Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903quote:De relatief onverwachte Oscar voor Beste Film voor CODA of de zes Oscars voor Dune: het zal allemaal niet datgene zijn wat blijft hangen na de 94ste uitreiking van de belangrijkste filmprijzen. Dat zal namelijk de klap zijn die acteur Will Smith komiek Chris Rock verkocht, kort voordat hij zijn prijs voor Beste Acteur ophaalde.
Presentator Rock maakte tijdens zijn praatje in aanloop naar de uitreiking van Beste Documentaire een grap over Smiths vrouw, Jada Pinkett Smith. Hij grapte dat ze met haar kale hoofd klaar was voor een vervolg op G.I. Jane, de film waar Demi Moore in 1997 haar hoofd voor kaalschoor.
Omdat zijn vrouw besloot haar hoofd kaal te scheren na jarenlange problemen met haaruitval liet Smith zich dat niet zeggen. Hij liep het podium op en haalde uit naar het hoofd van Rock.
Het moment van de uithaal van Smith:
0:51
Acteur Will Smith slaat uitreiker van zijn Oscar Chris Rock
Hoewel aanwezigen nog even dachten dat het vooropgezette grap was - het is tenslotte Hollywood - sloeg de sfeer in de zaal dood toen aan Rock te merken was dat het echt was. "Het was maar een grap over G.I. Jane", probeerde hij nog, maar Smith beet hem toe dat hij "de naam van mijn vrouw niet meer in je mond moet nemen, verdomme".
Schaapachtig zei Rock die eis in te willigen en probeerde over te gaan naar de orde van de dag: de winst voor de documentaire Summer of Love.
Buiten beeld werd Smith tot bedaren gebracht door collega-acteurs. Daniel Kaluuya omhelsde hem en Denzel Washington begeleidde hem naar de coulissen. Ze spraken samen en omhelsden opnieuw. Ook regisseur Tyler Perry kwam kort even spreken om hem te kalmeren.
“
Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader.
Will Smith
Daarna was het wachten op de prijs voor Beste Acteur, waarvan vooraf al duidelijk was dat Smith hem dit jaar zou winnen voor zijn complexe rol in King Richard. Daarin speelt hij de gedreven tennisvader Richard Williams, die tot het uiterste gaat om van zijn dochters Serena en Venus tennissterren te maken.
"Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader, net zoals ze over Richard Williams zeiden", zei Smith in zijn dankspeech toen zijn naam inderdaad uit de envelop was gekomen. "Liefde laat je gekke dingen doen."
Tegenover een in gespannen stilte afwachtende zaal zei hij met tranen op zijn wangen dat hij zijn gezin, de reputatie van de familie Williams en de medewerkers van de film wilde beschermen. "In ons vak moet je tegen schelden kunnen, tegen mensen die gestoorde dingen over je zeggen, tegen mensen die je beledigen. En dan moet je maar lachen en doen alsof dat oké is."
Smith bood zijn medegenomineerden en de organisatie van de Oscars zijn excuses aan, maar zei niets over Chris Rock in zijn dankwoord. "Ik hoop maar dat de Academy me de volgende keer nog wil uitnodigen." Rock liet zich verder niet meer zien in de ceremonie.
Oei, stel dat Will Smith blank was geweest...quote:Op maandag 28 maart 2022 07:04 schreef superniger het volgende:
Black on black crime.
Al 25 miljoen keer bekeken.
[ twitter ]
Stel dat Chris Rock blank was geweest. Dan stonden al die liberaaltjes te jubellen.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oei, stel dat Will Smith blank was geweest...
Nee het was echt.quote:
Ze hebben een open relatie.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:05 schreef matthijst het volgende:
Wat een mafklapper.
Beetje stoer doen denk ik omdat z'n wijf rondneukte 😂
Waarom eerst dan wel lachen?quote:Op maandag 28 maart 2022 07:51 schreef Scrummie het volgende:
Begrijpelijke reactie wel. Will SmithDe actie op zich is niet goed te praten uiteraard, maar ik begrijp het wel. Je kan overal grappen over maken, maar als je over een ziekte van iemand gaat lopen grappen kan je een reactie verwachten, en dan was dit een vrij emotionele reactie.
Weglopen was ook een optie.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:51 schreef Scrummie het volgende:
Begrijpelijke reactie wel. Will SmithDe actie op zich is niet goed te praten uiteraard, maar ik begrijp het wel. Je kan overal grappen over maken, maar als je over een ziekte van iemand gaat lopen grappen kan je een reactie verwachten, en dan was dit een vrij emotionele reactie.
Het is ook geen goede grap als je het publiek eerst waarschuwtquote:Op maandag 28 maart 2022 07:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee het was echt.
De ongecensureerde versie (Australië) was helder, dat hadden ze nooit uitgezonden ook niet als grap.
Wat je veelal ook niet ziet zijn de reacties uit het publiek.. dit was in ieder geval niet gepland.
Politie heeft het inmiddels in onderzoek. (Is ook gewoon assault)
Ja, dat wordt niet op dat moment nog ff beslist he.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:56 schreef Regilio_ het volgende:
En dan vervolgens gewoon een Oscar krijgen![]()
Ja het was zeer duidelijk geen grap.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is ook geen goede grap als je het publiek eerst waarschuwt
Johquote:Op maandag 28 maart 2022 07:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat wordt niet op dat moment nog ff beslist he.
quote:Op maandag 28 maart 2022 08:06 schreef Scorpie het volgende:
Will Smith is toch die cuck die zijn vrouw met een ander liet neuken en toen op TV als een schoothondje erbij zat toen het uitkwam en zij vol trots vertelde dat hij het allemaal wel begrepen had?
Die gozer is helemaal de weg kwijt.
Ja dezequote:
Surequote:Op maandag 28 maart 2022 08:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja het was zeer duidelijk geen grap.
Of je moet het emotionele inzicht hebben van een pinda.
Zeg niet dat dat te maken heeft met kleur.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
En dan maar roepen dat je meer people of color bij de Oscars wilt
quote:Op maandag 28 maart 2022 07:04 schreef superniger het volgende:
Black on black crime.
Al 25 miljoen keer bekeken.
[ twitter ]
Dit dus, en dat maakte de "grap" ook hoogst ongepast.....quote:Op maandag 28 maart 2022 07:35 schreef Sereia het volgende:
[..]
Ze hebben een open relatie.
Hij had zich in moeten houden.
Will moest zelf in eerste instantie lachen om de grap maar Jada rolde haar ogen en vond het echt niet leuk, daar reageerde Will vervolgens op.
Ik snap wel dat Jada het niet zo tof vond want ze heeft het best moeilijk met deze ziekte.
Hun zoon was een tijdje ook "zichzelf aan het vinden" ...quote:Op maandag 28 maart 2022 08:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ze zegt niet eens 'sorry'. Niet één keer![]()
Wat een verknipt stel.
Ouderwets trouwens dat haar man het moet oplossen.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:16 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Zeg niet dat dat te maken heeft met kleur.
Dat doen komedianten. Gervais is erger, maar toch vaak wel grappig.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit dus, en dat maakte de "grap" ook hoogst ongepast.....
Volgens mij vroeg zij daar niet om?quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ouderwets trouwens dat haar man het moet oplossen.
Een komediant met smaak speelt niet zo op de man (of eigenlijk vrouwquote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Dat doen komedianten. Gervais is erger, maar toch vaak wel grappig.
Elaboreer.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
En dan maar roepen dat je meer people of color bij de Oscars wilt
Gervais was briljant, Chris Rock maakt onbeduidende grapjes vergeleken met de snoeiharde humor van Gervais.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Eens. Maar die klap in het openbaar getuigt ook wel van gebrek aan zelfbeheersing/gezond verstand. Wat natuurlijk een "blunder" is. In mijn ogen dan. En de meesten.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een komediant met smaak speelt niet zo op de man (of eigenlijk vrouw), over een ziekte waar ze het moeilijk mee heeft...
Rogue het was in elkaar gezet dat was overduidelijk. Zitten we hier deze act te analyseren? Komop heyquote:Op maandag 28 maart 2022 08:32 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Eens. Maar die klap in het openbaar getuigt ook wel van gebrek aan zelfbeheersing/gezond verstand. Wat natuurlijk een "blunder" is. In mijn ogen dan. En de meesten.
Nee, dat geloof ik niet. Let eens op het gezicht van Rock.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rogue het was in elkaar gezet dat was overduidelijk. Zitten we hier deze act te analyseren? Komop hey
Ricky had deze grap niet gemaakt denk ik. Alleen al omdat het niet eens grappig was maar een slappe vergelijking.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:33 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet. Let eens op het gezicht van Rock.
Vanwege de softe klap? Ik denk dat hij niet harder durfde omdat hij weet dat hij dan in moeilijkheden komt.quote:
Vanwege de manier waarop Smith aan komt lopen / zijn houding en de manier van slaan. Beide mannen kennen elkaar ook als hun broekzak. Geloof er helemaal niks van. Ophef maken om aandacht te krijgen voor de Oscars waar geen hond meer naar kijkt.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:36 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Vanwege de softe klap? Ik denk dat hij niet harder durfde omdat hij weet dat hij dan in moeilijkheden komt.
Denk niet dat Gervais grappen zou maken over de ziekte van iemand in het publiek.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Grappen over kale of kalende mannen zijn echter al decennia lang gemeengoedquote:Op maandag 28 maart 2022 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een komediant met smaak speelt niet zo op de man (of eigenlijk vrouw), over een ziekte waar ze het moeilijk mee heeft...
die open relatie doet niet ter zakequote:Op maandag 28 maart 2022 07:35 schreef Sereia het volgende:
[..]
Ze hebben een open relatie.
Hij had zich in moeten houden.
Will moest zelf in eerste instantie lachen om de grap maar Jada rolde haar ogen en vond het echt niet leuk, daar reageerde Will vervolgens op.
Ik snap wel dat Jada het niet zo tof vond want ze heeft het best moeilijk met deze ziekte.
Wat zijn een hoop van die zwarten toch smerige racisten. 🤮quote:
Uh ja ik weet wat er gebeurde.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:48 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
die open relatie doet niet ter zake
Jada is ziek waardoor ze haar haar verliest en kaal is, chris rock maakt een ongepaste grap dat ze in haar wel ziet in G.I. Jane 2 (omdat ze geen haar/gemillimetered haar heeft), dat is best wel behoorlijk ongepast.
of het in scene is gezet durf ik niet te zeggen
Zoals Smith die het zelf leuk vond totdat hij zag dat zijn vrouw het minder kon waarderen.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:42 schreef Scrummie het volgende:
Grappen over ziektes zijn alleen leuk als je zelf die ziekte hebt.
Wat een kutleven moet je hebben als je jezelf zo serieus neemt.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:34 schreef Confetti het volgende:
Terechte klap. Je laat als man toch niet zo je vrouw vernederen voor de wereld.
Of hij moest lachen omdat hij de grap eerst niet door had, of wat dan ook. Eerst ongemakkelijk, daarna boos. Zo raar is dat niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals Smith die het zelf leuk vond totdat hij zag dat zijn vrouw het minder kon waarderen.
Zo'n grap is nog niks tegenover wat de gemiddelde kalende man wekelijks te horen krijgt. Natuurlijk is het nog minder leuk als vrouw en als het plekken zijn, maar kom op zeg.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Wat een kutleven moet je hebben als je jezelf zo serieus neemt.
Zo snel op de teentjes getrapt, wat een zielig karakter heb je dan!
Ik weet dat ze een haarziekte heeft, maar het is en blijft een keuze om je beledigt te voelen.
Ja kan.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of hij moest lachen omdat hij de grap eerst niet door had, of wat dan ook. Eerst ongemakkelijk, daarna boos. Zo raar is dat niet.
het opmerkelijke is ook dat je een haartransplantatie behandeling niet vergoed krijgt maar als je een piemeltje wilt hebben of een kutje dat dat dan wel weer volledig vergoed word.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo'n grap is nog niks tegenover wat de gemiddelde kalende man wekelijks te horen krijgt. Natuurlijk is het nog minder leuk als vrouw en als het plekken zijn, maar kom op zeg.
Ik dacht even dat het nep was, omdat Will smith in het begin was aan het lachen, maar denk toch wel dat het echt was (hij was echt kwaad toen hij weer ging zitten)quote:Op maandag 28 maart 2022 07:05 schreef matthijst het volgende:
Wat een mafklapper.
Is een acteur, waarschijnlijk in scene gezet!quote:Op maandag 28 maart 2022 07:05 schreef matthijst het volgende:
Wat een mafklapper.
Of een hazenlip of flaporen. Maar te kleine borsten dan weer niet. Heel curieus.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:03 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
het opmerkelijke is ook dat je een haartransplantatie behandeling niet vergoed krijgt maar als je een piemeltje wilt hebben of een kutje dat dat dan wel weer volledig vergoed word.
Het is een acteur he. Of denk je dat hij in films ook echt boos is, als hij zo speelt?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het nep was, omdat Will smith in het begin was aan het lachen, maar denk toch wel dat het echt was (hij was echt kwaad toen hij weer ging zitten)
Wat een waardeloze vergelijking.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:03 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
het opmerkelijke is ook dat je een haartransplantatie behandeling niet vergoed krijgt maar als je een piemeltje wilt hebben of een kutje dat dat dan wel weer volledig vergoed word.
Iedereen staat voor lul, waarom zouden ze dat doen?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:11 schreef Patroon het volgende:
Als je de beelden goed terugkijkt is dit enorm in scene gezet. Die gast gaat er ook echt klaar voor staan om een klap te ontvangen met zijn wang. Volgens mij wil Will Smith hiermee een signaal afgeven dat niet iedereen alles maar over een ander kan zeggen. Dat zegt hij daarna ook met zijn speech.
Mwah. De gebeurtenissen erna zeggen toch wel dat het niet gepland was.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vanwege de manier waarop Smith aan komt lopen / zijn houding en de manier van slaan. Beide mannen kennen elkaar ook als hun broekzak. Geloof er helemaal niks van. Ophef maken om aandacht te krijgen voor de Oscars waar geen hond meer naar kijkt.
de wachttijden zijn lang maar het word gewoon gedaan en vergoed.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een waardeloze vergelijking.
Alsof je een dag later een piemel kan krijgen als je wil.
Ook dat kan niet zomaar, er zijn echt bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. En genoeg mensen worden niet geholpen, krijgen de goedkeuring niet. Dus…
Mensen met een haarziekte krijgen dat een dag later ook niet opeens terug, vrijwel helemaal niet...quote:Op maandag 28 maart 2022 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een waardeloze vergelijking.
Alsof je een dag later een piemel kan krijgen als je wil.
Ook dat kan niet zomaar, er zijn echt bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. En genoeg mensen worden niet geholpen, krijgen de goedkeuring niet. Dus…
quote:Op maandag 28 maart 2022 07:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eerste reactie, ongemakkelijkheid, de grap niet snappen, etc.
Dit dus. Mijn broertje heeft sinds zijn 13de dezelfde ziekte en wat die allemaal naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo'n grap is nog niks tegenover wat de gemiddelde kalende man wekelijks te horen krijgt. Natuurlijk is het nog minder leuk als vrouw en als het plekken zijn, maar kom op zeg.
Dat is niet waar.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:16 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
de wachttijden zijn lang maar het word gewoon gedaan en vergoed.
Wat als een man/vrouw zwaar ongelukkig word van zijn kaalheid en dat niet bij hem/haar past.
Dan moet je dat ook gaan vergoeden. (trouwens ook veel goedkoper)
Precies dit. En dan compenseren door, nadat je moest lachen om een grap, de grappenmaker te slaan. "Kijk mij eens mannelijk zijn". Lolquote:Op maandag 28 maart 2022 08:06 schreef Scorpie het volgende:
Will Smith is toch die cuck die zijn vrouw met een ander liet neuken en toen op TV als een schoothondje erbij zat toen het uitkwam en zij vol trots vertelde dat hij het allemaal wel begrepen had?
Die gozer is helemaal de weg kwijt.
dan moet zij de volgende keer nog zieliger gaan doen en wat harder huilen en dreigen met zelfmoord.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Ik ken iemand die zich man voelt en toch krijgt die geen geslachtveranderde operatie.
Je wordt door een team van psychologen en artsen onderzocht en het kan zijn dat je geen toestemming krijgt, en dus wordt het niet vergoed.
Ga toch weg. Wat een onzin.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:21 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
dan moet zij de volgende keer nog zieliger gaan doen en wat harder huilen en dreigen met zelfmoord.
Een pruik?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Mijn broertje heeft sinds zijn 13de dezelfde ziekte en wat die allemaal naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen.
Nope meer in de vorm van NEO nazi, kankerkop en dergelijke.quote:
Ja is altijd zo opvallend dat mensen die menen tegen vooroordelen te zijn er zelf zo vol mee zittenquote:Op maandag 28 maart 2022 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nope meer in de vorm van NEO nazi, kankerkop en dergelijke.
Het is best aannemelijk dat het een act is maar wat haalt Will dan volgens jou uit zo'n act?quote:Op maandag 28 maart 2022 08:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sure
Acterende acteurs tijdens een acteerfeestje
what Will they think of next ...
dit is echt het meest trieste wat ik ooit gezien hebquote:
heeft die een haarwerk genomen?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nope meer in de vorm van NEO nazi, kankerkop en dergelijke.
Nee. eerste 10 jaar ook terug laten groeien maar viel er telkens na ene maand weer uit wat erg confronterend was. Sindsdien scheert hij het. Mara hij heeft nergens haar, heeft bv ook geen wenkbrauwen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:33 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
heeft die een haarwerk genomen?
Ik heb mijn kop wel eens kaal geschoren maar dan zie ik er uit als een russische crimineel.
Bij mij was het een periode. slikte toen ook finasteride en nog wat meuk. het is opeens gestopt en groeide wat terug. ook toen ik stopte met finasteride.
Als ik echt kaal zou worden dan zou ik wel voor een fue behandeling gaan.
ai, dan heeft die wel een hele agressieve vorm.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee. eerste 10 jaar ook terug laten groeien maar viel er telkens na ene maand weer uit wat erg confronterend was. Sindsdien scheert hij het. Mara hij heeft nergens haar, heeft bv ook geen wenkbrauwen.
Wat vreselijk, en dan ook nog eens mensen die allerlei shit gaan roepenquote:Op maandag 28 maart 2022 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee. eerste 10 jaar ook terug laten groeien maar viel er telkens na ene maand weer uit wat erg confronterend was. Sindsdien scheert hij het. Mara hij heeft nergens haar, heeft bv ook geen wenkbrauwen.
Oh god, laat ook maar. Dit soort reactiesquote:Op maandag 28 maart 2022 09:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Precies dit. En dan compenseren door, nadat je moest lachen om een grap, de grappenmaker te slaan. "Kijk mij eens mannelijk zijn". Lol
Kom op zeg, wat is het dan volgens jou? Als er al sprake is van een act dan is het de kijk-mij-eens-opkomen-voor-mijn-vrouw-act (nadat hij eerst om de grap ging lachen).quote:Op maandag 28 maart 2022 09:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh god, laat ook maar. Dit soort reacties
Waar heb je het over, er is helemaal geen act.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat is het dan volgens jou? Als er al sprake is van een act dan is het de kijk-mij-eens-opkomen-voor-mijn-vrouw-act (nadat hij eerst om de grap ging lachen).
Oja, jij hebt liever dickpic versturende TD's.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Will Smith.Wat een mongool. Amerikaanse acteurs.
Ja leuk.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oja, jij hebt liever dickpic versturende TD's.
Scrummie is weer eens RAZEND.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh god, laat ook maar. Dit soort reacties
Ik snap waarom hij kwaad werd, maar fysieke agressie is nooit ok. Echt nooit.quote:Op maandag 28 maart 2022 06:51 schreef fokexpert het volgende:
Ik snap hem enerzijds wel. Wat jullie ?
neequote:Op maandag 28 maart 2022 09:47 schreef beantherio het volgende:
That awkward moment when you slap someone and they give you an Oscar![]()
Dit wordt echt een koning van een meme.
Tering wat heb ik gezien. Kan iemand Will redden plsquote:
Dus het politie onderzoek, de oscar organisatie zelf wat snel heeft getweet dat ze geweld niet goedkeuren, de reacties van elders, Rock’s eigen reactie etc.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sure
Acterende acteurs tijdens een acteerfeestje
what Will they think of next ...
Niet iedereen is zoals Nederlanders die schaapachtig gaan lachen van onzekerheid terwijl ze belachelijk worden gemaakt.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:51 schreef 297534 het volgende:
Die mensen zijn allemaal zo narcistisch en over het paard getild. Die kunnen zich gewoon niet voorstellen en niet accepteren dat iemand een grapje over hen maakt.
Aan de andere kant vond ik dat "bad marriage 4 life" wel weer aandoenlijk, volgens mij hebben ze het ondanks alles toch goed samen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:32 schreef L3viathan het volgende:
[..]
dit is echt het meest trieste wat ik ooit gezien heb![]()
"ja en toen heb ik me heerlijk laten uitwonen, wat heb ik daar toch veel van geleerd"
will smith: ja hahahahahahah![]()
![]()
![]()
Anderen hebben weer een gebrek aan empathiequote:Op maandag 28 maart 2022 09:51 schreef 297534 het volgende:
Die mensen zijn allemaal zo narcistisch en over het paard getild. Die kunnen zich gewoon niet voorstellen en niet accepteren dat iemand een grapje over hen maakt.
Hij had gewoon moeten vertrekken met zijn vrouw.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Aan de andere kant vond ik dat "bad marriage 4 life" wel weer aandoenlijk, volgens mij hebben ze het ondanks alles toch goed samen.
Anyway, een grap maken over iemands ziekte (want dat is het), terwijl diegene in de zaal zit (heel moedig ook, zonder pruik terwijl ze het er kennelijk moeilijk mee heeft) én ten overstaan van de hele wereld die meekijkt is gewoon not done.
En ik kan me voorstellen dat Will het eerst weg lacht (zoals hij later ook aangeeft: dat moeten acteurs continu), maar ondertussen wel denkt van "zei hij dat nou echt?!" en dan de reactie van zijn vrouw ziet en er een grens bereikt is.
Fysiek geweld is óók not done overigens, beter was het geweest als Will tijdens zijn acceptance speech keihard had uitgehaald.
Mhah. Je moet de Golden Globes met Ricky Gervais maar eens terugkijken. Daar neemt hij eigenlijk iedereen wel op de hak, en harder dan Chris Rock. En daar zijn er ook genoeg die gewoon hard om zichzelf meelachen. Dat kan ook. Dat is niet per se Nederlands en heeft ook niet te maken met onzekerheid. Integendeel. Maar als je een enorm ego hebt, dan is dat lastig.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet iedereen is zoals Nederlanders die schaapachtig gaan lachen van onzekerheid terwijl ze belachelijk worden gemaakt.
Alleen is het ondertussen vrij gebruikelijk bij dit soort award shows dat iedereen 'geroast' wordt. Het is niet dat er ineens een grap vanuit het niets komt ofzo. Heeft niets met Nederlanders te maken, al die andere (Amerikaanse) gasten in het publiek hebben al jaren gewoon de grap over zich heen laten komen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet iedereen is zoals Nederlanders die schaapachtig gaan lachen van onzekerheid terwijl ze belachelijk worden gemaakt.
Je hebt in de VS ook de traditie van een "roast", maar daar doet het middelpunt vrijwillig aan mee.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:58 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mhah. Je moet de Golden Globes met Ricky Gervais maar eens terugkijken. Daar neemt hij eigenlijk iedereen wel op de hak, en harder dan Chris Rock. En daar zijn er ook genoeg die gewoon hard om zichzelf meelachen. Dat kan ook. Dat is niet per se Nederlands en heeft ook niet te maken met onzekerheid. Integendeel. Maar als je een enorm ego hebt, dan is dat lastig.
Totaal mee eens. Compleet schaamteloos en een goede reden om boos over te worden.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Aan de andere kant vond ik dat "bad marriage 4 life" wel weer aandoenlijk, volgens mij hebben ze het ondanks alles toch goed samen.
Anyway, een grap maken over iemands ziekte (want dat is het), terwijl diegene in de zaal zit (heel moedig ook, zonder pruik terwijl ze het er kennelijk moeilijk mee heeft) én ten overstaan van de hele wereld die meekijkt is gewoon not done.
Hier klopt voor mij niks van. Hij lacht gewoon keihard en vind het dus grappig. Vervolgens vind hij dat hij er iets aan moet doen en in plaats van het podium grijpen en duidelijk te maken aan het publiek dat dit de grens is kiest hij voor een klap en naderhand domweg 2 keer dezelfde zin te gaan schreeuwen.quote:En ik kan me voorstellen dat Will het eerst weg lacht (zoals hij later ook aangeeft: dat moeten acteurs continu), maar ondertussen wel denkt van "zei hij dat nou echt?!" en dan de reactie van zijn vrouw ziet en er een grens bereikt is.
En wat een gestoorde speech was het zeg. Hij is gewoon emotioneel compleet van het padje. Hij had alle tijd om rustig na te kunnen denken over zijn acties, kunnen verontschuldigen maar ipv was het de schuld van alles en iedereen (de duivel) behalve Will Smith. Wat een afgang.quote:Fysiek geweld is óók not done overigens, beter was het geweest als Will tijdens zijn acceptance speech keihard had uitgehaald.
Ja precies, dat was een statement geweest. De genomimeerde voor beste acteur (die later m ook nog blijkt te winnen) vertrekt. Was een stuk sterker geweest dan iemand een klap verkopen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij had gewoon moeten vertrekken met zijn vrouw.
Het verschil is, Ricky Gervais heeft het over het hypocriete samenwerken met Epstein, over de Katholieke Kerk en het misbruik, over lui die veroordeeld zijn en nu in de gevangenis zitten, over Mel Gibson zijn absurde denkbeelden, niet presoonlijk tegen iemand om zijn/haar ziekte.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:58 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mhah. Je moet de Golden Globes met Ricky Gervais maar eens terugkijken. Daar neemt hij eigenlijk iedereen wel op de hak, en harder dan Chris Rock. En daar zijn er ook genoeg die gewoon hard om zichzelf meelachen. Dat kan ook. Dat is niet per se Nederlands en heeft ook niet te maken met onzekerheid. Integendeel. Maar als je een enorm ego hebt, dan is dat lastig.
Beetje zelfspot is heerlijk man. Boos worden op elke zwerver die je een stinkerd noemt maakt je erg klein lolquote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
(nadat je eerst moet lachen om de grap)quote:Op maandag 28 maart 2022 10:04 schreef roninho het volgende:
[..]
Ja precies, dat was een statement geweest. De genomimeerde voor beste acteur (die later m ook nog blijkt te winnen) vertrekt. Was een stuk sterker geweest dan iemand een klap verkopen.
Zij is natuurlijk geen onbekende vrouw van. Ik vond die grap dus wel kunnen, maar ik vind zo'n primitieve reactie aan de andere kant ook wel weer wat hebben. Beter dan er achteraf over gaan zeiken in de media.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Je hebt in de VS ook de traditie van een "roast", maar daar doet het middelpunt vrijwillig aan mee.
Hier werd de vrouw-van te kakken gezet, zonder dat ze dat wilde. Wel een verschil wat mij betreft.
Bij ongevaccineerde die in het ziekenhuis belanden vanwege corona was het afgelopen jaar wel done, dus je statement klopt nietquote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Hear hearquote:
Heerlijk dit soort vergelijkingen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:10 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Bij ongevaccineerde die in het ziekenhuis belanden vanwege corona was het afgelopen jaar wel done, dus je statement klopt niet
Het is niet zo zwart-wit als je denkt, die statement klopt dus niet en ik ontkracht het maar even met deze vergelijking.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Heerlijk dit soort vergelijkingen.![]()
Ik vermoed trouwens zomaar dat zij er niet voor gekozen heeft om die ziekte te krijgen. Of niet bewust iets gedaan heeft die de kans op het krijgen ervan groter maakt. Of er sowieso allerlei flauwekul over heeft lopen roepen.
Nee, zo enorm grof was het nou ook weer niet, maar dan kan ook aan mijn smaak liggen. Enorme fan van Ricky Gervais en Dave Chapelle en ik kon harde grappen van Hans Teeuwen en Theo Maassen in het verleden erg waarderen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:03 schreef beantherio het volgende:
Ben ik de enige die het eigenlijk helemaal niet zo'n spannende grap vond? Het kwam op mij over als het type grap dat vrienden onder elkaar maken. Over zo'n ziekte kun je veel ergere grappen maken vermoed ik zo.
Leven kan slecht voor je zijnquote:Op maandag 28 maart 2022 10:16 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart-wit als je denkt, die statement klopt dus niet en ik ontkracht het maar even met deze vergelijking.
Ik ken haar niet maar als ze haar hele leven heeft gerookt, regelmatig alcohol drinkt en/of ongezond eet dan maak je de kans wel degelijk groter.
Ja het komt over dat de beste man behoorlijk 'onder de plak zit'. Maar goed, dan nog was het als je het echt zo'n enorme belediging vond een stuk sterker geweest om (nadat je eerst moest lachen) gewoon op te staan.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
(nadat je eerst moet lachen om de grap)
Dit inderdaad. Ik begrijp dat het niet leuk is om je haar te verliezen. Maar voor mannen is dat niet anders. Het is geen kanker ofzo. Als man krijg je ook altijd te horen ‘het is maar haar’. Maar nu het een vrouw overkomt is het kennelijk opeens een verschrikkelijke tragedie.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:16 schreef matigeuser het volgende:
Triest mannetje die Will Smith.
En voor iedereen die zielig doet over 'ja maar hij maakt een grapje over zijn vrouw's haar!!!'
Kunnen jullie Ricky Gervais bij de Golden Globes nog herinneren? Daar werden mensen nou eens écht beledigd. Om wie ze zijn, wat ze doen en welke keuzes ze maken. Op een geniale manier overigens, maar dat terzijde. Humor hoort bij het leven, soms is het ten koste van jou. Kritiek moet je tegen kunnen.
En dat geldt ook voor vrouwen. Elke dag gezeik over dat vrouwen niet hetzelfde worden behandeld als mannen, nou hier dan. Een grap over het haarverlies van een vrouw. So what. Elke dag krijgen miljoenen mannen hetzelfde te horen van hun collega's, vrienden of zelfs van eigen kinderen of vrouw. 'hihi papa's kale hoofd lijkt wel een biljartbal'. Deal with it.
Overigens moest Will Smith eerst zelf smakelijk lachen om het grapje. Alleen toen zijn vrouw met haar ogen begon te rollen dacht de heer Smith even zijn eer te moeten herstellen. Typisch 'stoer' gedrag van een arrogant mannetje wat eigenlijk heel veel problemen heeft. En waarschijnlijk hoopte hij door stoer te doen zijn vrouw weer eens nat te maken voor hem en te voorkomen dat ze weer vreemdgaat.
Ja maar het is niet alleen zijn vrouw he, ook die van een aantal andere mannen. Hij zou het eigenlijk samen moeten oppakken.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:26 schreef pokkerdepok het volgende:
beledigd zn zieke vrouw, krijgt een ram voor zn bek. prima toch. go will smith.
moeten ze zelf weten, wat voor relatie ze hebben.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:27 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ja maar het is niet alleen zijn vrouw he, ook die van een aantal andere mannen. Hij zou het eigenlijk samen moeten oppakken.
Nou ja, moet vooral Jada weten blijkt uit het eerder geposte interview.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
moeten ze zelf weten, wat voor relatie ze hebben.
Will Smith ramt niks. Hij slaat hem half met een platte hand. Ongeloofwaardig / marketing stuntjequote:Op maandag 28 maart 2022 10:26 schreef pokkerdepok het volgende:
beledigd zn zieke vrouw, krijgt een ram voor zn bek. prima toch. go will smith.
Ja, haha. Jada heeft een open relatie, Will niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:30 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nou ja, moet vooral Jada weten blijkt uit het eerder geposte interview.
quote:Op maandag 28 maart 2022 10:32 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, haha. Jada heeft een open relatie, Will niet.
Pas maar op dat jouw vrouw je niet gaat smacken als Will bij Chrisquote:Op maandag 28 maart 2022 10:33 schreef Sfancta het volgende:
[..]Dit ga ik voorleggen aan mijn vrouw, maar dan een open relatie vanuit mijn kant.
kennelijk zijn ze toch gewoon verder gegaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:30 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nou ja, moet vooral Jada weten blijkt uit het eerder geposte interview.
dat lijkt me niet, marketing waarvoor dan?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Will Smith ramt niks. Hij slaat hem half met een platte hand. Ongeloofwaardig / marketing stuntje
Zo'n klein bitchslapje heb ik er voor overquote:Op maandag 28 maart 2022 10:34 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Pas maar op dat jouw vrouw je niet gaat smacken als Will bij Chris
Ja inderdaad. Eindelijk die Oscar krijgen en dan heb je net de presentator voor zijn kop geslagen.... Man man man..quote:Op maandag 28 maart 2022 10:36 schreef beantherio het volgende:
Beetje sneu dat iets wat een hoogtepunt van je carrière zou moeten zijn op zo'n manier misschien wel het absolute dieptepunt wordt.
Oscars. Er kijkt al jaren geen hond meer naar de Oscars. Was vdweek nog op tv.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat lijkt me niet, marketing waarvoor dan?
Ten bate van wat dan? Will is nu iemand die niet tegen een grap kan, er wel om moet lachen, vervolgens begint te huilen en de Oscars zelf maken excuses terwijl de politie onderzoek doet.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Oscars. Er kijkt al jaren geen hond meer naar de Oscars. Was vdweek nog op tv.
Het zijn acteurs dus huilen kunnen ze op commando. Zeker een acteur van het formaat Smith. Hele houding en mimiek was ongeloofwaardig. Als man sla je met je vuist , niet met de platte hand. Oscars komen groot in het nieuws, hype etc etc.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ten bate van wat dan? Will is nu iemand die niet tegen een grap kan, er wel om moet lachen, vervolgens begint te huilen en de Oscars zelf maken excuses terwijl de politie onderzoek doet.
Ja bij een ander had ik me dat nog voor kunnen stellen, maar Will Smith kon zijn eerste Oscar gaan winnen, en dan zou hij bereid zijn dat moment te verknallen voor pr voor de oscars? Geloof ik niets van.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Oscars. Er kijkt al jaren geen hond meer naar de Oscars. Was vdweek nog op tv.
Natuurlijk was dit niet in scène gezet. Maar dat Will Smith een redelijk instabiele man is atm daar mag geen twijfel over bestaanquote:Op maandag 28 maart 2022 10:42 schreef roninho het volgende:
[..]
Ja bij een ander had ik me dat nog voor kunnen stellen, maar Will Smith kon zijn eerste Oscar gaan winnen, en dan zou hij bereid zijn dat moment te verknallen voor pr voor de oscars? Geloof ik niets van.
Maar nogmaals, wat heeft hij hiermee te winnen?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het zijn acteurs dus huilen kunnen ze op commando. Zeker een acteur van het formaat Smith. Hele houding en mimiek was ongeloofwaardig. Als man sla je met je vuist , niet met de platte hand. Oscars komen groot in het nieuws, hype etc etc.
Hij niet. De Oscars heel veel.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Maar nogmaals, wat heeft hij hiermee te winnen?
Een man als Will Smith? Leg uitquote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij niet. De Oscars heel veel.
Denk je nu werkelijk dat een man als Smith iemand slaat met de platte hand?![]()
Het is niet aan jou of je die grap wel of niet vind kunnen. Het gaat niet over jou.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:08 schreef 297534 het volgende:
[..]
Zij is natuurlijk geen onbekende vrouw van. Ik vond die grap dus wel kunnen, maar ik vind zo'n primitieve reactie aan de andere kant ook wel weer wat hebben. Beter dan er achteraf over gaan zeiken in de media.
Ik heb hem weleens vaker heel boos gezien richting pers en concullega's in het verleden. Het lijkt niet eens op hoe hij zich nu opstelde. Will Smith lijkt mij een man met trots die niet als een halve gayboy met de platte hand slaat, maar met een volle vuist.quote:
Ah dus alleen als je iemand met een vuistslag neerhaalt ben je geen `halve gayboy'quote:Op maandag 28 maart 2022 10:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb hem weleens vaker heel boos gezien richting pers en concullega's in het verleden. Het lijkt niet eens op hoe hij zich nu opstelde. Will Smith lijkt mij een man met trots die niet als een halve gayboy met de platte hand slaat, maar met een volle vuist.
waarom zou hij dat dan doen?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat een man als Smith iemand slaat met de platte hand?![]()
Ok, dus je bent het eens dat dit voor Will Smith alleen maar slechte publiciteit/beeldvorming op gaat leveren?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
dat lijkt me duidelijk. will smith is will smith. ik geloof dat niemand ooit heeft gedacht dat hij een intellectuele hoogvlieger is.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk was dit niet in scène gezet. Maar dat Will Smith een redelijk instabiele man is atm daar mag geen twijfel over bestaan
In dat interview met Jada leek hij me niet echt een man met trots.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb hem weleens vaker heel boos gezien richting pers en concullega's in het verleden. Het lijkt niet eens op hoe hij zich nu opstelde. Will Smith lijkt mij een man met trots die niet als een halve gayboy met de platte hand slaat, maar met een volle vuist.
Ik snap sowieso die opzet niet. Waarom dit gesprek filmen?quote:Op maandag 28 maart 2022 08:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ze zegt niet eens 'sorry'. Niet één keer![]()
Wat een verknipt stel.
quote:Op maandag 28 maart 2022 10:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
. Will Smith lijkt mij een man met trots die niet als een halve gayboy met de platte hand slaat, maar met een volle vuist.
Grow some balls.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:57 schreef Dazalbest het volgende:
Wat een achterlijkheid hier zeg...
Omdat kale mannen ook rot opmerkingen krijgen, moeten vrouwen met haarverlies daar ook maar tegen kunnen??![]()
![]()
NEE!!!
Het is voor beide niet oke als de persoon in kwestie zelf daar moeite mee heeft... niemand hoeft het te accepteren als het je persoonlijk raakt.
En ja je kunt proberen om er mee te leven of het te accepteren, en de een lukt dat wat makkelijker/sneller dan een ander maar dat is aan de persoon zelf en niemand anders... ook als je dit soort opmerkingen gewoon niet accepteert.
leek me vooral een man die zich heel erg inhield. misschien moeilijk te begrijpen als je dat zo ziet, maar je huwelijk kan je alles waard zijn, ook overspel vergeven. uiteindelijk.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:52 schreef 297534 het volgende:
[..]
In dat interview met Jada leek hij me niet echt een man met trots.
Het is haar eigen talkshow:quote:Op maandag 28 maart 2022 10:52 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik snap sowieso die opzet niet. Waarom dit gesprek filmen?
quote:In another encouraging criticism, The Washington Post's Bethonie Butler was equally approving saying, "It's a shrewd business move for the Smiths to acknowledge and address long-standing rumors about their family in a format they can control.
Waarom wordt er nu dan pas een probleem van gemaakt? Ik weet namelijk dat veel mannen er ook moeite mee hebben. Er is hier duidelijk sprake van een dubbele standaard.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:57 schreef Dazalbest het volgende:
Omdat kale mannen ook rot opmerkingen krijgen, moeten vrouwen met haarverlies daar ook maar tegen kunnen??![]()
![]()
NEE!!!
Het is voor beide niet oke als de persoon in kwestie zelf daar moeite mee heeft... niemand hoeft het te accepteren als het je persoonlijk raakt.
En ja je kunt proberen om er mee te leven of het te accepteren, en de een lukt dat wat makkelijker/sneller dan een ander maar dat is aan de persoon zelf en niemand anders... ook als je dit soort opmerkingen gewoon niet accepteert.
hij slaat hem op zn bek.quote:
Super, maar je kan altijd kiezen hoe je ermee omgaat.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:57 schreef Dazalbest het volgende:
![]()
NEE!!!
huh?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:57 schreef Dazalbest het volgende:
![]()
NEE!!!
Het is eerder allemaal nogal primitief gedrag.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hij slaat hem op zn bek.
rare redenaties hier; smith is een watje want hij accepteert dat zn vrouw vreemd ging, maar ook een watje omdat ie een gast op zn bek slaat die zn vrouw beledigd.
of een tokkie omdat ie dat doet.
en een tokkie omdat zn vrouw vreemd gaat.
gewoon verdiende klap, simpel. beetje dom om het op het podium te doen, lol. wel leuk voor ons.
Het voelt meer als een ongepaste compensatie. Alsof hij zijn mannelijkheid wilt tonen aan de de wereld terwijl het moment gewoon niet klopt.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hij slaat hem op zn bek.
rare redenaties hier; smith is een watje want hij accepteert dat zn vrouw vreemd ging, maar ook een watje omdat ie een gast op zn bek slaat die zn vrouw beledigd.
Als je iedereen gaat slaan die jou beledigt zul je aardig druk zijn niet?quote:gewoon verdiende klap, simpel. beetje dom om het op het podium te doen, lol. wel leuk voor ons.
Hij was een cuck daar.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:52 schreef 297534 het volgende:
[..]
In dat interview met Jada leek hij me niet echt een man met trots.
M.i. is het vooral van belang dat het sterren zijn en dat ze daar naar een show van een comedian zitten te kijken. Iedereen kent Chris Rock dus je weet wel ongeveer wat je kan verwachten. In die setting vind ik dit prima kunnen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:57 schreef Dazalbest het volgende:
![]()
NEE!!!
Zijn er leuke voorbeelden van comedians die een grap over een ander zijn/haar ziekte maken?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:10 schreef 297534 het volgende:
M.i. is het vooral van belang dat het sterren zijn en dat ze daar naar een show van een comedian zitten te kijken. Iedereen kent Chris Rock dus je weet wel ongeveer wat je kan verwachten. In die setting vind ik dit prima kunnen.
Dat betekent niet dat dat het normaal is om op straat of op het werk grappen te maken over de ziektes van andere mensen. In zo'n geval lijkt mij een klap niet gek.
Hans Teeuwen met de tekeningquote:Op maandag 28 maart 2022 11:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zijn er leuke voorbeelden van comedians die een grap over een ander zijn/haar ziekte maken?
Er staat nogal wat op het spel denk ik, Smith kan zijn vrouw wel verlaten, maar dat zou hem dan wel eens de helft van al zijn bezittingen kunnen kosten. Hij zou niet de eerste Hollywood acteur zijn die door zijn ex helemaal kaalgeplukt word. Maar als overspel al geen reden is om je vrouw eruit te trappen, dan vraag ik me af waar bij hem de grens ligt.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
leek me vooral een man die zich heel erg inhield. misschien moeilijk te begrijpen als je dat zo ziet, maar je huwelijk kan je alles waard zijn, ook overspel vergeven. uiteindelijk.
Zijn vrouw heeft zelf ook veel poenquote:Op maandag 28 maart 2022 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er staat nogal wat op het spel denk ik, Smith kan zijn vrouw wel verlaten, maar dat zou hem dan wel eens de helft van al zijn bezittingen kunnen kosten. Hij zou niet de eerste Hollywood acteur zijn die door zijn ex helemaal kaalgeplukt word. Maar als overspel al geen reden is om je vrouw eruit te trappen, dan vraag ik me af waar bij hem de grens ligt.
Ze hebben kennelijk een open relatie. Waarom zou je je vrouw scheiden als dat de onderlinge spelregels zijn?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er staat nogal wat op het spel denk ik, Smith kan zijn vrouw wel verlaten, maar dat zou hem dan wel eens de helft van al zijn bezittingen kunnen kosten. Hij zou niet de eerste Hollywood acteur zijn die door zijn ex helemaal kaalgeplukt word. Maar als overspel al geen reden is om je vrouw eruit te trappen, dan vraag ik me af waar bij hem de grens ligt.
Ja tuurlijk zijn die er. Maar het is een kwestie van smaak. Het lijkt mij dat Chris Rock geen grap over die vrouw had gemaakt als ze een hersentumor had. Maar een haarziekte vond hij blijkbaar wel kunnen. En daar ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zijn er leuke voorbeelden van comedians die een grap over een ander zijn/haar ziekte maken?
ze hadden toen geen relatie meer, zei ze. ze zijn later weer bij elkaar gekomen.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zal niet de eerste matige grap zijn die fout loopt en zeker ook niet de laatstequote:Op maandag 28 maart 2022 09:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dus het politie onderzoek, de oscar organisatie zelf wat snel heeft getweet dat ze geweld niet goedkeuren, de reacties van elders, Rock’s eigen reactie etc.
All part of the joke!
Kom op man.
Het begint steeds minder geloofwaardig te worden zo.quote:
denk dat ie gewoon boos werd en impulsief handelde.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Het voelt meer als een ongepaste compensatie. Alsof hij zijn mannelijkheid wilt tonen aan de de wereld terwijl het moment gewoon niet klopt.
[..]
Als je iedereen gaat slaan die jou beledigt zul je aardig druk zijn niet?
Ik heb ze nog nooit gezien in elk geval, heb je een linkje naar 1 voorbeeld?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:17 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zijn die er. Maar het is een kwestie van smaak. Het lijkt mij dat Chris Rock geen grap over die vrouw had gemaakt als ze een hersentumor had. Maar een haarziekte vond hij blijkbaar wel kunnen. En daar ben ik het wel mee eens.
Dat zei ik ook al. Het is zo ongeloofwaardigquote:Op maandag 28 maart 2022 11:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het begint steeds minder geloofwaardig te worden zo.
We were on a break!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:17 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze hadden toen geen relatie meer, zei ze. ze zijn later weer bij elkaar gekomen.
Eigenlijk niet mee eens. Want stel dat dit soort grappen door Chris Rock geaccepteerd (moeten) worden omdat hij nou eenmaal een comedian is, krijg je juist meer situaties dat men dit in het gewone leven overneemt want Chris Rock op TV kwam er ook mee weg... daardoor is het voor mensen op het werk of in de familie die zich er gekwetst door voelen nog moeilijker voor zichzelf op te komen en te zeggen, ik accepteer dit niet....quote:Op maandag 28 maart 2022 11:10 schreef 297534 het volgende:
[..]
M.i. is het vooral van belang dat het sterren zijn en dat ze daar naar een show van een comedian zitten te kijken. Iedereen kent Chris Rock dus je weet wel ongeveer wat je kan verwachten. In die setting vind ik dit prima kunnen.
Dat betekent niet dat dat het normaal is om op straat of op het werk grappen te maken over de ziektes van andere mensen. In zo'n geval lijkt mij een klap niet gek.
Weet ik, ze was oa Fish in de tv serie Gotham. Ze is alleen geen grootverdiener zoals Will Smith, want die staat wel een beetje op eenzame hoogte denk ik.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zijn vrouw heeft zelf ook veel poenZe is ook actrice en zeker geen slechte trouwens.
Het is inmiddels meer dan duidelijk dat het geen grap was.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zal niet de eerste matige grap zijn die fout loopt en zeker ook niet de laatste
Ja leuk altijd die verhaaltjes over een open relatie. Zijn lichaamstaal in dat interview zegt me in ieder geval dat hij niet echt gelukkig is met die situatie.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze hebben kennelijk een open relatie. Waarom zou je je vrouw scheiden als dat de onderlinge spelregels zijn?
Omdat ik het niet geloof logischerwijsquote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is inmiddels meer dan duidelijk dat het geen grap was.
Waarom jij blijft volhouden van wel is even beyond me.
Ik neem alles terug, wat een neppe shit zeg pffffquote:
Geen idee.... wellicht voelen die mannen zich ook 'verplicht' er maar grapjes over te laten maken... want grow some balls en anders ben je een mietje,. triestquote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Waarom wordt er nu dan pas een probleem van gemaakt? Ik weet namelijk dat veel mannen er ook moeite mee hebben. Er is hier duidelijk sprake van een dubbele standaard.
Klopt, de keuze van Jada was om de opmerking niet grappig te vinden en duidelijk te veroordelen. Dat mag ze....quote:Op maandag 28 maart 2022 11:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Super, maar je kan altijd kiezen hoe je ermee omgaat.
Beetje domme vraag hoorquote:
The Rockquote:
Ik had de onderste paar foto's nog niet gezien. Dat zelfs Mel Gibson geschokt is zegt wel wat.quote:
Dit ja.quote:
Nee die lui leven zo buiten de werkelijkheid dat dat voor normale mensen wél opvalt, maar voor henzelf niet. Daarnaast is het in Amerika makkelijk scoren om ergens God bij te betrekken.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Owwwkkeee. Koekoek.
En die speech dan ook nog, die gast is rijp voor het gekkenhuis.
Ik las ergens dat dit een reactie was op iets anders van jaren geleden.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:21 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Is dit echt? Ze hebben toch niet op elke celebrity een camera gericht?
quote:Op maandag 28 maart 2022 12:26 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens zat ie eerst zelf te lachen, tot hij door kreeg dat zijn vrouw het niet leuk vond, en dan ineens met deze overtrokken reactie komen. Nee, in mijn ogen heeft ie hier zijn carrière weggegooid, want als je als Academy de mond vol hebt over onrecht en dat dat bestreden moet worden en en en, dan kun je dit niet onder het tapijt vegen.
Lol. Er kwam in m'n stamkroeg ooit een jonge kankerpatiente binnen, met kaal hoofd en een metalen frame met pinnen rond haar been. Ik weet niet meer welke opmerking ik maakte, maar toen zag ik net zulke reacties om me heen. Gelukkig kon ze tegen een stootje, we hebben die zomer heel wat middagen samen in de kroeg gezeten.quote:
Aids en kanker heeft hij het ook wel eens over gehad.quote:
Ja ik vind het ook belachelijk, maar ze laten geen kans onbenut om lekker politiek correct te zijn, dan kun je vervolgens niet doen alsof je neus bloedt als iets als dit zich voordoet, dan moet je diezelfde lijn trekken en dat geweld veroordelen.quote:
mijn opa zijn enige uitje was tegen het einde van zijn leven de veteranendag, dan kwam hij naar Den Haag met zijn matige hoofd en zijn rolstoel en dan rolde ik hem zo de stad door terwijl hij racistische opmerkingen maaktequote:Op maandag 28 maart 2022 12:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol. Er kwam in m'n stamkroeg ooit een jonge kankerpatiente binnen, met kale kop en een metalen frame met pinnen rond haar been. Ik weet niet meer welke opmerking ik maakte, maar toen zag ik net zulke reacties om me heen. Gelukkig kon ze tegen een stootje, we hebben die zomer heel wat middagen samen in de kroeg gezeten.
De kroeg is dan ook een setting waar zulke grapjes/opmerkingen gemaakt kunnen worden.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol. Er kwam in m'n stamkroeg ooit een jonge kankerpatiente binnen, met kaal hoofd en een metalen frame met pinnen rond haar been. Ik weet niet meer welke opmerking ik maakte, maar toen zag ik net zulke reacties om me heen. Gelukkig kon ze tegen een stootje, we hebben die zomer heel wat middagen samen in de kroeg gezeten.
Dit zijn allemaal oude meme foto's, niet van gisteravond.quote:
Dat is niet hoe coping werkt lolquote:
Ik las iets over een fout toen met la la land. Verklaard ook waarom Ryan te zien is.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal oude meme foto's, niet van gisteravond.
Uh? hij maakte racistische opmerkingen - en jij hoefde het niet te pikken?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
mijn opa zijn enige uitje was tegen het einde van zijn leven de veteranendag, dan kwam hij naar Den Haag met zijn matige hoofd en zijn rolstoel en dan rolde ik hem zo de stad door terwijl hij racistische opmerkingen maakte
en dan giebelen als mensen naar mij toe kwamen fluisteren dat ik dat niet hoefde te pikken
shit was awesome
Jawel, lol.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:33 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dat is niet hoe coping werkt lol
yupquote:Op maandag 28 maart 2022 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? hij maakte racistische opmerkingen - en jij hoefde het niet te pikken?
Ben jij anders-gepigmenteerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
nee joh was lachen met die ouwequote:
Haha mooi man. Moge hij in vrede rusten.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee joh was lachen met die ouwe
en hij kocht al mijn biertjes
als het echt is vind ik Chris Rock zijn reactie ook wel sterkquote:Op maandag 28 maart 2022 12:42 schreef Rianne84 het volgende:
De klap zelf vind ik technisch dan wel weer mooi uitgevoerd.
Zeker, niet over je wang wrijven, blijven staan en verder met de show. Zeer professioneel.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het echt is vind ik Chris Rock zijn reactie ook wel sterk
En hij gaat na verluid geen aangifte doen. Ook sterk.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:46 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Zeker, niet over je wang wrijven, blijven staan en verder met de show. Zeer professioneel.
En terecht. Die 'grap' was not done, en die klap ook. Kunnen ze mooi tegen elkaar wegstrepen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En hij gaat na verluid geen aangifte doen. Ook sterk.
Waarom was de grap not done?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:48 schreef Viv het volgende:
[..]
En terecht. Die 'grap' was not done, en die klap ook. Kunnen ze mooi tegen elkaar wegstrepen.
Eens.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:48 schreef Viv het volgende:
[..]
En terecht. Die 'grap' was not done, en die klap ook. Kunnen ze mooi tegen elkaar wegstrepen.
Notdone als in: 'onder de gordel'.quote:
Misschien kan de advocaat van Lil Kleine dit ook gebruiken. Jamie zei iets verschrikkelijks en Kleine deed haar hoofd tussen de autodeur. Kun je gewoon tegen elkaar wegstrepen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Zij is niet kaal omdat ze dat zo mooi vindt, maar omdat ze een ziekte heeft (alopecia) waar ze niks aan kan doen, en waar ze het moeilijk mee heeft.quote:
Het rokje is soms ook te kort, soms is dat een beroepsrisico.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Notdone als in: 'onder de gordel'.
Elke grap mag gemaakt worden. Maar je kunt als grappenmaker niet verwachten dat iemand dan altijd maar braaf meelacht. Ook als grappenmaker heb je beroepsrisico. In elk geval in moreel opzicht. Chris begrijpt dit.
Het is in Amerika wel gewoon traditie hoor, om dit soort grappen te maken bij awardshows.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Zij is niet kaal omdat ze dat zo mooi vindt, maar omdat ze een ziekte heeft (alopecia) waar ze niks aan kan doen, en waar ze het moeilijk mee heeft.
En de setting was er ook niet naar. Thuis, in de kroeg, of bij een roast (waar je vrijwillig het mikpunt wordt) is wel wat anders dan in een volle zaal en met een miljoenenpubliek dat via tv/livestream meekijkt.
Over de ziekte van de vrouw van een acteur ja? Doe eens een linkje naar eerdere voorbeelden?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:56 schreef 297534 het volgende:
[..]
Het is in Amerika wel gewoon traditie hoor, om dit soort grappen te maken bij awardshows.
Als je denkt dat je alles kunt projecteren naar de korte-rokjes analogie, denk ik dat je cognitieve vaardigheden nogal mwau zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het rokje is soms ook te kort, soms is dat een beroepsrisico.
Laten we ook niet overdrijven he. Ziekte komt al snel over alsof iemand dood gaat erdoor. Terwijl zij wordt gewoon kaal.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Over de ziekte van de vrouw van een acteur ja? Doe eens een linkje naar eerdere voorbeelden?
Moeilijk om aangifte te doen voor een reclamestunt waar je zelf aan meewerkt.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En hij gaat na verluid geen aangifte doen. Ook sterk.
Kan. Maar denk het niet. Volgens mij was dit wel echt.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moeilijk om aangifte te doen voor een reclamestunt waar je zelf aan meewerkt.
Waarschijnlijk komt alleen zijn vrouw opdagenquote:Op maandag 28 maart 2022 12:59 schreef Hathor het volgende:
Dit vraagt eigenlijk wel om een 'roast of Will Smith', dan zit ie waarschijnlijk een uur lang op zijn stoel met samengeknepen billen.
Wie laat zich zo te kijken zetten voor een reclamestunt?quote:Op maandag 28 maart 2022 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moeilijk om aangifte te doen voor een reclamestunt waar je zelf aan meewerkt.
Demi deed het voor de rol. Niet omdat ze het mooi vond.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:54 schreef Viv het volgende:
[..]
Zij is niet kaal omdat ze dat zo mooi vindt, maar omdat ze een ziekte heeft (alopecia) waar ze niks aan kan doen, en waar ze het moeilijk mee heeft.
En de setting was er ook niet naar. Thuis, in de kroeg, of bij een roast (waar je vrijwillig het mikpunt wordt) is wel wat anders dan in een volle zaal en met een miljoenenpubliek dat via tv/livestream meekijkt.
Daarom heb ik ook ernstige twijfels of dit wel echt was.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Demi deed het voor de rol. Niet omdat ze het mooi vond.
Verder heeft de familie Smith het zo vaak over vergeven en groeien. Er had best anders gereageerd kunnen worden door Will. Hij wil zo graag van zijn cuck status af dat hij zijn moment greep. Alleen had hij dan met een vuist moeten slaan en niet met open hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |