--------------------quote:Geen modder aan broek meer, alleen met label mag product worden teruggestuurdom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Webwinkels zijn het beu dat een deel van de klanten kleding en andere spullen gebruikt om het vervolgens retour te sturen. Ze starten samen met brancheorganisatie Thuiswinkel.org een proef met labels die aan producten worden bevestigd. Alleen als het label nog aan het product zit, mag het binnen 14 dagen worden teruggestuurd.
Volgens de webwinkels is het voor een deel van de klanten heel normaal om bijvoorbeeld kleding een avond aan te hebben en daarna terug te sturen. "Het is echt verschrikkelijk wat je meemaakt", zegt Belinda Kalkman van de webshop Onlinemerkkleding.nl. Zij gebruikt de zogenoemde retourvignetten sinds een paar maanden. "Gedragen kleding met vlekken, parfum op de kleding, soms zit er nog een oorbel aan een kledingstuk of een sleutel in een broekzak. In de zomer na de festivals zit er soms nog modder aan de broekspijpen."
Consumenten hebben het recht om producten terug te sturen, maar dan moet het artikel in de originele staat zijn. Webwinkeliers vinden het lastig om aan te tonen dat een product is gebruikt. "Wij zeggen dat we het retourartikel niet accepteren, maar dan krijg je te horen dat het echt niet gedragen is", zegt Kalkman. "Dan krijg je zo'n discussie. Je kan daar slapeloze nachten van krijgen als ondernemer."om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
eer dan 10 procent van alle online bestellingen wordt teruggestuurd. De producten worden soms schoongemaakt en weer verkocht of aan goede doelen geschonken, maar er zijn ook verhalen dat partijen worden vernietigd.
Het retourvignet is er in verschillende groottes en kost de ondernemer zo'n 30 cent per stuk. Die kosten vallen volgens Kalkman in het niet bij de voordelen. "Sinds we het gebruiken krijgen we veel minder gedragen kleding terug en gaan onze kosten dus naar beneden."
Daarbij merkt ze wel dat het belangrijk is waar je het label op het kledingstuk plaatst. "Bij broeken bevestigde ik de labels eerst aan de lusjes aan de bovenkant, maar dan kan je nog een truitje eroverheen doen. Dus nu maken we ze vast aan de gulp of aan de onderste knoop bij een knoopsluiting. Dan moet je wel een heel lang truitje aan om het label niet meer te kunnen zien."om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Zo'n vijf ondernemers doen mee aan de proef. Casper Hendriks van Reiswieg.nl is er één van. Hij verkoopt onder meer hangmatjes om baby's in het vliegtuig mee te nemen. Hij vermoedt dat ouders die bestellen, gebruiken om hun kind te vervoeren en vervolgens retour sturen. "Ik krijg ze terug met haren erop, van beesten of kinderen, lipstick of het ruikt naar rook. Dat gebeurt een op de tien keer."
Bewijzen dat de klant het product heeft gebruikt, is moeilijk, zegt Hendriks. "Twee weken geleden kwam een kinderwagen retour met spuugvlekken erop. Ik heb foto's ervan gemaakt en die naar de klant gestuurd. Die ontkent en zegt dat het tijdens het transport naar ons moet zijn gebeurd. Zulke grappen maak je mee. Ik verbaas me dat mensen dit blijven proberen. Uiteindelijk heb ik de stomerijkosten in mindering gebracht."
Hij betwijfelt of het retourvignet het aantal retourzendingen flink gaat verminderen. "Klanten kunnen de reiswieg ook gebruiken met het Retourvignet eraan vast. Ik hoop dan ook dat mensen ze daarop aanspreken. Ik denk dat de kans van slagen zo'n 30 procent is."
De Consumentenbond heeft geen uitgesproken mening over het Retourvignet en zegt alert te blijven dat de rechten van consumenten niet worden geschonden.
https://nos.nl/artikel/24(...)worden-teruggestuurd
Gratis zeker?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Lees je eens in over de retourservice van bol.com/zalando.
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
Dat is pas decadente milieuvervuiling
Bol.com Selectquote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Voor de ekte hipsters. Te bedonderd om zelf naar het postkantoor te lopen of rijden, nee ze laten hun teveel/verkeerd bestelde rommel gewoon weer bij hun thuis ophalenen daar adverteert bol ook gewoon mee.
quote:Op woensdag 6 april 2022 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niet patsen met peperdure keyboards en microfoons en ze dan op het laatste moment terugsturen
Zalando was gratis. Bol heeft select voor een tientje per jaar oidquote:
Ondergescheten onderbroeken, volgekotste rompertjes. Het word allemaal doodleuk teruggestuurdquote:Op woensdag 6 april 2022 10:24 schreef CoolGuy het volgende:
Dingen met spuug er op worden gewoon geretourneerd en dan zeggen als klant keihard beweren dat het tijdens het transport gebeurt moet zijn?
Ik krijg er bijna plaatsvervangende schaamte van. Wat een paupers zijn er toch, man man man.
quote:Op woensdag 6 april 2022 10:15 schreef Starhopper het volgende:
Volgens de webwinkels is het voor een deel van de klanten heel normaal om bijvoorbeeld kleding een avond aan te hebben en daarna terug te sturen
Na een maand terugbrengen naar de winkel , helemaal afgeragd. In de winkel klanten gaan helpen/vrouwen lastigvallen en dan op youtube gaan klagen over je winkelverbod.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niet patsen met peperdure keyboards en microfoons en ze dan op het laatste moment terugsturen
Zijn van die "insta" figuren die dat nog openlijk promoten ook. Voor een shoot bvquote:
Echt, dit soort mensen. Schaamteloos. Ik kan er met mijn verstand ook niet bij dat je daar staat, en dat je dan gewoon denkt 'weet je wat, terugsturen en als ze er over zeiken ontkennen we gewoon keihard'. En dat voor een rompertje van een paar euro.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ondergescheten onderbroeken, volgekotste rompertjes. Het word allemaal doodleuk teruggestuurd
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poeprestenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Doet H&M ook maar heb geen andere keuze verder. Ik vind het ook onzin maar ze halen het nu zelf op.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poepresten
Gebruiken ze nog steeds postnl hiervoor?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Doet H&M ook maar heb geen andere keuze verder. Ik vind het ook onzin maar ze halen het nu zelf op.
Haha ja, het gaat zo ver dat het bijna grappig isquote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Was vorig jaar een docu over en het gore lef waarmee mensen spullen terugsturen het toppunt was een dildo met poepresten
https://www.humo.be/nieuw(...)te-het-mee~b18a9510/quote:Op woensdag 6 april 2022 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebruiken ze nog steeds postnl hiervoor?
[..]
Haha ja, het gaat zo ver dat het bijna grappig is
Ik was gewoon alles per definitie eerst na na dat ik het gekocht heb en voor dat ik het draag, maar zelfs dan, als ik zou weten dat dat was gebeurt met een kledingstuk dat ik overweeg te kopen, dan koop ik het niet en kom ik ook nooit meer in die zaak.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor het online tijdperk had je een ander goor probleem, bij winkels als de Sting droeg personeel kleding uit de winkel om dit na een dag terug te hangen in de rekken. Moest je altijd goed kijken en ruiken of het schoon was.
pauprestenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
het is toch beschamend wat voor ontzettende paupers sommige mensen zijn
Ja, dit was in de winkel waar ik een tijdje gewerkt heb ook zoquote:Op woensdag 6 april 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor het online tijdperk had je een ander goor probleem, bij winkels als de Sting droeg personeel kleding uit de winkel om dit na een dag terug te hangen in de rekken. Moest je altijd goed kijken en ruiken of het schoon was.
Is toch logisch dat je die retourneert als hij toch niet blijkt te passen?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee Instabox.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebruiken ze nog steeds postnl hiervoor?
[..]
Haha ja, het gaat zo ver dat het bijna grappig is
Mjah, en toch ook weer niet. Want qua milieuvervuiling maakt het natuurlijk geen reet uit of ik naar het postkantoor rij of dat de Post NL gast die hier toch rond rijd want bestellingen het weer ophaalt. Mischien is er zelfs een heel klein voordeel voor het milieu.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Als er stront aan zat paste het blijkbaar primaquote:Op woensdag 6 april 2022 11:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is toch logisch dat je die retourneert als hij toch niet blijkt te passen?
Dat ligt denk ik aan de verkoper. Je hebt in Amerika volgens mij ook speciale veilingsites waar je pallets vol geretourneerde goederen van Amazon bij opbod kan kopen. Bij andere grote verkopers gaan retouren misschien standaard naar de stort.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:31 schreef arvensis het volgende:
Er was laatst een docu dat alle geretourneerde producten op de afvalhoop gaan, gedragen of niet..
Wat is nu waar?
Die aflevering over kleding, uit de Prijsknaller-reeks?quote:Op woensdag 6 april 2022 11:31 schreef arvensis het volgende:
Er was laatst een docu dat alle geretourneerde producten op de afvalhoop gaan, gedragen of niet..
Wat is nu waar?
Gadverdamme, je moet wel lef hebben ookquote:Op woensdag 6 april 2022 10:40 schreef halfway het volgende:
[..]
Een gebruikte frituurpan die retour ging, met duidelijke olierestanten, heb ik ook gezien. Misschien was het wel dezelfde documentaire.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gadverdamme, je moet wel lef hebben ook
Er zijn uiteraard ook nog van die grapjassen die het erom doen. Ik moet denken aan het boek van Bram van Leeuwen, die verkocht oa bandrecorders per postorder die je ook terug mocht sturen als je er niet tevreden over was. Waren er van die lui die ze bestelden, in het midden van het bandje een hele scheldpartij inspraken, en dan weer retour deden. Wat dat betreft is dit ook niet iets geheel nieuws...quote:Op woensdag 6 april 2022 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gadverdamme, je moet wel lef hebben ook
Ja dit. Ben je dan een enorme treurneus of watquote:Op woensdag 6 april 2022 11:36 schreef Metro2005 het volgende:
Hoe pauper ben je als je gaat lopen showen met kleding die je niet kunt betalen en weer terug moet sturen.
Veel sneuer wordt het toch niet
Maar dat heeft niks te maken met wat er in de op staat. Tenminste, er van uitgaand dat ze die andere dingen niet draagt, maar alleen past en weer terugstuurt.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef HeatWave het volgende:
Prima lijkt me, hier hadden ze nooit aan moeten beginnen. Ik ken ook zo'n chick die doodleuk 5 paar schoenen, 2 jurkjes, 4 topjes laat overkomen en dan 1 topje koopt en de rest terugstuurt, en dat een paar keer per maand.
Dit zijn, weliswaar kleine, I know, milieumaatregelen waar ik me prima in kan vinden. Praktisch, logisch en aantoonbaar.
Dat itt dat stikstofgeneuzel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop