abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204534725
WGR / Ineens redden deze middeninkomens het niet meer

quote:
Ik kwam dit artikel tegen, 'de middeninkomens trekken het niet meer''.

Doodsbenauwd krijgt kraanmachinist Martijn in 't Veld het van het bedrag dat hij voor zijn weekboodschappen en de energierekening moet neertellen. Samen met zijn vriendin Amy, die parttime schoonmaakwerk doet, hadden ze net alles keurig voor elkaar. Onlangs vonden ze een iets ruimer huurhuis, perfect voor hen en hun peuter. Het zou financieel ook allemaal precies kunnen.

Tot ze inzicht kregen hoeveel ze nu, met een nieuw energiecontract, per maand extra kwijt zullen zijn. Tel daarbij de duurdere boodschappen op en ze staren ineens naar een maandelijks tekort van 400 tot 500 euro.

Verder bezuinigen op hun uitgaven kunnen ze niet. Hun oude auto staat al te koop. Kleding dragen ze helemaal op en de boodschappen worden al jaren karig ingekocht bij een goedkope supermarkt. "Wij, een gemiddeld gezin, vallen precies buiten de boot. Schandalig."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)komens-het-niet-meer

Om heel eerlijk te zijn herken ik dit niet echt.
Om mij heen heeft iedereen een gemiddeld modaal salaris.

Al mijn vrienden zitten nog steeds bijna elk weekend op het terras, of in een wok restaurant, of gaan een dagje shoppen.. En ze hebben ook allemaal een redelijk nieuwe auto die ze kunnen betalen.

Kortom, wat denken jullie, is het wel echt zo erg allemaal als in dit artikel staat?

Zelf heb ik gewoon de verwarming niet hoger staan dan 17.5 graden. En de laatste week heb ik hem door het warmere weer helemaal niet aan hoeven zetten.

Verder merk ik vrijwel weinig van de hogere prijzen, ik kan nog steeds prima sparen.

Hoe zit dat bij jullie, komen jullie nog rond, en iemand die zich herkent in dit artikel met een modaal salaris?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:44:58 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204534747
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ook als je een uitkering krijgt (vanwege afgekeurd zijn) kun je je waardigheid en plek in de maatschappij behouden.
Begrijp me niet verkeerd. Maar, als je kán participeren in de samenleving vind ik dat je wel iets moet doen. Vooral wanneer je alleen maar zegt 'de gemeente geeft me te weinig uitkering' en zo. Dan kan je best iets zelf gaan oppakken. Andersom, is er een omstandigheid waarom het niet kan dan heb je geen keuze. Maar het verhaal 'werken levert me te weinig op' kan wat mij betreft naar het land van de fabels. Dan ben je wat mij betreft niet waardig nee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:46:43 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204534761
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:44 schreef Rene het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd. Maar, als je kán participeren in de samenleving vind ik dat je wel iets moet doen. Vooral wanneer je alleen maar zegt 'de gemeente geeft me te weinig uitkering' en zo. Dan kan je best iets zelf gaan oppakken. Andersom, is er een omstandigheid waarom het niet kan dan heb je geen keuze. Maar het verhaal 'werken levert me te weinig op' kan wat mij betreft naar het land van de fabels. Dan ben je wat mij betreft niet waardig nee.
Eens.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204534820
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:44 schreef Rene het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd. Maar, als je kán participeren in de samenleving vind ik dat je wel iets moet doen.
Dat vind ik een moeilijke. Heel veel mensen willen heel graag, maar kunnen door omstandigheden, gebrek aan opleiding, achtergrond, fysiek of mentale problemen simpelweg niet voldoen aan de (groeiende) eisen die men stelt aan functies. Denk dat er stiekem best een flinke groep mensen is die daardoor tussen wal en schip vallen en daar maar moeilijk uit kunnen komen.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:58:01 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204534845
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat vind ik een moeilijke. Heel veel mensen willen heel graag, maar kunnen door omstandigheden, gebrek aan opleiding, achtergrond, fysiek of mentale problemen simpelweg niet voldoen aan de (groeiende) eisen die men stelt aan functies. Denk dat er stiekem best een flinke groep mensen is die daardoor tussen wal en schip vallen en daar maar moeilijk uit kunnen komen.
En dan kom je op het vlak, wat heb je er voor over? Er zijn in mijn werk (mijn gemeente) echt veel mogelijkheden zolang je maar intrinsiek gemotiveerd bent en veranderingen aan kunt. Ja, je kinderen zouden naar een opvang moeten die (bij ons) tijdens de omscholing en/of het traject naar de opvang mogen. Ja, je hond moet leren dat niet iedere twee uur een plas gedaan kan worden. Veranderingen betekenen omschakelingen.

Initiatief wordt beloond. Verstoppertje spelen voor de gemeente kan je doen maar initiatief wordt beloond. In mijn geval, iemand heeft een eigen bedrijf maar problematiek met de rug en kon dus zichzelf niet meer makkelijk op een fiets vervoeren. Ik heb gewoon een electrische fiets vergoedt. Hij blij, wij blij met parttime inkomsten. Win-winsituatie. Onbekend maakt onbemind.

Ik ben van mening dat elke inwoner van de gemeente minimaal eens per jaar een gesprek moet krijgen met een medewerker van de sociale dienst. Al is het maar om even te horen wie de gemeente is, wie de inwoner is en wat er gaande is. Geen boze keuring. Meer een ontspannen gesprek.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 10:00:13 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204534864
Sidenote: participeren = niet altijd betaald aan het werk. Dat kan je breed invullen. Helpen bij activiteiten in een wijkcentrum vind ik ook al super. Want, werkenden komen daar niet altijd aan toe. Een leven zonder vrijwilligers is lastig :Y !
pi_204535181
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 09:58 schreef Rene het volgende:

[..]
En dan kom je op het vlak, wat heb je er voor over?
Die vraag ligt ook bij de werkgever vind ik.
  maandag 25 april 2022 @ 10:39:42 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204535216
Het is dan ook niet heel slim om een huis te kopen waarin het allemaal nét past. Dat had iemand deze kraanmachinist wellicht even uit moeten leggen.
Laffe huichelaar
pi_204535270
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:39 schreef timmmmm het volgende:
Het is dan ook niet heel slim om een huis te kopen waarin het allemaal nét past. Dat had iemand deze kraanmachinist wellicht even uit moeten leggen.
Het is een huurhuis.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 10:49:47 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_204535289
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is een huurhuis.
Of dat geld per maand naar de huur of hypotheek gaat. Als het nog nét kan is het geen strak plan.
pi_204535293
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Of dat geld per maand naar de huur of hypotheek gaat. Als het nog nét kan is het geen strak plan.
Mee eens, maar de kans is vrij groot dat ze dus best forse huur betalen gezien hun situatie, terwijl een hypotheek ze waarschijnlijk enkele honderden euro's per maand zou schelen. En als je ruimer wil gaan wonen vanwege een klein kind dat er bij is gaan komen en je zit in die situatie dat je niet kunt kopen moet je iets..
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 10:53:43 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_204535307
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, maar de kans is vrij groot dat ze dus best forse huur betalen gezien hun situatie, terwijl een hypotheek ze waarschijnlijk enkele honderden euro's per maand zou schelen. En als je ruimer wil gaan wonen vanwege een klein kind dat er bij is gaan komen en je zit in die situatie dat je niet kunt kopen moet je iets..
Ja. Niét ruimer gaan wonen als kopen geen optie is en de huur voor dat ruimer wonen nog maar nét kan.
pi_204535333
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja. Niét ruimer gaan wonen als kopen geen optie is en de huur voor dat ruimer wonen nog maar nét kan.
Dat vind ik te makkelijk gesteld. Dat huren ging wel, maar de stijgende kosten doet dit gezin nu de das om (zo valt te lezen). Dat je vrijwel 0 buffer hebt elke maand is natuurlijk niet goed, maar zeker met een klein kind kan ik me voorstellen dat je er voor kiest om meer ruimte te hebben voor je gezin en daardoor gewoon sober leven op de koop toeneemt.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:03:23 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_204535367
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat vind ik te makkelijk gesteld. Dat huren ging wel, maar de stijgende kosten doet dit gezin nu de das om (zo valt te lezen). Dat je vrijwel 0 buffer hebt elke maand is natuurlijk niet goed, maar zeker met een klein kind kan ik me voorstellen dat je er voor kiest om meer ruimte te hebben voor je gezin en daardoor gewoon sober leven op de koop toeneemt.
Nee, dat huren ging 'precies'. Precies. Dus om het even wat zou zijn voorgevallen, er was dan een probleem geweest.

Dat is prima dat je je dat kunt voorstellen, ik kan me dat ook voorstellen, maar de hele wereld draait om geld. Als je 'sober leeft' is dat wat anders dan geen enkele tegenslag op kunnen vangen, en álles kost geld.

Dat woord 'precies' in dat artikel is alleszeggend, dat staat er niet voor niets.
pi_204535406
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is prima dat je je dat kunt voorstellen, ik kan me dat ook voorstellen, maar de hele wereld draait om geld. Als je 'sober leeft' is dat wat anders dan geen enkele tegenslag op kunnen vangen, en álles kost geld.

Daar zijn we het dan ook over eens. Maar ik denk dat je het ook met me eens bent dat er waarschijnlijk (ik heb geen cijfers) bijzonder veel mensen op deze manier leven in ons land. Dat het dus allemaal 'precies' past. Die iedere euro om moeten draaien of heftige keuzes moeten maken over voedsel, kleding en andere basisbehoeftes. Er is veel meer armoede in ons land gaande dan 'wij' hier ons voor kunnen stellen denk ik en - en dat is de strekking van dit artikel en topic - dit begint zich nu ook al aan de onderkant van de middeninkomens voor te doen. Er gaat dus iets goed mis in ons land..
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:15:28 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_204535443
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daar zijn we het dan ook over eens. Maar ik denk dat je het ook met me eens bent dat er waarschijnlijk (ik heb geen cijfers) bijzonder veel mensen op deze manier leven in ons land. Dat het dus allemaal 'precies' past. Die iedere euro om moeten draaien of heftige keuzes moeten maken over voedsel, kleding en andere basisbehoeftes. Er is veel meer armoede in ons land gaande dan 'wij' hier ons voor kunnen stellen denk ik en - en dat is de strekking van dit artikel en topic - dit begint zich nu ook al aan de onderkant van de middeninkomens voor te doen. Er gaat dus iets goed mis in ons land..
Dat er veel mensen zo leven, dat geloof ik wel, maar dat brengt ons terug naar het begin. Als men dát punt wilde maken, dan kiezen ze wel een bijzondere case om dat punt te maken, want hier zijn eigen keuzes gewoon maximaal debet aan.

Ik heb dus ook de (allerminst populaire) mening dat als je geen kind kunt betalen, from the get go al niet, je geen kind moet krijgen.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:20:42 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204535474
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die vraag ligt ook bij de werkgever vind ik.
Klopt. Die krijgen zij ook bij mensen met een vorm van problematiek, zoals een autisme, lichamelijke beperkingen of anderszins. Wanneer de medewerker 30% niet kan uitvoeren wat hiermee verband houdt, ontvangt de werkgever een dergelijke compensatie/tegemoetkoming tot een bepaald bedrag. Voor mij is deze afdeling wat afwijkend. Maar dat heet loonkostensubsidie.
pi_204535527
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:20 schreef Rene het volgende:

[..]
Klopt. Die krijgen zij ook bij mensen met een vorm van problematiek, zoals een autisme, lichamelijke beperkingen of anderszins. Wanneer de medewerker 30% niet kan uitvoeren wat hiermee verband houdt, ontvangt de werkgever een dergelijke compensatie/tegemoetkoming tot een bepaald bedrag. Voor mij is deze afdeling wat afwijkend. Maar dat heet loonkostensubsidie.
Uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat er zeer matig wordt omgegaan met mensen die dus kampen met ASS of iets dergelijks. Er is veel onbegrip voor de persoon zelf alsmede wat iemand wel/niet kan en wil, ondanks dat het wettelijk (qua compensatie/tegemoetkoming voor werkgever) eigenlijk best goed geregeld is. Zeker in de huidige markt kiest men dan liever voor iemand zonder een rugzakje.
pi_204535540
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb dus ook de (allerminst populaire) mening dat als je geen kind kunt betalen, from the get go al niet, je geen kind moet krijgen.
Ik kan het eigenlijk niet oneens met je zijn in deze.
  maandag 25 april 2022 @ 11:30:56 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204535550
quote:

[.

Klopt, en vaak blijft het nog niet eens bij één kind maar krijgen ze daarna nog minstens twee meer :X

En ondertussen maar staatssteun krijgen in de vorm van allerlei vergoedingen vanuit de gemeente. Terwijl de mensen die WEL kinderen kunnen betalen tot de bedelstaf worden gedwongen door verhoogde belastingen :X :N
pi_204535558
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:39 schreef timmmmm het volgende:
De kans is vrij groot dat de beste man gewoon de basisschool en de middelbare school heeft afgerond. Het moet voor iedereen te doen zijn om alle vaste lasten en budgetten voor variabele kosten onder elkaar te zetten en op te tellen. De som "inkomsten minus uitgaven" moet óók voor iedereen te doen zijn. Dan weet je wat er overblijft. Als het antwoord negatief is, praktisch 0 is of "precies past", weet iedereen met gezond verstand dat dat niet zo handig is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:36:30 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204535586
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat er zeer matig wordt omgegaan met mensen die dus kampen met ASS of iets dergelijks. Er is veel onbegrip voor de persoon zelf alsmede wat iemand wel/niet kan en wil, ondanks dat het wettelijk (qua compensatie/tegemoetkoming voor werkgever) eigenlijk best goed geregeld is. Zeker in de huidige markt kiest men dan liever voor iemand zonder een rugzakje.
ASS blijft erg lastig. Mede omdat het niet aanwijsbaar is (men mist een been). Maar, waar schaarste is gaat de schoen ook knellen. Het is alleen afhankelijk van waar jouw triggers zitten en wat een ander daaraan kan doen. Een ASS'er in de installatietechniek die heel rustig strikt en gedecideerd zijn werk kan doen in een autootje van de kabelprovider is een perfecte match. Daarentegen heb ik ook een ASS'er als collega die het heerlijk vindt om andere mensen te coachen met de volle energie.
Ik ben van mening dat een lang(er) coachingstraject echt wel baat heeft. Snelle stappen maken is zinloos want darmee vindt je voor een ASS'er geen duurzame plek. Menselijke maat :) ! Helaas kent niet elke gemeente dit.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:36:41 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_204535587
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 11:30 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Klopt, en vaak blijft het nog niet eens bij één kind maar krijgen ze daarna nog minstens twee meer :X

En ondertussen maar staatssteun krijgen in de vorm van allerlei vergoedingen vanuit de gemeente. Terwijl de mensen die WEL kinderen kunnen betalen tot de bedelstaf worden gedwongen door verhoogde belastingen :X :N
Hmja, maar daarom zei ik het niet. Ik zei het meer voor dat kind zelf.
  maandag 25 april 2022 @ 11:42:29 #24
142400 RedFever007
pi_204535633
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hmja, maar daarom zei ik het niet. Ik zei het meer voor dat kind zelf.
Ja tuurlijk dat ook. Die kinderen groeien op voor galg en rad. Vaak uit de wat kansarmere gezinnen. Raken op hun 15e betrokken bij criminaliteit en dan zien ze dat dat wel geld in het laatje brengt. Werken hebben ze geen zin in dus dan is wat criminele zaken veel lucratiever op korte termijn.

Terwijl de kinderen van goed verdienende ouders gewoon de waarde van geld zien en meekrijgen en goede opleiding genieten. Kinderen van ouders die het kunnen betalen gaan naar de betere scholen, de sloebers bij elkaar op de matige/slechte scholen en zo allemaal in de eindeloze spiraal naar beneden toe :{
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:45:46 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204535653
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 11:42 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ja tuurlijk dat ook. Die kinderen groeien op voor galg en rad. Vaak uit de wat kansarmere gezinnen. Raken op hun 15e betrokken bij criminaliteit en dan zien ze dat dat wel geld in het laatje brengt. Werken hebben ze geen zin in dus dan is wat criminele zaken veel lucratiever op korte termijn.

Terwijl de kinderen van goed verdienende ouders gewoon de waarde van geld zien en meekrijgen en goede opleiding genieten. Kinderen van ouders die het kunnen betalen gaan naar de betere scholen, de sloebers bij elkaar op de matige/slechte scholen en zo allemaal in de eindeloze spiraal naar beneden toe :{
Nee niet helemaal waar.
Onbewust opvoedende rijke ouders geven de kinderen alles en daardoor leert deze niet de waarde van het geld.
Bewust opvoedende rijke ouders leren de waarde wél. Zetten het kind aan tot een bijbaan en anderszins.
Onbewust opvoedende arme ouders geven de kinderen vanalles behalve opvoeding en leren deze dat incassobrieven en deurwaarders de schuld zijn van de gemeente of anderszins en niet van henzelf.
Bewust opvoedende arme ouders geven mee dat weinig geld creatief maakt, de tering naar de nering moet en leren (doorgaans) meer zelfstandigheid.
  maandag 25 april 2022 @ 11:48:08 #26
142400 RedFever007
pi_204535688
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Nee niet helemaal waar.
Onbewust opvoedende rijke ouders geven de kinderen alles en daardoor leert deze niet de waarde van het geld.
Bewust opvoedende rijke ouders leren de waarde wél. Zetten het kind aan tot een bijbaan en anderszins.
Onbewust opvoedende arme ouders geven de kinderen vanalles behalve opvoeding en leren deze dat incassobrieven en deurwaarders de schuld zijn van de gemeente of anderszins en niet van henzelf.
Bewust opvoedende arme ouders geven mee dat weinig geld creatief maakt, de tering naar de nering moet en leren (doorgaans) meer zelfstandigheid.
Dat klopt inderdaad! Ik schreef ook "goed verdiende ouders" ipv rijke ouders vanwege dat :P
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:52:52 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_204535727
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 11:42 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik bedoel meer dat op het moment dat zo'n hummeltje er is, er luiers moeten zijn, voeding, rust, stabiele omgeving, kleding, en alles wat er verder nog maar bij komt. Dat kind heeft er niet om gevraagd gemaakt te worden.

Een kind willen is altijd een egoïstische keuze, maar keuzes hebben consequenties. Als je hoe dan ook al krap zit kan de wens voor een kind nog steeds heel groot zijn, maar dat wil niet zeggen dat het een goed idee is om die wens te realiseren.
pi_204536944
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als huurder word je snoeihard genaaid in dit land.
Aan het typen...
pi_204537526
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een kind willen is altijd een egoïstische keuze, maar keuzes hebben consequenties. Als je hoe dan ook al krap zit kan de wens voor een kind nog steeds heel groot zijn, maar dat wil niet zeggen dat het een goed idee is om die wens te realiseren.
Soms komt het kind er ook per ongeluk. Een vriendin van mij had dat. Kan altijd gebeuren zelfs als je anticonceptie gebruikt. Wat dan?

Nu zitten ze in een huur appartement maar ze hebben een vriendin van haar gevraagd om in te komen wonen als huisgenoot anders is het onbetaalbaar. Zit je daar met je kind, je man en een huisgenoot. Gelukkig is het geen vreemde maar toch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204537755
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Soms komt het kind er ook per ongeluk. Een vriendin van mij had dat. Kan altijd gebeuren zelfs als je anticonceptie gebruikt. Wat dan?

Nu zitten ze in een huur appartement maar ze hebben een vriendin van haar gevraagd om in te komen wonen als huisgenoot anders is het onbetaalbaar. Zit je daar met je kind, je man en een huisgenoot. Gelukkig is het geen vreemde maar toch.
Ik maak me hiermee vast niet populair, maar een zwangerschap afbreken kan ook een keuze zijn. Of is de zwangerschap pas na 24 weken ontdekt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 15:56:44 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_204537797
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik denk dat het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij de anticonceptie, correct en nauwgezet op dag en tijd wordt genomen in het niet valt bij het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij die anticonceptie niét zo nauwgezet genomen werd.

Zelfs dan is dat een dermate klein aantal dat je dat niet als argument kunt gebruiken als het gaat om dat niet elke situatie geschikt is om een kind in the mix te brengen.
pi_204537878
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij de anticonceptie, correct en nauwgezet op dag en tijd wordt genomen in het niet valt bij het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij die anticonceptie niét zo nauwgezet genomen werd.

Zelfs dan is dat een dermate klein aantal dat je dat niet als argument kunt gebruiken als het gaat om dat niet elke situatie geschikt is om een kind in the mix te brengen.
Er gebeuren veel onverwachte zwangerschappen hoor. Ja een vrouw kan ook een keertje de pil vergeten zijn op een drukke dag. Boem, zwanger. Of wat als het condoom doorscheurt. Boem, zwanger. En wat als je minderjarig bent en zwanger wordt omdat je niet goed wist hoe het allemaal werkt (tienermoeder)?

https://www.loketgezondle(...)6%20Wijsen%2C%202017).

In 2017 had 2,9% van de mannen en vrouwen van 25 tot en met 49 jaar in het afgelopen jaar te maken met een onbedoelde zwangerschap. Voor 0,4% van de mannen en 1,7% van de vrouwen was de zwangerschap onbedoeld (de Graaf & Wijsen, 2017).

Tienermoeders
In 2017 kregen 1410 vrouwen onder de 20 jaar een kind. Het aantal tienermoeders onder Nederlandse en niet-Nederlandse meisjes daalt en is sinds 2001 nog nooit zo laag geweest. Het geboortecijfer onder tieners is in 2016 3. Bij een aantal niet-westerse groepen is het geboortecijfer echter relatief hoog. In 2016 geldt dit vooral voor Syrische meisjes (40 per 1000), Somalische meisjes (19 per 1000), Bulgaarse meisjes (60 per 1000), Poolse meisjes ( 12 per 1000), Antilliaanse meisjes (14 per 1000) en Surinaamse meisjes (7 per 1000). De meeste tienermoeders wonen in Noord-Holland en Flevoland (cbs.nl, 2017)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 16:07:50 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_204537894
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er gebeuren veel onverwachte zwangerschappen hoor. Ja een vrouw kan ook een keertje de pil vergeten zijn op een drukke dag. Boem, zwanger. Of wat als het condoom doorscheurt. Boem, zwanger. En wat als je minderjarig bent en zwanger wordt omdat je niet goed wist hoe het allemaal werkt (tienermoeder)?

https://www.loketgezondle(...)6%20Wijsen%2C%202017).

In 2017 had 2,9% van de mannen en vrouwen van 25 tot en met 49 jaar in het afgelopen jaar te maken met een onbedoelde zwangerschap. Voor 0,4% van de mannen en 1,7% van de vrouwen was de zwangerschap onbedoeld (de Graaf & Wijsen, 2017).

Tienermoeders
In 2017 kregen 1410 vrouwen onder de 20 jaar een kind. Het aantal tienermoeders onder Nederlandse en niet-Nederlandse meisjes daalt en is sinds 2001 nog nooit zo laag geweest. Het geboortecijfer onder tieners is in 2016 3. Bij een aantal niet-westerse groepen is het geboortecijfer echter relatief hoog. In 2016 geldt dit vooral voor Syrische meisjes (40 per 1000), Somalische meisjes (19 per 1000), Bulgaarse meisjes (60 per 1000), Poolse meisjes ( 12 per 1000), Antilliaanse meisjes (14 per 1000) en Surinaamse meisjes (7 per 1000). De meeste tienermoeders wonen in Noord-Holland en Flevoland (cbs.nl, 2017)

Een tienermoeder is over het algemeen niet bezig met een huis kopen/huren.

Daarnaast blijft het punt gewoon staan dat onbedoeld zwanger het aflegt tegen bewust zwanger, of dat nou een goed idee is in het licht van wonen/kosten of niet, want dat is waar het om ging nu.
pi_204538294
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:53 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik maak me hiermee vast niet populair, maar een zwangerschap afbreken kan ook een keuze zijn. Of is de zwangerschap pas na 24 weken ontdekt?
Dan ben je in mijn ogen echt heel harteloos.
Aan het typen...
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 17:01:55 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_204538337
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:57 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Dat is volledig afhankelijk van wat de situatie is en vervolgens hoe je die situatie bekijkt.
pi_204538350
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is volledig afhankelijk van wat de situatie is en vervolgens hoe je die situatie bekijkt.
Nee, vind ik niet. Zoiets doe je gewoon niet.
Aan het typen...
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 17:08:00 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_204538380
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:02 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Daarover verschillen we dan van mening.
  maandag 25 april 2022 @ 17:11:43 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204538412
quote:

[..]
Deze opmerking is pas harteloos.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204538422
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Leuk, doen we niets mee.
Aan het typen...
  maandag 25 april 2022 @ 17:19:23 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204538463
Ik begrijp sommige reacties maar het is wel makkelijk reageren vanuit een luxepositie.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 17:22:57 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_204538493
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Inderdaad, maar dat is dus al wat ik zei, het is maar hoe je het bekijkt.
  maandag 25 april 2022 @ 18:16:55 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204538905
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Inderdaad, maar dat is dus al wat ik zei, het is maar hoe je het bekijkt.
Ik ben het trouwens niet helemaal met je eens. Ja, je moet je kinderen kunnen opvoeden in de breedste zin van het woord. Maar ik denk ook dat het door de maatschappij mogelijk gemaakt moet worden. Er zullen vast een aantal mensen zijn bij wie het simpelweg niet verstandig is maar daar zal het financiële plaatje niet het grootste obstakel zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:12 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Leuk, doen we niets mee.
Lekker volwassen.
pi_204538942
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:02 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Je hebt als ouder de plicht om goed voor je kind te zorgen. Nu is liefde het meest belangrijk, maar als de ouder niet in staat is om bijvoorbeeld geestelijk of financieel voor het kind te zorgen mogen zijn of haar persoonlijke wensen aan de kant gezet worden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2022 18:23:15 ]
pi_204539555
quote:

[..]
Zoals ik zei; ik had ook niet verwacht de populariteitprijs te winnen met die post. Die keuze kan ook gemaakt worden in het belang van het ongeboren kind. Als je als ouders niet in staat bent je kind een veilige omgeving te bieden, is geen kind krijgen in sommige gevallen misschien wel beter.
pi_204539590
Mijn hemel, waar gaat het heen met dit topic?
pi_204539779
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 19:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn hemel, waar gaat het heen met dit topic?
Nog steeds over middeninkomens die hun vaste lasten niet kunnen betalen.
pi_204539880
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:53 schreef baskick het volgende:

[..]
Ga jij dat dan lekker betalen?

Waarom moet de belastingbetaler gvd meebetalen met babymoord.

Als ik me hond laat inslapen betaal ik het ook zelluf...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  maandag 25 april 2022 @ 20:03:58 #48
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204539925
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:23 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Als huurder word je snoeihard genaaid in dit land.
_O- huurders hebben in dit land een rechtsbescherming van haast koninklijk niveau
pi_204540391
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 20:03 schreef Rode_Wijn het volgende:

_O- huurders hebben in dit land een rechtsbescherming van haast koninklijk niveau
Daar heb ik het niet over. Ik doelde meer op het feit dat je als huurder vaak de hoofdprijs betaald aan huur tegenover iemand die een koopwoning heeft. :)
Aan het typen...
pi_204540412
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:54 schreef Yasmin__x het volgende:
Daar heb ik het niet over. Ik doelde meer op het feit dat je als huurder vaak de hoofdprijs betaald aan huur tegenover iemand die een koopwoning heeft. :)
Bij kopen komen nog heel veel extra zaken kijken:

1) OZB
2) Onderhoud
3) EWF bijtelling
4) Waterschapslasten

Maar met een beetje handigheid is kopen wel goedkoper ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 25 april 2022 @ 21:42:45 #51
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204540833
quote:

[..]
Dat een huurder meer betaalt is logisch toch? Je hoeft het huis bijvoorbeeld niet te onderhouden. Geen risico op prijsschommelingen cq verkoopstruggles. En je huurrechten zijn zoals ik al zei zeer royaal ingericht. Waardoor een verhuurder moet bufferen voor wanbetalers.

Minder betalen en minder plichten willen we allemaal wel natuurlijk.
pi_204541031
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 19:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Ga jij dat dan lekker betalen?

Waarom moet de belastingbetaler gvd meebetalen met babymoord.

Als ik me hond laat inslapen betaal ik het ook zelluf...
Volgens mij mis je mijn punt.
pi_204541572
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:56 schreef blomke het volgende:

[..]
Bij kopen komen nog heel veel extra zaken kijken:

1) OZB
2) Onderhoud
3) EWF bijtelling
4) Waterschapslasten

Maar met een beetje handigheid is kopen wel goedkoper ja.
Ja, dat is waar maar in mijn inziens verdien je dat ook wel weer terug in de vorm van overwaarde etc. Niet altijd natuurlijk maar vaak wel. :+
Aan het typen...
pi_204543196
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:26 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Ja, dat is waar maar in mijn inziens verdien je dat ook wel weer terug in de vorm van overwaarde etc. Niet altijd natuurlijk maar vaak wel. :+
In de huidige is dat juist het probleem want heel veel mensen durven niet te verkopen omdat ze er niets fatsoenlijks voor terug kunnen kopen.
pi_204543242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In de huidige is dat juist het probleem want heel veel mensen durven niet te verkopen omdat ze er niets fatsoenlijks voor terug kunnen kopen.
Precies. Ja, je huis is meer waard, maar het huis dat je wil kopen is dat ook. Schiet je precies niks mee op.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:49:36 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204543258
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:47 schreef arvensis het volgende:

[..]
Precies. Ja, je huis is meer waard, maar het huis dat je wil kopen is dat ook. Schiet je precies niks mee op.
Maar dat is eigenlijk altijd zo.
Als de huizen goedkoop zijn, is je eigen huis dat ook en moet je ook bijlappen als je duurder/groter wil gaan wonen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204543269
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar dat is eigenlijk altijd zo.
Als de huizen goedkoop zijn, is je eigen huis dat ook en moet je ook bijlappen als je duurder/groter wil gaan wonen.
Er wordt aangegeven dat je ‘er aan verdient door de overwaarde’ - dat is dus niet (altijd) zo. Tenzij je of kleiner gaat wonen of naar het buitenland emigreert.
pi_204544224
quote:

[..]
Dat is ook niet waar. Ja, de mensen die jaren lang geleden een woning kochten. Zij kunnen wel een lagere woonlast hebben.

Maar als jij nu een hypotheek wil van 3 ton - wat ruim een ton onder de gemiddelde huizenprijzen ligt - dan betaal je al rond de 1200/1300 euro aan hypotheek per maand. En huizen van 3 ton en minder zijn schaars en erg gewild, dus dat is een beetje als shoppen met een tientje. Nog los van alle bijkomstige kosten.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204544488
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, dat huren ging 'precies'. Precies. Dus om het even wat zou zijn voorgevallen, er was dan een probleem geweest.

Dat woord 'precies' in dat artikel is alleszeggend, dat staat er niet voor niets.
Het artikel is onduidelijk over hun financiële plaatje, of zelfs (hun beslissing) tot verhuizing. Wellicht kwam die voort uit noodzaak, geen flauw idee. Daar reppen ze niet over.

Maar die ene zinsnede, 'het zou financieel ook allemaal precies kunnen' is dan al blijkbaar genoeg voor enkele users, waaronder jij, om vervolgens flink aan de haal gegaan en te concluderen dat het dus allemaal hun eigen keuze is geweest, en dus hun eigen schuld dat ze nu door externe oorzaken toch in de problemen komen.

Het artikel heeft simpelweg niet genoeg informatie om tot die conclusie te komen, zonder er nog een flinke dosis eigen invulling / vooroordelen op los te laten.

quote:

[..]
Dat er veel mensen zo leven, dat geloof ik wel, maar dat brengt ons terug naar het begin. Als men dát punt wilde maken, dan kiezen ze wel een bijzondere case om dat punt te maken, want hier zijn eigen keuzes gewoon maximaal debet aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 21:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Toegegeven, het artikel is niet echt helder over hun situatie. Maar wat is dan precies die 'eigen keuze' die maakt dat dat sentiment van 'deze mensen redden het niet meer, grotendeels buiten hun schuld om' niet goed overkomt? Verhuizen naar een woning die passend is voor twee volwassenen en een peuter? Überhaupt het krijgen van een kind?

Is dat dan een keuze die er voor dat stel (en andere mensen op hetzelfde inkomensniveau) simpelweg niet meer in zit in dit land? Anderhalf fulltime inkomen, en dan niet de keuze kunnen maken om een kind te krijgen en in een woning te wonen passend bij die (nog steeds vrij kleine) samenstelling (het is niet alsof ze 3 kinderen hebben), zonder dat men denkt 'tsja daar werk je jezelf in de knoei hoor, had je maar andere keuzes moeten maken, dit doen jullie jezelf gewoon aan hoor'?
"Pools are perfect for holding water"
pi_204544505
Het gemak waarmee mensen van mening zijn dat 'mensen die het niet kunnen betalen maar geen kinderen moeten krijgen' vind ik opmerkelijk. Tikkeltje stuitend zelfs. Lijkt me niet dat we maar moeten accepteren dat zoiets (geen kinderen want niet genoeg geld op anderhalf fulltime inkomen) normaal is in een land als Nederland (top 10 ter wereld in vrijwel alle positieve lijstjes?)

Als je als stel op 1,5FTE geen kind kan veroorloven is dit land stuk. Lijkt me niet iets om je schouders over op te halen en dat stel een 'eigen schuld' toe te bijten.
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:11:37 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204544534
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 21:09 schreef probeer het volgende:

Is dat dan een keuze die er voor dat stel (en andere mensen op hetzelfde inkomensniveau) simpelweg niet meer in zit in dit land? Anderhalf fulltime inkomen, en dan niet de keuze kunnen maken om een kind te krijgen en in een woning te wonen passend bij die (nog steeds vrij kleine) samenstelling (het is niet alsof ze 3 kinderen hebben), zonder dat men denkt 'tsja daar werk je jezelf in de knoei hoor, had je maar andere keuzes moeten maken, dit doen jullie jezelf gewoon aan hoor'?
Zolang de meeste mensen maar blijven stemmen voor open grenzen (asielzoekers en gelukszoekers dus nog meer overbevolking en dus nog minder huizen), nog meer EU (arbeidsmigranten dus nog minder huizen) en nog meer socialisme (met belastingen dusdanig hoog dat je in elk geval niet genoeg meer overhoudt om voor jezelf te kunnen zorgen) en nog meer overheid (steeds minder vrijheid en ruimte voor zelfontplooiing) heeft de bevolking dit volledig aan zichzelf te danken en zit een simpel gezinnetje in een ruim genoeg huis er inderdaad niet meer voor iedereen in.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204544544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Zolang de meeste mensen maar blijven stemmen voor open grenzen (asielzoekers en gelukszoekers dus nog meer overbevolking en dus nog minder huizen), nog meer EU (arbeidsmigranten dus nog minder huizen) en nog meer socialisme (met belastingen dusdanig hoog dat je in elk geval niet genoeg meer overhoudt om voor jezelf te kunnen zorgen) heeft de bevolking dit volledig aan zichzelf te danken en zit een simpel gezinnetje in een ruim genoeg huis er inderdaad niet meer voor iedereen in.
Ja, nee, het zal inderdaad wel allemaal aan dat verdomde socialisme liggen, het zorgen voor anderen die minder hebben, dat we nu niet meer kunnen zorgen voor deze mensen die het minder hebben.

:')

Fucking hell.

En het xenofobische gedeelte ... Is dat het enige riedeltje wat je kent? Blijf lekker steken in die rechtse leugens; het is immers allemaal de schuld van links en allochtonen. Dan kan met jouw stem via neoliberaal economisch beleid de sociale zekerheid nog verder uitgekleed worden. Je bent deel van het probleem, en je ziet het niet eens. Lachwekkend en triest tegelijkertijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 26-04-2022 13:20:00 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:21:48 #63
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204544602
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, nee, het zal inderdaad wel allemaal aan dat verdomde socialisme liggen, het zorgen voor anderen die minder hebben, dat we nu niet meer kunnen zorgen voor deze mensen die het minder hebben.
Gemiddeld is elke werkende in dit land ruim 3 maanden per jaar (!) aan het werk voor anderen en zo'n 5 maanden per jaar voor de belastingdienst in het algemeen. Vroeger zou dat slavenarbeid heten, nu heet het socialisme.

Met lagere belastingen zou het inderdaad een heel stuk makkelijker zijn voor werkenden om rond te komen.

quote:
En het xenofobische gedeelte ... Is dat het enige riedeltje wat je kent?
Feiten benoemen is verre van xenofobisch. Zelf zeker nooit in wijken gewoond waar de enige gele platen op auto's op die van jouw auto waren en de rest allemaal wit met PL of H erop. Dat zijn allemaal huizen die niet meer beschikbaar zijn voor Nederlanders. Verder is Nederland op wat stadsstaten na het dichtstbevolkte land ter wereld. De groei van de bevolking komt bijna voor 100% op het conto van immigratie, ook dat zijn feiten.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204544619
We hebben al vier kabinetten Rutte, waar is het socialisme?
pi_204544626
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:07 schreef probeer het volgende:
1) Als je als stel op 1,5FTE geen kind kan veroorloven is dit land stuk.

2) Lijkt me niet iets om je schouders over op te halen en dat stel een 'eigen schuld' toe te bijten.
1) Zaken als de woningnood en de milieuproblematiek, zijn minder relevant?
2) Inderdaad iets om over na te denken: wat je voorstel om dat "probleem" op te lossen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204544632
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:24 schreef arvensis het volgende:
Dat is ingesleten in de samenleving en de ambtenaren die het beleid (niet) uitvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 26-04-2022 13:32:28 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:27:00 #67
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204544633
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:24 schreef arvensis het volgende:
De laatste keer dat ik keek had Rutte de uitkeringen nog niet geschrapt zijn alle toeslagen er nog.
pi_204544637
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Gemiddeld is elke werkende in dit land ruim 3 maanden per jaar (!) aan het werk voor anderen en zo'n 5 maanden per jaar voor de belastingdienst in het algemeen. Vroeger zou dat slavenarbeid heten, nu heet het socialisme.
Ja, goed verhaal. Behalve dat het nergens op slaat. Dit is geen socialistisch land.

quote:
Met lagere belastingen zou het inderdaad een heel stuk makkelijker zijn voor werkenden om rond te komen.
Ja, zo werkt dat inderdaad. Zie Amerika, toch? /s

quote:
Feiten benoemen is verre van xenofobisch. Zelf zeker nooit in wijken gewoond waar de enige gele platen op auto's op die van jouw auto waren en de rest allemaal wit met PL of H erop. Dat zijn allemaal huizen die niet meer beschikbaar zijn voor Nederlanders. Verder is Nederland op wat stadsstaten na het dichtstbevolkte land ter wereld. De groei van de bevolking komt bijna voor 100% op het conto van immigratie, ook dat zijn feiten.
Overvecht.
pi_204544643
quote:

[..]

Met lagere belastingen hebben we aan de andere kant ook weer veel dingen niet meer. Zou dat prettig zijn?

Ik ben wel benieuwd naar die feiten van jou, waar haal je die vandaan? Vijf maanden per jaar werken voor de belastingdienst zou beteken dat het salaris inclusief vakantiegeld op bijna ¤ 120.000 per jaar zit. Gemiddeld salaris ligt een stukje lager, dacht ik. Toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2022 13:30:09 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:30:36 #70
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204544653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, goed verhaal. Behalve dat het nergens op slaat. Dit is geen socialistisch land.
:')!!!!!!!!! Gemiddeld bijna de hoogste belastingdruk ter wereld en een socialistisch systeem dat zelfs in ons hele economische stelsel zit ingebakken maar nee hoor, we zijn geen socialistisch land _O-

quote:
Ja, zo werkt dat inderdaad. Zie Amerika, toch? /s
Ook de VS is allang niet meer kapitalistisch, daar viert crony capitalism en socialisme hoogtij, net als hier.

quote:
Overvecht.
Dan weet je zelf ook wel hoeveel woningen er beschikbaar zouden zijn als we de halve wereld hier niet heen hadden gehaald.
pi_204544656
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik keek had Rutte de uitkeringen nog niet geschrapt zijn alle toeslagen er nog.
Je wil uitkeringen en toeslagen schrappen? Hoe zie je dat voor je? Basisinkomen?
pi_204544680
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Met lagere belastingen hebben we aan de andere kant ook weer veel dingen niet meer. Zou dat prettig zijn?

Ja, dat zou best aantrekkelijk kunnen zijn, indien de goede keuzes worden gemaakt qua prioriteiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 26-04-2022 14:23:25 ]
pi_204544739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, dat zou best aantrekkelijk kunne zijn, als de goede keuzes worden gemaakt qua orioriteiten.
Eens. Van mij mogen ze defensie (we hebben vriendelijke buurlanden), cultuur, onderwijs en wetenschap afschaffen. Houd ik mooi elke maand ¤ 100 over. Echt superfijn
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:40:07 #74
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204544742
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De overheid moet naar mijn mening voor een aantal zaken zorgen:

- Veiligheid (leger / politie)
- Infrastructuur
- Zorg
- Ordelijk houden openbare ruimte
- Vangnet voor mensen die niet in staat zijn te werken
- Milieuregels opstellen voor bedrijven
- Basisonderwijs (twijfelgeval maar vooruit)

Al het overige mag wat mij betreft morgen direct uit het takenpakket van de overheid.

quote:
Ik ben wel benieuwd naar die feiten van jou, waar haal je die vandaan? Vijf maanden per jaar werken voor de belastingdienst zou beteken dat het salaris inclusief vakantiegeld op bijna ¤ 120.000 per jaar zit. Gemiddeld salaris ligt een stukje lager, dacht ik. Toch?
Aan uitkeringen en andere sociale uitkeringen geeft de overheid zo'n 75 miljard per jaar uit, dat is gemiddeld 8500 euro per werkende per jaar. Met een modaal salaris moet je daar zo'n 3 maanden per jaar werken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:31 schreef arvensis het volgende:

[..]
Je wil uitkeringen en toeslagen schrappen? Hoe zie je dat voor je? Basisinkomen?
Die toeslagen zijn niet meer nodig als de belastingen omlaag gaan.
En voor de uitkeringen bestaat ook een oplossing: Werken*

* Uiteraard heb ik het hier niet over mensen in de ziektewet die niet kunnen werken. De bijstand mag wat mij betreft een maximale duur van bv 2 jaar kennen.
pi_204544785
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
De overheid moet naar mijn mening voor een aantal zaken zorgen:

- Veiligheid (leger / politie)
- Infrastructuur
- Zorg
- Ordelijk houden openbare ruimte
- Vangnet voor mensen die niet in staat zijn te werken
- Milieuregels opstellen voor bedrijven

Al het overige mag wat mij betreft morgen direct uit het takenpakket van de overheid.
[..]
Aan uitkeringen en andere sociale uitkeringen geeft de overheid zo'n 75 miljard per jaar uit, dat is gemiddeld 8500 euro per werkende per jaar. Met een modaal salaris moet je daar zo'n 3 maanden per jaar werken.
[..]
Die toeslagen zijn niet meer nodig als de belastingen omlaag gaan.
En voor de uitkeringen bestaat ook een oplossing: Werken*

* Uiteraard heb ik het hier niet over mensen in de ziektewet die niet kunnen werken. De bijstand mag wat mij betreft een maximale duur van bv 2 jaar kennen.
We hebben toeslagen omdat het minimumloon zo laag is. Toeslagen is gewoon wat ingewikkelder dan je denkt.

Net zoals dat salaris klopt er weer geen kut van wat je beweerde. Neem één minuutje (of kijk eens naar je loonstrook) https://www.berekenhet.nl(...)o-netto-salaris.html
Pas bij een salaris richting de ¤ 120.000 per jaar gaat vijf maanden werken naar de belastingdienst. Niet al bij een salaris van 36.000
Informeer je eens ipv zo resoluut te schreeuwen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2022 13:47:39 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 13:56:57 #76
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204544881
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:45 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
We hebben toeslagen omdat het minimumloon zo laag is. Toeslagen is gewoon wat ingewikkelder dan je denkt.
Door die toeslagen komen mensen dus rond met een (eigenlijk dus veel te laag) minimumloon. Hoeveel mensen gaan er nog werken voor het minimumloon als er geen toeslagen meer zouden zijn en je er niet mee rond kunt komen? Ik denk welgeteld 0 mensen en het gevolg zal automatisch zijn dat de lonen omhoog gaan.

quote:
Net zoals dat salaris klopt er weer geen kut van wat je beweerde. Neem één minuutje (of kijk eens naar je loonstrook) https://www.berekenhet.nl(...)o-netto-salaris.html
Ik verdien iets boven modaal en inclusief vakantiegeld en 13e maand verdien ik 44000 euro bruto. Netto blijft daar 33000 van over, dat is 25% belastingdruk (3 maanden per jaar).
Dan de rest van de belastingen: 1100 euro per jaar aan de gemeente en waterschappen. zo'n 800 per jaar aan energiebelasting, zo'n 1700 per jaar aan accijns, een kleine 300 per jaar aan MRB, in totaal bijna 4000 euro. Reken BTW even mee op alles wat je koopt en je gaat al snel richting de 5k zonder heel erg gek te doen. Koop je een huis of een auto dan schiet dat bedrag helemaal de lucht in bv.

Blijft er dus nog maar 28k over voor mij van de 44k waar ik mee begon. Dat is bijna 40% belastingdruk en in dit voorbeeld dus 5 maanden per jaar werken alleen maar voor de belastingen.

Verdien je minder dan is dat een lager aantal maanden, verdien je meer dan is het een hoger aantal maanden maar gemiddeld zal je hier op uitkomen.

Als ik fout zit prima maar vertel maar waar ik fout zit
pi_204544959
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Door die toeslagen komen mensen dus rond met een (eigenlijk dus veel te laag) minimumloon. Hoeveel mensen gaan er nog werken voor het minimumloon als er geen toeslagen meer zouden zijn en je er niet mee rond kunt komen? Ik denk welgeteld 0 mensen en het gevolg zal automatisch zijn dat de lonen omhoog gaan.
Dus werkgevers gaan dan automatisch de salarissen verhogen omdat mensen liever thuis verhongeren dan werken?
Ik heb geen idee hoe ik hier op moet reageren.

quote:
[..]
Ik verdien iets boven modaal en inclusief vakantiegeld en 13e maand verdien ik 44000 euro bruto. Netto blijft daar 33000 van over, dat is 25%

Dan de rest van de belastingen: 1100 euro per jaar aan de gemeente en waterschappen. zo'n 800 per jaar aan energiebelasting, zo'n 1700 per jaar aan accijns, een kleine 300 per jaar aan MRB, in totaal bijna 4000 euro. Reken BTW even mee op alles wat je koopt en je gaat al snel richting de 5k zonder heel erg gek te doen. Koop je een huis of een auto dan schiet dat bedrag helemaal de lucht in bv.

Blijft er dus nog maar 28k over voor mij van de 44k waar ik mee begon. Dat is bijna 40% belastingdruk en in dit voorbeeld dus 5 maanden per jaar werken alleen maar voor de belastingen.

Verdien je minder dan is dat een lager aantal maanden, verdien je meer dan is het een hoger aantal maanden maar gemiddeld zal je hier op uitkomen.

Als ik fout zit prima maar vertel maar waar ik fout zit

Ja nu maak je het weer anders.

Je zei:
Gemiddeld is elke werkende in dit land ruim 3 maanden per jaar (!) aan het werk voor anderen en zo'n 5 maanden per jaar voor de belastingdienst in het algemeen.

Allereerst presenteer je het als een opstelling want natuurlijk onjuist is want die 3 maanden worden betaald uit die '5'.
En nu verander je je verhaal en gaat het dus niet meer over salaris en werken maar over belastingdruk. Dat is een ander verhaal. Belastingdruk geeft wel beter aan hoeveel belasting je betaald, dat is completer dan alleen naar inkomstenbelasting te kijken.

Stel je kijkt naar een land als Amerika waar de IB meer dan 50% lager ligt dan hier. Om over de andere belastingen te zwijgen. Het lijkt mij niks, zo'n maatschappij (Edit: ieder voor zich, heb je iets dan heb pech en kan je het uitzoeken). Ik kijk niet naar mijn bruto inkomsten, alleen naar netto en wat ik ervoor terugkrijg. Als ik terugkom van een vakantie dan zie ik meteen weer waarom ik hier wil wonen en niet in dat andere land waar ze minder belasting betalen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2022 14:17:13 ]
  dinsdag 26 april 2022 @ 14:21:16 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204545073
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus werkgevers gaan dan automatisch de salarissen verhogen omdat mensen liever thuis verhongeren dan werken?
Ik heb geen idee hoe ik hier op moet reageren.
Nee omdat ze niemand meer kunnen krijgen. Dat zie je nu overal in de VS gebeuren en daar zijn de salarissen voor de laagstbetaalde banen het afgelopen jaar aardig omhoog gegaan.

quote:
Ja nu maak je het weer anders.

Je zei:
Gemiddeld is elke werkende in dit land ruim 3 maanden per jaar (!) aan het werk voor anderen en zo'n 5 maanden per jaar voor de belastingdienst in het algemeen.

Allereerst presenteer je het als een opstelling want natuurlijk onjuist is want die 3 maanden worden betaald uit die '5'.
Dat is dan een misverstand, ik bedoelde 3 maanden voor anderen uit 5 in totaal.

quote:
En nu verander je je verhaal en gaat het dus niet meer over salaris en werken maar over belastingdruk. Dat is een ander verhaal. Belastingdruk geeft wel beter aan hoeveel belasting je betaald, dat is completer dan alleen naar inkomstenbelasting te kijken.
Misschien had ik dat duidelijker moeten neerzetten maar bij deze.
pi_204545118
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 13:45 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Het bruto minimumloon is genoeg, maar er weer zoveel belastingen en premies die eraf gaan voor ...... toeslagen, subsidie, kwijtschelding en ga zo maar door.

Het al veel geroemde "rondpompen van belastinggeld". Tel daarbij op dat subsidies meestal terecht komen waar ze niet zijn bedoeld.

HRA bij de banken, huurtoeslag bij de verhuurder en isolatiesubsidies bij de glashandelaar, spouwmuurvuller en kruipruimteverwarmer.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 14:33:57 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_204545201
quote:
Het gemak waarmee mensen van mening zijn dat 'mensen die het niet kunnen betalen maar geen kinderen moeten krijgen' vind ik opmerkelijk. Tikkeltje stuitend zelfs. Lijkt me niet dat we maar moeten accepteren dat zoiets (geen kinderen want niet genoeg geld op anderhalf fulltime inkomen) normaal is in een land als Nederland (top 10 ter wereld in vrijwel alle positieve lijstjes?)

Als je als stel op 1,5FTE geen kind kan veroorloven is dit land stuk. Lijkt me niet iets om je schouders over op te halen en dat stel een 'eigen schuld' toe te bijten.
Nee, in het grote geheel gezien heb je gelijk en zou het anders moeten, maar ondertussen, terug in de realiteit is niet het anders, en worden tig kinderen in armoede geboren. Ik vind dat als je zónder kind al in armoede leeft, je in die situatie een verstandigere keuze kunt maken dan een kind in de wereld brengen.

Dat kind heeft heel veel nodig, en heel veel kost heel veel geld. Hoe dan, als je zónder kind(eren) al aan de armoede grens zit? Je kunt het niet in de kast leggen als je er even geen zin in hebt. Dat is een levend wezentje, wat heel veel nodig heeft. Dat je een kind wíl, dat snap ik maar al te goed, maar is dat per sé een goed idee om dat te doen, ongeacht de financiële situatie waar je in zit?

Ik vind dus van niet. Ik snap prima dat dat een zeer onpopulaire mening is, maar soit, het is toch mijn mening.

Is het belachelijk dat de situatie zodanig is dat mensen hier over na moeten denken? Ja. Zou dat anders moeten. 100%. Ís het anders? Nee. Tot het anders is vind ik dat je daar op individuele basis best wat meer over na mag denken voor je besluit een kind op de wereld te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door CoolGuy op 26-04-2022 14:47:31 ]
pi_204545716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 14:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Het bruto minimumloon is genoeg, maar er weer zoveel belastingen en premies die eraf gaan voor ...... toeslagen, subsidie, kwijtschelding en ga zo maar door.

