Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903quote:De relatief onverwachte Oscar voor Beste Film voor CODA of de zes Oscars voor Dune: het zal allemaal niet datgene zijn wat blijft hangen na de 94ste uitreiking van de belangrijkste filmprijzen. Dat zal namelijk de klap zijn die acteur Will Smith komiek Chris Rock verkocht, kort voordat hij zijn prijs voor Beste Acteur ophaalde.
Presentator Rock maakte tijdens zijn praatje in aanloop naar de uitreiking van Beste Documentaire een grap over Smiths vrouw, Jada Pinkett Smith. Hij grapte dat ze met haar kale hoofd klaar was voor een vervolg op G.I. Jane, de film waar Demi Moore in 1997 haar hoofd voor kaalschoor.
Omdat zijn vrouw besloot haar hoofd kaal te scheren na jarenlange problemen met haaruitval liet Smith zich dat niet zeggen. Hij liep het podium op en haalde uit naar het hoofd van Rock.
Het moment van de uithaal van Smith:
0:51
Acteur Will Smith slaat uitreiker van zijn Oscar Chris Rock
Hoewel aanwezigen nog even dachten dat het vooropgezette grap was - het is tenslotte Hollywood - sloeg de sfeer in de zaal dood toen aan Rock te merken was dat het echt was. "Het was maar een grap over G.I. Jane", probeerde hij nog, maar Smith beet hem toe dat hij "de naam van mijn vrouw niet meer in je mond moet nemen, verdomme".
Schaapachtig zei Rock die eis in te willigen en probeerde over te gaan naar de orde van de dag: de winst voor de documentaire Summer of Love.
Buiten beeld werd Smith tot bedaren gebracht door collega-acteurs. Daniel Kaluuya omhelsde hem en Denzel Washington begeleidde hem naar de coulissen. Ze spraken samen en omhelsden opnieuw. Ook regisseur Tyler Perry kwam kort even spreken om hem te kalmeren.
“
Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader.
Will Smith
Daarna was het wachten op de prijs voor Beste Acteur, waarvan vooraf al duidelijk was dat Smith hem dit jaar zou winnen voor zijn complexe rol in King Richard. Daarin speelt hij de gedreven tennisvader Richard Williams, die tot het uiterste gaat om van zijn dochters Serena en Venus tennissterren te maken.
"Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader, net zoals ze over Richard Williams zeiden", zei Smith in zijn dankspeech toen zijn naam inderdaad uit de envelop was gekomen. "Liefde laat je gekke dingen doen."
Tegenover een in gespannen stilte afwachtende zaal zei hij met tranen op zijn wangen dat hij zijn gezin, de reputatie van de familie Williams en de medewerkers van de film wilde beschermen. "In ons vak moet je tegen schelden kunnen, tegen mensen die gestoorde dingen over je zeggen, tegen mensen die je beledigen. En dan moet je maar lachen en doen alsof dat ok is."
Smith bood zijn medegenomineerden en de organisatie van de Oscars zijn excuses aan, maar zei niets over Chris Rock in zijn dankwoord. "Ik hoop maar dat de Academy me de volgende keer nog wil uitnodigen." Rock liet zich verder niet meer zien in de ceremonie.
Terecht natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:18 schreef maily het volgende:
Niet bijgelezen maar ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat Smith misschien zijn Oscar moet inleveren vanwege het geweld?
Doe dan ook ff die prachtige foto in de OP!quote:Op maandag 28 maart 2022 13:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903
Filmpje te zien bij NOS
Ik snap hem enerzijds wel. Wat jullie ?
Ik zou niet weten waarom niet, Will Smith is natuurlijk wel een aardige acteur.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:10 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Zou natuurlijk wel kunnen dat de klap zelf wel gensceneerd is in het moment, maar de emotionele reactie echt niet.
Wie wilt er nou bekend staan als de acteur die huilde tijdens de oscars?quote:Op maandag 28 maart 2022 13:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet, Will Smith is natuurlijk wel een aardige acteur.
Er is altijd wel iemand ergens om beledigd. Mensen hebben tegenwoordig geen enkel incasseringsvermogen meer.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:09 schreef pokkerdepok het volgende:
als je beledigende grappen maakt als beroep, hou je er ook rekening mee dat je een keer klappen krijgt, lijkt me. dus hij moet sowieso niet zeuren daarover. gewoon zn excuses aanbieden, en dan doet wil dat vast ook.
Ondanks dat het acteurs zijn, zag de emotie op de gezichten van Will en zijn vrouw er wel echt uit.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:24 schreef Specularium het volgende:
De klap ziet er geacteerd uit, schuin van voor terwijl Chris zijn hoofd wegdraait.
ja of; je moet maar alles mogen roepen tegenwoordig, zonder consequenties. de roepers hebben geen enkel incasseringsvermogen meer.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand ergens om beledigd. Mensen hebben tegenwoordig geen enkel incasseringsvermogen meer.
die fotos zijn niet van deze oscars, gewoon bij elkaar gezochtquote:Op maandag 28 maart 2022 13:37 schreef Forbry het volgende:
Geweldig trouwens die foto's met al die reacties van aanwezige sterren
Die is dus fake.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:37 schreef Forbry het volgende:
Geweldig trouwens die foto's met al die reacties van aanwezige sterren
Voor mij hoeft dat niet, omdat:quote:
Oh, dat had ik (nog) niet meekregenquote:Op maandag 28 maart 2022 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
die fotos zijn niet van deze oscars, gewoon bij elkaar gezocht
Will maakt zelf ook grappen over zijn vrouw, bijv haar lengte. Ze hadden ook kunnen weglopen, zoals Baudet deed bij Jinek toen cabaretier Koning belediging na belediging op hem afvuurde (over zijn vrouw en eventuele toekomstige kinderen). Will is een komiek en die hebben altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting. Bij dit soort awardshows worden ook constant grappen over acteurs/actrices gemaakt. Valt me vies tegen dat je hier geweldig loopt te vergoelijken.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Zij is niet kaal omdat ze dat zo mooi vindt, maar omdat ze een ziekte heeft (alopecia) waar ze niks aan kan doen, en waar ze het moeilijk mee heeft.
En de setting was er ook niet naar. Thuis, in de kroeg, of bij een roast (waar je vrijwillig het mikpunt wordt) is wel wat anders dan in een volle zaal en met een miljoenenpubliek dat via tv/livestream meekijkt.
Met een lul in d'r mond kan ze toch niet praten of hoe wilde je dat doen?quote:
Ja en als Chris Rock een 11-jarig blank meisje was zouden mensen ook boos zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:51 schreef roos94 het volgende:
Ik lees veel mensen die opkomen voor Will Smith. Als Chris Rock Christina Rock was geweest dan hadden we de poppetjes aan het dansen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Ik hoorde in een filmpje wat ik zag wel duidelijk het geluid van een hand wat tegen iemand zijn gezicht komt, dat klonk niet nep in ieder geval.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:24 schreef Specularium het volgende:
De klap ziet er geacteerd uit, schuin van voor terwijl Chris zijn hoofd wegdraait.
quote:Op maandag 28 maart 2022 13:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja en als Chris Rock een 11-jarig blank meisje was zouden mensen ook boos zijn.Ja, en als Will Smith hem een aai over zijn bol had gegeven was het ook een ander verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onder deze lijn niet schrijven
Eens, maar soms komt een grap (op een bepaald moment) "te dichtbij" of is het (even) "te veel"... Het gebeurt.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:46 schreef -Voorbijganger- het volgende:
[..]
Will maakt zelf ook grappen over zijn vrouw, bijv haar lengte. Ze hadden ook kunnen weglopen, zoals Baudet deed bij Jinek toen cabaretier Koning belediging na belediging op hem afvuurde (over zijn vrouw en eventuele toekomstige kinderen). Will is een komiek en die hebben altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting. Bij dit soort awardshows worden ook constant grappen over acteurs/actrices gemaakt. Valt me vies tegen dat je hier geweldig loopt te vergoelijken.
Een speech die Rock op zijn plaats zette zou applaus hebben gekregen en veel effectiever zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eens, maar soms komt een grap (op een bepaald moment) "te dichtbij" of is het (even) "te veel"... Het gebeurt.
Zelfs in dat fragment, je ziet hem verbaasd kijken als Will voor hem staat, hij roept vriendelijk en dan KLATS.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:58 schreef Forbry het volgende:
Al voelde de grap voor mij nogal 'ongepast', ik neem Chris Rock verder ook niet echt iets kwalijk en ik vind het super hoe hij tot nu toe heeft gereageerd!
Nah, hoewel zeker niet de beste/meest fatsoenlijke weg, denk ik dat dit best wel effectief is om eerlijk te zijnquote:Op maandag 28 maart 2022 13:58 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Een speech die Rock op zijn plaats zette zou applaus hebben gekregen en veel effectiever zijn.
Maar nu wordt er over hem gesproken als een geweldenaar. Een speech zou geen negatieve effect hebben.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:00 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nah, hoewel zeker niet de beste/meest fatsoenlijke weg, denk ik dat dit best wel effectief is om eerlijk te zijn
quote:Op maandag 28 maart 2022 13:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja en als Chris Rock een 11-jarig blank meisje was zouden mensen ook boos zijn.Ja, en als Will Smit een blanke man was geweest waren de rapen gaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:58 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Een speech die Rock op zijn plaats zette zou applaus hebben gekregen en veel effectiever zijn.
Een blanke politieagent.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:06 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ja, en als Will Smit een blanke man was geweest waren de rapen gaar.
Mja dat denk ik niet aangezien comedians altijd al harde grappen maakten. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Eddie Murphy Raw van eind jaren 80. Tegenwoordig is iedereen meteen maar offended.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja of; je moet maar alles mogen roepen tegenwoordig, zonder consequenties. de roepers hebben geen enkel incasseringsvermogen meer.
chris rock toch wel geloof ik, die nam die klap gewoon.
Dat zei ik vanochtend al:quote:
quote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Fysiek geweld is k not done overigens, beter was het geweest als Will tijdens zijn acceptance speech keihard had uitgehaald.
They were on a break!quote:Op maandag 28 maart 2022 14:22 schreef NoXia het volgende:
Met wie is Jane btw vreemdgegaan? Of is dat nog on-going?
Wat zeg jij de Oscars afpakken van een zwarte manquote:Op maandag 28 maart 2022 14:29 schreef Forbry het volgende:
Ik zou zeggen: verplicht voor altijd die Oscar moeten delen met Chris Rock!♥
Zijn vrouw schijnt ook zo'n "ALLES IS TE WITquote:Op maandag 28 maart 2022 14:31 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Dit is echt niet gespeeld hoor, 100% authentiek en gestoord![]()
Niet afpakken, delen! Met een andere zwarte manquote:Op maandag 28 maart 2022 14:32 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Wat zeg jij de Oscars afpakken van een zwarte man
Dat zag er inderdaad een beetje vreemd uit. Maar met zoveel ervaring in acteren toch lekker snel bijgeschakeld.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:30 schreef Complotwappie het volgende:
Will moest lachen bij het horen van de grap zoals op beeld te zien is, wat niet gek is daar hij jaren geleden een identieke grap heeft gemaakt. Maar vervolgens zag hij dat het niet lekker viel bij z'n vrouw en maakte van Rock de bad guy terwijl hij zichzelf probeerde te redden van zijn vrouw door 'm te slappen.
Absolutely pussy-whipped.
Wat voor grap maakte hij zelf?quote:Op maandag 28 maart 2022 14:30 schreef Complotwappie het volgende:
Will moest lachen bij het horen van de grap zoals op beeld te zien is, wat niet gek is daar hij jaren geleden een identieke grap heeft gemaakt. Maar vervolgens zag hij dat het niet lekker viel bij z'n vrouw en maakte van Rock de bad guy terwijl hij zichzelf probeerde te redden van zijn vrouw door 'm te slappen.
Absolutely pussy-whipped.
Toen ik het vanmorgen hoorde was het eerste wat ik dacht 'zou goede publiciteit zijn, want het gaat al jaren bergafwaarts met het aantal kijkers voor de Oscars'quote:
Dat denk ik niet (dit gaat namelijk nog wel een heel naar staartje hebben voor Smith vermoed ik zo) maar het komt de Oscars niet verkeerd uit nee.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat dus, gewoon in scene gezet
Jij vind van niet? Jaren 90 was wel ze lekker hoor.quote:
Eindelijk weer eens wat van actie voor de rechterhand van Willquote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een grap over de vrouw van Will Smith te maken
Ik heb het persoonlijk altijd een lelijke vrouw gevonden. Met of zonder haar. Veel te grove/mannelijke gelaatstrekken.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij vind van niet? Jaren 90 was wel ze lekker hoor.
Ik weet dat hij over jouw hoofd hoofd heen ging, dus je hoeft er ook niet op te reageren.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je denkt dat je alles kunt projecteren naar de korte-rokjes analogie, denk ik dat je cognitieve vaardigheden nogal mwau zijn.
Dit vind ik binnen deze setting/context dan wel weer kunnen/grappigquote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een grap over de vrouw van Will Smith te maken
Ze is niet zo knap als Stacey Dash, maar jaren 90 (tot 95 ongeveer) vond ik Pinkett echt wel pompbaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb het persoonlijk altijd een lelijke vrouw gevonden. Met of zonder haar. Veel te grove/mannelijke gelaatstrekken.
Ik zou even een slag om de arm houden hoor.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Ben een vrouw maar vind haar nu beter dan in de jaren 90. Ze doet mij denken aan harde kip.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij vind van niet? Jaren 90 was wel ze lekker hoor.
Will Smith komt je pakkenquote:Op maandag 28 maart 2022 15:01 schreef TLC het volgende:
Maar zo'n klap, daar gaan je haren toch recht van overeind staan![]()
![]()
behalve bij de vrouw van Will Smith natuurlijk
Ja, nu met fillers is ze beter te pruimen maar nog steeds heeft ze een raar hard trekje in haar gezicht.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb het persoonlijk altijd een lelijke vrouw gevonden. Met of zonder haar. Veel te grove/mannelijke gelaatstrekken.
Eens met dat ik haar nu geloof ik wel mooier (minder hard/grof) vind dan vroeger. Verder doet dit er verder ook niet toe.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja, nu met fillers is ze beter te pruimen maar nog steeds heeft ze een raar hard trekje in haar gezicht.
Jammer dat Chris niet meteen kon anticiperen en die grap meteen daarna te maken..😅quote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Dan kan je beter een motorhelm dragen.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Not a hair on my head etc.?quote:Op maandag 28 maart 2022 15:18 schreef Maron het volgende:
[..]
Jammer dat Chris niet meteen kon anticiperen en die grap meteen daarna te maken..😅
Als je wil dat iemand naar de grond gaat en je mag gaan brommen moet je geen platte hand gebruiken.quote:
murphy zei laatst dat ie erg spijt heeft van sommige grappen. weet niet of je dat recent nog wel eens gekeken hebt, maar het is heel erg anti homo.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:13 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mja dat denk ik niet aangezien comedians altijd al harde grappen maakten. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Eddie Murphy Raw van eind jaren 80. Tegenwoordig is iedereen meteen maar offended.
Over het moeten waxen van een kaal hoofd van iemand die ook (vermeend) dezelfde aandoening heeft.quote:
Wat is dat?quote:Op maandag 28 maart 2022 15:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ben een vrouw maar vind haar nu beter dan in de jaren 90. Ze doet mij denken aan harde kip.
Nee, schat. De analogie slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik weet dat hij over jouw hoofd hoofd heen ging, dus je hoeft er ook niet op te reageren.
Misschien moet je Raw zien in het tijdsbeeld van toen (het was toen trouwens al vrij hard, maar buiten dat is Eddie Murphy ook totaal veranderd en doet die alleen nog maar Disney dingen), al ben ik het er wel mee eens dat mensen tegenwoordig wel heel snel beledigd zijn. Zo erg was die grap van Chris Rock ook niet en in de eerste seconden moest Will zelf ook lachen. Waarschijnlijk dat hij daar zelf van baalde of schrok toen hij naar zijn vrouw keek en toen naar voren is gelopen.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
murphy zei laatst dat ie erg spijt heeft van sommige grappen. weet niet of je dat recent nog wel eens gekeken hebt, maar het is heel erg anti homo.
en ja, dat kan niet meer nu, en terecht. grappen okee, maar soms is een grap of grappen gewoon een manier om je statements te maken, of te laten zien wie je bent. anders moet je er maar iets slims in verwerken zodat het wle duidelijk is wat de waarde van die grappen zijn. gervais is daar trouwens een meester in, en die komt er dus wel mee weg.
Ik vind die speech nog enger dan die klap eerlijk gezegd. Ik wist niet dat Will Smith een gekkie was.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:31 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Dit is echt niet gespeeld hoor, 100% authentiek en gestoord![]()
Paper beats Rock.quote:
Oh deze uitspraak?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:51 schreef Toine51 het volgende:
Of het nu nep is of niet. Stel dat het echt is, dan snap ik niet dat Will Smith, notabene zelf comedian, het verschil niet ziet/hoort tussen beledigen en humor.
Echt, nu lees ik ook al dat Claudia de Breij het een goede actie vond.
Nou,dan vraag ik mij af Claudia;
Maakt het ook uit wie zich beledigd voelt? Mocht Baudet Martijn Koning ook op zijn muil meppen na zijn slome grappen bij Jinek?
Of geldt het alleen voor minderheden?
Een comedian wordt geslagen om een grap en een Nederlandse "comedienne" keurt het goed. Dus vanaf nu mag ik Claudia slaan als ze een grap maakt die me niet bevalt.quote:
Wat is een comedienne?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een comedian wordt geslagen om een grap en een Nederlandse "comedienne" keurt het goed. Dus vanaf nu mag ik Claudia slaan als ze een grap maakt die me niet bevalt.
Goeie ontwikkeling wel.
Ik denk dat je zelf het antwoord wel weet. Martijn Koning moet je gewoon grappig vinden van Claudia.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:51 schreef Toine51 het volgende:
Of het nu nep is of niet. Stel dat het echt is, dan snap ik niet dat Will Smith, notabene zelf comedian, het verschil niet ziet/hoort tussen beledigen en humor.
Echt, nu lees ik ook al dat Claudia de Breij het een goede actie vond.
Nou,dan vraag ik mij af Claudia;
Maakt het ook uit wie zich beledigd voelt? Mocht Baudet Martijn Koning ook op zijn muil meppen na zijn slome grappen bij Jinek?
Of geldt het alleen voor minderheden?
Dictionaryquote:
Ik wil nu heel stoer de grap maken dat ik haar mag hoeken als ze een grap maakt die me niet bevalt maar ik ga nooit naar haar shows dus tsjaquote:
Ga vooral je gang, ik zal je niet tegenhouden.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een comedian wordt geslagen om een grap en een Nederlandse "comedienne" keurt het goed. Dus vanaf nu mag ik Claudia slaan als ze een grap maakt die me niet bevalt.
Goeie ontwikkeling wel.
Niemand gaat naar haar shows.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik wil nu heel stoer de grap maken dat ik haar mag hoeken als ze een grap maakt die me niet bevalt maar ik ga nooit naar haar shows dus tsja
Nou ja, ik ben nog steeds van mening dat een komiek gewoon grappen moet kunnen maken, dus Rock ook. En ja, Martijn Koning en Marcel van Roosmalen mogen dat ook, voor we dat weer krijgenquote:Op maandag 28 maart 2022 17:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ga vooral je gang, ik zal je niet tegenhouden.
Mooi we gaan dus iedereen slaan die iemand anders beledigt. Leuke samenleving gaat dat worden.quote:
Nee, soms moet je als komiek ook je grens weten.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben nog steeds van mening dat een komiek gewoon grappen moet kunnen maken, dus Rock ook. En ja, Martijn Koning en Marcel van Roosmalen mogen dat ook, voor we dat weer krijgen.
Sowieso een eng gezelschapquote:Op maandag 28 maart 2022 16:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik vind die speech nog enger dan die klap eerlijk gezegd. Ik wist niet dat Will Smith een gekkie was.
Hoe kan mijn mening nou als antwoord "nee" hebben?quote:Op maandag 28 maart 2022 17:58 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Nee, soms moet je als komiek ook je grens weten.
En omdat je een top acteur bent hoef je niet alles te pikken.
Als Chris Rock Greta Thunberg was geweest dan hadden we de poppetjes aan het dansen.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:51 schreef roos94 het volgende:
Ik lees veel mensen die opkomen voor Will Smith. Als Chris Rock Christina Rock was geweest dan hadden we de poppetjes aan het dansen.
Jij bent geen hollywood ster.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:01 schreef Harvest89 het volgende:
Moeilijk dit.
Kijk als iemand recht in mijn gezicht een foute grap over een mogelijke ziekte van mijn vrouw krijgt ie ook een klap voor zijn bek.
Maja een cabaretier op een podium. Je kunt ook gewoon boe roepen, of hem uitfluiten.
Nee, humor is grenzeloos. Je kan de grap niet leuk vinden, nou dan lach je niet. Thats it, meer smaken zijn er niet want er zal altijd wel iemand zijn die zich beledigd voeltquote:Op maandag 28 maart 2022 17:58 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Het is een KOMIEK!!!!!quote:Op maandag 28 maart 2022 17:58 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Sowieso al als 'n blanke man daar op het podium een neger een bitch slap had verkocht.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als Chris Rock Greta Thunberg was geweest dan hadden we de poppetjes aan het dansen.
Dat dus, was het nou uit het niets in een serieuze situatie, soit dan kan je er echt wel boos om worden.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee, humor is grenzeloos. Je kan de grap niet leuk vinden, nou dan lach je niet. Thats it, meer smaken zijn er niet want er zal altijd wel iemand zijn die zich beledigd voelt
En dat hij slaat als meisje van 10.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:06 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Jij bent geen hollywood ster.
Als hollywood ster moet je dit weglachen, iedereen was dit na 10 seconde vergeten. Nu weet iedereen en z'n moeder dat Will Smith een cuck is en dat z'n vrouw kaal is.
Tuurlijk niet, want kleurtje.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:24 schreef the-eye het volgende:
Ik neem aan dat die Prince Smith voor het leven gebanned is van de Oscars?
Ook als een zwarte man daar op het podium een witte man een bitch slap had verkocht.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sowieso al als 'n blanke man daar op het podium een neger een bitch slap had verkocht.
Dat eerste weet ik niet, maar met alles na de “maar” ook zeker eens...quote:Op maandag 28 maart 2022 18:28 schreef Selenophilia het volgende:
Trouwens bijna alle dark skin vrouwen dragen een pruik, maar Smiths vrouw owned haar kale hoofd en dan zielig gaan doen over een grap. Ik snap wel dat Chris dacht die is zo zelfverzekerd de grap kan wel door de beugel.
Dit is de eerste keer dat black on black crime in de statistieken komtquote:
Het klopt dat deze foute grap nu een vl groter bereik heeft gekregen. Ik heb bijvoorbeeld de uitreiking niet gekeken, maar las vanochtend in grote letters op NOS.nl: KLAP OVERSCHADUWT OSCAR WILL SMITHquote:Op maandag 28 maart 2022 18:06 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Jij bent geen hollywood ster.
Als hollywood ster moet je dit weglachen, iedereen was dit na 10 seconde vergeten. Nu weet iedereen en z'n moeder dat Will Smith een cuck is en dat z'n vrouw kaal is.
Eens, hij “owned” die ”bitchslap”. Ook met zijn opmerking daarna.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:06 schreef Harvest89 het volgende:
Of de grap nou fout was of niet.
Rock had zich daar wel groot gehouden met die non stop lach op zijn gezicht.
quote:Op maandag 28 maart 2022 19:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eens, hij “owned” die ”bitchslap”. Ook met zijn opmerking daarna.
Die is nog niet bereikt.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:23 schreef Grishenko_ het volgende:
En wat is nu de algehele consensus hier, behalve dat iedereen het wel vermakelijk vindt?
Waar kan ik mij inschrijven voor het eerste kamp?quote:Op maandag 28 maart 2022 19:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Die is nog niet bereikt.
Grofweg zijn er twee kampen:
- Will Smith is zwak omdat hij fysiek geweld gebruikte in plaats van een scherpe opmerking
- Will Smith is zwak omdat hij met de vlakke hand sloeg in plaats van een vuist
- ik geloof er geen reet vanquote:Op maandag 28 maart 2022 19:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Die is nog niet bereikt.
Grofweg zijn er twee kampen:
- Will Smith is zwak omdat hij fysiek geweld gebruikte in plaats van een scherpe opmerking
- Will Smith is zwak omdat hij met de vlakke hand sloeg in plaats van een vuist
tuurlijk is het nu een tijdsbeeld.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:24 schreef marzman het volgende:
[..]
Misschien moet je Raw zien in het tijdsbeeld van toen (het was toen trouwens al vrij hard, maar buiten dat is Eddie Murphy ook totaal veranderd en doet die alleen nog maar Disney dingen), al ben ik het er wel mee eens dat mensen tegenwoordig wel heel snel beledigd zijn. Zo erg was die grap van Chris Rock ook niet en in de eerste seconden moest Will zelf ook lachen. Waarschijnlijk dat hij daar zelf van baalde of schrok toen hij naar zijn vrouw keek en toen naar voren is gelopen.
hier? dat will smith een lul is, sowieso. 80% omdat het een neger is.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:23 schreef Grishenko_ het volgende:
En wat is nu de algehele consensus hier, behalve dat iedereen het wel vermakelijk vindt?
Sommige mensen vinden de aarde ook plat, en houden dat heel stevig vol, net zoals jij.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, schat. De analogie slaat gewoon nergens op.
Dat maakt niet uit, black on black crime is nou eenmaal bijna 90% in de USA. Wat ik treurig vind is dat bij zo'n fake woke show als de oscars, waar ze in het begin de oorlog allemaal zo erg vinden en vragen om te doneren (ondanks dat de zaal daar zelf genoeg geld heeft om alle vluchtelingen op te vangen) en ze daarna elkaar lopen te bitch slappen om een flauwe grapquote:Op maandag 28 maart 2022 19:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hier? dat will smith een lul is, sowieso. 80% omdat het een neger is.
Die roasts vind ik wel veel te ver gaan man.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:47 schreef Repentless het volgende:
Wanneer die 'celebrities' in een 'roast' zitten,
Als jij denkt dat de aarde plat is, zou ik een psycholoog aanraden.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden de aarde ook plat, en houden dat heel stevig vol, net zoals jij.
Dat ligt aan het soort roast en meestal werkt het slachtoffer eraan mee maar gaan de grappen over de persoon om wie de roast gaat en niet over de ziekte van zijn vrouw, natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die roasts vind ik wel veel te ver gaan man.
Dat is niet af en toe een gevoelige grap, maar lijkt meer op treiteren.
En de emotie bij Rock ook. De schrik zit er goed in bij hem, dat zie je meteen. Deze klap was sowieso niet geacteerd. Het komt voor hem totaal onverwachts.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:29 schreef GM78 het volgende:
[..]
Ondanks dat het acteurs zijn, zag de emotie op de gezichten van Will en zijn vrouw er wel echt uit.
Ja, maar die Will Smith heeft ook niet bepaald iets over zich om bang van te worden. Eerder domheid, want die grap had even een seconde of 10 nodig om door te komen. Als zijn vrouw niet met haar ogen rolde, lachte hij gewoon door.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:00 schreef Sushilover het volgende:
[..]
En de emotie bij Rock ook. De schrik zit er goed in bij hem, dat zie je meteen. Deze klap was sowieso niet geacteerd. Het komt voor hem totaal onverwachts.
Jada Smith is de vrouw van Will, ik snap even niet waarom je dat loskoppelt, dat is toch totaal niet logisch?quote:Op maandag 28 maart 2022 20:00 schreef sp3c het volgende:
deze grap ging toch gewoon over jada smith en niet over de vrouw van will?
dat ze toevallig een en dezelfde zijn is niet heel erg relevant lijkt me aangezien ze beiden redelijk bekende acteurs zijn
Ik twijfel ook nog steeds, dit kan zomaar een vooropgezet plan zijn. De hele wereld praat erover, dus als het opzet was is het in ieder geval goed geslaagd.quote:
je zegt dat het een grap is over de vrouw van ipv over de vrouw zelfquote:Op maandag 28 maart 2022 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jada Smith is de vrouw van Will, ik snap even niet waarom je dat loskoppelt, dat is toch totaal niet logisch?
De ziekte Alopecia is verschrikkelijk. Vrouwen verliezen plukken haar, te vergelijken met een kanker patint. Het kost enorm veel stress, schaamte etc. Er komt veel meer bij kijken. Voor de meeste vrouwen is hun haar heilig.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:41 schreef Hathor het volgende:
Will Smith toont overigens wel aan dat het gewoon een hypocriete lul de behanger is, tegen Kevin Hart had ie gezegd dat er in zijn huis een speciaal klein deurtje voor hem is geplaatst waardoor hij naar binnen kon komen. Het is dus wel bon ton om iemand in de zeik te nemen omdat ie klein is, maar als er iemand een grap maakt over je kale wijf dan is het ineens een brug te ver. Hoe zou een Rosie O'Donnell zich wel niet moeten voelen die constant door jan en alleman op de korrel word genomen omdat ze dik is? Er worden constant grappen gemaakt over lengte, gewicht, sexuele geaardheid, etnische achtergrond, etc... maar dit kan dan niet? Pleur op Smith.![]()
Als het allemaal al echt is natuurlijk.
Wat? Ik snap nu totaal niet meer waar je het over hebt? Het is dezelfde persoon.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zegt dat het een grap is over de vrouw van ipv over de vrouw zelf
waarom?
Als je het filmpje kijkt, zie je die Will Smith na die klap nogal overstuur zijn, zo goed kan hij niet acteren.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik twijfel ook nog steeds, dit kan zomaar een vooropgezet plan zijn. De hele wereld praat erover, dus als het opzet was is het in ieder geval goed geslaagd.
Zo goed kan hij dus wel acteren, het is zijn vak.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je het filmpje kijkt, zie je die Will Smith na die klap aardig woest zijn, zo goed kan hij niet acteren.
Wat hebben ze daar mee te winnen?quote:Op maandag 28 maart 2022 20:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik twijfel ook nog steeds, dit kan zomaar een vooropgezet plan zijn. De hele wereld praat erover, dus als het opzet was is het in ieder geval goed geslaagd.
Zou het dat dan geen act van wereldklasse maken?quote:Op maandag 28 maart 2022 20:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat hebben ze daar mee te winnen?
En kijk eens naar de reactie van Rock. Als hij na die klap verder wil gaan met zijn speech is die totaal flabbergasted, en dat probeert hij met moeite te verbergen.
Is goed hoor schat, ga nu maar weer op andere mensen reageren.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de aarde plat is, zou ik een psycholoog aanraden.
Hoe fucking hypocriet ben je als je dit erger aanrekent dan lengte of dikte. Pleur ff gauw op, wie ben jij om dat te bepalen joh?quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef Sushilover het volgende:
[..]
De ziekte Alopecia is verschrikkelijk. Vrouwen verliezen plukken haar, te vergelijken met een kanker patint. Het kost enorm veel stress, schaamte etc. Er komt veel meer bij kijken. Voor de meeste vrouwen is hun haar heilig.
Accepteren dat je klein of dik bent, ok, daar valt vaak uiteindelijk mee te leven. Maar grappen maken over deze ziekte kan echt niet.
quote:Op maandag 28 maart 2022 20:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo goed kan hij dus wel acteren, het is zijn vak.
Tenzij het de vlakke hand van onze held Bas Rutten is, dan is het snel met je gedaan!quote:Op maandag 28 maart 2022 15:36 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je wil dat iemand naar de grond gaat en je mag gaan brommen moet je geen platte hand gebruiken.
Neen, de komieken-inmiddels zijn dat er veel- moeten eens leren dat zij grenzen dienen te respecteren. Doen die komieken dat niet, dan moeten zij ook niet verbaast zijn dat zij op een dag kwaaie peren krijgen.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee, humor is grenzeloos. Je kan de grap niet leuk vinden, nou dan lach je niet. Thats it, meer smaken zijn er niet want er zal altijd wel iemand zijn die zich beledigd voelt
Man man man ....quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef Sushilover het volgende:
[..]
De ziekte Alopecia is verschrikkelijk. Vrouwen verliezen plukken haar, te vergelijken met een kanker patint. Het kost enorm veel stress, schaamte etc. Er komt veel meer bij kijken. Voor de meeste vrouwen is hun haar heilig.
Accepteren dat je klein of dik bent, ok, daar valt vaak uiteindelijk mee te leven. Maar grappen maken over deze ziekte kan echt niet.
Nou, dik zijn kun je nog iets aan doen.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe fucking hypocriet ben je als je dit erger aanrekent dan lengte of dikte. Pleur ff gauw op, wie ben jij om dat te bepalen joh?
ja en de grap was gericht aan haarquote:Op maandag 28 maart 2022 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Ik snap nu totaal niet meer waar je het over hebt? Het is dezelfde persoon.
De PI ontbreekt.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Vind dit nogal wat, wat je hier zegt. Zeker nooit the Fresh Prince gekeken?quote:Op maandag 28 maart 2022 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je het filmpje kijkt, zie je die Will Smith na die klap nogal overstuur zijn, zo goed kan hij niet acteren.
"Mijn moeder heeft kanker."quote:Op maandag 28 maart 2022 20:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe fucking hypocriet ben je als je dit erger aanrekent dan lengte of dikte. Pleur ff gauw op, wie ben jij om dat te bepalen joh?
Ik denk dat HIV ook niet zo'n pretje is, al is het alleen al maar om hoe de buitenwereld vanaf dat moment tegen je aankijkt, maar toch werd Charlie Sheen door alle komieken doormidden gezaagd op het moment dat bekend werd dat hij positief was, en daar deed hij ook behoorlijk laconiek over. Smith heeft zich gewoon laten gaan en staat voor nu voor lul, tenzij het straks allemaal een grap blijkt te zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Niet als je dikke botten hebt.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou, dik zijn kun je nog iets aan doen.
Misschien had ze dan wel 1.70 geweest als ze nog haar hadquote:Op maandag 28 maart 2022 20:54 schreef Sushilover het volgende:
[..]
"Mijn moeder heeft kanker."
"Mijn moeder is 1,65m."
Je snapt toch zelf wel wat erger is? Zo niet pleur zelf op.
Zoals de gevoelens van Chris rock.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:04 schreef sp3c het volgende:
je zou denken dat die met belangrijkere dingen bezig zijn
Ja daar was hij ook al zo'n scheldkannon.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:53 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Vind dit nogal wat, wat je hier zegt. Zeker nooit the Fresh Prince gekeken?
Wat een onzin, je kan overal grappen over maken. Kanker, aids, covid maakt helemaal niet uit als het maar bedoeld is als grap (en het liefst ook nog grappig). In dit geval dan ook nog eens de vrij milde vergelijking met GI Jane. Niet eens echt een harde grap... Demi Moore was gewoon tof. Oke ik vind Chris Rock meestal ook niet echt grappig maar de reactie van Willie ging veel te ver... deze man is een komiek h niet de gouverneur ofzo.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Tja, en ondanks dat zijn het nog steeds grappen. Soms keihard, maar niet met de kwaadaardige opzet om iemand zich rot te laten voelen. Dan kan diegene alsnog de grap niet waarderen natuurlijk, maar je weet dat het gebeurt daarin en het is niet bedoeld om je daadwerkelijk pijn te doen. In dit geval zijn het collega's onder elkaar, waarvan de een professionele grappenmaker is. Je weet ook dat een beetje jennen een onderdeel kan zijn van deze show, waarbij de opmerkingen inderdaad grof kunnen zijn. Dat moet je mijns inziens dan ook niet zo persoonlijk opvatten en al helemaal niet zo primair reageren.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die roasts vind ik wel veel te ver gaan man.
Dat is niet af en toe een gevoelige grap, maar lijkt meer op treiteren.
"American is pussy" - Putinquote:Op maandag 28 maart 2022 21:01 schreef -Voorbijganger- het volgende:
Hebben Biden, Zelensky en Poetin al hierop gereageerd en het geweld van Will Smith afgekeurd?
"te vergelijken met een kanker patient" kan ik wat moeilijk vatten aangezien er bij Alopecia geen significante kans is op overlijden (of sowieso een kans op overlijden). Een aantal naaste familieleden van me hadden vermoedelijk graag geruild met mevrouw Smith.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Haaruitval vergelijken met kanker, het is goed met jequote:Op maandag 28 maart 2022 20:54 schreef Sushilover het volgende:
[..]
"Mijn moeder heeft kanker."
"Mijn moeder is 1,65m."
Je snapt toch zelf wel wat erger is? Zo niet pleur zelf op.
Open relatie.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:44 schreef Jimbo het volgende:
Hij had de gozer die zn wijf neukte zo'n tik moeten verkopen, niet de (totaal niet grappige overigens) caberetier.
En daarna ook nog een boehoe jank verhaal mogen doen, die vent hadden ze de zaal uit moeten pleuren.
23.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:45 schreef potjecreme het volgende:
Hoeveel kaal en dik grappen had Will Smith in de Frsh Prince voor zijn 'oom'?
quote:Op maandag 28 maart 2022 22:45 schreef potjecreme het volgende:
Zegt de man die zich al twee jaar verstopt in een bunker en een tafel van 12 meter tussen zichzelf en een gast wil hebben, bang als ie is voor een loopneus.quote:
Dik grappen genoeg, maar kaal grappen zijn me nooit zo opgevallen…quote:Op maandag 28 maart 2022 22:45 schreef potjecreme het volgende:
Dat is zo'n leeg begrip, dat gaat gewoon nooit werken. Ga dan gewoon van elkaar af als het niet meer botert.quote:
Ik vergelijk haaruitval niet met kanker. Maar het is zeker een belangrijk onderdeel daarvan. Ik probeer duidelijk te maken aan je dat haaruitval voor een vrouw ontzettend erg is en dat is het voornaamste waar het om draait bij alopecia, het is een auto immuun ziekte. Dat is niet te vergelijken met een grap over iemands lengte.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haaruitval vergelijken met kanker, het is goed met je
Tuurlijk kan dat wel. Tis geen kanker.quote:Op maandag 28 maart 2022 20:06 schreef Sushilover het volgende:
Maar grappen maken over deze ziekte kan echt niet.
Das inderdaad het meest makkelijk nu, ff zeggen het een grap was of juist niet. Ff kijken hoe men erop reageert.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel. Tis geen kanker.
En dan nog, zelfs over kanker moet je ook grappen kunnen maken. Of het dan gepast is, is een tweede. Maar een fysieke reactie daaropvolgend kan nooit gerechtvaardigd zijn. Je toont je alleen maar meer onbeschaafd dan de ''foute'' grappenmaker.
Overigens zal ik niet raar opkijken als blijkt dat dit van te voren in scene is gezet. En dat ze over een paar dagen (Vrijdag 1 april ofzo) aan zullen geven dat ze dit gedaan hebben om een aantal zaken extra aandacht te geven. Zoals die ziekte, of dat ''grappen'' wel kwetsend over kunnen komen. En dat je dan idioten kunt treffen die heel zielig zijn, en dan denken dat een fysieke reactie gerechtvaardigd is.
Dat.
Of Smith is echt een heel zielig mannetje. Ik hoop van niet.
Dan heb je een nogal beperkt begrip van open relaties.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is zo'n leeg begrip, dat gaat gewoon nooit werken. Ga dan gewoon van elkaar af als het niet meer botert.
Buiten de deur neuker gespotquote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:03 schreef Intint het volgende:
[..]
Dan heb je een nogal beperkt begrip van open relaties.
Ieeeee en nuquote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:34 schreef Selenophilia het volgende:
Will heeft zijn excuses aangeboden net op insta.
Ja, een 'open' relatie is geen echte relatie, als je allebei maar wat rondneukt dan is er geen sprake van een basis om bij elkaar te blijven. Ik moet er niet aan denken om s'avonds in bed te kruipen naast een vrouw die een uur geleden nog met een andere vent heeft liggen wippen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 01:03 schreef Intint het volgende:
[..]
Dan heb je een nogal beperkt begrip van open relaties.
"Violence in all of its forms is poisonous and destructive. My behavior at last night’s Academy Awards was unacceptable and inexcusable. Jokes at my expense are a part of the job, but a joke about Jada’s medical condition was too much for me to bear and I reacted emotionally.quote:
Dergelijke posts op Twitter en FB zou ik met een flinke korrel zout nemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:43 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Violence in all of its forms is poisonous and destructive. My behavior at last night’s Academy Awards was unacceptable and inexcusable. Jokes at my expense are a part of the job, but a joke about Jada’s medical condition was too much for me to bear and I reacted emotionally.
I would like to publicly apologize to you, Chris. I was out of line and I was wrong. I am embarrassed and my actions were not indicative of the man I want to be. There is no place for violence in a world of love and kindness.
I would also like to apologize to the Academy, the producers of the show, all the attendees and everyone watching around the world. I would like to apologize to the Williams Family and my King Richard Family. I deeply regret that my behavior has stained what has been an otherwise gorgeous journey for all of us.
I am a work in progress.
Sincerely,
Will"
Heeft ie nog lang over gedaan. Zal wel niet gemeend zijn.
Ondertussen Twitter en Facebook vol met mensen die het helemaal geweldig vinden, en aankondigen ook te slaan als iemand iets zegt wat ze niet leuk vinden. Die gast heeft geen idee wat voor schade hij heeft aangericht.
Wat heeft een Will Smith hiermee te behalen, behalve een deuk in zijn imago? Of werkt hij tegenwoordig enkel als oscar-promoter.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 00:02 schreef inslagenreuring het volgende:
2 acteurs, kijkcijfer-slump van de Oscars, hele neppe slap en hij loopt gelijk weer terug.
En het eerste wat die Chris Rock zegt, 2 seconden na de klap: "OH shit, will Smith just slapped the shit out of me".
Nee zeker echt.
Dat is jouw mening en niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, een 'open' relatie is geen echte relatie, als je allebei maar wat rondneukt dan is er geen sprake van een basis om bij elkaar te blijven. Ik moet er niet aan denken om s'avonds in bed te kruipen naast een vrouw die een uur geleden nog met een andere vent heeft liggen wippen.
Als mensen dat soort dingen roepen hebben ze sowieso al schade in hun lege hersenpanquote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:43 schreef SillyWalks het volgende:
Ondertussen Twitter en Facebook vol met mensen die het helemaal geweldig vinden, en aankondigen ook te slaan als iemand iets zegt wat ze niet leuk vinden. Die gast heeft geen idee wat voor schade hij heeft aangericht.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:43 schreef SillyWalks het volgende:
Ik denk/hoop dat je moeder het dan heeft overleefd.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:12 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Ik vergelijk haaruitval niet met kanker. Maar het is zeker een belangrijk onderdeel daarvan. Ik probeer duidelijk te maken aan je dat haaruitval voor een vrouw ontzettend erg is en dat is het voornaamste waar het om draait bij alopecia, het is een auto immuun ziekte. Dat is niet te vergelijken met een grap over iemands lengte.
Mijn moeder had kanker en ik kan je vertellen, de chemo's ging ze allemaal aan en alle shit die er bij komt kijken, allemaal heftig. Maar ik heb haar nooit eerder zo hard zien huilen als op het moment dat haar haren af werden geschoren.
Ik kan me voorstellen dat Jada die opmerking niet goed kon hebben. Ook al bedoelt Chris het als grap.
Boeiend, kon je op wachten natuurlijk. Ik wil de reactie van Chris Rock wetenquote:
Onzin, dat kan nog steeds een relatie zijn. Een relatie staat niet synoniem voor seks, dus als je dat los kan zien van liefde dan is er niets aan de hand en kan je samen gelukkig oud worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, een 'open' relatie is geen echte relatie, als je allebei maar wat rondneukt dan is er geen sprake van een basis om bij elkaar te blijven. Ik moet er niet aan denken om s'avonds in bed te kruipen naast een vrouw die een uur geleden nog met een andere vent heeft liggen wippen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Boeiend, kon je op wachten natuurlijk. Ik wil de reactie van Chris Rock weten
Als die als mij zou denken dan komt er nooit een publieke reactiequote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Boeiend, kon je op wachten natuurlijk. Ik wil de reactie van Chris Rock weten
[..]
In de hedendaagse maatschappij is er nooit een bekend persoon of bedrijf geweest dat achteraf geen standaard excuses brief post. Daaraan kan je al zien dat alles fake is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:30 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Als die als mij zou denken dan komt er nooit een publieke reactie
Dit inderdaad. Manmanman wat is dat toch met dat laffe gedoe.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:29 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Eerst slaan en stoer roepen en dan gaan kruipen
In de VS is dat al wat langer gebruikelijk. Achteraf altijd zo'n gelikt statement waar niets op aan te merken is, vaak geschreven door een heel PR/communicatie-team.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In de hedendaagse maatschappij is er nooit een bekend persoon of bedrijf geweest dat achteraf geen standaard excuses brief post. Daaraan kan je al zien dat alles fake is.
Deuk in zijn imago nog wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 06:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat heeft een Will Smith hiermee te behalen, behalve een deuk in zijn imago? Of werkt hij tegenwoordig enkel als oscar-promoter.
Dat adagium van "There is no such thing as bad publicity" gaat in de hedendaagse cancel culture niet meer op hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deuk in zijn imago nog wel.
Overal gratis publicatie.
100% hollywood.
Neuken als basis? Wat als je lul het niet doet? Daar gaat je basis.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En dat jij genoegen neemt met een afgelikte boterham moet je zelf weten, maar ik pas daarvoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 06:58 schreef Intint het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en niet meer dan dat.
Biden zei 'This man cannot remain in the moviebusiness', Putin bagatelliseerde dat en zei dat het een vredesmissie was om Jada te beschermen. Zelensky heeft gevraagd om een no fly zone boven Hollywood.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:01 schreef -Voorbijganger- het volgende:
Hebben Biden, Zelensky en Poetin al hierop gereageerd en het geweld van Will Smith afgekeurd?
Echte man heeft natuurlijk wel 'n lul die het doet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Neuken als basis? Wat als je lul het niet doet? Daar gaat je basis.
Oh ik heb zelf geen open relatie hoor. Verschil zal hem vooral erin zitten dat ik minder veroordelend ben over mensen die andere voorkeuren hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En dat jij genoegen neemt met een afgelikte boterham moet je zelf weten, maar ik pas daarvoor.
Het zou voor mij ook niets zijn, maar dat wil niet zeggen dat het geen relatie is. Een relatie is meer dan neuken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat mijn vrouw niet bij mij woont, dus een LAT-relatie is geen echte relatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat een gek die journalist. Het tikje van Smith was (ook hier) onnodig maar ik snap wel dat je schrikt van dat gedrag en dan zo reageert.quote:
Al die virtue signaling reacties onder die tweetquote:Op maandag 28 maart 2022 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo te zien bij een interview (?) wel een kaal grap…
[ twitter ]
De helft kan hem begrijpen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat adagium van "There is no such thing as bad publicity" gaat in de hedendaagse cancel culture niet meer op hoor.
Mwah dit is niet best voor Will Smith hoor. Waar voorheen alleen wat fanatieke roddeltantes wisten van zijn min of meer van 1 kant afgedwongen "open huwelijk" weet nu de hele wereld dat iedereen zijn wijf mag neuken, maar een grapje op een awardshow van een bevriende komiek DE reden is om eens de eer van je vrouw te beschermen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De helft kan hem begrijpen.
Die mensen strijken ettelijke miljoenen op met acteren. Maar nee, dit is echt hoor.
Exact. En dan wordt hij weer door iedereen omarmd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:18 schreef Selenophilia het volgende:
Ik zie een exclusieve Oprah interview aankomen
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:23 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Dit topic heeft hoog nodig meer Will Smith meme's nodig![]()
[ afbeelding ]
Gratis publiciteit om als mepper bekend te staan terwijl hij op dezelfde avond nog een oscar binnenspeel, right.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deuk in zijn imago nog wel.
Overal gratis publicatie.
100% hollywood.
Niet door deze faade heen kunnen prikken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gratis publiciteit om als mepper bekend te staan terwijl hij op dezelfde avond nog een oscar binnenspeel, right.
Alles een complot van de MSM, Soros en Bill Gates georkestreerd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De helft kan hem begrijpen.
Die mensen strijken ettelijke miljoenen op met acteren. Maar nee, dit is echt hoor.
Wat dacht je van een flauw 1-2tje tussen een komiek en acteur om ophef te veroorzaken?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Alles een complot van de MSM, Soros en Bill Gates georkestreerd.
Met welk doel? Het overschaduwt compleet het moment dat hij een oscar krijgt. Na de mep is hij ook kwaad aan het schelden, midden in de uitzending, lekker voorbeeldig en helemaal niet in lijn met zijn brave imago.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat dacht je van een flauw 1-2tje tussen een komiek en acteur om ophef te veroorzaken?
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 02:43 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat tikje was terecht en nauwelijks een klap te noemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat een gek die journalist. Het tikje van Smith was (ook hier) onnodig maar ik snap wel dat je schrikt van dat gedrag en dan zo reageert.
Als het puur de scene was van de klap had ik je misschien nog geloofd, maar alles erom heen maakt toch wel duidelijk dat dit echt was. Of heb je niet gezien hoe hij schold (niet echt best op Amerikaanse tv), getroost werd en later bij die speech liep te janken? En z'n standaard excuses brief op insta achteraf. Als ze nu opeens zouden zeggen HAHA was nep grapje zou het echt bullshit zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Ixnay het volgende:
Het zijn acteurs die letterlijk bij een oscar uitreiking zijn.
Het is hun WERK om te acteren en om iets heel echt te laten lijken.
Niet voor te stellen hoe veel mensen dit geloven.
Precies dit, vlak na de klap dacht ik ook dat is een grapje. Maar dat gescheld en gejank erna doet me toch echt denken aan iemand die niet echt lekker in zijn vel zit.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat tikje was terecht en nauwelijks een klap te noemen.
[..]
Als het puur de scene was van de klap had ik je misschien nog geloofd, maar alles erom heen maakt toch wel duidelijk dat dit echt was. Of heb je niet gezien hoe hij schold (niet echt best op Amerikaanse tv), getroost werd en later bij die speech liep te janken? En z'n standaard excuses brief op insta achteraf. Als ze nu opeens zouden zeggen HAHA was nep grapje zou het echt bullshit zijn
Haha, ik ook!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:15 schreef HeatWave het volgende:
Nee, dit is echt niet fake lijkt me.
[b]Ik kom nu opeens allerlei dingen te weten over Will Smith en zijn vrouw die ik normaal gesproken nooit geweten zou hebben omdat ik geen roddelbladen lees.[b]
Maar nu weet ik dat Jada Smith dus een open huwelijk heeft afgedwongen, en dat ze daar gebruik van heeft gemaakt door met een van dr eigen zoon's rapvriendjes naar bed te gaan.
@:WillCuck.
En dat allemaal megagroot in de aandacht brengen voor een komische act? Lijkt me nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:39 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Haha, ik ook!
En zoveel houdt hij van haar dat hij dat liever heeft dan scheiden
Hij zei ook in een interview heel stellig dat het onmogelijk is dat je partner jou gelukkig kan maken en dat hij haar daarom vrij laat. Kennelijk heeft die vrouw hem dat wijsgemaakt en heeft hij geluk nooit bij haar ervaren.
Uhu, en independence day was zeker een documentaire over een alien invasie?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:34 schreef EP3 het volgende:
Mensen die ( nu nog ) geloven dat het gescript was moeten zichzelf laten nakijken.
Je realiteitszin is dan ernstig verstoord.
De boosheid was nep, dat gejank was nep, de reactie van Rock was nep.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Als het puur de scene was van de klap had ik je misschien nog geloofd, maar alles erom heen maakt toch wel duidelijk dat dit echt was. Of heb je niet gezien hoe hij schold (niet echt best op Amerikaanse tv), getroost werd en later bij die speech liep te janken? En z'n standaard excuses brief op insta achteraf. Als ze nu opeens zouden zeggen HAHA was nep grapje zou het echt bullshit zijn
Dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:
schien wist hij niet dat hij in beeld was in eerste instantiequote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:04 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarom zou Will Smith zijn gehele imago als ideale schoonzoon vrijwillig te grabbel gooien? Voor de Oscars?
En waarom zou hij voor dat plan ook dan zijn vrouw als lijdend voorwerp gebruiken door een infantiel grapje te maken over haar haaruitval? Wist zijn vrouw van het plot af? Lag het dan niet eerder voor de hand dat Chris Rock een grapje zou maken over Will Smith zelf? Waarom dan zijn vrouw erbij betrekken?
Als hij zo'n goed acteur is, waarom lacht hij dan aanvankelijk? Hij zou zich toch tot in de puntjes hebben voorbereid? Dan zou zijn gezicht toch al vanaf het begin op onweer staan?
Nee, ik geloof er helemaal niets van dat het allemaal een publiciteitsstunt is.
Je hebt het over een zaal mensen die decennialang aanranding en verkrachting van jonge vrouwen heeft verzwegen en de ene na de andere kindster compleet heeft verknipt. Deze mensen krijgen een prijs en mogen de ene deugende speech na de andere houden om neer te praten op het klootjesvolk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Gebeurt er eindelijk iets echts in die neppe wereld, zijn er nog altijd van die losers te vinden die het niet willen geloven.
Ja ok, zit wel wat in. Maar wat was het doel dan? Puur de ophef?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt het over een zaal mensen die decennialang aanranding en verkrachting van jonge vrouwen heeft verzwegen en de ene na de andere kindster compleet heeft verknipt. Deze mensen krijgen een prijs en mogen de ene deugende speech na de andere houden om neer te praten op het klootjesvolk.
Een beetje negatieve promotie door een bitchslap is nog wel het minst erge van die avond, dus ik snap niet hoe je met zoveel zekerheid kan zeggen dat het echt is.
Een stervend evenement dat vroeger een cashcow was wat nieuw leven inblazen. Dit is het eerste fragment in meer dan 10 jaar dat enige betekenis heeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, zit wel wat in. Maar wat was het doel dan? Puur de ophef?
Sja, door in de tijd van BLM en alles is white violence, 2 zwarte mannen geweld te laten plegen? Als PR stunt? Gewaagd is het zeker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een stervend evenement dat vroeger een cashcow was wat nieuw leven inblazen. Dit is het eerste fragment in meer dan 10 jaar dat enige betekenis heeft.
Ik zou het ook een domme actie vinden, maar we zien aan de lopende band dwaze ideen uit Hollywood komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, door in de tijd van BLM en alles is white violence, 2 zwarte mannen geweld te laten plegen? Als PR stunt? Gewaagd is het zeker..
Ja, daar kunnen we het iig zeker over eens zijn, echt geen normaal denkend mens met binding tot "normale" mensen meer te vinden daarquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou het ook een domme actie vinden, maar we zien aan de lopende band dwaze ideen uit Hollywood komen.
voelt een beetje als een mislukte white knight iddquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt het over een zaal mensen die decennialang aanranding en verkrachting van jonge vrouwen heeft verzwegen en de ene na de andere kindster compleet heeft verknipt. Deze mensen krijgen een prijs en mogen de ene deugende speech na de andere houden om neer te praten op het klootjesvolk.
Een beetje negatieve promotie door een bitchslap is nog wel het minst erge van die avond, dus ik snap niet hoe je met zoveel zekerheid kan zeggen dat het echt is.
Onzin, Oscars waren altijd leuk met Gervais.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een stervend evenement dat vroeger een cashcow was wat nieuw leven inblazen. Dit is het eerste fragment in meer dan 10 jaar dat enige betekenis heeft.
Godver wat een onsamenhangend artikel, mijn hersenen worden echt pulp als ik dit probeer te ontrafelen.quote:
Het is een ziekte van de "moderne" tijd. Door alle clickbait op het Internet worden mensen geconditioneerd om maar overal iets achter te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:34 schreef EP3 het volgende:
Mensen die ( nu nog ) geloven dat het gescript was moeten zichzelf laten nakijken.
Je realiteitszin is dan ernstig verstoord.
Nogmaals we hebben het hier over een acteur.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |