quote:'Meer doorstroming woningmarkt als 60-plusser gaat huren'
Door REDACTIE DFT
Updated 45 min geleden
46 min geleden in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Als 60-plussers vaker van hun koopwoning verhuizen naar een huurwoning, kan de doorstroom op de woningmarkt een boost krijgen, zo stelt Van Bruggen Adviesgroep.
Wanneer deze groep de grote overwaarde van hun koopwoning verzilvert, ontstaat er bij verkoop ruimte voor een hoge huur.
Op dit moment wonen er een kleine twee miljoen 60-plussers in een koopwoning.
Die zijn echt helemaal van de pot gerukt he, .quote:Huiseigenaren zien huren lang niet altijd als een logische volgende stap. Toch kan dit ook op financieel vlak een slimme keuze zijn. ,,
Het klopt dat de maandelijkse huursom soms hoog is, maar de extra huurlast kan vaak voor een lange periode gedekt worden met de overwaarde", aldus Michiel Meijer, algemeen directeur bij Van Bruggen Adviesgroep.
nee we zittenn met de stikstofproblematiek hequote:Op zaterdag 23 april 2022 11:54 schreef Montagui het volgende:
Enige nuttige in het 'advies' is het bijbouwen van seniorenwoningen.
Misschien zijn bejaardenhuizen een idee?
Oh wacht.....het klimaat.![]()
nee de oorzaak is de huishoudensverdunning door de ouderen die alleen wonen , net als ikquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Gerommel in de marge. De olifant is in de kamer is de enorme populatie. Vol is vol.
Exact, alle politiek tegenwoordig gaat over het aanpassen aan de overbevolking/aanwas van de bevolking. Dat is nooit houdbaar. En al helemaal niet als je met je beleid rekening wil houden met klimaatdoelstellingen. Dat botst.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Gerommel in de marge. De olifant is in de kamer is de enorme populatie. Vol is vol.
O ja en dan ga je van de overwaarde een ton of twee weggooie aan huur op een flatje op 12 hoog in je eenrjequote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Tering... "ach je hebt toch overwaarde op je huis waarvan je de hypotheek met hangen en wurgen bijna hebt afgelost. Lagere lasten omdat je binnenkort met pensioen gaat, en dus een fixed income hebt, is natuurlijk niet de bedoeling!"
"van Bruggen Adviesgroep"
Laat me raden, die doen ook iets met vastgoed?
De 'jeugd' heeft nu door dat je met huren genaaid wordt, dus de vraag naar huurwoningen moet wel hoog blijven, anders is het zielug voor vastgoedontwikkelaars natuurlijk.
Gokje: ~15.000 aan huur per jaar, stel 150.000 als overwaarde. Maar dat staat dan op je bankrekening om 10 jaar de huur van te betalen. OK, komt de belastingdienst dan jaarlijks nog even wat afpakken ivm. vermogensbelasting oid? Dan MOET je op je 80e wel dood!quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja en dan ga je van de overwaarde een ton of twee weggooie aan huur op een flatje op 12 hoog in je eenrje
Ja Ja , mafjoekels
Neee de oorzaak is de huishoudensverdunning door dat we allemaal steeeds ouder worden en in combinatie met de alleenstaande AOWquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Ik ook..maja welke vrouw wil nou met een fokker wonenquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de oorzaak is de huishoudensverdunning door de ouderen die alleen wonen , net als ik
ja na 5 jaar krijg je vanzelf een gifpil toegestuurdquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:04 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Gokje: ~15.000 aan huur per jaar, stel 150.000 als overwaarde. Maar dat staat dan op je bankrekening om 10 jaar de huur van te betalen. OK, komt de belastingdienst dan jaarlijks nog even wat afpakken ivm. vermogensbelasting oid? Dan MOET je op je 80e wel dood!Mooi man!
Het loont enorm om alleen te wonen , en een eigen hok die hou je, ook al krijg je weer een relatie, het is veel te link om je huis op te zeggen of te verkopenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik ook..maja welke vrouw wil nou met een fokker wonen![]()
![]()
![]()
ja maar daaar zijn de kinderen niet blij mee, dat pa eeen camper gaat kopen en een duur huis gaat hoerenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
Boomers kunnen flink cashen met hun tussenwoningen die ze 30 jaar geleden voor 100k hebben gekocht en nu lekker voor het 4-voudige op de jongere generatie kunnen afschuiven.
Alsof we op deze pixel op de aardkloot daar enige invloed op hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee we zittenn met de stikstofproblematiek he
dan mag je niet bouwen kennelijk
Maar dan moeten ze wel gaan huren, want kopen gaat niet, dan is meteen het geld op.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
Boomers kunnen flink cashen met hun tussenwoningen die ze 30 jaar geleden voor 100k hebben gekocht en nu lekker voor het 4-voudige op de jongere generatie kunnen afschuiven.
Het is juist de bedoeling dat je gaat hoeren op 12 hoog in je eentje van de overwaarde, niet weer gaat kopenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze wel gaan huren, want kopen gaat niet, dan is meteen het geld op.
Ja sws!!! Mocht het ooit zover komen..(dan neem ik wel de overwaarde op en kopen we dan samen wat) maar ga dit nooit verkopen iig...kun je lekker gaan huren a 1500 per maand..doei leven..quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het loont enorm om alleen te wonen , en een eigen hok die hou je ook al krijg je weer een relatie, het is veel te link om je huis op te zeggen of te verkopen
En bejaardenhuizen die zijn gesloten door Mr Blok , de woonminister , die zegt dat ouderen graag alleen in hun hokje blijven wonen
Kans is groot dat ene van de twee voor de 65 jaar komt te overlijden, en dan ga je niet meer samenwonen met een anderquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja sws!!! Mocht het ooit zover komen..(dan neem ik wel de overwaarde op en kopen we dan samen wat) maar ga dit nooit verkopen iig...kun je lekker gaan huren a 1500 per maand..doei leven..
Opzich niet erg..maar dan wel laatste paar jaar jas ik eerst al het geld erdoor heen en dan zie ik wel hoe de hoer betaald wordtquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is juist de beodleong dat je gaat hoeren op 12 hoog in je eentje van de overwaarde, niet weer gaat kopen
want woningen bouwen voor ouderen dat doet de overheid niet
ja dat denk ik niet , tenzij je last hebt van ernstige hersenverwekingquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Opzich niet erg..maar dan wel laatste paar jaar jas ik eerst al het geld erdoor heen en dan zie ik wel hoe de hoer betaald wordt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zit ik ook weleens aan te denken maar...hele toko verkopen en dan met 1 koffer naar schiphol en zien we welquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:17 schreef Montagui het volgende:
Ik maak er geen geheim van dat ik in mijn simpele modale leven goeie keuzes heb gemaakt en van niets nu geld in stenen heb zitten, maar ik peins er niet over om wat ik nu heb in te ruilen voor een huurwoninkje met 1500 euro huur of zo. En zeker niet in dit asociale land waar zelfs de modale burger zo langzamerhand zodanig uitgeknepen wordt dat ook bij hen 'lekker leven' er niet meer inzit.
Zit wel te mijmeren over het kopen van een woning in een goedkoop land met een aangenaam klimaat om dan daar als een keizer te leven,
ja de stikstof he , dan kan er niet gebouwd wordenquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:54 schreef Montagui het volgende:
Als mensen zeggen "We zijn uiteraard niet voor ongecontroleerde immigratie" pas dan op, en vraag ze waar ze de grens dan leggen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
er komen er nog 100.000 uit de Oekraine , die blijven niet in Polen , ze mogen gaan wonen waar ze willen bnnen de EU en hier krijgen ze een uitkering en of goed betaald werkquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als mensen zeggen "We zijn uiteraard niet voor ongecontroleerde immigratie" pas dan op, en vraag ze waar ze de grens dan leggen.
Doorgaans kun je dan lekker genieten van de stilte...
En dat is hun goed recht ook. Praat die mensen anders even een schuldcomplex aan joh. Dat er een tekort aan (koop)woningen is ligt toch echt aan de overheid zelf.quote:Op dit moment wonen er een kleine twee miljoen 60-plussers in een koopwoning.
Op zich is er niks mis met mensen helpen, maar het is gewoon een hele (miljarden) industrie geworden met ditto belangen. Het is gewoon volledig uit de klauwen gelopen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er komen er nog 100.000 uit de Oekraine , die blijven niet in Polen , ze mogen gaan wonen waar ze willen bnnen de EU en hier krijgen ze een uitkering en of goed betaald werk
Zodra ze werken en de kinderen hebben verkering gaan ze nooit meer terug
Je kunt wel als oudere in en recreatie woning gaan wonen en dan 4 weken per jaar op vakantie en inschrijven bij de kinderenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:44 schreef De_Onstopbare het volgende:
[..]
En dat is hun goed recht ook. Praat die mensen anders even een schuldcomplex aan joh. Dat er een tekort aan (koop)woningen is ligt toch echt aan de overheid zelf.
nee het is nog niet uit de klauwen gellopen ,dat komt nogquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Op zich is er niks mis met mensen helpen, maar het is gewoon een hele (miljarden) industrie geworden met ditto belangen. Het is gewoon volledig uit de klauwen gelopen.
En de schaarste loopt alleen maar op en bouwen gaat heel langzaam.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef Bocaj het volgende:
De hypotheekrente stijgt wel... misschien dat, dat wat gaat doen aan de huizenprijs maar ik denk het niet want de schaarste blijft groot!
Dat maakt niets uitquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef Bocaj het volgende:
De hypotheekrente stijgt wel... misschien dat, dat wat gaat doen aan de huizenprijs maar ik denk het niet want de schaarste blijft groot!
Dat verhaal over het braafste jongetje van de klas is gelul. Als Europa de klas is, is Nederland zo ongeveer het slechtste jongetje. Het wordt hoog tijd dat we eindelijk eens een keer iets gaan doen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alsof we op deze pixel op de aardkloot daar enige invloed op hebben.
Gewoon het leven van ons volkje kapot/onleefbaar maken omdat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.
Zolang de grootste vervuilers (qua landen, bedrijven en het grootkapitaal) niet meedoen opzouten met dat onrealistisch en onleefbaar makend idealisme.
Let wel, ik ben voor dit idealisme, maar het moet wel realistisch haalbaar zijn. Zo niet, dan maar naar de kloten met z'n allen, uiteraard op een zo lang mogelijk leefbare manier.
Mijn vader ook niet hoor die gaat echt niet huren om zijn vermogen te zien verdwijnen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja maar daaar zijn de kinderen niet blij mee, dat pa eeen camper gaat kopen en een duur huis gaat hoeren
Begrijp je het wel wanneer meneer Meijer een van die derden blijkt te zijn?quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:49 schreef Slumlord. het volgende:
Ik begrijp niet waarom meneer Meijer niet begrijpt dat de ouderen terecht in hun oude riante woning blijven zitten in plaats van hun zuurverdiende overwaarde/afgeloste hypotheeksom te verbrassen aan de huur om de portemonnee van een derde te spekken.
Nee natuurlijk niet , in zo een klein rotkhokje op 10 hoog met stadsverwarming voor 1000 euro per maandquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mijn vader ook niet hoor die gaat echt niet huren om zijn vermogen te zien verdwijnen.
Ja en nu wonen alle langstlevende ouderen alleen , daarddoor krijg je de toenmende huishoudensverdunningquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Jaren geleden alle bejaarde en verzorgingshuizen afbreken want ouderen moeten langer zelfstandig blijven wonen en nu ouderen uit hun zo goed als afbetaald koopwoning proberen te jagen![]()
![]()
Lezen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat verhaal over het braafste jongetje van de klas is gelul. Als Europa de klas is, is Nederland zo ongeveer het slechtste jongetje. Het wordt hoog tijd dat we eindelijk eens een keer iets gaan doen.
Daar was covid 19 toch voor uitgevondenquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:42 schreef Twiitch het volgende:
We kunnen ook gewoon actief gaan ruimen na het 70ste levensjaar
Nederland kunen geen huizen bouwen want dat kan niet vanwege de stikstof die het bouwen kostquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lezen.
En verder is het jouw mening tegenover mijn mening hierover.
He effe dimmen he , ik ben 69quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:42 schreef Twiitch het volgende:
We kunnen ook gewoon actief gaan ruimen na het 70ste levensjaar
Hypotheekadviseurs, die hebben er belang bij dat jongeren een woning kunnen kopen want zonder koopwoningen geen hypotheekaanvraag. Ouderen zullen door overwaarde vaker geen/weinig hypotheek nodig hebben en het door ervaring zelf kunnen regelen. Beetje een "Wij van WC-eend" dus.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Tering... "ach je hebt toch overwaarde op je huis waarvan je de hypotheek met hangen en wurgen bijna hebt afgelost. Lagere lasten omdat je binnenkort met pensioen gaat, en dus een fixed income hebt, is natuurlijk niet de bedoeling!"
"van Bruggen Adviesgroep"
Laat me raden, die doen ook iets met vastgoed?
De 'jeugd' heeft nu door dat je met huren genaaid wordt, dus de vraag naar huurwoningen moet wel hoog blijven, anders is het zielug voor vastgoedontwikkelaars natuurlijk.
Ja en ik werk nog 25 uur per weekquote:
Welquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:59 schreef Gehrman het volgende:
Boomers houden riante woningen bezet terwijl ze die ruimte niet nodig hebben.
Ze kunnen dus best verplicht wat Oekraïners opvangen.
ja twee vrouwen , heb ik wel plek voorquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:59 schreef Gehrman het volgende:
Ze kunnen dus best verplicht wat Oekraïners opvangen.
tuin hulp dat kost de hele wereld nietquote:Op zaterdag 23 april 2022 14:00 schreef Sorella het volgende:
Wij zijn wel van plan te gaan huren (gelijkvloers) en dan is het de bedoeling om de huur van het pensioen/aow te gaan betalen en de overwaarde lekker opmaken cq spenderen aan zoonlief.
Dit houdt wel in dat ik 2 (of 3) jaar voor mijn aow moet stoppen met werken (pensioen is zo weinig dat dat geen zoden aan de dijk legt) om sociale huur te kunnen krijgen, stop ik niet dan moeten we de vrije sector in wat dus inhoudt dat als 1 van ons overlijdt er een aow wegvalt en diegene de sociale huur in moet op +/- 80jarige leeftijd.
Blijven we in ons koophuis wonen dan moeten er mettertijd (hoogstwaarschijnlijk) aanpassingen aan gedaan worden, huis/tuin onderhoud kan je zelf niet meer dus dat wordt mensen inhuren en me zoon lastig vallen.
Ik denk (weet het wel zekerquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:01 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Hun hypotheek van 700 per maand inwisselen voor een kale huur van 1450 per maand. Alsof ze daar aan gaan beginnen.
ik denk dat de helft hier permanent gaat blijven en terecht, ze vinden een vriend en werk en de kinderen ook , en ik denk dat er nog wel 100.000 na komt uit Polenquote:Op zaterdag 23 april 2022 14:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wel
Achter de coulissen gaan zelfs geruchten om dit te willen gaan verplichten, indien nodig. De woningmarkt kan hierdoor worden ontzien terwijl hier reeds flink aan gewerkt wordt. De oorlog in Oekraïne kan namelijk best een lange adem gaan krijgen.
Nee, niet echt. Het gaat om feiten, niet om meningen. Dat Nederland bij lange na geen braaf jongetje is, is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lezen.
En verder is het jouw mening tegenover mijn mening hierover.
quote:Senioren zijn het probleem van deze wooncrisis
Ouderen die te lang in hun grote gezinswoning blijven wonen zijn volgens gemeenten de belangrijkste oorzaak van de huidige wooncrisis. Dat blijkt uit onderzoek van Omroep Brabant samen met de NOS en de andere regionale omroepen.
Omroep Brabant vroeg alle Brabantse gemeenten wat zij als de belangrijkste oorzaak van het woningentekort zien en wat er nodig is om de woningcrisis op te lossen. Van de 61 gemeenten reageerde meer dan de helft, van grote steden tot kleine dorpen.
Jonge gezinnen
61 procent van de gemeenten geeft aan dat de beperkte doorstroom van ouderen de belangrijkste oorzaak van de wooncrisis is. Omdat senioren te lang in een grote gezinswoning blijven wonen komen deze huizen niet beschikbaar voor jonge gezinnen. Opvallend: de strenge stikstofregels (3 procent) en het moeten huisvesten van statushouders (11 procent) worden veel minder vaak genoemd.
Gemeenten noemen twee redenen waarom ouderen niet kiezen voor een kleinere woning:
-Ze zijn gehecht aan hun gezinswoning en kiezen er liever voor om hier aanpassingen aan te doen, zoals bijvoorbeeld het installeren van een traplift.
-Er zijn geen geschikte, kleinere woningen beschikbaar.
Vooral gezinswoningen
Om de wil om te verhuizen bij ouderen te stimuleren geven veel gemeenten voorlichting. "Onze ervaring is dat senioren uiteindelijk zelf ook wel weg willen. Ze zijn gehecht aan hun huis, maar van een grote woning word je niet per se gelukkig", aldus de gemeente Cranendonck. "De stookkosten zijn hoog, er zit in een trap in, noem maar op."
Om te zorgen dat er aanbod is denken gemeenten na over het bouwen van kleine appartementen, specifiek bedoeld voor ouderen. Dat is hard nodig, zo is in Cranendock 92 procent van al het woningaanbod bedoeld voor gezinnen. In Oss is dat zo'n 77 procent.
In Oss willen ze ook meer aanbod voor senioren. Daarom hopen ze in oktober volgend jaar het eerste Zorgbuurthuis van Nederland te openen.
Moet je niet in Helmond komen, hier wordt echt veel gebouwd. Tegenover ons de afgelopen 10 jaar een complete woonwijk bijgebouwd en die is nog steeds onder ontwikkeling. En ja, schijnbaar willen er veel mensen in Helmond wonen, gezien het aantal nieuwe woningen en als ik zie hoe lang onze zoon al op een woning wacht.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Eerst even goed uitwerken hoe de boeren onteigend gaan worden, daarna is het een koud kunstje om de regelgeving zodanig aan te passen dat dit ook voor 60+ in koopwoningen gaat gelden.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:59 schreef Gehrman het volgende:
Ik zou niet te lang wachten, dit is zeer populair momenteel.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2644197/1/50#p204515266]
Zit wel te mijmeren over het kopen van een woning in een goedkoop land met een aangenaam klimaat om dan daar als een keizer te leven,
goedkoper kopen bestaat nietquote:Op zaterdag 23 april 2022 15:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zou gewoon lekker in mijn afbetaalde woning blijven zitten of goedkoper kopen.
Wat ik in ieder geval niet zal gaan doen is wat ik de 30 jaar ervoor heb Op gebouwd over de balk smijten naar een huurbaas.
Dat gaat jou geen ene zak aan,, ik ga aardappels storten op zolder voor prep reservequote:Op zaterdag 23 april 2022 13:59 schreef Gehrman het volgende:
.
Zelden een domme reactie gelezen. Leegstaande kantoorpanden voor vluchtelingen is iets heel wat anders dan woonhuizen van bejaarden opeisen en weer de markt op gooien voor een lage prijs.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:15 schreef Draak31 het volgende:
Leuk dat ze in hun huizen willen blijven wonen, maar nope. Gelukkig zijn daar inmiddels wetten voor aangenomen die mensen uit deze huizen kunnen zetten en deze huizen weer opnieuw op de markt kunnen brengen tegen lage prijs. Goedschiks is geprobeerd, we gaan het nu anders doen.
Vingertjes in de oortjes, oogjes dicht. Grote knul hoor. De echte wereld draait gelukkig gewoon door. Zwakstroompje. Binnenkort genieten als de eerste gekke ideetjes door de kamer gaan onder het mom van dit kan niet meer zo. <3quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:29 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Neem je pilletje voor je psychose en ga weer slapen.
Wat werken ?? Bouwen ?? Nee dat wil het provincie bestuur nietquote:Op zaterdag 23 april 2022 13:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat verhaal over het braafste jongetje van de klas is gelul.
Als Europa de klas is, is Nederland zo ongeveer het slechtste jongetje.
Het wordt hoog tijd dat we eindelijk eens een keer iets gaan doen.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wat werken ?? Bouwen ?? Nee dat wil het provincie bestuur niet
Dus omdat iemand nu rond de 70-80 is MOET ie maar uit z'n huis? Gewoon omdat het kan? Ohja, goedkope huurwoningen of aanleunwoningen ZAT!quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:28 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja leuk dat jij het allemaal niet leuk vind. Maar dat is wel wat gaat gebeuren. Die oude klote pistolen hebben genoeg vergalt, klote boomers. Economische parasieten zijn het. Je denkt toch niet echt dat die nieuwe wetjes aangenomen zijn voor alleen vluchtelingen en kantoorpanden? Haha. Heerlijk naief. Binnenkort gaan mensen plaats maken, let maar op.
Kleine tijdelijke woningen voor ouderen in een bebost gebied achter Apeldoorn , is heel goed mogelijk en snel te realiseren , dan komen er wel veel grote woningen vrijquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:32 schreef nostra het volgende:
Of je gaat gewoon meer bouwen in plaats van allerlei drang- en dwangconstructies vanuit de overheid opleggen om het door haar zelf gecreëerde probleem iets te mitigeren. Maar gelukkig hebben we daar Hugo voor, dus ik ga er vanuit dat dat gaat lukken, alhoewel het natuurlijk een enorme logistieke operatie is.
Je kan moeilijk iemand dwingen uit zijn/haar eigen huis te vertrekken en zijn/haar vermogen te spenderen aan een huurwoning.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:37 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dus omdat iemand nu rond de 70-80 is MOET ie maar uit z'n huis? Gewoon omdat het kan? Ohja, goedkope huurwoningen of aanleunwoningen ZAT!
Gekkehuis. Politici doen maar wat, want dat is het enige wat je iedere politicus zou kunnen verwijten, als ze niets gedaan zouden hebben. Kaag noemt dat 'leiderschap'. Prima natuurlijk, alleen jammer dat politici geen connectie meer hebben met het praktische leven. Niet zo raar natuurlijk, alle problematiek wordt platgeslagen in wollige edoch minimaal beschrijvende woorden. 'Casus', 'statushouder' etc. En als je je verder alleen met Twitteren en het lezen van lijvige rapporten bezighoudt, dan verlies je wel de connectie met de werkelijkheid.
Welke wetten zijn dat dan precies?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:15 schreef Draak31 het volgende:
Leuk dat ze in hun huizen willen blijven wonen, maar nope. Gelukkig zijn daar inmiddels wetten voor aangenomen die mensen uit deze huizen kunnen zetten en deze huizen weer opnieuw op de markt kunnen brengen tegen lage prijs. Goedschiks is geprobeerd, we gaan het nu anders doen.
Die moeten binnenkort ruimte maken ja, of statushouders in huis nemen. De tijd van ikke, ikke, ikke is voorbij. Leuk dat je denkt dat het jouw huis is, maar de enige parameter die dat waarheid maakt is wetgeving. En die wetgeving is dus zojuist aangepast om de nieuwe aanpak te faciliteren. En dat heeft nog lang geduurd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:37 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dus omdat iemand nu rond de 70-80 is MOET ie maar uit z'n huis? Gewoon omdat het kan? Ohja, goedkope huurwoningen of aanleunwoningen ZAT!
we hebben steeds meer woningen nodig , ieder jaar 100.000 woningen voor de huishoudensverdunningquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:38 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iemand dwingen uit zijn/haar eigen huis te vertrekken en zijn/haar vermogen te spenderen aan een huurwoning.
Dictator Draak31 spreektquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Die moeten binnenkort ruimte maken ja, of statushouders in huis nemen. De tijd van ikke, ikke, ikke is voorbij. Leuk dat je denkt dat het jouw huis is, maar de enige parameter die dat waarheid maakt is wetgeving. En die wetgeving is dus zojuist aangepast om de nieuwe aanpak te faciliteren. En dat heeft nog lang geduurd.
Ja en? Dus kan je iemand dwingen uit zijn/haar huis te gaan en zijn/haar vermogen te spenderen aan de huur?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben steeds meer woningen nodig , ieder jaar 100.000 woningen voor de huishoudensverdunning
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu
Nou ja, het is vooral één groot wespennest van politiek-conflicterende belangen om überhaupt een begin met een substantiële realisatie daarvan te initiëren. En als Hugo nou wel iets heeft laten blijken is het wel dat het een narcistische vent is met een uitermate beperkte politieke gevoelsradar, die ook nog eens een hbo-denkcapaciteit heeft zonder vakinhoudelijke kennis op de portefeuille die hij heeft. Nou, veel succes daarmee.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kleine tijdelijke woningen voor ouderen in een bebost gebied achter Apeldoorn , is heel goed mogelijk en snel te realiseren , dan komen er wel veel grote woningen vrij
Daar zouden ook de nog te arriveren Oekrainers gebuik van kunnen maken tot ze werk hebben
Nee bouwen , tijdelijke prefab woningen zonder heipalenquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ja en? Dus kan je iemand dwingen uit zijn/haar huis te gaan en zijn/haar vermogen te spenderen aan de huur?
Doe nou eens een link naar die wetgeving.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Draak31 het volgende:
Die moeten binnenkort ruimte maken ja, of statushouders in huis nemen. De tijd van ikke, ikke, ikke is voorbij. Leuk dat je denkt dat het jouw huis is, maar de enige parameter die dat waarheid maakt is wetgeving. En die wetgeving is dus zojuist aangepast om de nieuwe aanpak te faciliteren. En dat heeft nog lang geduurd.
En als ze dat niet willen dan doen ze dat toch maar.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Anti_schaap het volgende:
Meeste boomers zijn miljonair. Die kunnen best de laatste 20 jaar van hun leven gaan huren, zodat er huizen vrijkomen voor de jongere generaties.
Als ik 80 was en in een afgeloste villa van 1 mio woonde, zou ik daar lekker niet heen gaan. Wat jij er ook van vindt of bouwt.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee bouwen , tijdelijke prefab woningen zonder heipalen
En hoe gaat de jongere generatie dat dan precies betalen? Of worden de vrijgekomen woningen voor 35% van de maktwaarde verkocht ofzo?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Anti_schaap het volgende:
Meeste boomers zijn miljonair. Die kunnen best de laatste 20 jaar van hun leven gaan huren, zodat er huizen vrijkomen voor de jongere generaties.
Ja, normaal gesproken zou dat moeilijk moeten zijn (en dat is het nu nog steeds), maar als er vage proefballonnetjes worden opgelaten om dit wel mogelijk te maken... Daar gaat dit hele topic toch over??? Nieuwe wet: Koophuis? Geen AOWquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:38 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iemand dwingen uit zijn/haar eigen huis te vertrekken en zijn/haar vermogen te spenderen aan een huurwoning.
Duidelijk je pilletje nog niet genomen. Doe dat 'ns.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:42 schreef Draak31 het volgende:
[..]
En als ze dat niet willen dan doen ze dat toch maar.Lichamelijk zijn ze ook zwak dus in opstand komen zit er niet meer bij haha.
Oh, ff m'n pa inlichten dat ie stinkend rijk is (basisschool leraar van '72 -'88, daarna kaderfunctie bij sportorganisatie).quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef Anti_schaap het volgende:
Prima, dan game ik wel via de cloud. Dit is een nieuwe wereld, wen er maar aan.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:49 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als ze jouw XBOX / PS4/5 afpakken?
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:49 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als ze jouw XBOX / PS4/5 afpakken?
Waar moeten we precies aan "wennen" dan?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:51 schreef Draak31 het volgende:
Dit is een nieuwe wereld, wen er maar aan.
Ga jij maar in de Cloud wonen. Volgens mij heeft de wereld niet zoveel aan jou.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:51 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Prima, dan game ik wel via de cloud. Dit is een nieuwe wereld, wen er maar aan.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:54 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ga jij maar in de Cloud wonen. Volgens mij heeft de wereld niet zoveel aan jou.
Ventje toch.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:54 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ga jij maar in de Cloud wonen. Volgens mij heeft de wereld niet zoveel aan jou.
.... En als straf een Wii moeten gebruikenquote:
Waar blijft die verwijzing naar mogelijkheden om Boomers uit hun bezitting te gooien?quote:
nee dan weet je niet waar je butler de chauffeur en de tuinman moeten wonen hequote:Op zaterdag 23 april 2022 17:43 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Als ik 80 was en in een afgeloste villa van 1 mio woonde, zou ik daar lekker niet heen gaan. Wat jij er ook van vindt of bouwt.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
need an weet je niet waar je butler de chauffeur en de tuinman moeten wonen he
Ik ben mezelf en geeen kloonquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:02 schreef Slumlord. het volgende:
[..]![]()
Ben jij een kloon van draak31 of zo?
Toch zo'n beetje de essentie van geheel FOK! (geintjuh!)quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:05 schreef -XOR- het volgende:
Ik kan er moeilijk bij dat mensen die zo weinig van de wereld snappen het toch voor elkaar krijgen dat mensen hen serieus nemen.
Als het ouderen zouden zijn die geen kwaad woord hebben gezegd over de ouderen waarmee zij moesten opgroeien, kan men hen misschien toelaten tot de eigen wereld. Want dan zijn het geen discriminerende ouderen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:06 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
[..]
nee dan weet je niet waar je butler de chauffeur en de tuinman moeten wonen he
Maar de meeste mensen hebben al een keer een ton opgesnoept hoor en wonen niet in een villa
Overigens als je alleen woont en je kunt in een kleine prefab woning in de natuur wonen met andere ouderen voor weinig dan ga je wel
Bejaarden? 60 jaar?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:24 schreef Slumlord. het volgende:
Zelden een domme reactie gelezen. Leegstaande kantoorpanden voor vluchtelingen is iets heel wat anders dan woonhuizen van bejaarden opeisen en weer de markt op gooien voor een lage prijs.
Laat het landschap nou eens met rust met je chronische betonfetisjisme.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee bouwen , tijdelijke prefab woningen zonder heipalen
quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat het landschap nou eens met rust met je chronische betonfetisjisme.
woon containers of een recreatieparkquote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn god, wat is dit voor droevenis?
[ afbeelding ]
Funda
_!
Lekker warm (zwart). Gelukkig staan er windmolens om die hutjes af te koelen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Funda
_!
Je kunt de wereld nog simpeler voorstellen, maar niet veel simpeler. Simpele....quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
Landschapsvervuiling.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Funda
_!
Teringquote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Funda
_!
Meer dan 2ton voor een container, whaha. Wat een wereld.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Funda
_!
Dat zetten ze neer op een aardappelveld en betalen 30.000 euro en klaarquote:Op zondag 24 april 2022 09:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Meer dan 2ton voor een container, whaha. Wat een wereld.
eventueel schuurtje moet je zelf bouwenquote:Het huisje heeft een woonoppervlak van 35 m2 (buitenmaten 11.80 x 3,5 meter).
daar wordt leuk aan verdiend door een aantal personen in en om de gemeenteraadquote:Er kan vergunningvrij nog een hele kleine schuur worden gerealiseerd (1 meter achter de voorgevellijn van het huis, op het roodkavel). Of plaats een lage unit (max 1.50 hoogte) aan de voorzijde naast de parkeerplaats.
Huisje,quote:Op zondag 24 april 2022 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zetten ze neer op een aardappelveld en betalen 30.000 euro en klaar
[..]
daar wordt leuk aan verdiend door een aantal personen in en om de gemeenteraad
De eventuele huurder is ook goed de sjaakquote:Op zondag 24 april 2022 09:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Huisje,veredelde schuur, is nog minder dan een caravan.
quote:De wegen worden aangelegd door een VvE van de straat; koper moet lid worden van deze Kavelwegvereniging.
Voor het wegonderhoud van de Pompoenweg wordt een maandelijkse bijdrage berekend van ¤ 25.
Een eerste inleg om de bouwweg aan te leggen is voldaan.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Funda
_!
j e mag het kopen en verhuren aan je kinderen , met recht op hoersubsidiequote:
De zonnepanelen en warmtepomp zijn ook niet goedkoopquote:Op zondag 24 april 2022 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De eventuele huurder is ook goed de sjaak
Tijdelijke verhuur is mogelijk met huursubsidie
De weg er naar toe moeten de kopers zelf aanleggen![]()
![]()
![]()
Ze pleuren gewoon 12 containers in een weiland en vragen 200.000 per stuk
[..]
Na de huurrders zijn nu ook de kopers , openbaar wild waar vrij op geschoten mag worden door vrienden van de overheidquote:Op zondag 24 april 2022 10:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De zonnepanelen en warmtepomp zijn ook niet goedkoop
quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Funda
_!
Dat is een kaal weiland, zo te zien.quote:De plek is prachtig.
https://www.kleinewoningen.nl/quote:De woning is een model van KleineWoningen uit Heerenveen.
Vergeet de banken niet. Die worden nu tijdelijk even geholpen met een hoop duur vastgoed/hypotheken op de balans. Wat zou er gebeuren als die hypotheken over 5 jaar ineens minder waard zijn? (de Overheid voorkomt dit dus door schaarste te creeren, maar vergeet dat straks 30% z'n hypotheek niet kan betalen >> Bankje doet omvallen >> Overheid doet redden >> Burger doet betalenquote:Op zondag 24 april 2022 10:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Na de huurrders zijn nu ook de kopers , openbaar wild waar vrij op geschoten mag worden door vrienden van de overheid
Er is ruimte genoeg. Het gaat om corrupte gemeenteraadsleden die stinkend rijk worden ermee. Dit is nog winstgevender dan die luxe woningen waar ze eerder rijk mee werden.quote:Op zondag 24 april 2022 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dat is een kaal weiland, zo te zien.
[..]
https://www.kleinewoningen.nl/
Op deze manier neemt zo'n container toch ook nauwelijks minder ruimte in dan een straat met traditionele rijtjeshuizen? Een huisje amper groter dan een garagebox, maar dan wel op een veel groter perceel.
[ afbeelding ]
Nee hoor, de overheid heeft het recht fiat geld , de banken het recht op geldcreatie en de rente blijft 0 a 1 %quote:Op zondag 24 april 2022 10:10 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Vergeet de banken niet. Die worden nu tijdelijk even geholpen met een hoop duur vastgoed/hypotheken op de balans. Wat zou er gebeuren als die hypotheken over 5 jaar ineens minder waard zijn? (de Overheid voorkomt dit dus door schaarste te creeren, maar vergeet dat straks 30% z'n hypotheek niet kan betalen >> Bankje doet omvallen >> Overheid doet redden >> Burger doet betalen
Arme banken...
Dat laatste geeft ik je gelijk in. En: Achteraf viel de bankencrisis best mee. Als je je baan behield was dr nix aan de hand.quote:Op zondag 24 april 2022 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee hoor, de overheid heeft het recht fiat geld , de banken het recht op geldcreatie en de rente blijft 0 a 1 %
Het enige probleem voor de overheid is als de markt de lonen niet wil / kan verhogen dan krijg je Stagflatie
Het gevaar van een economische confrontatie met rusland is veel gevaarlijke
Bevolkingsgroei == economische groei, aldus vvd666.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
e dat is ook zoquote:Op zondag 24 april 2022 10:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bevolkingsgroei == economische groei, aldus vvd666.
Degenen die op het juiste moment begonnen zijn met het maken van onnozele youtubefilmpjes voor puisterige pubertjes in ieder geval wel.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe gaat de jongere generatie dat dan precies betalen? Of worden de vrijgekomen woningen voor 35% van de maktwaarde verkocht ofzo?
Of is iedereen tegenwoordig miljonair ofzo?
Ja, daar geloof ik dus helemaal niets van. Lekker je woning delen met anderen, misschien dat een handjevol idealisten dat leuk vindt maar daar houdt het ook wel mee op.quote:Op zondag 24 april 2022 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
Als de overheid maatregelen neemt om de bewoning per woning op te krikken is het woningtekort opgelost
Dat kan door huurders van een sociale huurwoning het recht tegen om een extra bewoner in huis te nemen zonder dat het recht of de hoogte op huursubside of AOW of bijstand wordt aangetast
Dan is de woningnood volgend jaar weg
met je vriend of vriendin of je kind of een gelijk gestemde huisgenootquote:Op zondag 24 april 2022 11:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, daar geloof ik dus helemaal niets van. Lekker je woning delen met anderen, misschien dat een handjevol idealisten dat leuk vindt maar daar houdt het ook wel mee op.
Dat is wel iets anders dan wat je in je vorige post schreef.quote:Op zondag 24 april 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met je vriend of vriendin of je kind
Nu wordt gewild of ongewild het alleen wonen veel te veel gestimuleerd, onbewust , maar toch
zoals het nu gaat dan zijn er nooit genoeg woningen in nederland
Nee ik heb het begrijpelijker verwoord nu en uiteraard levert dat fiancieel voordeel op.quote:Op zondag 24 april 2022 12:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan wat je in je vorige post schreef.
En nee, de toename van eenpersoonshuishoudens is een trend die al tijden aan de gang is en zich nog wel even doorzet. Die mensen gaan heus niet aan samenwonen beginnen puur omdat je dat qua woningmarkt lekkerder uitkomt. Zal ook leuke relaties opleveren, mensen die uit financiele noodzaak op elkaar aangewezen zijn.
Dat is wel een gegeven dat meegenomen wordt bij scheidng en nieuwe relatie,quote:Die mensen gaan heus niet aan samenwonen beginnen puur omdat je dat qua woningmarkt lekkerder uitkomt
ja en op Dorstigquote:Op zondag 24 april 2022 12:21 schreef AchJa het volgende:
@:michaelmoore , even over de TT... Dat "dorstroming" slaat dat op het dorre hout?
Die hebben niet meer dan een zolderkamer nodig...quote:Op zondag 24 april 2022 10:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Degenen die op het juiste moment begonnen zijn met het maken van onnozele youtubefilmpjes voor puisterige pubertjes in ieder geval wel.
Prima tochquote:Op zondag 24 april 2022 12:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die hebben niet meer dan een zolderkamer nodig...
Hoe moet de overheid dat doen dan als bijvoorbeeld provincies dat tegenhouden. Gewoon dwang vanuit Den Haag??quote:Op zondag 24 april 2022 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
e dat is ook zo
werknemers zijn ook consumenten
met de instroom van 100.000 oekrainers gaat het BNP met 1% omhoog
Maar de overheid moet wel serieus gaan woningen bouwen nu
ja we hebben in Nederland kenneljk twee overheden een gekozen en een geregeldquote:Op zondag 24 april 2022 12:26 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hoe moet de overheid dat doen dan als bijvoorbeeld provincies dat tegenhouden. Gewoon dwang vanuit Den Haag??
https://vastgoedactueel.n(...)woningen-frustreert/
Denk dat veel mensen alleen wonen omdat zij in hun jeugdjaren slechts opdringerige mannen hebben kunnen vinden.quote:Op zondag 24 april 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:
Nu wordt gewild of ongewild het alleen wonen veel te veel gestimuleerd, onbewust , maar toch
Inderdaad. Den Haag wijst tegenwoordig naar de gemeentes, want die moeten het beleid uitvoeren naar eigen inzicht, terwijl de gemeentes weer terugwijzen omdat zij het beleid niet maken. Niemand is verantwoordelijk of kan er iets aan veranderen. Ondertussen wordt iedere keer als Den Haag iets uitbesteed aan de gemeentes, het budget daarvoor gehalveerd. En dan zit de provincie er nog tussen, die ook allerlei wetten maakt (voornamelijk over de ruimtelijke ordening) en rechtszaken aanspant tegen gemeentes die het anders doen.quote:Op zondag 24 april 2022 12:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we hebben in Nederland kenneljk twee overheden een gekozen en een geregeld
en de provincies zijn de baas
en de provincies doen alleen tegenwerken om hun macht te laten zien aan de overheid
Bouwen is ook goed voor het BNP.quote:Op zondag 24 april 2022 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
e dat is ook zo
juist hoe meer inwoners hoe beter de economiequote:Op zondag 24 april 2022 12:50 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Bouwen is ook goed voor het BNP.
China doet het al jaren zo.
Met migranten uit Oekraïne is het win win...
Het enige waar je als burger naar zou moeten kijken is het BNP per hoofd van de bevolking. Daarnaast, het groeimodel loopt gewoon tegen een asymptote genaamd Aarde aan.quote:Op zondag 24 april 2022 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
e dat is ook zo
Je kan ook met een vrouw samenwonen of je eigen kindquote:Op zondag 24 april 2022 12:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Denk dat veel mensen alleen wonen omdat zij in hun jeugdjaren slechts opdringerige mannen hebben kunnen vinden.