Het al veel geroemde "rondpompen van belastinggeld". Tel daarbij op dat subsidies meestal terecht komen waar ze niet zijn bedoeld.

HRA bij de banken, huurtoeslag bij de verhuurder en isolatiesubsidies bij de glashandelaar, spouwmuurvuller en kruipruimteverwarmer.
Iemand met minimumloon heeft een jaarsalaris van ¤ 20.700
En betaalt aan loonheffing ¤ 1.367

Ja what the fuck hè. Nog geen ¤ 1.400 aan belasting. Per jaar. 6,6% inkomstenbelasting. Dat is alles. 6,6%.

Die mensen komen dus niet rond en dan gaat er geld rondgepompt worden. Heel gek

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2022 15:33:27 ]
pi_204546064
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Iemand met minimumloon heeft een jaarsalaris van ¤ 20.700
En betaalt aan loonheffing ¤ 1.367

Ja what the fuck hè. Nog geen ¤ 1.400 aan belasting. Per jaar. 6,6% inkomstenbelasting. Dat is alles. 6,6%.

Die mensen komen dus niet rond en dan gaat er geld rondgepompt worden. Heel gek
Precies, een hardnekkig probleem voor heel veel alleenstaanden of één ouder gezinnen.
  dinsdag 26 april 2022 @ 16:25:18 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204546121
quote:

Dat kan best waar zijn, maar op dit moment is de situatie zoals ie is en met het oog op het voorzieningenpeil dat we hier willen hebben is het niet aannemelijk dat het op korte termijn goedkoper wordt om in Nederland te wonen en te leven. En als je je inkomstenpatroon niet kan aanpassen op je uitgaven, dan moet het maar andersom. Ook als je dat misschien niet leuk vindt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204546160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
En als je je inkomstenpatroon niet kan aanpassen op je uitgaven, dan moet het maar andersom. Ook als je dat misschien niet leuk vindt.
Oh, hoe durf je de waarheid te spreken.
pi_204546286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En als je je inkomstenpatroon niet kan aanpassen op je uitgaven, dan moet het maar andersom. Ook als je dat misschien niet leuk vindt.
En als je inkomsten dan niet afdoende zijn om van rond te komen? Krijg je dan situaties zoals de man van 80 afgelopen week die maar was gaan stelen in de supermarkt omdat hij amper rond kwam van zijn AOW? Moeten we dat willen?
pi_204546300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
En als je inkomsten dan niet afdoende zijn om van rond te komen? Krijg je dan situaties zoals de man van 80 afgelopen week die maar was gaan stelen in de supermarkt omdat hij amper rond kwam van zijn AOW? Moeten we dat willen?
Alles kan, als je maar wilt......
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 16:48:03 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_204546335
quote:

[..]
Dan moet je al helemaal geen kinderen in de wereld helpen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:45 schreef blomke het volgende:

[..]
Alles kan, als je maar wilt......
Nee. Niet álles kan als je maar wil. Laat dat soort oneliners eens achterwege.
  dinsdag 26 april 2022 @ 16:50:16 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204546353
quote:

[..]
Als die man normaal gesproken dezelfde artikelen kocht die hij nu jatte, dan snap ik wel dat hij geld tekort kwam.

Maar goed, nu zonder gekheid: je maakt een gevolgtrekking die nergens uit mijn post blijkt. Ik zeg niet dat we de situatie zo moeten houden als hij nu is, ik zeg dat zo lang die situatie er ligt en je bepaalde keuzes maakt, je daarna niet moet zeuren dat je geld tekort kwam. Je wist waar je aan begon. Wellicht heeft deze man helemaal geen keuze gehad vanwege gestegen zorgkosten ofzo, weten wij veel.

Maar je moet je wel het volgende realiseren: als je aan de ene kant meer geld wil overhouden, dan kom je het aan de andere kant ergens tekort. Ergo: als we willen dat de minima en de middeninkomens meer geld overhouden dan ze op dit moment doen zonder dat hun productiviteit stijgt, dan gaat dat ten koste van een deel van het uitgavenpatroon van de overheid. Ik kan daar wel mee leven, maar ik weet niet of je voldoende steun voor dergelijke keuzes gaat krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 16:51:31 #89
236264 crew  capricia
pi_204546366
quote:

[..]
Huh.. hij deed het toch voor zijn buurtjes?
Mijnheer heeft te weinig inkomen om zijn buurt te eten te geven. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204550189
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:47 schreef arvensis het volgende:

[..]
Je moet ook niet gaan verkopen, je moet gewoon blijven zitten waar je zit. De woningmarkt staat op z'n kop en jij wilt een ander huis kopen. :') Wees blij dat je wat hebt kunnen bemachtigen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:38 schreef Kiid het volgende:

[..]
Dat is ook niet waar. Ja, de mensen die jaren lang geleden een woning kochten. Zij kunnen wel een lagere woonlast hebben.

Maar als jij nu een hypotheek wil van 3 ton - wat ruim een ton onder de gemiddelde huizenprijzen ligt - dan betaal je al rond de 1200/1300 euro aan hypotheek per maand. En huizen van 3 ton en minder zijn schaars en erg gewild, dus dat is een beetje als shoppen met een tientje. Nog los van alle bijkomstige kosten.
Allemaal leuk en aardig, maar de keuze is snel gemaakt. Dan liever hoge hypotheekkosten dan elke maand een hoog bedrag aan huur doorspoelen door het toilet. ^O^
Aan het typen...
pi_204550306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:07 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Je moet ook niet gaan verkopen, je moet gewoon blijven zitten waar je zit. De woningmarkt staat op z'n kop en jij wilt een ander huis kopen. :') Wees blij dat je wat hebt kunnen bemachtigen.
Wtf is dit nou weer? :')

Jij maakt de opmerking dat je profijt hebt van je overwaarde - dus jij komt met deze domme stelling.

Verder hoef ik nergens blij om te zijn, in heb hier hard voor gewerkt.
pi_204550702
quote:

[..]

[..]
Wat ik me elke keer afvraag, waarom gaan arbeidsmigranten, gelukszoekers, vluchtelingen zelden terug naar land van herkomst... Syrië een mooi voorbeeld, waarom niet terug gaan om te herbouwen? Tja een uitkering hier...
Turken, waarom niet terug naar Turkije ? tja een uitkering hier...
Als je echt wilt blijven voor het land en omgeving dan pas je 100% aan aan de bevolking, dit is helaas zelden het geval. De taal leren weigeren ze vaak, sommigen wonen al 40/50 jaar hier en spreken nauwelijks Nederlands...

Mooi voorbeeld woningnood, veel Turken, Marokkanen, Afghanen , hebben een 2e huis in land van herkomst, waarom niet terug sturen daar wonen, zo komen er ook woningen vrij...
Nederlanders in Australië / Canada daartegen, ze hebben (vaak) niet eens een Nederlands paspoort, ze willen het niet eens omdat ze thuis voelen in het cultuur waar ze wonen. Zo hoort dat je bent gast in een andermans land, wil je er blijven dan pas je maar aan, wil je het niet dan ga je weer terug.

De huidige regering lijkt wel continu achter hun te staan, alsof de Islam zo belangrijk is.
Vluchten naar een veilig land is niks mis mee maar misbruik maken van de voordelen daar is wel wat mis mee.
Interessant he ?
pi_204551028
Ik ken geen Turk in mijn omgeving die in de uitkering zit, de taal niet spreekt en niet wíl werken. Hoeveel ken jij er?
pi_204551036
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 06:03 schreef arvensis het volgende:
Ik ken geen Turk in mijn omgeving die in de uitkering zit, de taal niet spreekt en niet wíl werken. Hoeveel ken jij er?
TRoll
  woensdag 27 april 2022 @ 07:15:34 #95
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_204551156
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:51 schreef arvensis het volgende:

[..]
Er wordt aangegeven dat je ‘er aan verdient door de overwaarde’ - dat is dus niet (altijd) zo. Tenzij je of kleiner gaat wonen of naar het buitenland emigreert.
Vergeleken met iemand die huurt verdien je natuurlijk wel en dan helpt het ook bij het volgende huis.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_204551162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 07:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Vergeleken met iemand die huurt verdien je natuurlijk wel en dan helpt het ook bij het volgende huis.
Wat helpt het, dan? Je eigen huis zit in dezelfde bubbel als die je koopt dus eigenlijk schiet je er onder aan de streep niks mee op.
  woensdag 27 april 2022 @ 07:22:31 #97
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_204551177
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 07:17 schreef arvensis het volgende:

[..]
Wat helpt het, dan? Je eigen huis zit in dezelfde bubbel als die je koopt dus eigenlijk schiet je er onder aan de streep niks mee op.
Wel als je het vergelijkt met een huurder of een starter.

De huurder of starter komt met 0 op de markt als die zouden willen kopen en jij met 200k overwaarde in de zak. Dus de eerste klap heb je al gemaakt vergeleken met die groepen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 27 april 2022 @ 08:05:42 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204551266
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 06:03 schreef arvensis het volgende:
Nou, ik ben maar weinig mensen van Turkse/Irakeze/Marokkaanse etc tegengekomen die wel fatsoenlijk Nederlands praten. En dan heb ik het niet over een accent, maar over dingen als het vocabulaire en zinsopbouw.
  woensdag 27 april 2022 @ 08:06:41 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204551271
quote:

[..]
Waarom heeft hij geen pensioen?
pi_204551590
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hele leven van minimumloon geleefd? Ondernemer geweest die dacht dat de staat voor m zou zorgen?
  woensdag 27 april 2022 @ 09:30:01 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204551608
quote:
Het zou financieel ook allemaal precies kunnen.
En daar gaat het mis...
pi_204551682
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
De man kreeg aow. Dat is formeel pensioen (1e pijler). In de volksmond wordt met 'pensioen' echter de 2e pijler (pensioen via werkgever) bedoeld (en soms de 3e pijler, individuele aanvullende pensioenvoorzieningen). Als je (in de 2e pijler) niet(s) opbouwt, wordt er ook niet(s) uitgekeerd - dat lijkt me evident. Zie https://www.rijksoverheid(...)bouw-pensioenstelsel
pi_204639212
quote:

Waarom zou je een kind nemen als je daar het geld niet voor hebt?

quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2022 17:19 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp sommige reacties maar het is wel makkelijk reageren vanuit een luxepositie.
Ik verkeer mij in een luxepositie maar mensen vergeten te makkelijk dat ik daarvoor jarenlang de blubber heb gewerkt. Oh ja en een stukje wijsheid uiteraard. Als ik voor iets het geld er niet voor heb dan koop ik het ook niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door HSG op 05-05-2022 21:43:12 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_204649756
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Waarom zou je een kind nemen als je daar het geld niet voor hebt?
[..]
Ik verkeer mij in een luxepositie maar mensen vergeten te makkelijk dat ik daarvoor jarenlang de blubber heb gewerkt. Oh ja en een stukje wijsheid uiteraard. Als ik voor iets het geld er niet voor heb dan koop ik het ook niet.
Waarom zou je een kind nemen? Abortus was toch onwenselijk en voorbehoedsmiddelen worden niet vergoed
pi_204649843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:59 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Waarom zou je een kind nemen? Abortus was toch onwenselijk en voorbehoedsmiddelen worden niet vergoed
Abortus is een keus.
pi_204649850
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Abortus is een keus.
Niet voor iedereen.
pi_204649855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Niet voor iedereen.
Klopt.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 23:49:44 #108
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204650904
Even een discussie met terugwerkend kracht geaborteerd. Doe dat maar elders. Maar bezint eer gij de discussie met elkaar gaat bedrijven. Doe dat wel met elkaars onderlinge toestemming.
pi_204663943
Ik vind die hogere prijzen natuurlijk wel kut, 600 per maand voor boodschappen van 2 personen moeten we altijd nog aanvullen, maar heb er niet echt last van.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 8 mei 2022 @ 12:31:46 #110
51385 baskick
Juist ja!
pi_204665110
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 09:24 schreef Aiciu het volgende:
Ik vind die hogere prijzen natuurlijk wel kut, 600 per maand voor boodschappen van 2 personen moeten we altijd nog aanvullen, maar heb er niet echt last van.
Als je met 2 man 600 uit kunt geven aan boodschappen, behoor je wellicht ook niet tot de middeninkomens.
pi_204665428
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 12:31 schreef baskick het volgende:

[..]
Als je met 2 man 600 uit kunt geven aan boodschappen, behoor je wellicht ook niet tot de middeninkomens.
Wij zouden best 600 euro per maand uit kunnen geven aan boodschappen en behoren volgens de overheidsdefinities tot de 'lagere middeninkomens'. Dat zijn meerpersoons huishoudens met een inkomen boven de sociale huurgrens van ¤42.000 en tot 52k bruto per jaar.
De 'hogere middeninkomens' lopen door tot een gezamenlijk inkomen van 74k bruto, ofwel bijna twee keer modaal.

Met ons 'lagere middeninkomen' geven wij makkelijk 500 euro per maand uit aan boodschappen voor 2 personen + grote hond.
pi_204665486
quote:

[..]
Dat is volgens mij nog altijd de middenklasse. bovenste 25% is pas bovenklasse.
  zondag 8 mei 2022 @ 14:26:29 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204665870
quote:

[..]
Boodschappen zijn natuurlijk wel erg persoonlijk. Wij (2 pers) geven minder uit, maar dat komt omdat we op werk kunnen lunchen en ontbijten en vaak uiteten gaan. Zit je meer thuis en heb je geen geld voor restaurants, dan stijgt waarschijnlijk het boodschappenbudget. Idem voor grote eters, biologische productvoorkeuren en de behoefte om veel met verse ingrediënten te doen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_204665888
quote:

[..]
Ik vind dat bedrag eigenlijk best meevallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204665893
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Boodschappen zijn natuurlijk wel erg persoonlijk. Wij (2 pers) geven minder uit, maar dat komt omdat we op werk kunnen lunchen en ontbijten en vaak uiteten gaan. Zit je meer thuis en heb je geen geld voor restaurants, dan stijgt waarschijnlijk het boodschappenbudget. Idem voor grote eters, biologische productvoorkeuren en de behoefte om veel met verse ingrediënten te doen.
Dit is een hele aparte beredenering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 8 mei 2022 @ 19:14:03 #116
51385 baskick
Juist ja!
pi_204669343
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voor 2 personen of voor een gezin van 5? :o
  zondag 8 mei 2022 @ 19:23:10 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204669487
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Meevallen niet, maar heel hoog ook weer niet. Dat is 75 euro per week per persoon.
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Daarom slaap ik altijd in hotels. Dan hoef ik geen hypotheek te betalen.

En lunch/ontbijt is een sigaar uit eigen doos als je 't mij vraagt.
  zondag 8 mei 2022 @ 19:27:31 #118
51385 baskick
Juist ja!
pi_204669554
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wij zouden best 600 euro per maand uit kunnen geven aan boodschappen en behoren volgens de overheidsdefinities tot de 'lagere middeninkomens'. Dat zijn meerpersoons huishoudens met een inkomen boven de sociale huurgrens van ¤42.000 en tot 52k bruto per jaar.
De 'hogere middeninkomens' lopen door tot een gezamenlijk inkomen van 74k bruto, ofwel bijna twee keer modaal.

Met ons 'lagere middeninkomen' geven wij makkelijk 500 euro per maand uit aan boodschappen voor 2 personen + grote hond.
Mijn beeld van de indeling was incorrect. In absolute zin blijf ik 600 voor 2 personen boodschappen veel geld vinden. Zelfs voor gezamenlijk 2 of 3 keer modaal.
pi_204669574
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:14 schreef baskick het volgende:

[..]
Voor 2 personen of voor een gezin van 5? :o
Echt schrikbarend vind ik het ook niet als je bijvoorbeeld biologisch eet oid.

quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En lunch/ontbijt is een sigaar uit eigen doos als je 't mij vraagt.
Als ik voor 20 euro per maand kan ontbijten, lunchen en koelkasten (gevuld) op t werk (heb ik gehad) is dat amper een sigaar uit eigen doos te noemen. Daar legt de baas echt geld op in.

Dat noem ik goede secundaire voorwaarden
  zondag 8 mei 2022 @ 19:34:22 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204669631
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Echt schrikbarend vind ik het ook niet als je bijvoorbeeld biologisch eet oid.
[..]
Als ik voor 20 euro per maand kan ontbijten, lunchen en koelkasten (gevuld) op t werk (heb ik gehad) is dat amper een sigaar uit eigen doos te noemen. Daar legt de baas echt geld op in.

Dat noem ik goede secundaire voorwaarden
Persoonlijk zie ik liever andere secundaire voorwaarden dan dat.
pi_204669662
Wij zitten sinds 9 mei 2021 met een nu 22 maanden oude dreumes op gemiddeld 125 per week (hulde aan de ING app). Dat is alleen de Jumbo. Daarnaast halen we fruit voor de dreumes bij de groenteboer. We eten ons ongans aan groente en fruit (alleen de dreumes eet brood) dus daar zal het wel aan liggen. Geen vlees, soms vleesvervangers of vis.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2022 19:38:08 ]
pi_204669714
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Persoonlijk zie ik liever andere secundaire voorwaarden dan dat.
Oh, ik zou er zo een milde verhoging voor inleveren. Welke zie je dan liever?
  zondag 8 mei 2022 @ 19:44:44 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204669761
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh, ik zou er zo een milde verhoging voor inleveren. Welke zie je dan liever?
1 waar ik meer aan heb. Wat dat dan is, geen idee. Hangt nogal van de rest van de arbeidsvoorwaarden af.
  zondag 8 mei 2022 @ 19:44:52 #124
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204669766
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wij zitten sinds 9 mei 2021 met een nu 22 maanden oude dreumes op gemiddeld 125 per week (hulde aan de ING app). Dat is alleen de Jumbo. Daarnaast halen we fruit voor de dreumes bij de groenteboer. We eten ons ongans aan groente en fruit (alleen de dreumes eet brood) dus daar zal het wel aan liggen. Geen vlees, soms vleesvervangers of vis.
Welk punt wil je hiermee maken? Dat het veel is? Of weinig? Of dat je jezelf niet veel luxe gunt?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204669890
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:44 schreef Gunner het volgende:

[..]
Welk punt wil je hiermee maken? Dat het veel is? Of weinig? Of dat je jezelf niet veel luxe gunt?
Goede vraag, belangrijke content inderdaad
Ik zie mezelf als iemand die enigzins 'sober' leeft. We komen nooit bij de aldi/lid maar we doen ook geen gekke of dure boodschappen (af en toe mosselen) en toch zitten we op 125. Het verbaasd me. Dan begrijp ik wel dat er mensen op 150 per week of meer zitten
En ik heb geleerd dat wij eens wat kritischer moeten zijn want er moet wel wat te bezuinigen zijn
pi_204669907
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
1 waar ik meer aan heb. Wat dat dan is, geen idee. Hangt nogal van de rest van de arbeidsvoorwaarden af.
Ah jij zou er specifiek geen gebruik van maken. Ja dan is elke secundaire arbeidsvoorwaarde nutteloos.

Bij een paar blikjes drinken, gebruik van de saladebar. Ontbijtgranen met yoghurt. 20 keer per maand elk. Nee. Daar kan 8 euro thuis amper tegen op. Dat was een makkelijke keuze.
pi_204669919
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Goede vraag, belangrijke content inderdaad
Ik zie mezelf als iemand die enigzins 'sober' leeft. We komen nooit bij de aldi/lid maar we doen ook geen gekke of dure boodschappen (af en toe mosselen) en toch zitten we op 125. Het verbaasd me. Dan begrijp ik wel dat er mensen op 150 per week of meer zitten
En ik heb geleerd dat wij eens wat kritischer moeten zijn want er moet wel wat te bezuinigen zijn
Bezuinigen an sich hoeft toch geen doel te zijn?
  zondag 8 mei 2022 @ 19:55:24 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204669941
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ah jij zou er specifiek geen gebruik van maken. Ja dan is elke secundaire arbeidsvoorwaarde nutteloos.
Nee hoor, genoeg waar ik wel dankbaar gebruik van maak.
quote:
Bij een paar blikjes drinken, gebruik van de saladebar. Ontbijtgranen met yoghurt. 20 keer per maand elk. Nee. Daar kan 8 euro thuis amper tegen op. Dat was een makkelijke keuze.
Je noemt alleen maar dingen op waar ik niets mee heb.
pi_204669992
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Bezuinigen an sich hoeft toch geen doel te zijn?
Klopt. Maar uitgaven kritisch bekijken kan wel wat brengen en aan kritisch zijn daar ontbreekt het hier qua boodschappen wel aan
Net zoals je eens per zoveel jaar de vaste lasten zoals verzekeringen en abonnementen weer eens moet bekijken. Daar kijk ik altijd tegenop maar ben er achteraf zo blij mee :')
  zondag 8 mei 2022 @ 19:59:11 #130
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204670013
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit is een hele aparte beredenering.
Het is toch geen gekke gedachte dat boodschappen een groter deel van het besteedbaar inkomen zijn van gezinnen en lage inkomens?
  zondag 8 mei 2022 @ 20:02:21 #131
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204670069
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Het is toch geen gekke gedachte dat boodschappen een groter deel van het besteedbaar inkomen zijn van gezinnen en lage inkomens?
Klopt. Maar zou je voor een eerlijke vergelijking niet ook die restaurantbezoeken erbij moeten optellen? Want door al je maaltijden buiten de deur te halen kan je je boodschappen naar 0 brengen, al zal het je onderaan de streep meer kosten dan zelf je maaltijden bereiden.
pi_204670079
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Punt is, dat je veel buiten de deur en in het bedrijfsrestaurant eet, en passant biologisch en exclusief eten kopen noemt, en vervolgens dan rept over de lagere boodschappenkosten.
  zondag 8 mei 2022 @ 20:11:11 #133
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204670205
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Klopt. Maar zou je voor een eerlijke vergelijking niet ook die restaurantbezoeken erbij moeten optellen? Want door al je maaltijden buiten de deur te halen kan je je boodschappen naar 0 brengen, al zal het je onderaan de streep meer kosten dan zelf je maaltijden bereiden.
Voor een eerlijk vergelijk wel. Maar sommige mensen kijken puur naar supermarktuitgaven en vinden dan ¤600 veel, terwijl ze zelf ¤400 uitgeven in de supermarkt en honderden euro’s in de horeca buiten de deur. Mijn argument is niet dat je kunt besparen op boodschappen door buiten de deur te eten, mijn argument is dat sommige huishoudens een kunstmatig beeld hebben van hun uitgaven aan voedingsmiddelen doordat het ergens anders in het budget naar voren komt.
pi_204670217
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nee hoor, genoeg waar ik wel dankbaar gebruik van maak.
[..]
Je noemt alleen maar dingen op waar ik niets mee heb.
Je eet niet overdag? Ook geen snack eens in de week? Het kan allemaal hoorn maar dat zijn keuzes inderdaad.

Maar nu toch benieuwd wat je dan liever ziet. Overigens is elke secundaire arbeidsvoorwaarde waar je geen gebruik van maakt voor jou nutteloos. Of je nu nee zegt of niet.

quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Klopt. Maar uitgaven kritisch bekijken kan wel wat brengen en aan kritisch zijn daar ontbreekt het hier qua boodschappen wel aan
Net zoals je eens per zoveel jaar de vaste lasten zoals verzekeringen en abonnementen weer eens moet bekijken. Daar kijk ik altijd tegenop maar ben er achteraf zo blij mee :')
Mja als ik eerlijk ben. Je geeft praktisch niets uit aan eten voor drie personen. Als je er dan nog kritisch naar wil kijken, dan is bezuinigen een doel geworden.
  zondag 8 mei 2022 @ 20:16:49 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204670262
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je eet niet overdag? Ook geen snack eens in de week? Het kan allemaal hoorn maar dat zijn keuzes inderdaad.
Jawel, maar ik drink praktisch geen blikjes, zie het nut van een saladebar niet etc etc. Het is voor jou zo te zien helemaal fantastisch, voor mij niet. Het lijkt wel alsof je dat niet kan accepteren :D
quote:
Maar nu toch benieuwd wat je dan liever ziet.
Een goed fietsplan. Of dat de baas je sportclub betaald.
quote:
Overigens is elke secundaire arbeidsvoorwaarde waar je geen gebruik van maakt voor jou nutteloos. Of je nu nee zegt of niet.
[..]
Heel scherp.
pi_204670303
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Jawel, maar ik drink praktisch geen blikjes, zie het nut van een saladebar niet etc etc. Het is voor jou zo te zien helemaal fantastisch, voor mij niet. Het lijkt wel alsof je dat niet kan accepteren :D
zeker wel, alleen een vraag bleef onbeantwoord. Als jij t liever van huis mee neemt moet je dat zelf weten.
quote:
[..]
Een goed fietsplan. Of dat de baas je sportclub betaald.
bedrijfsfitness en fietsplannen zijn toch standaard als je het over secundaire voorwaarden hebt?
quote:
[..]
Heel scherp.
En toch zei je de vorige keer "Nee hoor, genoeg waar ik wel dankbaar gebruik van maak.". Omdat de komma in m'n zin niet bij je landde.
  zondag 8 mei 2022 @ 20:24:24 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204670353
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
zeker wel, alleen een vraag bleef onbeantwoord. Als jij t liever van huis mee neemt moet je dat zelf weten.
[..]
bedrijfsfitness en fietsplannen zijn toch standaard als je het over secundaire voorwaarden hebt?
[..]
Nee. En niet alle fietsplannen zijn goede fietsplannen.
quote:
En toch zei je de vorige keer "Nee hoor, genoeg waar ik wel dankbaar gebruik van maak.". Omdat de komma in m'n zin niet bij je landde.
In de zin waar ik op reageerde staat geen komma :?
pi_204670529
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nee. En niet alle fietsplannen zijn goede fietsplannen.
wat maakt het een goed fietsplan dan?
quote:
[..]
In de zin waar ik op reageerde staat geen komma :?
Je hebt gelijk, misschien was het dan wel geland.
pi_204743730
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daarom slaap ik altijd in hotels. Dan hoef ik geen hypotheek te betalen.

Je kunt ook gewoon een hypotheek aflossen, dan hoef je die ook niet te betalen.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 17:49:04 #140
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_204744561
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:27 schreef baskick het volgende:

[..]
Mijn beeld van de indeling was incorrect. In absolute zin blijf ik 600 voor 2 personen boodschappen veel geld vinden. Zelfs voor gezamenlijk 2 of 3 keer modaal.
Dat kan, maar wij halen het met ons tweeën met gemak. En wij beschouwen onszelf niet als exorbitant levend of zo.
Maar we willen wèl goed eten. En een bezoekje aan een biologische slager is niet goedkoop. We eten minder vlees, maar wel alleen biologisch. Maar voor een weekend vleeswaren en voor drie dagen vlees ben je al snel 35 euro kwijt. Wil je nog een klein salamiworstje voor bij de borrel? 8 euro met gemak.

Daar staat wel weer tegenover dat wij vrijwel nooit uit eten of naar de kroeg gaan.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_204744800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 17:49 schreef V. het volgende:

[..]
Dat kan, maar wij halen het met ons tweeën met gemak. En wij beschouwen onszelf niet als exorbitant levend of zo.
Maar we willen wèl goed eten. En een bezoekje aan een biologische slager is niet goedkoop. We eten minder vlees, maar wel alleen biologisch. Maar voor een weekend vleeswaren en voor drie dagen vlees ben je al snel 35 euro kwijt. Wil je nog een klein salamiworstje voor bij de borrel? 8 euro met gemak.

Daar staat wel weer tegenover dat wij vrijwel nooit uit eten of naar de kroeg gaan.
Die salamiworst voor 8 euro is niet zo duur omdat hij biologisch is, maar eerder omdat de biologische vlees juwelier er ook met gemak een extra biologisch prijsje op plakt.
pi_204744934
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar nu toch benieuwd wat je dan liever ziet. Overigens is elke secundaire arbeidsvoorwaarde waar je geen gebruik van maakt voor jou nutteloos. Of je nu nee zegt of niet.
[..]
Mja als ik eerlijk ben. Je geeft praktisch niets uit aan eten voor drie personen. Als je er dan nog kritisch naar wil kijken, dan is bezuinigen een doel geworden.
¤125 per week plus nog fruit van de groenteboer noem jij praktisch niets? Dan hebben wij een iets andere definitie van praktisch niets
pi_204745045
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 18:32 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
¤125 per week plus nog fruit van de groenteboer noem jij praktisch niets? Dan hebben wij een iets andere definitie van praktisch niets
Ik vind 125 euro per week voor 3 personen boodschappen inderdaad niet veel in deze tijd. Aangezien het de Jumbo is ga ik er van uit dat er ook zaken als schijtlint e.d. bij zitten.
pi_204745203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 18:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik vind 125 euro per week voor 3 personen boodschappen inderdaad niet veel in deze tijd. Aangezien het de Jumbo is ga ik er van uit dat er ook zaken als schijtlint e.d. bij zitten.
Wij doen het met 2 volwassenen met zo’n ¤350 per maand, daar zit echt alles in en wij eten regelmatig vlees. Dan vind ik ¤ ruim ¤200 voor een dreumes en dan daar bovenop nog de groenteboer zeker niet ‘praktisch niets’.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 19:08:25 #145
236264 crew  capricia
pi_204745292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 18:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Zeker niet veel.

Hier 2 volwassenen en 1 veelvraat kind van 10 (en een kat):
150 euro per week AH bezorgdienst. Plus nog wel een paar tientjes per week losse dingen. En die paar tientjes kunnen ook meer worden als we opeens wat eters krijgen of spontaan een BBQ geven.

Denk gemiddeld 800 per maand? Uit eten doen we dan weer weinig. Tenzij je een lunch bij de La Place op de woensdagmiddag met kind meerekent.

Ach. Het zal allemaal wel :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204745316
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:01 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Wij doen het met 2 volwassenen met zo’n ¤350 per maand, daar zit echt alles in en wij eten regelmatig vlees. Dan vind ik ¤ ruim ¤200 voor een dreumes en dan daar bovenop nog de groenteboer zeker niet ‘praktisch niets’.
Tja de groentejuwelier is nu eenmaal duurder. Perst meestal de prijzen ook niet echt oneindig af. Maar jij mag je eigen mening hebben:)
pi_204745317
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker niet veel.

Hier 2 volwassenen en 1 veelvraat kind van 10 (en een kat):
150 euro per week AH bezorgdienst. Plus nog wel een paar tientjes per week losse dingen. En die paar tientjes kunnen ook meer worden als we opeens wat eters krijgen of spontaan een BBQ geven.

Denk gemiddeld 800 per maand? Uit eten doen we dan weer weinig. Tenzij je een lunch bij de La Place op de woensdagmiddag met kind meerekent.

Ach. Het zal allemaal wel :D
Tip: premium en koopzegels
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 19:12:34 #148
236264 crew  capricia
pi_204745322
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:01 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
80 euro per week met zijn tweeën voor alles? Prima toch.
Ik vind het weinig. Maar leef wellicht anders. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204745325
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Tja de groentejuwelier is nu eenmaal duurder. Perst meestal de prijzen ook niet echt oneindig af. Maar jij mag je eigen mening hebben:)
Die groenteboer komt er nog eens bovenop he? Die zit niet in die ¤125 per week
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 19:13:04 #150
236264 crew  capricia
pi_204745330
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Tip: premium en koopzegels
^O^

Doe ik al...die koopzegels reken ik dan ook even niet mee. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204745487
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 19:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Die groenteboer komt er nog eens bovenop he? Die zit niet in die ¤125 per week
Dat weet ik. Maar als je biologisch eet heb je vaak ook andere wensen over de rest van je eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')