Is dat zo? Volgens mij nog genoeg levering mogelijk naar andere landen/gebieden.quote:
Liever zijn longenquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:06 schreef quirina het volgende:
Putin steekt z’n gas maar in zijn eigen reet.
Zo te zien doet hij dat al omdat hij zo’n opgeblazen kop heeft gekregen.
Komt een strafquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is geen internationaal gerechtshof voor dit soort zakelijke disputen? Het is namelijk gewoon contractbreuk.
Daar zijn die gasvelden in het westen/centrum van Rusland helemaal niet op aangesloten dus hoe wil hij dat daar krijgen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij nog genoeg levering mogelijk naar andere landen/gebieden.
Ja? Met tankwagens of gaat hij even snel een pijpleiding bouwen over de Himalaya?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij nog genoeg levering mogelijk naar andere landen/gebieden.
Daar staat toch helemaal niets in over hoe er moet worden gehandeld in geval van tekortenquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:18 schreef quirina het volgende:
Duitsland gaat wel degelijk vóór Nederland om gas te krijgen. Die contracten zijn zo opgebouwd dat Nederland zoveel MOET leveren. En die hoeveelheden kunnen wij niet leveren als wij ook hiervan gebruiken. Daarom heeft onze regering nog een deurtje open staan naar de Russen en kopen daar nog. Dat heeft zelensky pas nog aangegeven. Oekraïne heeft het niet zo hoog zitten met Nederland hoor. Ook vanwege dat.
Wil je niet horen als gewone burger, maar helaas is het toch zo.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-duitsland-contract
Mogelijk wel, maar contractueel heeft hij dat in ieder geval nog niet vastgelegd. Momenteel gaat 75% van de LNG-export richting Europa.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die liggen er al en die leveringen gaan door. Dus geen inkomsten is niet juist.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja? Met tankwagens of gaat hij even snel een pijpleiding bouwen over de Himalaya?
We hebben gewoon een contract met Duitsland waar we jarenlang geld aan verdiend hebben en waarvan de looptijd die van de onverwacht vroeg gestopte gaswinning in Groningen overleeft. Dat is geen voorrang krijgen maar gewoon gelijkwaardigheid tussen twee partijen, de leverancier en de ontvanger. Zelenski speelt helemaal geen rol in dit verhaal verder.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:18 schreef quirina het volgende:
Duitsland gaat wel degelijk vóór Nederland om gas te krijgen. Die contracten zijn zo opgebouwd dat Nederland zoveel MOET leveren. En die hoeveelheden kunnen wij niet leveren als wij ook hiervan gebruiken. Daarom heeft onze regering nog een deurtje open staan naar de Russen en kopen daar nog. Dat heeft zelensky pas nog aangegeven. Oekraïne heeft het niet zo hoog zitten met Nederland hoor. Ook vanwege dat.
Wil je niet horen als gewone burger, maar helaas is het toch zo.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-duitsland-contract
Hoe afrekenen met je bevroren tegoeden.....quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan heeft hij geen inkomen. Oh, en de schulden un dollars moeten in dollars worden afgerekend.
Wie denkt die mafkees van een Poetin met zijn oeroeboeroe-economie uit het jaar kruik te zijn zeg?
Gewoon lekker investeren in isolatie. Ik gok dat het beter isoleren van ramen en deuren al flink kan schelen in de meeste jaren 70 huizenquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:20 schreef Breekfast het volgende:
Nou haal de dekentjes maar alvast in huis. Volgende week geen gas meer uit Rusland, of Europa gaat toch nog op de knieën.
Als het echt zo ver komt dan gaan die kranen echt wel weer open in Groningen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Sowieso zijn de komende maanden de maanden waarin het minste verbruikt wordt. Een echt groot probleem wordt het als je komende winter nog geen oplossing hebt gevonden voor de deels gestopte leveringen, want dan wordt het ook echt koud en wil je dus wel kunnen stoken
Als het gas op is, is het gas op. Uiteindelijk heeft Duitsland dan net als Nederland pech.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar staat toch helemaal niets in over hoe er moet worden gehandeld in geval van tekorten?
Die vaart zal het - veel reserves minimaal 4-6maanden & summer is coming - niet hebben..... maar dat 'we' en dan m.n. de niet gas hebbende landen, er flink last rvan gaan krijgen is te verwachten. Vrijheid itt slavernij, is niet gratis.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:20 schreef Breekfast het volgende:
Nou haal de dekentjes maar alvast in huis. Volgende week geen gas meer uit Rusland, of Europa gaat toch nog op de knieën.
Zijn al open, voor Duitsland.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het echt zo ver komt dan gaan die kranen echt wel weer open in Groningen.
Ik hoor een dikke lading fake news uit de main stream media komen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe afrekenen met je bevroren tegoeden.....
Ik weet dat dit allemaal een spelletje groter dan grootst chicken is maar op het moment dat je eenzijdig je contracten aanpast, ben je handelstechnisch wel uitgespeeld. Dit geldt ook voor toekomstige wannabe handelspartners die op deze wijze meer dan gaan begrijpen dat Putin & Co sws niet betrouwbaar zijn.
Ik denk dat Puti zijn (p)lebberende zak(en)mannetjes gaat onderschatten.
Kom niet aan iemands geld(zaken) want dan heb pas echt oorlog.
Ze zitten op 15-30% volgens mij, als de laatste artikelen kloppen...quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die vaart zal het - veel reserves minimaal 4-6maanden & summer is coming - niet hebben..... maar dat 'we' en dan m.n. de niet gas hebbende landen, er flink last rvan gaan krijgen is te verwachten. Vrijheid itt slavernij, is niet gratis.
Niet genegeerd denk ik.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze zitten op 15-30% volgens mij, als de laatste artikelen kloppen...
Overigens, dat gebrek aan leveranties zogezegd, dat speelt echt al sinds Oktober, maar is volstrekt genegeerd door de politiek, behalve dan Moldovia die wat ergere problemen had van een gebrek aan gas / dure gasprijzen.
Altijd weer dat GroenLinks beleid van Putin. Of zou hij meedoen aan The Great Reset?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:27 schreef Perrin het volgende:
Mooi, dan helpt Poetin ons met sanctiemaatregelen die pas écht helpen om Russische inkomsten in te perken.
En we zijn meteen in rap tempo van onze fossiele verslaving aan het afkicken.
Tjah het wordt wat complotterig maar it smells funky, en al hebben ze bewust olie op het vuur gegooid, blijft Putin een totale idioot natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Niet genegeerd denk ik.
Ik denk eerder dat ze het bewust stil 🤫 houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |