abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:16:54 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204283957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat moet toch wel een fantastisch wapen zijn, controleeert eerst je paspoort voor het toeslaat, kunnen wij er daar ook wat van bestellen?

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor een van onze "neutrale" posters erover begint.
Precies wat de verschillen in genen tussen Russen en Oekraïners is zo klein, dat daaraan een biowapen kopellen sowieso nu sci-fi is. Als dat kan, dan kan je ook een virus maken wat letterlijk alleen Poetin doodt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204283977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:36 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)ers-us-says-liveblog
Ukraine says convoy of buses on its way to Mariupol
A convoy of Ukrainian buses has set out for the besieged, southeastern port city of Mariupol to try to deliver humanitarian supplies and bring out trapped civilians, the country’s deputy prime minister has said.

Iryna Vereshchuk said 45 buses were on their way to Mariupol after the International Committee of the Red Cross (ICRC) confirmed Russia had agreed to open a safe corridor. Seventeen buses had already left for Mariupol from Zaporizhzhia, about 220km (136 miles) to the northwest, she added.

Another 28 were waiting for authorisation to pass the Russian checkpoint in Vasylivka, near Zaporizhzhia.

Mariupol’s mayor said this week that up to 170,000 residents were trapped there with no power and dwindling supplies. Previous attempts to organise safe corridors for civilians to evacuate from the city have failed.
Dat er nog 45 + 28 bussen functioneren!?
pi_204284014
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wel cool en ik denk voor Oekraïne een zegen dat ze hem als ongekunstelde voorman op de mediagenieke kansel hebben. Iemand die naast toegankelijk herkenbaar ook uitstekend weet hoe (moderne) media werkt.
Zijn toespraak was wat later en hij gaat dan ook niet langer opzitten dan nodig om te gaan luisteren naar Atje Kuiken die hem graag had willen toespreken.
//--//
Ik blijf mij ook altijd wat verbazen (als verwonderend) hoe tegenstanders iemand op persoon weten weg te zetten. Het is idd wel prettig dat je iemand hoort die er goed uitziet en spreekt. Inhoudelijk maakt het mij geen bal wie het; maar vooral wat men met welke intentie wordt gezegd. Helaas is voor veel mensen een uiterlijke verschijning kennelijk reden om hun mening aan te verbinden.
Het zijn de allerergste omstandigheden die laten zien wat een persoon echt waard is. En Oekraïne had het niet beter kunnen treffen dan met Zelensky.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 14:25:07 #204
236264 crew  capricia
pi_204284023
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
De treinen rijden gewoon nog in dat land. Vind dat echt best knap.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204284069
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hopen dat die bussen niet straks ineens gebombardeerd worden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204284247
Spionagebureau: 'Russische soldaten weigeren orders uit te voeren'

Gedemoraliseerde Russische soldaten in Oekraïne weigeren orders uit te voeren en saboteren hun eigen uitrusting. Ook hebben ze per ongeluk een eigen vliegtuig neergeschoten. Dit heeft Jeremy Fleming, het hoofd van de Britse inlichtingendienst GCHQ, gezegd tijdens een toespraak in de Australische hoofdstad Canberra.

President Poetin heeft de invasie blijkbaar "totaal verkeerd ingeschat", zei Fleming. "Het is duidelijk dat hij het verzet van het Oekraïense volk verkeerd heeft ingeschat. Hij onderschatte de kracht van de reactie van de coalitie en de economische gevolgen van het sanctieregime en hij overschatte de capaciteiten van zijn leger om een snelle overwinning te behalen", aldus Fleming.

"We hebben Russische soldaten gezien met een gebrek aan wapens en moreel, die weigerden om bevelen uit te voeren, hun eigen uitrusting saboteerden en zelfs per ongeluk hun eigen vliegtuig neerschoten", voegde Fleming toe. Er wordt gezegd dat de adviseurs van Poetin te bang zijn om de waarheid te vertellen, maar volgens Fleming moet de "omvang van de verkeerde inschattingen nu glashelder zijn voor het regime. "

Fleming waarschuwde dat het Kremlin op jacht is naar cyberdoelen en huurlingen binnenhaalt om de vastgelopen militaire campagne in Oekraïne weer op de rit te krijgen. Hoewel er al verwacht werd dat Rusland een grote cyberaanval zou lanceren als onderdeel van de militaire campagne, zei Fleming dat een dergelijke stap nooit een centraal onderdeel was voor het Russische standaard draaiboek voor oorlog.

(liveblog nos)

^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:54:50 #207
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:53 schreef TLC het volgende:

Gedemoraliseerde Russische soldaten in Oekraïne weigeren orders uit te voeren en saboteren hun eigen uitrusting. Ook hebben ze per ongeluk een eigen vliegtuig neergeschoten.
Eindelijk die no-fly zone _O_ Slavia Ukraine.
pi_204284297
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:54 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Eindelijk die no-fly zone _O_ Slavia Ukraine.
Gaat lekker man, eerst hun eigen commandant omver rijden, nu een eigen vliegtuig neerhalen, dat er nog maar meer sabotage acties mogen volgen

^O^ ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204284353
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:25 schreef capricia het volgende:

[..]
De treinen rijden gewoon nog in dat land. Vind dat echt best knap.
Zolang het duurt. Mariopol is om een voorbeeld te stellen aan de Ukrainse bevolking. De russische oorlogsmachine werkt als volgt. Drijf de reguliere bevolking weg uit de steden door met name civiele doelen te treffen. Mensen zijn zuinig op hun kinderen vandaar de aanvallen op scholen, kindergarten en speelplaatsen tevens de ziekenhuizen. Is het merendeel van de civiele bevolking vertrokken dan op grote afstand platbombareren met vliegtuigen en artillery om de achtergebleven soldaten en bejaarden op te ruimen. We staan pas aan het begin van de vernietiging van Ukraine als natiestaat, maak je daarover weinig illusies.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:09:58 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_204284387
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zolang het duurt. Mariopol is om een voorbeeld te stellen aan de Ukrainse bevolking. De russische oorlogsmachine werkt als volgt. Drijf de reguliere bevolking weg uit de steden door met name civiele doelen te treffen. Mensen zijn zuinig op hun kinderen vandaar de aanvallen op scholen, kindergarten en speelplaatsen tevens de ziekenhuizen. Is het merendeel van de civiele bevolking vertrokken dan op grote afstand platbombareren met vliegtuigen en artillery om de achtergebleven soldaten en bejaarden op te ruimen. We staan pas aan het begin van de vernietiging van Ukraine als natiestaat, maak je daarover weinig illusies.
Yep, het is een race tussen wat eerder instort, het Russische leger of de Oekrainse infrastructuur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:10:28 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_204284395
twitter

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204284547
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Niemand is hier toch door verrast? Russische soldaten zijn net champignons "Fed shit and kept in the dark"
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:39:52 #213
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204284617
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niemand is hier toch door verrast? Russische soldaten zijn net champignons "Fed shit and kept in the dark"
Op mij komt het vooral over als jezelf dommer voordoen uit zelfbescherming.
pi_204284644
Vraag me af of Poetin wel helemaal weet wat er gaande is of dat er nog engere figuren op de achtergrond spelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204284654
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Op mij komt het vooral over als jezelf dommer voordoen uit zelfbescherming.
Nee, daar is geen reden toe als jij degene bent die de macht heeft en dat was in deze context het geval

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 15:52:52 ]
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:46:42 #216
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284663
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:43 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Poetin wel helemaal weet wat er gaande is of dat er nog engere figuren op de achtergrond spelen.
Ik denk niet dat Poetin een marionet is van een ander. Dat hem door zijn naaste omgeving niet wordt verteld wat er gebeurt maar wat hij wil horen, dat dan weer wel. Daar heeft ie ze immers op uitgezocht.
pi_204284699
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het leger van Rusland krijgt ook grote klappen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:52:56 #218
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204284712
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is geen reden toe als jij degene bent die de macht heeft en dat was in deze context het geval
Dat vind ik persoonlijk een naieve gedachtegang. Die burgemeester was vooral gekidnapped als leverage voor een gevangenruil. Het verkopen als denazificatie en dat hele riedeltje uit die tweets zijn een tactiek.

Maar goed jij mag geloven dat al die Russen totale oprechte zombies zijn die niet zelf kunnen nadenken.
pi_204284718
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat vind ik persoonlijk een naieve gedachtegang. Die burgemeester was vooral gekidnapped als leverage voor een gevangenruil. Het verkopen als denazificatie en dat hele riedeltje uit die tweets zijn een tactiek.

Maar goed jij mag geloven dat al die Russen totale oprechte zombies zijn die niet zelf kunnen nadenken.
Ik denk dat Russen niet de toegang tot informatie hebben, dat maakt ze geen zombies of dom maar blijkbaar vind jj het nodig met dergelijke hyperbolen aan te komen. Soit, jammer.
pi_204284721
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit hoor je natuurlijk vanaf het begin:

soldaten tot hoger in rang wisten niet dat ze een invasie begonnen
soldaten die echt dachten dat ze,zoals Amerikanen en Canadezen ten tijde van wo2 in Nederland werden onthaalt met feestende mensen. en dat ze echt nazi's zouden uitdrijven.
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:55:06 #221
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_204284730
twitter
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:55:20 #222
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284731
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:09 schreef speknek het volgende:

[..]
Yep, het is een race tussen wat eerder instort, het Russische leger of de Oekrainse infrastructuur.
Ten westen van de Dnjepr komen ze tot nu toe redelijk ongeschonden de strijd door, dus de infrastructuur daar kan voorlopig optimaal worden ingezet om het front te ondersteunen, met korte aanvoerlijnen. En zolang er genoeg wapenleveranties komen vanuit andere landen - die je allemaal redelijk ongestoord vanuit Lviv over het land kan verspreiden - is het materieel er ook. Als je stad voor stad wil Marioepol-en dan kunnen de Russische soldaten met pensioen voordat ze halverwege het land zijn. Lijkt me dat de Oekraïners dat dus langer volhouden.

Ik zie het wel gebeuren dat de Russen het front in Kyiv daadwerkelijk verlaten zodat ze die troepen kunnen inzetten bij de Donbas-hoek, en dan gaan proberen om Donbas-Marioepol-Beryiansk-Krim te bezetten zonder verdere expansiedrang. Dan wordt het de vraag of het Oekraïense leger/bevolking de wil+mogelijkheden heeft om de Russen daar weg te drijven. Zo nee, dan zou het wel tot een wapenstilstand kunnen leiden waarin Rusland weer een extra stuk van Oekraïne heeft ingenomen (maar waar de apologeten van zeggen dat het heel redelijk is van Rusland en waar ze over 5 jaar van gaan zeggen dat het oorspronkelijk Russische gebieden zijn waar Oekraïne überhaupt geen aanspraak op zou mogen maken als het conflict weer een nieuw hoogtepunt bereikt).

Dat zou voor de mensen aan de goede kant van de streep goed zijn, maar voor de mensen aan de Russische kant van de streep natuurlijk erg tragisch.
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:57:13 #223
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204284751
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat Russen niet de toegang tot informatie hebben, dat maakt ze geen zombies of dom maar blijkbaar vind jj het nodig met dergelijke hyperbolen aan te komen. Soit, jammer.
Zelfs een simpele VPN werkt in Rusland. De jongere generatie met meer dan 2 hersencellen weet prima wat er gaande is. Ze spreken zich niet uit voor lijfsbehoud, begrijpelijker wijs.
pi_204284752
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:50 schreef Homey het volgende:

[..]
En de Russische samenleving ook, op het moment dat de opgebouwde voorraden op raken gaan die sancties echt heel hard bijten. Die tactiek werkt heel erg goed in (nauwelijks erkende) dwergstaatjes als Zuid-Ossetië of Tsjetsjenië maar daar is Oekraïne toch wel een paar maatjes te groot voor.
pi_204284772
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:55 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Goeie 1 april grap wel.

Stel dat hij serieus is, per wanneer gaat die kraan dan dicht?
Want dan gaat de duitse economie zo ongeveer per direct failliet.

Blackouts in heel europa ook lijkt me?
Stroom is veel te veel afhankelijk van gas
pi_204284776
quote:
34 MINUTEN GELEDEN
Poetin: gas vanaf morgen in roebels betalen
President Poetin heeft een decreet ondertekend waarin staat dat het buitenland vanaf morgen in roebels moet betalen voor Russisch gas. Dat meldt persbureau Reuters. Poetin heeft ook gezegd dat contracten worden stopgezet als deze betalingen niet worden gedaan.

Volgens Poetin moeten de afnemers roebelrekeningen openen bij Russische banken en worden de betalingen voor Russisch gas vanaf deze rekeningen gedaan.

Frankrijk en Duitsland hebben direct al gereageerd en wijzen de eis opnieuw resoluut af. Ze zeggen dat ze gewoon in euro's blijven betalen en dat ze zich niet door Poetin "laten chanteren". Ze bereiden zich voor op het scenario dat er geen Russisch gas meer naar Europa stroomt.

Gisteren zei het Kremlin nog dat de overstap voor gasbetalingen op roebels niet direct in zou gaan, maar geleidelijk wordt ingevoerd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gasafname-te-stoppen

quote:
15:31
Europese landen kunnen Russisch gas nog steeds afrekenen in euro's. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin tegen de Italiaanse premier Mario Draghi gezegd. ,,Poetin zei dat de huidige contracten van kracht blijven", stelde Draghi na het telefoongesprek. Eerder waarschuwde Moskou nog dat de Europese Unie snel roebels moest inslaan om gas te kopen.

Poetin eiste dat vorige week van 'onvriendelijke' landen die sancties hebben ingesteld tegen Rusland wegens de oorlog in Oekraïne, zoals EU-lidstaten en het Verenigd Koninkrijk. Hij lijkt zich te hebben bedacht. Veel westerse landen en bedrijven veroordeelden de eis om gas in roebels af te rekenen, waaronder ook Nederlandse energiemaatschappijen. Duitsland bestempelde de stap als contractbreuk, omdat eerder was afgesproken af te rekenen in euro's of dollars.

De Europese Unie is voor zo'n 40 procent van zijn aardgas afhankelijk van Rusland.
https://www.ad.nl/buitenl(...)aan-wapens~aa7abff4/

Kunnen we vanaf morgen nog in euro's voor het gas betalen? Ja nee. :')
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:00:59 #227
236264 crew  capricia
pi_204284781
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:59 schreef hangtime het volgende:

[..]
Goeie 1 april grap wel.

Putin heeft het toch al uitgesteld?

Edit: hij houdt er dus aan vast. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204284787
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:02:09 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_204284789
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Putin heeft het al uitgesteld. Knipperde het eerst met zijn ogen.
Nee hij zegt nu weer wel een decreet getekend te hebben. Zoals altijd, volstrekt onbetrouwbaar. We gaan het zien. Dan maar geen Russisch gas morgen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:02:31 #230
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284794
quote:

[..]
Goeie 1 april grap wel.

Nee, er zijn gewoon strategische gasvoorraden in Europa dus dit gebeurt dan allemaal niet.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:04:54 #231
236264 crew  capricia
pi_204284811
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:02 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee hij zegt nu weer wel een decreet getekend te hebben. Zoals altijd, volstrekt onbetrouwbaar. We gaan het zien. Dan maar geen Russisch gas morgen.
Nou, idd.
Neem aan dat de betreffende valuta gewoon in het contract staat. En ik begrijp uit de reactie van Fra dat dat altijd Euro is geweest.

Lekker eenzijdig contracten aanpassen. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204284816
quote:

[..]
Goeie 1 april grap wel.

Verhuizen naar Amerika dan maar
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:05:28 #233
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204284818
Gas zal duurder worden en er zullen plannen komen om verbruik te minderen, maar black-outs oid verwacht ik voorlopig niet iig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:06:32 #234
236264 crew  capricia
pi_204284829
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)gasafname-te-stoppen
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)aan-wapens~aa7abff4/

Kunnen we vanaf morgen nog in euro's voor het gas betalen? Ja nee. :')
Wat staat er in het contract? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204284832
Putin steekt z’n gas maar in zijn eigen reet.
Zo te zien doet hij dat al omdat hij zo’n opgeblazen kop heeft gekregen.
pi_204284833
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, er zijn gewoon strategische gasvoorraden in Europa dus dit gebeurt dan allemaal niet.
Heb je daar ook bronnen voor?
Ik wil je graag geloven uiteraard.
Maar de enige bronnen die ik kan vinden, zijn artikelen over dat de nood voorraden ook al bijna op zijn..
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:08:26 #237
236264 crew  capricia
pi_204284843
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:06 schreef quirina het volgende:
Wat kunnen we eigenlijk internationaal doen als Rusland haar contractuele afspraken niet nakomt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204284851
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat hebben ze dus wel.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_204284853
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat kunnen we eigenlijk internationaal doen als Rusland haar contractuele afspraken niet nakomt?
Niks.
pi_204284856
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Sancties nog verder escaleren, zoals bijvoorbeeld Rusland volledig afsluiten van SWIFT (vooralsnog valt Sberbank er buiten, juist om betaling voor gas te voldoen).
pi_204284860
twitter
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:10:01 #242
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284864
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:05 schreef Drekkoning het volgende:
Gas zal duurder worden en er zullen plannen komen om verbruik te minderen, maar black-outs oid verwacht ik voorlopig niet iig.
Sowieso zijn de komende maanden de maanden waarin het minste verbruikt wordt. Een echt groot probleem wordt het als je komende winter nog geen oplossing hebt gevonden voor de deels gestopte leveringen, want dan wordt het ook echt koud en wil je dus wel kunnen stoken :P
pi_204284884
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Sowieso zijn de komende maanden de maanden waarin het minste verbruikt wordt. Een echt groot probleem wordt het als je komende winter nog geen oplossing hebt gevonden voor de deels gestopte leveringen, want dan wordt het ook echt koud en wil je dus wel kunnen stoken :P
En bedenk daarbij dat Duitsland vóór Nederland gaat.
Nederland moet aan de eisen van Duitsland voldoen voor het leveren van gas.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:12:41 #244
236264 crew  capricia
pi_204284889
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:09 schreef quirina het volgende:

[..]
Niks.
Er is geen internationaal gerechtshof voor dit soort zakelijke disputen? Het is namelijk gewoon contractbreuk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:13:04 #245
236264 crew  capricia
pi_204284894
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:11 schreef quirina het volgende:

[..]
Wij hebben zelf gas.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:13:17 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_204284895
Volgens mij kan Europa zes maanden zonder Russisch gas en Rusland net zes dagen, dus kom maar op.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:13:18 #247
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284896
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:11 schreef quirina het volgende:

[..]
Nee, dat bedenk ik me er niet bij omdat het nergens op slaat.

Duitsland gaat niet vóór Nederland, Nederland heeft afspraken gemaakt (met winstoogmerk!) met Duitsland en houdt zich daar gewoon aan.
pi_204284909
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:50 schreef Homey het volgende:

[..]
De Blizkrieg taktiek is mislukt maar nu zal het regime waarschijnlijk overschakelen op het progressief vernietigen van de steden. Het Ukrainse leger verdeeld en bezig houden middels ingraven zodat het zich niet kan concentreren tegen het geconcentreerd 1 voor 1 vernietigen van de steden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:15:21 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204284912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:55 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Gaat het dan toch gebeuren.........
quote:
confirmed bij err.theee
Russian President Vladimir Putin has greenlighted ruble gas payments for buyers from countries which placed sanctions on Russia in connection with Ukraine.

Putin signed a decree on Thursday demanding that these buyers open accounts in Russian banks to facilitate the payments.

The measure takes effect from April 1.
Vraag is weer of dit voor nieuwe of oude contracten geldt..... we gaan het Fools-Day vast zien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204284924
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dan heeft hij geen inkomen. Oh, en de schulden in dollars moeten in dollars worden afgerekend. Anders internationaal wanbetaler en geen leningen meer.

Wie denkt die mafkees van een Poetin met zijn oeroeboeroe-economie uit het jaar kruik te zijn zeg?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 16:16:58 ]
pi_204284929
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan heeft hij geen inkomen.
Is dat zo? Volgens mij nog genoeg levering mogelijk naar andere landen/gebieden.
pi_204284930
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:06 schreef quirina het volgende:
Liever zijn longen :7
pi_204284938
Duitsland gaat wel degelijk vóór Nederland om gas te krijgen. Die contracten zijn zo opgebouwd dat Nederland zoveel MOET leveren. En die hoeveelheden kunnen wij niet leveren als wij ook hiervan gebruiken. Daarom heeft onze regering nog een deurtje open staan naar de Russen en kopen daar nog. Dat heeft zelensky pas nog aangegeven. Oekraïne heeft het niet zo hoog zitten met Nederland hoor. Ook vanwege dat.
Wil je niet horen als gewone burger, maar helaas is het toch zo.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-duitsland-contract
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:18:09 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204284940
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is geen internationaal gerechtshof voor dit soort zakelijke disputen? Het is namelijk gewoon contractbreuk.
Komt een straf

En dan?

Gaat Rusland daaraan voldoen?. Uiteraard niet
pi_204284941
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is dat zo? Volgens mij nog genoeg levering mogelijk naar andere landen/gebieden.
Daar zijn die gasvelden in het westen/centrum van Rusland helemaal niet op aangesloten dus hoe wil hij dat daar krijgen?
pi_204284943
quote:

[..]
Ja? Met tankwagens of gaat hij even snel een pijpleiding bouwen over de Himalaya?
pi_204284950
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:18 schreef quirina het volgende:
Duitsland gaat wel degelijk vóór Nederland om gas te krijgen. Die contracten zijn zo opgebouwd dat Nederland zoveel MOET leveren. En die hoeveelheden kunnen wij niet leveren als wij ook hiervan gebruiken. Daarom heeft onze regering nog een deurtje open staan naar de Russen en kopen daar nog. Dat heeft zelensky pas nog aangegeven. Oekraïne heeft het niet zo hoog zitten met Nederland hoor. Ook vanwege dat.

Daar staat toch helemaal niets in over hoe er moet worden gehandeld in geval van tekorten :? ?
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:19:34 #258
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284951
quote:

[..]
Mogelijk wel, maar contractueel heeft hij dat in ieder geval nog niet vastgelegd. Momenteel gaat 75% van de LNG-export richting Europa.
Ook qua infrastructuur liggen er veel meer pijplijnen richting het westen dan er bijvoorbeeld richting China gaan. Dus, al zou Rusland de export willen shiften, dan moeten ze eerst met hun waardeloze onderhandelingspositie een nieuwe markt aanboren, en dan ook nog de productie en export daar op aanpassen. Dan ben je zo een tijd verder.
pi_204284956
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja? Met tankwagens of gaat hij even snel een pijpleiding bouwen over de Himalaya?
Die liggen er al en die leveringen gaan door. Dus geen inkomsten is niet juist.
pi_204284958
Nou haal de dekentjes maar alvast in huis. Volgende week geen gas meer uit Rusland, of Europa gaat toch nog op de knieën.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:22:29 #261
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204284978
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:18 schreef quirina het volgende:

We hebben gewoon een contract met Duitsland waar we jarenlang geld aan verdiend hebben en waarvan de looptijd die van de onverwacht vroeg gestopte gaswinning in Groningen overleeft. Dat is geen voorrang krijgen maar gewoon gelijkwaardigheid tussen twee partijen, de leverancier en de ontvanger. Zelenski speelt helemaal geen rol in dit verhaal verder.

Wij Gewone Burgers horen het overigens wel, want je linkt nota bene naar een RTL Nieuwsartikel.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:22:38 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204284980
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan heeft hij geen inkomen. Oh, en de schulden un dollars moeten in dollars worden afgerekend.

Wie denkt die mafkees van een Poetin met zijn oeroeboeroe-economie uit het jaar kruik te zijn zeg?
Hoe afrekenen met je bevroren tegoeden.....

Ik weet dat dit allemaal een spelletje groter dan grootst chicken is maar op het moment dat je eenzijdig je contracten aanpast, ben je handelstechnisch wel uitgespeeld. Dit geldt ook voor toekomstige wannabe handelspartners die op deze wijze meer dan gaan begrijpen dat Putin & Co sws niet betrouwbaar zijn.

Ik denk dat Puti zijn (p)lebberende zak(en)mannetjes gaat onderschatten.
Kom niet aan iemands geld(zaken) want dan heb pas echt oorlog.
pi_204285002
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:20 schreef Breekfast het volgende:
Nou haal de dekentjes maar alvast in huis. Volgende week geen gas meer uit Rusland, of Europa gaat toch nog op de knieën.
Gewoon lekker investeren in isolatie. Ik gok dat het beter isoleren van ramen en deuren al flink kan schelen in de meeste jaren 70 huizen
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:24:43 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204285003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Als het echt zo ver komt dan gaan die kranen echt wel weer open in Groningen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204285012
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Daar staat toch helemaal niets in over hoe er moet worden gehandeld in geval van tekorten :? ?
Als het gas op is, is het gas op. Uiteindelijk heeft Duitsland dan net als Nederland pech.
maar Duitsland heeft ons gas harder nodig en heeft er contractueel gezien als eerste recht op omdat ze deze energie ook nodig hebben voor oa industrie die in Duitsland veel groter is dan hier.
Het kan nog best eens gebeuren dat wij met Duitsland hier ruzie om gaan krijgen maar dat is dan Nederland zijn eigen fout geweest omdat ze voor veel geld toch akkoord zijn gegaan met de contract eisen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:26:29 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204285017
quote:
Die vaart zal het - veel reserves minimaal 4-6maanden & summer is coming - niet hebben..... maar dat 'we' en dan m.n. de niet gas hebbende landen, er flink last rvan gaan krijgen is te verwachten. Vrijheid itt slavernij, is niet gratis.
pi_204285019
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Als het echt zo ver komt dan gaan die kranen echt wel weer open in Groningen.
Zijn al open, voor Duitsland.
pi_204285024
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:22 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hoe afrekenen met je bevroren tegoeden.....

Ik weet dat dit allemaal een spelletje groter dan grootst chicken is maar op het moment dat je eenzijdig je contracten aanpast, ben je handelstechnisch wel uitgespeeld. Dit geldt ook voor toekomstige wannabe handelspartners die op deze wijze meer dan gaan begrijpen dat Putin & Co sws niet betrouwbaar zijn.

Ik denk dat Puti zijn (p)lebberende zak(en)mannetjes gaat onderschatten.
Kom niet aan iemands geld(zaken) want dan heb pas echt oorlog.
Ik hoor een dikke lading fake news uit de main stream media komen.

2 dingen die mutually exclusive zijn:

"GAS MOET IN ROEBELS BETAALT WORDEN"
"GAZPROM BANK ACCEPTEERT EURO'S MAAR WISSELT ZE GELIJK OM IN ROEBELS OM AAN BOVENSTAANDE TE VOLDOEN."
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:27:47 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204285032
Mooi, dan helpt Poetin ons met sanctiemaatregelen die pas écht helpen om Russische inkomsten in te perken.

En we zijn meteen in rap tempo van onze fossiele verslaving aan het afkicken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204285037
Een slimme Nederland zorgt gewoon dat die een hout kachel/haard installeert.
Dan maar wat meer bomen om.
pi_204285048
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
Die vaart zal het - veel reserves minimaal 4-6maanden & summer is coming - niet hebben..... maar dat 'we' en dan m.n. de niet gas hebbende landen, er flink last rvan gaan krijgen is te verwachten. Vrijheid itt slavernij, is niet gratis.
Ze zitten op 15-30% volgens mij, als de laatste artikelen kloppen...
Overigens, dat gebrek aan leveranties zogezegd, dat speelt echt al sinds Oktober, maar is volstrekt genegeerd door de politiek, behalve dan Moldovia die wat ergere problemen had van een gebrek aan gas / dure gasprijzen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204285058
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ze zitten op 15-30% volgens mij, als de laatste artikelen kloppen...
Overigens, dat gebrek aan leveranties zogezegd, dat speelt echt al sinds Oktober, maar is volstrekt genegeerd door de politiek, behalve dan Moldovia die wat ergere problemen had van een gebrek aan gas / dure gasprijzen.
Niet genegeerd denk ik.
Ik denk eerder dat ze het bewust stil 🤫 houden.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:31:00 #273
236264 crew  capricia
pi_204285063
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:27 schreef Perrin het volgende:
Mooi, dan helpt Poetin ons met sanctiemaatregelen die pas écht helpen om Russische inkomsten in te perken.

En we zijn meteen in rap tempo van onze fossiele verslaving aan het afkicken.
Altijd weer dat GroenLinks beleid van Putin. Of zou hij meedoen aan The Great Reset? ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204285073
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:30 schreef quirina het volgende:

[..]
Niet genegeerd denk ik.
Ik denk eerder dat ze het bewust stil 🤫 houden.
Tjah het wordt wat complotterig maar it smells funky, en al hebben ze bewust olie op het vuur gegooid, blijft Putin een totale idioot natuurlijk.
pi_204285075
Putin doet nergens aan mee. Die leid zijn eigen spel.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:32:01 #276
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_204285080
Die Poetin is wel echt next level ongesteld ofzo met zijn moodswings.... echt niet bij te houden dat gedraai
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:32:58 #277
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204285091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:26 schreef quirina het volgende:

[..]
Zijn al open, voor Duitsland.
Je wil gewoon niet lezen hoe het zit met de gasmarkt, ofwel soms?
pi_204285095
quote:
Open de gaarkeukens.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:34:34 #279
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204285113
1 april gaat mijn nieuwe energiecontract in :D :')
pi_204285116
Putin is dit nu

Als zijn informanten en adviseurs met toestanden komen die Putin niet zinnen dan rollen er koppen.
Putin is niet dom.
Hij doet dingen die we niet verwachten.
pi_204285123
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:35 schreef quirina het volgende:
Putin is dit nu

Als zijn informanten en adviseurs met toestanden komen die Putin niet zinnen dan rollen er koppen.
Putin is niet dom.
Hij doet dingen die we niet verwachten.
Oorlogen beginnen, bijvoorbeeld. Oh, wacht, nee, dat was wel te verwachten.
pi_204285132
quote:
9s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:33 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Open de gaarkeukens.
Sorry Gaarkeuken blijft dicht. Er is geen gas.
Eet maar rauw.
pi_204285135
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
De voorraden zullen het probleem niet zijn nee de komende maanden. Wel zal de gasprijs gigantisch gaan stijgen als het aanbod uit Rusland wegvalt.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:37:21 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204285140
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:24 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Gewoon lekker investeren in isolatie. Ik gok dat het beter isoleren van ramen en deuren al flink kan schelen in de meeste jaren 70 huizen
Ik snap wat je wil zeggen zegt maar jouw suggestie betekent dat al die woningen feitelijk herbouwd moeten worden. Dan nog zal je ontzaglijke hoeveelheden energie (en veel geld) nodig hebben om dat te kunnen doen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:39:07 #285
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_204285155
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Komt een straf

En dan?

Gaat Rusland daaraan voldoen?. Uiteraard niet
Dan sturen we de deurwaarder. Putin heeft zo te zien wel enkele erg dure tafels die we in beslag kunnen nemen.
pi_204285157
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap wat je wil zeggen zegt maar jouw suggestie betekent dat al die woningen feitelijk herbouwd moeten worden. Dan nog zal je ontzaglijke hoeveelheden energie (en veel geld) nodig hebben om dat te kunnen doen.
En wie gaat dat doen? Bel een isolateur op en je bent mss aan het einde van het jaar aan de beurt..
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 16:41:53 #287
236264 crew  capricia
pi_204285176
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:39 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Dan sturen we de deurwaarder. Putin heeft zo te zien wel enkele erg dure tafels die we in beslag kunnen nemen.
Vroegah bezette men dan gewoon het Rijnland ofzo. :D
Of stuurde men een strafexpeditie. Of iets met een eiland en de bevolking en nootmuskaat. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204285179
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Vroegah bezette men dan gewoon het Rijnland ofzo. :D
Ja, dat was de tijd toen patjepeeers nog geen kernwapens hadden.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:42:45 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204285180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:25 schreef quirina het volgende:

[..]
Als het gas op is, is het gas op. Uiteindelijk heeft Duitsland dan net als Nederland pech.
maar Duitsland heeft ons gas harder nodig en heeft er contractueel gezien als eerste recht op omdat ze deze energie ook nodig hebben voor oa industrie die in Duitsland veel groter is dan hier.
Het kan nog best eens gebeuren dat wij met Duitsland hier ruzie om gaan krijgen maar dat is dan Nederland zijn eigen fout geweest omdat ze voor veel geld toch akkoord zijn gegaan met de contract eisen.
Zoals altijd, tijd voor plan B .... de komende paar jaar een aantal Kerncentrales neerzetten om het gebrek aan win/zon op te vangen. Voorts belasting op alles wat met duurzame energie te maken heeft op nul procent rente zetten en ongelimiteerde inkomensonafhankelijke leningen om je installatie te kunnen vervangen.
Geld zat, kwestie van wat ECB nummers bijdrukken. Onze "Chinese" fabrieksvrienden zullen ons (EU) graag voorzien van hun aangejaagde productie.
pi_204285189
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:42 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zoals altijd, tijd voor plan B .... de komende paar jaar een aantal Kerncentrales neerzetten om het gebrek aan win/zon op te vangen. Voorts belasting op alles wat met duurzame energie te maken heeft op nul procent rente zetten en ongelimiteerde inkomensonafhankelijke leningen om je installatie te kunnen vervangen.
Geld zat, kwestie van wat ECB nummers bijdrukken. Onze "Chinese" fabrieksvrienden zullen ons (EU) graag voorzien van hun aangejaagde productie.
In een paar jaar een kerncentrale neerzetten. Uiteraard.
pi_204285195
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kan technisch gezien toch? De procedures en financiering zorgen ervoor dat het lang duurt, niet zo zeer het daadwerkelijke bouwen.
pi_204285210
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We kunnen de tijd halveren als wel alle nimby's en millieuclubsjes het recht om te procederen te ontnemen. Maar dan nog staat z'n kerncentrale er niet in een paar jaar :P
pi_204285218
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:42 schreef Vallon het volgende:

[..]
De 'komende paar jaar'. lol. Alsof het prefab McDonald drive ins zijn. 20 jaar duurt zoiets minimaal in Nederland.
pi_204285219
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Welnee, ipv dubbelglas plaatsen waarvoor je alle kozijnen moet vervangen, kan je ook voorzetramen zetten. Ik heb die met een huis uit 1905, direct het voordeel dat het originele glas-in-lood ook kon blijven zitten. Dan vloerisolatie in de kruipruimte en steenwol of glaswol tegen het dak. Met een goede (eventueel gehuurde) « nietmachine » kan je die laatste twee dingen zelf.
pi_204285222
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:45 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
We kunnen de tijd halveren als wel alle nimby's en millieuclubsjes het recht om te procederen te ontnemen. Maar dan nog staat z'n kerncentrale er niet in een paar jaar :P
Oh, ok, dus we gaan Nederland Rusland maken om dat we niet van Rusland afhankelijk willen zijn? Goed plan!

Nee, precies.
pi_204285236
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Kan technisch gezien toch? De procedures en financiering zorgen ervoor dat het lang duurt, niet zo zeer het daadwerkelijke bouwen.
Het daadwerkelijke bouwen is ook een vrij langdurig proces.Hinkley Point C is met constructie in 2018 begonnen en ze hopen in 2026 stroom te gaan leveren en dat is volgens planning maar ze lopen nu al een jaar op schema achter.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 16:49:57 ]
pi_204285245
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar die procedurele en financiële hobbels zijn niet zo glad gestreken...

Misschien maar een landelijk project opzetten met planologen, bouwkundigen, elektrotechnici, economen, etc. om te komen tot een plan. Alle huizen individueel omzetten naar zon/gasloos kan natuurlijk veel efficiënter bv. Maar dat is weer afhankelijk van andere zaken.
pi_204285247
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:34 schreef RamboDirk het volgende:
1 april gaat mijn nieuwe energiecontract in :D :')
28 april hier haha. Mja ik overleef het wel, vrees meer voor de economie.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:51:35 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204285254
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:39 schreef Toine51 het volgende:

[..]
En wie gaat dat doen? Bel een isolateur op en je bent mss aan het einde van het jaar aan de beurt..
Yep dat is ook het probleem van ideologisch roeptoeteren en daarom ook niet realistisch om je volledig te richten op de verbruikskant zonder stuctureel de energiewinning voor een toenemende bevolking anders in te (willen) richten.

Sws is isolatie een dure sigaar uit eigen doos en voor huizen van zeg na 1990/2000 onzinnig om echt serieus te dienen als oplossing. Die 10-15% die je daar in huishoudens nog kan peuren, is verwaarloosbaar. Net als nu elektrisch rijden. Klink leuk op papier waarbij los van infrastrctuuur maar weinigen die ¤40-50K als korte termijn investering dat de komende jaren kunnen ophoesten. En nee, vervoer is wmb geen keuze als je elders veraf moet werken & leven.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:52:08 #300
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204285259
dicht op 300 ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')