Ja, een notenbar hebben ze hier in de XL ook. Stond er gisteren bij en zag dat bijna alle noten op waren.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:44 schreef Red_85 het volgende:
Hadden ze al met jellybeans, koffie en nootjes een tijdje terug bij XL Purmerend. Dit is niet nieuw.
Tot iedereen de nootjes meenam en er nauwelijks afgerekend werd.
Jamin heeft het al jaren. Maar ja om nou elke maaltijd snoep te eten...quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:42 schreef EinarBoe het volgende:
De betere toko heeft dit al lang. Maar ook prima als de appie het gaat invoeren.
precies, en ook met hagelslag en ontbijtgranen in de AH waar ik komquote:Op dinsdag 5 april 2022 13:44 schreef Red_85 het volgende:
Hadden ze al met jellybeans, koffie en nootjes een tijdje terug bij XL Purmerend. Dit is niet nieuw.
Tot iedereen de nootjes meenam en er nauwelijks afgerekend werd.
Binnenkort klaar staan met je bakjes bij de deurquote:Op dinsdag 5 april 2022 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik bestel toch online, dus moeten zij weten.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, een notenbar hebben ze hier in de XL ook. Stond er gisteren bij en zag dat bijna alle noten op waren.
Denk wel dat dit systeem diefstal gevoelig is.
Daarbij, rijst en pasta's, hagelslag e.d. zit al in kartonnen verpakking, die gewoon bij het oud papier kan. Weinig overbodige verpakking.
Gewoon een leuk berichtje van de marketing afdeling. Rinse and repeat.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:52 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
precies, en ook met hagelslag en ontbijtgranen in de AH waar ik kom
pathe had het geloof ik ook met M&Ms
In de OP staat van wel.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:46 schreef June. het volgende:
Zou mooi zijn als het dan ook goedkoper wordt, maar dat zal wel niet.
Veel van dergelijke verpakkingen mogen niet bij het oud papier, omdat ze van binnen een laagje kunststof hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, een notenbar hebben ze hier in de XL ook. Stond er gisteren bij en zag dat bijna alle noten op waren.
Denk wel dat dit systeem diefstal gevoelig is.
Daarbij, rijst en pasta's, hagelslag e.d. zit al in kartonnen verpakking, die gewoon bij het oud papier kan. Weinig overbodige verpakking.
Natuurlijk is dit niet goedquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:05 schreef marc0871 het volgende:
Ik vind dit goed.
Al dat papier en plasticafval, als het ook gewoon in een pot of zak kan.
Vroeger deden ze niet anders, voordat alles netjes voorverpakt moest zijn.
Een soda stream achtige constructie zie ik ook wel.
De dranken worden in de fabriek toch vaak al in siropen aangeleverd, om daar aangelengd en gecarboniseerd te worden.
Bij de mac, de BK en de horeca doen ze ook niet anders.
Waarom zou dat niet in de winkel kunnen?
Bier in een growler. Waarom niet?
Nieuwerwets
[ afbeelding ]
Ouderwets
[ afbeelding ]
AH kennende wordt het verpakte product duurder en betaal je voor onverpakt de huidige prijs.quote:
De appie heeft ook al lang van die dispensers/taps met allerlei soorten hagelslag en notenquote:Op dinsdag 5 april 2022 13:42 schreef EinarBoe het volgende:
De betere toko heeft dit al lang. Maar ook prima als de appie het gaat invoeren.
Als je jezelf eerst even weegt wel.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
je kan dus je mond onder de tap zetten en gelijk eten?
quote:Wanneer je je pot of zak wil vullen, moet je die eerst wegen zonder dat de verpakking gevuld is. Daarna vul je de pot of zak en print je een barcode die je kunt scannen bij de kassa.
Hier droom ik al jaren van. Ik wil niet telkens flessen kopen, ik wil gewoon een jerrycan vol met smaakwater zodat ik de week ermee door kom.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:05 schreef marc0871 het volgende:
Ik vind dit goed.
De dranken worden in de fabriek toch vaak al in siropen aangeleverd, om daar aangelengd en gecarboniseerd te worden.
Nieuwerwets
[ afbeelding ]
Ouderwets
[ afbeelding ]
Bekend met dit concept?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:41 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Hier droom ik al jaren van. Ik wil niet telkens flessen kopen, ik wil gewoon een jerrycan vol met smaakwater zodat ik de week ermee door kom.
Dit is een vat ja die ken ikquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bekend met dit concept?
[ afbeelding ]
Mja, en dan nog een tapstang, manometer, CO² fles, slangen of leidingen, voor het mooie nog een kegerator, keezer of inline glycol koeler, tapstandaard en kraan en je bent zo 3 á 4k verderquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bekend met dit concept?
[ afbeelding ]
Ik vraag mij af of het allemaal zoveel gaat schelen (de verpakkingen waar het eerst inzat waren sowieso al goed recyclebaar... Toch?)quote:Op dinsdag 5 april 2022 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
"Het verpakkingsvrije assortiment bestaat uit producten van ontbijtgranen en broodbeleg tot dingen voor het avondeten als pasta en rijst", aldus AH. Maar ook bijvoorbeeld thee en noten. Dat leidt tot in totaal 6 meter aan dispensers.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:31 schreef Mylene het volgende:
De discounter is ermee gestopt vanwege diefstal.
Daar mag je dan als winkel wel goed op toezien... Gedoemd om en janboel te worden lijkt mij!quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:20 schreef loveli het volgende:
Leuk concept om ook met voorgesneden groente te doen, maak je eigen roerbakmix.
Wat ben je dan een schraalhansquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:47 schreef Mylene het volgende:
Fraude alert, het herbruikbare zakje extra vullen na gescand te hebben voor de prijssticker. Zoals men nu doet met een extra appeltje.
Misbruik is niet hoog omdat er echt wel veel controlles zijn bij de Appie. Ga 1 keer per week er naar toe, bijna iedere week wel controlle….quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:52 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat ben je dan een schraalhans![]()
Overigens wel benieuwd wat het misbruik bij de zelfscan is. Zeker als je al in de winkel "scant" en dus ondoorzichtige tassen kan vullen lijkt me het best wel diefstalgevoelig. De controles zijn vaak ook maar de vijf bovenste artikelen.
Dat valt wel mee? Ik ben in 2 jaar oid 5 keer gecontroleerd ofzo. Misschien dat het per vestiging verschilt tho ivm diefstalquote:Op dinsdag 5 april 2022 16:06 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Misbruik is niet hoog omdat er echt wel veel controlles zijn bij de Appie. Ga 1 keer per week er naar toe, bijna iedere week wel controlle….
Geen goed ideequote:Op dinsdag 5 april 2022 16:34 schreef Momo het volgende:
Goed idee wel, gaat helaas niet werken in Nederland op de meeste plekken, te veel paupers. Je moet bij een LIDL ook eens zien wie allemaal aan die nootjes zaten toen. Allemaal blagen met nog snot aan de handen die in de noten gaan zitten voelen. Er is volgens mij wel een online supermarkt variant waar alles verpakkingvrij is, even gezocht het heet Pieter Pot.
Bij het Kruidvat staan kindjes soms ook op hun gemak die snoepjes die je kan scheppen op te eten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:31 schreef Mylene het volgende:
De Lidl deed dit jaren terug, alweer in 2018 met de noten, mocht je ook hetzelfde papieren zakje gebruiken. De discounter is ermee gestopt vanwege diefstal.
[ afbeelding ]
$$$$$$$$$$quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Goed initiatief voor minder vervuilende troep
Wat schattig.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij het Kruidvat staan kindjes soms ook op hun gemak die snoepjes die je kan scheppen op te eten.
Ja, daar is het toch voor /squote:Op dinsdag 5 april 2022 16:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij het Kruidvat staan kindjes soms ook op hun gemak die snoepjes die je kan scheppen op te eten.
https://www.googleadservi(...)KHVxdAIUQ0Qx6BAgDEAEquote:Op dinsdag 5 april 2022 13:58 schreef Farenji het volgende:
Er was vele jaren geleden al een compleet verpakkingsvrije winkel. Die haalde het helaas uiteindelijk niet. In andere supermarkten is het daarna ook ingevoerd voor producten zoals noten, granen en muesli etc, bijv in de ekoplaza. En nu hobbelt appie erachteraan en dan is het opeens "nieuws".
Werkt vaak niet in Nederland.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:31 schreef Mylene het volgende:
De Lidl deed dit jaren terug, alweer in 2018 met de noten, mocht je ook hetzelfde papieren zakje gebruiken. De discounter is ermee gestopt vanwege diefstal.
[ afbeelding ]
Ik heb ook zo’n hekel aan aanbiedingen specifiek voor kleinverpakkingen die dan 2+1 of 2e 50% zijn. Waarom denken ze dat ik een kleinverpakking koop… niet om er 2 te nemen en dan extra verpakkingsmateriaal te gebruiken in ieder geval.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:47 schreef silverhill het volgende:
Dit zou ook heel handig zijn bij beperkt houdbare producten. Dan is het doel niet zozeer verminderen van verpakking, maar van voedselverspilling. Zeker als alleenstaande of als stel zijn er heel veel potjes, smeersels, verse kruiden etc. waar je voor een recept 10% van nodig hebt en je de rest doorgaans uiteindelijk wegflikkert.
Maar sowieso dat 10% van de bevolking daar al dan niet bewust een teringbende van maakt, en bij 1% is dat al een probleem voor het concept.
Bij de Action ook veel. Er staat ook een schap met batterijen net naast de zelfscan, een pakje kan men zo meenemen na het afrekenen, vertelde een medewerker. Waarom wordt dat dan veranderd, het schap verplaatst, vroeg ik? Daar kan ik niets aan doen, gaat vanuit het hoofdkantoor, antwoordde hij. Er moet altijd wel een medewerker toezicht houden, maar die kan weer bezig zijn om een klant te controleren.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:52 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat ben je dan een schraalhans![]()
Overigens wel benieuwd wat het misbruik bij de zelfscan is. Zeker als je al in de winkel "scant" en dus ondoorzichtige tassen kan vullen lijkt me het best wel diefstalgevoelig. De controles zijn vaak ook maar de vijf bovenste artikelen.
Probleem echt oplossen (verpakkingsproces optimaliseren) is niet zo hip, dit wel. Leuk voor in de krantjes.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zeker een goed idee. Ik bedoel, ik ook niet zo lettend op afval maar de hoeveelheid plastic loopt soms echt de spuigaten uit. Dingen die 3 keer verpakt zijn....
Er zit een algoritme achter de steekproeven. Als je goed scant, krijg je minder vaak een steekproef, maak je fouten, dan word je vaker getest (of uitgebreider).quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:50 schreef Mylene het volgende:
Bij AH heb ik al diverse keren meegemaakt dat een medewerkster zei 'kan gebeuren' nadat een klant een artikel was vergeten te scannen.
Is allemaal goed voor je weerstandquote:Op dinsdag 5 april 2022 17:26 schreef valentijn101 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar kunnen we dan ook voor een kindvrije zone zorgen waar dat spul staat.
Zo leuk al die moeders die de kleine laten “helpen”. Handjes die net nog in hun mond zaten en dan alle broodjes aanraken voor ze er 1 in een zakje stoppen. Vingertjes in de tapkraan van de verse jus stoppen. Even een dropje uit de bak graaien
En vanaf nu strenge controles?quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Er zit een algoritme achter de steekproeven. Als je goed scant, krijg je minder vaak een steekproef, maak je fouten, dan word je vaker getest (of uitgebreider).
De 2 foute steekproeven die ik had was een schapkaartje waar het verkeerde artikel was aangevuld en een pan van 30 euro die ik had teruggelegd, maar misgeklikt bij verwijderen
Reken maar dat ze weten hoeveel er wordt bespaard door in bulk te leveren en hoeveel derving er is door fout afwegen of diefstal.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:20 schreef TLC het volgende:
Nu maar hopen dat Marroka.... diefjes niet hun Audi in zo'n hagelslagautomaat pleuren om gratis hagelslag te krijgen![]()
Gatverdamme.quote:Op dinsdag 5 april 2022 17:26 schreef valentijn101 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar kunnen we dan ook voor een kindvrije zone zorgen waar dat spul staat.
Zo leuk al die moeders die de kleine laten “helpen”. Handjes die net nog in hun mond zaten en dan alle broodjes aanraken voor ze er 1 in een zakje stoppen. Vingertjes in de tapkraan van de verse jus stoppen. Even een dropje uit de bak graaien
Dat werkt toch alleen als ze jou persoonlijk kunnen identificeren?quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Er zit een algoritme achter de steekproeven. Als je goed scant, krijg je minder vaak een steekproef, maak je fouten, dan word je vaker getest (of uitgebreider).
De 2 foute steekproeven die ik had was een schapkaartje waar het verkeerde artikel was aangevuld en een pan van 30 euro die ik had teruggelegd, maar misgeklikt bij verwijderen
Dat kunnen ze toch ook? Bonuskaart bijv.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat werkt toch alleen als ze jou persoonlijk kunnen identificeren?
Iets wegen en dan afrekenen zal hier inderdaad nooooooiiiit gaan werken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:30 schreef RealistAtheist het volgende:
In de coop in Zweden heb je gewoon een enorme saladebar. Daar pak je een kartonnen bak, gooit er sla in (allerlei soorten), gehaktballetjes, pasta, kaas, kipreepjes, falafelballetjes, pijnboompitjes, tomaat, kaas enz. enz. Vervolgens weeg je het, doet er nog een bakje vinaigrette bij en reken je het af. Heerlijk.
Maar dat zal hier wel niet werken met al die gierige tokkies die de boel dan massaal gaan flessen natuurlijk.
Ja dat kan een mogelijk identificatiemiddel zijn, maar er is geen garantie dat mensen die gebruiken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kunnen ze toch ook? Bonuskaart bijv.
Diefstal als in verkeerd wegen of. … zie het hier een aantal keer voorbijkomen maar mis even de m.oquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:31 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Tokkies eten geen sla dus dat zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:30 schreef RealistAtheist het volgende:
In de coop in Zweden heb je gewoon een enorme saladebar. Daar pak je een kartonnen bak, gooit er sla in (allerlei soorten), gehaktballetjes, pasta, kaas, kipreepjes, falafelballetjes, pijnboompitjes, tomaat, kaas enz. enz. Vervolgens weeg je het, doet er nog een bakje vinaigrette bij en reken je het af. Heerlijk.
Maar dat zal hier wel niet werken met al die gierige tokkies die de boel dan massaal gaan flessen natuurlijk.
Niet op de manier zoals daar, waar je zelf weegt nee. Misschien wel als ze net als groente of fruit wegen bij de kassa.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iets wegen en dan afrekenen zal hier inderdaad nooooooiiiit gaan werken.
Je komt niet echt vaak in een Nederlandse supermarkt hè?quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:08 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Niet op de manier zoals daar, waar je zelf weegt nee. Misschien wel als ze net als groente of fruit wegen bij de kassa.
Wekelijks meerdere keren. Fruit en of groente wordt voorverpakt verkocht of bij de kassa gewogen of per stuk verkocht. Maar wellicht kom ik in andere supermarkten dan jij?quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je komt niet echt vaak in een Nederlandse supermarkt hè?
Waarschijnlijk wel ja, want in alle supermarkten waar ik kom weeg je dat gewoon zelf af en scan je zelf het bonnetje bij de zelfscankassa.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:17 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wekelijks meerdere keren. Fruit en of groente wordt voorverpakt verkocht of bij de kassa gewogen of per stuk verkocht. Maar wellicht kom ik in andere supermarkten dan jij?
Die heeft hier ook bij de appie gestaan. Ook daar zat iedereen met zijn vingers in om even een pastatje te proevenquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:30 schreef RealistAtheist het volgende:
Jullie hebben niet door dat het verschil 'm zit in de zelfscankassa en de ouderwetse kassa? Ik kan in alle supermarkten terecht bij de ouderwetse zonder het zelf te hoeven wegen én ik kan (moet) het zelf wegen als ik naar de zelfscankassa ga.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:18 schreef Monolith het volgende:
Waarschijnlijk wel ja, want in alle supermarkten waar ik kom weeg je dat gewoon zelf af en scan je zelf het bonnetje bij de zelfscankassa.
Dat snap ik ook wel, maar iedere supermarkt hier heeft dus gewoon zelfscankassa's.quote:Op dinsdag 5 april 2022 20:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Jullie hebben niet door dat het verschil 'm zit in de zelfscankassa en de ouderwetse kassa? Ik kan in alle supermarkten terecht bij de ouderwetse zonder het zelf te hoeven wegen én ik kan (moet) het zelf wegen als ik naar de zelfscankassa ga.
Op een gegeven moment kennen ze hun pappenheimers wel, klantenkaart of geen klantenkaart.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat kan een mogelijk identificatiemiddel zijn, maar er is geen garantie dat mensen die gebruiken.
Alsof iemand dat controleertquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Veel van dergelijke verpakkingen mogen niet bij het oud papier, omdat ze van binnen een laagje kunststof hebben.
Nee, maar waarom zou je dat moedwillig bij het oud papier stoppen als je weet dat het daar niet hoort?quote:
Daar worden noten toch echt minder knapperig en dus minder lekker door.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De appie heeft ook al lang van die dispensers/taps met allerlei soorten hagelslag en noten
Lekker 4 x zoveel betalenquote:Op dinsdag 5 april 2022 22:22 schreef Watnleven het volgende:
Goed initiatief. Graag ook voor chips zodat ik die zak eindelijk kan vullen met meer chips dan lucht.
Er is helemaal geen reden waarom het duurder zou zijn. Althans, de kosten voor de supermarkt en producent zijn lager. Maar een nieuw hip product/dienst i.c.m. een cultuur van winstmaximalisatie is vragen om problemen natuurlijk.quote:
Flessen, zowel glas als plastick, zijn herbruikbaar. De CO2 patroon van zo'n ding belandt in de vuilnisbak, tel uit je winstquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:05 schreef marc0871 het volgende:
Ik vind dit goed.
Nieuwerwets
[ afbeelding ]
Ouderwets
[ afbeelding ]
Het is duurder, want je gaat betalen op gewicht. Kijk eens wat het bij Jamin kost om snoep te scheppen en vergelijk datzelfde snoep eens als je het per zak kooptquote:Op dinsdag 5 april 2022 23:21 schreef silverhill het volgende:
[..]
Er is helemaal geen reden waarom het duurder zou zijn. Althans, de kosten voor de supermarkt en producent zijn lager. Maar een nieuw hip product/dienst i.c.m. een cultuur van winstmaximalisatie is vragen om problemen natuurlijk.
Dat geldt dan voor alles wat je in de AH aanraakt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:27 schreef myShizzle het volgende:
Wat zullen er een bacteriën op die dispensers zitten zeg. Iedereen en zijn moeder zit eraan met z'n smerige fikken en nog ranzigere bakjes. Mij niet gezien.
Beter dan in de goot en de bosjes, waar dat glas en plastic nu nogal eens belandtquote:Op dinsdag 5 april 2022 23:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Flessen, zowel glas als plastick, zijn herbruikbaar. De CO2 patroon van zo'n ding belandt in de vuilnisbak, tel uit je winst
quote:Op dinsdag 5 april 2022 23:25 schreef Poepz0r het volgende:
Het is duurder, want je gaat betalen op gewicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |