recept https://www.foodiesmagazi(...)kruim-en-rozemarijn/, daarbij op de huid gebakken zalmfilets en aardappelkroketjes
Ja was lekker, maar wel enorm ingewikkeld om de sjalotten/knoflook/olie/rozemarijnmix lekker tussen de courgetteplakjes te wurmen! Verder een geslaagd menu, met lekker nog geraspte citroenschil over alles heen!quote:Op woensdag 27 april 2022 20:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lejker en gezond denk! Was het geslaagd?
Ik at niet zo gezond. KFC![]()
Zinger burger, 2 kipstukken druipend van het vet en een frietje met pittige mayo (supercharger saus).
En thuis Jasmijnthee met een bosvruchtenslofje
Oohquote:Op donderdag 28 april 2022 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
Geraspte wortelsalade met bleekselderij, karwijzaad en pompoenzaad en citroenmayo.
In de schil voorgekookte kruimige aardappelen, afgebakken in de oven in een lekkere laag eendenvet (krokant van buiten en zacht van binnen)
En een Duitse biefstuk, lekker afgetopt met bieslook en peterselie uit de tuin.
Jammer van de ananas als je dat niet lekker vindt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:36 schreef marc0871 het volgende:
Ik had vandaag een verse pizza van de jumbo. BBQ chicken.
BBQ saus, (veel te veel) Goudse kaas, rode ui, rode paprika, stukjes kip en ananas.
Dat laatste hadden ze er af mogen laten.
Geen tomaten, puree of pasata?quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:15 schreef foodlover het volgende:
[..]
Jammer van de ananas als je dat niet lekker vindt.
Hier spaghetti, sausje van gehakt, ui, handje broccoli en bolognese kruidenmix die ik zelf op voorraad maak.
Drop?quote:Morgen komt familie lid met de auto vanuit NL naar ES dus lekkere boodschappen in aantocht.
Het was zo erg niet lekker. En ik had er nog wel zo erg veel liefde en tijd en ingrediënten ingestopt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Grote pan vindaloo gemaakt, basmatirijst, naan en raitta erbij
Ik ben wel nieuwsgierig wat je echt mist vanuit NL!quote:Op vrijdag 29 april 2022 22:15 schreef foodlover het volgende:
[..]
Jammer van de ananas als je dat niet lekker vindt.
Hier spaghetti, sausje van gehakt, ui, handje broccoli en bolognese kruidenmix die ik zelf op voorraad maak.
Morgen komt familie lid met de auto vanuit NL naar ES dus lekkere boodschappen in aantocht.
Heb je soms weleens.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het was zo erg niet lekker. En ik had er nog wel zo erg veel liefde en tijd en ingrediënten ingestopt.
Nee. Zit niet in het mixje maar tomaten puree doe ik er soms schepje bij. Mixje is Duits receptje voor Bolognese a la Maggi fix maar dan zonder de toevoegingen. Ik heb een bakje op voorraad en doe danquote:Op vrijdag 29 april 2022 22:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Geen tomaten, puree of pasata?
[..]
Drop?
Goudse kaas?
Heb je ffquote:Op zaterdag 30 april 2022 00:02 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig wat je echt mist vanuit NL!
Oh ik maak me er niet zo druk om hoorquote:Op zaterdag 30 april 2022 00:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Heb je soms weleens.
Denk je dat je alles goed hebt gedaan en dan valt het toch nog tegen.
Jammer.
Volgende keer is het misschien de lekkerste ooit en heb je eigenlijk niets anders gedaan.
Het gebeurd.
Niet te lang bij nadenken en op naar de volgende.
Jammer ..... maar kan gebeurenquote:Op vrijdag 29 april 2022 23:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het was zo erg niet lekker. En ik had er nog wel zo erg veel liefde en tijd en ingrediënten ingestopt.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Haringquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:52 schreef stokj het volgende:
Haring zonder uitjes en zuur.
Pistolet met kibbeling en chilisaus.
Pistolet met viskoekje en chilisaus.
De vis komt van Fred de Zeemeeuw.
Kop groene citroenthee met gember als drankje.
Lekker! Is Fred de lokale visboer? Leuke naamquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:52 schreef stokj het volgende:
Haring zonder uitjes en zuur.
Pistolet met kibbeling en chilisaus.
Pistolet met viskoekje en chilisaus.
De vis komt van Fred de Zeemeeuw.
Kop groene citroenthee met gember als drankje.
Dan is het nog ergerderquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik heel vaak trouwens.. maar ik kook ook bijna nooit
quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:28 schreef Kanaroe het volgende:
Mijn echtgenoot kookt vandaag.
Iets met kippedij en rijst en komkommer zie ik. Naar een recept van internet.
Hij kookt nooit, dus ik ben benieuwd....ook naar hoe lang het duurt voor het klaar is.
Ik ben normaal de baas in de keuken en over het menu, dus de control-freak in mij heeft het momenteel heel zwaar!![]()
Zeker, zijn kraampje heet De Zeemeeuw en hijzelf heet Fred, vandaar Fred de Zeemeeuwquote:Op zaterdag 30 april 2022 13:27 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker! Is Fred de lokale visboer? Leuke naam
Ja, lach maar!quote:
Dat kan dus niet!quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, lach maar!![]()
Ik moet me beheersen me er niet mee te bemoeien!
Hij wilde net de sjieke extra vierge olijfolie in de koekenpan gooien!
Preciesquote:Op zaterdag 30 april 2022 18:36 schreef maily het volgende:
[..]
Dat kan dus niet!
Die mag alleen in de salade; in ons geval met spinazie, tomaat, olijfjes, ansjovis en feta en balsamico-azijn.
Funghi-pizza erbij.
Vaker laten doenquote:Op zaterdag 30 april 2022 19:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Precies![]()
Ook lekker trouwens!
De maaltijd van meneer was "oké maar niet genieten" volgens hem zelf.
Dat was ik met hem eens. Al doende leert men!
quote:Op zaterdag 30 april 2022 19:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Precies![]()
Ook lekker trouwens!
De maaltijd van meneer was "oké maar niet genieten" volgens hem zelf.
Dat was ik met hem eens. Al doende leert men!
En dan niet in de buurt zijn. Boven of buiten gaan zitten en pas naar binnen als het op tafel staatquote:
Doen er heel veel hoor, gebeurt niksquote:Op zaterdag 30 april 2022 17:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, lach maar!![]()
Ik moet me beheersen me er niet mee te bemoeien!
Hij wilde net de sjieke extra vierge olijfolie in de koekenpan gooien!
Well donequote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
Vandaag creatief met restjes van too good to go-pakketten.
[ afbeelding ]
Amuse: Griekse yoghurt * olijfolie * inhoud van een bakje 'world of tapas' van gorillas. Daarbij een gortdroge sherry.
Tussengerecht: saus van daslook * groene asperges * kabeljauw van gorillas* kort gepekelde eierdooier. Daarbij een chenin blanc uit de Touraine.
Hoofdgerecht: op de huid gebakken zalm van Gorillas * mousseline van knolselderij van Flink* beure blanc * restje van het bakje 'world of tapas'. Daarbij een Mâconais.
En straks als dessert mokkataart uit het tgtg-pakket van de HEMA met aardbeien van Gorrilas. Daarbij een Trockenbärenauslese uit Burgenland.
Tot zover kliekjesdag.
Dat ziet er allemaal heerlijk uitquote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Amuse: Griekse yoghurt * olijfolie * inhoud van een bakje 'world of tapas' van gorillas. Daarbij een gortdroge sherry.
Tussengerecht: saus van daslook * groene asperges * kabeljauw van gorillas* kort gepekelde eierdooier. Daarbij een chenin blanc uit de Touraine.
Hoofdgerecht: op de huid gebakken zalm van Gorillas * mousseline van knolselderij van Flink* beure blanc * restje van het bakje 'world of tapas'. Daarbij een Mâconais.
En straks als dessert mokkataart uit het tgtg-pakket van de HEMA met aardbeien van Gorrilas. Daarbij een Trockenbärenauslese uit Burgenland.
Tot zover kliekjesdag.
Ziet er feestelijk uit!quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover kliekjesdag.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover kliekjesdag.
Noem het maar kliekjes.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Tot zover kliekjesdag.
Wauw!quote:Op zondag 1 mei 2022 14:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch vandaag![]()
De rollen op het 5e plaatje lag er nog een bovenop maar was te gulzig.
Toe een heerlijke bol pure chocoladesorbet.
Dit behoort echt tot mijn allerfavorietste eten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 1 mei 2022 14:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch vandaag![]()
De rollen op het 5e plaatje lag er nog een bovenop maar was te gulzig.
Toe een heerlijke bol pure chocoladesorbet.
Dit behoort echt tot mijn allerfavorietste eten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Succes! Met de tweede beginnenquote:Op zondag 1 mei 2022 17:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga pannenkoeken bakken
Voor het eerst in 382 jaar.
Beslag staat te rusten nu
quote:Op zondag 1 mei 2022 15:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken aardappeltjes, een Italiaanse salade, gebakken kabeljauwfilet met daarbij uitgebakken chorizo en gegrilde gekruide garnalen.
En borisz; waren ze gelukt?quote:Op zondag 1 mei 2022 17:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga pannenkoeken bakken
Voor het eerst in 382 jaar.
Beslag staat te rusten nu
Ja ging goed. Moest op gevoel want batterijen keukenweegschaal waren blijkbaar leeg. Had vijf mooie pannenkoeken. Zelfs de eerste ging best goed.quote:
Ziet er smakelijk uit!quote:
Hoppaquote:Op zondag 1 mei 2022 19:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja ging goed. Moest op gevoel want batterijen keukenweegschaal waren blijkbaar leeg. Had vijf mooie pannenkoeken. Zelfs de eerste ging best goed.
Drie opgegeten. Twee morgen mee als lunch.
Ziet er lekker uit! Wat is boerentrots?quote:Op maandag 2 mei 2022 12:11 schreef mascara-klodder het volgende:
Boterham met boerentrots,tomaat en pittige kiemgroente en een toast met hummus, tomaat en koriander
[ link | afbeelding ]
Zo het de oude boerenkaas hier bij de kaasboerquote:Op maandag 2 mei 2022 12:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! Wat is boerentrots?
Is daar nog nooit iemand over in het geweer gekomen?quote:Op maandag 2 mei 2022 12:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo het de oude boerenkaas hier bij de kaasboer
Oh @:Blues, volgens mij had ik hier een tijdje geleden geen antwoord op de vraag wat moriaanbrood is.
Zo heet het donkerbruine brood hier bij de bakker
Met aardappelpuree en zonder spitskool.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Help me kiezen voor vanavond: Spitskool: Met rijst of met aardappelpuree
ovenschotel met spitskool, aardappelpuree, gehakt en paprika en kaasquote:Op maandag 2 mei 2022 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Help me kiezen voor vanavond: Spitskool: Met rijst of met aardappelpuree
Hahahahaha, maar de spitskool is lekkahquote:
Oh omg, dat is een stuk luxer dan ik dacht... eens zien wat ik allemaal heb, klinkt bijzonder goedquote:Op maandag 2 mei 2022 14:35 schreef Karzai het volgende:
[..]
ovenschotel met spitskool, aardappelpuree, gehakt en paprika en kaas
Verbazingwekkend.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh @:Blues, volgens mij had ik hier een tijdje geleden geen antwoord op de vraag wat moriaanbrood is.
Zo heet het donkerbruine brood hier bij de bakker
quote:Op maandag 2 mei 2022 14:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond hier een recept uit de Allerhande, venkelstamppot met kurkuma-ei en, als carnivoor, een gebakken tartaartje erbij.
Ziet er goed uit. Met Hollandse garnaaltjesquote:Op maandag 2 mei 2022 19:37 schreef maily het volgende:
Wij hadden vanavond Jordanese gehaktballen; een recept van Karin Luiten, koken met Karin
In de pan:
[ afbeelding ]
Op de borden:
[ afbeelding ]
Was heerlijk!
Morgen de tweede helft
Mooi stamppotje!quote:
Met appel en spek! Of met boter en suiker.quote:Op maandag 2 mei 2022 22:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Wij aten vandaag pannenkoeken![]()
Wat zijn jullie favorieten? Ik ben erg fan van een pannenkoek met appel en kaneel
Gewoon, met stroop.quote:Op maandag 2 mei 2022 22:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Wat zijn jullie favorieten? Ik ben erg fan van een pannenkoek met appel en kaneel
Met spek en stroopquote:Op maandag 2 mei 2022 22:48 schreef KapiteinCupcake het volgende:
De balletjesquote:Op maandag 2 mei 2022 19:37 schreef maily het volgende:
Wij hadden vanavond Jordanese gehaktballen; een recept van Karin Luiten, koken met Karin
In de pan:
[ afbeelding ]
Op de borden:
[ afbeelding ]
Was heerlijk!
Morgen de tweede helft
Behalve de kikkererwten klinkt het heel lekker.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:20 schreef Kanaroe het volgende:
Straks winterwortelsoep met karwijzaad en sjalotten en uitgebakken gerookte spekjes, daarbij geroosterde en gekruide kikkererwten en naanbrood
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebraden tamme eendenborst met gebakken shiitakes en een saus met sinaasappelsap en port en daarbij geraspte gekruide winterpeen uit de oven en gebakken rijst.
Die soep is zo eenvoudig maar toch een maaltijd op zich. Echt lekker!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Behalve de kikkererwten klinkt het heel lekker.
Nou nee, ben er ook geen fan van ....quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die soep is zo eenvoudig maar toch een maaltijd op zich. Echt lekker!
De disgenoten vonden de kikkererwten ook maar niks, zal wel een mannendingetje zijn![]()
![]()
Gelukkig had ik ze apart geserveerd.
Spruitjes zijn ook gezondquote:Op woensdag 4 mei 2022 07:29 schreef Karzai het volgende:
Niks mis met kikkererwten, heel voedzaam en gezond!
In de lunchbox vandaag
een banaan
zalmslaatje,
bakje yoghurt met bramenjam
en 2 volkoren boterhammen met pittige kipsalade
Goeie salade! Wel balen van die nep-kip! Kweek jij ook je eigen kiemgroente?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Salade met het laatste restje pittige kiemgroenten, like grilled chicken (wat btw een leugen is), blokjes boerentrots, rode ui, pecannoten en balsamico
[ link | afbeelding ]
Koop gewoon zo'n bakje bij de AHquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Goeie salade! Wel balen van die nep-kip! Kweek jij ook je eigen kiemgroente?
Goed gekruide kikkererwten kan ik zeker waarderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:21 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die soep is zo eenvoudig maar toch een maaltijd op zich. Echt lekker!
De disgenoten vonden de kikkererwten ook maar niks, zal wel een mannendingetje zijn![]()
![]()
Gelukkig had ik ze apart geserveerd.
Heb het ook gehad. Goed voor de eiwtten maar je moet het idd HEEL erg op smaak brengen want je kauwt op niks.quote:Op woensdag 4 mei 2022 13:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Koop gewoon zo'n bakje bij de AHDoe een dag of 5 met zo'n bakje. Dikke prima
![]()
Heb wel tuinkers nu zelf gekweekt btw.
De nepkip had ik via Scoupy gekocht, ipv ¤3,19 was het nu ¤1. Daar wilde ik het best een keer voor proberen.
Het ziet er lekker uit, ook alsof het goed gekruid is, maar smaakt nagenoeg naar niks helaas.
Ja, die van AH zijn indderdaad ook lekker. Ik kweek ze zelf in van die potten met deksels met gaatjes erinquote:Op woensdag 4 mei 2022 13:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Koop gewoon zo'n bakje bij de AHDoe een dag of 5 met zo'n bakje. Dikke prima
![]()
Heb wel tuinkers nu zelf gekweekt btw.
De nepkip had ik via Scoupy gekocht, ipv ¤3,19 was het nu ¤1. Daar wilde ik het best een keer voor proberen.
Het ziet er lekker uit, ook alsof het goed gekruid is, maar smaakt nagenoeg naar niks helaas.
Vind dat eigenlijk maar gedoe dat zelfkwekenquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:19 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, die van AH zijn indderdaad ook lekker. Ik kweek ze zelf in van die potten met deksels met gaatjes erin![]()
2 Potten per week gaan er ook zo doorheen.
Tis weinig gedoe, als het eenmaal in je systeem zit om 2x per dag een potje zaad om te spoelenquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vind dat eigenlijk maar gedoe dat zelfkweken![]()
@:FFT, vond het echt jammer dat het zo tegenviel, zelfs de structuur was goed. Het is me in elk geval geen ¤3,19 waard.
Die cake klinkt ernstig lekker
Altijd lekkerquote:Op woensdag 4 mei 2022 17:22 schreef Kanaroe het volgende:
Wegens moe en geen zin om nog te koken/bakken eet ik vanavond een frietje/patatje stoofvlees en een goulashkroket, aan huis bezorgd
quote:Op woensdag 4 mei 2022 13:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebraden kabeljauwhaas met uitgebakken chorizo, gebakken gekruide aardappelwedges en een botersalade met tomaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |