Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903quote:De relatief onverwachte Oscar voor Beste Film voor CODA of de zes Oscars voor Dune: het zal allemaal niet datgene zijn wat blijft hangen na de 94ste uitreiking van de belangrijkste filmprijzen. Dat zal namelijk de klap zijn die acteur Will Smith komiek Chris Rock verkocht, kort voordat hij zijn prijs voor Beste Acteur ophaalde.
Presentator Rock maakte tijdens zijn praatje in aanloop naar de uitreiking van Beste Documentaire een grap over Smiths vrouw, Jada Pinkett Smith. Hij grapte dat ze met haar kale hoofd klaar was voor een vervolg op G.I. Jane, de film waar Demi Moore in 1997 haar hoofd voor kaalschoor.
Omdat zijn vrouw besloot haar hoofd kaal te scheren na jarenlange problemen met haaruitval liet Smith zich dat niet zeggen. Hij liep het podium op en haalde uit naar het hoofd van Rock.
Het moment van de uithaal van Smith:
0:51
Acteur Will Smith slaat uitreiker van zijn Oscar Chris Rock
Hoewel aanwezigen nog even dachten dat het vooropgezette grap was - het is tenslotte Hollywood - sloeg de sfeer in de zaal dood toen aan Rock te merken was dat het echt was. "Het was maar een grap over G.I. Jane", probeerde hij nog, maar Smith beet hem toe dat hij "de naam van mijn vrouw niet meer in je mond moet nemen, verdomme".
Schaapachtig zei Rock die eis in te willigen en probeerde over te gaan naar de orde van de dag: de winst voor de documentaire Summer of Love.
Buiten beeld werd Smith tot bedaren gebracht door collega-acteurs. Daniel Kaluuya omhelsde hem en Denzel Washington begeleidde hem naar de coulissen. Ze spraken samen en omhelsden opnieuw. Ook regisseur Tyler Perry kwam kort even spreken om hem te kalmeren.
“
Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader.
Will Smith
Daarna was het wachten op de prijs voor Beste Acteur, waarvan vooraf al duidelijk was dat Smith hem dit jaar zou winnen voor zijn complexe rol in King Richard. Daarin speelt hij de gedreven tennisvader Richard Williams, die tot het uiterste gaat om van zijn dochters Serena en Venus tennissterren te maken.
"Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader, net zoals ze over Richard Williams zeiden", zei Smith in zijn dankspeech toen zijn naam inderdaad uit de envelop was gekomen. "Liefde laat je gekke dingen doen."
Tegenover een in gespannen stilte afwachtende zaal zei hij met tranen op zijn wangen dat hij zijn gezin, de reputatie van de familie Williams en de medewerkers van de film wilde beschermen. "In ons vak moet je tegen schelden kunnen, tegen mensen die gestoorde dingen over je zeggen, tegen mensen die je beledigen. En dan moet je maar lachen en doen alsof dat oké is."
Smith bood zijn medegenomineerden en de organisatie van de Oscars zijn excuses aan, maar zei niets over Chris Rock in zijn dankwoord. "Ik hoop maar dat de Academy me de volgende keer nog wil uitnodigen." Rock liet zich verder niet meer zien in de ceremonie.
Oei, stel dat Will Smith blank was geweest...quote:Op maandag 28 maart 2022 07:04 schreef superniger het volgende:
Black on black crime.
Al 25 miljoen keer bekeken.
[ twitter ]
Stel dat Chris Rock blank was geweest. Dan stonden al die liberaaltjes te jubellen.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oei, stel dat Will Smith blank was geweest...
Nee het was echt.quote:
Ze hebben een open relatie.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:05 schreef matthijst het volgende:
Wat een mafklapper.
Beetje stoer doen denk ik omdat z'n wijf rondneukte 😂
Waarom eerst dan wel lachen?quote:Op maandag 28 maart 2022 07:51 schreef Scrummie het volgende:
Begrijpelijke reactie wel. Will SmithDe actie op zich is niet goed te praten uiteraard, maar ik begrijp het wel. Je kan overal grappen over maken, maar als je over een ziekte van iemand gaat lopen grappen kan je een reactie verwachten, en dan was dit een vrij emotionele reactie.
Weglopen was ook een optie.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:51 schreef Scrummie het volgende:
Begrijpelijke reactie wel. Will SmithDe actie op zich is niet goed te praten uiteraard, maar ik begrijp het wel. Je kan overal grappen over maken, maar als je over een ziekte van iemand gaat lopen grappen kan je een reactie verwachten, en dan was dit een vrij emotionele reactie.
Het is ook geen goede grap als je het publiek eerst waarschuwtquote:Op maandag 28 maart 2022 07:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee het was echt.
De ongecensureerde versie (Australië) was helder, dat hadden ze nooit uitgezonden ook niet als grap.
Wat je veelal ook niet ziet zijn de reacties uit het publiek.. dit was in ieder geval niet gepland.
Politie heeft het inmiddels in onderzoek. (Is ook gewoon assault)
Ja, dat wordt niet op dat moment nog ff beslist he.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:56 schreef Regilio_ het volgende:
En dan vervolgens gewoon een Oscar krijgen![]()
Ja het was zeer duidelijk geen grap.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is ook geen goede grap als je het publiek eerst waarschuwt
Johquote:Op maandag 28 maart 2022 07:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat wordt niet op dat moment nog ff beslist he.
quote:Op maandag 28 maart 2022 08:06 schreef Scorpie het volgende:
Will Smith is toch die cuck die zijn vrouw met een ander liet neuken en toen op TV als een schoothondje erbij zat toen het uitkwam en zij vol trots vertelde dat hij het allemaal wel begrepen had?
Die gozer is helemaal de weg kwijt.
Ja dezequote:
Surequote:Op maandag 28 maart 2022 08:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja het was zeer duidelijk geen grap.
Of je moet het emotionele inzicht hebben van een pinda.
Zeg niet dat dat te maken heeft met kleur.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
En dan maar roepen dat je meer people of color bij de Oscars wilt
quote:Op maandag 28 maart 2022 07:04 schreef superniger het volgende:
Black on black crime.
Al 25 miljoen keer bekeken.
[ twitter ]
Dit dus, en dat maakte de "grap" ook hoogst ongepast.....quote:Op maandag 28 maart 2022 07:35 schreef Sereia het volgende:
[..]
Ze hebben een open relatie.
Hij had zich in moeten houden.
Will moest zelf in eerste instantie lachen om de grap maar Jada rolde haar ogen en vond het echt niet leuk, daar reageerde Will vervolgens op.
Ik snap wel dat Jada het niet zo tof vond want ze heeft het best moeilijk met deze ziekte.
Hun zoon was een tijdje ook "zichzelf aan het vinden" ...quote:Op maandag 28 maart 2022 08:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ze zegt niet eens 'sorry'. Niet één keer![]()
Wat een verknipt stel.
Ouderwets trouwens dat haar man het moet oplossen.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:16 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Zeg niet dat dat te maken heeft met kleur.
Dat doen komedianten. Gervais is erger, maar toch vaak wel grappig.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit dus, en dat maakte de "grap" ook hoogst ongepast.....
Volgens mij vroeg zij daar niet om?quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ouderwets trouwens dat haar man het moet oplossen.
Een komediant met smaak speelt niet zo op de man (of eigenlijk vrouwquote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Dat doen komedianten. Gervais is erger, maar toch vaak wel grappig.
Elaboreer.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:14 schreef Scorpie het volgende:
En dan maar roepen dat je meer people of color bij de Oscars wilt
Gervais was briljant, Chris Rock maakt onbeduidende grapjes vergeleken met de snoeiharde humor van Gervais.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Eens. Maar die klap in het openbaar getuigt ook wel van gebrek aan zelfbeheersing/gezond verstand. Wat natuurlijk een "blunder" is. In mijn ogen dan. En de meesten.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een komediant met smaak speelt niet zo op de man (of eigenlijk vrouw), over een ziekte waar ze het moeilijk mee heeft...
Rogue het was in elkaar gezet dat was overduidelijk. Zitten we hier deze act te analyseren? Komop heyquote:Op maandag 28 maart 2022 08:32 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Eens. Maar die klap in het openbaar getuigt ook wel van gebrek aan zelfbeheersing/gezond verstand. Wat natuurlijk een "blunder" is. In mijn ogen dan. En de meesten.
Nee, dat geloof ik niet. Let eens op het gezicht van Rock.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rogue het was in elkaar gezet dat was overduidelijk. Zitten we hier deze act te analyseren? Komop hey
Ricky had deze grap niet gemaakt denk ik. Alleen al omdat het niet eens grappig was maar een slappe vergelijking.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:33 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet. Let eens op het gezicht van Rock.
Vanwege de softe klap? Ik denk dat hij niet harder durfde omdat hij weet dat hij dan in moeilijkheden komt.quote:
Vanwege de manier waarop Smith aan komt lopen / zijn houding en de manier van slaan. Beide mannen kennen elkaar ook als hun broekzak. Geloof er helemaal niks van. Ophef maken om aandacht te krijgen voor de Oscars waar geen hond meer naar kijkt.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:36 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Vanwege de softe klap? Ik denk dat hij niet harder durfde omdat hij weet dat hij dan in moeilijkheden komt.
Denk niet dat Gervais grappen zou maken over de ziekte van iemand in het publiek.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:23 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Grappen over kale of kalende mannen zijn echter al decennia lang gemeengoedquote:Op maandag 28 maart 2022 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een komediant met smaak speelt niet zo op de man (of eigenlijk vrouw), over een ziekte waar ze het moeilijk mee heeft...
die open relatie doet niet ter zakequote:Op maandag 28 maart 2022 07:35 schreef Sereia het volgende:
[..]
Ze hebben een open relatie.
Hij had zich in moeten houden.
Will moest zelf in eerste instantie lachen om de grap maar Jada rolde haar ogen en vond het echt niet leuk, daar reageerde Will vervolgens op.
Ik snap wel dat Jada het niet zo tof vond want ze heeft het best moeilijk met deze ziekte.
Wat zijn een hoop van die zwarten toch smerige racisten. 🤮quote:
Uh ja ik weet wat er gebeurde.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:48 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
die open relatie doet niet ter zake
Jada is ziek waardoor ze haar haar verliest en kaal is, chris rock maakt een ongepaste grap dat ze in haar wel ziet in G.I. Jane 2 (omdat ze geen haar/gemillimetered haar heeft), dat is best wel behoorlijk ongepast.
of het in scene is gezet durf ik niet te zeggen
Zoals Smith die het zelf leuk vond totdat hij zag dat zijn vrouw het minder kon waarderen.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:42 schreef Scrummie het volgende:
Grappen over ziektes zijn alleen leuk als je zelf die ziekte hebt.
Wat een kutleven moet je hebben als je jezelf zo serieus neemt.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:34 schreef Confetti het volgende:
Terechte klap. Je laat als man toch niet zo je vrouw vernederen voor de wereld.
Of hij moest lachen omdat hij de grap eerst niet door had, of wat dan ook. Eerst ongemakkelijk, daarna boos. Zo raar is dat niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals Smith die het zelf leuk vond totdat hij zag dat zijn vrouw het minder kon waarderen.
Zo'n grap is nog niks tegenover wat de gemiddelde kalende man wekelijks te horen krijgt. Natuurlijk is het nog minder leuk als vrouw en als het plekken zijn, maar kom op zeg.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Wat een kutleven moet je hebben als je jezelf zo serieus neemt.
Zo snel op de teentjes getrapt, wat een zielig karakter heb je dan!
Ik weet dat ze een haarziekte heeft, maar het is en blijft een keuze om je beledigt te voelen.
Ja kan.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of hij moest lachen omdat hij de grap eerst niet door had, of wat dan ook. Eerst ongemakkelijk, daarna boos. Zo raar is dat niet.
het opmerkelijke is ook dat je een haartransplantatie behandeling niet vergoed krijgt maar als je een piemeltje wilt hebben of een kutje dat dat dan wel weer volledig vergoed word.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo'n grap is nog niks tegenover wat de gemiddelde kalende man wekelijks te horen krijgt. Natuurlijk is het nog minder leuk als vrouw en als het plekken zijn, maar kom op zeg.
Ik dacht even dat het nep was, omdat Will smith in het begin was aan het lachen, maar denk toch wel dat het echt was (hij was echt kwaad toen hij weer ging zitten)quote:Op maandag 28 maart 2022 07:05 schreef matthijst het volgende:
Wat een mafklapper.
Is een acteur, waarschijnlijk in scene gezet!quote:Op maandag 28 maart 2022 07:05 schreef matthijst het volgende:
Wat een mafklapper.
Of een hazenlip of flaporen. Maar te kleine borsten dan weer niet. Heel curieus.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:03 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
het opmerkelijke is ook dat je een haartransplantatie behandeling niet vergoed krijgt maar als je een piemeltje wilt hebben of een kutje dat dat dan wel weer volledig vergoed word.
Het is een acteur he. Of denk je dat hij in films ook echt boos is, als hij zo speelt?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het nep was, omdat Will smith in het begin was aan het lachen, maar denk toch wel dat het echt was (hij was echt kwaad toen hij weer ging zitten)
Wat een waardeloze vergelijking.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:03 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
het opmerkelijke is ook dat je een haartransplantatie behandeling niet vergoed krijgt maar als je een piemeltje wilt hebben of een kutje dat dat dan wel weer volledig vergoed word.
Iedereen staat voor lul, waarom zouden ze dat doen?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:11 schreef Patroon het volgende:
Als je de beelden goed terugkijkt is dit enorm in scene gezet. Die gast gaat er ook echt klaar voor staan om een klap te ontvangen met zijn wang. Volgens mij wil Will Smith hiermee een signaal afgeven dat niet iedereen alles maar over een ander kan zeggen. Dat zegt hij daarna ook met zijn speech.
Mwah. De gebeurtenissen erna zeggen toch wel dat het niet gepland was.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vanwege de manier waarop Smith aan komt lopen / zijn houding en de manier van slaan. Beide mannen kennen elkaar ook als hun broekzak. Geloof er helemaal niks van. Ophef maken om aandacht te krijgen voor de Oscars waar geen hond meer naar kijkt.
de wachttijden zijn lang maar het word gewoon gedaan en vergoed.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een waardeloze vergelijking.
Alsof je een dag later een piemel kan krijgen als je wil.
Ook dat kan niet zomaar, er zijn echt bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. En genoeg mensen worden niet geholpen, krijgen de goedkeuring niet. Dus…
Mensen met een haarziekte krijgen dat een dag later ook niet opeens terug, vrijwel helemaal niet...quote:Op maandag 28 maart 2022 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een waardeloze vergelijking.
Alsof je een dag later een piemel kan krijgen als je wil.
Ook dat kan niet zomaar, er zijn echt bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. En genoeg mensen worden niet geholpen, krijgen de goedkeuring niet. Dus…
quote:Op maandag 28 maart 2022 07:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eerste reactie, ongemakkelijkheid, de grap niet snappen, etc.
Dit dus. Mijn broertje heeft sinds zijn 13de dezelfde ziekte en wat die allemaal naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo'n grap is nog niks tegenover wat de gemiddelde kalende man wekelijks te horen krijgt. Natuurlijk is het nog minder leuk als vrouw en als het plekken zijn, maar kom op zeg.
Dat is niet waar.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:16 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
de wachttijden zijn lang maar het word gewoon gedaan en vergoed.
Wat als een man/vrouw zwaar ongelukkig word van zijn kaalheid en dat niet bij hem/haar past.
Dan moet je dat ook gaan vergoeden. (trouwens ook veel goedkoper)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |