Media is uiteraard gekleurd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik had het over de gemiddelde Amerikaan.
Over waarom buiten de VS mensen een slecht beeld van hem hebben hoef ik niet uit te leggen hoop ik? Er is alleen al in NL geen politiek programma geweest dat ook maar 1 positief woord over hem heeft uitgesproken, en dat is wereldwijd net zo goed het geval.
Gekleurde media? Nee, dat bestaat niet.
Ja, maar er is gewoon geen positieve media hier mbt Trumpquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Media is uiteraard gekleurd.
Ook media die positief is over Trump.
Dat is een boze tweet van een Blauwe stemmer. Het gaat daar om de reactie, niet de link. Dat geeft ik ook duidelijk aan in mijn post. Je geeft er dus weer een mooie draai aan zodat je niet hoeft in te gaan op het feit dat ik natuurlijk gelijk had en er meer homo's in 2020 op Trump hebben gestemd dan in 2016.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Deeply disturbing news. With 28% “LGBT”’identified voters voting for Trump, what will we do to address LGBT white supremacy in the US?
@:TheAdvocateMag
advocate.com
LGBT Support for Trump Doubled Since 2016, Early Exit Polls Show
En weet je hoe dat komt?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik had het over de gemiddelde Amerikaan.
Over waarom buiten de VS mensen een slecht beeld van hem hebben hoef ik niet uit te leggen hoop ik? Er is alleen al in NL geen politiek programma geweest dat ook maar 1 positief woord over hem heeft uitgesproken, en dat is wereldwijd net zo goed het geval.
Gekleurde media? Nee, dat bestaat niet.
Dit bedoel ik dusquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
En weet je hoe dat komt?
Door hem zelf!
Dus?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus.
Wederom: 74 miljoen Amerikanen zijn het niet met je eens.
Dus is Trump helemaal niet zo impopulair als sommige mensen hier denken, en komt het negatieve beeld van hem in de rest van de wereld voornamelijk door eenzijdig gekleurde media.quote:
Komt over als selectief shoppen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een boze tweet van een Blauwe stemmer. Het gaat daar om de reactie, niet de link. Dat geeft ik ook duidelijk aan in mijn post. Je geeft er dus weer een mooie draai aan zodat je niet hoeft in te gaan op het feit dat ik natuurlijk gelijk had en er meer homo's in 2020 op Trump hebben gestemd dan in 2016.
Klopt maar op hoeveel republikeinen konden ze anders stemmen?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus.
Wederom: 74 miljoen Amerikanen zijn het niet met je eens.
Hoezo denken sommige mensen dat?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus is Trump helemaal niet zo impopulair als sommige mensen hier denken, en komt het negatieve beeld van hem in de rest van de wereld voornamelijk door eenzijdig gekleurde media.
Wel opletten he?.
Ik zie niemand ontkennen dat tientallen miljoenen mensen op hem gestemd hebben, dus dit lijkt me niet het geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus is Trump helemaal niet zo impopulair als sommige mensen hier denken,
Hoezo is de media eenzijdig gekleurd met betrekking tot Trump, en waarom is dat negatieve beeld van Trump buiten de VS niet gewoon gebaseerd op berichtgeving overeenkomstig met de realiteit?quote:en komt het negatieve beeld van hem in de rest van de wereld voornamelijk door eenzijdig gekleurde media.
Wel opletten he?.
Hap toch niet zo de hele tijdquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo denken sommige mensen dat?
Dat blijkt nergens uit.
Nee, ik vraag om onderbouwing, die vervolgens niet komt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hap toch niet zo de hele tijd.
Het viel me gewoon op dat je een soort van verbaasd zou zijn omdat er uberhaupt en wellicht meer homo's op Trump zouden hebben gestemd.
Nee, dat is weer het extreme waarin je probeert de discussie te trekken.quote:Alsof er hele bevolkingsgroepen zijn die puur anti Trump zouden moeten zijn op basis van hun afkomst of geaardheid ofzo.
De reden achter die beeldvorming ligt voornamelijk in ideologie en politieke affiliatie. Zoals we weten is het medialandschap in de VS (lees: de journalisten) voor een groot deel links en radicaal progressief georinteerd, met een diepe afkeer en haat jegens alles wat conservatisme betreft. Schijnbaar kreeg GW Bush ook al de volle laag tijdens zijn tijd in het Witte Huis. En als Trump er niet was, zou bij winst een DeSantis of Haley zou dat ook krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zie niemand ontkennen dat tientallen miljoenen mensen op hem gestemd hebben, dus dit lijkt me niet het geval.
[..]
Hoezo is de media eenzijdig gekleurd met betrekking tot Trump, en waarom is dat negatieve beeld van Trump buiten de VS niet gewoon gebaseerd op berichtgeving overeenkomstig met de realiteit?
Inderdaad. Jij stelde dat christelijke rechts conservatief georinteerden, homo's maar ziekelijk vinden en tevens van mening zijn dat deze gestraft moeten worden. Dat is natuurlijk een vreemde uitspraak, die je logischerwijs ook niet verder kon onderbouwen. Ik heb daarentegen mijn claim over dat er in 2020 meer homo's dan in 2016 op Trump stemden, wel kunnen onderbouwen met meerdere linkjes naar exit polls.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik vraag om onderbouwing, die vervolgens niet komt.
En dat vlak na het verwijt aan mij voor onderbouwing over christelijk rechts conservatieven en hoe die over praktiserende homoseksualiteit denken...
[..]
Nee, dat is weer het extreme waarin je probeert de discussie te trekken.
Dit is absoluut hoe veel van Links het zien, al zal men dat niet snel openlijk toegeven. Als je bijvoorbeeld zwart bent of homo, Mexicaans of vrouw en voor Trump stemt. Dan stem je volgens progressieven 'tegen jezelf'. Want je bent immers een verschrikkelijk onderdrukt slachtoffer en alleen de Democraten zullen jouw leven zogenaamd verbeteren. Dit is ook een reden dat zwarte Amerikanen altijd een hele lading kritiek krijgen als men conservatief stemt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:57 schreef HeatWave het volgende:
Alsof er hele bevolkingsgroepen zijn die puur anti Trump zouden moeten zijn op basis van hun afkomst of geaardheid ofzo.
Die heb je zelf gegeven, toen je een homostel deelde die via draagmoeders 2 kinderen op komst hadden, en die volgens christelijk rechts conservatieven daarvoor standrechtelijk zouden moeten worden gexecuteerd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De reden achter die beeldvorming ligt voornamelijk in ideologie en politieke affiliatie. Zoals we weten is het medialandschap in de VS (lees: de journalisten) voor een groot deel links en radicaal progressief georinteerd, met een diepe afkeer en haat jegens alles wat conservatisme betreft. Schijnbaar kreeg GW Bush ook al de volle laag tijdens zijn tijd in het Witte Huis. En als Trump er niet was zou bij winst een DeSantis of Haley zou dat ook krijgen.
[..]
Inderdaad. Jij stelde dat christelijke rechts conservatief georinteerden, homo's ziekelijk vinden en tevens van mening zijn dat dezen gestraft moeten worden. Dat is natuurlijk nogal een vreemde uitspraak, die je logischerwijs ook niet verder kon onderbouwen.
Yup, maar dat was een reactie op een punt dat niet is gemaakt, en dat bovendien weer werd weerlegd door anderen in de discussie.quote:Ik heb daarentegen mijn uitspraak over dat er in 2020 meer homo's dan in 2016 op Trump stemden wel kunnen onderbouwen met meerdere linkjes naar exit polls.
[..]
Ik ken ook transgenders die op Baudet hebben gestemd.quote:Dit is zeker hoe veel van Links het zien, al zal men dat niet snel openlijk toegeven. Als je pakweg zwart bent of homo, Mexicaans of vrouw en voor Trump stemt. Dan stem je volgens progressieven 'tegen jezelf'. Want je bent immers een verschrikkelijk onderdrukt slachtoffer en alleen de Democraten zullen jouw leven zogenaamd verbeteren. Dit is ook een reden dat zwarte Amerikanen altijd een hele lading kritiek krijgen als men conservatief is.
Conclusie: minderheden zijn voor Links niet meer dan marionetten voor politieke winst.
Dat betrof een screenshot dat iemand op Twitter had gepost van het Telegram kanaal van Milo Yiannopoulos. Een homo die nu zegt hetero te zijn. Ik denk niet dat dit een stereotype is voor christelijk rechts conservatieve Amerikanen in het algemeen. Sterker nog, die mafklapper is zelf niet eens Amerikaans.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:40 schreef Wantie het volgende:
Die heb je zelf gegeven, toen je een homostel deelde die via draagmoeders 2 kinderen op komst hadden, en die volgens christelijk rechts conservatieven daarvoor standrechtelijk zouden moeten worden gexecuteerd.
Als je dat verplaatst naar de discussie, waarom vind je dat als zo iemand kinderen heeft en ze dat meegeeft, waarom mogen die kinderen dan niet in het onderwijs een andere benadering ervaren?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betrof een screenshot dat iemand op Twitter had gepost van het Telegram kanaal van Milo Yiannopoulos. Een homo die nu zegt hetero te zijn. Ik denk niet dat dit een stereotype is voor christelijk rechts conservatieve Amerikanen in het algemeen. Sterker nog, die mafklapper is zelf niet eens Amerikaans.
Die kerel heeft geen kinderen. En gelukkig maar.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dat verplaatst naar de discussie, waarom vind je dat als zo iemand kinderen heeft en ze dat meegeeft, waarom mogen die kinderen dan niet in het onderwijs een andere benadering ervaren?
quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat Zelensky wel een beetje spijt heeft dat hij de corruptie van de Biden familie onder de pet heeft gehouden.
Als die corruptie bekend was geworden dan was Biden nooit president geworden en hoogst waarschijnlijk had Putin het wel uit zijn hoofd gelaten om Oekrane binnen te vallen.
Buiten dat blijft het bijzonder dat deze vermeende corruptie helemaal top gevonden wordt door dezelfde user als het Trump betreft die allerlei posities in het Witte Huis aan zijn (schoon)familie gaf.quote:
Jouw grote leider heeft net hulp aan Poetin gevraagd.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een theorie, dat het zaakje rond de Biden familie stinkt is wel duidelijk.
Alles over de Amerikaanse politiek stinkt, dat land is door en door verrot.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een theorie, dat het zaakje rond de Biden familie stinkt is wel duidelijk.
En wat had Trump dan gedaan om deze invasie te voorkomen...quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat Zelensky wel een beetje spijt heeft dat hij de corruptie van de Biden familie onder de pet heeft gehouden.
Als die corruptie bekend was geworden dan was Biden nooit president geworden en hoogst waarschijnlijk had Putin het wel uit zijn hoofd gelaten om Oekrane binnen te vallen.
Vernieuwing is ook niet nodig, waar beide partijen het eigenlijk over eens moeten worden is het ontmantelen van de federale overheid. Meer macht voor de staten, democratie op lokaal niveau en ben je het niet eens met het beleid in je staat kun je altijd nog kiezen om te verhuizen naar een andere staat.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alles over de Amerikaanse politiek stinkt, dat land is door en door verrot.
Maar het land zit politiek ook muurvast, dus vernieuwing zal er niet komen...
Het NAVO-lidmaatschap van de VS beindigd en Poetin geen strobreed in de weg gelegd. Waarom zou hij Poetin tegenwerken? Hij is doodsbang voor die man. Bovendien is Trump al decennialang afhankelijk van Russische leningen voor zijn investeringen, en is zijn politieke campagne ook deels gefinancierd met Russisch geld.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat had Trump dan gedaan om deze invasie te voorkomen...
Trumps onberekenbare persoonlijkheid was al afschrikwekkend genoeg. Slapjanus Biden zit in het witte huis en Oekrane word binnen gevallen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat had Trump dan gedaan om deze invasie te voorkomen...
Maar waarom dan niet invallen onder Trump? Waarom wachten tot Biden president word om vervolgens dan binnen te vallen?quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het NAVO-lidmaatschap van de VS beindigd en Poetin geen strobreed in de weg gelegd. Waarom zou hij Poetin tegenwerken? Hij is doodsbang voor die man. Bovendien is Trump al decennialang afhankelijk van Russische leningen voor zijn investeringen, en is zijn politieke campagne ook deels gefinancierd met Russisch geld.
Trump is niet onberekenbaar. Tegenovergestelde juist. Daarnaast is Biden een slapjanus, maar geen enkele VS president had dit kunnen stoppen. Trump heeft Putin wel enorm in de kaart gespeeld en doet dat nu weer door hulp te vragen aan hem.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trumps onberekenbare persoonlijkheid was al afschrikwekkend genoeg. Slapjanus Biden zit in het witte huis en Oekrane word binnen gevallen.
Dat klinkt als een forse vernieuwingquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vernieuwing is ook niet nodig, waar beide partijen het eigenlijk over eens moeten worden is het ontmantelen van de federale overheid. Meer macht voor de staten, democratie op lokaal niveau en ben je het niet eens met het beleid in je staat kun je altijd nog kiezen om te verhuizen naar een andere staat.
Het feit dat er zoveel macht geconcentreerd is in DC maakt het land uiteindelijk onbestuurbaar.
Poetin hoopte natuurlijk op een tweede termijn van Trump, en het door Trump beloofde beindigen van het Amerikaanse NAVO-lidmaatschap. Toen bleek dat dat niet ging gebeuren ging hij er maar gewoon voor (wellicht in de hoop dat Europa het toch niet eens zou worden en daardoor geen vuist zou maken, en al helemaal zonder Merkel).quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet invallen onder Trump? Waarom wachten tot Biden president word om vervolgens dan binnen te vallen?
Tja, waarom de inval koppelen aan welke president de VS heeft?quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet invallen onder Trump? Waarom wachten tot Biden president word om vervolgens dan binnen te vallen?
Biden was volgens de Biden zelf en de media de aangewezen man om dit soort dreigingen het hoofd te bieden. En nu zijn de Russen Oekrane binnen gevallen en wat heeft Biden gedaan om dat te voorkomen? Wat gaat hij nu nog doen om het stop te zetten? Zelfs Erdogan geniet nu meer respect van de Russen dan Biden.
Ah het was Corona dat roet in het eten had gegooid. Ik neem aan dat de Russen hun soldaten verplicht hadden laten vaccineren. En zo niet dan was dat een simpele maatregel geweest om het leger paraat te houden. Bovendien geven de Russen niet zo heel erg veel om mensenlevens dus ook daar rammelt je theorie over Corona.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:33 schreef speknek het volgende:
Ga je nou echt nog volhouden dat Trump opgestaan had tegen Putin, twee posts nadat hij op zijn knietjes bij Putin loopt te bedelen?.
Ruslands leger moest een vernieuwingsslag maken en corona maakte het onmogelijk een leger samen te laten trekken.
Aangezien militair ingrijpen categorisch uitgesloten is zolang er geen NAVO-landen worden aangevallen doet Biden (maar ook Europa) wel zo'n beetje het maximale met de hoeveelheid sancties en hoeveelheid wapenleveringen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
wat heeft Biden gedaan om dat te voorkomen? Wat gaat hij nu nog doen om het stop te zetten?
Het ligt eraan hoe je het ziet, ik zie het eerder als terug gaan naar het oude.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat klinkt als een forse vernieuwing
Trump was geen tegenaanval richting Rusland gestart.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trumps onberekenbare persoonlijkheid was al afschrikwekkend genoeg. Slapjanus Biden zit in het witte huis en Oekrane word binnen gevallen.
Helemaal niets, dit is nu eenmaal het gevolg van het installeren van een slappe persoonlijkheid als president.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aangezien militair ingrijpen categorisch uitgesloten is zolang er geen NAVO-landen worden aangevallen doet Biden (maar ook Europa) wel zo'n beetje het maximale met de hoeveelheid sancties en hoeveelheid wapenleveringen.
Misschien om de vraag om te draaien: wat had Biden volgens jou knnen doen om de invasie te voorkomen, en wat kan hij nu nog doen om het stop te zetten?
Oke. Wat had een sterke leider dan gedaan om de invasie te voorkomen, en wat zou die nu gedaan hebben om de invasie stop te zetten?quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helemaal niets, dit is nu eenmaal het gevolg van het installeren van een slappe persoonlijkheid als president.
Ik denk niet dat hij een oorlog was gestart tegen de Russen. Maar het idee bestaat dat hij dat zou kunnen doen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump was geen tegenaanval richting Rusland gestart.
Trump wordt juist door zijn aanhang geprezen als president die niet oorlogszuchtig is.
Hoezo zou hij dan wl een oorlog tegen Rusland starten vanwege de inval in Oekrane.
Dat is geen argument.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helemaal niets, dit is nu eenmaal het gevolg van het installeren van een slappe persoonlijkheid als president.
Ja MaAr TrUmP HaD aLs StErKe LeIdEr PoEtIn DwArSgEzEtEN. EcHt WaAr HoOr.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Dit is dan ook wel een leuke kijk op de situatie:
[ twitter ]
Het was ook best zwak van Biden om te suggereren dat het tijd wordt voor een wisseling van de macht in Rusland.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:45 schreef HeatWave het volgende:
Sja, dat Oscardrama heeft wel lekker de aandacht van Biden's regime change retoriek weg weten te halen.
Zal wel toeval zijn.
Tuurlijk wel, er is hard bewijs. Dit gebeurde niet onder Trump, ergo, dit komt door Biden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is geen argument.
Er is geen enkele aanwijzing dat deze invasie is gekoppeld aan de politieke situatie in de VS.
Ja dat denk ik ook.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:38 schreef Chivaz het volgende:
Ah het was Corona dat roet in het eten had gegooid. Ik neem aan dat de Russen hun soldaten verplicht hadden laten vaccineren.
-nee-quote:En zo niet dan was dat een simpele maatregel geweest om het leger paraat te houden. Bovendien geven de Russen niet zo heel erg veel om mensenlevens dus ook daar rammelt je theorie over Corona.
Miss sly heeft mijn bericht geblokkeerd, maar laat ik je dan helpen en denk even na wanneer de corona vaccins beschikbaar waren die ze verplicht in zijn hele leger moesten spuiten.quote:
Kan ik het aantonen, nee. Maar goed zijn onberekenbaar gedrag laat mij denken dat andere leiders niet goed kunnen inschatten wat de gevolgen zijn van bepaalde acties.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is geen argument.
Er is geen enkele aanwijzing dat deze invasie is gekoppeld aan de politieke situatie in de VS.
Jammer, ik was wel benieuwd wat je zei.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Miss sly heeft mijn bericht geblokkeerd, maar laat ik je dan helpen en denk even na wanneer de corona vaccins beschikbaar waren die ze verplicht in zijn hele leger moesten spuiten.
Ik zou je toetsenbord even laten nakijken. Je Caps Lock lijkt een beetje vast te zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja MaAr TrUmP HaD aLs StErKe LeIdEr PoEtIn DwArSgEzEtEN. EcHt WaAr HoOr.
Ookal gaan vooral ouderen naar het ziekenhuis, het is niet handig als je halve leger koorts heeft en loopt te rochelen. Eerste wereldoorlog en Napoleon lieten dat ook zien.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer, ik was wel benieuwd wat je zei.
Maar goed je hebt gelijk ik zat er naast qua tijdlijn. Maar dan nog was het goed mogelijk om binnen te vallen. Corona treft vooral ouderen en aangezien het leger bestaat uit veelal jongere mensen is Corona nog steeds geen argument om de invasie uit te stellen. Vooral als je zoals de media en de Democraten 4 jaar lang aan het roeptoeteren waren dat Trump in de zak zat van Putin.
Behalve wanneer die leider trump in zijn broekzak heeft zitten, trump doodsbang voor die leider is, en trump het amerikaanse NAVO-lidmaatschap beindigt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kan ik het aantonen, nee. Maar goed zijn onberekenbaar gedrag laat mij denken dat andere leiders niet goed kunnen inschatten wat de gevolgen zijn van bepaalde acties.
Het is een mooie gedachte, dat in de VS een president aan de macht is die zo gek is dat andere landen het niet wagen om een conflict te starten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kan ik het aantonen, nee. Maar goed zijn onberekenbaar gedrag laat mij denken dat andere leiders niet goed kunnen inschatten wat de gevolgen zijn van bepaalde acties.
Maar meer is het ook niet, een gedachte.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Trump had Poetin niet in zijn broekzak (vice-versa ook niet). Maar ik denk wel dat Poetin voorzichtiger was geweest met Trump aan het roer.
Trump heeft wel het klimaat gecreerd waarin deze oorlog mogelijk was.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Behalve wanneer die leider trump in zijn broekzak heeft zitten, trump doodsbang voor die leider is, en trump het amerikaanse NAVO-lidmaatschap beindigt.
Vooral het zwakke Europese optreden bij eerdere avontuurtjes van Poetin hebben dat klimaat gecreerd. Trump of geen Trump: Poetin was al langer met dit plannetje bezig. Ik denk dat corona en de hoop op een tweede termijn van Trump slechts voor een beetje uitstel gezorgd hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump heeft wel het klimaat gecreerd waarin deze oorlog mogelijk was.
Daarom wil hij ook zo graag dat Trump weer aan de macht komt, zodat hij gevaar loopt en voorzichtiger moet zijnquote:Op woensdag 30 maart 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Trump had Poetin niet in zijn broekzak (vice-versa ook niet). Maar ik denk wel dat Poetin voorzichtiger was geweest met Trump aan het roer.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:43 schreef miss_sly het volgende:
Dit is dan ook wel een leuke kijk op de situatie:
[ twitter ]
Maar daarin is Europa altijd al zwak geweest sinds de tweede wereldoorlog.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vooral het zwakke Europese optreden bij eerdere avontuurtjes van Poetin hebben dat klimaat gecreerd. Trump of geen Trump: Poetin was al langer met dit plannetje bezig. Ik denk dat corona en de hoop op een tweede termijn van Trump slechts voor een beetje uitstel gezorgd hebben.
Ik denk niet dat Poetin Trump graag als president wil, maar handig inspeelt op het sentiment dat Trump in zijn broekzak zit.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Daarom wil hij ook zo graag dat Trump weer aan de macht komt, zodat hij gevaar loopt en voorzichtiger moet zijn.
[..]
Ik denk het wel. Trump is beinvloedbaar in zijn bewondering voor sterke dictators. Vergeet niet dat Trump de Koerden in Syrie als een baksteen liet vallen door de Amerikaanse troepen daar terug te trekken na een telefoontje met Erdogan.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Poetin Trump graag als president wil, maar handig inspeelt op het sentiment dat Trump in zijn broekzak zit.
Erdogan is natuurlijk onderdeel van NAVO.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Trump is beinvloedbaar in zijn bewondering voor sterke dictators. Vergeet niet dat Trump de Koerden in Syrie als een baksteen liet vallen door de Amerikaanse troepen daar terug te trekken na een telefoontje met Erdogan.
Het is niet voor niks dat Trump's gesprekken met Putin (en andere leiders) verborgen werden gehoudenquote:Op woensdag 30 maart 2022 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Erdogan is natuurlijk onderdeel van NAVO.
Maar als je het zo schetst, dan was deze invasie wellicht gepland voor onder Trump zijn presidentschap, maar die verloor helaas.
quote:Trump closely guarded his private conversations with foreign leaders while in office, going as far as to have some hidden in the NSC’s top-secret codeword system to limit staffers’ and even cabinet members’ access and prevent leaks. Readouts of Trump's calls with Putin would often come from the Kremlin first, or through Trump’s Twitter feed. But while the calls were not recorded, aides were typically still on the line and taking notes of what was said. The resulting loose transcripts are known as “memcons,” or memorandums of conversation.
Trump went to particularly great lengths to keep his in-person conversations with the Russian leader private, from confiscating his interpreter’s notes to forgoing American translators and notetakers altogether in their meetings. That desire for secrecy has extended even past his time in office. One former Trump official argued last week that records of Trump’s conversations with Putin, which often lasted an hour or more, should not be made available to his successor.
“There are certain things a president and his immediate staff should be able to hold privileged to do the work of government, without being subject to constant partisan gamesmanship,” said a second former Trump White House official.
POLITICO
En tegelijkertijd tekeer gaan over e-mails van Clinton....quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is niet voor niks dat Trump's gesprekken met Putin (en andere leiders) verborgen werden gehouden
[..]
Zwakke Europese optredens?quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vooral het zwakke Europese optreden bij eerdere avontuurtjes van Poetin hebben dat klimaat gecreerd. Trump of geen Trump: Poetin was al langer met dit plannetje bezig. Ik denk dat corona en de hoop op een tweede termijn van Trump slechts voor een beetje uitstel gezorgd hebben.
Wil hij dat? Ik zie hem hier dat namelijk niet zeggen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Daarom wil hij ook zo graag dat Trump weer aan de macht komt, zodat hij gevaar loopt en voorzichtiger moet zijn.
[..]
Juist niet, want Trump zou de president zijn die zich niet zo zou bemoeien met buitenlandse aangelegenheden. Als er een president gunstig was voor Poetin, dan zou dat juist Trump zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Och, heb er geen moeite mee dat je Trump schetst als een onberekenbare maniakquote:Op woensdag 30 maart 2022 15:25 schreef HowardRoark het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Trump is gewoon enorm onberekenbaar. Het ene moment noemt hij de invasie van Oekrane geniaal, het andere moment dreigt hij met nucleaire onderzeers. Die man kun je gewoon geen pijl op trekken. Dat zal zo'n Poetin wel in overweging nemen.
Al begrijp ik wel waarom sommigen er hierbij gebaat zijn om een ander beeld te schetsen.
Russische politieke praatprogramma's zijn 100% gedirigeerd door het Kremlin.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
Wil hij dat? Ik zie hem hier dat namelijk niet zeggen.
Het woord 'maniak' heb ik niet gebruik.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, heb er geen moeite mee dat je Trump schetst als een onberekenbare maniak
Zeker weten. Ik heb, ironisch, rustig maar, een Make America Great Again petje. Ik draag nooit petjes, maar dit levert zelfs hier al hele vuile blikken opquote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Zullen mensen hier in het topic ook mensen met een Trump tshirt zo behandelen?
je weet dat ie al een tijdje geen president meer is he?quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:45 schreef Kijkertje het volgende:
Trump is onberekenbaar omdat hij beinvloedbaar is via vleierij en manipulatie.
En Biden via smeergeld uit Oekraine, dus jaquote:Op woensdag 30 maart 2022 15:45 schreef Kijkertje het volgende:
Geen idee, maar ik krijg bij VVD-PVV-FVD bijeenkomsten altijd commentaar op mijn DDR shirt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Mss moet je even teruglezen waar het over gaat.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
je weet dat ie al een tijdje geen president meer is he?
Je weet dat het gaat over wat Poetin wel of niet zou durven met Trump als clown in chief?quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
je weet dat ie al een tijdje geen president meer is he?
Haha, het is me ook wat met dit soort heetgebakerde boomers. Dat zijn waarschijnlijk de mensen die vroeger bij van die gezellige groeperingen als Weathermen Underground zaten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:45 schreef Kijkertje het volgende:
Ho ho, kijk uit wat je zegt hoor. Nu jaag je haar op de kast. Kritiek op de Blauwen en hun leider is een hevige trigger voor Links.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En Biden via smeergeld uit Oekraine, dus ja.
Bron?quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En Biden via smeergeld uit Oekraine, dus ja.
Veel BNWers zijn erg agressief hier op het forum, maar ik denk dat ze in de echte wereld wel wat rustiger zijn! Daarnaast lijkt het erop dat ze vaak voorstander zijn van Trump!quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Het ontgaat mij even welke situaties je bedoelt. Die conflicten binnen Rusland zelf (met Tsjetsjeni) en Georgi? En hoe had Europa daar volgens jou op moeten reageren?quote:
Gasbel watquote:
Hoe worden mensen die in regenboog shirtjes die voor de klas staan hier door onze rechtse papagaaien neergezet?quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Dit is dus een direct gevolg van de hetze tegen Trump en zijn kiezers. Het geweld tegen trumpsupporters werd genegeerd of gebagatelliseerd door de media en lieden in de democratische partij. Blijkbaar geeft dat voor een deel van de bevolking een vrijbrief om die mensen ongevraagd hun mening te geven of erger. Het is goed dat ze van het vliegtuig is gezet en haar activisme heeft er mogelijk voor gezorgd dat ze de begrafenis van haar schoonmoeder moet missen. Hoogst waarschijnlijk zal ze de schuld bij Trump en zijn volgelingen leggen ipv de hand in eigen boezem te steken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
de never Trumpers lijken nogal agressief. Gelukkig werd die Karen gelijk uit het vliegtuig verwijderd.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:51 schreef The_End het volgende:
[..]
Veel BNWers zijn erg agressief hier op het forum, maar ik denk dat ze in de echte wereld wel wat rustiger zijn! Daarnaast lijkt het erop dat ze vaak voorstander zijn van Trump!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |