abonnement bol.com Coolblue
pi_204534725
WGR / Ineens redden deze middeninkomens het niet meer

quote:
Ik kwam dit artikel tegen, 'de middeninkomens trekken het niet meer''.

Doodsbenauwd krijgt kraanmachinist Martijn in 't Veld het van het bedrag dat hij voor zijn weekboodschappen en de energierekening moet neertellen. Samen met zijn vriendin Amy, die parttime schoonmaakwerk doet, hadden ze net alles keurig voor elkaar. Onlangs vonden ze een iets ruimer huurhuis, perfect voor hen en hun peuter. Het zou financieel ook allemaal precies kunnen.

Tot ze inzicht kregen hoeveel ze nu, met een nieuw energiecontract, per maand extra kwijt zullen zijn. Tel daarbij de duurdere boodschappen op en ze staren ineens naar een maandelijks tekort van 400 tot 500 euro.

Verder bezuinigen op hun uitgaven kunnen ze niet. Hun oude auto staat al te koop. Kleding dragen ze helemaal op en de boodschappen worden al jaren karig ingekocht bij een goedkope supermarkt. "Wij, een gemiddeld gezin, vallen precies buiten de boot. Schandalig."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)komens-het-niet-meer

Om heel eerlijk te zijn herken ik dit niet echt.
Om mij heen heeft iedereen een gemiddeld modaal salaris.

Al mijn vrienden zitten nog steeds bijna elk weekend op het terras, of in een wok restaurant, of gaan een dagje shoppen.. En ze hebben ook allemaal een redelijk nieuwe auto die ze kunnen betalen.

Kortom, wat denken jullie, is het wel echt zo erg allemaal als in dit artikel staat?

Zelf heb ik gewoon de verwarming niet hoger staan dan 17.5 graden. En de laatste week heb ik hem door het warmere weer helemaal niet aan hoeven zetten.

Verder merk ik vrijwel weinig van de hogere prijzen, ik kan nog steeds prima sparen.

Hoe zit dat bij jullie, komen jullie nog rond, en iemand die zich herkent in dit artikel met een modaal salaris?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:44:58 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204534747
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ook als je een uitkering krijgt (vanwege afgekeurd zijn) kun je je waardigheid en plek in de maatschappij behouden.
Begrijp me niet verkeerd. Maar, als je kán participeren in de samenleving vind ik dat je wel iets moet doen. Vooral wanneer je alleen maar zegt 'de gemeente geeft me te weinig uitkering' en zo. Dan kan je best iets zelf gaan oppakken. Andersom, is er een omstandigheid waarom het niet kan dan heb je geen keuze. Maar het verhaal 'werken levert me te weinig op' kan wat mij betreft naar het land van de fabels. Dan ben je wat mij betreft niet waardig nee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:46:43 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204534761
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:44 schreef Rene het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd. Maar, als je kán participeren in de samenleving vind ik dat je wel iets moet doen. Vooral wanneer je alleen maar zegt 'de gemeente geeft me te weinig uitkering' en zo. Dan kan je best iets zelf gaan oppakken. Andersom, is er een omstandigheid waarom het niet kan dan heb je geen keuze. Maar het verhaal 'werken levert me te weinig op' kan wat mij betreft naar het land van de fabels. Dan ben je wat mij betreft niet waardig nee.
Eens.
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
pi_204534820
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:44 schreef Rene het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd. Maar, als je kán participeren in de samenleving vind ik dat je wel iets moet doen.
Dat vind ik een moeilijke. Heel veel mensen willen heel graag, maar kunnen door omstandigheden, gebrek aan opleiding, achtergrond, fysiek of mentale problemen simpelweg niet voldoen aan de (groeiende) eisen die men stelt aan functies. Denk dat er stiekem best een flinke groep mensen is die daardoor tussen wal en schip vallen en daar maar moeilijk uit kunnen komen.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:58:01 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204534845
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat vind ik een moeilijke. Heel veel mensen willen heel graag, maar kunnen door omstandigheden, gebrek aan opleiding, achtergrond, fysiek of mentale problemen simpelweg niet voldoen aan de (groeiende) eisen die men stelt aan functies. Denk dat er stiekem best een flinke groep mensen is die daardoor tussen wal en schip vallen en daar maar moeilijk uit kunnen komen.
En dan kom je op het vlak, wat heb je er voor over? Er zijn in mijn werk (mijn gemeente) echt veel mogelijkheden zolang je maar intrinsiek gemotiveerd bent en veranderingen aan kunt. Ja, je kinderen zouden naar een opvang moeten die (bij ons) tijdens de omscholing en/of het traject naar de opvang mogen. Ja, je hond moet leren dat niet iedere twee uur een plas gedaan kan worden. Veranderingen betekenen omschakelingen.

Initiatief wordt beloond. Verstoppertje spelen voor de gemeente kan je doen maar initiatief wordt beloond. In mijn geval, iemand heeft een eigen bedrijf maar problematiek met de rug en kon dus zichzelf niet meer makkelijk op een fiets vervoeren. Ik heb gewoon een electrische fiets vergoedt. Hij blij, wij blij met parttime inkomsten. Win-winsituatie. Onbekend maakt onbemind.

Ik ben van mening dat elke inwoner van de gemeente minimaal eens per jaar een gesprek moet krijgen met een medewerker van de sociale dienst. Al is het maar om even te horen wie de gemeente is, wie de inwoner is en wat er gaande is. Geen boze keuring. Meer een ontspannen gesprek.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 10:00:13 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204534864
Sidenote: participeren = niet altijd betaald aan het werk. Dat kan je breed invullen. Helpen bij activiteiten in een wijkcentrum vind ik ook al super. Want, werkenden komen daar niet altijd aan toe. Een leven zonder vrijwilligers is lastig :Y !
pi_204535181
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 09:58 schreef Rene het volgende:

[..]
En dan kom je op het vlak, wat heb je er voor over?
Die vraag ligt ook bij de werkgever vind ik.
  Moderator / Redactie FP maandag 25 april 2022 @ 10:39:42 #8
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_204535216
Het is dan ook niet heel slim om een huis te kopen waarin het allemaal nét past. Dat had iemand deze kraanmachinist wellicht even uit moeten leggen.
pi_204535270
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:39 schreef timmmmm het volgende:
Het is dan ook niet heel slim om een huis te kopen waarin het allemaal nét past. Dat had iemand deze kraanmachinist wellicht even uit moeten leggen.
Het is een huurhuis.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 10:49:47 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_204535289
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is een huurhuis.
Of dat geld per maand naar de huur of hypotheek gaat. Als het nog nét kan is het geen strak plan.
pi_204535293
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Of dat geld per maand naar de huur of hypotheek gaat. Als het nog nét kan is het geen strak plan.
Mee eens, maar de kans is vrij groot dat ze dus best forse huur betalen gezien hun situatie, terwijl een hypotheek ze waarschijnlijk enkele honderden euro's per maand zou schelen. En als je ruimer wil gaan wonen vanwege een klein kind dat er bij is gaan komen en je zit in die situatie dat je niet kunt kopen moet je iets..
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 10:53:43 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_204535307
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, maar de kans is vrij groot dat ze dus best forse huur betalen gezien hun situatie, terwijl een hypotheek ze waarschijnlijk enkele honderden euro's per maand zou schelen. En als je ruimer wil gaan wonen vanwege een klein kind dat er bij is gaan komen en je zit in die situatie dat je niet kunt kopen moet je iets..
Ja. Niét ruimer gaan wonen als kopen geen optie is en de huur voor dat ruimer wonen nog maar nét kan.
pi_204535333
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja. Niét ruimer gaan wonen als kopen geen optie is en de huur voor dat ruimer wonen nog maar nét kan.
Dat vind ik te makkelijk gesteld. Dat huren ging wel, maar de stijgende kosten doet dit gezin nu de das om (zo valt te lezen). Dat je vrijwel 0 buffer hebt elke maand is natuurlijk niet goed, maar zeker met een klein kind kan ik me voorstellen dat je er voor kiest om meer ruimte te hebben voor je gezin en daardoor gewoon sober leven op de koop toeneemt.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:03:23 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_204535367
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat vind ik te makkelijk gesteld. Dat huren ging wel, maar de stijgende kosten doet dit gezin nu de das om (zo valt te lezen). Dat je vrijwel 0 buffer hebt elke maand is natuurlijk niet goed, maar zeker met een klein kind kan ik me voorstellen dat je er voor kiest om meer ruimte te hebben voor je gezin en daardoor gewoon sober leven op de koop toeneemt.
Nee, dat huren ging 'precies'. Precies. Dus om het even wat zou zijn voorgevallen, er was dan een probleem geweest.

