quote:Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’
Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?
Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.
Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.
Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”
Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.
Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”
En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”
Kijkers verontwaardigd
Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.
Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”
https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/
Ging toch over cancellen? Ik zie geen cancelling,quote:Op donderdag 28 april 2022 19:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie doet dat? Hij mag vanavond gewoon op tv verschijnen, hoor. Hoeft alleen even een ongemeend excuus op te lezen en klaarrrrr.
Ophef gecreëerd, sponsoren weggebeld, studio afgesloten... maar hij mag gewoon zitten hoor, ja echt hij mag gewooon nog zitten.
Flikker toch op.
Je hebt 'Cancel sexueel misbruiker' verkeerd gespeld.quote:Op donderdag 28 april 2022 21:45 schreef matthijst het volgende:
Cancel culture, de aids van deze tijd
Ach ach.quote:Op donderdag 28 april 2022 21:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je hebt 'Cancel sexueel misbruiker' verkeerd gespeld.
Hadden ze vroeger maar de ballen gehad om mensen als Jimmy Savile te cancellen, dan was er een stuk minder leed geweest. Maar dat mocht toen niet van de mensen die tegen cancellen waren. Gelukkig is die tijd voorbij.
waarom?quote:Op donderdag 28 april 2022 21:55 schreef Zelus het volgende:
De laatste aflevering van VI, das zeker.
Incel gespot.quote:Op donderdag 28 april 2022 21:45 schreef matthijst het volgende:
1970 manquote:Op donderdag 28 april 2022 21:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Sorry man, dat je het tegenwerken van seksueel misbruikers kut vindt.
Er is geen ruimte meer voor Derksen, aldus Derksen. Heel zielig inderdaad.quote:
Het is gewoon een mooie anekdotequote:Op donderdag 28 april 2022 21:45 schreef matthijst het volgende:
Je kan ook doorslaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Er in 2022 om lachen en het nog altijd niet veroordelen
Ook als er niks van waar is, is het resultaat hetzelfde.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
1970 man
Met nog de vraag in hoeverre het verhaal klopt.
Een kaars in de kut van een knockout zijnde vrouw zien te werken. Best knap.
Oh, er werd gelachenquote:Op donderdag 28 april 2022 22:04 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ook als er niks van waar is, is het resultaat hetzelfde.
Inderdaad, fucking hell. Hij snapt er he-le-maal niks van.quote:
Ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:05 schreef Bananenpap het volgende:
Wat een gek gesprek, zijn ze nou live aan het discussiëren of ze nog doorgaan of niet?
Doorslaan zou zijn als deze kneus nu letterlijk gelyncht zou worden. Voor laffe mannetjes is een flinke dosis commentaar blijkbaar al doorslaan.quote:
Vind je het niet erg omdat het in 1970 gebeurde of omdat je het wel normaal vindt?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je kan ook doorslaan.
En je hoeft niet te kijken.
Lekker makkelijk om alles op woke af te schuiven als je zelf een fout hebt gemaakt. Lachen gieren brullen om dit soort zaken maar als het bij hun eigen dochter/kleindochter zou gebeuren lachen ze er niet meer om.quote:
Ik zeg niet dat het normaal is.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vind je het niet erg omdat het in 1970 gebeurde of omdat je het wel normaal vindt?
Er is niks mis mee om het af te keuren. Het is niet meteen zo dat je dan ook ermee wil zeggen dat ie van buis moet of dergelijke.
Heb je een linkje?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Wierd Duk maakt trouwens wél een goede beurt.
En om het lacherig doen nu over iets wat toen ook al niet door de beugel kon overigens.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het normaal is.
Maar wel dat heel Nederland nu over elkaar heen valt om maar te laten zien hoe geschokt ze wel niet zijn over iets dat misschien 50 jaar geleden gebeurd is.
Dat lijkt me goed om te benadrukken.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Maar wel dat heel Nederland nu over elkaar heen valt om maar te laten zien hoe geschokt ze wel niet zijn over iets dat misschien 50 jaar geleden gebeurd is.
quote:Op donderdag 28 april 2022 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Wierd Duk maakt trouwens wél een goede beurt.
Sfeer van het programma. Andere humor.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En om het lacherig doen nu over iets wat toen ook al niet door de beugel kon overigens.
Ze geven nu toch honderd keer aan dat ze lachen om de absurditeit van het verhaal?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om alles op woke af te schuiven als je zelf een fout hebt gemaakt. Lachen gieren brullen om dit soort zaken maar als het bij hun eigen dochter/kleindochter zou gebeuren lachen ze er niet meer om.
Ach achquote:Op donderdag 28 april 2022 22:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het gaat om meer dan het verhaal alleen, het op een stoere manier vertellen, mensen die in de studio erom lachen. Daarna je verhaal iets aanpassen zodat het niet meer gaat om penetratie gaat. Hij hoeft niet van de buis, maar hij kan op een gewone manier zeggen dat hij verkeerd zat en niet meteen termen als woke en cancel rond te strooien. Dit soort gedrag is niet ok, niet in 1770 of 1970.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat vind ik géén goede beurt maken inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
[ twitter ]
En eerder zat hij vanwege dit voorval ook al te janken over elke en cancel culture.
Maandje of 2 ofzo.quote:
Hij zei nu in ieder geval iets anders, volgens mij, namelijk dat je de cancel culture niet de schuld kunt geven omdat die betrekking heeft op opinies en niet op een biecht over een strafbaar feit. Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
[ twitter ]
En eerder zat hij vanwege dit voorval ook al te janken over elke en cancel culture.
Ik kijk nu niet (lees wel het e.e.a. hier en op Twitter), dus geen idee met welke wind hij nu mee waait.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat vind ik géén goede beurt inderdaad.
Mwah, zielig... Zijn alsmaar op het randje balanceren is een handelsmerk waar bewust voor is gekozen. Ik had na het zien van verschillende interviews waarin die zich ietwat kwetsbaar opstelde en het delen van dezelfde achtergrond wel sympathie voor hem eigenlijk. Maar dit is, los van de inhoud, ontzettend dom en hij wrijft nu alleen maar in de vlek, met als gevolg dat die groter wordt. Had dan gewoon gezegd "het spijt me, dit is niet waar, ik heb dit verzonnen en ik begrijp dat ik hiermee de grens ontzettend over ben gegaan". Sta je alsnog voor lul, maar dan was er wellicht nog wat te lijmen.quote:Op donderdag 28 april 2022 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet niet wat ik hiervan vind. Wat hij heeft gedaan is absoluut niet ok, maar ik vind dit allemaal wel zielig voor hem denk ik
Naja, het was ook wel een lachwekkend verhaal.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En om het lacherig doen nu over iets wat toen ook al niet door de beugel kon overigens.
Ik kijk wel, maar Wierd is niet ah woord.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik kijk nu niet (lees wel het e.e.a. hier en op Twitter), dus geen idee met welke wind hij nu mee waait.
Nee.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja, het was ook wel een lachwekkend verhaal.
1770. Ik denk dat je de ontwikkeling van de samenleving niet geheel goed in beeld hebt.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:10 schreef Momo het volgende:
. Dit soort gedrag is niet ok, niet in 1770 of 1970.
Zegt ie in zn eigen programma... Okee...quote:Op donderdag 28 april 2022 22:12 schreef Stikkelbaars het volgende:
Gelukkig kan Derksen er nog om lachen dat ie overal gecanceld is.
Nou ja, plus dat hij dat openlijk op tv vertelt en denkt daarmee te kunnen scoren. Het geeft veel aan over het klimaat en dat we daarin ten opzichte van 50 jaar geleden nog geen fuck zijn opgeschoten.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Woke-Nederland zal juichen, wie zou het nieuwe doelwit worden?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Derksen stopt zegt hij.
En de rest dus ook volgens Genee
Na vandaag ook over en uit.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zegt ie in zn eigen programma... Okee...
Half mannelijk NL wssquote:Op donderdag 28 april 2022 22:14 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Woke-Nederland zal juichen, wie zou het nieuwe doelwit worden?
Wie of wat is Woke-Nederland?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:14 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Schijnbaar was z'n punt dat iedereen weleens iets geks gedaan heeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, plus dat hij dat openlijk op tv vertelt en denkt daarmee te kunnen scoren. Het geeft veel aan over het klimaat en dat we daarin ten opzichte van 50 jaar geleden nog geen fuck zijn opgeschoten.
Vrouwenmisbruikquote:Op donderdag 28 april 2022 22:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Schijnbaar was z'n punt dat iedereen weleens iets geks gedaan heeft.
Om Johnny's vrouwenmepperij goed te praten.
quote:Op donderdag 28 april 2022 22:14 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ze hadden het net over deze peiling van Hart van Nederland: Ophef rond Johan Derksen terecht of overdreven? Dit vindt Nederland echt. Klaarblijkelijk vinden vrouwen een smeuïg verhaal over misbruik van een vrouw wat minder grappig dan mannen dat vinden.quote:
Klopt dan toch.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze hadden het net over deze peiling van Hart van Nederland: Ophef rond Johan Derksen terecht of overdreven? Dit vindt Nederland echt. Klaarblijkelijk vinden vrouwen een smeuïg verhaal over misbruik van een vrouw wat minder grappig dan mannen dat vinden.
Als je een beetje logisch nadenkt dan weet je bij voorbaat al dat dat en niet waar is en alleen maar wordt geroepen door mensen die een en ander op hun kerfstok hebben en dat zo proberen te bagatelliseren. Ze zijn immers niet alleen, iedereen doet wel eens zo iets. Tergend dom.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Schijnbaar was z'n punt dat iedereen weleens iets geks gedaan heeft.
Iedereen vermoord toch wel eens iemand zei de drugslordquote:Op donderdag 28 april 2022 22:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je een beetje logisch nadenkt dan weet je bij voorbaat al dat dat en niet waar is en alleen maar wordt geroepen door mensen die een en ander op hun kerfstok hebben en dat zo proberen te bagatelliseren. Ze zijn immers niet alleen, iedereen doet wel eens zo iets. Tergend dom.
De jankerds zijn inderdaad met dat verhaal gekomen.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:11 schreef Stikkelbaars het volgende:
Stoppen zou eigenlijk toegeven aan de druk van alle jankerds zijn.
Ja, precies. Hebben we allemaal wel eens gedaan op een doordeweekse dag toen we iemand helemaal zat waren. Niet zo moeilijk over doen hoor, linksche deugers. Bah.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedereen vermoord toch wel eens iemand zei de drugslord
Mwoah... meer dan steeds hetzelfde trucje is dat toch ook al lang niet meer?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:14 schreef kurk_droog het volgende:
Ik walg nog meer van iedereen die staat te juichen hier. Het enige programma die een ongezouten mening had.
Wie ik in dit verhaal eigenlijk helemaal niet uit kan staan is die Wilfred Genee. Stelt zich telkens weer volstrekt 'neutraal' op, als die een mening is toegedaan dan is het zo'n hele voorzichtige waar je eigenlijk niets uit kunt halen en stiekem smult die enorm van drama, zelfs al is iemand uit zijn inner circle er bij betrokken.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Derksen blijft zwaar in de slachtofferrol hangen
Angela geef ik zowaar gelijk een keer
Als een stel hyena's op een prooi duiken wanneer iemand een fout/uitglijder maakt. Alles moet politiek correct zijn. Hoeveel tweets ik deze dagen wel niet heb gelezen van vrouwelijke columnisten die oproepen om Johan Derksen te verbannen. Het is te verschrikkelijk voor woorden.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie of wat is Woke-Nederland?
Ik zie echt niet in hoe dit woke is? Wat is woke uberhaupt?
Misschien omdat ze het niet kunnen vinden hoe Derksen een vrouw behandelde.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:26 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als een stel hyena's op een prooi duiken wanneer iemand een fout/uitglijder maakt. Alles moet politiek correct zijn. Hoeveel tweets ik deze dagen wel niet heb gelezen van vrouwelijke columnisten die oproepen om Johan Derksen te verbannen. Het is te verschrikkelijk voor woorden.
Het is ook allemaal wat hè, verkondigt iemand openlijk op tv een vrouw te hebben verkracht, voorzien van een trotse en zelfvoldane glimlach en dan zijn er gewoon allerlei mensen die dat niet door de beugel vinden kunnen. Echt zo raar. Wat een land.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:26 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als een stel hyena's op een prooi duiken wanneer iemand een fout/uitglijder maakt. Alles moet politiek correct zijn. Hoeveel tweets ik deze dagen wel niet heb gelezen van vrouwelijke columnisten die oproepen om Johan Derksen te verbannen. Het is te verschrikkelijk voor woorden.
en als van der gijp zegt dat ie iemand tegen een spiegeltje aan heeft gedrukt is er natuurlijk niks aan de handquote:Op donderdag 28 april 2022 22:29 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is ook allemaal wat hè, verkondigt iemand openlijk op tv een vrouw te hebben verkracht, voorzien van een trotse en zelfvoldane glimlach en dan zijn er gewoon allerlei mensen die dat niet door de beugel vinden kunnen. Echt zo raar. Wat een land.
Ja dat is slecht. Meningen verbannen is een enge praktijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien omdat ze het niet kunnen vinden hoe Derksen een vrouw behandelde.
Is dat dan gelijk zo slecht? Mogen ze niet hun mening hebben? Waarom moeten wij ze gaan diskwalificeren?
Ben je dat niet aan het doen dan door men diep in woke linkse-hoek te duwen?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja dat is slecht. Meningen verbannen is een enge praktijk.
Welke mening wordt verbannen?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Begrijp je het verschil tussen een mening en een feitenrelaas?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Klinkt erg Noord-Koreaans iddquote:Op donderdag 28 april 2022 22:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |