abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202920903
quote:
Gemeenten: gebrekkige doorstroming ouderen oorzaak van problemen woningmarkt

De belangrijkste oorzaak van de woningcrisis in ons land is de geringe doorstroming van ouderen van grote naar kleinere woningen, zoals appartementen. Als dat soepel zou verlopen, zou de woningmarkt er een stuk beter voor staan. Dat zegt een meerderheid van gemeenten (55 procent), grote en kleine, in antwoord op vragen van de NOS en de regionale omroepen.

Als ouderen hun huis na het uitvliegen van de kinderen gemakkelijker zouden kunnen inwisselen voor een aantrekkelijke kleinere woning, zou het oude huis beschikbaar komen voor een nieuw gezin. Omdat er nauwelijks geschikte en betaalbare appartementen voorhanden zijn, gebeurt dat veel te weinig en stokt de woningmarkt, zeggen de gemeenten. Vooral in Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Limburg wordt het zo ervaren.

Verder hier: https://nos.nl/artikel/24(...)roblemen-woningmarkt

Dus dan heb je je kapot gewerkt om je mooie huis te kopen/huren en/of afbetalen, maar omdat je oud bent moet je maar kleiner gaan wonen :?
Zullen we anders maar gewoon euthanaseren vanaf 65+ ofzo :?

Wat een idioterie weer

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2021 10:57:18 ]
  donderdag 30 december 2021 @ 10:57:00 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202920928
Ouderen gingen toch wat vaker dood, de laatste tijd?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 30 december 2021 @ 10:57:20 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202920938
In het artikel staat dat er geen doorstroom is omdat er nauwelijks geschikte en betaalbare appartementen voorhanden zijn. Maar het is de schuld van de ouderen hoor :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 december 2021 @ 10:58:22 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202920958
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202920969
quote:
16s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:57 schreef Starhopper het volgende:
In het artikel staat dat er geen doorstroom is omdat er nauwelijks geschikte en betaalbare appartementen voorhanden zijn. Maar het is de schuld van de ouderen hoor :')
Als zouden die appartementen er zijn, dan nog willen heel veel mensen niet. En terecht.

Het gaat in het artikel om 'ouderen' i.c.m. het uitvliegen van kinderen. Maar als je kinderen het huis uit gaan, ben je nog lang niet oud. Dan ben je 50-55. Die mensen kunnen&willen nog zeker 20 jaar in een huis met een tuin wonen.
pi_202920982
Denk dat er weinig zijn die kleiner willen wonen voor een flink hogere huur.
  donderdag 30 december 2021 @ 10:59:42 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202920986
Onze regering had andere prioriteiten de afgelopen 20 jaar. Dat is de reden.
pi_202920990
Denk dat er genoeg ouderen zijn voor wie hun huidige huis te groot wordt, qua schoonmaak en onderhoud. Alleen waarom zou je je ruime huis (met grote tuin) en lage maandlasten opgeven voor een appartementje waar je enkel een balkon hebt en je maandlasten een stuk hoger zijn?

Het kabinetsbeleid waarbij ouderen zoveel mogelijk thuis moesten blijven wonen heeft dit probleem enkel groter gemaakt. Hoogste tijd om dat om te gaan draaien.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:04:02 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202921057
Je moet als "oudere" wel compleet gek zijn om je lekkere woning te verlaten om elders voor veel te veel geld gaan wonen.

Overigens wat is "ouder"? 50/60 ers die de kinderen uit huis hebben en nu 3 lege slaapkamers hebben?
pi_202921060
Er zijn te weinig huizen omdat ouderen niet kunnen doorstromen wegens gebrek aan huizen?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_202921085
Het heeft er niks mee te maken dat we het meest dichtstbevolkte land van Europa zijn en dik in de top 10 van de wereld staan. Echt niet!
  donderdag 30 december 2021 @ 11:06:31 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202921101
Ik heb dit bericht doorgestuurd naar m'n moeder die prachtig woont. Ik kreeg een middelvinger emoji terug.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:07:50 #13
142400 RedFever007
pi_202921132
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:06 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb dit bericht doorgestuurd naar m'n moeder die prachtig woont. Ik kreeg een middelvinger emoji terug.
En terecht ^O^
  donderdag 30 december 2021 @ 11:08:42 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202921147
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:07 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
En terecht ^O^
Ik moest er hartelijk om lachen.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:11:15 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202921198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:00 schreef Niek92 het volgende:
Denk dat er genoeg ouderen zijn voor wie hun huidige huis te groot wordt, qua schoonmaak en onderhoud. Alleen waarom zou je je ruime huis (met grote tuin) en lage maandlasten opgeven voor een appartementje waar je enkel een balkon hebt en je maandlasten een stuk hoger zijn?

Het kabinetsbeleid waarbij ouderen zoveel mogelijk thuis moesten blijven wonen heeft dit probleem enkel groter gemaakt. Hoogste tijd om dat om te gaan draaien.
Dit ja. Veel ouderen willen wel maar kunnen het niet betalen.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:11:22 #16
142400 RedFever007
pi_202921206
Maar goed je bent dan 50, huis met vier slaapkamers, hond. Kinderen zijn het huis uit. Mooi tuintje. En dan komt er dus zo'n ambtenaar je vertellen dat je moet verhuizen naar een 13 in een dozijn huurwoning samen met nog meer ouderen boven een winkelplein waar 's avonds de hangjongeren de dienst uitmaken :')

Nee dank je!
  donderdag 30 december 2021 @ 11:12:01 #17
142400 RedFever007
pi_202921225
quote:
16s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit ja. Veel ouderen willen wel maar kunnen het niet betalen.
Wat is jouw definitie van "oudere", hoe oud moet je dan zijn?
  donderdag 30 december 2021 @ 11:14:46 #18
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_202921317
Het scheelt natuurlijk niets in het aantal woningen. Maar het geeft natuurlijk weer de kans om veel huren lekker omhoog te krijgen, omdat de ouderen dan naar een veel duurdere, maar veel kleinere, woning verhuizen, en de huur voor de vrijkomende woning ook direct kan verdubbelen.

Het probleem dat de gemeenten proberen te verhullen is dat zij behoren tot de echte schuldigen van het probleem, omdat ze in samenwerking met de project-ontwikkelaars het aantal nieuwe woningen steeds zo laag mogelijk hebben gehouden om de prijs van de koop-woningen hoog te houden, en hoger te krijgen.

En als we dan toch naar leeftijds-categorieen gaan kijken : het aantal jongeren dat niet, of pas op veel latere leeftijd een relatie aangaat, zorgt ook voor een grotere behoefte aan woningen.

En natuurlijk de toestroom van gelukzoekers die ook nog eens voorrang krijgen op de woningmarkt omdat ze allochtoon zijn. Discriminatie mag, zolang het zich maar tegen de autochtonen keert.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:15:03 #19
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202921328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:58 schreef Piles het volgende:

[..]
Als zouden die appartementen er zijn, dan nog willen heel veel mensen niet. En terecht.

Het gaat in het artikel om 'ouderen' i.c.m. het uitvliegen van kinderen. Maar als je kinderen het huis uit gaan, ben je nog lang niet oud. Dan ben je 50-55. Die mensen kunnen&willen nog zeker 20 jaar in een huis met een tuin wonen.
Ik ken anders zat mensen van die leeftijd die best wel kleiner willen gaan wonen nu de kinderen de deur uit zijn, maar de alternatieven zijn allemaal nadelig. Je gaat niet van een huis met vier kamers, op de begane grond, naar een flatje met drie kamers die ook nog eens een paar honderd meer per maand kost.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_202921340
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:11 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed je bent dan 50, huis met vier slaapkamers, hond. Kinderen zijn het huis uit. Mooi tuintje. En dan komt er dus zo'n ambtenaar je vertellen dat je moet verhuizen naar een 13 in een dozijn huurwoning samen met nog meer ouderen boven een winkelplein waar 's avonds de hangjongeren de dienst uitmaken :')

Nee dank je!
Dat idd _O- Hoe verzin je het :')

Enige groep waar dit om gaat is 70/75+, die in de wijk willen blijven wonen waar ze al hun hele leven wonen. En naar een appartement willen die er niet is. Maar dat zijn niet de aantallen...
  donderdag 30 december 2021 @ 11:24:13 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202921623
Fuck die maakbare samenleving.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202921837
Scheefhuurders eerder en nu zijn het de ouderen.

Het zijn de parasitaire VVD-vastgoedbaronnen, de VVD, D66, CDA, PvDA en banken die enorm veel belang hebben bij stijgende huizenprijzen.

Rutte roept dat hij de huizenmarkt wilt fixen. Denk je werkelijk dat hij gaat proberen om de huizenprijzen nu met 40% te laten zakken zodat het weer betaalbaar wordt?
pi_202921991
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:15 schreef mazaru het volgende:

[..]
Ik ken anders zat mensen van die leeftijd die best wel kleiner willen gaan wonen nu de kinderen de deur uit zijn, maar de alternatieven zijn allemaal nadelig. Je gaat niet van een huis met vier kamers, op de begane grond, naar een flatje met drie kamers die ook nog eens een paar honderd meer per maand kost.
Ja inderdaad. Vaak omdat het onderhoud teveel wordt en het schoonmaken teveel moeite kost. Maar dan moet er wel een leuk alternatief zijn, daar ontbreekt het aan. Mede dankzij kabinetsbeleid.
pi_202922071
tja als je alle bejaardenhuizen sluit dan verwacht je dit toch niet....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202922138
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:15 schreef mazaru het volgende:

[..]
was het maar een paar honderd euro meer....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')