Dat is prima dat je je dat kunt voorstellen, ik kan me dat ook voorstellen, maar de hele wereld draait om geld. Als je 'sober leeft' is dat wat anders dan geen enkele tegenslag op kunnen vangen, en álles kost geld.

Dat woord 'precies' in dat artikel is alleszeggend, dat staat er niet voor niets.
pi_204535406
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is prima dat je je dat kunt voorstellen, ik kan me dat ook voorstellen, maar de hele wereld draait om geld. Als je 'sober leeft' is dat wat anders dan geen enkele tegenslag op kunnen vangen, en álles kost geld.

Daar zijn we het dan ook over eens. Maar ik denk dat je het ook met me eens bent dat er waarschijnlijk (ik heb geen cijfers) bijzonder veel mensen op deze manier leven in ons land. Dat het dus allemaal 'precies' past. Die iedere euro om moeten draaien of heftige keuzes moeten maken over voedsel, kleding en andere basisbehoeftes. Er is veel meer armoede in ons land gaande dan 'wij' hier ons voor kunnen stellen denk ik en - en dat is de strekking van dit artikel en topic - dit begint zich nu ook al aan de onderkant van de middeninkomens voor te doen. Er gaat dus iets goed mis in ons land..
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:15:28 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_204535443
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daar zijn we het dan ook over eens. Maar ik denk dat je het ook met me eens bent dat er waarschijnlijk (ik heb geen cijfers) bijzonder veel mensen op deze manier leven in ons land. Dat het dus allemaal 'precies' past. Die iedere euro om moeten draaien of heftige keuzes moeten maken over voedsel, kleding en andere basisbehoeftes. Er is veel meer armoede in ons land gaande dan 'wij' hier ons voor kunnen stellen denk ik en - en dat is de strekking van dit artikel en topic - dit begint zich nu ook al aan de onderkant van de middeninkomens voor te doen. Er gaat dus iets goed mis in ons land..
Dat er veel mensen zo leven, dat geloof ik wel, maar dat brengt ons terug naar het begin. Als men dát punt wilde maken, dan kiezen ze wel een bijzondere case om dat punt te maken, want hier zijn eigen keuzes gewoon maximaal debet aan.

Ik heb dus ook de (allerminst populaire) mening dat als je geen kind kunt betalen, from the get go al niet, je geen kind moet krijgen.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:20:42 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204535474
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die vraag ligt ook bij de werkgever vind ik.
Klopt. Die krijgen zij ook bij mensen met een vorm van problematiek, zoals een autisme, lichamelijke beperkingen of anderszins. Wanneer de medewerker 30% niet kan uitvoeren wat hiermee verband houdt, ontvangt de werkgever een dergelijke compensatie/tegemoetkoming tot een bepaald bedrag. Voor mij is deze afdeling wat afwijkend. Maar dat heet loonkostensubsidie.
pi_204535527
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:20 schreef Rene het volgende:

[..]
Klopt. Die krijgen zij ook bij mensen met een vorm van problematiek, zoals een autisme, lichamelijke beperkingen of anderszins. Wanneer de medewerker 30% niet kan uitvoeren wat hiermee verband houdt, ontvangt de werkgever een dergelijke compensatie/tegemoetkoming tot een bepaald bedrag. Voor mij is deze afdeling wat afwijkend. Maar dat heet loonkostensubsidie.
Uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat er zeer matig wordt omgegaan met mensen die dus kampen met ASS of iets dergelijks. Er is veel onbegrip voor de persoon zelf alsmede wat iemand wel/niet kan en wil, ondanks dat het wettelijk (qua compensatie/tegemoetkoming voor werkgever) eigenlijk best goed geregeld is. Zeker in de huidige markt kiest men dan liever voor iemand zonder een rugzakje.
pi_204535540
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb dus ook de (allerminst populaire) mening dat als je geen kind kunt betalen, from the get go al niet, je geen kind moet krijgen.
Ik kan het eigenlijk niet oneens met je zijn in deze.
  maandag 25 april 2022 @ 11:30:56 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204535550
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[.

Klopt, en vaak blijft het nog niet eens bij één kind maar krijgen ze daarna nog minstens twee meer :X

En ondertussen maar staatssteun krijgen in de vorm van allerlei vergoedingen vanuit de gemeente. Terwijl de mensen die WEL kinderen kunnen betalen tot de bedelstaf worden gedwongen door verhoogde belastingen :X :N
CHILD IN TIME MOET IN DE TOP2000 OMHOOG! STEMT ALLEN!
pi_204535558
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:39 schreef timmmmm het volgende:
De kans is vrij groot dat de beste man gewoon de basisschool en de middelbare school heeft afgerond. Het moet voor iedereen te doen zijn om alle vaste lasten en budgetten voor variabele kosten onder elkaar te zetten en op te tellen. De som "inkomsten minus uitgaven" moet óók voor iedereen te doen zijn. Dan weet je wat er overblijft. Als het antwoord negatief is, praktisch 0 is of "precies past", weet iedereen met gezond verstand dat dat niet zo handig is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:36:30 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204535586
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat er zeer matig wordt omgegaan met mensen die dus kampen met ASS of iets dergelijks. Er is veel onbegrip voor de persoon zelf alsmede wat iemand wel/niet kan en wil, ondanks dat het wettelijk (qua compensatie/tegemoetkoming voor werkgever) eigenlijk best goed geregeld is. Zeker in de huidige markt kiest men dan liever voor iemand zonder een rugzakje.
ASS blijft erg lastig. Mede omdat het niet aanwijsbaar is (men mist een been). Maar, waar schaarste is gaat de schoen ook knellen. Het is alleen afhankelijk van waar jouw triggers zitten en wat een ander daaraan kan doen. Een ASS'er in de installatietechniek die heel rustig strikt en gedecideerd zijn werk kan doen in een autootje van de kabelprovider is een perfecte match. Daarentegen heb ik ook een ASS'er als collega die het heerlijk vindt om andere mensen te coachen met de volle energie.
Ik ben van mening dat een lang(er) coachingstraject echt wel baat heeft. Snelle stappen maken is zinloos want darmee vindt je voor een ASS'er geen duurzame plek. Menselijke maat :) ! Helaas kent niet elke gemeente dit.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:36:41 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_204535587
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 11:30 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Klopt, en vaak blijft het nog niet eens bij één kind maar krijgen ze daarna nog minstens twee meer :X

En ondertussen maar staatssteun krijgen in de vorm van allerlei vergoedingen vanuit de gemeente. Terwijl de mensen die WEL kinderen kunnen betalen tot de bedelstaf worden gedwongen door verhoogde belastingen :X :N
Hmja, maar daarom zei ik het niet. Ik zei het meer voor dat kind zelf.
  maandag 25 april 2022 @ 11:42:29 #24
142400 RedFever007
pi_204535633
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hmja, maar daarom zei ik het niet. Ik zei het meer voor dat kind zelf.
Ja tuurlijk dat ook. Die kinderen groeien op voor galg en rad. Vaak uit de wat kansarmere gezinnen. Raken op hun 15e betrokken bij criminaliteit en dan zien ze dat dat wel geld in het laatje brengt. Werken hebben ze geen zin in dus dan is wat criminele zaken veel lucratiever op korte termijn.

Terwijl de kinderen van goed verdienende ouders gewoon de waarde van geld zien en meekrijgen en goede opleiding genieten. Kinderen van ouders die het kunnen betalen gaan naar de betere scholen, de sloebers bij elkaar op de matige/slechte scholen en zo allemaal in de eindeloze spiraal naar beneden toe :{
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:45:46 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204535653
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 11:42 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ja tuurlijk dat ook. Die kinderen groeien op voor galg en rad. Vaak uit de wat kansarmere gezinnen. Raken op hun 15e betrokken bij criminaliteit en dan zien ze dat dat wel geld in het laatje brengt. Werken hebben ze geen zin in dus dan is wat criminele zaken veel lucratiever op korte termijn.

Terwijl de kinderen van goed verdienende ouders gewoon de waarde van geld zien en meekrijgen en goede opleiding genieten. Kinderen van ouders die het kunnen betalen gaan naar de betere scholen, de sloebers bij elkaar op de matige/slechte scholen en zo allemaal in de eindeloze spiraal naar beneden toe :{
Nee niet helemaal waar.
Onbewust opvoedende rijke ouders geven de kinderen alles en daardoor leert deze niet de waarde van het geld.
Bewust opvoedende rijke ouders leren de waarde wél. Zetten het kind aan tot een bijbaan en anderszins.
Onbewust opvoedende arme ouders geven de kinderen vanalles behalve opvoeding en leren deze dat incassobrieven en deurwaarders de schuld zijn van de gemeente of anderszins en niet van henzelf.
Bewust opvoedende arme ouders geven mee dat weinig geld creatief maakt, de tering naar de nering moet en leren (doorgaans) meer zelfstandigheid.
  maandag 25 april 2022 @ 11:48:08 #26
142400 RedFever007
pi_204535688
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Nee niet helemaal waar.
Onbewust opvoedende rijke ouders geven de kinderen alles en daardoor leert deze niet de waarde van het geld.
Bewust opvoedende rijke ouders leren de waarde wél. Zetten het kind aan tot een bijbaan en anderszins.
Onbewust opvoedende arme ouders geven de kinderen vanalles behalve opvoeding en leren deze dat incassobrieven en deurwaarders de schuld zijn van de gemeente of anderszins en niet van henzelf.
Bewust opvoedende arme ouders geven mee dat weinig geld creatief maakt, de tering naar de nering moet en leren (doorgaans) meer zelfstandigheid.
Dat klopt inderdaad! Ik schreef ook "goed verdiende ouders" ipv rijke ouders vanwege dat :P
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 11:52:52 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_204535727
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 11:42 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik bedoel meer dat op het moment dat zo'n hummeltje er is, er luiers moeten zijn, voeding, rust, stabiele omgeving, kleding, en alles wat er verder nog maar bij komt. Dat kind heeft er niet om gevraagd gemaakt te worden.

Een kind willen is altijd een egoïstische keuze, maar keuzes hebben consequenties. Als je hoe dan ook al krap zit kan de wens voor een kind nog steeds heel groot zijn, maar dat wil niet zeggen dat het een goed idee is om die wens te realiseren.
pi_204536944
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als huurder word je snoeihard genaaid in dit land.
Aan het typen................
pi_204537526
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een kind willen is altijd een egoïstische keuze, maar keuzes hebben consequenties. Als je hoe dan ook al krap zit kan de wens voor een kind nog steeds heel groot zijn, maar dat wil niet zeggen dat het een goed idee is om die wens te realiseren.
Soms komt het kind er ook per ongeluk. Een vriendin van mij had dat. Kan altijd gebeuren zelfs als je anticonceptie gebruikt. Wat dan?

Nu zitten ze in een huur appartement maar ze hebben een vriendin van haar gevraagd om in te komen wonen als huisgenoot anders is het onbetaalbaar. Zit je daar met je kind, je man en een huisgenoot. Gelukkig is het geen vreemde maar toch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204537755
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Soms komt het kind er ook per ongeluk. Een vriendin van mij had dat. Kan altijd gebeuren zelfs als je anticonceptie gebruikt. Wat dan?

Nu zitten ze in een huur appartement maar ze hebben een vriendin van haar gevraagd om in te komen wonen als huisgenoot anders is het onbetaalbaar. Zit je daar met je kind, je man en een huisgenoot. Gelukkig is het geen vreemde maar toch.
Ik maak me hiermee vast niet populair, maar een zwangerschap afbreken kan ook een keuze zijn. Of is de zwangerschap pas na 24 weken ontdekt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 15:56:44 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_204537797
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik denk dat het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij de anticonceptie, correct en nauwgezet op dag en tijd wordt genomen in het niet valt bij het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij die anticonceptie niét zo nauwgezet genomen werd.

Zelfs dan is dat een dermate klein aantal dat je dat niet als argument kunt gebruiken als het gaat om dat niet elke situatie geschikt is om een kind in the mix te brengen.
pi_204537878
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij de anticonceptie, correct en nauwgezet op dag en tijd wordt genomen in het niet valt bij het aantal baby's dat verwerkt wordt waarbij die anticonceptie niét zo nauwgezet genomen werd.

Zelfs dan is dat een dermate klein aantal dat je dat niet als argument kunt gebruiken als het gaat om dat niet elke situatie geschikt is om een kind in the mix te brengen.
Er gebeuren veel onverwachte zwangerschappen hoor. Ja een vrouw kan ook een keertje de pil vergeten zijn op een drukke dag. Boem, zwanger. Of wat als het condoom doorscheurt. Boem, zwanger. En wat als je minderjarig bent en zwanger wordt omdat je niet goed wist hoe het allemaal werkt (tienermoeder)?

https://www.loketgezondle(...)6%20Wijsen%2C%202017).

In 2017 had 2,9% van de mannen en vrouwen van 25 tot en met 49 jaar in het afgelopen jaar te maken met een onbedoelde zwangerschap. Voor 0,4% van de mannen en 1,7% van de vrouwen was de zwangerschap onbedoeld (de Graaf & Wijsen, 2017).

Tienermoeders
In 2017 kregen 1410 vrouwen onder de 20 jaar een kind. Het aantal tienermoeders onder Nederlandse en niet-Nederlandse meisjes daalt en is sinds 2001 nog nooit zo laag geweest. Het geboortecijfer onder tieners is in 2016 3. Bij een aantal niet-westerse groepen is het geboortecijfer echter relatief hoog. In 2016 geldt dit vooral voor Syrische meisjes (40 per 1000), Somalische meisjes (19 per 1000), Bulgaarse meisjes (60 per 1000), Poolse meisjes ( 12 per 1000), Antilliaanse meisjes (14 per 1000) en Surinaamse meisjes (7 per 1000). De meeste tienermoeders wonen in Noord-Holland en Flevoland (cbs.nl, 2017)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 16:07:50 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_204537894
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er gebeuren veel onverwachte zwangerschappen hoor. Ja een vrouw kan ook een keertje de pil vergeten zijn op een drukke dag. Boem, zwanger. Of wat als het condoom doorscheurt. Boem, zwanger. En wat als je minderjarig bent en zwanger wordt omdat je niet goed wist hoe het allemaal werkt (tienermoeder)?

https://www.loketgezondle(...)6%20Wijsen%2C%202017).

In 2017 had 2,9% van de mannen en vrouwen van 25 tot en met 49 jaar in het afgelopen jaar te maken met een onbedoelde zwangerschap. Voor 0,4% van de mannen en 1,7% van de vrouwen was de zwangerschap onbedoeld (de Graaf & Wijsen, 2017).

Tienermoeders
In 2017 kregen 1410 vrouwen onder de 20 jaar een kind. Het aantal tienermoeders onder Nederlandse en niet-Nederlandse meisjes daalt en is sinds 2001 nog nooit zo laag geweest. Het geboortecijfer onder tieners is in 2016 3. Bij een aantal niet-westerse groepen is het geboortecijfer echter relatief hoog. In 2016 geldt dit vooral voor Syrische meisjes (40 per 1000), Somalische meisjes (19 per 1000), Bulgaarse meisjes (60 per 1000), Poolse meisjes ( 12 per 1000), Antilliaanse meisjes (14 per 1000) en Surinaamse meisjes (7 per 1000). De meeste tienermoeders wonen in Noord-Holland en Flevoland (cbs.nl, 2017)

Een tienermoeder is over het algemeen niet bezig met een huis kopen/huren.

Daarnaast blijft het punt gewoon staan dat onbedoeld zwanger het aflegt tegen bewust zwanger, of dat nou een goed idee is in het licht van wonen/kosten of niet, want dat is waar het om ging nu.
pi_204538294
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:53 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik maak me hiermee vast niet populair, maar een zwangerschap afbreken kan ook een keuze zijn. Of is de zwangerschap pas na 24 weken ontdekt?
Dan ben je in mijn ogen echt heel harteloos.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 17:01:55 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_204538337
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:57 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Dat is volledig afhankelijk van wat de situatie is en vervolgens hoe je die situatie bekijkt.
pi_204538350
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is volledig afhankelijk van wat de situatie is en vervolgens hoe je die situatie bekijkt.
Nee, vind ik niet. Zoiets doe je gewoon niet.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 17:08:00 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_204538380
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:02 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Daarover verschillen we dan van mening.
  maandag 25 april 2022 @ 17:11:43 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204538412
quote:

[..]
Deze opmerking is pas harteloos.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204538422
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Leuk, doen we niets mee.
  maandag 25 april 2022 @ 17:19:23 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204538463
Ik begrijp sommige reacties maar het is wel makkelijk reageren vanuit een luxepositie.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 17:22:57 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_204538493
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Inderdaad, maar dat is dus al wat ik zei, het is maar hoe je het bekijkt.
  maandag 25 april 2022 @ 18:16:55 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204538905
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Inderdaad, maar dat is dus al wat ik zei, het is maar hoe je het bekijkt.
Ik ben het trouwens niet helemaal met je eens. Ja, je moet je kinderen kunnen opvoeden in de breedste zin van het woord. Maar ik denk ook dat het door de maatschappij mogelijk gemaakt moet worden. Er zullen vast een aantal mensen zijn bij wie het simpelweg niet verstandig is maar daar zal het financiële plaatje niet het grootste obstakel zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:12 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Leuk, doen we niets mee.
Lekker volwassen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204538942
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:02 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Je hebt als ouder de plicht om goed voor je kind te zorgen. Nu is liefde het meest belangrijk, maar als de ouder niet in staat is om bijvoorbeeld geestelijk of financieel voor het kind te zorgen mogen zijn of haar persoonlijke wensen aan de kant gezet worden
pi_204539555
quote:

[..]
Zoals ik zei; ik had ook niet verwacht de populariteitprijs te winnen met die post. Die keuze kan ook gemaakt worden in het belang van het ongeboren kind. Als je als ouders niet in staat bent je kind een veilige omgeving te bieden, is geen kind krijgen in sommige gevallen misschien wel beter.
pi_204539590
Mijn hemel, waar gaat het heen met dit topic?
pi_204539779
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 19:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn hemel, waar gaat het heen met dit topic?
Nog steeds over middeninkomens die hun vaste lasten niet kunnen betalen.
pi_204539880
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:53 schreef baskick het volgende:

[..]
Ga jij dat dan lekker betalen?

Waarom moet de belastingbetaler gvd meebetalen met babymoord.

Als ik me hond laat inslapen betaal ik het ook zelluf...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  maandag 25 april 2022 @ 20:03:58 #48
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204539925
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:23 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Als huurder word je snoeihard genaaid in dit land.
_O- huurders hebben in dit land een rechtsbescherming van haast koninklijk niveau
pi_204540391
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 20:03 schreef Rode_Wijn het volgende:

_O- huurders hebben in dit land een rechtsbescherming van haast koninklijk niveau
Daar heb ik het niet over. Ik doelde meer op het feit dat je als huurder vaak de hoofdprijs betaald aan huur tegenover iemand die een koopwoning heeft. :)
pi_204540412
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:54 schreef Yasmin__x het volgende:
Daar heb ik het niet over. Ik doelde meer op het feit dat je als huurder vaak de hoofdprijs betaald aan huur tegenover iemand die een koopwoning heeft. :)
Bij kopen komen nog heel veel extra zaken kijken:

1) OZB
2) Onderhoud
3) EWF bijtelling
4) Waterschapslasten

Maar met een beetje handigheid is kopen wel goedkoper ja.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')