Ah oké. Klopt ja, quali en alles was op Sky te zien daar. Dan is het duidelijk en lag het dus niet aan mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is omdat je buiten de EU was. Binnen de EU werkt F1 TV wel overal (zelf afgelopen seizoen nog gekeken vanuit Portugal).
F1 TV is verder helemaal niet beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, omdat Sky Sports de exclusieve rechten heeft.
Nu maak je me overstuur.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:21 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het is een beetje een muurbloempje.
Hij moet nog een beetje loskomen.
Nee hoor, ik mis hem niet, maar het is wel zonde. Hij weet er echt wel wat van en kan prettig vertellen. Maar dat ie zichzelf in de weg staat is gewoon het meest jammer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zit je echt diep hè? Zelfs als hij van de buis gehaald is, heb je nog wat te zeikstralen.
Hamilton is helemaal geen racer, we hebben in 2016 en 2021 gezien hoe vervelend hij het al vind als hij niet zonder weerstand mag domineren en minuten voor de rest uit mag rijden. In het middenveld is dat alleen maar erger, competie is niet zijn ding.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien kun je voorzichtig aan toch gaan concluderen dat-ie te lang is blijven zitten. Altijd een beetje pijnlijk, wanneer de glans eraf is. Maar goed, misschien vindt-ie het ook wel echt nog leuk, zelfs in de midfield? Het is moeilijk om hoogte te krijgen van wat er echt in 'm omgaat, maar van Alonso of Vettel krijg je de indruk dat ze zich wel vermaken. Misschien is dat bij Lewis ook wel zo.
Zag je 'm weglopen zondag en tegen de muur gaan staan? Ik denk niet dat hij het erg leuk vindt, dat midfield.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haha, ja ach, ik denk niet dat Lewis vanaf nu elke keer zo'n dramatisch weekend gaat hebben. Maar of-ie het echt van Russell gaat kunnen winnen weet ik ook zo net nog niet.
Misschien kun je voorzichtig aan toch gaan concluderen dat-ie te lang is blijven zitten. Altijd een beetje pijnlijk, wanneer de glans eraf is. Maar goed, misschien vindt-ie het ook wel echt nog leuk, zelfs in de midfield? Het is moeilijk om hoogte te krijgen van wat er echt in 'm omgaat, maar van Alonso of Vettel krijg je de indruk dat ze zich wel vermaken. Misschien is dat bij Lewis ook wel zo.
Ja, maar dat is omdat-ie nu nog het idee heeft dat-ie de grote held is. Zodra de realiteit eenmaal is ingedaald komt-ie er misschien achter dat om de week in een F1-auto zitten leuker is dan thuis op de bank hangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zag je 'm weglopen zondag en tegen de muur gaan staan? Ik denk niet dat hij het erg leuk vindt, dat midfield.![]()
![]()
Ik zie hem echt nog wel terug komen. Ik denk dat Mercedes nog wel terug komt, anders heb ze wel heel veel goede mensen laten gaan. Lewis gaat wel een knop omzetten en terug vechten denk ik. Of ie van Russel gaat winnen durf ik ook niet met zekerheid te zeggen, maar nog steeds geld dat Russel ook nog steeds moet blijven presteren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Haha, ja ach, ik denk niet dat Lewis vanaf nu elke keer zo'n dramatisch weekend gaat hebben. Maar of-ie het echt van Russell gaat kunnen winnen weet ik ook zo net nog niet.
Ja, dat kun je bij hem niet peilen idd. Het komt nooit oprecht over. Misschien verandert dat ook nog wel.quote:Misschien kun je voorzichtig aan toch gaan concluderen dat-ie te lang is blijven zitten. Altijd een beetje pijnlijk, wanneer de glans eraf is. Maar goed, misschien vindt-ie het ook wel echt nog leuk, zelfs in de midfield? Het is moeilijk om hoogte te krijgen van wat er echt in 'm omgaat, maar van Alonso of Vettel krijg je de indruk dat ze zich wel vermaken. Misschien is dat bij Lewis ook wel zo.
Midfield?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zag je 'm weglopen zondag en tegen de muur gaan staan? Ik denk niet dat hij het erg leuk vindt, dat midfield.![]()
![]()
ik vind dat toch wel een te snelle conclusie na 2 races, de eerste was er een fuck up van Russell in z'n set up, de 2e van Hamilton maar je kan toch niet stellen dat Hamilton nu slecht rijdt, de auto lijkt een knakenbak en dat is voor hem wel heel lang geleden of waarschijnlijk zelfs voor het eerst dat hij dat meemaaktquote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de auto is slecht, maar ondertussen is-ie ook al 37. De kans dat-ie dit jaar, laat staan volgend jaar, nog met de top mee kan komen is gewoon niet zo groot, denk ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel een te snelle conclusie na 2 races, de eerste was er een fuck up van Russell in z'n set up, de 2e van Hamilton maar je kan toch niet stellen dat Hamilton nu slecht rijdt, de auto lijkt een knakenbak en dat is voor hem wel heel lang geleden of waarschijnlijk zelfs voor het eerst dat hij dat meemaakt
16e kwalificeren ook?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
P10 is letterlijk het middenOk 10e van de 13 niet helemaal, maar toch
Maar volgens de fans ligt het niet aan de auto hoorquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel een te snelle conclusie na 2 races, de eerste was er een fuck up van Russell in z'n set up, de 2e van Hamilton maar je kan toch niet stellen dat Hamilton nu slecht rijdt, de auto lijkt een knakenbak en dat is voor hem wel heel lang geleden of waarschijnlijk zelfs voor het eerst dat hij dat meemaakt
weet ik niet, Alonso schat ik minimaal net zo hoog in en die is al 40 maar zonder de juiste auto wordt het moeilijkquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de auto is slecht, maar ondertussen is-ie ook al 37. De kans dat-ie dit jaar, laat staan volgend jaar, nog met de top mee kan komen is gewoon niet zo groot, denk ik.
zijn fans?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar volgens de fans ligt het niet aan de auto hoor
Die gaat niet thuis zitten, die gaat dan zich fulltime richten op in rare kleding in Parijs rond lopen, en BLM promoten met z'n Hollywood vriendjes, hoeft hij dat ook niet meer tijdens een f1 weekend te organiseren, en vervolgens Max een beetje awkward zich door een als blm-promotie bedoeld interview heen wurmen als die de winst pakt en Hamilton weer achteraan rondreed.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat is omdat-ie nu nog het idee heeft dat-ie de grote held is. Zodra de realiteit eenmaal is ingedaald komt-ie er misschien achter dat om de week in een F1-auto zitten leuker is dan thuis op de bank hangen.
Ook Alonso is denk ik niet meer zo goed als-ie ooit was. Dat zie je aan het feit dat-ie niet overtuigend van Ocon weet te winnen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
weet ik niet, Alonso schat ik minimaal net zo hoog in en die is al 40 maar zonder de juiste auto wordt het moeilijk
Meneer Mol heet Olav (niet Olaf)quote:
Dat hebben die andere 19 ook die willen ook bovenaan eindigen en zijn ook chagrijnig als het niet gaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
![]()
Misschien niet, maar hij laat Ocon er wel voor werken. En dat is tof om te zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook Alonso is denk ik niet meer zo goed als-ie ooit was. Dat zie je aan het feit dat-ie niet overtuigend van Ocon weet te winnen.
Ik vond de poging van Ocon om Alonso in de muur te duwen nogal veelzeggend. Alonso is duidelijk sneller alleen sommigen kunnen dat moeilijk verkroppen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:45 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Misschien niet, maar hij laat Ocon er wel voor werken. En dat is tof om te zien.
Denk dat-ie ook gewoon moe was. Je zag tijdens de interviews dat Leclerc ook volledig nat van het zweet was. Dus Hamilton zal ook niet helemaal okselfris z'n auto uitgestapt zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat hebben die andere 19 ook die willen ook bovenaan eindigen en zijn ook chagrijnig als het niet gaat.
Als Alonso duidelijk veel sneller is, zou-ie Ocon ook makkelijk moeten kunnen verslaan in de kwalificaties.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vond de poging van Ocon om Alonso in de muur te duwen nogal veelzeggend. Alonso is duidelijk sneller alleen sommigen kunnen dat moeilijk verkroppen.
Een snel kwali rondje zetten maakt je niet per definitie een goede racer. Zie ook Bottasquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als Alonso duidelijk veel sneller is, zou-ie Ocon ook makkelijk moeten kunnen verslaan in de kwalificaties.
Bottas vind ik inmiddels ook een beetje apart verhaal. Bij Mercedes kon-ie inderdaad totaal niet inhalen. Als Hamilton om de een of andere reden achteraan belandde, dan ging-ie als een warm mes door de boter, terug naar voren. Als bij Bottas zoiets gebeurde reed-ie 20 ronden achter een AT of zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een snel kwali rondje zetten maakt je niet per definitie een goede racer. Zie ook Bottas
Wat is duidelijk veel sneller? het verschil tussen Hamilton en Bottas was vaak ook klein of zelfs in het voordeel van Bottas dus is Hamilton toch niet zo goed?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als Alonso duidelijk veel sneller is, zou-ie Ocon ook makkelijk moeten kunnen verslaan in de kwalificaties.
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton. Vorig jaar was het 17-5 in het voordeel van Hamilton. Tussen Alonso en Ocon was het 11-11.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is duidelijk veel sneller? het verschil tussen Hamilton en Bottas was vaak ook klein of zelfs in het voordeel van Bottas dus is Hamilton toch niet zo goed?
misschien is Ocon wel beter dan Bottas, die is tenslotte ook al oud(er)quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton. Vorig jaar was het 17-5 in het voordeel van Hamilton. Tussen Alonso en Ocon was het 11-11.
Moeilijk te zeggen gegeven dat ze nooit in dezelfde auto's hebben gereden, ik zou uit de losse pols zeggen dat Bottas beter is maar dat is niet op data gebaseerd uiteraard.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien is Ocon wel beter dan Bottas, die is tenslotte ook al oud(er)
Ja, maar in hoeverre zitten daar teamorders bij en in hoeverre speelt gelijkwaardig materiaal een rol, Ocon en Alonso hadden geen titelgevecht aspiraties en dan kun je 2 rijders volkomen gelijkwaardig houden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton. Vorig jaar was het 17-5 in het voordeel van Hamilton. Tussen Alonso en Ocon was het 11-11.
Dat was niet het punt van deze discussie. De vraag was of de oude Alonso duidelijk sneller is dan de jonge Ocon.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien is Ocon wel beter dan Bottas, die is tenslotte ook al oud(er)
Dat is ook de moeilijkheid, ik denk dat Alonso minstens net zo goed is als Hamilton, Verstappen net iets beter en Leclerc maakt momenteel ook wel indruk op me.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen gegeven dat ze nooit in dezelfde auto's hebben gereden, ik zou uit de losse pols zeggen dat Bottas beter is maar dat is niet op data gebaseerd uiteraard.
Laat Fernando het maar niet horenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook de moeilijkheid, ik denk dat Alonso minstens net zo goed is als Hamilton, Verstappen net iets beter en Leclerc maakt momenteel ook wel indruk op me.
Bottas zat vorig jaar in de Mercedes met de gele T-cam, dat blijkt gewoon een maandagmorgen model te zijn zoals we dit jaar weer zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton.
Ik zit nog te hopen op een "Lewis, this is James" radio bericht vanuit de pitsquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Bottas zat vorig jaar in de Mercedes met de gele T-cam, dat blijkt gewoon een maandagmorgen model te zijn zoals we dit jaar weer zien.
Al die mannen geloven dat ze minstens zo goed zijn als de anderen. Dat zit in het wezen van een topsporter.quote:
Nee, ze geloven dat ze beter zijn, vaak ten onrechte maar dat doet er niets aan afquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Al die mannen geloven dat ze minstens zo goed zijn als de anderen. Dat zit in het wezen van een topsporter.
Proestquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
https://www.planetf1.com/(...)prix-driver-ratings/
Hamilton krijgt een 9 voor z'n puike weekend in Saudi Arabië.
Is dat een soort van Speld voor F1?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Hij een 9 en Russell een 8. En dan ook nog met droge ogen beweren dat Hamilton zonder VSC situatie waarschijnlijk op P6 was geëindigd - terwijl hij zonder uitvallen van Alonso en Bottas in werkelijkheid de top 10 niet eens had gehaald.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Ja hij krijgt punten voor de mindere autos die hij kon inhalen door z'n dramatische kwalificatie, en voor het hypothetische resultaat dat hij niet heeft gehaald door z'n eigen fout.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:57 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Hij een 9 en Russell een 8. En dan ook nog met droge ogen beweren dat Hamilton zonder VSC situatie waarschijnlijk op P6 was geëindigd - terwijl hij zonder uitvallen van Alonso en Bottas in werkelijkheid de top 10 niet eens had gehaald.
Zonder zijn rampzalige kwalificatie en zijn geblunder bij de VSC waar hij niet alleen de box van zijn team negeerde maar ook nog 8 seconden op Russell verloor omdat hij de situatie verkeerd inschatte had Lewis ongetwijfeld een 11 verdiend.
Ik denk dat de score als volgt is beredeneerd:quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja hij krijgt punten voor de mindere autos die hij kon inhalen door z'n dramatische kwalificatie, en voor het hypothetische resultaat dat hij niet heeft gehaald door z'n eigen fout.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Misschien had hij als hij was gepit tijdens de VSC zesde kunnen worden, al betwijfel ik dat ook, want hij kon Magnussen niet eens bijhouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:57 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Hij een 9 en Russell een 8. En dan ook nog met droge ogen beweren dat Hamilton zonder VSC situatie waarschijnlijk op P6 was geëindigd - terwijl hij zonder uitvallen van Alonso en Bottas in werkelijkheid de top 10 niet eens had gehaald.
Zonder zijn rampzalige kwalificatie en zijn geblunder bij de VSC waar hij niet alleen de box van zijn team negeerde maar ook nog 8 seconden op Russell verloor omdat hij de situatie verkeerd inschatte had Lewis ongetwijfeld een 11 verdiend.
Wat een hoge cijfers daar ook, alleen Latifi een onvoldoende..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]bij AMuS krijgt hij een 7 en George een 9
https://www.auto-motor-un(...)arabien-2022-jeddah/
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Gelachen. Hardop.quote:Lewis Hamilton: The seven-time former World Champion had talked of wanting to go home after his shock Q1 exit and even suggested he was toying with a pit-lane start to address the issues with his troublesome car.
He will be glad he did neither in the end, although the timing of the VSC and the closing of the pit lane were a hindrance and meant Hamilton probably missed out on a P6 finish.
Nevertheless, there were some terrific overtakes, including three in five laps on Lance Stroll, Norris and Gasly, to show conclusively the Briton has lost none of his skill, determination or desire. 9.
Van 14 naar 10 met 3 uitvallers voor hem is niet zo vreseljk knap, dacht ikquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Gelachen. Hardop.
1. Hij lag zelf te slapen wat betreft de pitlane.
2. Die inhaalacties waren echt niet zo 'terrific', sommigen lieten hem er gewoon langs.
3. Het is knap dat hij naar P10 en in de punten kon klimmen. Maar of dat iets zegt over zijn kunnen, volhouden of wil... ik weet het niet.
Ze zijn dan ook niet aan de finish gekomen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
PlanetF1 is gruwelijk subjectief. Verstappen en Perez kregen voor de eerste race beide een 7
Hij hoefde niet te pitten bij de SC, maar de rest hoefde daarna niet meer natuurlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Bovendien werd Hamilton flink gematst tijdens de eerste SC toen hij dankzij zijn harde banden niet hoefde te pitten. Daarna bleek dat zijn oude harde banden tijdelijk zelfs beter werkten dan nieuwe.
Een 10 hoort toch wel uniek te zijn die je enkel krijgt bij een perfecte race. Daar was bij Leclerc toch niet echt sprake van..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
PlanetF1 is gruwelijk subjectief. Verstappen en Perez kregen voor de eerste race beide een 7
Edit:
SA:
[ afbeelding ]
Inderdaad, een 10 krijgen terwijl je niet gewonnen hebt. En dan nog vooraan hebben gereden doordat Perez pech had met de (V)SC.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een 10 hoort toch wel uniek te zijn die je enkel krijgt bij een perfecte race. Daar was bij Leclerc toch niet echt sprake van..
Volgens mij wordt Planet F1 door iemand van het Mercedes PR team gerund maar dat heb ik alleen van horen zeggen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Edit:
SA:
[ afbeelding ]
9/18 dan zeker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Dat is geen mazzel. Je hebt juist mazzel met een pitstop tijdens de SC. Voor degenen die op hard waren vertrokken kwam die SC echter te vroeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Bovendien werd Hamilton flink gematst tijdens de eerste SC toen hij dankzij zijn harde banden niet hoefde te pitten. Daarna bleek dat zijn oude harde banden tijdelijk zelfs beter werkten dan nieuwe.
Iemand in het blauw van hier zeker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij wordt Planet F1 door iemand van het Mercedes PR team gerund maar dat heb ik alleen van horen zeggen.
Zo heet het nieuwe model van Mercedes, de Mercedes Planet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iemand in het blauw van hier zeker.
Nee dus, want Hamilton kon veel langer op die hards doorgaan dan verwacht. Hij had mazzel met de SC maar pech met de VSC en dus streept het tegen elkaar weg.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is geen mazzel. Je hebt juist mazzel met een pitstop tijdens de SC. Voor degenen die op hard waren vertrokken kwam die SC echter te vroeg.
Waarom had ie pech met de VSC?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee dus, want Hamilton kon veel langer op die hards doorgaan dan verwacht. Hij had mazzel met de SC maar pech met de VSC en dus streept het tegen elkaar weg.
Omdat hij niet binnen kon komen. Hij reed de entry voorbij en daarna was de pit lane dicht dus geen profijt van de VSC die het effect van het tijdsverlies van een pitstop kan minimaliserenquote:
Hij kon binnen komen, maar deed dat niet. Ondanks de 'box box' van zijn engineer. Dat is geen pech, dat is gebrek aan scherpte.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat hij niet binnen kon komen. Hij reed de entry voorbij en daarna was de pit lane dicht dus geen profijt van de VSC die je pit tijd flink kan bekorten.
Ja, eens, maar in de meeste gevallen kan je dan bij de volgende ronde naar binnen onder een VSC maar dat ging nu even nietquote:Op woensdag 30 maart 2022 00:02 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Hij kon binnen komen, maar deed dat niet. Ondanks de 'box box' van zijn engineer. Dat is geen pech, dat is gebrek aan scherpte.
Volgens mij werd hem wel gewaarschuwd dat de pit entry dicht kon gaan. Dan is het niet slim om nog een rondje te wachten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, eens, maar in de meeste gevallen kan je dan bij de volgende ronde naar binnen onder een VSC maar dat ging nu even niet
I knowsquote:Op woensdag 30 maart 2022 01:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Volgens mij werd hem wel gewaarschuwd dat de pit entry dicht kon gaan. Dan is het niet slim om nog een rondje te wachten.
Eigenwijs wellicht? Geen idee.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:21 schreef Dazalbest het volgende:
Waarom ging Lewis niet optijd naar binnen?
Volgens mij lieten ze wel horen dat Lewis vroeg waarom iedereen langzamer ging rijden maar weet niet zeker..... het kwam in iedergeval niet scherp over als in, iedereen traag, gele vlag, dus snelle reactie pitstop
Terwijl Max al een brandlucht ruikt van 10 km verderop....
Maar waarom had hij mazzel met de SC? Hij moest als enige daarna nog stoppen, de rest niet meer.. en ook al kon hij langer door op de hards dan verwacht, stoppen moest hij toch.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee dus, want Hamilton kon veel langer op die hards doorgaan dan verwacht. Hij had mazzel met de SC maar pech met de VSC en dus streept het tegen elkaar weg.
Hij zag eerst Alonso langzaam rijden en daarna Ricciardo richting pit entry, denk dat zijn focus daar op lag ipv te luisteren naar z’n engineer..quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:21 schreef Dazalbest het volgende:
Waarom ging Lewis niet optijd naar binnen?
Volgens mij lieten ze wel horen dat Lewis vroeg waarom iedereen langzamer ging rijden maar weet niet zeker..... het kwam in iedergeval niet scherp over als in, iedereen traag, gele vlag, dus snelle reactie pitstop
Terwijl Max al een brandlucht ruikt van 10 km verderop....
Ah oke dacht dat hij andere rijders bedoelde... maar dan nog, ik heb soms het idee dat Lewis niet (meer) weet hoe hij tactisch goed vooruit moet denken en daarom niet snel (genoeg) kan reageren met wat er op de baan gebeurt.... wellicht niet gewend door altijd voorop te hebben gereden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zag eerst Alonso langzaam rijden en daarna Ricciardo richting pit entry, denk dat zijn focus daar op lag ipv te luisteren naar z’n engineer..
Niet met 300 de baan afgeramd willen worden door hem lijkt me een prima excuus ervoor, helemaal op een circuit waar het zo dodelijk kan zijn als Jeddah. Helaas weigert de FIA pertinent iets aan z'n agressie te doen, en neemt hem zelfs in bescherming door andere preventief te waarschuwen mochten ze hem een x'tje ervoor willen terug betalen😕quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:20 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Het viel me wel ook op dat er nog veel voor m meteen aan de kant gingen zonder ook maar iets te verdedigen... apart want 'we zijn niet met Lewis in gevecht' kan momenteel toch niet het excuus zijn...
In hoofd: "Eigenlijk een beetje zielig voor hem, ik laat hem passeren."quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:20 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Ah oke dacht dat hij andere rijders bedoelde... maar dan nog, ik heb soms het idee dat Lewis niet (meer) weet hoe hij tactisch goed vooruit moet denken en daarom niet snel (genoeg) kan reageren met wat er op de baan gebeurt.... wellicht niet gewend door altijd voorop te hebben gereden.
Het viel me wel ook op dat er nog veel voor m meteen aan de kant gingen zonder ook maar iets te verdedigen... apart want 'we zijn niet met Lewis in gevecht' kan momenteel toch niet het excuus zijn...
En dat speelde in bepaalde plekken in Amerika, is inmiddels opgelost en is niet op Europa toe te passen (wat veel mensen wel doen)quote:Op dinsdag 29 maart 2022 06:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is absurd idd. Maar er is altijd wel iets raarders te vinden natuurlijk.
Er zit bij deze auto's 30km per uur snelheidsverschil in wel/geen DRSquote:Op woensdag 30 maart 2022 09:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In hoofd: "Eigenlijk een beetje zielig voor hem, ik laat hem passeren."
Officieel: "Ik probeerde te verdedigen maar dat ging niet."
Ook wel omdat de ander soms zowat letterlijk stil ging staanquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er zit bij deze auto's 30km per uur snelheidsverschil in wel/geen DRS
Verstappen en Leclerc reden elkaar ook een paar keer voorbij alsof de ander stil stond.
Als ze letterlijk stil stonden zou het snelheidsverschil geen 30 maar 330 zijn geweestquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel omdat de ander soms zowat letterlijk stil ging staan
Het is net de VAR bij voetbal: Het wordt aan alle kanten bekeken en dan volgt de verkeerde beslissing.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Op F1TV staat een prachtige analyse om waarom Stroll een idioot is en waarom de straf voor Albon nergens op slaat
Samenvatting: Albon zat er al naast redelijk ver voor de bocht en had bijna geen extra snelheid op de apex, waardoor hij hoogstwaarschijnlijk gemakkelijk de bocht had gehaald met ruimte voor Stroll aan de buitenkant. De enige reden dat de twee crashten is Stroll.
Ik denk dat dit soort penalties worden gegeven omdat de stewards niet van divebombs houden. Maar eigenlijk was de divebomb van Albon gewoon niet extreem genoeg. Als-ie z'n rem een beetje had losgelaten was-ie nog verder langs Stroll gekomen en hadden ze elkaar eventueel op de banden geraakt. Dat hadden ze dan allebei wel overleefd waarschijnlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Op F1TV staat een prachtige analyse om waarom Stroll een idioot is en waarom de straf voor Albon nergens op slaat
Samenvatting: Albon zat er al naast redelijk ver voor de bocht en had bijna geen extra snelheid op de apex, waardoor hij hoogstwaarschijnlijk gemakkelijk de bocht had gehaald met ruimte voor Stroll aan de buitenkant. De enige reden dat de twee crashten is Stroll.
Ik zag de actie van Albon en ik had de verwachting dat Stroll bestraft zou worden omdat hij Albon geen ruimte gaf wat volgens mij de nieuwe regel is in zo'n situatie maar blijkbaar weet je het tegenwoordig nooit met de stewards.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort penalties worden gegeven omdat de stewards niet van divebombs houden. Maar eigenlijk was de divebomb van Albon gewoon niet extreem genoeg. Als-ie z'n rem een beetje had losgelaten was-ie nog verder langs Stroll gekomen en hadden ze elkaar eventueel op de banden geraakt. Dat hadden ze dan allebei wel overleefd waarschijnlijk.
Stroll gaf Albon inderdaad geen ruimte en ik vraag me af of-ie hem überhaupt gezien heeft. Albon kon geen kant op in elk geval toen Stroll besloot in te sturen, terwijl hij genoeg ruimte aan de rechterkant had om de bocht wijder te nemen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag de actie van Albon en ik had de verwachting dat Stroll bestraft zou worden omdat hij Albon geen ruimte gaf wat volgens mij de nieuwe regel is in zo'n situatie maar blijkbaar weet je het tegenwoordig nooit met de stewards.
Ja, brutaal zijn helpt wel maar iedereen weet toch ook dat Stroll gewoon nul komma nul awareness heeft ondertussen? Daar moet je hem gewoon hard naast zetten anders heeft hij niets door.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stroll gaf Albon inderdaad geen ruimte en ik vraag me af of-ie hem überhaupt gezien heeft. Albon kon geen kant op in elk geval toen Stroll besloot in te sturen, terwijl hij genoeg ruimte aan de rechterkant had om de bocht wijder te nemen.
Maar ja, daarom zou ik denken: zorg dat je wat verder langszij komt. Dan kan iemand niet om je heen.
De move van Albon sloeg nergens op. Stel Stroll had de bocht helemaal aan de buitenkant genomen omdat Albon halverwege zat, dan nog was Stroll als eerste uit de bochtencombinatie gekomen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stroll gaf Albon inderdaad geen ruimte en ik vraag me af of-ie hem überhaupt gezien heeft. Albon kon geen kant op in elk geval toen Stroll besloot in te sturen, terwijl hij genoeg ruimte aan de rechterkant had om de bocht wijder te nemen.
Maar ja, daarom zou ik denken: zorg dat je wat verder langszij komt. Dan kan iemand niet om je heen.
Volgens mij is die nieuwe regel voor de buitenkant, niet voor de binnenkant. Dus je mag er iemand niet volledig meer afduwen als je de auto naar buiten laat lopen bij het uitkomen van de bocht.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag de actie van Albon en ik had de verwachting dat Stroll bestraft zou worden omdat hij Albon geen ruimte gaf wat volgens mij de nieuwe regel is in zo'n situatie maar blijkbaar weet je het tegenwoordig nooit met de stewards.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als ze letterlijk stil stonden zou het snelheidsverschil geen 30 maar 330 zijn geweest
Het stomme is dus dat er in geen enkele regel staat hoe ver je precies naast iemand moet zitten. Overal staat 'significantly'. Dat zegt dus geen ene drol, en zorgt er voor dat deze week Albon het bord op zijn neus krijgt, en volgende week zou het zomaar Stroll kunnen zijn voor exact dezelfde situatie. Het is maar net hoe 'significantly' geïnterpreteerd wordt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je moet minimaal voorbij de helft zijn.
Zijn neus zat verdomme naast de voorband van Stroll, verder ernaast kan bijna nietquote:Op woensdag 30 maart 2022 15:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het stomme is dus dat er in geen enkele regel staat hoe ver je precies naast iemand moet zitten. Overal staat 'significantly'. Dat zegt dus geen ene drol, en zorgt er voor dat deze week Albon het bord op zijn neus krijgt, en volgende week zou het zomaar Stroll kunnen zijn voor exact dezelfde situatie. Het is maar net hoe 'significantly' geïnterpreteerd wordt.
Masi was dan ook geen steward, he?quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn neus zat verdomme naast de voorband van Stroll, verder ernaast kan bijna niet
Goed om te zien dat Masi slachtofferen geen enkele kut veranderd heeft.
Nee, dat weet jij, dat weet ik. Maar ze hadden een zondebok nodig.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Masi was dan ook geen steward, he?
Masi was verantwoordelijk voor de safety car situatie en voor een flink aantal andere zaken die flink misliepen vorig seizoen, ik had er geen moeite mee gehad als de FIA hem vervangen had zonder dat Abu Dhabi had plaatsgevonden, eigenlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat weet jij, dat weet ik. Maar ze hadden een zondebok nodig.
Naar welke zaken refereer je?quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Masi was verantwoordelijk voor de safety car situatie en voor een flink aantal andere zaken die flink misliepen vorig seizoen, ik had er geen moeite mee gehad als de FIA hem vervangen had zonder dat Abu Dhabi had plaatsgevonden, eigenlijk.
Hij is het bokje voor Abu Dhabi, dat klopt, maar om nu te zeggen dat hij goed bezig was, nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |