abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2022 @ 12:54:49 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204564014
quote:
AIVD waarschuwt: oorlog Rusland voedt denkbeelden extreemrechts in Nederland

De tegenstellingen in Nederland groeien door de oorlog in Oekraïne, ziet de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). "We zien dat de strijd in Oekraïne onderdeel wordt van het narratief van rechts-extremisten en anti-overheid-extremisten", zegt de directeur van de AIVD Erik Akerboom tegen de NOS.

Volgens hem vindt Poetins verhaal over de oorlog zijn weg naar Nederland. Het wordt hier ingepast in de ideeën die radicale groepen al hadden. "Dat is geïnspireerd door tegen de overheid te zijn, tegen de instituties te zijn."

Onder meer door de oorlog hebben de AIVD en de Nederlandse militaire inlichtingendienst (MIVD) het veel drukker, zegt Akerboom. Hij spreekt van een "grote druk op de veiligheidsdienst". "Het is een roerige en hele drukke tijd."

Het gaat onder meer om cyberaanvallen vanuit Rusland tegen Nederlandse burgers, bedrijven en overheden. "Daar moet een goed antwoord op komen. We zien dit het afgelopen jaar en het huidige jaar toenemen", zegt Akerboom.

De dienst let ook speciaal op inlichtingenofficieren in Nederland. Nederland zette vorig maand zeventien Russische diplomaten uit, omdat ze volgens de AIVD en MIVD in werkelijkheid spionnen waren. "We zijn er extra scherp op om hen niet te tolereren."

Geweld en gevaar voor democratie
In zijn jaarverslag over 2021 schrijft de inlichtingendienst al over de toegenomen dreiging van geweld door rechts-extremistische groepen, die in ons land steeds meer aanhang kregen. Hoewel veel leden naar buiten toe geweldloosheid bepleiten, wordt geweld intern als legitiem beschouwd. "Dat maakt een aanslag van rechts terroristische eenlingen of groepjes voorstelbaar."

De AIVD beschrijft het wereldbeeld van rechts-extremisten als een waarin de witte bevolking van onder meer Nederland structureel wordt benadeeld. "Rechts-extremisten juichen chaos toe, sluiten minderheden uit en praten geweld goed, in de hoop op werkelijke, gewelddadige omwenteling in Nederland."

Vooral kwetsbare jongeren worden volgens de AIVD meegezogen in online chatgroepen, die geweld verheerlijken. Zij kunnen snel radicaliseren, schrijft de dienst. Zij zouden tot aanslagen over kunnen gaan om een verwachte rassenoorlog te ontketenen.

Ook zonder geweld kunnen groepen volgens de dienst een gevaar vormen voor de democratische rechtsorde. "Door anderen hun rechten te ontzeggen, dreigen ze de rechtsorde langzaam te ondermijnen. Dat legt een basis voor de gewenste chaos, haat en geweld."

Anti-overheidsprotesten geradicaliseerd
De AIVD constateert ook dat de rechtsextremisten actief werven onder de anti-overheidsactivisten die in de coronaperiode protesteerden tegen het regeringsbeleid. Daarbij raken oude antisemitische verhalen vermengd met nieuwe complottheorieën over corona.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) schreef vorige week in een rapport dat anti-overheidsactivisten nu minder aanhangers meekrijgen dan in de coronatijd; de persoonlijke vrijheid van Nederlanders wordt niet wezenlijk geraakt, volgens de NCTV.

https://nos.nl/artikel/24(...)mrechts-in-nederland
--------------------------

Als je op twitter zit en mensen volgt die niet in de coronapandemie geloven, dan zag je het het direct na de inval al gebeuren. Poetin is de nieuwe held en redder van het westen volgens deze figuren. Uiteraard gevoed een bepaalde politieke partij, een nieuwe omroep bij de NPO en enkele grote social media kanalen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204564076
Waar we extreemlinks negeren.

pi_204564079
quote:
In zijn jaarverslag over 2021 schrijft de inlichtingendienst al over de toegenomen dreiging van geweld door rechts-extremistische groepen, die in ons land steeds meer aanhang kregen. Hoewel veel leden naar buiten toe geweldloosheid bepleiten, wordt geweld intern als legitiem beschouwd. "Dat maakt een aanslag van rechts terroristische eenlingen of groepjes voorstelbaar."
Nu gebeurt er nog niet zoveel, maar mocht zo'n rechtse gek een aanslag plegen, dan zal FOK frontpage en het NWS forum flink onder druk komen te staan, dus ik zou als mods nu al de extreemrechtsen gaan weren en geen platform bieden.
  donderdag 28 april 2022 @ 13:20:55 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204564251
De AIVD moet wellicht eens in de spiegel kijken met hun stuxnet stunt in Iran. Wat denk je dat je daar mee voedt binnen Nederland (en daar buiten)? _O-
  donderdag 28 april 2022 @ 13:22:15 #5
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_204564272
Een beetje extreem rechts in deze extreem linkse woke wereld is misschien niet zo verkeerd krijg je weer balans van ofzo.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_204564557
Ik had een tijdje terug het verslag van 2021 van de AIVD gelezen. Het valt op dat men heel vaag blijft. Rechts-extremistische groepen zijn dan schijnbaar het grote gevaar, maar over daadwerkelijke aantallen wordt niet gesproken.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een beetje extreem rechts in deze extreem linkse woke wereld is misschien niet zo verkeerd krijg je weer balans van ofzo.
Een kenmerk van extreem-rechts is schijnbaar dat je geen voorstander bent woke gedachtegoed bent, en dit als problematisch ervaart.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:20 schreef YoungDriller het volgende:
De AIVD moet wellicht eens in de spiegel kijken met hun stuxnet stunt in Iran. Wat denk je dat je daar mee voedt binnen Nederland (en daar buiten)? _O-
Ik zou wel eens willen weten hoe de politieke affiliaties binnen zo'n organisatie liggen. Kleine gok: meest populaire partijen zijn D66, Volt en GroenLinks. Wat ook zou verklaren waarom de focus één kant op is gericht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204564872
Blijft mooi. Als je op Fok graag een discussie over extreem links wilt, dan open je gewoon een topic over extreem rechts _O_
Цой жив
pi_204564911
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:44 schreef Toine51 het volgende:
Nee, die Antifa, Woke en BLM figuren, daar zijn we lekker mee in NL..

Volgens mij is de enige politieke moord in NL nog altijd gepleegd door een extreem links figuur..
Moslims zijn extreem rechts.
pi_204564933
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:19 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat hoor ik al jaren maar het geweld komt steeds maar weer uit die andere hoek. Je weet wel linksextremisten, Antifa, Extinction Rebellion, Wokegekkies, BLM, jihadisten. Dat is het echte onkruid, het grote gevaar, het schuim der aarde.
Wat voor geweld is daar de afgelopen tijd dan zoal vandaan gekomen in Nederland?
pi_204564958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Doe nou niet ,dit soort statistieken vindt @:starhopper niet leuk
Het is een plaatje van één of andere rechtse hobbyist, dat op internet geregeld wordt gepresenteerd alsof het iets voorstelt, maar ik werkelijkheid een onnavolgbare, niet nader onderbouwde tabel is, waar voor de vorm wat namen van instanties onder zijn geplakt.
pi_204564975
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
Een kenmerk van extreem-rechts is schijnbaar dat je geen voorstander bent woke gedachtegoed bent, en dit als problematisch ervaart.
Ja, uiteraard. Dat wil je toch niet bestrijden? Of denk je dat men daar in extreemrechtse kringen wel een groot voorstander van is?
  donderdag 28 april 2022 @ 14:26:01 #12
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204565003
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:02 schreef Nober het volgende:

[ afbeelding ]
Een flauwekulplaatje. Hoe verhelderend!
pi_204565013
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:11 schreef Zwoerd het volgende:
Blijft mooi. Als je op Fok graag een discussie over extreem links wilt, dan open je gewoon een topic over extreem rechts _O_
Alle (extreem)rechtse figuren op Fok schieten meteen in de weerstand natuurlijk. Je kunt hier niks zeggen over de uitwassen bij hun politieke vriendjes zonder dat er een 'ja maar, hunnie...' reactie volgt.

Alsof het feit dat er aan de andere kant van het politieke spectrum ook extremisme voorkomt, het extremisme aan hun kant van het spectrum minder kwalijk zou maken. Nee dus; het is beide kwalijk en daar mag je het best over hebben.
pi_204565017
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:11 schreef Zwoerd het volgende:
Vervelend hè, dat velen een dubbele standaard mbt radicalisme en extremisme opmerken en benoemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204565018
quote:

Volgens mij is de enige politieke moord in NL nog altijd gepleegd door een extreem links figuur..
Hoe lang geleden was dat ook alweer?
  donderdag 28 april 2022 @ 14:28:26 #16
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204565028
AIVD waarschuwt; steeds minder mensen geloven wat ze in de krant lezen en op het journaal zien.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204565051
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vervelend hè, dat velen een dubbele standaard mbt radicalisme en extremisme opmerken en benoemen.
Vooral vervelend dat het hier vrijwel niet mogelijk blijkt om het inhoudelijk te hebben over het ene probleem, omdat er iedere keer een ander probleem met de haren bijgesleept wordt.

Alsof het feit dat er ook nog een ander probleem bestaat, betekent dat we het niet over dit probleem zouden moeten hebben.
  donderdag 28 april 2022 @ 14:31:50 #18
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204565064
Extreem rechts zou nog wel de enige redding kunnen zijn voor het continent.
pi_204565069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Niet alle moslims. Net zoals niet alle Fok moddereters extreem-rechts zijn
  donderdag 28 april 2022 @ 14:37:32 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204565104
quote:

[ afbeelding ]
Dan open je een topic. Waarom kan er nooit normaal gesproken worden over extreemrechts zonder "JAMAAAR LINKSE MENSUH ZIJN ENG" ?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 28 april 2022 @ 14:37:38 #21
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204565105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Een flauwekulplaatje. Hoe verhelderend!
Zie de bron ook van dat plaatje _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_204565172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vooral vervelend dat het hier vrijwel niet mogelijk blijkt om het inhoudelijk te hebben over het ene probleem, omdat er iedere keer een ander probleem met de haren bijgesleept wordt.

Alsof het feit dat er ook nog een ander probleem bestaat, betekent dat we het niet over dit probleem zouden moeten hebben.
Tja, als er vanuit media en invloedrijke instituten zo'n scheve benadering is, dan krijg je dat mensen zo gaan reageren. Maar er is hier verder niemand die zegt dat je extreemrechts niet verder in detail zou kunnen bespreken, dus ik zou zeggen neem het voortouw ..
pi_204565210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:37 schreef Enchanter het volgende:
Zie de bron ook van dat plaatje _O-
Het is flauwekul, fake news, fake plaatje. Ideologie van jihadisten staat gelijk aan Islam/Koran/Soennah staat er aangegeven, dan heb je het over 2 miljard moslims. Gestoord plaatje dat niet eens afkomstig is van de aangegeven bronnen, zo dom zijn ze hopelijk niet.
  donderdag 28 april 2022 @ 14:54:17 #24
500155 Zwartwasser
Follow the white rabbit...
pi_204565257
quote:
Nederland zette vorig maand zeventien Russische diplomaten uit, omdat ze volgens de AIVD en MIVD in werkelijkheid spionnen waren. "We zijn er extra scherp op om hen niet te tolereren."
Gelukkig doet de AIVD en MIVD niet aan spionage, sabotage, en alle andere nare zaken waar geheime diensten bekend om staan.
pi_204565270
Tjongejonge, hoog tijd dan dat de MiVD nog meer volksvertegenwoordigers, opiniemakers en journalisten in de gaten gaat houden en dat het internet gecensureerd wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 april 2022 @ 15:04:16 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204565344
Dit was nieuws in 2017/2018 toch? Al jaren bekend. Hier kan niemand verrast door zijn? :? Ook bekend dat de Russen dit al doen sinds 2014/2015.

Het enige verschil is nu de oorlog in Oekraïne, maar de rest is hetzelfde.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204565474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Alle (extreem)rechtse figuren op Fok schieten meteen in de weerstand natuurlijk. Je kunt hier niks zeggen over de uitwassen bij hun politieke vriendjes zonder dat er een 'ja maar, hunnie...' reactie volgt.
Dit zie je nou nooooooooit bij (extreem) linkse figuren hier op Fok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204565513
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe lang geleden was dat ook alweer?
Is dat feit inmiddels veranderd dan?
  donderdag 28 april 2022 @ 15:36:27 #29
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204565601
quote:
84s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan open je een topic. Waarom kan er nooit normaal gesproken worden over extreemrechts zonder "JAMAAAR LINKSE MENSUH ZIJN ENG" ?
Inderdaad, een beetje whataboutism. Verder zijn alle vormen van extremisme niet constructief.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204565617
quote:

[ afbeelding ]
Ah, 7000 mensen zijn inderdaad gevaarlijker dan 120. Het zijn allemaal extremisten. De linkse willen communisme, de rechtse het recht van de sterkste. Indien nodig met geweld. Andere meningen zouden niet getolereerd worden als zij aan de macht waren.

Ik heb er een hard hoofd in of die extremisten er ooit over na hebben gedacht hoe de wereld er dan uit zou zien voor de gemiddelde mens, voornamelijk omdat ze verwachten dan de baas te zijn.
  donderdag 28 april 2022 @ 15:40:39 #31
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204565639
quote:
4s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een whataboutism over whataboutisms. Nu is het pas echt een ijzersterk verhaal!
  Redactie Sport donderdag 28 april 2022 @ 15:53:25 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204565751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar Volkert van der Graaf is geen moslim.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 april 2022 @ 16:13:12 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_204565908
Ik zie niet direct een link tussen de situatie in Oekraïne en extreemrechts. En al helemaal niet dat de ideeën van Poetin ergens (op links of rechts) speciaal populair zouden zijn in Nederland.

Ik moet ook wel zeggen dat het artikel uitgesproken warrig is. Het is me op basis daarvan niet duidelijk hoe dit zou moeten werken. Ik vraag me af of de schrijver van het artikel het verhaal van de AIVD wel goed heeft begrepen.
pi_204565932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hebben we daarom BNW op fok! ?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin donderdag 28 april 2022 @ 16:21:41 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204565977
Topic gaat over extreem rechts.

"ja maar links.." gaan we dus niet doen. Bvd
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 28 april 2022 @ 16:44:41 #36
3542 Gia
User under construction
pi_204566184
Alleen Baudet staat achter Poetin. Wilders niet en Ja21 ook niet. Ik denk de meeste mensen in Nederland niet, of ze nou links, rechts of van beide een beetje zijn.
pi_204566244
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:20 schreef YoungDriller het volgende:
Briljant stukje technisch vernuft was dat.
pi_204566255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:44 schreef Gia het volgende:
Alleen Baudet staat achter Poetin. Wilders niet en Ja21 ook niet. Ik denk de meeste mensen in Nederland niet, of ze nou links, rechts of van beide een beetje zijn.
pi_204566266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar Volkert van der Graaf is geen moslim.
Hij vond moslims behoren tot de kwetsbare groepen in ons land.
  donderdag 28 april 2022 @ 17:19:26 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204566537
quote:

Willem van Oranje, Johan van Oldenbarnevelt, gebroeders De Wit…

Nee, Fortuyn was niet de enige politieke moord.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204566575
quote:
4s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

SPOILER
Met deze reactie bewijs je mijn punt nog eens extra. 'Ja, maar links...'
pi_204566607
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:26 schreef rival het volgende:

[..]
Is dat feit inmiddels veranderd dan?
Het feit niet, nee. De maatschappij wel. Ik mag toch hopen dat onze inlichtingendiensten zich niet laten leiden door één feit, van twintig jaar geleden.

Overigens is het feit dat dit nog steeds onze enige politieke moord is, nou juist voor een belangrijk deel te danken aan de kwaliteit van onze inlichtingendiensten.
pi_204566608
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

Ik zou wel eens willen weten hoe de politieke affiliaties binnen zo'n organisatie liggen. Kleine gok: meest populaire partijen zijn D66, Volt en GroenLinks. Wat ook zou verklaren waarom de focus één kant op is gericht.
Die lieden hebben toch helemaal niks met politieke partijen. We hebben sowieso geen extreem linkse partijen in Nederland.
Verder kan ik er alleen maar om lachen, gevaarlijke extreem linkse terroristen die achter Volt of D66 aanlopen _O-
Цой жив
pi_204566650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:44 schreef Gia het volgende:
Nee, de meeste mensen niet inderdaad. Het kenmerk van 'extreem' is juist dat het niet gewoon is. Extreem is...ehm, extreem. Als de meeste mensen extreem waren, dan zouden we het niet extreem meer noemen. :P
pi_204566670
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:25 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Die lieden hebben toch helemaal niks met politieke partijen. We hebben sowieso geen extreem linkse partijen in Nederland.
Verder kan ik er alleen maar om lachen, gevaarlijke extreem linkse terroristen die achter Volt of D66 aanlopen _O-
Je leest zijn reactie volgens mij verkeerd. Hij heeft het over de politieke voorkeur van de mensen die bij de AIVD en MIVD werken (waaruit vooral blijkt dat hij niet weet hoe een inlichtingendienst werkt).
pi_204566717
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je leest zijn reactie volgens mij verkeerd. Hij heeft het over de politieke voorkeur van de mensen die bij de AIVD en MIVD werken (waaruit vooral blijkt dat hij niet weet hoe een inlichtingendienst werkt).
Ah je hebt gelijk ^O^
Цой жив
  donderdag 28 april 2022 @ 17:44:19 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204566802
Maargoed

We zouden mensen die Russische propaganda hier verspreiden gewoon voor landverraad moeten aanpakken. Want dat is het.
pi_204566874
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Willem van Oranje, Johan van Oldenbarnevelt, gebroeders De Wit…

Nee, Fortuyn was niet de enige politieke moord.
Nee, maar die jij noemt zijn niet door een extreem GroenLinkser vermoord.
  donderdag 28 april 2022 @ 18:08:51 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204567036
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar ligt jouw IQ eigenlijk zo ongeveer?
Geen idee, nooit gemeten.

quote:
Interessant, want wij zijn in oorlog met Rusland?
Indirect wel gezien we ons solidair getoond hebben met Oekraine. En bovendien is onrust en geweld opstoken in een ander land ook een vijandige daad.
pi_204567089
We zijn zo ver links afgedwaald dat de normaalste zaken van de wereld al als extreem-rechts gezien worden. Een uitspraak zoals "Ik bepaal zelf wat in mijn lichaam komt en niet de overheid" zal wel al gezien worden als extreem-rechts en anti-overheid :')

Tot volgende maand weer AIVD met je zorgen over 'extreem rechts'
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204567114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen idee, nooit gemeten.
Okee, ik was even benieuwd omdat je blijkbaar wel de overtuiging hebt dat het bij anderen schijnbaar erg laag ligt.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:08 schreef Hexagon het volgende:
Indirect wel gezien we ons solidair getoond hebben met Oekraine. En bovendien is onrust en geweld opstoken in een ander land ook een vijandige daad.
Tja, dat doen vooral politici, niet zo zeer de burger. Dit is een oorlog tussen Oekraïne en Rusland. En laten we vooral hopen dat dit zo blijft.
pi_204567145
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:16 schreef KroketBroodje het volgende:
We zijn zo ver links afgedwaald dat de normaalste zaken van de wereld al als extreem-rechts gezien worden. Een uitspraak zoals "Ik bepaal zelf wat in mijn lichaam komt en niet de overheid" zal wel al gezien worden als extreem-rechts en anti-overheid :')

Ja, dat zal het wel zijn, joh. Wat is dat toch met je aangesproken voelen als er over extreem-rechts gesproken wordt door de AIVD?
pi_204567189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat zal het wel zijn, joh. Wat is dat toch met je aangesproken voelen als er over extreem-rechts gesproken wordt door de AIVD?
Omdat ik een trotse FvD-stemmer ben en er zat mensen die mij labelen als extreem-rechts puur omdat ik op die partij stem
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204567197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat dit komt omdat er hele normale meningen of visies worden weggezet als zogenaamd 'extreemrechts'.
pi_204567235
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat dit komt omdat er hele normale meningen of visies worden weggezet als zogenaamd 'extreemrechts'.
In jouw opinie. Doen we verder niets mee.
pi_204567242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In jouw opinie. Doen we verder niets mee.
Niet alleen in mijn opinie, in de opinie van velen. En wie is 'we' in deze?
pi_204567247
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:25 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Omdat ik een trotse FvD-stemmer ben en er zat mensen die mij labelen als extreem-rechts puur omdat ik op die partij stem
Ik ben verrast en geschokt hierdoor, het sarcasme moet je er even bij denken.
pi_204567253
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
* Tijger_m zwaait ook even met de handen uit solidariteit.
  Forum Admin donderdag 28 april 2022 @ 18:34:10 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204567269
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kom eens met een voorbeeld dan, want ik heb bijvoorbeeld een pittige mening over (arbeids)migratie en toch ben ik nooit voor extreem rechts versleten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204567296
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, zoals al eerder gezegd: een opinie die door velen gedeeld wordt kan per definitie niet extreem zijn.
pi_204567349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ben verrast en geschokt hierdoor, het sarcasme moet je er even bij denken.
Hoezo vraag je dan als je het antwoord al weet?
pi_204567402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, zoals al eerder gezegd: een opinie die door velen gedeeld wordt kan per definitie niet extreem zijn.
Oh fijn.

De PVV opninieert voornamelijk dat de islam dodelijk is en hier niet thuis hoort, is al jaren en jaren 1 van de grootste partijen.

Niets extreem aan dus. ^O^
pi_204567416
quote:
4s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:47 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Oh fijn.

De PVV opninieert voornamelijk dat de islam dodelijk is en hier niet thuis hoort, is al jaren en jaren 1 van de grootste partijen.

Correct. De AIVD is echt niet geïnteresseerd in de gemiddelde PVV-stemmer.
pi_204567417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:42 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Hoezo vraag je dan als je het antwoord al weet?
Huh?
pi_204567427
quote:
4s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:47 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Oh fijn.

Een veroordeelde haatzaaier als enige partijlid en lijsttrekker hebben is knap extreem anders. Dat veel Nederlanders dat prima vinden zegt heel veel over hen maar maakt het niet minder extreem.
pi_204567476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kom eens met een voorbeeld dan, want ik heb bijvoorbeeld een pittige mening over (arbeids)migratie en toch ben ik nooit voor extreem rechts versleten.
Het ging mij er ook meer om hoe het verwoord wordt in dat rapport. Een paar punten:
quote:
• Rechts-extremisten zien immigratie nog steeds als een gevaar, vooral als het om moslims gaat.
• Rechts-extremisten voelen de bedreiging ook op cultureel vlak: in de emancipatie van vrouwen, homo’s of transgender personen, en in de woke-beweging. Die zouden de media, het onderwijs en de cultuursector gebruiken om traditionele waarden en rollenpatronen aan te vallen.
• Veel rechts-extremistische groepen zorgen ervoor niet opvallend af te steken ten opzichte van de rest van de bevolking door bijvoorbeeld woordkeuze of kleding. Geen legerkisten of tatoeages – de dresscode bij veel rechts-extremistische groepen is jasje-dasje.
• Ook nemen veel extremisten publiekelijk afstand van geweld. Toch vinden ze geweld wel degelijk een gerechtvaardigd middel om hun agenda te realiseren. Dat bespreken ze bewust alleen in eigen (besloten) kring.
Dat zijn nogal wat opmerkelijke claims. Zo kun je een gemiddelde zakenman/vrouw, die wat meer traditionele normen en waarden omarmd, sceptisch is mbt migratie en merkt dat er tegenwoordig van alle kanten woke gedachtegoed wordt opgedrongen, al wegzetten als quasi 'extreemrechts'.
pi_204567493
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het ging mij er ook meer om hoe het verwoord wordt in dat rapport. Een paar punten:
[..]
Dat zijn nogal wat opmerkelijke claims. Zo kun je een gemiddelde zakenman/vrouw, die wat meer traditionele normen en waarden omarmd, sceptisch is mbt migratie en merkt dat er tegenwoordig van alle kanten woke gedachtegoed wordt opgedrongen, al wegzetten als quasi 'extreemrechts'.
Nee, het zijn geen beweringen die je eenvoudigweg om kunt draaien.

Dat extreemrechts immigratie als een gevaar ziet, wil niet zeggen dat mensen die immigratie als een gevaar zien, extreemrechts zijn.

Dat een kat een harig dier is, betekent niet dat alle harige dieren katten zijn.
pi_204567522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, het zijn geen beweringen die je eenvoudigweg om kunt draaien.

Dat extreemrechts immigratie als een gevaar ziet, wil niet zeggen dat mensen die immigratie als een gevaar zien, extreemrechts zijn.

Dat een kat een harig dier is, betekent niet dat alle harige dieren katten zijn.
Op een gegeven moment wordt het een optelsom. Als je meerdere van dit soort vrij gangbare standpunten hebt, is het vreemd dat dit wordt gezien als kenmerken van vermeend extreemrechts.
  donderdag 28 april 2022 @ 19:11:05 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204567602
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op een gegeven moment wordt het een optelsom. Als je meerdere van dit soort vrij gangbare standpunten hebt, is het vreemd dat dit wordt gezien als kenmerken van vermeend extreemrechts.
Nee, zoals ik al zei: zo werkt dat niet. Je draait de redenatie om.
pi_204567681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh ja, die tabel van Guido Blaauw de zeffbenoemde "spion" weer...

[ twitter ]

[ twitter ]
Anderzijds toont die tabel wel mooi aan hoe makkelijk het is om je politieke agenda met nepnieuws wat kracht bij te zetten.

Maak een professioneel ogend plaatje, zet er wat namen bij van officiële instanties als bron et voila, duizenden mensen zullen je plaatje voetstoots voor waar aannemen. Je plaatje blijft vervolgens tot het einde der tijden over het internet zwerven, waardoor nog meer mensen gaan geloven dat het legitiem is (hoe bekender iets is, hoe betrouwbaarder men het vindt).

Mensen zouden veel kritischer moeten zijn op de informatie die ze tot zich nemen, maar nepnieuws dat je bevestigt in de mening die je toch al had, nodigt vaak niet uit tot kritisch onderzoek. Het leidt vooral tot: 'aha, zie je wel, ik heb het altijd al gezegd'.
  donderdag 28 april 2022 @ 19:29:50 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204567743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Anderzijds toont die tabel wel mooi aan hoe makkelijk het is om je politieke agenda met nepnieuws wat kracht bij te zetten.

Maak een professioneel ogend plaatje, zet er wat namen bij van officiële instanties als bron et voila, duizenden mensen zullen je plaatje voetstoots voor waar aannemen. Je plaatje blijft vervolgens tot het einde der tijden over het internet zwerven, waardoor nog meer mensen gaan geloven dat het legitiem is (hoe bekender iets is, hoe betrouwbaarder men het vindt).

Mensen zouden veel kritischer moeten zijn op de informatie die ze tot zich nemen, maar nepnieuws dat je bevestigt in de mening die je toch al had, nodigt vaak niet uit tot kritisch onderzoek. Het leidt vooral tot: 'aha, zie je wel, ik heb het altijd al gezegd'.
Klopt... Maar die tabel is al vaker voorbijgekomen: AchJa in NWS / Zembla undercover in extreemrechtse chatgroepen
pi_204567750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt... Maar die tabel is al vaker voorbijgekomen: AchJa in NWS / Zembla undercover in extreemrechtse chatgroepen
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? :?
  donderdag 28 april 2022 @ 19:33:14 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204567774
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:31 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? :?
Oh, ik bedoelde het niet als commentaar. Ik wilde alleen maar aangeven dat die tabel hier op Fok! wel vaker gepost is, that's it.
pi_204567790
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, ik bedoelde het niet als commentaar. Ik wilde alleen maar aangeven dat die tabel hier op Fok! wel vaker gepost is, that's it.
Ah, dan snap ik 'm. :)
pi_204567916
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Over welke politieke agenda gaat het hier dan precies?
  donderdag 28 april 2022 @ 19:48:29 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 april 2022 @ 19:52:44 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204568020
Covid wappies zijn niet gevaarlijk joh. Eén mep en ze liggen te janken. Dat ze nu geen aandacht meer krijgen doordat covid weg is zorgt ervoir dat ze nog meer naar aandacht zoeken, maar dat gaat wel weer over.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204568066
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Calimero gedrag weer. De AIVD heeft gewoon definities die ze gebruiken om te bepalen wat extremistisch is. En onder mensen die onder de noemer extreem rechts vakken blijkt dit nu eenmaal populair gedachtengoed.

Mag dat al niet meer benoemd worden?
  donderdag 28 april 2022 @ 20:03:36 #80
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_204568152
Komt het Vierde Rijk nou al voor de veertigste keer op?
Zeer stabiel genie.
pi_204568347
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:56 schreef kipknots het volgende:

[..]
Calimero gedrag weer. De AIVD heeft gewoon definities die ze gebruiken om te bepalen wat extremistisch is. En onder mensen die onder de noemer extreem rechts vakken blijkt dit nu eenmaal populair gedachtengoed.

Mag dat al niet meer benoemd worden?
Nee hoor, dat heeft weinig met 'calimero gedrag' te maken. Ik gaf slechts aan dat deze omschrijvingen nogal breed zijn. En ik denk ook dat de meeste mensen voor zichzelf prima kunnen inschatten wat extremisme is en wat niet, daar is het AIVD echt niet voor nodig.
pi_204568393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:
Eén mep en ze liggen te janken.
Fysiek geweld gebruiken om je punt te maken :')
pi_204568832
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Over welke politieke agenda gaat het hier dan precies?
Elke die je wilt natuurlijk. De techniek kun je toepassen voor willekeurig welke inhoud.
pi_204568889
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:
Covid wappies zijn niet gevaarlijk joh. Eén mep en ze liggen te janken. Dat ze nu geen aandacht meer krijgen doordat covid weg is zorgt ervoir dat ze nog meer naar aandacht zoeken, maar dat gaat wel weer over.
Dat hebben we gezien... Gelukkig is het tot nu toe redelijk goed afgelopen, maar voor hetzelfde geldt was Omtzigt gemolesteerd, het huis van Kaag in de hens gezet en Hugo de Jonge neergestoken.

Daarbij gaat het hier natuurlijk niet (uitsluitend) over de wappies. De wappies vormen ook een mooie dekmantel voor extremere groepen, zoals de diverse Defend groepen, om hun extreemrechtse gedachtengoed meer salonfähig te maken.
  donderdag 28 april 2022 @ 21:17:02 #85
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204569153
quote:

[..]
Ik zou FVD’ers niet als extreemrechts labelen. Wel als extreem naïef. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
pi_204569440
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 21:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik zou FVD’ers niet als extreemrechts labelen. Wel als extreem naïef. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Dankjewel
pi_204569536
quote:

[..]
Dat komt omdat FVD weinig op heeft met de democratische rechtsorde.
pi_204569958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een veroordeelde haatzaaier als enige partijlid en lijsttrekker hebben is knap extreem anders. Dat veel Nederlanders dat prima vinden zegt heel veel over hen maar maakt het niet minder extreem.
Aha. :D

Nou, veel plezier nog in dit topic. :W
pi_204570418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 21:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat komt omdat FVD weinig op heeft met de democratische rechtsorde.
Ze zijn juist voor referenda niet tegen :')
pi_204570607
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:02 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ze zijn juist voor referenda niet tegen :')
Ze hebben anders heel veel moeite met volksvertegenwoordiging. Elk besluit door de regering wordt gesteund door een meerderheid in de volksvertegenwoordiging. Zelfs de besluiten die werden genomen toen het kabinet gevallen was. Ook alle besluiten over de coronamaatregelen. In plaats dat te accepteren moedigen ze intimidatie en bedreiging van collega-politici aan.
pi_204570742
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:08 schreef Jojoke het volgende:

[..]
In plaats dat te accepteren moedigen ze intimidatie en bedreiging van collega-politici aan.
Kun je dit onderbouwen met een bron waarin een FvD politicus intimidatie en bedreigingen jegens collega-politici aanmoedigen?
pi_204570970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:14 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Kun je dit onderbouwen met een bron waarin een FvD politicus intimidatie en bedreigingen jegens collega-politici aanmoedigen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gideon_van_Meijeren
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pepijn_van_Houwelingen
pi_204571076
quote:
Ik dacht hier komt een ziek filmpje met keiharde uitspraken maar nee, je linkt alleen de helden van de tegenwoordige tijd :'(
  donderdag 28 april 2022 @ 22:31:38 #94
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204571134
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:29 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik dacht hier komt een ziek filmpje met keiharde uitspraken maar nee, je linkt alleen de helden van de tegenwoordige tijd :'(
Als je die links nou even doorleest, held, daar wordt je vraag in beantwoord.
pi_204571148
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Als je die links nou even doorleest, held, daar wordt je vraag in beantwoord.
Kun je stukje quoten waarin FvD politicus intimidatie en bedreigingen jegens collega-politici aanmoedigen?
pi_204571354
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Kun je stukje quoten waarin FvD politicus intimidatie en bedreigingen jegens collega-politici aanmoedigen?
Typische troll-tactiek is dit. Keer op keer dezelfde discussie aangaan, om zo af te leiden van het eigenlijke onderwerp.

Je weet best waarop gedoeld wordt, dus stel je niet aan. Reageer liever eens on-topic.
pi_204572140
Ik kan me wel voorstellen dat de autochtone populatie door de geplande omvolking iets naar rechts opschuift.
pi_204572904
Het is binnenkort zeker weer tijd voor de begrotingen? :')
pi_204572910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 18:16 schreef KroketBroodje het volgende:

Ze bedoelen natuurlijk de uitspraak van Lange Frans deed over Mark Rutte (vermoorden), het extreme geweld tijdens de coronademonstraties, de moord op Els Borst en Gideon van Meijeren die trots is op bedreigingen aan het adres van andere kamerleden, maar dat vergeet je dan voor het gemak weer. Blinds rechtse gek gespot.
pi_204572976
Zeggen ze dit niet al jaren onderhand en er is nog niks gebeurd.

Vind het rapport ook een beetje raar. Verdeeldheid is er al in Nederland en dat heeft vrij weinig met extreem rechts te maken, maar eerder met een regering/europa een hele zure klimaat creert in het land. Met gewoon falend/tegenstrijdig beleid op allerlei fronten.
  vrijdag 29 april 2022 @ 05:47:11 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204572985
Lol extreem-rechts in Nederland :')

Die paar kaalkopjes die met prinsenvlaggen staan te zwaaien bij demonstraties zeker.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 29 april 2022 @ 05:50:30 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204572988
Gelukkig hebben we nog de neo-conservatieve bruinhemden die onder leiding van De Grootste Intellectueel van Nederland hier graag tegen aan schuren om een paar verdwaalde zieltjes te winnen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204572999
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2022 05:47 schreef fathank het volgende:

Die paar kaalkopjes die met prinsenvlaggen staan te zwaaien bij demonstraties zeker.
Dat is het allang niet meer.
pi_204573045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat de autochtone populatie door de geplande omvolking iets naar rechts opschuift.
Maar waarom zou je dan bij de landverraders van de fvd terecht moeten komen?

Zogenaamd nationalistisch en vaderlandslievend zijn en je dan aansluiten bij een partij die voor een paar roebel zijn billetjes wijd open trekt en voorover bukt. Als één of andere sjeik een paar spiegeltjes en kraaltjes meer biedt dan Poetin loopt Baudet morgen gewoon gesluierd over straat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204573593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 02:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ze bedoelen natuurlijk de uitspraak van Lange Frans deed over Mark Rutte (vermoorden), het extreme geweld tijdens de coronademonstraties, de moord op Els Borst en Gideon van Meijeren die trots is op bedreigingen aan het adres van andere kamerleden, maar dat vergeet je dan voor het gemak weer. Blinds rechtse gek gespot.
Je roept ook maar wat zonder onderbouwing en je bent zelf wat je aangeeft maar dan links
pi_204574644
Mensen die nog in links en rechts denken verdienen een vredelievend nekschot.
pi_204574747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dat zei ik ook al tegen m'n navigatiesysteem maar na 3,5 uur ronddolen in Amsterdam heb ik toch maar besloten de aanwijzingen te gaan volgen.

Maar uiteindelijk heb je natuurlijk wel diverse politieke stromingen, of je het nu links / rechts noemt of blauw / rood, we weten allemaal wel ongeveer in welke richting het dan zit.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:54:54 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204575058
quote:

Is inderdaad niet zo ernstig meer vergeleken met bijvoorbeeld 20+ jaar terug.
Vooral de nieuwe generatie zullen minder neonazi's tussen zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204575478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Extreem rechts hoeft niet per se hetzelfde te zijn als 'neonazi's' natuurlijk hè.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204576053
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 05:35 schreef hunterrnl het volgende:
Zeggen ze dit niet al jaren onderhand en er is nog niks gebeurd.
Maar betekent dat dat er geen dreiging is? Of betekent het juist dat de inlichtingendiensten juist heel goed in de gaten hebben waar de dreiging vandaan komt (en daarop acteren)?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2022 12:31:14 ]
pi_204576071
quote:

Als je het topic even doorleest zie je wat citaten uit het rapport, waaruit blijkt dat extreemrechts tegenwoordig inderdaad niet of nauwelijks nog op die manier opereert. Dat wil echter niet zeggen dat ze niet meer bestaan. Ze hebben nu alleen een andere verschijningsvorm.
pi_204576280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Maar betekent dat dat er geen dreiging is? Of betekent het juist dat de inlichtingendiensten juist heel goed in de gaten hebben waar de dreiging vandaan komt (en daarop acteren)?
Dat zou best kunnen, maar extreem rechts is tegenwoordig aardig een buzz woord de laatste jaren. Net zoals alles tegenwoordig verward is bij een misdrijf.

Om eerlijk te zijn is mij vertrouwen in overheidinstanties niet bepaald hoog. Alles word tegenwoordig aan gegrepen om echte problemen te verdoezelen.
pi_204576542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
20 jaar terug stelde het ook geen reet voor.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_204576777
Nou het is positief om te zien dat de AIVD bij de les is en actief blijft waarschuwen voor deze dreigingen. Met oplettendheid voorkom je vaak een hoop ellende.
Incelfrikandel
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:33:07 #115
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204576993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Inderdaad. Volstrekt achterhaald en veel te simplistisch. Dat nekschot gaat me iets te ver, maar mensen met een zwart-wit beeld, mogen wel eens wat meer nuancering krijgen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204579563
Het politieke landschap is de afgelopen 40 jaar ook gestaag naar rechts / het neoliberalisme opgeschoven. Dus wat vroeger "rechts" was, is nu "centrum". Er is dus wel degelijk veel meer rechts, maar je moet het nu veel bonter maken om tot de extremisten gerekend te worden. De 15% rechts-populistische stemmers zouden 40 jaar geleden allemaal tot extreem rechts gerekend worden. Tegenwoordig zijn ze gewoon rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')