Moet het wel gemotiveerd zijn... en tot nu toe lijken zelfs de profs alles behalve gemotiveerd. Op een paar idioten na dan...quote:Op zondag 17 april 2022 16:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of Poetin voert zijn oorlogsvoering op. Uiteindelijk is Rusland een land met (ongeveer) 145 miljoen mensen. Daar valt een veel groter leger mee te maken dan waar men nu mee werkt.
Als in dienstplichtigen?quote:Op zondag 17 april 2022 16:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of Poetin voert zijn oorlogsvoering op. Uiteindelijk is Rusland een land met (ongeveer) 145 miljoen mensen. Daar valt een veel groter leger mee te maken dan waar men nu mee werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik denk dat de enige reden dat er niet met dienstplichtigen gewerkt wordt, is dat de Russische maatschappij dat niet leuk vindt. Er is bij Poetin echt geen nobele insteek bij.quote:
Ik zie dat ook niet zo snel gebeuren. Dat Poetin echt de oorlog verklaart en dienstplichtigen gaat sturen. Niemand wil zijn kind daaraan opofferen. Lijkt me killing voor zijn binnenlandse support.quote:Op zondag 17 april 2022 16:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat de enige reden dat er niet met dienstplichtigen gewerkt wordt, is dat de Russische maatschappij dat niet leuk vindt. Er is bij Poetin echt geen nobele insteek bij.
Weigerden ze toen niet hulp van uit het westen?quote:Op zondag 17 april 2022 16:14 schreef capricia het volgende:
In het jaar 2000 verging de Russische onderzeer Koersk. Denk dat velen hier zich dat nog wel kunnen herinneren.
Dat was dagenlang op tv. Ook in Rusland. Het lot van de 112 koppige bemanning. Het bloemen en kransen leggen, groot monument voor de omgekomenen. Het was echt een groot ding in RL. En de bevolking leefde ontzettend mee.
Dit in schril contrast met hoe RL omgaat met het zinken van De Moskva. Ik zie bijna geen serieuze aandacht in de Russische pers over de overledenen, wie ze zijn, geen kransen, geen bloemen, geen medeleven. En dit gaat over 500 opvarenden. Waarvan niemand weet wie het overleeft heeft.
Echt heel bijzonder. Hoe dat land veranderd is onder Poetin.
Volgens mij heeft een Nederlands bergingsbedrijf nog geholpen. Met dat argument kreeg Rutte de ruimte van Putin om het rampgebied van MH17 te doorzoeken / slachtoffers repatriren.quote:Op zondag 17 april 2022 16:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Weigerden ze toen niet hulp van uit het westen?
Ja bij de berging, maar ik meen me iets te herinneren over hulp tijdens de reddingsoperatie.quote:Op zondag 17 april 2022 16:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een Nederlands bergingsbedrijf nog geholpen. Met dat argument kreeg Rutte de ruimte van Putin om het rampgebied van MH17 te doorzoeken / slachtoffers repatriren.
Voor het bergen van de boot jaquote:Op zondag 17 april 2022 16:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een Nederlands bergingsbedrijf nog geholpen. Met dat argument kreeg Rutte de ruimte van Putin om het rampgebied van MH17 te doorzoeken / slachtoffers repatriren.
Die mensen werden semi aan hun lot overgelaten. Weet ik nog ergens.quote:Op zondag 17 april 2022 16:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja bij de berging, maar ik meen me iets te herinneren over hulp tijdens de reddingsoperatie.
Ik zag laatst een stukje Putin bij Larry King. Hij vroeg wat er met de Kursk gebeurd was. Zei Putin: "Hij zonk"quote:Op zondag 17 april 2022 16:14 schreef capricia het volgende:
In het jaar 2000 verging de Russische onderzeer Koersk. Denk dat velen hier zich dat nog wel kunnen herinneren.
Dat was dagenlang op tv. Ook in Rusland. Het lot van de 112 koppige bemanning. Het bloemen en kransen leggen, groot monument voor de omgekomenen. Het was echt een groot ding in RL. En de Russische bevolking leefde ontzettend mee.
Dit in schril contrast met hoe RL omgaat met het zinken van De Moskva. Ik zie bijna geen serieuze aandacht in de Russische pers over de overledenen, wie ze zijn, geen kransen, geen bloemen, geen medeleven. En dit gaat over 500 opvarenden. Waarvan niemand weet wie het overleeft heeft.
Begrijp ik.quote:Op zondag 17 april 2022 16:17 schreef sp3c het volgende:
Mia een ongeluk in vredestijd is wel wat anders dan een schip dat met ssm's is geraakt tijdens een oorlog waar je in 2 maanden duizenden doden voor de kiezen krijgt
Eerste slachtoffer van oorlog is de waarheidquote:Op zondag 17 april 2022 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Begrijp ik.
Maar het zinken van De Moskva is ook wel echt een groot ding.
Al die opvarenden. En 0 aandacht of halve en hele leugens. Ik vind het opmerkelijk.
Ja, een jaar geleden hadden ze gewoon het hele bestaan van de Moskow ontkent.quote:Op zondag 17 april 2022 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerste slachtoffer van oorlog is de waarheid
Maar ik vind het Russische verhaal nog verrassend eerlijk hier itt eigenlijk alles wat ze de laatste pak hem beet 6 maanden uitkramen
Ze (de Russen) hadden het ook groot op kunnen blazen als een oorlogsverklaring van Oekrane aan Rusland. En dan flink wat pro-oorlog sentiment kunnen aanwakkeren. Maar ook dat deden ze niet.quote:Op zondag 17 april 2022 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerste slachtoffer van oorlog is de waarheid
Maar ik vind het Russische verhaal nog verrassend eerlijk hier itt eigenlijk alles wat ze de laatste pak hem beet 6 maanden uitkramen
Mwa, is dat zo. Toevallig paar uur terug nog gelezen over de Koersk-ramp. Was ook flinke boosheid en verontwaardiging bij het Russische volk over wat er met de mannen was gebeurd.quote:Op zondag 17 april 2022 16:14 schreef capricia het volgende:
Dat was dagenlang op tv. Ook in Rusland. Het lot van de 112 koppige bemanning. Het bloemen en kransen leggen, groot monument voor de omgekomenen. Het was echt een groot ding in RL. En de Russische bevolking leefde ontzettend mee.
Wacht trouwens maar af, komende jaren gaan we genoeg horen over boze Russische moeders en vaders die willen weten waar hun zoon is gebleven. Het is niet zo dat alle propaganda maar klakkeloos wordt geaccepteerd. Dat verdwijnt wel zodra je eigen zoon niet meer terug komt van het front.quote:Aanvankelijk duldde Rusland geen buitenlandse hulp en probeerde men zelf de bemanning te redden met onder andere Priz-klasse-reddingsonderzeers. Eerst werd gezegd dat het wrak niet direct kon worden gevonden. Daarna volgde het excuus dat de ontsnappingsluiken onmogelijk geopend konden worden. Toen duikers pas dagen na het ongeluk afdaalden naar het wrak bleek dit niet juist, maar toen was het hele wrak al vol water gelopen en was de bemanning al overleden.
Naast de vaak geuite kritiek dat de Russische marine weigerde een beroep te doen op buitenlandse hulp, kreeg ook de Russische president Vladimir Poetin veel kritiek te verduren. Poetin, die op het moment van de ramp in zijn buitenverblijf in Sotsji verbleef, werd onmiddellijk op de hoogte gesteld maar brak zijn vakantie niet af omdat de marine hem vertelde dat alles onder controle was en dat de redding een kwestie van tijd was. Pas vijf dagen later keerde hij terug naar Moskou en het duurde nog eens vier dagen voor hij naar Moermansk vertrok, vanwaar de reddingsactie werd gecordineerd.
Na een persoonlijk onderhoud met de nabestaanden van alle slachtoffers, hield hij een nationale televisietoespraak waarin hij zich verontschuldigde voor zijn beoordelingsfout. Een jaar later gaf hij zijn fout nogmaals toe: voor de reddingsoperatie op zich had zijn aanwezigheid weinig uitgemaakt, maar zijn uitgestelde komst naar de rampplek gaf de indruk dat hij zich weinig zou aantrekken van de slachtoffers.
Ja maar dat is toch raar?quote:Op zondag 17 april 2022 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze (de Russen) hadden het ook groot op kunnen blazen als een oorlogsverklaring van Oekrane aan Rusland. En dan flink wat pro-oorlog sentiment kunnen aanwakkeren. Maar ook dat deden ze niet.
Het is alsof ze zelf niet goed wisten wat ze ermee aan moeten. Compleet overvallen ofzo.
Heeft niemand die Russische soldaten verteld dat de separatisten in de Donbass aan hun kant staan?quote:
Dienstplichtigen waren al gestuurd. Weet je nog hoe jong doe eerste Russische krijgsgevangenen leken (hier werden ze 15 16 geschat, kinderen). Maar een soldaat die nauwelijks getraind is, daar heb je weinig aan. Die loopt in de weg, raakt in paniek, schiet de verkeerde kant op.quote:Op zondag 17 april 2022 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet zo snel gebeuren. Dat Poetin echt de oorlog verklaart en dienstplichtigen gaat sturen. Niemand wil zijn kind daaraan opofferen. Lijkt me killing voor zijn binnenlandse support.
Dan had hij dat moeten doen toen de Moskva naar de bodem geschoten werd...Het volk opzwepen tot een oorlog. In plaats daarvan verzon met allerlei vage redenen. En wordt de gelegenheid niet echt uitgebuit.
Jij?
Even terug gelezen. O.a. De Noren en Britten boden hulp. Dat werd geweigerd. Waarschijnlijk omdat ze al wisten dat er geen overleden waren, maar dat hielden ze dagenlang stil.quote:Op zondag 17 april 2022 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen werden semi aan hun lot overgelaten. Weet ik nog ergens.
Die mensen in de Koersk leefden nog een tijd, er was hoop ze levend op te halen, herinner ik me.quote:Op zondag 17 april 2022 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen werden semi aan hun lot overgelaten. Weet ik nog ergens.
Neem aan dat de Russen dat ook doen waar mogelijkquote:Op zondag 17 april 2022 16:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat de Oekraense soldaten rouleren, dat ze uitrusten ver van de frontlinies af.
Het leek er op alsof ze wat dingen in Rusland beschoten zoals die olietanks in Belgorot. Maar een aanval op de Moskow zat niet in hun planning, dus moeten ze hun plannen aanpassen en dat moet via Putin persoonlijk, dus dat duurt even. Denk ik.quote:Op zondag 17 april 2022 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze (de Russen) hadden het ook groot op kunnen blazen als een oorlogsverklaring van Oekrane aan Rusland. En dan flink wat pro-oorlog sentiment kunnen aanwakkeren. Maar ook dat deden ze niet.
Het is alsof ze zelf niet goed wisten wat ze ermee aan moeten. Compleet overvallen ofzo.
Dat was het smerige dus, iedereen was al overleden direct na de ramp of in de uren daarna.quote:Op zondag 17 april 2022 16:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die mensen in de Koersk leefden nog een tijd, er was hoop ze levend op te halen, herinner ik me.
Die hoop is er nu niet. Bovendien wordt nog steeds gesuggereerd dat iedereen het overleefd heeft.
Ze sturen ook bewust jonge jongens uit afgelegen boerendorpen om te vechten omdat die laagopgeleid zijn en niet weten hoe de vork werkelijk in de steel zit.quote:Op zondag 17 april 2022 16:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dienstplichtigen waren al gestuurd. Weet je nog hoe jong doe eerste Russische krijgsgevangenen leken (hier werden ze 15 16 geschat, kinderen). Maar een soldaat die nauwelijks getraind is, daar heb je weinig aan. Die loopt in de weg, raakt in paniek, schiet de verkeerde kant op.
Ik vraag me af hoeveel goedgetrainde soldaten Rusland nog heeft. En in welke conditie ze zijn nu ze van noord naar oost zijn verplaatst, weinig slaap, slecht eten.
Ik heb ergens gelezen dat de Oekraense soldaten rouleren, dat ze uitrusten ver van de frontlinies af.
Is gewoon boven water gehaald door een Nederlands bedrijfquote:Op zondag 17 april 2022 16:38 schreef quirina het volgende:
Kursk heeft niemand meer naar gekeken, waren gewoon dode ingeblikte mensen.
Bovendien had het spullen aan boord waarvan ze niet wilden laten weten wat het was aan de westerlingen.
Zaten ook voorwaarden aan, het zijn Russen.quote:Op zondag 17 april 2022 16:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is gewoon boven water gehaald door een Nederlands bedrijf
Dit is natuurlijk kortgesloten met Poetin. Ik vermoed om langzamerhand naar een zuivering van de strijdkrachten toe te werken.quote:
Dank!quote:
Dagenlang in het nieuws geweest. Ook op de Russische TV. Incl onderscheidingen, heftige begrafenis, en beeltenissen van deze mensen.quote:Op zondag 17 april 2022 16:38 schreef quirina het volgende:
Kursk heeft niemand meer naar gekeken, waren gewoon dode ingeblikte mensen.
Bovendien had het spullen aan boord waarvan ze niet wilden laten weten wat het was aan de westerlingen.
Daarom is het ook zo opmerkelijk.quote:Op zondag 17 april 2022 16:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank!
Hier de vertaling.
[ twitter ]
Nu ben ik (zacht gezegd) geen fan van deze man, maar hij stelt wel terechte vragen.
Deze user praat dan ook gewoon poep. Zoals altijd eigenijk.quote:Op zondag 17 april 2022 16:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is gewoon boven water gehaald door een Nederlands bedrijf
Hm. Hoe gek dit ook klinkt...mischien zit er een kern van waarheid in. Het zou geen unicum voor Rusland zijn om zuiveringen uit te voeren op basis van zoiets.quote:Op zondag 17 april 2022 16:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk kortgesloten met Poetin. Ik vermoed om langzamerhand naar een zuivering van de strijdkrachten toe te werken.
Waar Sergej Sjojgoe is, is ook nogal vaag. Wel of geen ziekenhuis met hartaanval.quote:Op zondag 17 april 2022 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm. Hoe gek dit ook klinkt...mischien zit er een kern van waarheid in. Het zou geen unicum voor Rusland zijn om zuiveringen uit te voeren op basis van zoiets.
Het is Rusland, he? Zo transparant als loodquote:Op zondag 17 april 2022 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar Sergej Sjojgoe is, is ook nogal vaag. Wel of geen ziekenhuis met hartaanval.
Ja tuurlijk, blijft een duikbootquote:Op zondag 17 april 2022 16:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Zaten ook voorwaarden aan, het zijn Russen.
Stop hier nou mee joh kinderachtig ventje ...quote:Op zondag 17 april 2022 16:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Deze user praat dan ook gewoon poep. Zoals altijd eigenijk.
De Amerikanen hebben er ooit al eens een gejat, natuurlijk.quote:Op zondag 17 april 2022 17:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, blijft een duikboot
Daar zitten natuurlijk geheimen in en het is van levensbelang voor de rest van de vloot dat die ook geheim blijven
Life goes on. Ook in oorlogstijd. En dat is maar goed ook.quote:Op zondag 17 april 2022 17:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Bizar eigenlijk in Marioepol zitten ze gespannen te wachten op bommen en andere ongein.. en hier maken we ons op voor een bekerfinale...
Oh ja gelukkig wel, maar dat doet je wel even beseffen hoe goed we het hier hebben.quote:Op zondag 17 april 2022 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Life goes on. Ook in oorlogstijd. En dat is maar goed ook.
Topshowquote:Op zondag 17 april 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben er ooit al eens een gejat, natuurlijk.
Er is ook heel veel Sovjet materiaal vanuit o.a. Estland vervoerd. Daar was ook de Estonia bij betrokken.quote:Op zondag 17 april 2022 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben er ooit al eens een gejat, natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |