Bottas vind ik inmiddels ook een beetje apart verhaal. Bij Mercedes kon-ie inderdaad totaal niet inhalen. Als Hamilton om de een of andere reden achteraan belandde, dan ging-ie als een warm mes door de boter, terug naar voren. Als bij Bottas zoiets gebeurde reed-ie 20 ronden achter een AT of zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een snel kwali rondje zetten maakt je niet per definitie een goede racer. Zie ook Bottas
Wat is duidelijk veel sneller? het verschil tussen Hamilton en Bottas was vaak ook klein of zelfs in het voordeel van Bottas dus is Hamilton toch niet zo goed?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als Alonso duidelijk veel sneller is, zou-ie Ocon ook makkelijk moeten kunnen verslaan in de kwalificaties.
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton. Vorig jaar was het 17-5 in het voordeel van Hamilton. Tussen Alonso en Ocon was het 11-11.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is duidelijk veel sneller? het verschil tussen Hamilton en Bottas was vaak ook klein of zelfs in het voordeel van Bottas dus is Hamilton toch niet zo goed?
misschien is Ocon wel beter dan Bottas, die is tenslotte ook al oud(er)quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton. Vorig jaar was het 17-5 in het voordeel van Hamilton. Tussen Alonso en Ocon was het 11-11.
Moeilijk te zeggen gegeven dat ze nooit in dezelfde auto's hebben gereden, ik zou uit de losse pols zeggen dat Bottas beter is maar dat is niet op data gebaseerd uiteraard.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien is Ocon wel beter dan Bottas, die is tenslotte ook al oud(er)
Ja, maar in hoeverre zitten daar teamorders bij en in hoeverre speelt gelijkwaardig materiaal een rol, Ocon en Alonso hadden geen titelgevecht aspiraties en dan kun je 2 rijders volkomen gelijkwaardig houden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton. Vorig jaar was het 17-5 in het voordeel van Hamilton. Tussen Alonso en Ocon was het 11-11.
Dat was niet het punt van deze discussie. De vraag was of de oude Alonso duidelijk sneller is dan de jonge Ocon.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien is Ocon wel beter dan Bottas, die is tenslotte ook al oud(er)
Dat is ook de moeilijkheid, ik denk dat Alonso minstens net zo goed is als Hamilton, Verstappen net iets beter en Leclerc maakt momenteel ook wel indruk op me.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen gegeven dat ze nooit in dezelfde auto's hebben gereden, ik zou uit de losse pols zeggen dat Bottas beter is maar dat is niet op data gebaseerd uiteraard.
Laat Fernando het maar niet horenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook de moeilijkheid, ik denk dat Alonso minstens net zo goed is als Hamilton, Verstappen net iets beter en Leclerc maakt momenteel ook wel indruk op me.
Bottas zat vorig jaar in de Mercedes met de gele T-cam, dat blijkt gewoon een maandagmorgen model te zijn zoals we dit jaar weer zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het kwalificatieduel werd Bottas toch wel duidelijk verslagen door Hamilton.
Ik zit nog te hopen op een "Lewis, this is James" radio bericht vanuit de pitsquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Bottas zat vorig jaar in de Mercedes met de gele T-cam, dat blijkt gewoon een maandagmorgen model te zijn zoals we dit jaar weer zien.
Al die mannen geloven dat ze minstens zo goed zijn als de anderen. Dat zit in het wezen van een topsporter.quote:
Nee, ze geloven dat ze beter zijn, vaak ten onrechte maar dat doet er niets aan afquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Al die mannen geloven dat ze minstens zo goed zijn als de anderen. Dat zit in het wezen van een topsporter.
Proestquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
https://www.planetf1.com/(...)prix-driver-ratings/
Hamilton krijgt een 9 voor z'n puike weekend in Saudi Arabië.
Is dat een soort van Speld voor F1?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Hij een 9 en Russell een 8. En dan ook nog met droge ogen beweren dat Hamilton zonder VSC situatie waarschijnlijk op P6 was geëindigd - terwijl hij zonder uitvallen van Alonso en Bottas in werkelijkheid de top 10 niet eens had gehaald.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Ja hij krijgt punten voor de mindere autos die hij kon inhalen door z'n dramatische kwalificatie, en voor het hypothetische resultaat dat hij niet heeft gehaald door z'n eigen fout.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:57 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Hij een 9 en Russell een 8. En dan ook nog met droge ogen beweren dat Hamilton zonder VSC situatie waarschijnlijk op P6 was geëindigd - terwijl hij zonder uitvallen van Alonso en Bottas in werkelijkheid de top 10 niet eens had gehaald.
Zonder zijn rampzalige kwalificatie en zijn geblunder bij de VSC waar hij niet alleen de box van zijn team negeerde maar ook nog 8 seconden op Russell verloor omdat hij de situatie verkeerd inschatte had Lewis ongetwijfeld een 11 verdiend.
Ik denk dat de score als volgt is beredeneerd:quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja hij krijgt punten voor de mindere autos die hij kon inhalen door z'n dramatische kwalificatie, en voor het hypothetische resultaat dat hij niet heeft gehaald door z'n eigen fout.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:48 schreef Zwoerd het volgende:
Misschien had hij als hij was gepit tijdens de VSC zesde kunnen worden, al betwijfel ik dat ook, want hij kon Magnussen niet eens bijhouden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:57 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Hij een 9 en Russell een 8. En dan ook nog met droge ogen beweren dat Hamilton zonder VSC situatie waarschijnlijk op P6 was geëindigd - terwijl hij zonder uitvallen van Alonso en Bottas in werkelijkheid de top 10 niet eens had gehaald.
Zonder zijn rampzalige kwalificatie en zijn geblunder bij de VSC waar hij niet alleen de box van zijn team negeerde maar ook nog 8 seconden op Russell verloor omdat hij de situatie verkeerd inschatte had Lewis ongetwijfeld een 11 verdiend.
Wat een hoge cijfers daar ook, alleen Latifi een onvoldoende..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]bij AMuS krijgt hij een 7 en George een 9
https://www.auto-motor-un(...)arabien-2022-jeddah/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |