Niemand is hier toch door verrast? Russische soldaten zijn net champignons "Fed shit and kept in the dark"quote:
Op mij komt het vooral over als jezelf dommer voordoen uit zelfbescherming.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand is hier toch door verrast? Russische soldaten zijn net champignons "Fed shit and kept in the dark"
Nee, daar is geen reden toe als jij degene bent die de macht heeft en dat was in deze context het gevalquote:Op donderdag 31 maart 2022 15:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Op mij komt het vooral over als jezelf dommer voordoen uit zelfbescherming.
Ik denk niet dat Poetin een marionet is van een ander. Dat hem door zijn naaste omgeving niet wordt verteld wat er gebeurt maar wat hij wil horen, dat dan weer wel. Daar heeft ie ze immers op uitgezocht.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:43 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Poetin wel helemaal weet wat er gaande is of dat er nog engere figuren op de achtergrond spelen.
Het leger van Rusland krijgt ook grote klappen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zolang het duurt. Mariopol is om een voorbeeld te stellen aan de Ukrainse bevolking. De russische oorlogsmachine werkt als volgt. Drijf de reguliere bevolking weg uit de steden door met name civiele doelen te treffen. Mensen zijn zuinig op hun kinderen vandaar de aanvallen op scholen, kindergarten en speelplaatsen tevens de ziekenhuizen. Is het merendeel van de civiele bevolking vertrokken dan op grote afstand platbombareren met vliegtuigen en artillery om de achtergebleven soldaten en bejaarden op te ruimen. We staan pas aan het begin van de vernietiging van Ukraine als natiestaat, maak je daarover weinig illusies.
Dat vind ik persoonlijk een naieve gedachtegang. Die burgemeester was vooral gekidnapped als leverage voor een gevangenruil. Het verkopen als denazificatie en dat hele riedeltje uit die tweets zijn een tactiek.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen reden toe als jij degene bent die de macht heeft en dat was in deze context het geval
Ik denk dat Russen niet de toegang tot informatie hebben, dat maakt ze geen zombies of dom maar blijkbaar vind jj het nodig met dergelijke hyperbolen aan te komen. Soit, jammer.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk een naieve gedachtegang. Die burgemeester was vooral gekidnapped als leverage voor een gevangenruil. Het verkopen als denazificatie en dat hele riedeltje uit die tweets zijn een tactiek.
Maar goed jij mag geloven dat al die Russen totale oprechte zombies zijn die niet zelf kunnen nadenken.
Dit hoor je natuurlijk vanaf het begin:quote:
Ten westen van de Dnjepr komen ze tot nu toe redelijk ongeschonden de strijd door, dus de infrastructuur daar kan voorlopig optimaal worden ingezet om het front te ondersteunen, met korte aanvoerlijnen. En zolang er genoeg wapenleveranties komen vanuit andere landen - die je allemaal redelijk ongestoord vanuit Lviv over het land kan verspreiden - is het materieel er ook. Als je stad voor stad wil Marioepol-en dan kunnen de Russische soldaten met pensioen voordat ze halverwege het land zijn. Lijkt me dat de Oekraïners dat dus langer volhouden.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, het is een race tussen wat eerder instort, het Russische leger of de Oekrainse infrastructuur.
Zelfs een simpele VPN werkt in Rusland. De jongere generatie met meer dan 2 hersencellen weet prima wat er gaande is. Ze spreken zich niet uit voor lijfsbehoud, begrijpelijker wijs.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat Russen niet de toegang tot informatie hebben, dat maakt ze geen zombies of dom maar blijkbaar vind jj het nodig met dergelijke hyperbolen aan te komen. Soit, jammer.
En de Russische samenleving ook, op het moment dat de opgebouwde voorraden op raken gaan die sancties echt heel hard bijten. Die tactiek werkt heel erg goed in (nauwelijks erkende) dwergstaatjes als Zuid-Ossetië of Tsjetsjenië maar daar is Oekraïne toch wel een paar maatjes te groot voor.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Het leger van Rusland krijgt ook grote klappen.
Goeie 1 april grap wel.quote:
https://nos.nl/liveblog/2(...)gasafname-te-stoppenquote:34 MINUTEN GELEDEN
Poetin: gas vanaf morgen in roebels betalen
President Poetin heeft een decreet ondertekend waarin staat dat het buitenland vanaf morgen in roebels moet betalen voor Russisch gas. Dat meldt persbureau Reuters. Poetin heeft ook gezegd dat contracten worden stopgezet als deze betalingen niet worden gedaan.
Volgens Poetin moeten de afnemers roebelrekeningen openen bij Russische banken en worden de betalingen voor Russisch gas vanaf deze rekeningen gedaan.
Frankrijk en Duitsland hebben direct al gereageerd en wijzen de eis opnieuw resoluut af. Ze zeggen dat ze gewoon in euro's blijven betalen en dat ze zich niet door Poetin "laten chanteren". Ze bereiden zich voor op het scenario dat er geen Russisch gas meer naar Europa stroomt.
Gisteren zei het Kremlin nog dat de overstap voor gasbetalingen op roebels niet direct in zou gaan, maar geleidelijk wordt ingevoerd.
https://www.ad.nl/buitenl(...)aan-wapens~aa7abff4/quote:15:31
Europese landen kunnen Russisch gas nog steeds afrekenen in euro's. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin tegen de Italiaanse premier Mario Draghi gezegd. ,,Poetin zei dat de huidige contracten van kracht blijven", stelde Draghi na het telefoongesprek. Eerder waarschuwde Moskou nog dat de Europese Unie snel roebels moest inslaan om gas te kopen.
Poetin eiste dat vorige week van 'onvriendelijke' landen die sancties hebben ingesteld tegen Rusland wegens de oorlog in Oekraïne, zoals EU-lidstaten en het Verenigd Koninkrijk. Hij lijkt zich te hebben bedacht. Veel westerse landen en bedrijven veroordeelden de eis om gas in roebels af te rekenen, waaronder ook Nederlandse energiemaatschappijen. Duitsland bestempelde de stap als contractbreuk, omdat eerder was afgesproken af te rekenen in euro's of dollars.
De Europese Unie is voor zo'n 40 procent van zijn aardgas afhankelijk van Rusland.
Putin heeft het toch al uitgesteld?quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Goeie 1 april grap wel.
Stel dat hij serieus is, per wanneer gaat die kraan dan dicht?
Want dan gaat de duitse economie zo ongeveer per direct failliet.
Blackouts in heel europa ook lijkt me?
Stroom is veel te veel afhankelijk van gas
Nee hij zegt nu weer wel een decreet getekend te hebben. Zoals altijd, volstrekt onbetrouwbaar. We gaan het zien. Dan maar geen Russisch gas morgen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Putin heeft het al uitgesteld. Knipperde het eerst met zijn ogen.
Nee, er zijn gewoon strategische gasvoorraden in Europa dus dit gebeurt dan allemaal niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Goeie 1 april grap wel.
Nou, idd.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee hij zegt nu weer wel een decreet getekend te hebben. Zoals altijd, volstrekt onbetrouwbaar. We gaan het zien. Dan maar geen Russisch gas morgen.
Verhuizen naar Amerika dan maarquote:Op donderdag 31 maart 2022 15:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Goeie 1 april grap wel.
Wat staat er in het contract?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)gasafname-te-stoppen
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)aan-wapens~aa7abff4/
Kunnen we vanaf morgen nog in euro's voor het gas betalen? Ja nee.
Heb je daar ook bronnen voor?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, er zijn gewoon strategische gasvoorraden in Europa dus dit gebeurt dan allemaal niet.
Wat kunnen we eigenlijk internationaal doen als Rusland haar contractuele afspraken niet nakomt?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:06 schreef quirina het volgende:
Putin steekt z’n gas maar in zijn eigen reet.
Zo te zien doet hij dat al omdat hij zo’n opgeblazen kop heeft gekregen.
Dat hebben ze dus wel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat Russen niet de toegang tot informatie hebben, dat maakt ze geen zombies of dom maar blijkbaar vind jj het nodig met dergelijke hyperbolen aan te komen. Soit, jammer.
Niks.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat kunnen we eigenlijk internationaal doen als Rusland haar contractuele afspraken niet nakomt?
Sancties nog verder escaleren, zoals bijvoorbeeld Rusland volledig afsluiten van SWIFT (vooralsnog valt Sberbank er buiten, juist om betaling voor gas te voldoen).quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat kunnen we eigenlijk internationaal doen als Rusland haar contractuele afspraken niet nakomt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |