--------------------quote:Geen modder aan broek meer, alleen met label mag product worden teruggestuurd
Webwinkels zijn het beu dat een deel van de klanten kleding en andere spullen gebruikt om het vervolgens retour te sturen. Ze starten samen met brancheorganisatie Thuiswinkel.org een proef met labels die aan producten worden bevestigd. Alleen als het label nog aan het product zit, mag het binnen 14 dagen worden teruggestuurd.
Volgens de webwinkels is het voor een deel van de klanten heel normaal om bijvoorbeeld kleding een avond aan te hebben en daarna terug te sturen. "Het is echt verschrikkelijk wat je meemaakt", zegt Belinda Kalkman van de webshop Onlinemerkkleding.nl. Zij gebruikt de zogenoemde retourvignetten sinds een paar maanden. "Gedragen kleding met vlekken, parfum op de kleding, soms zit er nog een oorbel aan een kledingstuk of een sleutel in een broekzak. In de zomer na de festivals zit er soms nog modder aan de broekspijpen."
Consumenten hebben het recht om producten terug te sturen, maar dan moet het artikel in de originele staat zijn. Webwinkeliers vinden het lastig om aan te tonen dat een product is gebruikt. "Wij zeggen dat we het retourartikel niet accepteren, maar dan krijg je te horen dat het echt niet gedragen is", zegt Kalkman. "Dan krijg je zo'n discussie. Je kan daar slapeloze nachten van krijgen als ondernemer."
eer dan 10 procent van alle online bestellingen wordt teruggestuurd. De producten worden soms schoongemaakt en weer verkocht of aan goede doelen geschonken, maar er zijn ook verhalen dat partijen worden vernietigd.
Het retourvignet is er in verschillende groottes en kost de ondernemer zo'n 30 cent per stuk. Die kosten vallen volgens Kalkman in het niet bij de voordelen. "Sinds we het gebruiken krijgen we veel minder gedragen kleding terug en gaan onze kosten dus naar beneden."
Daarbij merkt ze wel dat het belangrijk is waar je het label op het kledingstuk plaatst. "Bij broeken bevestigde ik de labels eerst aan de lusjes aan de bovenkant, maar dan kan je nog een truitje eroverheen doen. Dus nu maken we ze vast aan de gulp of aan de onderste knoop bij een knoopsluiting. Dan moet je wel een heel lang truitje aan om het label niet meer te kunnen zien."
Zo'n vijf ondernemers doen mee aan de proef. Casper Hendriks van Reiswieg.nl is er één van. Hij verkoopt onder meer hangmatjes om baby's in het vliegtuig mee te nemen. Hij vermoedt dat ouders die bestellen, gebruiken om hun kind te vervoeren en vervolgens retour sturen. "Ik krijg ze terug met haren erop, van beesten of kinderen, lipstick of het ruikt naar rook. Dat gebeurt een op de tien keer."
Bewijzen dat de klant het product heeft gebruikt, is moeilijk, zegt Hendriks. "Twee weken geleden kwam een kinderwagen retour met spuugvlekken erop. Ik heb foto's ervan gemaakt en die naar de klant gestuurd. Die ontkent en zegt dat het tijdens het transport naar ons moet zijn gebeurd. Zulke grappen maak je mee. Ik verbaas me dat mensen dit blijven proberen. Uiteindelijk heb ik de stomerijkosten in mindering gebracht."
Hij betwijfelt of het retourvignet het aantal retourzendingen flink gaat verminderen. "Klanten kunnen de reiswieg ook gebruiken met het Retourvignet eraan vast. Ik hoop dan ook dat mensen ze daarop aanspreken. Ik denk dat de kans van slagen zo'n 30 procent is."
De Consumentenbond heeft geen uitgesproken mening over het Retourvignet en zegt alert te blijven dat de rechten van consumenten niet worden geschonden.
https://nos.nl/artikel/24(...)worden-teruggestuurd
Gratis zeker?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
Bol.com Selectquote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
quote:Op woensdag 6 april 2022 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niet patsen met peperdure keyboards en microfoons en ze dan op het laatste moment terugsturen
Zalando was gratis. Bol heeft select voor een tientje per jaar oidquote:
Ondergescheten onderbroeken, volgekotste rompertjes. Het word allemaal doodleuk teruggestuurdquote:Op woensdag 6 april 2022 10:24 schreef CoolGuy het volgende:
Dingen met spuug er op worden gewoon geretourneerd en dan zeggen als klant keihard beweren dat het tijdens het transport gebeurt moet zijn?
Ik krijg er bijna plaatsvervangende schaamte van. Wat een paupers zijn er toch, man man man.
quote:Op woensdag 6 april 2022 10:15 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de webwinkels is het voor een deel van de klanten heel normaal om bijvoorbeeld kleding een avond aan te hebben en daarna terug te sturen
Na een maand terugbrengen naar de winkel , helemaal afgeragd. In de winkel klanten gaan helpen/vrouwen lastigvallen en dan op youtube gaan klagen over je winkelverbod.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niet patsen met peperdure keyboards en microfoons en ze dan op het laatste moment terugsturen
Zijn van die "insta" figuren die dat nog openlijk promoten ook. Voor een shoot bvquote:
Echt, dit soort mensen. Schaamteloos. Ik kan er met mijn verstand ook niet bij dat je daar staat, en dat je dan gewoon denkt 'weet je wat, terugsturen en als ze er over zeiken ontkennen we gewoon keihard'. En dat voor een rompertje van een paar euro.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ondergescheten onderbroeken, volgekotste rompertjes. Het word allemaal doodleuk teruggestuurd
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poeprestenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
Doet H&M ook maar heb geen andere keuze verder. Ik vind het ook onzin maar ze halen het nu zelf op.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
quote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poepresten
Gebruiken ze nog steeds postnl hiervoor?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Doet H&M ook maar heb geen andere keuze verder. Ik vind het ook onzin maar ze halen het nu zelf op.
Haha ja, het gaat zo ver dat het bijna grappig isquote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poepresten
https://www.humo.be/nieuw(...)te-het-mee~b18a9510/quote:Op woensdag 6 april 2022 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebruiken ze nog steeds postnl hiervoor?
[..]
Haha ja, het gaat zo ver dat het bijna grappig is
Ik was gewoon alles per definitie eerst na na dat ik het gekocht heb en voor dat ik het draag, maar zelfs dan, als ik zou weten dat dat was gebeurt met een kledingstuk dat ik overweeg te kopen, dan koop ik het niet en kom ik ook nooit meer in die zaak.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor het online tijdperk had je een ander goor probleem, bij winkels als de Sting droeg personeel kleding uit de winkel om dit na een dag terug te hangen in de rekken. Moest je altijd goed kijken en ruiken of het schoon was.
pauprestenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
het is toch beschamend wat voor ontzettende paupers sommige mensen zijn
Ja, dit was in de winkel waar ik een tijdje gewerkt heb ook zoquote:Op woensdag 6 april 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor het online tijdperk had je een ander goor probleem, bij winkels als de Sting droeg personeel kleding uit de winkel om dit na een dag terug te hangen in de rekken. Moest je altijd goed kijken en ruiken of het schoon was.
Is toch logisch dat je die retourneert als hij toch niet blijkt te passen?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poepresten
Nee Instabox.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebruiken ze nog steeds postnl hiervoor?
[..]
Haha ja, het gaat zo ver dat het bijna grappig is
Mjah, en toch ook weer niet. Want qua milieuvervuiling maakt het natuurlijk geen reet uit of ik naar het postkantoor rij of dat de Post NL gast die hier toch rond rijd want bestellingen het weer ophaalt. Mischien is er zelfs een heel klein voordeel voor het milieu.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
Als er stront aan zat paste het blijkbaar primaquote:Op woensdag 6 april 2022 11:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is toch logisch dat je die retourneert als hij toch niet blijkt te passen?
Dat ligt denk ik aan de verkoper. Je hebt in Amerika volgens mij ook speciale veilingsites waar je pallets vol geretourneerde goederen van Amazon bij opbod kan kopen. Bij andere grote verkopers gaan retouren misschien standaard naar de stort.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:31 schreef arvensis het volgende:
Er was laatst een docu dat alle geretourneerde producten op de afvalhoop gaan, gedragen of niet..
Wat is nu waar?
Die aflevering over kleding, uit de Prijsknaller-reeks?quote:Op woensdag 6 april 2022 11:31 schreef arvensis het volgende:
Er was laatst een docu dat alle geretourneerde producten op de afvalhoop gaan, gedragen of niet..
Wat is nu waar?
Gadverdamme, je moet wel lef hebben ookquote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poepresten
Een gebruikte frituurpan die retour ging, met duidelijke olierestanten, heb ik ook gezien. Misschien was het wel dezelfde documentaire.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gadverdamme, je moet wel lef hebben ook
Er zijn uiteraard ook nog van die grapjassen die het erom doen. Ik moet denken aan het boek van Bram van Leeuwen, die verkocht oa bandrecorders per postorder die je ook terug mocht sturen als je er niet tevreden over was. Waren er van die lui die ze bestelden, in het midden van het bandje een hele scheldpartij inspraken, en dan weer retour deden. Wat dat betreft is dit ook niet iets geheel nieuws...quote:Op woensdag 6 april 2022 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gadverdamme, je moet wel lef hebben ook
Ja dit. Ben je dan een enorme treurneus of watquote:Op woensdag 6 april 2022 11:36 schreef Metro2005 het volgende:
Hoe pauper ben je als je gaat lopen showen met kleding die je niet kunt betalen en weer terug moet sturen.
Veel sneuer wordt het toch niet
Maar dat heeft niks te maken met wat er in de op staat. Tenminste, er van uitgaand dat ze die andere dingen niet draagt, maar alleen past en weer terugstuurt.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef HeatWave het volgende:
Prima lijkt me, hier hadden ze nooit aan moeten beginnen. Ik ken ook zo'n chick die doodleuk 5 paar schoenen, 2 jurkjes, 4 topjes laat overkomen en dan 1 topje koopt en de rest terugstuurt, en dat een paar keer per maand.
Dit zijn, weliswaar kleine, I know, milieumaatregelen waar ik me prima in kan vinden. Praktisch, logisch en aantoonbaar.
Dat itt dat stikstofgeneuzel.
De consument faciliteert dat systeem, hè.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:55 schreef Elan het volgende:
Sowieso mag het hele bezorg/retourbeleid wel eens grondig op de schop. Die bezorgers rijden voor een jodenfooitje, krijgen geen compensatie voor de gestegen brandstofprijzen en milieuvriendelijk is het al helemaal niet.
Dieptepunt zijn wel die flitsbezorgers, dat als je een pak spaghetti vergeten bent je in plaats van even op de fiets te jumpen naar de lokale super je iemand kan laten komen om het binnen no time bij jou thuis te brengen. Het ultieme gemak![]()
Idiocracy.
En dit vindt grotendeels plaats in oorden waar op zo ongeveer elke straathoek een supermarkt zit.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:55 schreef Elan het volgende:
...
Dieptepunt zijn wel die flitsbezorgers, dat als je een pak spaghetti vergeten bent je in plaats van even op de fiets te jumpen naar de lokale super je iemand kan laten komen om het binnen no time bij jou thuis te brengen. Het ultieme gemak![]()
Idiocracy.
quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
quote:
Bij Picnic nemen ze nog liggende DHL retourpakketjes bij de klant ook weer mee terug!quote:
Is ook zo, maar die zijn makkelijk weg te werken. Ze willen nu zo'n opvallende tag gebruiken waar dat niet zo makkelijk te doen . Nu sta je dus voor joker als je schoenen draagt die zo'n tag hebben want dan weet iedereen dat je zo'n pauper bent die het later alsnog terug wil sturen.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:01 schreef mazaru het volgende:
Ik zal wel naïef zijn, maar ik dacht dat dat altijd al zo was geweest. Als de kaartjes eraf zijn mag je het niet meer ruilen
Niet op de manier waarop bol/zalando het icm postnl doen hoor.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, en toch ook weer niet. Want qua milieuvervuiling maakt het natuurlijk geen reet uit of ik naar het postkantoor rij of dat de Post NL gast die hier toch rond rijd want bestellingen het weer ophaalt. Mischien is er zelfs een heel klein voordeel voor het milieu.
Absoluut, zoals hierboven al beschreven is hebben heel veel mensen helaas totaal geen moreel besef of fatsoen. Maar dat is niks nieuws. Webshops maken dit soort wanstaltig gedrag mogelijk om een betere concurrentiepositie te genereren via extra service, en creëren zij dus uiteindelijk het probleem.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De consument faciliteert dat systeem, hè.
Vergeet de uitwassen met arbeidsmigranten niet. Allemaal een direct gevolg ervanquote:Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Absoluut, zoals hierboven al beschreven is hebben heel veel mensen helaas totaal geen moreel besef of fatsoen. Maar dat is niks nieuws. Webshops maken dit soort wanstaltig gedrag mogelijk om een betere concurrentiepositie te genereren via extra service, en creëren zij dus uiteindelijk het probleem.
Als er een boete komt voor retourneren zou dat gedrag vrij snel verdwijnen. Het is op dit moment gewoon veel te makkelijk om allerlei shit te kopen en gratis weer op te laten halen en je geld terug te krijgen.
Mijn ervaring was dat onze normale bestelbus iets ophaalde en tegelijk iets aflleverde bij ons maar goed, ik weet verder niet zo veel van het systeem bij die bedrijven.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet op de manier waarop bol/zalando het icm postnl doen hoor.
Daarnaast nodigt het fun shoppen en teveel bestellen uit "want wordt toch wel opgehaald"
Dan ga je persoonsgegevens verwerken/delen en de AVG stelt daar eisen/grenzen aan.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:43 schreef fubaaar22 het volgende:
Waarom hanteren winkels dan geen (gemeenschappelijke) zwarte lijst?
Klopt ook nog ja, hier binnen een straal van 500 meter zitten 5 grote supermarkten. Het slaat helemaal nergens op.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En dit vindt grotendeels plaats in oorden waar op zo ongeveer elke straathoek een supermarkt zit.
Ik heb jaren voor postnl gereden, waar jij het over hebt zijn de pakketchauffeurs en die doen dat in principe niet altijd. Retouren worden afgehandeld door postnl tgn, dus dan komt er niet een klein maar groot busje rustig een kwartier omrijden om iets op te halen. Tgn zijn voornamelijk die witte of semi witte onderaannemers met afgeragte busjes, want geen budget.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat onze normale bestelbus iets ophaalde en tegelijk iets aflleverde bij ons maar goed, ik weet verder niet zo veel van het systeem bij die bedrijven.
Ja, maar dat is toch wel een ander probleem en niet nieuw, 30 jaar geleden was het al gratis terugsturen bij toko's als Wehkamp, moest je alleen zelf wel voor naar het postkantoor.
Maar je kunt niet aan de ene kant verwachten dat alles gratis binnen 24 uur bij je wordt thuisbezorgd en ook weer opgehaald als je het toch niet wil, en aan de andere kant zeuren dat de gevolgen van dat hele bezorgcircus op het gebied van milieu, verkeersveiligheid of arbeidsomstandigheden je niet bevallen.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vergeet de uitwassen met arbeidsmigranten niet. Allemaal een direct gevolg ervan
Ik sta daar een beetje dubbel in. Vraag creëert inderdaad aanbod, maar als iets dermate gemakkelijk wordt gemaakt haal je wel veel meer mensen over de streep.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar je kunt niet aan de ene kant verwachten dat alles gratis binnen 24 uur bij je wordt thuisbezorgd en ook weer opgehaald als je het toch niet wil, en aan de andere kant zeuren dat de gevolgen van dat hele bezorgcircus op het gebied van milieu, verkeersveiligheid of arbeidsomstandigheden je niet bevallen.
Het probleem zit wat mij betreft echt aan de vraagkant. De aanbodkant speelt daar slechts op in. Met wat extra wetgeving en strenge handhaving kun je misschien nog wel wat van de scherpste kantjes eraf halen, maar zo lang er vraag blijft zullen de bedrijven in de markt de ruimte blijven zoeken om te opereren.
Sinds kort word je hier ineens doodgegooid met haastig rondfietsende pubertjes in felgekleurde jassen en rugzakken van koelkastformaat achterop, dat terwijl je eigenlijk overal binnen een paar minuten lopen wel een winkel in zekere vorm hebt. Ik vind het een idiote trend.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:02 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En dit vindt grotendeels plaats in oorden waar op zo ongeveer elke straathoek een supermarkt zit.
Mwah, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Als jij een beetje fatsoenlijk bent opgevoed, en je hebt enig fatsoen in je donder, dan maakt het niet uit of het je heel makkelijk wordt gemaakt. Datgene wat je dan 'makkelijk' kunt doen is nog steeds onfatsoenlijk, dus doe je dat nog steeds niet imho.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik sta daar een beetje dubbel in. Vraag creëert inderdaad aanbod, maar als iets dermate gemakkelijk wordt gemaakt haal je wel veel meer mensen over de streep.
Dat er op allerlij bizarre manieren kosten gedrukt is natuurlijk ook een gevolg daar van.
In sommige gemeentes is het inmiddels verboden, althans er mogen geen nieuwe diensten meer bij komen.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Sinds kort word je hier ineens doodgegooid met haastig rondfietsende pubertjes in felgekleurde jassen en rugzakken van koelkastformaat achterop, dat terwijl je eigenlijk overal binnen een paar minuten lopen wel een winkel in zekere vorm hebt. Ik vind het een idiote trend.
Klopt niet helemaal, in een aantal gemeentes mogen zich voorlopig geen nieuwe darkstores vestigen. Hoe lang dat verbod stand houdt is trouwens nog maar de vraag.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
In sommige gemeentes is het inmiddels verboden, althans er mogen geen nieuwe diensten meer bij komen.
er zijn nou eenmaal hele volksstammen die dat fatsoen niet hebben.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mwah, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Als jij een beetje fatsoenlijk bent opgevoed, en je hebt enig fatsoen in je donder, dan maakt het niet uit of het je heel makkelijk wordt gemaakt. Datgene wat je dan 'makkelijk' kunt doen is nog steeds onfatsoenlijk, dus doe je dat nog steeds niet imho.
Dat is een beetje als zeggen dat je wel stopt voor rood, maar als er helemaal niemand staat te controleren, het is nacht en er is geen kip op straat en er is geen camera bij dat verkeerslicht, dat je dan gewoon door rood kúnt rijden want ja, het wordt wel heel makkelijk gemaakt om dat zonder consequenties te doen.
Het kán ja. Maar dat doe je niet. Tenminste, niet als je fatsoen hebt.
In Delft is het voor een jaar, in dat jaar wil men aan de slag gaan met het bestemmingsplan.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, in een aantal gemeentes mogen zich voorlopig geen nieuwe darkstores vestigen. Hoe lang dat verbod stand houdt is trouwens nog maar de vraag.
Opzich een goede service natuurlijk. Maar het moet geen vrijbrief zijn om gedragen of gebruikte items te retourneren.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
En nooit zullen krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
er zijn nou eenmaal hele volksstammen die dat fatsoen niet hebben.
maar je mag toch zelf wel een lijst bijhouden?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan ga je persoonsgegevens verwerken/delen en de AVG stelt daar eisen/grenzen aan.
Voor kleinere webshops geld dit wel maar bij de grotere zaken als bv. Zalando kost de controle meer geld dan dat het oplevert en gaan de geretourneerde kleren gewoon op de afvalhoop (althans dat was een lange tijd zo, weet niet of het nu ook nog zo is).quote:Op woensdag 6 april 2022 12:01 schreef mazaru het volgende:
Ik zal wel naïef zijn, maar ik dacht dat dat altijd al zo was geweest. Als de kaartjes eraf zijn mag je het niet meer ruilen
Nee dat mag niet zomaar, zeker niet als er geen juridische grond voor is. Je mag een klant ook niet zomaar weigeren iets te bestellen geloof ik.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:32 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
maar je mag toch zelf wel een lijst bijhouden?
Als een klant steeds dure apparatuur besteld en binnen de testtermijn retourneert dan zou ik hem na 2x direct weigeren als klant.
SUPREME RETURN LABEL JACKET LIMITEDquote:Op woensdag 6 april 2022 13:17 schreef pitboer het volgende:
Zou mij niks verbazen als het gewoon hip word om met zo'n retourlabel rond te lopen.Zo dwaas zijn ze dan ook wel weer denk ik.
Dat doen ze je geloven, maar door het verwijderen doe je niet direct afstand van je retourrecht. Ze kunnen hooguit een waardevermindering toepassen. De tekst op het label is daarom misleidend.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:01 schreef mazaru het volgende:
Ik zal wel naïef zijn, maar ik dacht dat dat altijd al zo was geweest. Als de kaartjes eraf zijn mag je het niet meer ruilen
Soms wordt het ook gewoon te makkelijk gemaakt hoor, had laatst schoenen besteld en in de besteldoos zelf zat al het retourlabel inbegrepen.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich een goede service natuurlijk. Maar het moet geen vrijbrief zijn om gedragen of gebruikte items te retourneren.
Dat is heel vaak zo. Bij Wehkamp heb je zelfs niet eens een retourlabel nodig, je geeft het pakket gewoon weer af en de retourcode staat kennelijk al op het etiket (ofzo).quote:Op woensdag 6 april 2022 14:54 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Soms wordt het ook gewoon te makkelijk gemaakt hoor, had laatst schoenen besteld en in de besteldoos zelf zat al het retourlabel inbegrepen.
Nu zijn schoenen ook wel lastig natuurlijk, maar kom op....
mooi is dat dan.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:49 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Nee dat mag niet zomaar, zeker niet als er geen juridische grond voor is. Je mag een klant ook niet zomaar weigeren iets te bestellen geloof ik.
Daarom ook dat kleine webwinkels weer het onderspit delvenquote:Op woensdag 6 april 2022 15:20 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
mooi is dat dan.
dan ben je allerlei kosten kwijt (inpakken/administratie/retourkosten/bezorgkosten) en nog eens een product dat je niet meer als nieuw kan verkopen. Als je een klant hebt die dat 1x per 25 bestellingen doet hoort dat erbij.
Maar als mensen het doen om alleen ff een dure gadget te testen of kledingstuk voor feestje....
weer overprotectionisme van de particuliere klant.
Ik heb gewerkt als flitsbezorger naast mijn normale baan -tijdens Corona, sportscholen waren dicht. Had wat beweging nodig - en dat was echt de chillste manier van geld verdienen ooit. Meeste geld komt nu toch uit investeerders, dus als bezorger word je op handen en voeten gedragen en organisatorisch is het zo'n zooitje dat als je geen ex-gedetineerde of verslaafde bent en je daadwerkelijk op komt dagen, je al snel boven het maaiveld uitsteekt en je uren door kan brengen met onbeperkte pauzes, hordes aan complimenten en gratis boodschappen.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:55 schreef Elan het volgende:
Sowieso mag het hele bezorg/retourbeleid wel eens grondig op de schop. Die bezorgers rijden voor een jodenfooitje, krijgen geen compensatie voor de gestegen brandstofprijzen en milieuvriendelijk is het al helemaal niet.
Dieptepunt zijn wel die flitsbezorgers, dat als je een pak spaghetti vergeten bent je in plaats van even op de fiets te jumpen naar de lokale super je iemand kan laten komen om het binnen no time bij jou thuis te brengen. Het ultieme gemak![]()
Idiocracy.
Hmm, zeker. Toch heb ik wel eens een verpakt jurkje met foundation vlek gehad van de Zalando, dus dat geeft mij toch enige hoop dat.....quote:Op woensdag 6 april 2022 14:46 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Voor kleinere webshops geld dit wel maar bij de grotere zaken als bv. Zalando kost de controle meer geld dan dat het oplevert en gaan de geretourneerde kleren gewoon op de afvalhoop (althans dat was een lange tijd zo, weet niet of het nu ook nog zo is).
Kapitalisme ad absurdum.
Dat was misschien nog in de beginfase van de flitsbezorging.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:45 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt als flitsbezorger naast mijn normale baan -tijdens Corona, sportscholen waren dicht. Had wat beweging nodig - en dat was echt de chillste manier van geld verdienen ooit. Meeste geld komt nu toch uit investeerders, dus als bezorger word je op handen en voeten gedragen en organisatorisch is het zo'n zooitje dat als je geen ex-gedetineerde of verslaafde bent en je daadwerkelijk op komt dagen, je al snel boven het maaiveld uitsteekt en je uren door kan brengen met onbeperkte pauzes, hordes aan complimenten en gratis boodschappen.
Nee, daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben. Ja misschien met de omwonenden van zo'n darkstore - de helft stond stoned voor de deur Pools pratend djonko's te draaien- . En die investeerders die er hun durfkapitaal instoppen heb ik ook geen medelijden mee.
Helaas was ik er via een uitzendbureau en werd ik geloosd zodra ze genoeg eigen personeel hebben. Maar heb er een leuke tijd gehad, en best een leuk extraatje verdiend voor een paar maandenUitgekleed werd je echt niet!
Zou er m'n eigen kind alleen niet laten werken als ik een andere carrière voor hem zou ambieren dan een criminele.
Ja zodra het daadwerkelijk winstgevend moeten worden. Maar da's nu nog niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat was misschien nog in de beginfase van de flitsbezorging.
Als zulke diensten groeien wordt het beleid een stuk harder.
Wel eens een kijkje genomen in de fabrieken waar die kleding gemaakt wordt.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik was gewoon alles per definitie eerst na na dat ik het gekocht heb en voor dat ik het draag, maar zelfs dan, als ik zou weten dat dat was gebeurt met een kledingstuk dat ik overweeg te kopen, dan koop ik het niet en kom ik ook nooit meer in die zaak.
Hint: merken die niet open zijn over waar en hoe kleding wordt gefabriceerd, daarvan mag je aannemen dat dit niet goed zit.quote:Op zondag 24 april 2022 12:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel eens een kijkje genomen in de fabrieken waar die kleding gemaakt wordt.
Klopt. Helaas kan je (of alleen ik) niet meer op rekening bestellen bij Zalando haha.quote:Op zondag 24 april 2022 13:02 schreef Enchanter het volgende:
Je bent toch echt een mongool als je kleding gaat bestellen ,het gaat dragen en dan vervolgens weer teug stuurt.
Als ik een broek bestel bij Zalando , doe ik altijd 2 verschillende maten , dan kan ik er één terug sturen.
Is beter dan 1 bestellen die uiteindelijk toch te groot of te klein is , terugsturen en dan weer één bestellen.
Het liefst koop in het gewoon in de winkel , maar durf niet van m'n zolderkamer af te komen
Dat is natuurlijk een reteslimme oplossing die zowel de consument als de bezorgdiensten een hoop tijd en gedoe bespaart. De picnic wagen rijdt anders gewoon leeg terug.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij Picnic nemen ze nog liggende DHL retourpakketjes bij de klant ook weer mee terug!
Dat gebeurde en gebeurt nog steeds in heel veel winkels. Niets bijzondersquote:Op woensdag 6 april 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor het online tijdperk had je een ander goor probleem, bij winkels als de Sting droeg personeel kleding uit de winkel om dit na een dag terug te hangen in de rekken. Moest je altijd goed kijken en ruiken of het schoon was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |