abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2022 @ 11:45:08 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204514946
https://www.telegraaf.nl/(...)0-plusser-gaat-huren

quote:
'Meer doorstroming woningmarkt als 60-plusser gaat huren'
Door REDACTIE DFT

Updated 45 min geleden
46 min geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Als 60-plussers vaker van hun koopwoning verhuizen naar een huurwoning, kan de doorstroom op de woningmarkt een boost krijgen, zo stelt Van Bruggen Adviesgroep.
Wanneer deze groep de grote overwaarde van hun koopwoning verzilvert, ontstaat er bij verkoop ruimte voor een hoge huur.
Op dit moment wonen er een kleine twee miljoen 60-plussers in een koopwoning.
quote:
Huiseigenaren zien huren lang niet altijd als een logische volgende stap. Toch kan dit ook op financieel vlak een slimme keuze zijn. ,,
Het klopt dat de maandelijkse huursom soms hoog is, maar de extra huurlast kan vaak voor een lange periode gedekt worden met de overwaarde", aldus Michiel Meijer, algemeen directeur bij Van Bruggen Adviesgroep.
Die zijn echt helemaal van de pot gerukt he, .
de AOW is 900 euro

zullen de kinderen blij zijn als pa de overwaarde gaat verhoeren op 12 hoog op 42 m2, met jaarlijks 6% hoer verhoging , met een stadsverwarming systeem o|O o|O o|O ^p^ ^p^ 8)7 8)7 :W

Kun je op je 80 ste naar de voedselbank of aan de minister van wonen om een gifpil vragen en de kinderen mogen de begrafenis betalen

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2022 12:42:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204514997
Gerommel in de marge. De olifant is in de kamer is de enorme populatie. Vol is vol.
pi_204514998
Tering... "ach je hebt toch overwaarde op je huis waarvan je de hypotheek met hangen en wurgen bijna hebt afgelost. Lagere lasten omdat je binnenkort met pensioen gaat, en dus een fixed income hebt, is natuurlijk niet de bedoeling!"

"van Bruggen Adviesgroep"

Laat me raden, die doen ook iets met vastgoed?

De 'jeugd' heeft nu door dat je met huren genaaid wordt, dus de vraag naar huurwoningen moet wel hoog blijven, anders is het zielug voor vastgoedontwikkelaars natuurlijk.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 23 april 2022 @ 11:52:04 #4
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_204515001
Politieke ideeën komen dan ook niet van de 'normale' bevolking af, maar van mensen met macht en geld. En ze staan heel ver van het normale leven af.
pi_204515023
Enige nuttige in het 'advies' is het bijbouwen van seniorenwoningen.

Misschien zijn bejaardenhuizen een idee?

Oh wacht.....het klimaat. :') |:(
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 23 april 2022 @ 11:57:45 #6
323876 michaelmoore
pi_204515054
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:54 schreef Montagui het volgende:

nee we zittenn met de stikstofproblematiek he
dan mag je niet bouwen kennelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 april 2022 @ 11:58:51 #7
323876 michaelmoore
pi_204515065
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Gerommel in de marge. De olifant is in de kamer is de enorme populatie. Vol is vol.
nee de oorzaak is de huishoudensverdunning door de ouderen die alleen wonen , net als ik
pi_204515071
quote:
Exact, alle politiek tegenwoordig gaat over het aanpassen aan de overbevolking/aanwas van de bevolking. Dat is nooit houdbaar. En al helemaal niet als je met je beleid rekening wil houden met klimaatdoelstellingen. Dat botst.

Geen populair standpunt, maar wel het enige juiste.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:00:26 #9
323876 michaelmoore
pi_204515082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Tering... "ach je hebt toch overwaarde op je huis waarvan je de hypotheek met hangen en wurgen bijna hebt afgelost. Lagere lasten omdat je binnenkort met pensioen gaat, en dus een fixed income hebt, is natuurlijk niet de bedoeling!"

De 'jeugd' heeft nu door dat je met huren genaaid wordt, dus de vraag naar huurwoningen moet wel hoog blijven, anders is het zielug voor vastgoedontwikkelaars natuurlijk.
O ja en dan ga je van de overwaarde een ton of twee weggooie aan huur op een flatje op 12 hoog in je eenrje

Ja Ja , mafjoekels
pi_204515102
Hun hypotheek van 700 per maand inwisselen voor een kale huur van 1450 per maand. Alsof ze daar aan gaan beginnen.

Er moeten maximumbedragen voor huurprijzen komen gebaseerd op enkele parameters (vierkante meter, buurt, isolatie etc). Het is schandalig dat je voor een huurhuis van 60 vierkante meter meer dan 1000 euro kaal per maand moet betalen. Als Hugo dat treurige beetje wat nog over is van zijn carriere wilt redden zou hij eens met een dergelijk plan moeten komen.
pi_204515126
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
O ja en dan ga je van de overwaarde een ton of twee weggooie aan huur op een flatje op 12 hoog in je eenrje

Ja Ja , mafjoekels
Gokje: ~15.000 aan huur per jaar, stel 150.000 als overwaarde. Maar dat staat dan op je bankrekening om 10 jaar de huur van te betalen. OK, komt de belastingdienst dan jaarlijks nog even wat afpakken ivm. vermogensbelasting oid? Dan MOET je op je 80e wel dood! :D Mooi man! :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:04:14 #12
323876 michaelmoore
pi_204515129
quote:
Neee de oorzaak is de huishoudensverdunning door dat we allemaal steeeds ouder worden en in combinatie met de alleenstaande AOW

Het loont enorm om alleen te wonen , en een eigen hok die hou je ook al krijg je weer een relatie, het is veel te link om je huis op te zeggen of te verkopen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2022 22:19:07 ]
pi_204515139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee de oorzaak is de huishoudensverdunning door de ouderen die alleen wonen , net als ik
Ik ook..maja welke vrouw wil nou met een fokker wonen :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:05:25 #14
323876 michaelmoore
pi_204515140
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:04 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Gokje: ~15.000 aan huur per jaar, stel 150.000 als overwaarde. Maar dat staat dan op je bankrekening om 10 jaar de huur van te betalen. OK, komt de belastingdienst dan jaarlijks nog even wat afpakken ivm. vermogensbelasting oid? Dan MOET je op je 80e wel dood! :D Mooi man! :')
ja na 5 jaar krijg je vanzelf een gifpil toegestuurd
overigens zijn de kinderen er niet blij mee als je de erfenis gaat verhoeren
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:06:13 #15
323876 michaelmoore
pi_204515150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:05 schreef Geerd het volgende:

[..]
Ik ook..maja welke vrouw wil nou met een fokker wonen :') :') :') :')
Het loont enorm om alleen te wonen , en een eigen hok die hou je, ook al krijg je weer een relatie, het is veel te link om je huis op te zeggen of te verkopen
En de alleenstaande AOW toeslag is 350 euro per maand, die raak je kwijt als je bij een vriend of vriendin gaat wonen , dinge dinge dinge

En bejaardenhuizen die zijn gesloten door Mr Blok , de woonminister , die zegt dat ouderen graag alleen in hun hokje blijven wonen
Dus uitstroom uit de woningmarkt is gesloten

Over tien jaar dan woont er 1,7 persoon in een huis, en iedere huurwoning is onderverhuurd aan de kinderen en ma woont in een caravan ,
de overheid die wil dat zo kennelijk

Gaat ma dood dan breekt de pleuris uit

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2022 17:33:50 ]
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:07:16 #16
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204515158
Boomers kunnen flink cashen met hun tussenwoningen die ze 30 jaar geleden voor 100k hebben gekocht en nu lekker voor het 4-voudige op de jongere generatie kunnen afschuiven.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:07:50 #17
323876 michaelmoore
pi_204515164
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
Boomers kunnen flink cashen met hun tussenwoningen die ze 30 jaar geleden voor 100k hebben gekocht en nu lekker voor het 4-voudige op de jongere generatie kunnen afschuiven.
ja maar daaar zijn de kinderen niet blij mee, dat pa eeen camper gaat kopen en een duur huis gaat hoeren
pi_204515167
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Alsof we op deze pixel op de aardkloot daar enige invloed op hebben.

Gewoon het leven van ons volkje kapot/onleefbaar maken omdat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.

Zolang de grootste vervuilers (qua landen, bedrijven en het grootkapitaal) niet meedoen opzouten met dat onrealistisch en onleefbaar makend idealisme.

Let wel, ik ben voor dit idealisme, maar het moet wel realistisch haalbaar zijn. Zo niet, dan maar naar de kloten met z'n allen, uiteraard op een zo lang mogelijk leefbare manier.
pi_204515181
quote:
Maar dan moeten ze wel gaan huren, want kopen gaat niet, dan is meteen het geld op.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:11:09 #20
323876 michaelmoore
pi_204515199
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:09 schreef Montagui het volgende:

[..]
Maar dan moeten ze wel gaan huren, want kopen gaat niet, dan is meteen het geld op.
Het is juist de bedoeling dat je gaat hoeren op 12 hoog in je eentje van de overwaarde, niet weer gaat kopen

want woningen bouwen voor ouderen dat doet de overheid niet

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2022 22:20:32 ]
pi_204515201
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het loont enorm om alleen te wonen , en een eigen hok die hou je ook al krijg je weer een relatie, het is veel te link om je huis op te zeggen of te verkopen

En bejaardenhuizen die zijn gesloten door Mr Blok , de woonminister , die zegt dat ouderen graag alleen in hun hokje blijven wonen
Ja sws!!! Mocht het ooit zover komen..(dan neem ik wel de overwaarde op en kopen we dan samen wat) maar ga dit nooit verkopen iig...kun je lekker gaan huren a 1500 per maand..doei leven..
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:12:40 #22
323876 michaelmoore
pi_204515215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:11 schreef Geerd het volgende:

[..]
Ja sws!!! Mocht het ooit zover komen..(dan neem ik wel de overwaarde op en kopen we dan samen wat) maar ga dit nooit verkopen iig...kun je lekker gaan huren a 1500 per maand..doei leven..
Kans is groot dat ene van de twee voor de 65 jaar komt te overlijden, en dan ga je niet meer samenwonen met een ander

Veeels te link
Daarnaast kost het allebei 400 euro netto AOW
pi_204515216
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is juist de beodleong dat je gaat hoeren op 12 hoog in je eentje van de overwaarde, niet weer gaat kopen

want woningen bouwen voor ouderen dat doet de overheid niet
Opzich niet erg..maar dan wel laatste paar jaar jas ik eerst al het geld erdoor heen en dan zie ik wel hoe de hoer betaald wordt :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:13:31 #24
323876 michaelmoore
pi_204515224
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:12 schreef Geerd het volgende:

[..]
Opzich niet erg..maar dan wel laatste paar jaar jas ik eerst al het geld erdoor heen en dan zie ik wel hoe de hoer betaald wordt :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B
ja dat denk ik niet , tenzij je last hebt van ernstige hersenverweking
pi_204515266
Ik maak er geen geheim van dat ik in mijn simpele modale leven goeie keuzes heb gemaakt en van niets nu geld in stenen heb zitten, maar ik peins er niet over om wat ik nu heb in te ruilen voor een huurwoninkje met 1500 euro huur of zo. En zeker niet in dit asociale land waar zelfs de modale burger zo langzamerhand zodanig uitgeknepen wordt dat ook bij hen 'lekker leven' er niet meer inzit.

Zit wel te mijmeren over het kopen van een woning in een goedkoop land met een aangenaam klimaat om dan daar als een keizer te leven,
pi_204515290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:17 schreef Montagui het volgende:
Ik maak er geen geheim van dat ik in mijn simpele modale leven goeie keuzes heb gemaakt en van niets nu geld in stenen heb zitten, maar ik peins er niet over om wat ik nu heb in te ruilen voor een huurwoninkje met 1500 euro huur of zo. En zeker niet in dit asociale land waar zelfs de modale burger zo langzamerhand zodanig uitgeknepen wordt dat ook bij hen 'lekker leven' er niet meer inzit.

Zit wel te mijmeren over het kopen van een woning in een goedkoop land met een aangenaam klimaat om dan daar als een keizer te leven,
Zit ik ook weleens aan te denken maar...hele toko verkopen en dan met 1 koffer naar schiphol en zien we wel ^p^ ^p^ maar denk dat je toch van een koude kermis thuis komt .Iets met gras en groen
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:28:47 #27
323876 michaelmoore
pi_204515384
quote:

ja de stikstof he , dan kan er niet gebouwd worden
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:34:38 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204515424
Jong of oud, iedereen in dit land wordt genaaid tegenwoordig.
pi_204515437
De Tyfus kunnen ze krijgen. In januari toen de rente nog laag was maar weer eens een ton eruit getrokken de kinderen en overheid krijgen later weinig van ons.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:38:19 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204515453
quote:
Als mensen zeggen "We zijn uiteraard niet voor ongecontroleerde immigratie" pas dan op, en vraag ze waar ze de grens dan leggen.

Doorgaans kun je dan lekker genieten van de stilte...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:39:53 #31
323876 michaelmoore
pi_204515469
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Als mensen zeggen "We zijn uiteraard niet voor ongecontroleerde immigratie" pas dan op, en vraag ze waar ze de grens dan leggen.

Doorgaans kun je dan lekker genieten van de stilte...
er komen er nog 100.000 uit de Oekraine , die blijven niet in Polen , ze mogen gaan wonen waar ze willen bnnen de EU en hier krijgen ze een uitkering en of goed betaald werk

Zodra ze werken en de kinderen hebben verkering gaan ze nooit meer terug
pi_204515502
quote:
Op dit moment wonen er een kleine twee miljoen 60-plussers in een koopwoning.
En dat is hun goed recht ook. Praat die mensen anders even een schuldcomplex aan joh. Dat er een tekort aan (koop)woningen is ligt toch echt aan de overheid zelf.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:46:16 #33
182233 thedeedster
pi_204515508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er komen er nog 100.000 uit de Oekraine , die blijven niet in Polen , ze mogen gaan wonen waar ze willen bnnen de EU en hier krijgen ze een uitkering en of goed betaald werk

Zodra ze werken en de kinderen hebben verkering gaan ze nooit meer terug
Op zich is er niks mis met mensen helpen, maar het is gewoon een hele (miljarden) industrie geworden met ditto belangen. Het is gewoon volledig uit de klauwen gelopen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:46:48 #34
323876 michaelmoore
pi_204515515
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:44 schreef De_Onstopbare het volgende:

[..]
En dat is hun goed recht ook. Praat die mensen anders even een schuldcomplex aan joh. Dat er een tekort aan (koop)woningen is ligt toch echt aan de overheid zelf.
Je kunt wel als oudere in en recreatie woning gaan wonen en dan 4 weken per jaar op vakantie en inschrijven bij de kinderen
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:47:54 #35
323876 michaelmoore
pi_204515526
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Op zich is er niks mis met mensen helpen, maar het is gewoon een hele (miljarden) industrie geworden met ditto belangen. Het is gewoon volledig uit de klauwen gelopen.
nee het is nog niet uit de klauwen gellopen ,dat komt nog
pi_204515529
Oplossing: Meer bruggen voor ouderen om onder te slapen. Kan Hugo de boel naar Rijkswaterstaat dumpen. De staat van bruggen en sluizen was toch zo slecht in NL? Meteen aanpakken. Zo...Opgelost!
pi_204515538
Ik begrijp niet waarom meneer Meijer niet begrijpt dat de ouderen terecht in hun oude riante woning blijven zitten in plaats van hun zuurverdiende overwaarde/afgeloste hypotheeksom te verbrassen aan de huur om de portemonnee van een derde te spekken.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:49:49 #38
65846 Bocaj
47th President.
pi_204515542
De hypotheekrente stijgt wel... misschien dat, dat wat gaat doen aan de huizenprijs maar ik denk het niet want de schaarste blijft groot!
pi_204515554
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef Bocaj het volgende:
De hypotheekrente stijgt wel... misschien dat, dat wat gaat doen aan de huizenprijs maar ik denk het niet want de schaarste blijft groot!
En de schaarste loopt alleen maar op en bouwen gaat heel langzaam.
Ik verwacht ook geen (grote) huisprijsdaling.
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:52:30 #40
323876 michaelmoore
pi_204515560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef Bocaj het volgende:
Dat maakt niets uit

ok al zou het 5% dalen , so what

komt wel weer terug

Ga je hoeren dan ben je t zeker kwijt
  zaterdag 23 april 2022 @ 12:59:43 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204515615
Van Bruggen Adviesgroep klinkt als iemand met een diploma van InHolland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204515759
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:08 schreef Montagui het volgende:

[..]
Alsof we op deze pixel op de aardkloot daar enige invloed op hebben.

Gewoon het leven van ons volkje kapot/onleefbaar maken omdat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.

Zolang de grootste vervuilers (qua landen, bedrijven en het grootkapitaal) niet meedoen opzouten met dat onrealistisch en onleefbaar makend idealisme.

Let wel, ik ben voor dit idealisme, maar het moet wel realistisch haalbaar zijn. Zo niet, dan maar naar de kloten met z'n allen, uiteraard op een zo lang mogelijk leefbare manier.
Dat verhaal over het braafste jongetje van de klas is gelul. Als Europa de klas is, is Nederland zo ongeveer het slechtste jongetje. Het wordt hoog tijd dat we eindelijk eens een keer iets gaan doen.
pi_204515767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja maar daaar zijn de kinderen niet blij mee, dat pa eeen camper gaat kopen en een duur huis gaat hoeren
Mijn vader ook niet hoor die gaat echt niet huren om zijn vermogen te zien verdwijnen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204515776
Ja en er was ook meer doorstroming als we corona z'n gang hadden laten gaan. Aan als hebben we niks
Nieuw is niet altijd beter.
pi_204515787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef Slumlord. het volgende:
Ik begrijp niet waarom meneer Meijer niet begrijpt dat de ouderen terecht in hun oude riante woning blijven zitten in plaats van hun zuurverdiende overwaarde/afgeloste hypotheeksom te verbrassen aan de huur om de portemonnee van een derde te spekken.
Begrijp je het wel wanneer meneer Meijer een van die derden blijkt te zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2022 13:32:12 ]
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:30:44 #46
323876 michaelmoore
pi_204515816
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:23 schreef vipergts het volgende:

[..]
Mijn vader ook niet hoor die gaat echt niet huren om zijn vermogen te zien verdwijnen.
Nee natuurlijk niet , in zo een klein rotkhokje op 10 hoog met stadsverwarming voor 1000 euro per maand :W 8)7
dan maar liever een recreatiewoning en inschrijven bij me dochter, dat doen er heel veel , dan kun de kinderen daar in de zomer in
Zo heeft de hele familie er wat aan de centjes en ene goede belegging
pi_204515841
Jaren geleden alle bejaarde en verzorgingshuizen afbreken want ouderen moeten langer zelfstandig blijven wonen en nu ouderen uit hun zo goed als afbetaald koopwoning proberen te jagen :') :') :')
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:39:52 #48
323876 michaelmoore
pi_204515870
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Jaren geleden alle bejaarde en verzorgingshuizen afbreken want ouderen moeten langer zelfstandig blijven wonen en nu ouderen uit hun zo goed als afbetaald koopwoning proberen te jagen :') :') :')
Ja en nu wonen alle langstlevende ouderen alleen , daarddoor krijg je de toenmende huishoudensverdunning

5 jaar geleden woonden er 2,3 personen in een huis nu 2,14 en over drie jaar 2,02

Met 20 miljoen mensen heb je 9.000.000 woningen nodig
over drie jaar dus 9.900.000 woningen , dat is dus ZONDER immigratie
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:42:48 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204515893
We kunnen ook gewoon actief gaan ruimen na het 70ste levensjaar
pi_204515906
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat verhaal over het braafste jongetje van de klas is gelul. Als Europa de klas is, is Nederland zo ongeveer het slechtste jongetje. Het wordt hoog tijd dat we eindelijk eens een keer iets gaan doen.
Lezen.

En verder is het jouw mening tegenover mijn mening hierover.
pi_204515984
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:42 schreef Twiitch het volgende:
Daar was covid 19 toch voor uitgevonden
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:55:33 #52
323876 michaelmoore
pi_204515986
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:44 schreef Montagui het volgende:

[..]
Lezen.

Nederland kunen geen huizen bouwen want dat kan niet vanwege de stikstof die het bouwen kost

en prefab kan ook niet want dat kost stikstof in de fabriek, dus moeten oudere mensen hun overwaarde gaan opmaken in klote flatjes van 1200 euro huur
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:56:00 #53
323876 michaelmoore
pi_204515990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:42 schreef Twiitch het volgende:
He effe dimmen he , ik ben 69
pi_204516016
Boomers houden riante woningen bezet terwijl ze die ruimte niet nodig hebben.

Ze kunnen dus best verplicht wat Oekraïners opvangen.
pi_204516023
Wij zijn wel van plan te gaan huren (gelijkvloers) en dan is het de bedoeling om de huur van het pensioen/aow te gaan betalen en de overwaarde lekker opmaken cq spenderen aan zoonlief.

Dit houdt wel in dat ik 2 (of 3) jaar voor mijn aow moet stoppen met werken (pensioen is zo weinig dat dat geen zoden aan de dijk legt) om sociale huur te kunnen krijgen, stop ik niet dan moeten we de vrije sector in wat dus inhoudt dat als 1 van ons overlijdt er een aow wegvalt en diegene de sociale huur in moet op +/- 80jarige leeftijd.

Blijven we in ons koophuis wonen dan moeten er mettertijd (hoogstwaarschijnlijk) aanpassingen aan gedaan worden, huis/tuin onderhoud kan je zelf niet meer dus dat wordt mensen inhuren en me zoon lastig vallen.
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:01:56 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204516034
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Het_Bokje het volgende:

Hypotheekadviseurs, die hebben er belang bij dat jongeren een woning kunnen kopen want zonder koopwoningen geen hypotheekaanvraag. Ouderen zullen door overwaarde vaker geen/weinig hypotheek nodig hebben en het door ervaring zelf kunnen regelen. Beetje een "Wij van WC-eend" dus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:02:26 #57
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204516038
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
69
Nice.
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:03:36 #58
323876 michaelmoore
pi_204516048
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 april 2022 14:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Nice.
Ja en ik werk nog 25 uur per week
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:05:29 #59
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_204516064
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:59 schreef Gehrman het volgende:

Wel

Achter de coulissen gaan zelfs geruchten om dit te willen gaan verplichten, indien nodig. De woningmarkt kan hierdoor worden ontzien terwijl hier reeds flink aan gewerkt wordt. De oorlog in Oekraïne kan namelijk best een lange adem gaan krijgen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:09:39 #60
323876 michaelmoore
pi_204516100
quote:

ja twee vrouwen , heb ik wel plek voor
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:10:42 #61
323876 michaelmoore
pi_204516104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 14:00 schreef Sorella het volgende:
Wij zijn wel van plan te gaan huren (gelijkvloers) en dan is het de bedoeling om de huur van het pensioen/aow te gaan betalen en de overwaarde lekker opmaken cq spenderen aan zoonlief.

Dit houdt wel in dat ik 2 (of 3) jaar voor mijn aow moet stoppen met werken (pensioen is zo weinig dat dat geen zoden aan de dijk legt) om sociale huur te kunnen krijgen, stop ik niet dan moeten we de vrije sector in wat dus inhoudt dat als 1 van ons overlijdt er een aow wegvalt en diegene de sociale huur in moet op +/- 80jarige leeftijd.

Blijven we in ons koophuis wonen dan moeten er mettertijd (hoogstwaarschijnlijk) aanpassingen aan gedaan worden, huis/tuin onderhoud kan je zelf niet meer dus dat wordt mensen inhuren en me zoon lastig vallen.
tuin hulp dat kost de hele wereld niet
pi_204516109
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:01 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Hun hypotheek van 700 per maand inwisselen voor een kale huur van 1450 per maand. Alsof ze daar aan gaan beginnen.

Ik denk (weet het wel zeker :P ) dat een groot deel van de 60 plussers hun hypotheek allang hebben afgelost.
Dan moeten ze dus kiezen tussen: ¤ 0,00 maandelijkse aflossing en ¤ 1450 aan huur p/m
(vermogensbelasting voor een afgeloste hypotheek even buiten beschouwing gelaten).

Ze moeten het wel héél aantrekkelijk maken om voor elkaar te krijgen dat senioren hiervoor vrijwillig gaan kiezen...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:11:47 #63
323876 michaelmoore
pi_204516112
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 14:05 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wel

Achter de coulissen gaan zelfs geruchten om dit te willen gaan verplichten, indien nodig. De woningmarkt kan hierdoor worden ontzien terwijl hier reeds flink aan gewerkt wordt. De oorlog in Oekraïne kan namelijk best een lange adem gaan krijgen.
ik denk dat de helft hier permanent gaat blijven en terecht, ze vinden een vriend en werk en de kinderen ook , en ik denk dat er nog wel 100.000 na komt uit Polen

Daar zitten er nu 2,8 miljoen , daar gaan er echt nog wel wat verder op zoek naar goed werk
pi_204516344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:44 schreef Montagui het volgende:

[..]
Lezen.

Nee, niet echt. Het gaat om feiten, niet om meningen. Dat Nederland bij lange na geen braaf jongetje is, is gewoon een feit.
pi_204516346
Maar die huurwoningen zijn er ook niet. Laatst nog iemand geholpen om iets te zoeken in de vrije sector voor die huur maar daar was ook helemaal geen aanbod.
  zaterdag 23 april 2022 @ 15:26:58 #66
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_204516590
Ongeacht wat je vind van dit idee, het lost natuurlijk niets op. Probleem is dat er teveel mensen zijn voor een te klein aanbod en met een paar 60+ers ga je dat niet oplossen.
  zaterdag 23 april 2022 @ 15:46:12 #67
3542 Gia
User under construction
pi_204516674
Dat ze het bekijken. Woon nu vrijstaand op 630 m2 grond, levensloopbestendig, voor 800 euro bruto per maand. Er is een geschatte overwaarde van zo'n 2,5 ton. Echt niet dat ik in een huurhuisje ga zitten voor 1500 euro, betaald van de overwaarde.

Wij kunnen hier blijven wonen totdat we naar een verpleegtehuis moeten.
  zaterdag 23 april 2022 @ 15:50:32 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204516699
Alweer?

NWS / Gemeenten: gebrekkige doorstroming ouderen oorzaak van…

quote:
Senioren zijn het probleem van deze wooncrisis

Ouderen die te lang in hun grote gezinswoning blijven wonen zijn volgens gemeenten de belangrijkste oorzaak van de huidige wooncrisis. Dat blijkt uit onderzoek van Omroep Brabant samen met de NOS en de andere regionale omroepen.

Omroep Brabant vroeg alle Brabantse gemeenten wat zij als de belangrijkste oorzaak van het woningentekort zien en wat er nodig is om de woningcrisis op te lossen. Van de 61 gemeenten reageerde meer dan de helft, van grote steden tot kleine dorpen.

Jonge gezinnen

61 procent van de gemeenten geeft aan dat de beperkte doorstroom van ouderen de belangrijkste oorzaak van de wooncrisis is. Omdat senioren te lang in een grote gezinswoning blijven wonen komen deze huizen niet beschikbaar voor jonge gezinnen. Opvallend: de strenge stikstofregels (3 procent) en het moeten huisvesten van statushouders (11 procent) worden veel minder vaak genoemd.

Gemeenten noemen twee redenen waarom ouderen niet kiezen voor een kleinere woning:

-Ze zijn gehecht aan hun gezinswoning en kiezen er liever voor om hier aanpassingen aan te doen, zoals bijvoorbeeld het installeren van een traplift.
-Er zijn geen geschikte, kleinere woningen beschikbaar.

Vooral gezinswoningen
Om de wil om te verhuizen bij ouderen te stimuleren geven veel gemeenten voorlichting. "Onze ervaring is dat senioren uiteindelijk zelf ook wel weg willen. Ze zijn gehecht aan hun huis, maar van een grote woning word je niet per se gelukkig", aldus de gemeente Cranendonck. "De stookkosten zijn hoog, er zit in een trap in, noem maar op."

Om te zorgen dat er aanbod is denken gemeenten na over het bouwen van kleine appartementen, specifiek bedoeld voor ouderen. Dat is hard nodig, zo is in Cranendock 92 procent van al het woningaanbod bedoeld voor gezinnen. In Oss is dat zo'n 77 procent.

In Oss willen ze ook meer aanbod voor senioren. Daarom hopen ze in oktober volgend jaar het eerste Zorgbuurthuis van Nederland te openen.
  zaterdag 23 april 2022 @ 15:52:29 #69
3542 Gia
User under construction
pi_204516711
quote:

[..]
Moet je niet in Helmond komen, hier wordt echt veel gebouwd. Tegenover ons de afgelopen 10 jaar een complete woonwijk bijgebouwd en die is nog steeds onder ontwikkeling. En ja, schijnbaar willen er veel mensen in Helmond wonen, gezien het aantal nieuwe woningen en als ik zie hoe lang onze zoon al op een woning wacht.
pi_204516719
Ik zou gewoon lekker in mijn afbetaalde woning blijven zitten of goedkoper kopen.

Wat ik in ieder geval niet zal gaan doen is wat ik de 30 jaar ervoor heb Op gebouwd over de balk smijten naar een huurbaas.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:09:23 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204516843
quote:
Eerst even goed uitwerken hoe de boeren onteigend gaan worden, daarna is het een koud kunstje om de regelgeving zodanig aan te passen dat dit ook voor 60+ in koopwoningen gaat gelden.
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:31:57 #72
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204517093
quote:
0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2644197/1/50#p204515266]
Ik zou niet te lang wachten, dit is zeer populair momenteel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:33:15 #73
323876 michaelmoore
pi_204517111
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 15:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zou gewoon lekker in mijn afbetaalde woning blijven zitten of goedkoper kopen.

Wat ik in ieder geval niet zal gaan doen is wat ik de 30 jaar ervoor heb Op gebouwd over de balk smijten naar een huurbaas.
goedkoper kopen bestaat niet

mijn zus verkocht haar zeer luxe huis met garage voor 500.000 en kocht een flatje terug die met kosten 400.000 kost

nou dat gaat me te ver
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:34:00 #74
323876 michaelmoore
pi_204517119
quote:
.
Dat gaat jou geen ene zak aan,, ik ga aardappels storten op zolder voor prep reserve

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2022 17:16:18 ]
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:15:23 #75
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204517839
Leuk dat ze in hun huizen willen blijven wonen, maar nope. Gelukkig zijn daar inmiddels wetten voor aangenomen die mensen uit deze huizen kunnen zetten en deze huizen weer opnieuw op de markt kunnen brengen tegen lage prijs. Goedschiks is geprobeerd, we gaan het nu anders doen.
pi_204517999
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:15 schreef Draak31 het volgende:
Leuk dat ze in hun huizen willen blijven wonen, maar nope. Gelukkig zijn daar inmiddels wetten voor aangenomen die mensen uit deze huizen kunnen zetten en deze huizen weer opnieuw op de markt kunnen brengen tegen lage prijs. Goedschiks is geprobeerd, we gaan het nu anders doen.
Zelden een domme reactie gelezen. Leegstaande kantoorpanden voor vluchtelingen is iets heel wat anders dan woonhuizen van bejaarden opeisen en weer de markt op gooien voor een lage prijs.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:30:51 #77
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204518095
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:29 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Neem je pilletje voor je psychose en ga weer slapen.
Vingertjes in de oortjes, oogjes dicht. Grote knul hoor. De echte wereld draait gelukkig gewoon door. Zwakstroompje. Binnenkort genieten als de eerste gekke ideetjes door de kamer gaan onder het mom van dit kan niet meer zo. <3
pi_204518122
Of je gaat gewoon meer bouwen in plaats van allerlei drang- en dwangconstructies vanuit de overheid opleggen om het door haar zelf gecreëerde probleem iets te mitigeren. Maar gelukkig hebben we daar Hugo voor, dus ik ga er vanuit dat dat gaat lukken, alhoewel het natuurlijk een enorme logistieke operatie is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:35:17 #79
323876 michaelmoore
pi_204518149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat verhaal over het braafste jongetje van de klas is gelul.

Als Europa de klas is, is Nederland zo ongeveer het slechtste jongetje.

Het wordt hoog tijd dat we eindelijk eens een keer iets gaan doen.
Wat werken ?? Bouwen ?? Nee dat wil het provincie bestuur niet
pi_204518155
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wat werken ?? Bouwen ?? Nee dat wil het provincie bestuur niet
:?
pi_204518164
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:28 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Ja leuk dat jij het allemaal niet leuk vind. Maar dat is wel wat gaat gebeuren. Die oude klote pistolen hebben genoeg vergalt, klote boomers. Economische parasieten zijn het. Je denkt toch niet echt dat die nieuwe wetjes aangenomen zijn voor alleen vluchtelingen en kantoorpanden? Haha. Heerlijk naief. Binnenkort gaan mensen plaats maken, let maar op.
Dus omdat iemand nu rond de 70-80 is MOET ie maar uit z'n huis? Gewoon omdat het kan? Ohja, goedkope huurwoningen of aanleunwoningen ZAT! :')

Gekkehuis. Politici doen maar wat, want dat is het enige wat je iedere politicus zou kunnen verwijten, als ze niets gedaan zouden hebben. Kaag noemt dat 'leiderschap'. Prima natuurlijk, alleen jammer dat politici geen connectie meer hebben met het praktische leven. Niet zo raar natuurlijk, alle problematiek wordt platgeslagen in wollige edoch minimaal beschrijvende woorden. 'Casus', 'statushouder' etc. En als je je verder alleen met Twitteren en het lezen van lijvige rapporten bezighoudt, dan verlies je wel de connectie met de werkelijkheid.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:37:03 #82
323876 michaelmoore
pi_204518165
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:32 schreef nostra het volgende:
Of je gaat gewoon meer bouwen in plaats van allerlei drang- en dwangconstructies vanuit de overheid opleggen om het door haar zelf gecreëerde probleem iets te mitigeren. Maar gelukkig hebben we daar Hugo voor, dus ik ga er vanuit dat dat gaat lukken, alhoewel het natuurlijk een enorme logistieke operatie is.
Kleine tijdelijke woningen voor ouderen in een bebost gebied achter Apeldoorn , is heel goed mogelijk en snel te realiseren , dan komen er wel veel grote woningen vrij

Daar zouden ook de nog te arriveren Oekrainers gebuik van kunnen maken tot ze werk hebben in de Randstad
pi_204518183
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dus omdat iemand nu rond de 70-80 is MOET ie maar uit z'n huis? Gewoon omdat het kan? Ohja, goedkope huurwoningen of aanleunwoningen ZAT! :')

Gekkehuis. Politici doen maar wat, want dat is het enige wat je iedere politicus zou kunnen verwijten, als ze niets gedaan zouden hebben. Kaag noemt dat 'leiderschap'. Prima natuurlijk, alleen jammer dat politici geen connectie meer hebben met het praktische leven. Niet zo raar natuurlijk, alle problematiek wordt platgeslagen in wollige edoch minimaal beschrijvende woorden. 'Casus', 'statushouder' etc. En als je je verder alleen met Twitteren en het lezen van lijvige rapporten bezighoudt, dan verlies je wel de connectie met de werkelijkheid.
Je kan moeilijk iemand dwingen uit zijn/haar eigen huis te vertrekken en zijn/haar vermogen te spenderen aan een huurwoning.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:39:50 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204518204
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:15 schreef Draak31 het volgende:
Welke wetten zijn dat dan precies?
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:40:04 #85
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204518207
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Die moeten binnenkort ruimte maken ja, of statushouders in huis nemen. De tijd van ikke, ikke, ikke is voorbij. Leuk dat je denkt dat het jouw huis is, maar de enige parameter die dat waarheid maakt is wetgeving. En die wetgeving is dus zojuist aangepast om de nieuwe aanpak te faciliteren. En dat heeft nog lang geduurd.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:40:14 #86
323876 michaelmoore
pi_204518210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:38 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Je kan moeilijk iemand dwingen uit zijn/haar eigen huis te vertrekken en zijn/haar vermogen te spenderen aan een huurwoning.
we hebben steeds meer woningen nodig , ieder jaar 100.000 woningen voor de huishoudensverdunning

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu

quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Die moeten binnenkort ruimte maken ja, of statushouders in huis nemen. De tijd van ikke, ikke, ikke is voorbij. Leuk dat je denkt dat het jouw huis is, maar de enige parameter die dat waarheid maakt is wetgeving. En die wetgeving is dus zojuist aangepast om de nieuwe aanpak te faciliteren. En dat heeft nog lang geduurd.
Dictator Draak31 spreekt
pi_204518215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we hebben steeds meer woningen nodig , ieder jaar 100.000 woningen voor de huishoudensverdunning

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu
Ja en? Dus kan je iemand dwingen uit zijn/haar huis te gaan en zijn/haar vermogen te spenderen aan de huur?
pi_204518217
Meeste boomers zijn miljonair. Die kunnen best de laatste 20 jaar van hun leven gaan huren, zodat er huizen vrijkomen voor de jongere generaties.
pi_204518218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kleine tijdelijke woningen voor ouderen in een bebost gebied achter Apeldoorn , is heel goed mogelijk en snel te realiseren , dan komen er wel veel grote woningen vrij

Daar zouden ook de nog te arriveren Oekrainers gebuik van kunnen maken tot ze werk hebben
Nou ja, het is vooral één groot wespennest van politiek-conflicterende belangen om überhaupt een begin met een substantiële realisatie daarvan te initiëren. En als Hugo nou wel iets heeft laten blijken is het wel dat het een narcistische vent is met een uitermate beperkte politieke gevoelsradar, die ook nog eens een hbo-denkcapaciteit heeft zonder vakinhoudelijke kennis op de portefeuille die hij heeft. Nou, veel succes daarmee.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:41:46 #90
323876 michaelmoore
pi_204518225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ja en? Dus kan je iemand dwingen uit zijn/haar huis te gaan en zijn/haar vermogen te spenderen aan de huur?
Nee bouwen , tijdelijke prefab woningen zonder heipalen
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:41:58 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204518226
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Draak31 het volgende:
Doe nou eens een link naar die wetgeving.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:42:09 #92
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204518229
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Anti_schaap het volgende:
Meeste boomers zijn miljonair. Die kunnen best de laatste 20 jaar van hun leven gaan huren, zodat er huizen vrijkomen voor de jongere generaties.
En als ze dat niet willen dan doen ze dat toch maar. :) Lichamelijk zijn ze ook zwak dus in opstand komen zit er niet meer bij haha.
pi_204518237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als ik 80 was en in een afgeloste villa van 1 mio woonde, zou ik daar lekker niet heen gaan. Wat jij er ook van vindt of bouwt.
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:43:15 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204518238
quote:
En hoe gaat de jongere generatie dat dan precies betalen? Of worden de vrijgekomen woningen voor 35% van de maktwaarde verkocht ofzo?

Of is iedereen tegenwoordig miljonair ofzo?
pi_204518239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:38 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ja, normaal gesproken zou dat moeilijk moeten zijn (en dat is het nu nog steeds), maar als er vage proefballonnetjes worden opgelaten om dit wel mogelijk te maken... Daar gaat dit hele topic toch over??? Nieuwe wet: Koophuis? Geen AOW :D

Zoiets zal het wel worden. Of Boomertaks, voor ieder jaar dat je boven je pensioenleeftijd in je eigen huis blijft wonen een boete ofzo. :)
pi_204518241
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:42 schreef Draak31 het volgende:

[..]
En als ze dat niet willen dan doen ze dat toch maar. :) Lichamelijk zijn ze ook zwak dus in opstand komen zit er niet meer bij haha.
Duidelijk je pilletje nog niet genomen. Doe dat 'ns.
pi_204518285
quote:
Oh, ff m'n pa inlichten dat ie stinkend rijk is (basisschool leraar van '72 -'88, daarna kaderfunctie bij sportorganisatie).
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:51:30 #98
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204518340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:49 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Wat zou je ervan vinden als ze jouw XBOX / PS4/5 afpakken?
Prima, dan game ik wel via de cloud. Dit is een nieuwe wereld, wen er maar aan.
pi_204518346
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:49 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Wat zou je ervan vinden als ze jouw XBOX / PS4/5 afpakken?
:D
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:53:32 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204518388
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:51 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Prima, dan game ik wel via de cloud. Dit is een nieuwe wereld, wen er maar aan.
Ga jij maar in de Cloud wonen. Volgens mij heeft de wereld niet zoveel aan jou.
pi_204518390
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:54 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
_O-
  zaterdag 23 april 2022 @ 17:56:06 #103
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204518404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:54 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ventje toch.
pi_204518405
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:52 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
:D
.... En als straf een Wii moeten gebruiken :')
pi_204518414
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:56 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Ventje toch.
Waar blijft die verwijzing naar mogelijkheden om Boomers uit hun bezitting te gooien?
Alzheimer? Wie is hier de Boomer?
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:01:28 #106
323876 michaelmoore
pi_204518449
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:43 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Als ik 80 was en in een afgeloste villa van 1 mio woonde, zou ik daar lekker niet heen gaan. Wat jij er ook van vindt of bouwt.
nee dan weet je niet waar je butler de chauffeur en de tuinman moeten wonen he

Maar de meeste mensen hebben al een keer een ton opgesnoept hoor en wonen niet in een villa
Overigens als je alleen woont en je kunt in een kleine prefab woning in de natuur wonen met andere ouderen voor weinig dan ga je wel

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2022 18:17:04 ]
pi_204518456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
need an weet je niet waar je butler de chauffeur en de tuinman moeten wonen he
:')
Ben jij een kloon van draak31 of zo?
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:03:05 #108
323876 michaelmoore
pi_204518460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:02 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ben jij een kloon van draak31 of zo?
Ik ben mezelf en geeen kloon
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:05:24 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204518472
Ik kan er moeilijk bij dat mensen die zo weinig van de wereld snappen het toch voor elkaar krijgen dat mensen hen serieus nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204518481
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:05 schreef -XOR- het volgende:
Ik kan er moeilijk bij dat mensen die zo weinig van de wereld snappen het toch voor elkaar krijgen dat mensen hen serieus nemen.
Toch zo'n beetje de essentie van geheel FOK! (geintjuh!)
pi_204519187
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:06 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

[..]
nee dan weet je niet waar je butler de chauffeur en de tuinman moeten wonen he

Maar de meeste mensen hebben al een keer een ton opgesnoept hoor en wonen niet in een villa
Overigens als je alleen woont en je kunt in een kleine prefab woning in de natuur wonen met andere ouderen voor weinig dan ga je wel
Als het ouderen zouden zijn die geen kwaad woord hebben gezegd over de ouderen waarmee zij moesten opgroeien, kan men hen misschien toelaten tot de eigen wereld. Want dan zijn het geen discriminerende ouderen.
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:14:49 #112
3542 Gia
User under construction
pi_204519293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:24 schreef Slumlord. het volgende:

Zelden een domme reactie gelezen. Leegstaande kantoorpanden voor vluchtelingen is iets heel wat anders dan woonhuizen van bejaarden opeisen en weer de markt op gooien voor een lage prijs.
Bejaarden? 60 jaar?
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:34:13 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204519479
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Laat het landschap nou eens met rust met je chronische betonfetisjisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204519514
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
:?
Provincie zuid Holland blokkeert momenteel een zeer groot bouwproject in Alphen ad Rijn
pi_204520018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat het landschap nou eens met rust met je chronische betonfetisjisme.
  zaterdag 23 april 2022 @ 20:36:00 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204520080
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 20:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:r :r
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204520967
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 20:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat geld en dan voor 2 geschakelde containerwoningen. Meer is het niet.
pi_204521771
En het huis moet dan verplicht verkocht worden aan de gemeente zoal in Arnhem.

You will own nothing...

https://www.ad.nl/arnhem/(...)s-geweest~a2e1b27fd/
pi_204521935
Tja, zolang het doel niet is dat iedereen een betaalbaar onderdak heeft, maar alleen dat er zoveel mogelijk aan verdiend kan worden, gaat het niet veranderen.

Als je een land bestuurt als een bedrijf, waarbij winst maken ruim vooraan staat, moet je niet gaan vragen om compassie. Daar verdien je geen geld mee. Dan moet je de "afvloeiingsregelingen" "streamlinen", en voor een land betekent dat: een manier verzinnen om zo goedkoop mogelijk van niet-productieve inwoners af te komen.

En zolang ze nog geld hebben: hoe krijg je dat uit hun zakken en in die van het bedrijfsleven? (Lees: de rijken.) Daarna kunnen ze bij het oud vuil.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 23-04-2022 22:42:50 ]
  zaterdag 23 april 2022 @ 23:13:49 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 23 april 2022 @ 23:16:11 #121
323876 michaelmoore
pi_204522528
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mijn god, wat is dit voor droevenis?

[ afbeelding ]

Funda

:') _!
woon containers of een recreatiepark
pi_204522536
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Funda

Lekker warm (zwart). Gelukkig staan er windmolens om die hutjes af te koelen. :D
  zondag 24 april 2022 @ 01:22:03 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204523580
quote:
Je kunt de wereld nog simpeler voorstellen, maar niet veel simpeler. Simpele.... :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 24 april 2022 @ 01:24:46 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204523589
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Funda

Landschapsvervuiling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204524431
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Funda

Tering
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204524448
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Funda

Meer dan 2ton voor een container, whaha. Wat een wereld.
  zondag 24 april 2022 @ 09:42:51 #127
323876 michaelmoore
pi_204524545
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Meer dan 2ton voor een container, whaha. Wat een wereld.
Dat zetten ze neer op een aardappelveld en betalen 30.000 euro en klaar
quote:
Het huisje heeft een woonoppervlak van 35 m2 (buitenmaten 11.80 x 3,5 meter).
eventueel schuurtje moet je zelf bouwen
quote:
Er kan vergunningvrij nog een hele kleine schuur worden gerealiseerd (1 meter achter de voorgevellijn van het huis, op het roodkavel). Of plaats een lage unit (max 1.50 hoogte) aan de voorzijde naast de parkeerplaats.
daar wordt leuk aan verdiend door een aantal personen in en om de gemeenteraad
pi_204524546
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zetten ze neer op een aardappelveld en betalen 30.000 euro en klaar
[..]
daar wordt leuk aan verdiend door een aantal personen in en om de gemeenteraad
Huisje, :') veredelde schuur, is nog minder dan een caravan.
  zondag 24 april 2022 @ 09:48:03 #129
323876 michaelmoore
pi_204524564
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Huisje, :') veredelde schuur, is nog minder dan een caravan.
De eventuele huurder is ook goed de sjaak

Tijdelijke verhuur is mogelijk met huursubsidie

De weg er naar toe moeten de kopers zelf aanleggen 8)7 8)7 8)7
Ze pleuren gewoon 12 containers in een weiland en vragen 200.000 per stuk
quote:
De wegen worden aangelegd door een VvE van de straat; koper moet lid worden van deze Kavelwegvereniging.

Voor het wegonderhoud van de Pompoenweg wordt een maandelijkse bijdrage berekend van ¤ 25.
Een eerste inleg om de bouwweg aan te leggen is voldaan.

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2022 09:53:45 ]
  zondag 24 april 2022 @ 09:49:21 #130
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_204524570
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Funda

:') :') :')
Gaaf land
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  zondag 24 april 2022 @ 09:57:16 #131
323876 michaelmoore
pi_204524614
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:49 schreef L3viathan het volgende:

[..]
:') :') :')
Gaaf land
j e mag het kopen en verhuren aan je kinderen , met recht op hoersubsidie
  zondag 24 april 2022 @ 10:01:54 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204524639
Rot op met je containers.
pi_204524642
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De eventuele huurder is ook goed de sjaak

Tijdelijke verhuur is mogelijk met huursubsidie

De weg er naar toe moeten de kopers zelf aanleggen 8)7 8)7 8)7
Ze pleuren gewoon 12 containers in een weiland en vragen 200.000 per stuk
[..]

De zonnepanelen en warmtepomp zijn ook niet goedkoop ;)
  zondag 24 april 2022 @ 10:05:11 #134
323876 michaelmoore
pi_204524648
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De zonnepanelen en warmtepomp zijn ook niet goedkoop ;)
Na de huurrders zijn nu ook de kopers , openbaar wild waar vrij op geschoten mag worden door vrienden van de overheid
pi_204524664
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Funda

quote:
De plek is prachtig.
Dat is een kaal weiland, zo te zien. :{w

quote:
De woning is een model van KleineWoningen uit Heerenveen.
https://www.kleinewoningen.nl/

Op deze manier neemt zo'n container toch ook nauwelijks minder ruimte in dan een straat met traditionele rijtjeshuizen? Een huisje amper groter dan een garagebox, maar dan wel op een veel groter perceel.

pi_204524667
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Na de huurrders zijn nu ook de kopers , openbaar wild waar vrij op geschoten mag worden door vrienden van de overheid
Vergeet de banken niet. Die worden nu tijdelijk even geholpen met een hoop duur vastgoed/hypotheken op de balans. Wat zou er gebeuren als die hypotheken over 5 jaar ineens minder waard zijn? (de Overheid voorkomt dit dus door schaarste te creeren, maar vergeet dat straks 30% z'n hypotheek niet kan betalen >> Bankje doet omvallen >> Overheid doet redden >> Burger doet betalen

Arme banken...
pi_204524672
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Dat is een kaal weiland, zo te zien. :{w
[..]
https://www.kleinewoningen.nl/

Op deze manier neemt zo'n container toch ook nauwelijks minder ruimte in dan een straat met traditionele rijtjeshuizen? Een huisje amper groter dan een garagebox, maar dan wel op een veel groter perceel.

[ afbeelding ]
Er is ruimte genoeg. Het gaat om corrupte gemeenteraadsleden die stinkend rijk worden ermee. Dit is nog winstgevender dan die luxe woningen waar ze eerder rijk mee werden.
pi_204524679
Wat een treurnis joh zo'n straatje...

Voordeel: Je hoeft niet meer naar CenterParks / Landal (Oostappen is natuurlijk een oase an sich)
  zondag 24 april 2022 @ 10:32:55 #139
323876 michaelmoore
pi_204524769
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:10 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Vergeet de banken niet. Die worden nu tijdelijk even geholpen met een hoop duur vastgoed/hypotheken op de balans. Wat zou er gebeuren als die hypotheken over 5 jaar ineens minder waard zijn? (de Overheid voorkomt dit dus door schaarste te creeren, maar vergeet dat straks 30% z'n hypotheek niet kan betalen >> Bankje doet omvallen >> Overheid doet redden >> Burger doet betalen

Arme banken...
Nee hoor, de overheid heeft het recht fiat geld , de banken het recht op geldcreatie en de rente blijft 0 a 1 %

Het enige probleem voor de overheid is als de markt de lonen niet wil / kan verhogen dan krijg je Stagflatie
Banken worden wel weer gered indien nodig de bestuurders lopen ook geen enkele risico

Het gevaar van een economische confrontatie met rusland is veel gevaarlijker
pi_204524789
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee hoor, de overheid heeft het recht fiat geld , de banken het recht op geldcreatie en de rente blijft 0 a 1 %

Het enige probleem voor de overheid is als de markt de lonen niet wil / kan verhogen dan krijg je Stagflatie

Het gevaar van een economische confrontatie met rusland is veel gevaarlijke
Dat laatste geeft ik je gelijk in. En: Achteraf viel de bankencrisis best mee. Als je je baan behield was dr nix aan de hand.
pi_204524867
quote:
Bevolkingsgroei == economische groei, aldus vvd666.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 24 april 2022 @ 10:49:15 #142
323876 michaelmoore
pi_204524899
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Bevolkingsgroei == economische groei, aldus vvd666.
e dat is ook zo
werknemers zijn ook consumenten

met de instroom van 100.000 oekrainers gaat het BNP met 1% omhoog
Maar de overheid moet wel serieus gaan woningen bouwen nu
pi_204524944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 17:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
En hoe gaat de jongere generatie dat dan precies betalen? Of worden de vrijgekomen woningen voor 35% van de maktwaarde verkocht ofzo?

Of is iedereen tegenwoordig miljonair ofzo?
Degenen die op het juiste moment begonnen zijn met het maken van onnozele youtubefilmpjes voor puisterige pubertjes in ieder geval wel. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 24 april 2022 @ 11:43:57 #144
323876 michaelmoore
pi_204525406
Als de overheid maatregelen neemt om de bewoning per woning op te krikken is het woningtekort opgelost

Dat kan door huurders van een sociale huurwoning het recht tegen om een extra bewoner in huis te nemen zonder dat het recht of de hoogte op huursubside of AOW of bijstand wordt aangetast

Dan is de woningnood volgend jaar weg

Nu moet een bewoner van een sociale huurwoning zijn kind de deur wijzen als die 27 jaar oud is geworden
pi_204525518
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
Als de overheid maatregelen neemt om de bewoning per woning op te krikken is het woningtekort opgelost

Dat kan door huurders van een sociale huurwoning het recht tegen om een extra bewoner in huis te nemen zonder dat het recht of de hoogte op huursubside of AOW of bijstand wordt aangetast

Dan is de woningnood volgend jaar weg

Ja, daar geloof ik dus helemaal niets van. Lekker je woning delen met anderen, misschien dat een handjevol idealisten dat leuk vindt maar daar houdt het ook wel mee op.
  zondag 24 april 2022 @ 12:11:08 #146
323876 michaelmoore
pi_204525637
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 11:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, daar geloof ik dus helemaal niets van. Lekker je woning delen met anderen, misschien dat een handjevol idealisten dat leuk vindt maar daar houdt het ook wel mee op.
met je vriend of vriendin of je kind of een gelijk gestemde huisgenoot
woningen hebben soms 5 of meer kamers , zoals de mijne bijveoorbeeld

Nu wordt gewild of ongewild het alleen wonen veel te veel gestimuleerd, onbewust , maar toch

zoals het nu gaat dan zijn er nooit genoeg woningen in nederland
pi_204525686
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met je vriend of vriendin of je kind
Nu wordt gewild of ongewild het alleen wonen veel te veel gestimuleerd, onbewust , maar toch

Dat is wel iets anders dan wat je in je vorige post schreef.

En nee, de toename van eenpersoonshuishoudens is een trend die al tijden aan de gang is en zich nog wel even doorzet. Die mensen gaan heus niet aan samenwonen beginnen puur omdat je dat qua woningmarkt lekkerder uitkomt. Zal ook leuke relaties opleveren, mensen die uit financiele noodzaak op elkaar aangewezen zijn.
  zondag 24 april 2022 @ 12:19:20 #148
323876 michaelmoore
pi_204525710
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 12:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is wel iets anders dan wat je in je vorige post schreef.

En nee, de toename van eenpersoonshuishoudens is een trend die al tijden aan de gang is en zich nog wel even doorzet. Die mensen gaan heus niet aan samenwonen beginnen puur omdat je dat qua woningmarkt lekkerder uitkomt. Zal ook leuke relaties opleveren, mensen die uit financiele noodzaak op elkaar aangewezen zijn.
Nee ik heb het begrijpelijker verwoord nu en uiteraard levert dat fiancieel voordeel op.

Nu wordt het aangemerkt als onderhuur, zelfs je eigen kind

quote:
Die mensen gaan heus niet aan samenwonen beginnen puur omdat je dat qua woningmarkt lekkerder uitkomt
Dat is wel een gegeven dat meegenomen wordt bij scheidng en nieuwe relatie,
geen woning , geen relatie
  zondag 24 april 2022 @ 12:21:30 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 24 april 2022 @ 12:22:06 #150
323876 michaelmoore
pi_204525736
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 12:21 schreef AchJa het volgende:
@:michaelmoore , even over de TT... Dat "dorstroming" slaat dat op het dorre hout?
ja en op Dorstig
  zondag 24 april 2022 @ 12:23:19 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204525750
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

Degenen die op het juiste moment begonnen zijn met het maken van onnozele youtubefilmpjes voor puisterige pubertjes in ieder geval wel. :+
Die hebben niet meer dan een zolderkamer nodig...
  zondag 24 april 2022 @ 12:26:01 #152
323876 michaelmoore
pi_204525781
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2022 12:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die hebben niet meer dan een zolderkamer nodig...
Prima toch

Iedereeen blij
  zondag 24 april 2022 @ 12:26:48 #153
344884 monkyyy
pi_204525785
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
e dat is ook zo

Hoe moet de overheid dat doen dan als bijvoorbeeld provincies dat tegenhouden. Gewoon dwang vanuit Den Haag??

https://vastgoedactueel.n(...)woningen-frustreert/
  zondag 24 april 2022 @ 12:35:53 #154
323876 michaelmoore
pi_204525843
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 12:26 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Hoe moet de overheid dat doen dan als bijvoorbeeld provincies dat tegenhouden. Gewoon dwang vanuit Den Haag??

https://vastgoedactueel.n(...)woningen-frustreert/
ja we hebben in Nederland kenneljk twee overheden een gekozen en een geregeld

en de provincies zijn de baas

en de provincies doen alleen tegenwerken om hun macht te laten zien aan de overheid

https://vastgoedactueel.n(...)aard-prefabwoningen/

https://www.barli.nl/
pi_204525879
quote:
Denk dat veel mensen alleen wonen omdat zij in hun jeugdjaren slechts opdringerige mannen hebben kunnen vinden.
pi_204525885
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 12:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja we hebben in Nederland kenneljk twee overheden een gekozen en een geregeld

en de provincies zijn de baas

en de provincies doen alleen tegenwerken om hun macht te laten zien aan de overheid
Inderdaad. Den Haag wijst tegenwoordig naar de gemeentes, want die moeten het beleid uitvoeren naar eigen inzicht, terwijl de gemeentes weer terugwijzen omdat zij het beleid niet maken. Niemand is verantwoordelijk of kan er iets aan veranderen. Ondertussen wordt iedere keer als Den Haag iets uitbesteed aan de gemeentes, het budget daarvoor gehalveerd. En dan zit de provincie er nog tussen, die ook allerlei wetten maakt (voornamelijk over de ruimtelijke ordening) en rechtszaken aanspant tegen gemeentes die het anders doen.
pi_204525936
quote:

[..]
e dat is ook zo

Bouwen is ook goed voor het BNP.
China doet het al jaren zo.

Met migranten uit Oekraïne is het win win...
  zondag 24 april 2022 @ 13:08:28 #158
323876 michaelmoore
pi_204526043
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 12:50 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Bouwen is ook goed voor het BNP.
China doet het al jaren zo.

Met migranten uit Oekraïne is het win win...
juist hoe meer inwoners hoe beter de economie

maar er moeten wel wonigen komen
https://www.telegraaf.nl/(...)loopt-volledig-spaak
Ambetanren ,moeten over hun schaduw heenspringen en met verguningen afkomen

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2022 13:13:50 ]
pi_204526090
Er is ook een grote schaarste aan bouwmaterialen dat bouwen gaat echt een probleem worden. Sommige materialen zijn er zelfs helemaal niet.
  zondag 24 april 2022 @ 13:32:22 #160
182233 thedeedster
pi_204526189
quote:

[..]
e dat is ook zo

Het enige waar je als burger naar zou moeten kijken is het BNP per hoofd van de bevolking. Daarnaast, het groeimodel loopt gewoon tegen een asymptote genaamd Aarde aan.

Maar ja, de gemiddelde journalist begrijpt echt heel weinig van economie.
  zondag 24 april 2022 @ 13:42:11 #161
323876 michaelmoore
pi_204526234
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 12:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Denk dat veel mensen alleen wonen omdat zij in hun jeugdjaren slechts opdringerige mannen hebben kunnen vinden.
Je kan ook met een vrouw samenwonen of je eigen kind

nu wordt smen in een woning wonen zwaar finacieel gestraft door de overheid
Op de AOW , op de huursubsidie , op de bijstand

dus krijg je weer een relatie, dan hou je de eigen woonruimte aan , ander is de kans op dakloos of zwaar inleveren qua op woongenot te groot

En rest alleen nog emigeren , mits je AOW hebt
pi_204526235
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
Ambetanren ,moeten over hun schaduw heenspringen en met verguningen afkomen
Dat doen ze wel, maar dan kost een klein perceeltje ruim een ton. Dat intekenen op het bestemmingsplan is veel werk ;)
  zondag 24 april 2022 @ 14:49:25 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204526703
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Funda

Architectonisch gezien is het hele concept van 'schoonheid' al pak 'm beet een driekwarthalve eeuw volledig losgelaten. We zitten in een oneindige kubistische nachtmerrie wat dat betreft. Zij het dat het niet verrassend is dat landschapsvervuiling het noodzakelijke bastaardkind moest zijn voortgekomen uit het toch al onzalige huwelijk tussen plat kapitalisme en kortetermijndenken.

Goede zij het kortstondige remedie tegen zoveel lelijkheid is af en toe plaatjes uit boeken als 'Brabant in Grootvaders Tijd' of de sepia-tekeningen van Frans Manders tot je nemen. Ik neem aan dat voor elke provincie van Nederland dergelijke medicinale memento's voorradig zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-04-2022 14:57:52 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 24 april 2022 @ 15:03:28 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204526841
quote:

[..]
met je vriend of vriendin of je kind of een gelijk gestemde huisgenoot
woningen hebben soms 5 of meer kamers , zoals de mijne bijveoorbeeld

Dan maar stoppen met hoe het nu gaat, he.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 24 april 2022 @ 15:04:50 #165
323876 michaelmoore
pi_204526881
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Architectonisch gezien is het hele concept van 'schoonheid' al pak 'm beet een driekwarthalve eeuw volledig losgelaten. We zitten in een oneindige kubistische nachtmerrie wat dat betreft. Zij het dat het niet verrassend is dat landschapsvervuiling het noodzakelijke bastaardkind moest zijn voortgekomen uit het toch al onzalige huwelijk tussen plat kapitalisme en kortetermijndenken.

Goede zij het kortstondige remedie tegen zoveel lelijkheid is af en toe plaatjes uit boeken als 'Brabant in Grootvaders Tijd' of de sepia-tekeningen van Frans Manders tot je nemen. Ik neem aan dat voor elke provincie van Nederland dergelijke medicinale memento's voorradig zijn.
Het gaat mensen om wonen , , met een redelijke ruimte tegen redelijk prijs, het zal iedereen worst zijn de achitectonische schoonheid

Maar tijdelijke huurcontracten dat moet niet mogen

beter om ze te verkopen aan de nieuwe bewoners, maar men moet zonodig sociale huurwoningen bouwen , dus dan maar zo
12 caravan containers in een weiland pleuren voor 200.000 euro en zoek het maar uit
  zondag 24 april 2022 @ 15:06:17 #166
323876 michaelmoore
pi_204526914
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan maar stoppen met hoe het nu gaat, he.
ja er moeten weer bejaardenhuzien gebouwd gaan worden en toestaan dat er meerdere menen in een grote huurwoningen mogen wonen , als huisgenoot
  zondag 24 april 2022 @ 15:06:23 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204526917
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het gaat mensen om wonen , , met een redelijke ruimte tegen redelijk prijs, het zal iedereen worst zijn de achitectonische schoonheid

Maar tijdelijke huurcontracten dat moet niet mogen

beter om ze te verkopen aan de nieuwe bewoners, maar men moet zonodig sociale huurwoningen bouwen , dus dan maar zo
12 caravan containers in een weiland pleuren voor 200.000 euro en zoek het maar uit
Dat is al jaren duidelijk hoor...

Allereerst eens kappen met binnenhalen van duizenden niet-Nederlanders (inclusief expats en studenten). 18 miljoen inwoners... volstrekt DEBIEL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 24 april 2022 @ 15:08:34 #168
323876 michaelmoore
pi_204526950
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is al jaren duidelijk hoor...

Allereerst eens kappen met binnenhalen van duizenden niet-Nederlanders (inclusief expats en studenten). 18 miljoen inwoners... volstrekt DEBIEL.
Dat is niet de oorzaak van de woningnood
De oorzaak is de huishoudensverdunning van 2,3 per woning naar nu 2,14 per woning veroorzaakt door de regelzucht van de overheid, over 5 jaar is het 2,3 personen per woning

2021 18000000 / 2,14 = 8411215
2008 18000000 / 2,3 = 7826086

2026 18000000 / 2,02 = 8910891

In juni 2021 is de 8 miljoenste woning aan de woningvoorraad toegevoegd

quote:
De Nederlandse bevolking groeide in 2021 met naar schatting 118 duizend inwoners, tot bijna 17,6 miljoen.
De groei was 50 duizend hoger dan de toename van het aantal inwoners in 2020.

Er kwamen meer immigranten naar Nederland, terwijl minder mensen het land verlieten.4 Jan 2022

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2022 15:14:44 ]
pi_204527067
Kortom: 70+ en je partner is overleden: Het mag Zijne Koninklijke Hardheid behagen u te bevelen dood te gaan.

Termijn: 6 weken na dagtekening van deze brief. Uw woning zal verbeurd verklaard worden

Gr gr, VROM/DELA
  zondag 24 april 2022 @ 15:22:09 #170
323876 michaelmoore
pi_204527191
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:14 schreef Het_Bokje het volgende:
Kortom: 70+ en je partner is overleden: Het mag Zijne Koninklijke Hardheid behagen u te bevelen dood te gaan.

Termijn: 6 weken na dagtekening van deze brief. Uw woning zal verbeurd verklaard worden

Gr gr, VROM/DELA
ik ben 69 en ik ga nog lang niet dood

mijn moeder werd 96 en dat lijkt me ook wel wat en ik woon alleen in een 6 kamer eengezinswoning met een mooie tuin en een goed ABP eindloonstelsel Pensioen incl voorwaardelijk pensioen en extra pensioen
pi_204527373
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 13:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je kan ook met een vrouw samenwonen of je eigen kind

nu wordt smen in een woning wonen zwaar finacieel gestraft door de overheid
Op de AOW , op de huursubsidie , op de bijstand

dus krijg je weer een relatie, dan hou je de eigen woonruimte aan , ander is de kans op dakloos of zwaar inleveren qua op woongenot te groot

En rest alleen nog emigeren , mits je AOW hebt
Ik zeg toch al, dat door de opdringerige mannen, veel mensen de vrouwen die de moeite waard zijn om van te houden nooit konden vinden. Heb jij jouw leesbril soms verkeerd om op?
  zondag 24 april 2022 @ 16:04:10 #172
323876 michaelmoore
pi_204527927
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zeg toch al, dat door de opdringerige mannen, veel mensen de vrouwen die de moeite waard zijn om van te houden nooit konden vinden. Heb jij jouw leesbril soms verkeerd om op?
je stoort een goede topic met je geneuzel over boze mannen
  zondag 24 april 2022 @ 16:23:15 #173
323876 michaelmoore
pi_204528350
Nederland is vol , Ja klopt

Er zijn in Nederland MEER Koeien en Varkens dan mensen
Die veroorzaken door de import Soja uit Brazilie zo veel stikstofrijke stront die de boer verplicht moet uitstrooien over weilanden van de overheid, beter zou het zijn als het liet indrogen zodat we het kunen verkopen aan Africa

Stikstof is noodzaak meststof, maar niet zodat het in de natuurgebieden waait en daar Zoggedistel , gras en wilde bramen laat groeien

Dan zien we de heide niet meer, want die heeft graag Stikstof arme grond

Dus 1 miljoen gesubsidieerde koeien en varkens opruimen en vervangen door recreatie en natuur en mooie woingbouw

De minister van Stikstof 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Ze heet Christianne van der Wal-Zeggelink
https://twitter.com/SjoerdWachter/status/1517730566929584129.

6

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2022 17:01:20 ]
pi_204528464
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn moeder werd 96 en dat lijkt me ook wel wat en ik woon alleen in een 6 kamer eengezinswoning met een mooie tuin en een goed ABP eindloonstelsel Pensioen incl voorwaardelijk pensioen en extra pensioen
Precies. (ik ben 41, zo goed als geen pensioen opgebouwd, geen eigen huis etc.... het interesseert me niet meer. Gewoon werken tot ik dood neer val. Best joh). Ik begrijp echt wel dat er 40+ jaar gewerkt is voor dat pensioen+aflossing van hypotheek. Te gek voor woorden dat mensen hun bezit moeten opgeven voor een Piramidespel. Nederland is niet vol. (ik woon in de Alblasserwaard, 80% weiland, kan daar geen 3% van gebruikt worden? Oh nee, geen bouwmaterialen, hoerenstikstof etc.)

Kortom, ik had wel eens de neiging om op Boomers te janken, maar eigenlijk slaat dat nergens op. Hoewel ze ook weer niet hoeven te janken (en wie zijn 'ze'? Je kunt moeilijk iedereen over 1 kam scheren)

Mijn 2 Oma's moeten eigenlijk ook wel dood. 94/96 (!!!) en wonen allebei in een gezinswoning met tuin/garage etc. Het huis van 1 Oma wil je niet kopen, want Energielabel Z en het huis is in 2-en aan het breken... Als het regent, staan de teiltjes midden in de woonkamer.

Ach ja. Ieder z'n ding.
Het lijkt me echt kut om nu jonge kinderen te hebben.
pi_204528755
54% van het landoppervlak van Nederland is in gebruik voor landbouw, waarvan we het meeste exporteren. We importeren voor 526 miljard Euro per jaar en exporteren voor 586 miljard. We verdienen er dus ieder jaar 60 miljard aan. Maar het volume wat we importeren is groter dan wat we exporteren, vooral in eten dat we consumeren en veevoer. Ook importeren we veel hout en papier. Een aardig deel van de export bestaat uit bloemen, zaden en machines.

Het is wel zo, dat als we iedere maaltijd een grote lap vlees willen eten, het dan niet genoeg is om onze bevolking te voeden. En vrijwel al onze textiel en hout komt uit het buitenland. Dat alleen neemt al meer plaats in beslag dan we aan grondoppervlak hebben. Dus als we ons eigen eten zouden moeten verbouwen, zouden we ons eetgedrag flink aan moeten passen. Polyester kleding dragen en geen hout of papier meer gebruiken.

Nou moeten een hoop van die mega-stallen toch weg ivm. de stikstof, de kassen verbruiken veel aardgas en het meeste eten dat we opeten kopen we toch al in het buitenland, dus het is voornamelijk een financieel plaatje. Handel. Dus we kunnen een deel van dat oppervlak best gebruiken om huizen te bouwen. En dan hebben we meer dan genoeg ruimte.
pi_204528771
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 16:26 schreef Het_Bokje het volgende:
. Nederland is niet vol.
Overvol. Wonen betekent meer dan xm2/per burger. Je hebt huizen, wegen, voedsel, grondstoffen, politie, zorg, onderwijs, vervoersmiddelen, sociale cohesie, leefruimte, natuur, etc nodig.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204528836
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 16:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Overvol. Wonen betekent meer dan xm2/per burger. De gehele infrastructuur, onderwijs, zorg, etc, loopt allemaal vast.
Daarom ook geen bestaande agglomeraties uitbreiden. Nieuwe bouwen op landbouwgebied. En dat hoeft echt niet te betekenen dat álle boeren weg moeten. (we moeten ook eten toch?) Maar: Dit gaat zoveel weerstand/regels creeren, dat t uiteindelijk toch niet gebeurt. Misschien ben ik biased, omdat ik net 2 uur door de polder heb gefietst (non-elektro, non-wielrukker-tenue) :D
pi_204528845
You will own nothing and be happy.
Ga je nogsteeds hard tegen "thery bedet" in michaelmoore?
  zondag 24 april 2022 @ 16:49:52 #179
323876 michaelmoore
pi_204528939
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 16:44 schreef Resistwemuch het volgende:
sjerrrie bedet is zwaar gestoord en moet opgenomen worden , en snel voor ie net als Breivik gaat doen

Het zou goed zijn als ie met het geld dat ie van Poetin ontvangt ,, stopt met het kopen van cocaine
pi_204529667
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik wil een verdieping bij je huren _O_
pi_204529869
quote:
Voorbeeldje:

1982 woning kopen ad 99.000.
Dat was toen 6 maal een modaal jaarinkomen ad 16.500,- zie: http://modaal-inkomen.nl/modaal-inkomen
hypotheekrente stel 9 % is dus 99.000 x 0.09 = 8.910 rente per jaar x 30 jaar = 267.300 rente
99.000 huis + 267.300 rente is 366.300 euro betaald na 30 jaar

2022 woning kopen ad 222.000
Dat is 6 maal het huidige modaal jaarinkomen ad 37.000
hypotheekrente stel 2 % is dus 222.000 x 0.02 = 4.440 rente per jaar x 30 jaar = 133.200 rente
222.000 huis + 133.200 rente is 355.200 euro betaald na 30 jaar.

Waar moeten die boomers nu precies medelijden mee hebben?
pi_204530016
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 16:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je stoort een goede topic met je geneuzel over boze mannen
Duidelijk, jij bent ook iemand waarvan mensen nooit houden kunnen.
  zondag 24 april 2022 @ 18:53:21 #183
344884 monkyyy
pi_204530137
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 18:28 schreef Niz het volgende:

[..]
Voorbeeldje:

1982 woning kopen ad 99.000.
Dat was toen 6 maal een modaal jaarinkomen ad 16.500,- zie: http://modaal-inkomen.nl/modaal-inkomen
hypotheekrente stel 9 % is dus 99.000 x 0.09 = 8.910 rente per jaar x 30 jaar = 267.300 rente
99.000 huis + 267.300 rente is 366.300 euro betaald na 30 jaar

2022 woning kopen ad 222.000
Dat is 6 maal het huidige modaal jaarinkomen ad 37.000
hypotheekrente stel 2 % is dus 222.000 x 0.02 = 4.440 rente per jaar x 30 jaar = 133.200 rente
222.000 huis + 133.200 rente is 355.200 euro betaald na 30 jaar.

Waar moeten die boomers nu precies medelijden mee hebben?
Je kan er ook zo naar kijken:

De gemiddelde verkoopprijs van een woning in 1995 (verder gaat de data van het CBS niet) was ¤93.750
De gemiddelde verkoopprijs van een woning in 2021 was ¤386.714

In 1995 moest je 4,2x een modaal salaris voor een gemiddeld huis betalen.
In 2021 moest je 10,6x een modaal salaris voor een gemiddeld huis betalen.

Waar heb jij de getallen voor huizenprijzen vandaan want van 1982 kan ik de cijfers niet vinden.
pi_204530315
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 18:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Je kan er ook zo naar kijken:

De gemiddelde verkoopprijs van een woning in 1995 (verder gaat de data van het CBS niet) was ¤93.750
De gemiddelde verkoopprijs van een woning in 2021 was ¤386.714

In 1995 moest je 4,2x een modaal salaris voor een gemiddeld huis betalen.
In 2021 moest je 10,6x een modaal salaris voor een gemiddeld huis betalen.

Waar heb jij de getallen voor huizenprijzen vandaan want van 1982 kan ik de cijfers niet vinden.
Tekst uit jouw eigen post waar ik op reageerde:
"....Boomers kunnen flink cashen met hun tussenwoningen die ze 30 jaar geleden voor 100k hebben gekocht en nu lekker voor het 4-voudige op de jongere generatie kunnen afschuiven..."

Maar ik zie nu dat ik inderdaad niet het modale inkomen van 1982 had moeten nemen maar van 1992.
Had te snel gekeken. In 1992 was modaal plm. 21.000 euro

Ik heb zelf mijn huis gekocht in 1994 (modaal 22.000)
In euro's kostte dat huis destijds bijna 150.000 euro.
Dus dat zou ik met 4,2 maal modaal niet gered hebben.....

Daar moet ik eerlijkheidshalve wél bij vertellen dat de rij woningen aan de overkant van de straat wél voor ongeveer 4 keer modaal verkocht werden. Maar dan moest je aan allerlei voorwaarden voldoen: niet meer dan X euro verdienen, minimaal twee kinderen tussen X en Y jaar oud, etc. Dat was een soort "sociale koop" om het eigen woning bezit te stimuleren. Die huizen gingen allemaal naar gemeenteambtenaren, politie, brandweer, etc.
Dus daar kwam ik als "vrije sector" en niet-ambtenaar echt niet tussen....

Moraal van het verhaal: ook toen ik jong was (jaren '80) was er enorme woningnood (náást giga - jeugd- werkloosheid), dus het was niet allemaal zo eenvoudig als het nu wellicht lijkt.
En daarnaast wilde ik voorrekenen hoe groot het effect is van een veel hogere hypotheekrente op het bedrag dat je uiteindelijk kwijt bent (kan nog een probleem worden als in de toekomst de rente verder gaat stijgen).
pi_204532428
Hebben ze nog niet naar de Star Trek: Next Generation: Half a Life gekeken? Biedt nog een betere oplossing... :')
pi_204532825
In 1950 kostte een woningwetwoning ~5.000 gulden.
pi_204532953
quote:

Er moeten maximumbedragen voor huurprijzen komen gebaseerd op enkele parameters (vierkante meter, buurt, isolatie etc). Het is schandalig dat je voor een huurhuis van 60 vierkante meter meer dan 1000 euro kaal per maand moet betalen. Als Hugo dat treurige beetje wat nog over is van zijn carriere wilt redden zou hij eens met een dergelijk plan moeten komen.
60 vierkante meter kaal voor 1000 euro is een koopje _O- Maar alsnog te duur en totaal niet in verhouding tot wat je krijgt
pi_204532990
quote:
En het corrupte bouwsysteem en grondspeculatie waardoor niet de juiste huizen worden gebouwd en veel te duur zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 25 april 2022 @ 00:45:12 #189
323876 michaelmoore
pi_204533702
quote:

Nee., er moet gewoon gebouwd gaan worden en de regering moet de huishoudensverdunning tegengaan end euitstroom uit de woningmarkt weer herstellen door weer bejaardenhuizen te bouwen

Het is gelul dat alleenwonende ouderen in hun hok willen blijven wonen tot ze in eenzaaamheid sterven
Daarnaaast moet als tijdelijke maatregel het wonen in recreatiewoningen toegestaan worden tot 2030

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2022 00:50:15 ]
  maandag 25 april 2022 @ 10:56:23 #190
3542 Gia
User under construction
pi_204535323
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 00:45 schreef michaelmoore het volgende:

Het is gelul dat alleenwonende ouderen in hun hok willen blijven wonen tot ze in eenzaaamheid sterven
Daarnaaast moet als tijdelijke maatregel het wonen in recreatiewoningen toegestaan worden tot 2030
Dat roep ik al zo lang. Bejaardenhuizen terug, naast de verzorgings- en verpleegtehuizen. Geef mensen de keuze of ze liever in een bejaardenhuis wonen, eventueel aanleunwoning, of liever nog zelfstandig.
Er zijn zoveel 70+ers die dagelijkse zorg nodig hebben, bij het douchen, medicatie of prikken, wondbehandeling enz. dat het veel handiger is als deze mensen onder 1 dak wonen, met zorg aanwezig. Een wijkverpleegkundige zit nu veel op de weg, heeft stress want voor elke client staat een beperkt aantal minuten en als dan het verkeer tegenzit loop je vast in je planning. Dat moet toch anders kunnen!
  Redactie Sport maandag 25 april 2022 @ 11:23:49 #191
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204535495
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 16:44 schreef Resistwemuch het volgende:
Sjerrie Bidet zou met zijn 'plannen' de woningcrisis alleen maar verergeren en dat terwijl hij duizenden mensen het land uit zou trappen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204535691
Alsof het die boomers wta kan rotten :')

De eerste generatie die het voor de latere slechter willen dan daarvoor
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Redactie Sport maandag 25 april 2022 @ 11:52:03 #193
pi_204535723
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2022 11:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Alsof het die boomers wta kan rotten :')

De eerste generatie die het voor de latere slechter willen dan daarvoor
Jij hebt de mensen in Latium gesproken over dat zij een prachtige toekomst voor de kinderen wilden?
pi_204536132
Ik moest keihard lachen toen ik dit artikel las.

Stel je bent 60 en je woont in een dikke 2 onder 1 kap die je in 1985 voor een appel en een ei hebt gekocht. Inmiddels zit er 3 ton overwaarde op de woning (als het al niet meer is), en je hypotheek is afbetaald dus je hebt zeer lage maandlasten. Je hebt inmiddels wel moeite de grote tuin te ondrhouden en het duurt even voordat je de trap op bent.

Waaro zou je dan in vredesnaam in een peperduur seniorenflatje gaan wonen en dit HUREN voor enorme maandlasten? :') :')

Dat zou je alleen doen als je echt niet meer in je woning kan blijven vanwege ziekte.

Een betere oplossing is: meer sociale huur bouwen, ook voor senioren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204536258
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 12:41 schreef sirdanilot het volgende:

Stel je bent 60 en je woont in een dikke 2 onder 1 kap die je in 1985 voor een appel en een ei hebt gekocht. Inmiddels zit er 3 ton overwaarde op de woning (als het al niet meer is), en je hypotheek is afbetaald dus je hebt zeer lage maandlasten. Je hebt inmiddels wel moeite de grote tuin te ondrhouden en het duurt even voordat je de trap op bent.

Waaro zou je dan in vredesnaam in een peperduur seniorenflatje gaan wonen en dit HUREN voor enorme maandlasten? :') :')

Dat zou je alleen doen als je echt niet meer in je woning kan blijven vanwege ziekte.

Als seniour huur ik nog liever een tuinman paar keer per jaar en een schoonmaak(st)er.

Bij bouwen is de enige oplossing.
  maandag 25 april 2022 @ 12:57:41 #196
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_204536276
quote:

Wat je dan eventueel doet is je woning verkopen en besluit iets te kopen wat gelijkvloers is. Maar iets gaan huren voor 1500 euro per maand doe je natuurlijk niet.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_204536285
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Jij hebt de mensen in Latium gesproken over dat zij een prachtige toekomst voor de kinderen wilden?
Boomers houden er niet eens van als hun broer en zoon meer dan hen verdienen.
  Redactie Sport maandag 25 april 2022 @ 13:46:51 #198
pi_204536672
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 12:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Boomers houden er niet eens van als hun broer en zoon meer dan hen verdienen.
Niet mijn punt, Hans.
pi_204537269
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Sjerrie Bidet zou met zijn 'plannen' de woningcrisis alleen maar verergeren en dat terwijl hij duizenden mensen het land uit zou trappen.
Heeft Cherry Bidet serieuze, doorgerekende plannen voor de woningmarkt dan?

En wat houden die in? Ghetto's voor buut'nlanders zeker? :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 25 april 2022 @ 16:36:53 #200
323876 michaelmoore
pi_204538122
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 12:55 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Als seniour huur ik nog liever een tuinman paar keer per jaar en een schoonmaak(st)er.

Bij bouwen is de enige oplossing.
juist tuinman en schoonmaakster voor paar uur kost de wereld niet

zelf doe ik de zolder op slot
maakt me niet daar boven
  maandag 25 april 2022 @ 16:37:53 #201
323876 michaelmoore
pi_204538130
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Heeft Cherry Bidet serieuze, doorgerekende plannen voor de woningmarkt dan?

En wat houden die in? Ghetto's voor buut'nlanders zeker? :')
meer weilanden, voor meer koeien te houden, die meer stront maken
  maandag 25 april 2022 @ 16:39:01 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204538140
Ah open einde financiering dus, betalen van je huur met X bedrag dat je overhoudt na verkoop woning. moet je niet te oud worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 25 april 2022 @ 17:20:06 #203
16715 Mylene
*schatje*
pi_204538467
Het bouwen gaat wat moeilijk als de ene na de andere rechter een streep zet door de bouw van woningen vanwege stikstof.

Weer zo'n artikel: Rechter zet streep door bouw 160 woningen vanwege stikstof

Beter zou zijn om Tata Steel te laten sluiten en Schiphol naar zee verhuizen. Dat zijn grotere vervuilers dan boerderijen. Al kunnen er daar natuurlijk ook een paar van dicht.

Verder asielzoekers buiten Europa opvangen. Denemarken zijn de mogelijkheden al aan het onderzoeken omdat het Engeland ook is gelukt.

Ook Denemarken wil asielzoekers naar Rwanda sturen
  Forum Admin maandag 25 april 2022 @ 17:22:27 #204
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204538486
Ik word een beetje moe van dit soort lapmiddeltjes. Er zijn teveel mensen, te weinig woningen en die trend is er al jaren en zet zich al jaren voort.

Dit is niet eens meer af te schuiven op "VVD beleid" hoor. Hebzucht van consumenten, waardeloos stemgedrag van said consumenten, politiek dat blijkbaar in my little ponyland debatteerde over dit soort zaken. Een puinzooi is het.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 25 april 2022 @ 17:25:29 #205
323876 michaelmoore
pi_204538516
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:20 schreef Mylene het volgende:

Beter zou zijn om Tata Steel te laten sluiten en Schiphol naar zee verhuizen.

Dat zijn grotere vervuilers dan boerderijen. Al kunnen er daar natuurlijk ook een paar van dicht.
Dat is onzin, de stikstof die kennelijk een probleem is voor woningbouw , ( al zie ik de relatie totaal niet ) ,
wordt veroorzaakt door de overvloed aan koeienstront die we in Nederland hebben, deze zeer rijke mestsof is goed voor mais en aardappels maar niet voor arme en schale natuur , als heide planten
pi_204538598
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word een beetje moe van dit soort lapmiddeltjes. Er zijn teveel mensen, te weinig woningen en die trend is er al jaren en zet zich al jaren voort.

Dit is niet eens meer af te schuiven op "VVD beleid" hoor. Hebzucht van consumenten, waardeloos stemgedrag van said consumenten, politiek dat blijkbaar in my little ponyland debatteerde over dit soort zaken. Een puinzooi is het.
Er is genoeg ruimte om woningen te bouwen, maar van de leidinggevenden van de wereld mogen arme mensen niet voor zichzelf een woning bouwen op een plek die vrij is. De leidinggevenden van de wereld zijn dus het probleem van arme mensen, want die bestelen met een gelijkgestemde meerderheid de arme mensen.
pi_204538637
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 16:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
sjerrrie bedet is zwaar gestoord en moet opgenomen worden , en snel voor ie net als Breivik gaat doen

Het zou goed zijn als ie met het geld dat ie van Poetin ontvangt ,, stopt met het kopen van cocaine
_O-
Aan het typen...
pi_204538909
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ah open einde financiering dus, betalen van je huur met X bedrag dat je overhoudt na verkoop woning. moet je niet te oud worden.
Dat is ook het hele issue, misschien is een huurwoning veel geschikter als hun huidige huis om oud in te worden.

Alleen je weet niet hoe oud je word..dus als je 85 bent en je bent door je overwaarde heen...heb je een probleem. Extra gaan werken op die leeftijd is geen optie.
  maandag 25 april 2022 @ 18:21:00 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204538930
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 18:17 schreef descon het volgende:

[..]
Dat is ook het hele issue, misschien is een huurwoning veel geschikter als hun huidige huis om oud in te worden.

Alleen je weet niet hoe oud je word..dus als je 85 bent en je bent door je overwaarde heen...heb je een probleem. Extra gaan werken op die leeftijd is geen optie.
Kortom, een hele gammele manier van problemen "oplossen".
  maandag 25 april 2022 @ 18:25:53 #210
323876 michaelmoore
pi_204538966
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 18:17 schreef descon het volgende:

[..]

Het meest geschikte huis om oud te worden is het bejaardenhuis

quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 18:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kortom, een hele gammele manier van problemen "oplossen".
Met de kans dat kinderen of anderen je van je spaarcenten af helpen en je het huurhuis niet meer kan betalen en op straat komt te staan op je oude dag
  maandag 25 april 2022 @ 19:06:25 #211
56749 BlaZ
pi_204539322
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:

Vaak moet het echt flink fout gaan voordat er maatregelen getroffen worden.
  Forum Admin maandag 25 april 2022 @ 19:07:54 #212
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204539335
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 19:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vaak moet het echt flink fout gaan voordat er maatregelen getroffen worden.
Die kant gaan we hard op. Er komt een punt dat het zooitje helemaal vastloopt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 25 april 2022 @ 19:58:13 #213
323876 michaelmoore
pi_204539855
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is de tactieck van de VVD overheid

Polder politiek , niets doen en afwachten tot de ellende compleet is
pi_204539866
Het was gewoon beter geweest als de bejaarden geen corona spuitje kregen.
  maandag 25 april 2022 @ 20:27:01 #215
56749 BlaZ
pi_204540156
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het voorname probleem bij dit type huisvestingprobleem is dat je kans hebt dat de middenklasse vertrekt. De onderklasse heeft niet zoveel mogelijkheden en de elite kan altijd een huis voor zichzelf en de kinderen kopen.
pi_204540953
quote:

Ik aanvankelijk ook maar bij nader inzien is het om te huilen. Een financiele dienstverlener die zich als serieus en betrouwbaar profileert en die met dit soort onzin komt. En dan een grote landelijke krant die het nog allemaal klakkeloos opschrijft ook.

Je grotendeels afgeloste huis wegdoen om van de overwaarde duur te gaan huren is maar voor heel weinig mensen een aantrekkelijke deal.
Stel je voor dat je spaarpot eerder dood is dan jezelf, dan kun je je oude dag ook nog in armoe doorbrengen.
-
  dinsdag 26 april 2022 @ 15:44:57 #217
323876 michaelmoore
pi_204545795
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 21:59 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik aanvankelijk ook maar bij nader inzien is het om te huilen. Een financiele dienstverlener die zich als serieus en betrouwbaar profileert en die met dit soort onzin komt. En dan een grote landelijke krant die het nog allemaal klakkeloos opschrijft ook.

Je grotendeels afgeloste huis wegdoen om van de overwaarde duur te gaan huren is maar voor heel weinig mensen een aantrekkelijke deal.
Stel je voor dat je spaarpot eerder dood is dan jezelf, dan kun je je oude dag ook nog in armoe doorbrengen.
Als de overheid de huishioudensverdunning tegen gaat is het probleem van de woningmnood opgelost

Dat kjan door de uitstroom uit de woningmarkt te gherstellen,

! bejaardenhuizen voor 60 + rmet kantine en keuken
2 recreatie woningen tijdelijk ( 20 jaar ) als woning te bestempelen
3 Huisgenoot voor huurders van de sociale huurwoningen toe te staan zonder korting op huurzubsidie of AOW
pi_204545966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als de overheid de huishioudensverdunning tegen gaat is het probleem van de woningmnood opgelost

Dat kjan door de uitstroom uit de woningmarkt te gherstellen,

! bejaardenhuizen voor 60 + rmet kantine en keuken
2 recreatie woningen tijdelijk ( 20 jaar ) als woning te bestempelen
3 Huisgenoot voor huurders van de sociale huurwoningen toe te staan zonder korting op huurzubsidie of AOW
4. Huizen bijbouwen.
pi_204546026
quote:
7s.gif Op maandag 25 april 2022 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
Dit is iets wat ik waarschijnlijk wel ga doen, ik heb in 2003 een woning gekocht met een hypotheek van 170K, deze heb ik over 10 jaar afgelost, dan ben ik 59, ik heb daarnaast een klein pensioen en wat investeringen, ik overweeg om dan lekker goedkoop in een zonnig land te gaan wonen, hoeft van mij niet zo luxe te zijn, daarnaast nog 2 dagen in de week beetje op afstand werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204546347
Overigens kun je nog zoveel plannen hebben, zelfs als het geld er was, er zijn vrijwel geen vaklieden beschikbaar, daarnaast ook nog eens lastig dat bouwmaterialen op dit moment enorm duur en schaars zijn. Kortom de komende 5 jaar verwacht ik echt geen schokkende aantallen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:01:06 #221
323876 michaelmoore
pi_204546465
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
4. Huizen bijbouwen.
Dat wordt wel gedaan maar de huishoudensvergunning die kun je niet bijbouwen
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:02:08 #222
323876 michaelmoore
pi_204546473
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:49 schreef raptorix het volgende:
Overigens kun je nog zoveel plannen hebben, zelfs als het geld er was, er zijn vrijwel geen vaklieden beschikbaar, daarnaast ook nog eens lastig dat bouwmaterialen op dit moment enorm duur en schaars zijn. Kortom de komende 5 jaar verwacht ik echt geen schokkende aantallen.
er is voldoende prefab capaciteit beschikbaar , maar bij bouwen is niet DE oplossing

De hushoudensverdunning tegengaan is DE oplossing
pi_204546607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is voldoende prefab capaciteit beschikbaar ,
Voor prefab heb je ook bouwmaterialen nodig die er niet voldoende zijn.
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:27:21 #224
323876 michaelmoore
pi_204548141
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:22 schreef machtpen het volgende:

[..]
Voor prefab heb je ook bouwmaterialen nodig die er niet voldoende zijn.
nou zalwel meevallen

De ooraak van woningnood is niet het gebrek aan woningen maar de huishioudensverdunning.
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:42:51 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204548331
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
meer weilanden, voor meer koeien te houden, die meer stront maken
meer weilanden, ik zeg doen. Hoe meer hoe beter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:46:09 #226
323876 michaelmoore
pi_204548367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
meer weilanden, ik zeg doen. Hoe meer hoe beter.
hoe meer subsidie stront hoe beter in ons mooie land
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:46:35 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204548371
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hoe meer subsidie stront hoe beter
maakt niet uit, als er maar meer weiland en minder beton komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204549508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou zalwel meevallen

De ooraak van woningnood is niet het gebrek aan woningen maar de huishioudensverdunning.
Dat is jouw mening dat dat de oorzaak is. Voor de rest van nederland is er een woningtekort.
pi_204550191
Ja, natuurgebieden die niet bestaan uit kale heide of bomen in een grid!
  woensdag 27 april 2022 @ 02:08:37 #230
323876 michaelmoore
pi_204550938
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2022 22:01 schreef machtpen het volgende:

[..]
Dat is jouw mening dat dat de oorzaak is. Voor de rest van nederland is er een woningtekort.
Dat klopt,

de oorzaak is de huishoudensverdunning en niet zozeer de immigratie

Een bejaarden huis is een gebouw met 300 kamers met een grote kantine met een biljart , een mooie tuin en een thuishulp juffrouw

Dit terzijde voor de onwetende millienia , die niet weten dat woonminister Blok deze in 2011 heeft gesloten omdat volgens hem de ouderen liever een eengeziinswoning bezet houden in hun eentje
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
maakt niet uit, als er maar meer weiland en minder beton komt.
maar veel minder stront koeien dan
weiland is er zal
woningen bouwen mag ook van andere materialen dan beton

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2022 03:25:39 ]
pi_204553624
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 16:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
4. Huizen bijbouwen.
5 Immigratiesluizen dicht zetten
-
  woensdag 27 april 2022 @ 12:45:27 #232
323876 michaelmoore
pi_204553737
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:38 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat kan niet

expats en EU burgers hebben vrij toegang
Oekrainers nu ook en daar komen er nog heel veel meer van

Overigens is dat niet de oorzaak van het woning tekort
Dat is de huishoudensverdunning
  woensdag 27 april 2022 @ 13:06:43 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204554061
quote:

[..]
Allerbelangrijkste factor in deze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 27 april 2022 @ 13:23:06 #234
323876 michaelmoore
pi_204554278
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Allerbelangrijkste factor in deze.
Dat kan niet populist
pi_204555197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat kan niet

expats en EU burgers hebben vrij toegang
Die blijven welkom en doppen over het algemeen hun eigen boontjes. Geeft wel druk op de huizenmarkt maar ze dragen verder wel bij
quote:
Oekrainers nu ook en daar komen er nog heel veel meer van
Voor oorlogsvluchtelingen hebben we altijd ruimte zolang ze primair tevereden kunnen zijn met veiligheid, bed, bad en brood.
Tegen de tijd dat er eisen gesteld worden denk ik dat het in het vaderland niet meer zo onveilig is en dan kunnnen ze weer terug.
quote:
Overigens is dat niet de oorzaak van het woning tekort
Dat is de huishoudensverdunning
Als mede oorzaak zal niemeand dat ontkennen maar dat is een gegeven als gevolg van de sociale en demografische ontwikkelingen die al 50 jaar aan de gang zijn. Die ga je niet meer keren.
-
pi_204555231
quote:

[..]
Kan niet want EU
pi_204555259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:16 schreef quo_ het volgende:

[..]
Die blijven welkom en doppen over het algemeen hun eigen boontjes. Geeft wel druk op de huizenmarkt maar ze dragen verder wel bij
[..]
Voor oorlogsvluchtelingen hebben we altijd ruimte zolang ze primair tevereden kunnen zijn met veiligheid, bed, bad en brood.
Tegen de tijd dat er eisen gesteld worden denk ik dat het in het vaderland niet meer zo onveilig is en dan kunnnen ze weer terug.
[..]
Als mede oorzaak zal niemeand dat ontkennen maar dat is een gegeven als gevolg van de sociale en demografische ontwikkelingen die al 50 jaar aan de gang zijn. Die ga je niet meer keren.
Maar een kwart van de Nederlandse verblijfsaanvragen is asiel waarvan maar 20% wordt ingewilligd
Dus 3% van al het afgegeven verblijfsrecht is asiel
Een druppel op een gloeiende plaat
(Al zou het kunnen dat nu met de oorlog in Oekraïne het wat hoger ligt)

Expats, “ordinaire” EU-arbeidsmigranten en verblijf bij familie zijn het probleem.

Nederland heeft idd al jaren de door jou beschreven ontwikkeling maar er nooit goed op gereageerd door bv. bij te bouwen. Wat je ook niet onbeperkt kunt doen.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:25:40 #238
323876 michaelmoore
pi_204555280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:16 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als mede oorzaak zal niemand dat ontkennen maar dat is een gegeven als gevolg van de sociale en demografische ontwikkelingen die al 50 jaar aan de gang zijn.

Die ga je niet meer keren.
Dat kun je wel keren

1. Weer bejaardenhuizen gaan bouwen zodat de uitstroom van oudere alleeenstaanden uit de wonngmarkt weer op gang komt
2. Huisgenoten toestaan voor ouderen 60+ en dan niet korten op de AOW voor alleenstaanden of bijstand
3. Niet meer verplichten om kinderen uit het huurhuis te zetten als ze 21 jaar worden , kinderen voortaan bij de ouder(s) laten wonen zolang ze willen

Als je dat doet dan komen er 200.000 eengezinswoningen leeg en mindert de vraag naar woonruimte aanzienlijk

Dan kun je voortaan met het huidige aantal jaarlijks te bouwen woningen prima uit

En dan kunnen de boeren gewoon hun stikstof stront blijven storten iedere dag en is het "stikstof probleem" voor de woningbouw ook niet meer relevant

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2022 19:20:06 ]
  woensdag 27 april 2022 @ 19:33:32 #239
323876 michaelmoore
pi_204557647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, natuurgebieden die niet bestaan uit kale heide of bomen in een grid!
Kale heide is nu juist de natuur waar we miljarden voorover hebben om die grond arm en schaal te houden.

100 jaar gelden wilde daar niemand wonen of werken, nu is het kenneljk het rijkste bezit van Nederland en mag er 25 miljard aan besteed worden om de heide te beschermen tegen bemesting
  woensdag 27 april 2022 @ 19:59:17 #240
323876 michaelmoore
pi_204557928
quote:

kleine senioren koopwoningen met een tuintje van 200.000 euro per stuk in een hofje
, geen bovenverdieping dus kan heel goedkoop gebouwd worden ,
pre fab , dus geen last van stikstof

4 wanden , 2 tussenmuren, 6 deuren kan toch nie zo moeilijk zijn
of lage huur , bij overlijden weer afbreken

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2022 20:40:06 ]
pi_204558529
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kale heide is nu juist de natuur waar we miljarden voorover hebben om die grond arm en schaal te houden.

100 jaar gelden wilde daar niemand wonen of werken, nu is het kenneljk het rijkste bezit van Nederland en mag er 25 miljard aan besteed worden om de heide te beschermen tegen bemesting
Dat wordt gezien als het natuurlijke landschap, maar dat is het pas sinds we het moeras droog hebben gelegd en alle turf hebben gestoken en verbrand. Rivierdelta.
pi_204558935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kleine senioren koopwoningen met een tuintje van 200.000 euro per stuk in een hofje
, geen bovenverdieping dus kan heel goedkoop gebouwd worden ,
pre fab , dus geen last van stikstof

4 wanden , 2 tussenmuren, 6 deuren kan toch nie zo moeilijk zijn
of lage huur , bij overlijden weer afbreken

Ik ben erg achter in de vijftig, dus verdraaid dicht bij jouw 60+ doelgroep. Maar ik pieker er niet over om zo te gaan wonen. Heb al het noodzakelijke op de begane grond dus als de kinderen definitief de deur uit zijn kan boven de boel dicht.
Was een strategische keuze toen ik nog in de dertig was met kinderen in de luierers.
Wil zo lang moeglijk wegblijven uit een bejaardenhofje of een woonkazerne met keuken en kantine.
-
pi_204559150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:37 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik ben erg achter in de vijftig, dus verdraaid dicht bij jouw 60+ doelgroep. Maar ik pieker er niet over om zo te gaan wonen. Heb al het noodzakelijke op de begane grond dus als de kinderen definitief de deur uit zijn kan boven de boel dicht.
Was een strategische keuze toen ik nog in de dertig was met kinderen in de luierers.
Wil zo lang moeglijk wegblijven uit een bejaardenhofje of een woonkazerne met keuken en kantine.
Een van michaelmoore z'n stokpaardjes is dat alle "ouderen" graag bij elkaar in een soort semi-begeleide commune-achtige woonvorm zouden willen wonen. Je kunt er op in gaan, maar in z'n volgende topic over wonen draait ie hetzelfde riedeltje gewoon weer af dus echt zinvol is dat niet.
  woensdag 27 april 2022 @ 21:51:39 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204559236
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een van michaelmoore z'n stokpaardjes is dat alle "ouderen" graag bij elkaar in een soort semi-begeleide commune-achtige woonvorm zouden willen wonen. Je kunt er op in gaan, maar in z'n volgende topic over wonen draait ie hetzelfde riedeltje gewoon weer af dus echt zinvol is dat niet.
'Ouderen' is ook zo'n vaag begrip.
  woensdag 27 april 2022 @ 22:05:25 #245
323876 michaelmoore
pi_204559541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat wordt gezien als het natuurlijke landschap, maar dat is het pas sinds we het moeras droog hebben gelegd en alle turf hebben gestoken en verbrand. Rivierdelta.
natuurlijk landschap bestaat niet , zeker in nederland niet , alles veranderd voortdurend, al sinds de laatste ijstijd , toen de Amersfoortse kei bij Amersfoort bleef liggen , opgestuwd door bergen pakijs

De oostvaardersplassen zijn per ongeluk gekomen omdat de spoorlijn naar Lelystad niet doorging, het braak bleef liggen en de trekvogels het een lekker rustplek vonden, toen gingen de ambtenaren zich ermee bemoeien toen moest het een soort Afrikaanse savanne gaan worden met wilde paarden en wolven
De veenplassen van vinkeveen en derg komt omdat we daar turf afstaken , voor Utrecht
De heide velden waren vroeger de armste delen van nederland , daar groeide niets, wilde ook geen mens wonen dan heel arm volk en dat is nu weer heel bijzonder , de zeer arme schrale grond, waar niets wil groeien dan dopheide

Daar geven we nu 25 miljard euro aan uit om dat arm en schraal te houden, dat mag geen zuchtje meststof van overwaaien
2 x de budget voor defensie , en een aparte minister van Stikstof 8)7 8)7 8)7
POL / De Minister van Stikstof
Stikstof is gewoon hele goede meststof die tijdens het stronten / gieren verwaait in het arme natuurgebied en daar gras en bramen laat groeien

Maar ja, tis ook nooit goed

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2022 23:02:53 ]
  woensdag 27 april 2022 @ 22:08:14 #246
323876 michaelmoore
pi_204559605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:37 schreef quo_ het volgende:

[..]
Wil zo lang moglijk wegblijven uit een bejaardenhofje of een woonkazerne met keuken en kantine.
Dat heb ik nu ook , als je 70 bent dan piep je wel anders, dan is de tuin doen wel veel werk
en schoonmaken daar boven en de wasmachine en droger staat op zolder twee trappen op

Liefst begane grond met een klein tuintje , klein huisje met gelijk gestemden en een eethuisje of kantine

toen ik 58 was had ik daar ook niet aan moeten denken

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2022 22:22:51 ]
  woensdag 27 april 2022 @ 22:09:15 #247
323876 michaelmoore
pi_204559626
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Ouderen' is ook zo'n vaag begrip.
ja zeg 70 +

dat zijn de 60+ ouderen van vroeger
  donderdag 28 april 2022 @ 12:18:51 #248
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204563674
Hilarisch! Deze generatie heeft meestal de hypotheek lang geleden afgelost en mag bij verkoop de overwaarde opeten door maandelijks een flinke bak huur te gaan betalen. Waarom zouden deze mensen met huidige minimale woonlasten hun leven vrijwillig op zijn kop gaan zetten door ergens anders te gaan wonen (met alle kosten van dien) en vervolgens de toekomstige erfenis voor hun kinderen te verpatsen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204564700
quote:

[..]
Men zal andere oplossingen moeten verzinnen voor bouwconstructies.
Misschien ondergronds om de Natura 2000 gebieden waar die stikstofproblematiek voor is verzonnen, te kunnen omzeilen.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 28 april 2022 @ 17:15:48 #250
323876 michaelmoore
pi_204566512
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Men zal andere oplossingen moeten verzinnen voor bouwconstructies.
Misschien ondergronds om de Natura 2000 gebieden waar die stikstofproblematiek voor is verzonnen, te kunnen omzeilen.
Die Natura 2000 gebieden zijn postzegeltjes die zijn aangewezen en aangelegd

De meeste Natura 2000 gebieden als loofbossen hebben geen enkele last van bovenmatige meststof stikstof , alleen de heide velden daar groeit soms gras en braam struiken
pi_204566588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die Natura 2000 gebieden zijn postzegeltjes die zijn aangewezen en aangelegd
Maar gelden wel als hoeksteen voor de stikstofproblematiek.

quote:
De meeste Natura 2000 gebieden als loofbossen hebben geen enkele last van bovenmatige meststof stikstof , alleen de heide velden daar groeit soms gras en braam struiken
Het gaat niet om de inhoud. Ook al staat er alleen een composthoop als broedplaats voor ratelslangen op een leeg grasveld - het is aangewezen als natuurgebied. De vraag luidt dus; wat kan er gedaan worden om de aanduiding 'natuurgebied' te kunnen omzeilen?
Twee dingen:
- je walst het natuurgebied plat waarbij je acties nadien onderhevig zijn aan allerlei voor jou nadelig uitpakkende consequenties; of
- je leest tussen de regels door en ontdekt de mogelijkheden voor bouwconstructies die wél voldoen aan de gestelde criteria.
  donderdag 28 april 2022 @ 17:27:05 #252
323876 michaelmoore
pi_204566625
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:24 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Maar gelden wel als hoeksteen voor de stikstofproblematiek.
[..]
Het gaat niet om de inhoud. Ook al staat er alleen een composthoop als broedplaats voor ratelslangen op een leeg grasveld - het is aangewezen als natuurgebied. De vraag luidt dus; wat kan er gedaan worden om de aanduiding 'natuurgebied' te kunnen omzeilen?
Twee dingen:
- je walst het natuurgebied plat waarbij je acties nadien onderhevig zijn aan allerlei voor jou nadelig uitpakkende consequenties; of
- je leest tussen de regels door en ontdekt de mogelijkheden voor bouwconstructies die wél voldoen aan de gestelde criteria.
Kleine natuurgbieden opheffen

Kleiner dan 1 hectare is geen gebied en kan verplaatst worden of opgeheven
pi_204566657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kleine natuurgbieden opheffen

Kleiner dan 1 hectare is geen gebied en kan verplaatst worden of opgeheven
Je kunt de overheid niet beïnvloeden naar wat voor jou het meest voor de hand liggende is.
Zij buigt niet voor jouw input.
Wat je wel kunt doen is de boekwerken over de Natura 2000 gebieden en de stikstofreductie nalezen en ontdekken waar de mazen liggen zodat toekomstige bouwconstructies geen last hebben van de regels die voor de stikstofproblematiek en de Natura 2000 gebieden gelden.
  donderdag 28 april 2022 @ 17:37:53 #254
323876 michaelmoore
pi_204566734
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je kunt de overheid niet beïnvloeden naar wat voor jou het meest voor de hand liggende is.
Zij buigt niet voor jouw input.
Wat je wel kunt doen is de boekwerken over de Natura 2000 gebieden en de stikstofreductie nalezen en ontdekken waar de mazen liggen zodat toekomstige bouwconstructies geen last hebben van de regels die voor de stikstofproblematiek en de Natura 2000 gebieden gelden.
prefab bopuiwen
alhoewel woningbouw helemaal niets met stikstof te maken heeft

Verder strontboeren hun melksubsdie afpakken en uuitkopen en hun gebied omzetten in recreatiegebied
pi_204566772
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
prefab bopuiwen
Volgens de overheid wel.
Verwacht antwoord:
'De overheid heeft het fout', - nee, want de overheid is de hele stikstofproblematiek begonnen.

quote:
Verder strontboeren hun melksubsdie afpakken en uuitkopen en hun gebied omzetten in recreatiegebied
Verander recreatiegebied in bouwkavels en je snapt het plan van de overheid.
  donderdag 28 april 2022 @ 17:43:31 #256
323876 michaelmoore
pi_204566792
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:41 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Verander recreatiegebied in bouwkavels en je snapt het plan van de overheid.
Nee dat geloof ik niet, er is noemand gebaat om meer woningen te bouwen dan nodig
overigens kan de woningnood ook aangepakt worden door de huishoudensverdunning tegen te gaan

Maar ik vond wel dat we Nederland anders mnoeten indelen , veel meer recreatie langs de rivieren , ook gezien de klimaatopwarming , meer natuur en minder stront

25 % minder weiland , en dat omzetten in mooie dorpjes en recreatie
pi_204566856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee dat geloof ik niet, er is noemand gebaat om meer woningen te bouwen dan nodig
overigens kan de woningnood ook aangepakt worden door de huishoudensverdunning tegen te gaan

Maar ik vond wel dat we Nederland anders mnoeten indelen , veel meer recreatie langs de rivieren , ook gezien de klimaatopwarming , meer natuur en minder stront

8)7 waarom is er stikstofproblematiek? Omdat de overheid wederom de boeren overal de schuld van willen geven.
  donderdag 28 april 2022 @ 17:54:50 #258
323876 michaelmoore
pi_204566896
quote:
15s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
8)7 waarom is er stikstofproblematiek? Omdat de overheid wederom de boeren overal de schuld van willen geven.
er is een stikstof probleem omdat de boeren teveel stront over Nederland uit kiepen , doordat de koeien nu 2 keer zoveel melk geven als vroege en ook 2 keer zoveel stront

Niets tegen boeren maar er zijn veel t eveel koeien en ook veel t eveel stikstof stront
pi_204566941
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is een stikstof probleem omdat de boeren teveel stront over Nederland uit kiepen , doordat de koeien nu 2 keer zoveel melk geven als vroege en ook 2 keer zoveel stront
Nee. Er is een stikstofprobleem omdat de overheid zegt dat er een stikstofprobleem is.
Niet de boeren.
Niet de burger.
Niet de EU.
Niet de VS.
Niet de internationale gemeenschap.

Maar de Nederlandse overheid.

quote:
Niets tegen boeren maar er zijn veel t eveel koeien en ook veel t eveel stikstof stront
Daar is de huidige marktwerking schuldig aan, niet de boeren.
  donderdag 28 april 2022 @ 18:41:04 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204567333
Stikstof is alleen in Nederland een probleem, omdat we bepaald hebben dat het een probleem is. Met sufkutten ophouwen en gewoon weer gaan bouwen.
  donderdag 28 april 2022 @ 18:48:34 #261
323876 michaelmoore
pi_204567406
quote:
15s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:59 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee. Er is een stikstofprobleem omdat de overheid zegt dat er een stikstofprobleem is.
Niet de boeren.
Niet de burger.
Niet de EU.
Niet de VS.
Niet de internationale gemeenschap.

Maar de Nederlandse overheid.
[..]

klopt
In Duitsland is er geen stikstof probleem , daar hebben ze niet zo gruwelijk veel stront

quote:
Daar is de huidige marktwerking schuldig aan, niet de boeren.
Daar is de huidige marktwerking melksubsidie schuldig aan, niet de boeren. en het verdwijnen van de melkquota
  donderdag 28 april 2022 @ 20:41:04 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204568582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
prefab bopuiwen

Recreatie is de doodsteek voor elk natuurgebied.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 april 2022 @ 20:46:04 #263
323876 michaelmoore
pi_204568654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Recreatie is de doodsteek voor elk natuurgebied.
er is veel natuur en recreatie samen en er zijn diverse soorten van natuur

Natuur in nederland is er voor de mens , de mens mag niet onderdanig zijn aan de Natuur in Nederland,
de meeste natuur in Nederland is gecreerde natuur

Op de Veluwe is heel veel natuur en ook heel veel recreatie en ook woningbouw
  donderdag 28 april 2022 @ 20:47:42 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204568676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is veel natuur en recreatie samen en er zijn diverse soorten van natuur

Natuur in nederland is er voor de mens , de mens mag niet onderdanig zijn aan de Natuur in Nederland, voorzover er sprake is van oorspronkelijke natuur in nederland

Op de Veluwe is heel veel natuur en ook heel veel recreatie en ook woningbouw
Dan nog liever lege weilanden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 april 2022 @ 20:48:48 #265
323876 michaelmoore
pi_204568692
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan nog liever lege weilanden
maar goed we dwalen af van het topic
  donderdag 28 april 2022 @ 20:49:52 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204568701
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar goed we dwalen af van het topic
nee hoor; gewoon kappen met bouwen, immigratie, kinderen op hun 18e 'een eigen woning gunnen'-idee en minder scheiden. Bijvoorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 april 2022 @ 20:56:40 #267
323876 michaelmoore
pi_204568785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
nee hoor; gewoon kappen met bouwen, immigratie, kinderen op hun 18e 'een eigen woning gunnen'-idee en minder scheiden. Bijvoorbeeld.
Dan moet je in Rusland gaan wonen, daar kun je vrijheden naar believen inperken
  donderdag 28 april 2022 @ 20:57:50 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204568805
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan moet je in Rusland gaan wonen, daar kun je vrijheden naar believen inperken
Het landschap verkloten is geen vrijheid, het is het verkloten van het landschap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204604955
Ik vind het plan best goed zolang het niet gedwongen is.

Als er weer meer panden op de markt komen dan kun je die gauw opkopen en verhuren.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  maandag 2 mei 2022 @ 12:34:58 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204606637
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:37 schreef laforest het volgende:

Als er weer meer panden op de markt komen dan kun je die gauw opkopen en verhuren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204606716
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:37 schreef laforest het volgende:

Hahahahahhahaahhahaha
pi_204606725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
18-jarigen kunnen alleen op kamers. Mits ze geld toekrijgen want jeugdloon :r
pi_204606744
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wanneer komt er eigenlijk een einde aan deze strategie zolang je groei blijft aanjagen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 2 mei 2022 @ 12:54:36 #274
3542 Gia
User under construction
pi_204606818
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 12:43 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
18-jarigen kunnen alleen op kamers. Mits ze geld toekrijgen want jeugdloon :r
Tenzij papa een appartement voor ze koopt, wat ze van hem huren met huurtoeslag.
Lang niet iedereen kan dat, maar het is wel de goedkoopste manier.
  maandag 2 mei 2022 @ 12:56:45 #275
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204606829
Ik hoor steeds meer geluiden dat we mensen met twee of meer huizen en/of kantoorpanden aan moeten pakken. Een positieve ontwikkeling.
pi_204606866
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 12:42 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Hahahahahhahaahhahaha
??
pi_204606915
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2022 12:56 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoor steeds meer geluiden dat we mensen met twee of meer huizen en/of kantoorpanden aan moeten pakken. Een positieve ontwikkeling.
pi_204606951
quote:
:{

Aanpakken? Wat wil je doen dan?
pi_204606957
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Tenzij papa een appartement voor ze koopt, wat ze van hem huren met huurtoeslag.
Lang niet iedereen kan dat, maar het is wel de goedkoopste manier.
Klopt veel studenten wonen zo in Utrecht en Rotterdam :r
  maandag 2 mei 2022 @ 13:14:03 #280
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204606973
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:11 schreef laforest het volgende:

[..]
:{

Aanpakken? Wat wil je doen dan?
Onteigenen en versplinteren en verhuren tegen betaalbare prijzen.
pi_204606991
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:14 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Onteigenen en versplinteren en verhuren tegen betaalbare prijzen.
Dat dacht ik niet, communistje. Je blijft van mijn panden af.

Men mag bij mij huren. :)
  maandag 2 mei 2022 @ 13:19:47 #282
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_204607015
quote:
13s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Die tijd is binnenkort voorbij. :) Lang leven de EU. En terecht, parasiteren doe je maar in Mallorca.
pi_204607047
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:19 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Die tijd is binnenkort voorbij. :) Lang leven de EU. En terecht, parasiteren doe je maar in Mallorca.
Dat doe ik al, in Griekenland en Spanje (niet parasiteren lol, wonen).

Die tijd is niet voorbij Mao. :r

Ik verleen een dienst door te verhuren. Rare vogel.

En ja, lang leve de EU. _O_
pi_204607048
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:19 schreef Draak31 het volgende:

[..]
_O-
Heb je je pilletje al genomen?
  maandag 2 mei 2022 @ 13:29:51 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204607097
Hoezo het automatisme dat studenten een eigen woonruimte MOETEN hebben? Als je vlakbij de uni woont, blijf je lekker thuis. Zo niet? Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken. Kunnen een hoop studenten ook overbruggen met het OV elke dag.

Is zo simpel.

Scheelt ook verpaupering van de binnensteden en de handel en wandel van louche pandjesbazen wordt eveneens een halt toegeroepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 mei 2022 @ 13:32:01 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204607115
quote:
13s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Wees er trots op, uitbuiter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204607157
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wees er trots op, uitbuiter.
Verhuren is uitbuiten?
  maandag 2 mei 2022 @ 13:36:51 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204607166
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:35 schreef laforest het volgende:

[..]
Verhuren is uitbuiten?
Je prijzen zullen ongetwijfeld 'marktconform' zijn _O-

Griekenland kost ook wat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204607193
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je prijzen zullen ongetwijfeld 'marktconform' zijn _O-

Griekenland kost ook wat
Ik wil er niet op achteruit gaan, dus ik verdien er wel wat aan. Echter, ik buit niemand uit.
pi_204607279
quote:
Dat roepen weldenkende mensen al eeuwen, dat iedereen met twee of meer huizen en/of kantoorpanden in bezit aangepakt moeten te worden, omdat die niet toestaan dat normale mensen zichzelf bedienen.
  maandag 2 mei 2022 @ 13:57:06 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_204607363
quote:
Waar hoor je dat dan? Heb jij daar een bron van?
pi_204607396
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoezo het automatisme dat studenten een eigen woonruimte MOETEN hebben? Als je vlakbij de uni woont, blijf je lekker thuis. Zo niet? Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken. Kunnen een hoop studenten ook overbruggen met het OV elke dag.

Is zo simpel.

Scheelt ook verpaupering van de binnensteden en de handel en wandel van louche pandjesbazen wordt eveneens een halt toegeroepen.
Studenten op kamers in binnensteden zijn niet het probleem. Universiteiten die maar willen doorgroeien en de hele wereld hierheen lokken wel.
pi_204607404
quote:
Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken.
Hier heb je wel volledig een punt.
Nog beter: ik mag niet met mijn laptop in de trein werken en een student kan daar gewoon studeren (al is het voorleessoftware van je samenvatting met oordoppen in)
  maandag 2 mei 2022 @ 15:44:50 #294
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204608273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het landschap verkloten is geen vrijheid, het is het verkloten van het landschap.
Als jij vind dat mensen de ellende zijn, geef het goede voorbeeld en maak een lange wandeling van een korte pier
  maandag 2 mei 2022 @ 16:07:06 #295
323876 michaelmoore
pi_204608443
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 12:45 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wanneer komt er eigenlijk een einde aan deze strategie zolang je groei blijft aanjagen?
een land verandert altijd naar behoefte

Je kunt ook vregan, wanneer stopt de aarde met draaien
pi_204608447
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:07 schreef michaelmoore het volgende:
een land verandert altijd naar behoefte

Je kunt ook vregan, wanneer stopt de aarde met draaien
Ik vraag eigenlijk gewoon wanneer je stopt met het importeren van een probleem.
pi_204608451
quote:

Is zo simpel.

Typisch het VVD geluid hiero. De markt zodanig verkrachten om vervolgens te roepen waarom mensen er uberhaupt recht op moeten hebben.
pi_204608459
quote:
Zo niet? Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken. Kunnen een hoop studenten ook overbruggen met het OV elke dag.

Lekker 3 uur reizen voor 2 uur college in de ochtend en als je pech hebt in de avond weer.
  maandag 2 mei 2022 @ 16:21:37 #299
323876 michaelmoore
pi_204608537
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:08 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
importeren van immigraten bedoel je ??
dat zal niet gaan we leven in een vrije wereld
pi_204608542
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
importeren van immigraten bedoel je ??
dat zal niet gaan we leven in een vrije wereld
Nee hoor. Het is een wereld vol met beperkingen en grenzen. Daarom heb jij wél een computer en dat Afrikaantje die de metalen ervoor uit de grond heeft getrokken niet.
pi_204608554
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:08 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat is geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')