Dat doen ze wel, maar dan kost een klein perceeltje ruim een ton. Dat intekenen op het bestemmingsplan is veel werkquote:Op zondag 24 april 2022 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
Ambetanren ,moeten over hun schaduw heenspringen en met verguningen afkomen
Architectonisch gezien is het hele concept van 'schoonheid' al pak 'm beet een driekwarthalve eeuw volledig losgelaten. We zitten in een oneindige kubistische nachtmerrie wat dat betreft. Zij het dat het niet verrassend is dat landschapsvervuiling het noodzakelijke bastaardkind moest zijn voortgekomen uit het toch al onzalige huwelijk tussen plat kapitalisme en kortetermijndenken.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Funda
_!
Dan maar stoppen met hoe het nu gaat, he.quote:Op zondag 24 april 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met je vriend of vriendin of je kind of een gelijk gestemde huisgenoot
woningen hebben soms 5 of meer kamers , zoals de mijne bijveoorbeeld
zoals het nu gaat dan zijn er nooit genoeg woningen in nederland
Het gaat mensen om wonen , , met een redelijke ruimte tegen redelijk prijs, het zal iedereen worst zijn de achitectonische schoonheidquote:Op zondag 24 april 2022 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Architectonisch gezien is het hele concept van 'schoonheid' al pak 'm beet een driekwarthalve eeuw volledig losgelaten. We zitten in een oneindige kubistische nachtmerrie wat dat betreft. Zij het dat het niet verrassend is dat landschapsvervuiling het noodzakelijke bastaardkind moest zijn voortgekomen uit het toch al onzalige huwelijk tussen plat kapitalisme en kortetermijndenken.
Goede zij het kortstondige remedie tegen zoveel lelijkheid is af en toe plaatjes uit boeken als 'Brabant in Grootvaders Tijd' of de sepia-tekeningen van Frans Manders tot je nemen. Ik neem aan dat voor elke provincie van Nederland dergelijke medicinale memento's voorradig zijn.
ja er moeten weer bejaardenhuzien gebouwd gaan worden en toestaan dat er meerdere menen in een grote huurwoningen mogen wonen , als huisgenootquote:Op zondag 24 april 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan maar stoppen met hoe het nu gaat, he.
Dat is al jaren duidelijk hoor...quote:Op zondag 24 april 2022 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat mensen om wonen , , met een redelijke ruimte tegen redelijk prijs, het zal iedereen worst zijn de achitectonische schoonheid
Maar tijdelijke huurcontracten dat moet niet mogen
beter om ze te verkopen aan de nieuwe bewoners, maar men moet zonodig sociale huurwoningen bouwen , dus dan maar zo
12 caravan containers in een weiland pleuren voor 200.000 euro en zoek het maar uit
Dat is niet de oorzaak van de woningnoodquote:Op zondag 24 april 2022 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is al jaren duidelijk hoor...
Allereerst eens kappen met binnenhalen van duizenden niet-Nederlanders (inclusief expats en studenten). 18 miljoen inwoners... volstrekt DEBIEL.
quote:De Nederlandse bevolking groeide in 2021 met naar schatting 118 duizend inwoners, tot bijna 17,6 miljoen.
De groei was 50 duizend hoger dan de toename van het aantal inwoners in 2020.
Er kwamen meer immigranten naar Nederland, terwijl minder mensen het land verlieten.4 Jan 2022
ik ben 69 en ik ga nog lang niet doodquote:Op zondag 24 april 2022 15:14 schreef Het_Bokje het volgende:
Kortom: 70+ en je partner is overleden: Het mag Zijne Koninklijke Hardheid behagen u te bevelen dood te gaan.
Termijn: 6 weken na dagtekening van deze brief. Uw woning zal verbeurd verklaard worden
Gr gr, VROM/DELA
Ik zeg toch al, dat door de opdringerige mannen, veel mensen de vrouwen die de moeite waard zijn om van te houden nooit konden vinden. Heb jij jouw leesbril soms verkeerd om op?quote:Op zondag 24 april 2022 13:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je kan ook met een vrouw samenwonen of je eigen kind
nu wordt smen in een woning wonen zwaar finacieel gestraft door de overheid
Op de AOW , op de huursubsidie , op de bijstand
dus krijg je weer een relatie, dan hou je de eigen woonruimte aan , ander is de kans op dakloos of zwaar inleveren qua op woongenot te groot
En rest alleen nog emigeren , mits je AOW hebt
je stoort een goede topic met je geneuzel over boze mannenquote:Op zondag 24 april 2022 15:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zeg toch al, dat door de opdringerige mannen, veel mensen de vrouwen die de moeite waard zijn om van te houden nooit konden vinden. Heb jij jouw leesbril soms verkeerd om op?
Precies. (ik ben 41, zo goed als geen pensioen opgebouwd, geen eigen huis etc.... het interesseert me niet meer. Gewoon werken tot ik dood neer val. Best joh). Ik begrijp echt wel dat er 40+ jaar gewerkt is voor dat pensioen+aflossing van hypotheek. Te gek voor woorden dat mensen hun bezit moeten opgeven voor een Piramidespel. Nederland is niet vol. (ik woon in de Alblasserwaard, 80% weiland, kan daar geen 3% van gebruikt worden? Oh nee, geen bouwmaterialen, hoerenstikstof etc.)quote:Op zondag 24 april 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben 69 en ik ga nog lang niet dood
mijn moeder werd 96 en dat lijkt me ook wel wat en ik woon alleen in een 6 kamer eengezinswoning met een mooie tuin en een goed ABP eindloonstelsel Pensioen incl voorwaardelijk pensioen en extra pensioen
Overvol. Wonen betekent meer dan xm2/per burger. Je hebt huizen, wegen, voedsel, grondstoffen, politie, zorg, onderwijs, vervoersmiddelen, sociale cohesie, leefruimte, natuur, etc nodig.quote:
Daarom ook geen bestaande agglomeraties uitbreiden. Nieuwe bouwen op landbouwgebied. En dat hoeft echt niet te betekenen dat álle boeren weg moeten. (we moeten ook eten toch?) Maar: Dit gaat zoveel weerstand/regels creeren, dat t uiteindelijk toch niet gebeurt. Misschien ben ik biased, omdat ik net 2 uur door de polder heb gefietst (non-elektro, non-wielrukker-tenue)quote:Op zondag 24 april 2022 16:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Overvol. Wonen betekent meer dan xm2/per burger. De gehele infrastructuur, onderwijs, zorg, etc, loopt allemaal vast.
sjerrrie bedet is zwaar gestoord en moet opgenomen worden , en snel voor ie net als Breivik gaat doenquote:Op zondag 24 april 2022 16:44 schreef Resistwemuch het volgende:
You will own nothing and be happy.
Ga je nogsteeds hard tegen "thery bedet" in michaelmoore?
Ik wil een verdieping bij je hurenquote:Op zondag 24 april 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben 69 en ik ga nog lang niet dood
mijn moeder werd 96 en dat lijkt me ook wel wat en ik woon alleen in een 6 kamer eengezinswoning met een mooie tuin en een goed ABP eindloonstelsel Pensioen incl voorwaardelijk pensioen en extra pensioen
Voorbeeldje:quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:07 schreef monkyyy het volgende:
Duidelijk, jij bent ook iemand waarvan mensen nooit houden kunnen.quote:Op zondag 24 april 2022 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je stoort een goede topic met je geneuzel over boze mannen
Je kan er ook zo naar kijken:quote:Op zondag 24 april 2022 18:28 schreef Niz het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
1982 woning kopen ad 99.000.
Dat was toen 6 maal een modaal jaarinkomen ad 16.500,- zie: http://modaal-inkomen.nl/modaal-inkomen
hypotheekrente stel 9 % is dus 99.000 x 0.09 = 8.910 rente per jaar x 30 jaar = 267.300 rente
99.000 huis + 267.300 rente is 366.300 euro betaald na 30 jaar
2022 woning kopen ad 222.000
Dat is 6 maal het huidige modaal jaarinkomen ad 37.000
hypotheekrente stel 2 % is dus 222.000 x 0.02 = 4.440 rente per jaar x 30 jaar = 133.200 rente
222.000 huis + 133.200 rente is 355.200 euro betaald na 30 jaar.
Waar moeten die boomers nu precies medelijden mee hebben?
Tekst uit jouw eigen post waar ik op reageerde:quote:Op zondag 24 april 2022 18:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je kan er ook zo naar kijken:
De gemiddelde verkoopprijs van een woning in 1995 (verder gaat de data van het CBS niet) was ¤93.750
De gemiddelde verkoopprijs van een woning in 2021 was ¤386.714
In 1995 moest je 4,2x een modaal salaris voor een gemiddeld huis betalen.
In 2021 moest je 10,6x een modaal salaris voor een gemiddeld huis betalen.
Waar heb jij de getallen voor huizenprijzen vandaan want van 1982 kan ik de cijfers niet vinden.
60 vierkante meter kaal voor 1000 euro is een koopjequote:Op zaterdag 23 april 2022 12:01 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Hun hypotheek van 700 per maand inwisselen voor een kale huur van 1450 per maand. Alsof ze daar aan gaan beginnen.
Er moeten maximumbedragen voor huurprijzen komen gebaseerd op enkele parameters (vierkante meter, buurt, isolatie etc). Het is schandalig dat je voor een huurhuis van 60 vierkante meter meer dan 1000 euro kaal per maand moet betalen. Als Hugo dat treurige beetje wat nog over is van zijn carriere wilt redden zou hij eens met een dergelijk plan moeten komen.
En het corrupte bouwsysteem en grondspeculatie waardoor niet de juiste huizen worden gebouwd en veel te duur zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:51 schreef Confetti het volgende:
Nee., er moet gewoon gebouwd gaan worden en de regering moet de huishoudensverdunning tegengaan end euitstroom uit de woningmarkt weer herstellen door weer bejaardenhuizen te bouwenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:01 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Er moeten maximumbedragen voor huurprijzen komen gebaseerd op enkele parameters (vierkante meter, buurt, isolatie etc). Het is schandalig dat je voor een huurhuis van 60 vierkante meter meer dan 1000 euro kaal per maand moet betalen. Als Hugo dat treurige beetje wat nog over is van zijn carriere wilt redden zou hij eens met een dergelijk plan moeten komen.
Dat roep ik al zo lang. Bejaardenhuizen terug, naast de verzorgings- en verpleegtehuizen. Geef mensen de keuze of ze liever in een bejaardenhuis wonen, eventueel aanleunwoning, of liever nog zelfstandig.quote:Op maandag 25 april 2022 00:45 schreef michaelmoore het volgende:
Het is gelul dat alleenwonende ouderen in hun hok willen blijven wonen tot ze in eenzaaamheid sterven
Daarnaaast moet als tijdelijke maatregel het wonen in recreatiewoningen toegestaan worden tot 2030
Sjerrie Bidet zou met zijn 'plannen' de woningcrisis alleen maar verergeren en dat terwijl hij duizenden mensen het land uit zou trappen.quote:Op zondag 24 april 2022 16:44 schreef Resistwemuch het volgende:
You will own nothing and be happy.
Ga je nogsteeds hard tegen "thery bedet" in michaelmoore?
Jij hebt de mensen in Latium gesproken over dat zij een prachtige toekomst voor de kinderen wilden?quote:Op maandag 25 april 2022 11:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Alsof het die boomers wta kan rotten
De eerste generatie die het voor de latere slechter willen dan daarvoor
Als seniour huur ik nog liever een tuinman paar keer per jaar en een schoonmaak(st)er.quote:Op maandag 25 april 2022 12:41 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moest keihard lachen toen ik dit artikel las.
Stel je bent 60 en je woont in een dikke 2 onder 1 kap die je in 1985 voor een appel en een ei hebt gekocht. Inmiddels zit er 3 ton overwaarde op de woning (als het al niet meer is), en je hypotheek is afbetaald dus je hebt zeer lage maandlasten. Je hebt inmiddels wel moeite de grote tuin te ondrhouden en het duurt even voordat je de trap op bent.
Waaro zou je dan in vredesnaam in een peperduur seniorenflatje gaan wonen en dit HUREN voor enorme maandlasten?![]()
![]()
Dat zou je alleen doen als je echt niet meer in je woning kan blijven vanwege ziekte.
Een betere oplossing is: meer sociale huur bouwen, ook voor senioren.
Wat je dan eventueel doet is je woning verkopen en besluit iets te kopen wat gelijkvloers is. Maar iets gaan huren voor 1500 euro per maand doe je natuurlijk niet.quote:Op maandag 25 april 2022 12:41 schreef sirdanilot het volgende:
Stel je bent 60 en je woont in een dikke 2 onder 1 kap die je in 1985 voor een appel en een ei hebt gekocht. Inmiddels zit er 3 ton overwaarde op de woning (als het al niet meer is), en je hypotheek is afbetaald dus je hebt zeer lage maandlasten. Je hebt inmiddels wel moeite de grote tuin te ondrhouden en het duurt even voordat je de trap op bent.
Waaro zou je dan in vredesnaam in een peperduur seniorenflatje gaan wonen en dit HUREN voor enorme maandlasten?![]()
![]()
Dat zou je alleen doen als je echt niet meer in je woning kan blijven vanwege ziekte.
Boomers houden er niet eens van als hun broer en zoon meer dan hen verdienen.quote:Op maandag 25 april 2022 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt de mensen in Latium gesproken over dat zij een prachtige toekomst voor de kinderen wilden?
Niet mijn punt, Hans.quote:Op maandag 25 april 2022 12:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Boomers houden er niet eens van als hun broer en zoon meer dan hen verdienen.
Heeft Cherry Bidet serieuze, doorgerekende plannen voor de woningmarkt dan?quote:Op maandag 25 april 2022 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sjerrie Bidet zou met zijn 'plannen' de woningcrisis alleen maar verergeren en dat terwijl hij duizenden mensen het land uit zou trappen.
juist tuinman en schoonmaakster voor paar uur kost de wereld nietquote:Op maandag 25 april 2022 12:55 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Als seniour huur ik nog liever een tuinman paar keer per jaar en een schoonmaak(st)er.
Bij bouwen is de enige oplossing.
meer weilanden, voor meer koeien te houden, die meer stront makenquote:Op maandag 25 april 2022 15:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heeft Cherry Bidet serieuze, doorgerekende plannen voor de woningmarkt dan?
En wat houden die in? Ghetto's voor buut'nlanders zeker?
Dat is onzin, de stikstof die kennelijk een probleem is voor woningbouw , ( al zie ik de relatie totaal niet ) ,quote:Op maandag 25 april 2022 17:20 schreef Mylene het volgende:
Beter zou zijn om Tata Steel te laten sluiten en Schiphol naar zee verhuizen.
Dat zijn grotere vervuilers dan boerderijen. Al kunnen er daar natuurlijk ook een paar van dicht.
Er is genoeg ruimte om woningen te bouwen, maar van de leidinggevenden van de wereld mogen arme mensen niet voor zichzelf een woning bouwen op een plek die vrij is. De leidinggevenden van de wereld zijn dus het probleem van arme mensen, want die bestelen met een gelijkgestemde meerderheid de arme mensen.quote:Op maandag 25 april 2022 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word een beetje moe van dit soort lapmiddeltjes. Er zijn teveel mensen, te weinig woningen en die trend is er al jaren en zet zich al jaren voort.
Dit is niet eens meer af te schuiven op "VVD beleid" hoor. Hebzucht van consumenten, waardeloos stemgedrag van said consumenten, politiek dat blijkbaar in my little ponyland debatteerde over dit soort zaken. Een puinzooi is het.
quote:Op zondag 24 april 2022 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sjerrrie bedet is zwaar gestoord en moet opgenomen worden , en snel voor ie net als Breivik gaat doen
Het zou goed zijn als ie met het geld dat ie van Poetin ontvangt ,, stopt met het kopen van cocaine
Dat is ook het hele issue, misschien is een huurwoning veel geschikter als hun huidige huis om oud in te worden.quote:Op maandag 25 april 2022 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ah open einde financiering dus, betalen van je huur met X bedrag dat je overhoudt na verkoop woning. moet je niet te oud worden.
Kortom, een hele gammele manier van problemen "oplossen".quote:Op maandag 25 april 2022 18:17 schreef descon het volgende:
[..]
Dat is ook het hele issue, misschien is een huurwoning veel geschikter als hun huidige huis om oud in te worden.
Alleen je weet niet hoe oud je word..dus als je 85 bent en je bent door je overwaarde heen...heb je een probleem. Extra gaan werken op die leeftijd is geen optie.
Het meest geschikte huis om oud te worden is het bejaardenhuisquote:Op maandag 25 april 2022 18:17 schreef descon het volgende:
[..]
Dat is ook het hele issue, misschien is een huurwoning veel geschikter als hun huidige huis om oud in te worden.
Met de kans dat kinderen of anderen je van je spaarcenten af helpen en je het huurhuis niet meer kan betalen en op straat komt te staan op je oude dagquote:Op maandag 25 april 2022 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kortom, een hele gammele manier van problemen "oplossen".
Vaak moet het echt flink fout gaan voordat er maatregelen getroffen worden.quote:Op maandag 25 april 2022 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word een beetje moe van dit soort lapmiddeltjes. Er zijn teveel mensen, te weinig woningen en die trend is er al jaren en zet zich al jaren voort.
Dit is niet eens meer af te schuiven op "VVD beleid" hoor. Hebzucht van consumenten, waardeloos stemgedrag van said consumenten, politiek dat blijkbaar in my little ponyland debatteerde over dit soort zaken. Een puinzooi is het.
Die kant gaan we hard op. Er komt een punt dat het zooitje helemaal vastloopt.quote:Op maandag 25 april 2022 19:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vaak moet het echt flink fout gaan voordat er maatregelen getroffen worden.
Dat is de tactieck van de VVD overheidquote:Op maandag 25 april 2022 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die kant gaan we hard op. Er komt een punt dat het zooitje helemaal vastloopt.
Het voorname probleem bij dit type huisvestingprobleem is dat je kans hebt dat de middenklasse vertrekt. De onderklasse heeft niet zoveel mogelijkheden en de elite kan altijd een huis voor zichzelf en de kinderen kopen.quote:Op maandag 25 april 2022 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die kant gaan we hard op. Er komt een punt dat het zooitje helemaal vastloopt.
Ik aanvankelijk ook maar bij nader inzien is het om te huilen. Een financiele dienstverlener die zich als serieus en betrouwbaar profileert en die met dit soort onzin komt. En dan een grote landelijke krant die het nog allemaal klakkeloos opschrijft ook.quote:Op maandag 25 april 2022 12:41 schreef sirdanilot het volgende:
![]()
Als de overheid de huishioudensverdunning tegen gaat is het probleem van de woningmnood opgelostquote:Op maandag 25 april 2022 21:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik aanvankelijk ook maar bij nader inzien is het om te huilen. Een financiele dienstverlener die zich als serieus en betrouwbaar profileert en die met dit soort onzin komt. En dan een grote landelijke krant die het nog allemaal klakkeloos opschrijft ook.
Je grotendeels afgeloste huis wegdoen om van de overwaarde duur te gaan huren is maar voor heel weinig mensen een aantrekkelijke deal.
Stel je voor dat je spaarpot eerder dood is dan jezelf, dan kun je je oude dag ook nog in armoe doorbrengen.
4. Huizen bijbouwen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als de overheid de huishioudensverdunning tegen gaat is het probleem van de woningmnood opgelost
Dat kjan door de uitstroom uit de woningmarkt te gherstellen,
! bejaardenhuizen voor 60 + rmet kantine en keuken
2 recreatie woningen tijdelijk ( 20 jaar ) als woning te bestempelen
3 Huisgenoot voor huurders van de sociale huurwoningen toe te staan zonder korting op huurzubsidie of AOW
Dit is iets wat ik waarschijnlijk wel ga doen, ik heb in 2003 een woning gekocht met een hypotheek van 170K, deze heb ik over 10 jaar afgelost, dan ben ik 59, ik heb daarnaast een klein pensioen en wat investeringen, ik overweeg om dan lekker goedkoop in een zonnig land te gaan wonen, hoeft van mij niet zo luxe te zijn, daarnaast nog 2 dagen in de week beetje op afstand werken.quote:Op maandag 25 april 2022 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ah open einde financiering dus, betalen van je huur met X bedrag dat je overhoudt na verkoop woning. moet je niet te oud worden.
Dat wordt wel gedaan maar de huishoudensvergunning die kun je niet bijbouwenquote:
er is voldoende prefab capaciteit beschikbaar , maar bij bouwen is niet DE oplossingquote:Op dinsdag 26 april 2022 16:49 schreef raptorix het volgende:
Overigens kun je nog zoveel plannen hebben, zelfs als het geld er was, er zijn vrijwel geen vaklieden beschikbaar, daarnaast ook nog eens lastig dat bouwmaterialen op dit moment enorm duur en schaars zijn. Kortom de komende 5 jaar verwacht ik echt geen schokkende aantallen.
Voor prefab heb je ook bouwmaterialen nodig die er niet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is voldoende prefab capaciteit beschikbaar ,
nou zalwel meevallenquote:Op dinsdag 26 april 2022 17:22 schreef machtpen het volgende:
[..]
Voor prefab heb je ook bouwmaterialen nodig die er niet voldoende zijn.
meer weilanden, ik zeg doen. Hoe meer hoe beter.quote:Op maandag 25 april 2022 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
meer weilanden, voor meer koeien te houden, die meer stront maken
hoe meer subsidie stront hoe beter in ons mooie landquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
meer weilanden, ik zeg doen. Hoe meer hoe beter.
maakt niet uit, als er maar meer weiland en minder beton komt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe meer subsidie stront hoe beter
Dat is jouw mening dat dat de oorzaak is. Voor de rest van nederland is er een woningtekort.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou zalwel meevallen
De ooraak van woningnood is niet het gebrek aan woningen maar de huishioudensverdunning.
Dat klopt,quote:Op dinsdag 26 april 2022 22:01 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dat dat de oorzaak is. Voor de rest van nederland is er een woningtekort.
maar veel minder stront koeien danquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
maakt niet uit, als er maar meer weiland en minder beton komt.
Dat kan nietquote:
Allerbelangrijkste factor in deze.quote:
Dat kan niet populistquote:
Die blijven welkom en doppen over het algemeen hun eigen boontjes. Geeft wel druk op de huizenmarkt maar ze dragen verder wel bijquote:Op woensdag 27 april 2022 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan niet
expats en EU burgers hebben vrij toegang
Voor oorlogsvluchtelingen hebben we altijd ruimte zolang ze primair tevereden kunnen zijn met veiligheid, bed, bad en brood.quote:Oekrainers nu ook en daar komen er nog heel veel meer van
Als mede oorzaak zal niemeand dat ontkennen maar dat is een gegeven als gevolg van de sociale en demografische ontwikkelingen die al 50 jaar aan de gang zijn. Die ga je niet meer keren.quote:Overigens is dat niet de oorzaak van het woning tekort
Dat is de huishoudensverdunning
Maar een kwart van de Nederlandse verblijfsaanvragen is asiel waarvan maar 20% wordt ingewilligdquote:Op woensdag 27 april 2022 15:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die blijven welkom en doppen over het algemeen hun eigen boontjes. Geeft wel druk op de huizenmarkt maar ze dragen verder wel bij
[..]
Voor oorlogsvluchtelingen hebben we altijd ruimte zolang ze primair tevereden kunnen zijn met veiligheid, bed, bad en brood.
Tegen de tijd dat er eisen gesteld worden denk ik dat het in het vaderland niet meer zo onveilig is en dan kunnnen ze weer terug.
[..]
Als mede oorzaak zal niemeand dat ontkennen maar dat is een gegeven als gevolg van de sociale en demografische ontwikkelingen die al 50 jaar aan de gang zijn. Die ga je niet meer keren.
Dat kun je wel kerenquote:Op woensdag 27 april 2022 15:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als mede oorzaak zal niemand dat ontkennen maar dat is een gegeven als gevolg van de sociale en demografische ontwikkelingen die al 50 jaar aan de gang zijn.
Die ga je niet meer keren.
Kale heide is nu juist de natuur waar we miljarden voorover hebben om die grond arm en schaal te houden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 23:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, natuurgebieden die niet bestaan uit kale heide of bomen in een grid!
kleine senioren koopwoningen met een tuintje van 200.000 euro per stuk in een hofjequote:Op zaterdag 23 april 2022 11:54 schreef Montagui het volgende:
Dat wordt gezien als het natuurlijke landschap, maar dat is het pas sinds we het moeras droog hebben gelegd en alle turf hebben gestoken en verbrand. Rivierdelta.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kale heide is nu juist de natuur waar we miljarden voorover hebben om die grond arm en schaal te houden.
100 jaar gelden wilde daar niemand wonen of werken, nu is het kenneljk het rijkste bezit van Nederland en mag er 25 miljard aan besteed worden om de heide te beschermen tegen bemesting
Ik ben erg achter in de vijftig, dus verdraaid dicht bij jouw 60+ doelgroep. Maar ik pieker er niet over om zo te gaan wonen. Heb al het noodzakelijke op de begane grond dus als de kinderen definitief de deur uit zijn kan boven de boel dicht.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kleine senioren koopwoningen met een tuintje van 200.000 euro per stuk in een hofje
, geen bovenverdieping dus kan heel goedkoop gebouwd worden ,
pre fab , dus geen last van stikstof
4 wanden , 2 tussenmuren, 6 deuren kan toch nie zo moeilijk zijn
of lage huur , bij overlijden weer afbreken
Een van michaelmoore z'n stokpaardjes is dat alle "ouderen" graag bij elkaar in een soort semi-begeleide commune-achtige woonvorm zouden willen wonen. Je kunt er op in gaan, maar in z'n volgende topic over wonen draait ie hetzelfde riedeltje gewoon weer af dus echt zinvol is dat niet.quote:Op woensdag 27 april 2022 21:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben erg achter in de vijftig, dus verdraaid dicht bij jouw 60+ doelgroep. Maar ik pieker er niet over om zo te gaan wonen. Heb al het noodzakelijke op de begane grond dus als de kinderen definitief de deur uit zijn kan boven de boel dicht.
Was een strategische keuze toen ik nog in de dertig was met kinderen in de luierers.
Wil zo lang moeglijk wegblijven uit een bejaardenhofje of een woonkazerne met keuken en kantine.
'Ouderen' is ook zo'n vaag begrip.quote:Op woensdag 27 april 2022 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een van michaelmoore z'n stokpaardjes is dat alle "ouderen" graag bij elkaar in een soort semi-begeleide commune-achtige woonvorm zouden willen wonen. Je kunt er op in gaan, maar in z'n volgende topic over wonen draait ie hetzelfde riedeltje gewoon weer af dus echt zinvol is dat niet.
natuurlijk landschap bestaat niet , zeker in nederland niet , alles veranderd voortdurend, al sinds de laatste ijstijd , toen de Amersfoortse kei bij Amersfoort bleef liggen , opgestuwd door bergen pakijsquote:Op woensdag 27 april 2022 21:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat wordt gezien als het natuurlijke landschap, maar dat is het pas sinds we het moeras droog hebben gelegd en alle turf hebben gestoken en verbrand. Rivierdelta.
Dat heb ik nu ook , als je 70 bent dan piep je wel anders, dan is de tuin doen wel veel werkquote:Op woensdag 27 april 2022 21:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben erg achter in de vijftig, dus verdraaid dicht bij jouw 60+ doelgroep. Maar ik pieker er niet over om zo te gaan wonen. Heb al het noodzakelijke op de begane grond dus als de kinderen definitief de deur uit zijn kan boven de boel dicht.
Was een strategische keuze toen ik nog in de dertig was met kinderen in de luierers.
Wil zo lang moglijk wegblijven uit een bejaardenhofje of een woonkazerne met keuken en kantine.
ja zeg 70 +quote:Op woensdag 27 april 2022 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Ouderen' is ook zo'n vaag begrip.
Men zal andere oplossingen moeten verzinnen voor bouwconstructies.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Natura 2000 gebieden zijn postzegeltjes die zijn aangewezen en aangelegdquote:Op donderdag 28 april 2022 13:52 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Men zal andere oplossingen moeten verzinnen voor bouwconstructies.
Misschien ondergronds om de Natura 2000 gebieden waar die stikstofproblematiek voor is verzonnen, te kunnen omzeilen.
Maar gelden wel als hoeksteen voor de stikstofproblematiek.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Natura 2000 gebieden zijn postzegeltjes die zijn aangewezen en aangelegd
Het gaat niet om de inhoud. Ook al staat er alleen een composthoop als broedplaats voor ratelslangen op een leeg grasveld - het is aangewezen als natuurgebied. De vraag luidt dus; wat kan er gedaan worden om de aanduiding 'natuurgebied' te kunnen omzeilen?quote:De meeste Natura 2000 gebieden als loofbossen hebben geen enkele last van bovenmatige meststof stikstof , alleen de heide velden daar groeit soms gras en braam struiken
Kleine natuurgbieden opheffenquote:Op donderdag 28 april 2022 17:24 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Maar gelden wel als hoeksteen voor de stikstofproblematiek.
[..]
Het gaat niet om de inhoud. Ook al staat er alleen een composthoop als broedplaats voor ratelslangen op een leeg grasveld - het is aangewezen als natuurgebied. De vraag luidt dus; wat kan er gedaan worden om de aanduiding 'natuurgebied' te kunnen omzeilen?
Twee dingen:
- je walst het natuurgebied plat waarbij je acties nadien onderhevig zijn aan allerlei voor jou nadelig uitpakkende consequenties; of
- je leest tussen de regels door en ontdekt de mogelijkheden voor bouwconstructies die wél voldoen aan de gestelde criteria.
Je kunt de overheid niet beïnvloeden naar wat voor jou het meest voor de hand liggende is.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kleine natuurgbieden opheffen
Kleiner dan 1 hectare is geen gebied en kan verplaatst worden of opgeheven
prefab bopuiwenquote:Op donderdag 28 april 2022 17:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je kunt de overheid niet beïnvloeden naar wat voor jou het meest voor de hand liggende is.
Zij buigt niet voor jouw input.
Wat je wel kunt doen is de boekwerken over de Natura 2000 gebieden en de stikstofreductie nalezen en ontdekken waar de mazen liggen zodat toekomstige bouwconstructies geen last hebben van de regels die voor de stikstofproblematiek en de Natura 2000 gebieden gelden.
Volgens de overheid wel.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prefab bopuiwen
alhoewel woningbouw helemaal niets met stikstof te maken heeft
Verander recreatiegebied in bouwkavels en je snapt het plan van de overheid.quote:Verder strontboeren hun melksubsdie afpakken en uuitkopen en hun gebied omzetten in recreatiegebied
Nee dat geloof ik niet, er is noemand gebaat om meer woningen te bouwen dan nodigquote:Op donderdag 28 april 2022 17:41 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Verander recreatiegebied in bouwkavels en je snapt het plan van de overheid.
quote:Op donderdag 28 april 2022 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat geloof ik niet, er is noemand gebaat om meer woningen te bouwen dan nodig
overigens kan de woningnood ook aangepakt worden door de huishoudensverdunning tegen te gaan
Maar ik vond wel dat we Nederland anders mnoeten indelen , veel meer recreatie langs de rivieren , ook gezien de klimaatopwarming , meer natuur en minder stront
25 % minder weiland , en dat omzetten in mooie dorpjes en recreatie
er is een stikstof probleem omdat de boeren teveel stront over Nederland uit kiepen , doordat de koeien nu 2 keer zoveel melk geven als vroege en ook 2 keer zoveel strontquote:Op donderdag 28 april 2022 17:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]waarom is er stikstofproblematiek? Omdat de overheid wederom de boeren overal de schuld van willen geven.
Nee. Er is een stikstofprobleem omdat de overheid zegt dat er een stikstofprobleem is.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is een stikstof probleem omdat de boeren teveel stront over Nederland uit kiepen , doordat de koeien nu 2 keer zoveel melk geven als vroege en ook 2 keer zoveel stront
Daar is de huidige marktwerking schuldig aan, niet de boeren.quote:Niets tegen boeren maar er zijn veel t eveel koeien en ook veel t eveel stikstof stront
kloptquote:Op donderdag 28 april 2022 17:59 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee. Er is een stikstofprobleem omdat de overheid zegt dat er een stikstofprobleem is.
Niet de boeren.
Niet de burger.
Niet de EU.
Niet de VS.
Niet de internationale gemeenschap.
Maar de Nederlandse overheid.
[..]
Daar is de huidige marktwerking melksubsidie schuldig aan, niet de boeren. en het verdwijnen van de melkquotaquote:Daar is de huidige marktwerking schuldig aan, niet de boeren.
Recreatie is de doodsteek voor elk natuurgebied.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prefab bopuiwen
alhoewel woningbouw helemaal niets met stikstof te maken heeft
Verder strontboeren hun melksubsdie afpakken en uuitkopen en hun gebied omzetten in recreatiegebied
er is veel natuur en recreatie samen en er zijn diverse soorten van natuurquote:Op donderdag 28 april 2022 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Recreatie is de doodsteek voor elk natuurgebied.
Dan nog liever lege weilandenquote:Op donderdag 28 april 2022 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is veel natuur en recreatie samen en er zijn diverse soorten van natuur
Natuur in nederland is er voor de mens , de mens mag niet onderdanig zijn aan de Natuur in Nederland, voorzover er sprake is van oorspronkelijke natuur in nederland
Op de Veluwe is heel veel natuur en ook heel veel recreatie en ook woningbouw
maar goed we dwalen af van het topicquote:Op donderdag 28 april 2022 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan nog liever lege weilanden
nee hoor; gewoon kappen met bouwen, immigratie, kinderen op hun 18e 'een eigen woning gunnen'-idee en minder scheiden. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 april 2022 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar goed we dwalen af van het topic
Dan moet je in Rusland gaan wonen, daar kun je vrijheden naar believen inperkenquote:Op donderdag 28 april 2022 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee hoor; gewoon kappen met bouwen, immigratie, kinderen op hun 18e 'een eigen woning gunnen'-idee en minder scheiden. Bijvoorbeeld.
Het landschap verkloten is geen vrijheid, het is het verkloten van het landschap.quote:Op donderdag 28 april 2022 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet je in Rusland gaan wonen, daar kun je vrijheden naar believen inperken
quote:Op maandag 2 mei 2022 08:37 schreef laforest het volgende:
Ik vind het plan best goed zolang het niet gedwongen is.
Als er weer meer panden op de markt komen dan kun je die gauw opkopen en verhuren.
Hahahahahhahaahhahahaquote:Op maandag 2 mei 2022 08:37 schreef laforest het volgende:
Ik vind het plan best goed zolang het niet gedwongen is.
Als er weer meer panden op de markt komen dan kun je die gauw opkopen en verhuren.
18-jarigen kunnen alleen op kamers. Mits ze geld toekrijgen want jeugdloonquote:Op donderdag 28 april 2022 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee hoor; gewoon kappen met bouwen, immigratie, kinderen op hun 18e 'een eigen woning gunnen'-idee en minder scheiden. Bijvoorbeeld.
Wanneer komt er eigenlijk een einde aan deze strategie zolang je groei blijft aanjagen?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
25 % minder weiland , en dat omzetten in mooie dorpjes en recreatie
Tenzij papa een appartement voor ze koopt, wat ze van hem huren met huurtoeslag.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:43 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
18-jarigen kunnen alleen op kamers. Mits ze geld toekrijgen want jeugdloon
quote:Op maandag 2 mei 2022 12:56 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoor steeds meer geluiden dat we mensen met twee of meer huizen en/of kantoorpanden aan moeten pakken. Een positieve ontwikkeling.
quote:Op maandag 2 mei 2022 12:56 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoor steeds meer geluiden dat we mensen met twee of meer huizen en/of kantoorpanden aan moeten pakken. Een positieve ontwikkeling.
Klopt veel studenten wonen zo in Utrecht en Rotterdamquote:Op maandag 2 mei 2022 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij papa een appartement voor ze koopt, wat ze van hem huren met huurtoeslag.
Lang niet iedereen kan dat, maar het is wel de goedkoopste manier.
Dat dacht ik niet, communistje. Je blijft van mijn panden af.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:14 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Onteigenen en versplinteren en verhuren tegen betaalbare prijzen.
Die tijd is binnenkort voorbij.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat dacht ik niet, communistje. Je blijft van mijn panden af.
Men mag bij mij huren.
Dat doe ik al, in Griekenland en Spanje (niet parasiteren lol, wonen).quote:Op maandag 2 mei 2022 13:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Die tijd is binnenkort voorbij.Lang leven de EU. En terecht, parasiteren doe je maar in Mallorca.
quote:Op maandag 2 mei 2022 13:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Die tijd is binnenkort voorbij.Lang leven de EU. En terecht, parasiteren doe je maar in Mallorca.
Wees er trots op, uitbuiter.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat dacht ik niet, communistje. Je blijft van mijn panden af.
Men mag bij mij huren.
Verhuren is uitbuiten?quote:
Je prijzen zullen ongetwijfeld 'marktconform' zijnquote:
Ik wil er niet op achteruit gaan, dus ik verdien er wel wat aan. Echter, ik buit niemand uit.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je prijzen zullen ongetwijfeld 'marktconform' zijn![]()
Griekenland kost ook wat
Dat roepen weldenkende mensen al eeuwen, dat iedereen met twee of meer huizen en/of kantoorpanden in bezit aangepakt moeten te worden, omdat die niet toestaan dat normale mensen zichzelf bedienen.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:56 schreef Draak31 het volgende:
Waar hoor je dat dan? Heb jij daar een bron van?quote:Op maandag 2 mei 2022 12:56 schreef Draak31 het volgende:
Studenten op kamers in binnensteden zijn niet het probleem. Universiteiten die maar willen doorgroeien en de hele wereld hierheen lokken wel.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoezo het automatisme dat studenten een eigen woonruimte MOETEN hebben? Als je vlakbij de uni woont, blijf je lekker thuis. Zo niet? Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken. Kunnen een hoop studenten ook overbruggen met het OV elke dag.
Is zo simpel.
Scheelt ook verpaupering van de binnensteden en de handel en wandel van louche pandjesbazen wordt eveneens een halt toegeroepen.
Hier heb je wel volledig een punt.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken.
Als jij vind dat mensen de ellende zijn, geef het goede voorbeeld en maak een lange wandeling van een korte pierquote:Op donderdag 28 april 2022 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het landschap verkloten is geen vrijheid, het is het verkloten van het landschap.
een land verandert altijd naar behoeftequote:Op maandag 2 mei 2022 12:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer komt er eigenlijk een einde aan deze strategie zolang je groei blijft aanjagen?
Ik vraag eigenlijk gewoon wanneer je stopt met het importeren van een probleem.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:07 schreef michaelmoore het volgende:
een land verandert altijd naar behoefte
Je kunt ook vregan, wanneer stopt de aarde met draaien
Typisch het VVD geluid hiero. De markt zodanig verkrachten om vervolgens te roepen waarom mensen er uberhaupt recht op moeten hebben.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoezo het automatisme dat studenten een eigen woonruimte MOETEN hebben? Als je vlakbij de uni woont, blijf je lekker thuis. Zo niet? Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken. Kunnen een hoop studenten ook overbruggen met het OV elke dag.
Is zo simpel.
Scheelt ook verpaupering van de binnensteden en de handel en wandel van louche pandjesbazen wordt eveneens een halt toegeroepen.
Lekker 3 uur reizen voor 2 uur college in de ochtend en als je pech hebt in de avond weer.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zo niet? Kennelijk geldt voor werkzoekenden dat ze max. 1.5 uur van thuis werk dienen te zoeken. Kunnen een hoop studenten ook overbruggen met het OV elke dag.
importeren van immigraten bedoel je ??quote:Op maandag 2 mei 2022 16:08 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vraag eigenlijk gewoon wanneer je stopt met het importeren van een probleem.
Nee hoor. Het is een wereld vol met beperkingen en grenzen. Daarom heb jij wél een computer en dat Afrikaantje die de metalen ervoor uit de grond heeft getrokken niet.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
importeren van immigraten bedoel je ??
dat zal niet gaan we leven in een vrije wereld
Dat is geen probleem.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:08 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vraag eigenlijk gewoon wanneer je stopt met het importeren van een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |