quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je reinste onzin. Duitsland zou in een crisis belanden die de grootste is sinds WO2
Maar we moeten niet net gaan doen alsof Rusland plotseling eoa nieuwe terror techniek heeft uitgevonden... Alsof je in bv. voormalig Joegoslavie ongestraft van de weg af kon en alles maar op kon pakken...quote:Op zaterdag 16 april 2022 12:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
Helaas zijn burgers die naar hun huizen willen terugkeren niet naar de mijnenschool in Reek geweest.
Daarom willen ze eigenlijk dat mensen niet te snel terugkomen, een speeltje van je kind of een schijnbaar achteloos op de grond geworpen fotoalbum kunnen dodelijk zijn.
Dat vonden de Duitsers niet toen het om de Grieken ging.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Duitsland zou bij een onmiddellijke complete stop van het gas te maken krijgen met een krimp van 2,1%, zijn dat tegenwoordig al gevolgen die niet te overzien zijn?
Een T72 toren die van zijn onderstel geblazen is...quote:
https://www.reuters.com/b(...)-germany-2022-03-29/quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]lul toch niet. Gebaseerd op welke bron?
quote:"This means that industrial production gets lost, that supply chains get lost," Leonhard Birnbaum, chief executive of German energy group E.ON (EONGn.DE), told public broadcaster ARD. "We are certainly talking about very heavy damages.".
Ja, dat het consequenties heeft snapt iedereen wel. Die 15% die Rusland aan ons levert zal ook op een andere manier moeten worden opgevangen, maar de grootste catastrofe sinds de tweede Wereldoorlog is verzonnen dus?quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/b(...)-germany-2022-03-29/
[..]
EON, hetzelfde bedrijf dat weigert om zelfs maar te overwegen dat kerncentrales laten draaien een nut zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/b(...)-germany-2022-03-29/
[..]
Natuurlijk is dat verzonnen. Er zitten in Duitsland op invloedrijke plekken erg veel mensen met heel veel boter op hun hoofd. Die dus na jaren Oekraïne te hebben behandeld als wisselgeld in hun zaken met Rusland het nu plotseling moeten behandelen als een serieus, soeverein land. Mensen dus die enorme moeite hebben met het internaliseren van de conclusie dat ze al die tijd fout hebben gezeten en dat er nu een nieuwe, compleet andere realiteit is ontstaan.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat het consequenties heeft snapt iedereen wel. Die 15% die Rusland aan ons levert zal ook op een andere manier moeten worden opgevangen, maar de grootste catastrofe sinds de tweede Wereldoorlog is verzonnen dus?
Ik dacht dat het ook kwam doordat deze auto laders hadden.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een T72 toren die van zijn onderstel geblazen is...
Een standaard verhaal bij die tanks vanwege het ontbreken van een van het bemanningscompartiment gescheiden munitiebunker.
De BM-21 wordt al sinds het begin van deze oorlog ingezet in Ukraine, dus zo bijzonder vind ik dit niet.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:37 schreef speknek het volgende:
Nu dat ongeveer de helft van de Russische BTGs uitgeschakeld zijn, begint ook steeds meer bewijs te komen dat Rusland door haar geavanceerde wapentuig heen aan het raken is. Er worden nu massaal GRAD-1s uit de jaren zestig naar het westen getransporteerd.
Overal mee eens, niks fout. Alleen ontbreekt het gegeven dat ze veel kernwapens hebben, en wij geen afdoende luchtverdedegings units hebben om de risico's te mitigeren.quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe meer jonge Russische mannen in Oekraïne sneuvelen, des te minder Russische kinderen er in de komende jaren verwekt zullen worden. Laat die gehaktmolen dus nog maar een tijdje draaien; een Rusland met minder dan 100 miljoen inwoners, een deels gesloopte krijgsmacht en een economie vergelijkbaar met die van bijv. Luxemburg zou een prima vooruitzicht zijn voor de veiligheid van Europa.
Het heeft her en der ook stiekem wel wat aanjagers richting het goede beleid. Al had men in NL na MH17 al mogen kijken naar alternatieven, wat mij betreft. Ik snap de afstandelijke houding van Zelensky richting NL wel.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat verzonnen. Er zitten in Duitsland op invloedrijke plekken erg veel mensen met heel veel boter op hun hoofd. Die dus na jaren Oekraïne te hebben behandeld als wisselgeld in hun zaken met Rusland het nu plotseling moeten behandelen als een serieus, soeverein land. Mensen dus die enorme moeite hebben met het internaliseren van de conclusie dat ze al die tijd fout hebben gezeten en dat er nu een nieuwe, compleet andere realiteit is ontstaan.
Prefereren dat landen er onderling (ongeacht hoe betrouwbaar ze elkaar vinden) uit komen met onderhandelingen (met zo min mogelijk slachtoffers) maakt je geen troll. Er is steeds minder nodig om iemand als troll neer te zettenquote:Op zaterdag 16 april 2022 13:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen wanneer je “maar het is ook (een beetje) de schuld van Oekraïne roept, of wanneer je roept dat Oekraïne “vooral moet stoppen met vechten “, of wanneer je iets roept als “ja maar met Putin valt best te onderhandelen”.
Rusland heeft niets te zoeken in Oekraïne, de oorlog is 100% de schuld van Putin en de zijnen, Putin is een volledig onbetrouwbare en moordzuchtige dictatoriale bastaard van het ergste soort. Die feiten ontkennen brengen je in de fan hoek terecht.
Letterlijk het enige wat die Russen hebben is een nucleaire capaciteit. Helaas.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Overal mee eens, niks fout. Alleen ontbreekt het gegeven dat ze veel kernwapens hebben, en wij geen afdoende luchtverdedegings units hebben om de risico's te mitigeren.
Griekenland kon het zwaarder hebben volgens Nederland en Duitsland tijdens de Eurocrisis.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Duitsland zou bij een onmiddellijke complete stop van het gas te maken krijgen met een krimp van 2,1%, zijn dat tegenwoordig al gevolgen die niet te overzien zijn?
Komaan, nu niet gaan doen alsof je water ziet branden, er is legio malen gesteld door users dat Oekraine zich maar moest overgeven. Ik ga daar geen namen of predikaten aanhangen, dat is nergens voor nodig maar het is zeker wel regelmatig gezegd hier.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prefereren dat landen er onderling (ongeacht hoe betrouwbaar ze elkaar vinden) uit komen met onderhandelingen (met zo min mogelijk slachtoffers) maakt je geen troll. Er is steeds minder nodig om iemand als troll neer te zetten
Dan ontken je dus het feit dat we met een onbetrouwbare dictator die keer op keer zijn woord breekt moeilijk te onderhandelen valt. En ik heb niet het woord trol gebruikt hè, alleen fan.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prefereren dat landen er onderling (ongeacht hoe betrouwbaar ze elkaar vinden) uit komen met onderhandelingen (met zo min mogelijk slachtoffers) maakt je geen troll. Er is steeds minder nodig om iemand als troll neer te zetten
Nee, het gaat om de munitie die bij de Russische tanks niet in een aparte bunker ligt:quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik dacht dat het ook kwam doordat deze auto laders hadden.
De Westerse tanks hebben een aparte munitiebunker, mocht de munitie klappen dan knalt de blow-off hatch eraf en kan de druk weg. Bij de T72 is de hele toren de blow-off hatch bij wijze van spreken.quote:Why blow-off panels in a tank are crew savers.
You might have seen photos of the Iraqi T-72s with their turret blown off from the hull during both the Gulf Wars, a reason for this was that rounds fired penetrated the tank and caused the ammunition present inside the tank to cook-off causing a catastrophic kill, it is also know as 'jack-in-the-box' effect.
Modern western MBTs were designed with this in mind. Western MBTs like the M1 Abrams, Leopard 2 and LeClerc for example have their ready ammunition stored in isolated compartment in the turret which is separated from the fighting compartment via a blast-door, the isolated compartment has blow-off panels on top of the turret directly above the compartment. What the blow-off panels do is in the case of ammunition cook-off, direct all the force upwards instead of inside the fighting compartment hence keeping the crew safe.
The M1A2 Abrams for instance has 36 of it's 42 rounds stored in the turret in isolated compartment, 18 of the ready rounds are stored near the loader for immediate use and the other 18 are stored behind the tank-commander. Both the ammunition compartments are secured from the fighting compartment via blast doors.
De agressor levert het gas en gebruikt het als dreigmiddel in de onderhandelingen. Waag het niet om de tegenstander te helpen want dan gaat het gas niet door. Dat heeft alles met de oorlog te maken.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geef die Hiv dan een ban, zomaar mensen uitmaken voor Poetin troll dat slaat nergens op.
Ik had het over het effect van gas op de Duitse industrie dat heeft niet eens met een oorlog te maken
De afhankelijkheid van de Duitse industrie op gas uit nordstream 1 heeft geen fuck met welk conflict dan ook te maken. Dat is een voldongen feitquote:Op zaterdag 16 april 2022 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De agressor levert het gas en gebruikt het als dreigmiddel in de onderhandelingen. Waag het niet om de tegenstander te helpen want dan gaat het gas niet door. Dat heeft alles met de oorlog te maken.
Ja grootste economische catastrofe sinds WO2 inderdaad.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat het consequenties heeft snapt iedereen wel. Die 15% die Rusland aan ons levert zal ook op een andere manier moeten worden opgevangen, maar de grootste catastrofe sinds de tweede Wereldoorlog is verzonnen dus?
Waar heb je het over? Rusland levert nog altijd tussen de 30 en 40% van het gas aan Duitsland. Grootste afnemer in Europa. Natuurlijk dreigen zij dan met het stopzetten van het gas als direct dwangmiddel.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De afhankelijkheid van de Duitse industrie op gas uit nordstream 1 heeft geen fuck met welk conflict dan ook te maken. Dat is een voldongen feit
Ik ook. Nederland heeft nog steeds een foute houding tegenover Oekraïne. Ik ben persoonlijk geen grote fan van een snel en ongeclausuleerd EU lidmaatschap. Maar ik vind het volledig onacceptabel nu het discours over dat lidmaatschap te laten gaan over de problemen die er te overwinnen zijn en niet over het feit dat de Oekraïners eigenlijk nu dag na dag bewijzen dat ze - los van al hun gebreken - willen horen bij het deel van dit continent dat gelooft in democratie en de rechtsstaat.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het heeft her en der ook stiekem wel wat aanjagers richting het goede beleid. Al had men in NL na MH17 al mogen kijken naar alternatieven, wat mij betreft. Ik snap de afstandelijke houding van Zelensky richting NL wel.
Preferen dat ze onderling via onderhandelingen uitkomen is de legitieme tussenpositie vóór één van beide partijen zonder enige noodzaak of legitimering de ander heeft aangevallen en zich op grote schaal schuldig maakt aan oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We gaan nu wel een paar dingen door elkaar halen hè. Mondiaal zijn de effecten buiten het Russische gas ook drastisch zichtbaar. De inflatie in bijvoorbeeld Amerika is met 8% ook op z’n hoogst in 41 jaar. De gaskraan dicht vanuit Rusland zou voor Duitsland op korte termijn een forse klap zijn, maar die economische catastrofe direct linken aan een dichte gaskraan is inderdaad echt onzin.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:53 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ja grootste economische catastrofe sinds WO2 inderdaad.
https://www.thelocal.de/2(...)cepting-russian-gas/
Of kun jij een ander punt tussen WO2 en nu noemen dat Duitsland een grotere drop dan 6% in het GDP had?
Als je het zo zwart wit ziet niet nee. Maar bepaalde users houden er wel een postinggedrag op na dat zeer bedenkelijk. Ik heb ook liever dat we geen oorlog is maar besef wel dat bukken voor Putin zowel voor ons westen als Oekraïne niet echt een reële optie is.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat me raden. De lokale milities en Russische soldaten hebben dat gevraagd?quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Je kunt veel beter de Donbas meteen opgeven, iets wat een groot deel van de bevolking in dat gebied ook niet heel erg vindt.
Het probleem is ook niet zozeer dat China zich bij Rusland aansluit alswel dat Rusland zich bij China aansluit.quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet van uit kan gaan dat China zich sowieso bij Rusland aansluit, China geeft heel weinig om machtsblokken in de traditionele zin, China kijkt naar het belang van China en als samenwerken met Rusland hun economische model bedreigt doordat China onder dezefde sancties komt te liggen dan schopt China Rusland subiet de deur uit.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog de inflatie in Rusland is momenteel, dat zal toch ook wel flink oplopen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
We gaan nu wel een paar dingen door elkaar halen hè. Mondiaal zijn de effecten buiten het Russische gas ook drastisch zichtbaar. De inflatie in bijvoorbeeld Amerika is met 8% ook op z’n hoogst in 41 jaar. De gaskraan dicht vanuit Rusland zou voor Duitsland op korte termijn een forse klap zijn, maar die economische catastrofe direct linken aan een dichte gaskraan is inderdaad echt onzin.
Hij heeft zijn woord niet alleen gebroken, hij is ook in strijd met elke rechtsregel een aanvalsoorlog begonnen en hij en zijn troepen maken zich dagelijks schuldig aan oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan ontken je dus het feit dat we met een onbetrouwbare dictator die keer op keer zijn woord breekt moeilijk te onderhandelen valt. En ik heb niet het woord trol gebruikt hè, alleen fan.
Dus onvoorwaardelijke overgave zeg je. D'r valt weinig te onderhandelen volgens jouw scenario. Het is niet dat Zelenskyy veilig in London in ballingschap kan gaan. Daar molt de FSB hem ook gewoon met sarin of iets anders. Die zie je aankomen. Alsof Poetin zich aan afspraken gaat houden.quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:35 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat denken wij, maar Rusland heeft toch in de vredesonderhandelingen aangegeven dat zij daar wel zouden stoppen? Ja of we dat geloven is een ander verhaal, maar dat kun je net zo goed niet in onderhandeling gaan. Oekraine staat met het mes tegen de keel, dan heb je niet zoveel te willen helaas.
10% hoger dan die van Nederland.quote:Op zaterdag 16 april 2022 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog de inflatie in Rusland is momenteel, dat zal toch ook wel flink oplopen.
Dat zou een aanval op de VS zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2022 10:14 schreef myShizzle het volgende:
Hahahaha
Roeskies willen Elon's Starlink satellieten neerhalen.
De eerste ruimteoorlog ophanden?
Jij was er bij!
[ twitter ]
In de Volkskrant een artikel over mankrachttekort. BBC-journalisten die op wervingsadvertenties van het Russische leger reageerden, mochten meteen langskomen voor een gesprek.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:37 schreef speknek het volgende:
Nu dat ongeveer de helft van de Russische BTGs uitgeschakeld zijn, begint ook steeds meer bewijs te komen dat Rusland door haar geavanceerde wapentuig heen aan het raken is. Er worden nu massaal GRAD-1s uit de jaren zestig naar het westen getransporteerd.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is ook een leugen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De afhankelijkheid van de Duitse industrie op gas uit nordstream 1 heeft geen fuck met welk conflict dan ook te maken. Dat is een voldongen feit
Dat is ook een leugen. Overigens ook weer eentje die volledig in het Russische verhaal past.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als Nederland daar niet in geloofd had was er nooit een associatie verdrag gekomen. Wel realistisch blijven, EU lidmaatschap vergt grote aanpassingen aan Oekraine, dat weet Oekraine zelf ook donders goed en ze willen echt wel grosso modo maar ze hebben ook tijd nodig om die draai te maken.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ook. Nederland heeft nog steeds een foute houding tegenover Oekraïne. Ik ben persoonlijk geen grote fan van een snel en ongeclausuleerd EU lidmaatschap. Maar ik vind het volledig onacceptabel nu het discours over dat lidmaatschap te laten gaan over de problemen die er te overwinnen zijn en niet over het feit dat de Oekraïners eigenlijk nu dag na dag bewijzen dat ze - los van al hun gebreken - willen horen bij het deel van dit continent dat gelooft in democratie en de rechtsstaat.
Wat de Duitsers betreft; die vallen nu wel erg door de mand. Zonder de Amerikanen hadden die de Oekraïners waarschijnlijk weer naar de onderhandelingstafel laten dwingen om een kwart van hun land te laten wegtekenen.
Rusland kan die kraan niet eens dichtzetten zonder dat hun economie de volgende dag door de hielen zakt. Per saldo heb je een afweging tussen het direct in de knieën dwingen van de Russen met het risico van problemen later voor ons óf zo weinig mogelijk pijn (geen pijn) voor ons, maar in ruil daarvan de Russen de mogelijkheid geven het conflict nog een jaar of twee voort te zetten.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Rusland levert nog altijd tussen de 30 en 40% van het gas aan Duitsland. Grootste afnemer in Europa. Natuurlijk dreigen zij dan met het stopzetten van het gas als direct dwangmiddel.
Ik zag vandaag een cijfer van 17%. Weet niet meer waar.quote:Op zaterdag 16 april 2022 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog de inflatie in Rusland is momenteel, dat zal toch ook wel flink oplopen.
Doe ik ook niet. Ik had een tijdje terug ook dat boekje uit 2010 waarin een hele handleiding met plaatjes over het hoe en waar plaatsen van boobytraps en mijnen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar we moeten niet net gaan doen alsof Rusland plotseling eoa nieuwe terror techniek heeft uitgevonden... Alsof je in bv. voormalig Joegoslavie ongestraft van de weg af kon en alles maar op kon pakken...
Ik ben me zeer bewust van de fouten die zijn gemaakt bij de eerste golf van de uitbreiding. Maar dat neemt niet weg dat ook de Nederlandse regering wel wat enthousiaster mag reageren op een kandidatuur. Dat er tussen kandidaat en lidmaatschap een lange weg te gaan is, daar zijn we het wel over eens.quote:Op zaterdag 16 april 2022 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Nederland daar niet in geloofd had was er nooit een associatie verdrag gekomen. Wel realistisch blijven, EU lidmaatschap vergt grote aanpassingen aan Oekraine, dat weet Oekraine zelf ook donders goed en ze willen echt wel grosso modo maar ze hebben ook tijd nodig om die draai te maken.
Verder is lidmaatschap van Oekraine problematisch door hun meeste recente voorgangers waar achteraf blijkt dat het allemaal wat te snel gegaan is maar ik betwijfel geen moment dat Nederland, als we hiermee de regering bedoelen, ervan overtuigd is dat Oekraine bij West-Europa wil horen.
Zeer bewust ook van je korte geheugen?quote:Op zaterdag 16 april 2022 14:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben me zeer bewust van de fouten die zijn gemaakt bij de eerste golf van de uitbreiding. Maar dat neemt niet weg dat ook de Nederlandse regering wel wat enthousiaster mag reageren op een kandidatuur. Dat er tussen kandidaat en lidmaatschap een lange weg te gaan is, daar zijn we het wel over eens.
Dat referendum was bindend? Dat is nieuw.quote:Op zaterdag 16 april 2022 14:19 schreef hangtime het volgende:
[..]
Zeer bewust ook van je korte geheugen?
In het laatste referendum gehouden in Nederland, was de bevolking geen voorstander om Oekraine een stap dichterbij de EU te brengen.
Daar had de Nederlandse regering dus compleet schijt aan.
Raadgevend referendum, slechts een klein percentage van de bevolking stemde tegen en de regering heeft daarop aanpassingen gevraagd en gekregen aan de overeenkomst.quote:Op zaterdag 16 april 2022 14:19 schreef hangtime het volgende:
[..]
Zeer bewust ook van je korte geheugen?
In het laatste referendum gehouden in Nederland, was de bevolking geen voorstander om Oekraine een stap dichterbij de EU te brengen.
Daar had de Nederlandse regering dus compleet schijt aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |