abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2022 @ 13:15:46 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_204251160
quote:
De relatief onverwachte Oscar voor Beste Film voor CODA of de zes Oscars voor Dune: het zal allemaal niet datgene zijn wat blijft hangen na de 94ste uitreiking van de belangrijkste filmprijzen. Dat zal namelijk de klap zijn die acteur Will Smith komiek Chris Rock verkocht, kort voordat hij zijn prijs voor Beste Acteur ophaalde.

Presentator Rock maakte tijdens zijn praatje in aanloop naar de uitreiking van Beste Documentaire een grap over Smiths vrouw, Jada Pinkett Smith. Hij grapte dat ze met haar kale hoofd klaar was voor een vervolg op G.I. Jane, de film waar Demi Moore in 1997 haar hoofd voor kaalschoor.

Omdat zijn vrouw besloot haar hoofd kaal te scheren na jarenlange problemen met haaruitval liet Smith zich dat niet zeggen. Hij liep het podium op en haalde uit naar het hoofd van Rock.

Het moment van de uithaal van Smith:

0:51
Acteur Will Smith slaat uitreiker van zijn Oscar Chris Rock
Hoewel aanwezigen nog even dachten dat het vooropgezette grap was - het is tenslotte Hollywood - sloeg de sfeer in de zaal dood toen aan Rock te merken was dat het echt was. "Het was maar een grap over G.I. Jane", probeerde hij nog, maar Smith beet hem toe dat hij "de naam van mijn vrouw niet meer in je mond moet nemen, verdomme".

Schaapachtig zei Rock die eis in te willigen en probeerde over te gaan naar de orde van de dag: de winst voor de documentaire Summer of Love.

Buiten beeld werd Smith tot bedaren gebracht door collega-acteurs. Daniel Kaluuya omhelsde hem en Denzel Washington begeleidde hem naar de coulissen. Ze spraken samen en omhelsden opnieuw. Ook regisseur Tyler Perry kwam kort even spreken om hem te kalmeren.

Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader.

Will Smith
Daarna was het wachten op de prijs voor Beste Acteur, waarvan vooraf al duidelijk was dat Smith hem dit jaar zou winnen voor zijn complexe rol in King Richard. Daarin speelt hij de gedreven tennisvader Richard Williams, die tot het uiterste gaat om van zijn dochters Serena en Venus tennissterren te maken.

"Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader, net zoals ze over Richard Williams zeiden", zei Smith in zijn dankspeech toen zijn naam inderdaad uit de envelop was gekomen. "Liefde laat je gekke dingen doen."

Tegenover een in gespannen stilte afwachtende zaal zei hij met tranen op zijn wangen dat hij zijn gezin, de reputatie van de familie Williams en de medewerkers van de film wilde beschermen. "In ons vak moet je tegen schelden kunnen, tegen mensen die gestoorde dingen over je zeggen, tegen mensen die je beledigen. En dan moet je maar lachen en doen alsof dat oké is."

Smith bood zijn medegenomineerden en de organisatie van de Oscars zijn excuses aan, maar zei niets over Chris Rock in zijn dankwoord. "Ik hoop maar dat de Academy me de volgende keer nog wil uitnodigen." Rock liet zich verder niet meer zien in de ceremonie.
Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903

Filmpje te zien bij NOS

Ik snap hem enerzijds wel. Wat jullie ?
  Spellchecker maandag 28 maart 2022 @ 13:18:04 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204251179
Niet bijgelezen maar ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat Smith misschien zijn Oscar moet inleveren vanwege het geweld?
pi_204251190
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:18 schreef maily het volgende:
Niet bijgelezen maar ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat Smith misschien zijn Oscar moet inleveren vanwege het geweld?
Terecht natuurlijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204251199
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:15 schreef beantherio het volgende:

[..]
Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903

Filmpje te zien bij NOS

Ik snap hem enerzijds wel. Wat jullie ?
Doe dan ook ff die prachtige foto in de OP!
afspraak tandarts verzetten
  Spellchecker maandag 28 maart 2022 @ 13:19:37 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204251201
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Terecht natuurlijk.
Ja, maar gaat dat gebeuren?
pi_204251210
Misschien moet Will weer eens meer naar zijn eigen liedjes luisteren :P
*O*
pi_204251222
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:10 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Zou natuurlijk wel kunnen dat de klap zelf wel geënsceneerd is in het moment, maar de emotionele reactie echt niet.
Ik zou niet weten waarom niet, Will Smith is natuurlijk wel een aardige acteur.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204251239
De klap ziet er geacteerd uit, schuin van voor terwijl Chris zijn hoofd wegdraait.
pi_204251240
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:19 schreef maily het volgende:

[..]
Ik stap zo in mijn tijdmachine.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204251245
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom niet, Will Smith is natuurlijk wel een aardige acteur.
Wie wilt er nou bekend staan als de acteur die huilde tijdens de oscars?
pi_204251255
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:09 schreef pokkerdepok het volgende:
als je beledigende grappen maakt als beroep, hou je er ook rekening mee dat je een keer klappen krijgt, lijkt me. dus hij moet sowieso niet zeuren daarover. gewoon zn excuses aanbieden, en dan doet wil dat vast ook.
Er is altijd wel iemand ergens om beledigd. Mensen hebben tegenwoordig geen enkel incasseringsvermogen meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 13:27:50 ]
  maandag 28 maart 2022 @ 13:28:40 #13
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204251263
pi_204251276
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:24 schreef Specularium het volgende:
De klap ziet er geacteerd uit, schuin van voor terwijl Chris zijn hoofd wegdraait.
Ondanks dat het acteurs zijn, zag de emotie op de gezichten van Will en zijn vrouw er wel echt uit.
pi_204251323
Ja, op zich "unieke" gebeurtenis, maar ik vind dat er uiteindelijk een hoop wordt gemaakt van weinig. Ik vind het best begrijpelijk dat Will (namens zijn vrouw) emotioneel door deze grap werd geraakt en het ging om een klap met de vlakke hand, niet om een vuistslag ofzo. Verder reageerde/reageert Chris Rock in alle opzichten top! Vond de speech van Will emotioneel, maar ook weer niet zo vreemd verder (tja, God en de Duivel erbij halen is in Amerika nou éénmaal heel normaal). Will Smith verplicht op een cursus voor woedebeheersing en dan zand erover wat mij betreft. Mag ook wel gewoon zijn Oscar houden in mijn ogen.

Ik vind het al met al eigenlijk wel mooi om eens (binnen zo'n "fake it till you make it" setting) een keer iemand - onbeheerst, maar uiteindelijk op nog best milde wijze - zijn grenzen aan te zien geven, te zien dat iemand bepaalde zaken niet onoprecht weglacht. Veel beter had hij (samen met zijn vrouw) weg kunnen lopen of iets, maar ja... Vandaar die verplichte cursus dan dan nog wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 28-03-2022 14:09:25 ]
Tails tell tales
pi_204251357
Geweldig trouwens die foto's met al die reacties van aanwezige sterren _O-
Tails tell tales
pi_204251358
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Er is altijd wel iemand ergens om beledigd. Mensen hebben tegenwoordig geen enkel incasseringsvermogen meer.
ja of; je moet maar alles mogen roepen tegenwoordig, zonder consequenties. de roepers hebben geen enkel incasseringsvermogen meer.
chris rock toch wel geloof ik, die nam die klap gewoon.
pi_204251363
quote:
Misschien is Chris Rock wel een alien en is Will daar secret agent voor Man in Black :o

pi_204251367
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:37 schreef Forbry het volgende:
die fotos zijn niet van deze oscars, gewoon bij elkaar gezocht
pi_204251368
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:19 schreef maily het volgende:

[..]
Waar een Will is, is een weg.
pi_204251372
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:37 schreef Forbry het volgende:
Die is dus fake.
pi_204251384
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Terecht natuurlijk.
Voor mij hoeft dat niet, omdat:
1) Ik het nou ook weer niet zó erg/schokkend vind wat Will heeft gedaan
2) Ik die handeling ook nog best begrijpelijk vind
3) Dit verder helemaal los staat van de prestatie waarvoor hij die Oscar heeft gekregen
4) Die Oscar officieel al aan hem was toegewezen vòòr dit incident

[ Bericht 4% gewijzigd door Forbry op 28-03-2022 13:50:13 ]
Tails tell tales
pi_204251385
Will Smith toont overigens wel aan dat het gewoon een hypocriete lul de behanger is, tegen Kevin Hart had ie gezegd dat er in zijn huis een speciaal klein deurtje voor hem is geplaatst waardoor hij naar binnen kon komen. Het is dus wel bon ton om iemand in de zeik te nemen omdat ie klein is, maar als er iemand een grap maakt over je kale wijf dan is het ineens een brug te ver. Hoe zou een Rosie O'Donnell zich wel niet moeten voelen die constant door jan en alleman op de korrel word genomen omdat ze dik is? Er worden constant grappen gemaakt over lengte, gewicht, sexuele geaardheid, etnische achtergrond, etc... maar dit kan dan niet? Pleur op Smith. :{w

Als het allemaal al echt is natuurlijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204251407
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
die fotos zijn niet van deze oscars, gewoon bij elkaar gezocht
Oh, dat had ik (nog) niet meekregen :@ Vond de reacties al heel extreem! Wel leuk gedaan dan! _O- Bedankt voor info! ^O^
EDIT: Zou ook wel raar zijn op hetzelfde moment op zo'n beetje iedereen een camera gericht :')
Tails tell tales
  maandag 28 maart 2022 @ 13:43:03 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204251409
Maar mag dit wel van de Scientology Kerk of is dit een sin (of hoe ze dat daar ook noemen)?

Lord Xeno zal niet zo blij zijn geweest met Will.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204251426
Jada Pinkett was wel neukbaar.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_204251432
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Zij is niet kaal omdat ze dat zo mooi vindt, maar omdat ze een ziekte heeft (alopecia) waar ze niks aan kan doen, en waar ze het moeilijk mee heeft.

En de setting was er ook niet naar. Thuis, in de kroeg, of bij een roast (waar je vrijwillig het mikpunt wordt) is wel wat anders dan in een volle zaal en met een miljoenenpubliek dat via tv/livestream meekijkt. :X
Will maakt zelf ook grappen over zijn vrouw, bijv haar lengte. Ze hadden ook kunnen weglopen, zoals Baudet deed bij Jinek toen cabaretier Koning belediging na belediging op hem afvuurde (over zijn vrouw en eventuele toekomstige kinderen). Will is een komiek en die hebben altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting. Bij dit soort awardshows worden ook constant grappen over acteurs/actrices gemaakt. Valt me vies tegen dat je hier geweldig loopt te vergoelijken.
  maandag 28 maart 2022 @ 13:48:08 #28
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_204251444
Ik lees op Twitter nog al wel eens reacties zoals deze:

twitter

Dit impliceert eigenlijk dat het best wel ok is om misbruikers te tolereren. Ik vraag me af of ze dat door hebben.
pi_204251450

[ Bericht 100% gewijzigd door Forbry op 28-03-2022 13:49:20 (Quote ipv edit) ]
Tails tell tales
  Miss 200.000.000! maandag 28 maart 2022 @ 13:51:09 #30
367000 roos94
pi_204251468
Ik lees veel mensen die opkomen voor Will Smith. Als Chris Rock Christina Rock was geweest dan hadden we de poppetjes aan het dansen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')