abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204239408
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/

Historisch lage rente:

Euhm, nieuw deel geklikt?
  zondag 27 maart 2022 @ 13:18:15 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204239428
Bij deze TT zou bijna een poll mogen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204239441
Vanmorgen een woning op funda, ben er zo enthousiast over en binnen mijn budget. Morgen maar bellen voor bezichtiging.
pi_204239505
quote:
17s.gif Op zondag 27 maart 2022 13:19 schreef Slumlord. het volgende:
Vanmorgen een woning op funda, ben er zo enthousiast over en binnen mijn budget. Morgen maar bellen voor bezichtiging.
Ik zou ook een mail sturen.
pi_204239512
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 13:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik zou ook een mail sturen.
Heb aankoopmakelaar gemaild met dat ik wil bezichtigen, die belt morgen wel neem ik aan.
Beetje dubbelop om zelf ook nog mail te sturen naar de verkopende makelaar toch?
pi_204239579
Whatever, heb maar ook bezichtigingsaanvraag gedaan via Funda.
pi_204239601
quote:
Wordt funda op zondag "ververst"?
of had je ff niet gekeken?
pi_204239691
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 13:46 schreef paulowna het volgende:

[..]
Denk dat de makelaar gisteren gewerkt heeft. Zie zondag ook nieuwe woningen, hoor. Wel veel minder dan doordeweeks.
pi_204240068
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 13:31 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Heb aankoopmakelaar gemaild met dat ik wil bezichtigen, die belt morgen wel neem ik aan.
Beetje dubbelop om zelf ook nog mail te sturen naar de verkopende makelaar toch?
Niks aannemen, zelf overal actief achteraan gaan!

Maar wel leuk, dat je een mogelijke woning hebt gevonden, succes!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zondag 27 maart 2022 @ 15:14:38 #10
3542 Gia
User under construction
pi_204240208
Als de prijzen gaan dalen, kom je alleen in de problemen als je wil of moet (scheiding) verkopen.
Komt je huis onder water te staan, blijf je toch gewoon zitten waar je zit. Trekt wel weer aan.

Wij hebben sowieso altijd alleen op het salaris van mijn man gekocht, omdat een uitkering (WAO) een onzeker inkomen was. Wel zo veilig.
pi_204240276
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 13:46 schreef paulowna het volgende:

[..]
In mijn ervaringen zijn er niet specifiek dagen of tijdstippen voor. Soms kwamen er huizen om 1 uur 's nachts on line, maar ook wel eens gehad dat ik zelf 's ochtends keek, en in de middag een tip van iemand kreeg voor een huis dat er dan kennelijk later die dag pas was op gezet.
pi_204241232
Een perceel van 500m2 is 'mega' groot toch? Oke, niet super mega, maar voor een normaal huis wel. Reed toevallig vandaag door mijn dorp en zag dat er bij een huis een te koop bord in de tuin stond. Zonder makelaar, gewoon zelf gedaan. Dus ik die mensen opgebeld. Zeiden dat het huis van 'oma' een perceel had van 500 m2 en dat ze daarbij nog een bouwoptie hadden (eventueel samen met andere kopers). De twee percelen hadden samen 1350 m2 en dat kon je dan samen afspreken wie wat zou nemen.
Maar als ik op google maps kijk lijkt het een relatief klein huis met gewoon een leuk tuintje wat je in een dorp hebt. Maar goed, qua prijs konden ze nog niks zeggen want ja, het lag eraan hoe je het wilde. Maar leek me wel heel erg veel. Heb afgesproken gewoon een keer te komen kijken. Maar goed als het echt zo groot is kan ik het toch niet betalen _O-
pi_204241404
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Een perceel van 500m2 is 'mega' groot toch? Oke, niet super mega, maar voor een normaal huis wel. Reed toevallig vandaag door mijn dorp en zag dat er bij een huis een te koop bord in de tuin stond. Zonder makelaar, gewoon zelf gedaan. Dus ik die mensen opgebeld. Zeiden dat het huis van 'oma' een perceel had van 500 m2 en dat ze daarbij nog een bouwoptie hadden (eventueel samen met andere kopers). De twee percelen hadden samen 1350 m2 en dat kon je dan samen afspreken wie wat zou nemen.
Maar als ik op google maps kijk lijkt het een relatief klein huis met gewoon een leuk tuintje wat je in een dorp hebt. Maar goed, qua prijs konden ze nog niks zeggen want ja, het lag eraan hoe je het wilde. Maar leek me wel heel erg veel. Heb afgesproken gewoon een keer te komen kijken. Maar goed als het echt zo groot is kan ik het toch niet betalen _O-
Je kan beter hier kijken: https://kadastralekaart.com dan op Google Maps.
pi_204241456
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:17 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Je kan beter hier kijken: https://kadastralekaart.com dan op Google Maps.
Goede tip! Daar staat inderdaad 500 m2. Nouja, kijken kan altijd. Misschien zijn er wel mensen die een héééle grote tuin willen :P
pi_204241494
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:24 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Goede tip! Daar staat inderdaad 500 m2. Nouja, kijken kan altijd. Misschien zijn er wel mensen die een héééle grote tuin willen :P
Ze kunnen die percelen natuurlijk altijd (laten) splitsen in meerdere perceeltjes. ;)
pi_204241510
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:30 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ze kunnen die percelen natuurlijk altijd (laten) splitsen in meerdere perceeltjes. ;)
Ja dat was ook hun plan. Om gewoon met mensen in gesprek te gaan en dan te kijken wie waarvoor voorkeur heeft. Ik zou zelf bijvoorbeeld niet graag bouwen als alleenstaande. Maar als je bijv. de deal kan maken met een gezin met jonge kinderen van ik het 'oude' woonhuis met klein tuintje en zij veel grond voor een nieuwbouwhuis. Prima toch?
  zondag 27 maart 2022 @ 17:38:58 #17
3542 Gia
User under construction
pi_204241579
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:30 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Mag dat altijd? Wij hebben een perceel van 12 bij 54 meter. De achterschutting staat tegen het trottoir van de straat erachter. We zouden dit kunnen splitsen in 2 kavels van iets meer dan 300 m2 en dan op de achterkant een seniorenbungalow bouwen, 0 op de meter, duurzaam, alles erop en eraan. En daar dan gaan wonen en het huis waar we nu wonen verkopen.
pi_204241595
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Mag dat altijd? Wij hebben een perceel van 12 bij 54 meter. De achterschutting staat tegen het trottoir van de straat erachter. We zouden dit kunnen splitsen in 2 kavels van iets meer dan 300 m2 en dan op de achterkant een seniorenbungalow bouwen, 0 op de meter, duurzaam, alles erop en eraan. En daar dan gaan wonen en het huis waar we nu wonen verkopen.
Je mag altijd je perceel splitsen in meerdere perceeltjes, maar iets op bouwen zal de gemeente wel iets van vinden ivm omgevingsvergunning, bouwvergunning etc.
pi_204241643
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Een perceel van 500m2 is 'mega' groot toch?
Onze moestuin heeft dat al aan opp.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 27 maart 2022 @ 17:49:24 #20
3542 Gia
User under construction
pi_204241663
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:40 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Je mag altijd je perceel splitsen in meerdere perceeltjes, maar iets op bouwen zal de gemeente wel iets van vinden ivm omgevingsvergunning, bouwvergunning etc.
Toen wij dit huis kochten, stond de helft te koop als bouwkavel. Er was een bod uitgebracht door een andere partij voor het gehele kavel, waar wij overheen geboden hebben en de koop gesloten. Geen idee of die splitsing nu nog geldig is. Het staat niet als 2 kavels op kadasterdata. Het huis van de buurman wel.
pi_204241728
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Toen wij dit huis kochten, stond de helft te koop als bouwkavel. Er was een bod uitgebracht door een andere partij voor het gehele kavel, waar wij overheen geboden hebben en de koop gesloten. Geen idee of die splitsing nu nog geldig is. Het staat niet als 2 kavels op kadasterdata. Het huis van de buurman wel.
Ook geen idee. De splitsing is toen nooit doorgevoerd, scheelt ook weer kosten voor de inmeting door het Kadaster, aangezien jullie alles hebben gekocht. Is nu 630 euro per perceel geloof ik.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:18:20 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204241936
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja fantastisch maar dat heeft niet iedereen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 maart 2022 @ 19:04:00 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204242837
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat alleen maar wat over je tuin zegt als je die moestuin bij huis hebt, als je 3 km verderop een volkstuintje hebt zegt het nog niks.

Wo ist der Bahnhof?
https://www.npostart.nl/VPWON_1191933
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 maart 2022 @ 19:15:37 #24
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_204243066
quote:
Nu mailen en morgenvroeg gelijk bellen dat je geïnteresseerd bent. Bezichtigingen in de meeste steden/dorpen zitten binnen 1 dag dat het op funda staat al vol.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_204243524
Vrienden van mij lullen al 3 jaar over dat die woningmarkt toch echt wel een keer gaat zakken. :') Dus tot die tijd huren ze. Wat is jullie idee hierover?

Wishful thinking?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2022 19:37:57 ]
pi_204243679
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vrienden van mij lullen al 3 jaar over dat die woningmarkt toch echt wel een keer gaat zakken. :') Dus tot die tijd huren ze. Wat is jullie idee hierover?

Wishful thinking?
Tja. Niemand kan in de glazen bol kijken.
Ikzelf denk dat de komende 10 jaar niks gaat veranderen/alleen maar erger wordt. We krijgen pas weer een keiharde crisis wanneer de babyboomers doodgaan. Dan is er ineens een overschot aan woningen.
  zondag 27 maart 2022 @ 19:56:12 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204243810
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:46 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Tja. Niemand kan in de glazen bol kijken.
Ikzelf denk dat de komende 10 jaar niks gaat veranderen/alleen maar erger wordt. We krijgen pas weer een keiharde crisis wanneer de babyboomers doodgaan. Dan is er ineens een overschot aan woningen.
Na 2031 gaat het waarschijnlijk hard, dan erven de kinderen een huis waar nog een stuk aflossingsvrije hypotheek op zit, daar hebben willen ze dan snel vanaf.

De babyboomers zijn dan tussen de 66 en 85, dus dan gaat het hard.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204243875
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Na 2031 gaat het waarschijnlijk hard, dan erven de kinderen een huis waar nog een stuk aflossingsvrije hypotheek op zit, daar hebben willen ze dan waarschijnlijk snel vanaf.

De babyboomers zijn dan tussen de 66 en 85, dus dan gaat het hard.
Of ze gaan die huizen proberen te verhuren. Als dat van de hypotheekverstrekker mag.
  zondag 27 maart 2022 @ 20:04:56 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204243974
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Of ze gaan die huizen proberen te verhuren. Als dat van de hypotheekverstrekker mag.
Ook dat betekent dat er een hoop huizen vrijkomen, maar degenen die niet vermogend zijn en waarvan de babyboomers met aflossingsvrije hypotheek lang leve de lol leefden en geen flinke spaarpot hadden, zullen al een probleem hebben de erfbelasting te voldoen, en dat gaat de hypotheekbank ze er niet even bij lenen zodat ze het kunnen verhuren.

Nog even los van het feit dat de meeste ouders meerdere kinderen hebben, en die moeten het dan samen eens worden over de verhuur...
Waar een erfenis vaak al een recept voor onderling gezeik is, wordt het dan helemaal feest.
Ik denk dat het gros verkoopt, misschien dat er nog wat kleinkinderen met mazzel zijn, die de boel voor weinig kunnen overnemen, maar ook dan moet je geen 6 kleinkinderen hebben waarvan een deel straks gaat denken dat degene die het huis overgenomen heeft bevoordeeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204245732
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 20:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook dat betekent dat er een hoop huizen vrijkomen, maar degenen die niet vermogend zijn en waarvan de babyboomers met aflossingsvrije hypotheek lang leve de lol leefden en geen flinke spaarpot hadden, zullen al een probleem hebben de erfbelasting te voldoen, en dat gaat de hypotheekbank ze er niet even bij lenen zodat ze het kunnen verhuren.

Nog even los van het feit dat de meeste ouders meerdere kinderen hebben, en die moeten het dan samen eens worden over de verhuur...
Waar een erfenis vaak al een recept voor onderling gezeik is, wordt het dan helemaal feest.
Ik denk dat het gros verkoopt, misschien dat er nog wat kleinkinderen met mazzel zijn, die de boel voor weinig kunnen overnemen, maar ook dan moet je geen 6 kleinkinderen hebben waarvan een deel straks gaat denken dat degene die het huis overgenomen heeft bevoordeeld is.
Iemand die de erfbelasting al niet kan betalen, die zal moeten verkopen ja. Voorlopig zal dat nog wel even lukken, omdat er nog genoeg mensen om zoek zijn naar een huis.

Als er meerdere erfgenamen zijn en er eentje in wil wonen, dan zal diegene ook de anderen uit moeten kopen. Naast de erfbelasting. Dus dat zal ook wel een uitdaging zijn.

Erfenissen die ik van dichtbij mee heb gemaakt, dat was in elk geval altijd gezeik. Mensen voelen zich snel benadeeld. En dan heb je nog de verschillende levenssituaties. De een is misschien hard op zoek naar een huis, de ander naar maandelijks 'n huurinkomen en 'n ander wil gewoon cash geld.
  zondag 27 maart 2022 @ 21:16:17 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204245800
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 19:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat alleen maar wat over je tuin zegt als je die moestuin bij huis hebt, als je 3 km verderop een volkstuintje hebt zegt het nog niks.

Wo ist der Bahnhof?
https://www.npostart.nl/VPWON_1191933
Sowieso lijkt me een moestuin van 500 m2 me nogal aan de maat voor een 2 persoons huishouden.
pi_204246193
quote:

Wishful thinking?
Als ik een kristallen bol had waardoor ik dat soort dingen wist, zou ik nu op een tropisch privé-eiland rondhangen in plaats van op fok.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204246583
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso lijkt me een moestuin van 500 m2 me nogal aan de maat voor een 2 persoons huishouden.
Wat klets je nou man, da's 20x25 meter. Paar stappen en je loopt er diagonaal doorheen. Beetje voorraad aardappelen (gisteren poters gepoot btw) vergt al 150m2 om een wintervoorraad op te bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 27-03-2022 22:12:29 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 27 maart 2022 @ 22:05:54 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204246609
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:38 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Als ik een kristallen bol had waardoor ik dat soort dingen wist, zou ik nu op een tropisch privé-eiland rondhangen in plaats van op fok.
Plus dat je wel kunt wachten op de klap, maar dat betekent niet dat de prijzen dan lager zullen zijn dan toen je begon met wachten op de klap.

Als de klap over 5 jaar komt en je wacht dan al 8 jaar, dan is de kans groot dat het huis dat je in 2019 niet kocht omdat je 450K niet zo fantastisch vond ook na een flinke daling nog steeds 500K kost en niet de 325K die je gehoopt had.

Van die mensen die vonden dat je in 2013 vooral niet moest kopen, want de prijzen zouden nog veel lager worden..... Die zijn straks 70 en dan hebben ze de pest in dat ze zowel in de jaren 90 als rond 2010 het lef niet hadden om te kopen, en blijven de rest van hun leven huur betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204246653
quote:

Wishful thinking?
De woningmarkt is allang geen markt van vrije vraag en aanbod meer. Van alle kanten wordt de markt gereguleerd en gedicteerd door regels, subsidies en scheefwoners..

Vb'n:

1) HRA aftrek
2) Extreem lage rente
3) Gesubsidieerd huren
4) Bouwregels die ieder nieuwbouwinitiatief in de kiem smoren
5) Een stortvloed aan kansarmen die met voorrang gehuisvest worden in getto's, pardon de sociale huurwoningen.

Al met al is het grootste probleem de bevolkingsaanwas, gevolgd door achterblijvende woningbouw. Aflossingsvrije hypotheken is wel het laatste waar je je druk om hoeft te maken, aflossen doet de gierende inflatie wel.
  zondag 27 maart 2022 @ 22:09:55 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204246661
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:04 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat klets je nou man, da's 20x25 meter. Paar stappen en je loopt er doorheen. Beetje vo0rraad aardappelen (gisteren poters gepoot btw) vergt al 150m2 om een wintervoorraad op te bouwen.
Ik doelde er meer op dat een moestuin van 500 m2 naast je normale tuin abnormaal groot is. Ik ken maar een paar mensen die dat op hun perceel kwijt kunnen en jij doet alsof dat normaal is.
pi_204246677
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doelde er meer op dat een moestuin van 500 m2 naast je normale tuin abnormaal groot is. Ik ken maar een paar mensen die dat op hun perceel kwijt kunnen en jij doet alsof dat normaal is.
Bij mij is het abnormale, het normale. En ook daar ben ik al op uitgekeken.
  zondag 27 maart 2022 @ 22:15:33 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204246723
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Bij mij is het abnormale, het normale. En ook daar ben ik op uitgekeken.
Blijkbaar. Maar doe dan niet zo uit de hoogte. Dat siert je niet.
pi_204246733
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:38 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat je wel kunt wachten op de klap, maar dat betekent niet dat de prijzen dan lager zullen zijn dan toen je begon met wachten op de klap.

Als de klap over 5 jaar komt en je wacht dan al 8 jaar, dan is de kans groot dat het huis dat je in 2019 niet kocht omdat je 450K niet zo fantastisch vond ook na een flinke daling nog steeds 500K kost en niet de 325K die je gehoopt had.

Van die mensen die vonden dat je in 2013 vooral niet moest kopen, want de prijzen zouden nog veel lager worden..... Die zijn straks 70 en dan hebben ze de pest in dat ze zowel in de jaren 90 als rond 2010 het lef niet hadden om te kopen, en blijven de rest van hun leven huur betalen.
Kortom, zo snel mogelijk kopen dus?
  zondag 27 maart 2022 @ 22:18:20 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204246753
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
Dat weet ik niet, de rente is nog laag.... als je al 3 jaar wacht heb je iig niet de beste keuze gemaakt zeg maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204246781
quote:

[..]
[..]
Alles wat je in de tussentijd betaalt aan huur flikker je sowieso de put in. Wij huurden voor 1100 euro, ieder jaar dat je zit te wachten op een crash kost je 12.000 euro.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204246849
quote:

[..]
[..]
Je had beter al gekocht natuurlijk. De rente was lager en de huizenprijzen waren ook lager. En beide stijgen in elk geval op dit moment.

Tegen de inflatie is toch amper op te sparen en schulden die je maakt verdampen met deze inflatie.
pi_204246989
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:27 schreef Halcon het volgende:

Tegen de inflatie is toch amper op te sparen en schulden die je maakt verdampen met deze inflatie.
Als je inkomen gecorrigeerd wordt voor inflatie wel ja.
pi_204247257
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je kan ook vriendelijker zeggen dat je ongeveer 1282m2 nodig hebt om zelfvoorzienend te zijn (p.p.)
  zondag 27 maart 2022 @ 23:34:21 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204247546
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je kan ook vriendelijker zeggen dat je ongeveer 1282m2 nodig hebt om zelfvoorzienend te zijn (p.p.)
Paar kippen, varkens, 3 koeien, nog wat schaapjes voor de wol.
Aan de ene kant lijkt het me wel wat, aan de andere kant is het een hoop werk....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204248549
Kan in ieder geval niet wachten om in de volgende crisis te shoppen naar een woning met zo'n mooie trap als Candaasje heeft.
  maandag 28 maart 2022 @ 08:29:53 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204248615
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 13:59 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Denk dat de makelaar gisteren gewerkt heeft. Zie zondag ook nieuwe woningen, hoor. Wel veel minder dan doordeweeks.
Makelaar kan een datum en tijd kiezen wanneer een woning online komt te staan. Vrijdag na 17:00 is populair. Hebben mensen het hele weekend de tijd om te mailen terwijl het kantoor dicht is. Hoef je ook niet iemand extra neer te zetten om 80 telefoontjes voor 1 woning te beantwoorden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204248650
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2022 08:29 schreef fathank het volgende:

[..]
Makelaar kan een datum en tijd kiezen wanneer een woning online komt te staan. Vrijdag na 17:00 is populair. Hebben mensen het hele weekend de tijd om te mailen terwijl het kantoor dicht is. Hoef je ook niet iemand extra neer te zetten om 80 telefoontjes voor 1 woning te beantwoorden.
Waarom zou je pas op zondag online zetten dan?
  maandag 28 maart 2022 @ 08:49:13 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204248735
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 08:36 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Waarom zou je pas op zondag online zetten dan?
Omdat in het weekend heel veel mensen Funda doorzoeken en door ze op zondag online te zetten mailen ze hun interesse cq bezichtigingsverzoek ipv te bellen.

Dit scheelt waarschijnlijk zo 6 tot 10 manuren werk per huis.
De mails beantwoorden en mensen inplannen is immers zoveel eenvoudiger dan 150 telefoontjes beantwoorden.

En met een beetje mazzel zit er al een bod tussen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204248836
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 08:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat in het weekend heel veel mensen Funda doorzoeken en door ze op zondag online te zetten mailen ze hun interesse cq bezichtigingsverzoek ipv te bellen.

Dit scheelt waarschijnlijk zo 6 tot 10 manuren werk per huis.
De mails beantwoorden en mensen inplannen is immers zoveel eenvoudiger dan 150 telefoontjes beantwoorden.

En met een beetje mazzel zit er al een bod tussen.
Ik mag hopen dat die bod zonder te kijken niet serieus wordt genomen.
pi_204248968
Afspraak is gemaakt voor op donderdag. *O*
Ik ben er als de kippen bij.
  maandag 28 maart 2022 @ 09:27:09 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204248996
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:04 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Onze oude overburen hadden een bod onder voorbehoud van bezichtiging, was een prima bod, die mensen wonen er inmiddels 2 jaar.

Het aantal bezichtigen was daardoor ook flink beperkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 28 maart 2022 @ 09:28:47 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204249008
Bij een huis van 150 jaar oud met potentiële lijken in iedere kast is het wat anders dan een bij huis van 50 jaar oud (of jonger) in een prima wijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204249734
quote:

[..]
Een keer 'n bod gedaan zonder te gaan kijken. Dat was het beste bod uiteindelijk. Die mensen en de makelaar wilden toen wel dat ik nog wel zou gaan kijken om het gezien te hebben.
pi_204249746
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:28 schreef Leandra het volgende:
Bij een huis van 150 jaar oud met potentiële lijken in iedere kast is het wat anders dan een bij huis van 50 jaar oud (of jonger) in een prima wijk.
Ging bij mij toen om een rijtjeshuis dat ik wilde verhuren. Vrij standaard huis verder, niet al te oud. Ben toen om die mensen gerust te stellen kwartier wezen kijken.
pi_204249758
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een keer 'n bod gedaan zonder te gaan kijken. Dat was het beste bod uiteindelijk. Die mensen en de makelaar wilden toen wel dat ik nog wel zou gaan kijken om het gezien te hebben.
En toen gekregen?
pi_204249774
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:49 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
En toen gekregen?
Ja. Ze vonden het - als ik het helemaal niet gezien zou hebben - wel 'n risico dat dan de koopovereenkomst niet getekend zou worden of ik gebruik zou maken van de 3 dagen dat ik dat nog ongedaan kan maken.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:01:50 #58
37248 BertV
Klei indiaan
pi_204249869
quote:

Wishful thinking?
Lastig. Ik was er ook zoeentje. Gelukkig heb ik in 2014 toch mijn eerste huur-appartement gekocht op aanradendringen van mijn schoonmoeder.

Deze is nu letterlijk driemaal zoveel waard.

Nu is ze al een tijd bezig om mij te overtuigen om mijn overwaarde mee te nemen naar een volgend huis.
Ik ben al bangerd genoemd. :+

Haar redenatie: zet de rente 20 jaar vast, blijf er wonen.
(Volgens mij heb je daarna ook niet zoveel keuze)

Wat kan er verkeerd gaan? Ik steek mijn nek niet graag in deze strop deze keer.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_204250053
Als doorstromer maken de schommelingen in mijn ervaring wel minder uit. Elke keer dat mijn appartement meer waard werd, zou een huis dat ik wil kopen dat ook worden.

Wij zijn dus gewoon gegaan toen wij eraan toe waren om anders/groter te wonen. Nog steeds heel blij mee. Dat was 2 jaar geleden, toen vond ik alles al duur, nu is het nog veel erger.

Je weet niet wanneer/of het gaat klappen, maar zelfs als het klapt is je risico laag wanneer je door je overwaarde maar een gedeelte van de waarde als hypotheek hebt.

Als doorstromer zie ik echt geen reden om te blijven zitten, want prijsdalingen hebben ook nog steeds effect op het huis waar je nu woont.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:28:31 #60
37248 BertV
Klei indiaan
pi_204250143
Een huis kan ook een maatje te groot zijn voor je inkomen, ook al kun je de hypotheek betalen.

Hogere energierekening, duurdere reparaties, meer woonbelasting, hogere verzekeringskosten, meer reserveren voor toekomstige renovatie / reparaties.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_204250158
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:01 schreef BertV het volgende:

[..]
Lastig. Ik was er ook zoeentje. Gelukkig heb ik in 2014 toch mijn eerste huur-appartement gekocht op aanradendringen van mijn schoonmoeder.

Deze is nu letterlijk driemaal zoveel waard.

Nu is ze al een tijd bezig om mij te overtuigen om mijn overwaarde mee te nemen naar een volgend huis.
Ik ben al bangerd genoemd. :+

Haar redenatie: zet de rente 20 jaar vast, blijf er wonen.
(Volgens mij heb je daarna ook niet zoveel keuze)

Wat kan er verkeerd gaan? Ik steek mijn nek niet graag in deze strop deze keer.
Over 20 jaar kan er weinig fout gaan.
Stel je leent nu flink bij en gaat groter wonen.
Je leent nu voor 2 procent ofzo?
De inflatie is 7% dit jaar en zo lang je loon ongeveer zo hard mee stijgt wordt je schuld ‘vanzelf’ steeds minder zwaar. Je moet alleen er voor zorgen dat je altijd je maandlasten kunt betalen zodat je niet verplicht (op een mogelijk ongunstig moment) moet verkopen.
En dan geldt: hoe eerder je de schulden op een bepaald punt in je leven hebt, hoe langer de schulden weg eroderen door inflatie.
pi_204250310
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:28 schreef BertV het volgende:
Een huis kan ook een maatje te groot zijn voor je inkomen, ook al kun je de hypotheek betalen.

Hogere energierekening, duurdere reparaties, meer woonbelasting, hogere verzekeringskosten, meer reserveren voor toekomstige renovatie / reparaties.
Ja natuurlijk moet je nog steeds kijken of het bij je inkomen, uitgavenpatroon en toekomstwensen past, wij hebben bij lange na niet maximaal geleend want zoveel wilde ik helemaal niet kwijt zijn aan een hypotheek en vaste lasten.

Maar onze hypotheeklast steeg maar met 1/3de door de lagere rentes, terwijl we meer dan dubbel zoveel ruimte in huis kregen + een hele ruime tuin ipv een klein balkon. En ik kwam van stadsverwarming, dus onze gas/water/licht lasten gingen omlaag. :+ Nu zijn ze verdubbeld want ons contract liep af, maar dat was in het appartement ook gebeurd.

Dus zolang het past binnen wat jij verwacht uit te kunnen geven aan een huis, vind ik het als doorstromer nog steeds mega onlogisch om te blijven zitten 'want alles is zo duur'.
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 12:10:09 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204250562
quote:

[..]
Ik heb dat gedaan, werd serieus genomen :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204250657
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik werd serieus genomen
Huh wat?
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 12:21:43 #65
16180 crew  CoolGuy
pi_204250674
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:20 schreef namliam het volgende:

[..]
Huh wat?
Quotes aanpassen om te doen alsof iemand iets anders zei is niet toegestaan he, just sayin´ ;)
  maandag 28 maart 2022 @ 12:28:30 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204250728
- Fixed -

[ Bericht 97% gewijzigd door CoolGuy op 28-03-2022 12:30:51 ]
pi_204250901
Ik voel nu de druk om een bod van 125K bovenop de vraagprijs te doen zonder te kijken.

(Vorige week zei de aankoopmakelaar dat ze onlangs hadden meegemaakt dat een woning voor 400K te koop stond, en is verkocht voor 525K).
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 12:53:28 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_204250969
quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:45 schreef Slumlord. het volgende:
Ik voel nu de druk om een bod van 125K bovenop de vraagprijs te doen zonder te kijken.

(Vorige week zei de aankoopmakelaar dat ze onlangs hadden meegemaakt dat een woning voor 400K te koop stond, en is verkocht voor 525K).
Ik denk dat je vooral moet doen waar je zelf achter staat, en niet je acties baseert op wat anderen zeggen of doen.
  maandag 28 maart 2022 @ 13:03:45 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204251056
quote:

Als je toch die megabucks voor de aankoopmakelaar betaalt zou ik zeker niet in het wilde weg, zonder overleg, een bod doen dat zoveel boven de vraagprijs ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204251058
Bod op appartement bleek het beste bod te zijn of in elk geval het bod dat men heeft geaccepteerd. Deze week koopovereenkomst tekenen en dan volgende maand de levering.
pi_204251098
quote:

Ik zou eerst gewoon eens gaan bezichtigen. En dan overleg met je aankoopmakelaar om het bod te bepalen.
Verkopers zouden gek zijn om niet even de biedingen van kijkers af te wachten, ook als ze het eerst onderhands wilden verkopen. Straks legt een kijker 20k meer voor dat huis neer...
pi_204251102
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:04 schreef Halcon het volgende:
Bod op appartement bleek het beste bod te zijn of in elk geval het bod dat men heeft geaccepteerd. Deze week koopovereenkomst tekenen en dan volgende maand de levering.
Dat is dat appartementje voor je schoonzus toch? Gefeliciteerd!
pi_204251127
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat is dat appartementje voor je schoonzus toch? Gefeliciteerd!
Klopt ja. Dank je wel :)

Ander appartement zijn de potentiële huurders afgehaakt met een vaag verhaal. Gelukkig wel weer nieuwe huurders gevonden. Stel boomers die hun koopwoning hebben moeten verkopen en nu met huursubsidie daar gaan zitten. :')
  maandag 28 maart 2022 @ 14:02:17 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204251559
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ander appartement zijn de potentiële huurders afgehaakt met een vaag verhaal. Gelukkig wel weer nieuwe huurders gevonden. Stel boomers die hun koopwoning hebben moeten verkopen en nu met huursubsidie daar gaan zitten. :')
Huursubsidie krijg je niet zomaar dus die zullen wel niet te veel geld hebben.
pi_204251583
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Huursubsidie krijg je niet zomaar dus die zullen wel niet te veel geld hebben.
Zoals ik het heb begrepen, moesten ze hun huis min of meer verkopen. Dus zal inderdaad allemaal wel niet uit luxe zijn om van 'n koopwoning te gaan zitten in 'n appartementje met 'n huiskamer, badkamer, keuken, slaapkamer en 'n terras buiten.

Maar voor mij op zich wel interessanter dan 'n jong iemand die daar toch weer weggaat als 'ie gaat samen wonen, iets anders wil/kan, etc.
pi_204251936
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zoals ik het heb begrepen, moesten ze hun huis min of meer verkopen. Dus zal inderdaad allemaal wel niet uit luxe zijn om van 'n koopwoning te gaan zitten in 'n appartementje met 'n huiskamer, badkamer, keuken, slaapkamer en 'n terras buiten.

Maar voor mij op zich wel interessanter dan 'n jong iemand die daar toch weer weggaat als 'ie gaat samen wonen, iets anders wil/kan, etc.
Moet er niet aan denken om een huurcontract voor onbepaalde tijd te geven.
pi_204252420
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 15:00 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Moet er niet aan denken om een huurcontract voor onbepaalde tijd te geven.
Voor een goede huurder is dat niet zo'n probleem. Ik begin met een twee jaar contract. Elk jaar 'n andere huurder en dan tussendoor maand leegstand als het niet precies aansluit is ook niet ideaal.
pi_204252448
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voor een goede huurder is dat niet zo'n probleem. Ik begin met een twee jaar contract. Elk jaar 'n andere huurder en dan tussendoor maand leegstand als het niet precies aansluit is ook niet ideaal.
Meh, heb liever de touwtjes in mn handen en wil kunnen verkopen wanneer ik dat wil.
pi_204252629
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:09 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Meh, heb liever de touwtjes in mn handen en wil kunnen verkopen wanneer ik dat wil.
Als ik huur kan vangen, is er voor mij geen reden om dat appartement te verkopen. Denk ook dat verkopen niet meevalt en profiteren van de stijgende prijzen zal daar beperkt zijn, gezien de ligging van het appartement. Het is geen appartement waar je 10 jaar gaat zitten. Het ligt buiten de bebouwde kom, langs 'n provinciale weg en direct naast 'n tankstation.
  maandag 28 maart 2022 @ 17:40:40 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204253258
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze de aflossingsvrije hypotheek niet meer konden verlengen wegens laag pensioen en ze houden na verkoop van het huis minder dan 63.000 vermogen over dan hebben ze al recht op huurtoeslag.
Dus als de overwaarde wat meer was zullen ze wel een nieuwe auto gekocht hebben, komen ze toch onder de grens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 28 maart 2022 @ 18:41:47 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204253818
Nog geen aanslag gemeentelijke belastingen, maar ik zag op wozwaardeloket eindelijk wel de nieuwe woz... lekker laag (57K minder dan we uitgegeven hebben).
Ik verwacht dat de WOZ volgend jaar wel op een niveau is waarbij de rente opslag een stukje naar beneden kan, het levert niet voldoende op om er een taxatie tegenaan te gooien, zeker niet met de verwachting dat de WOZ volgend jaar wel hoog genoeg is.

Wel bizar dat ik de WOZ al wel bij wozwaardeloket zie staan maar de taxatie (en aanslag) nog niet als ik inlog bij de gemeente.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 28 maart 2022 @ 18:44:55 #82
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_204253849
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:41 schreef Leandra het volgende:
Nog geen aanslag gemeentelijke belastingen, maar ik zag op wozwaardeloket eindelijk wel de nieuwe woz... lekker laag (57K minder dan we uitgegeven hebben).
Ik verwacht dat de WOZ volgend jaar wel op een niveau is waarbij de rente opslag een stukje naar beneden kan, het levert niet voldoende op om er een taxatie tegenaan te gooien, zeker niet met de verwachting dat de WOZ volgend jaar wel hoog genoeg is.

Wel bizar dat ik de WOZ al wel bij wozwaardeloket zie staan maar de taxatie (en aanslag) nog niet als ik inlog bij de gemeente.
Die van onze buren (hele rij) is al bekend, maar die van onze nog niet. Misschien omdat we vorig jaar bezwaar hebben gemaakt?
  maandag 28 maart 2022 @ 18:48:24 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204253879
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:44 schreef twi het volgende:

[..]
Die van onze buren (hele rij) is al bekend, maar die van onze nog niet. Misschien omdat we vorig jaar bezwaar hebben gemaakt?
Ons huis is vorig jaar opgeleverd, dus iets anders dan standaard.
Het gros van de straat was toen al 2 jaar bewoond.
Alleen aan het begin van de straat een ander huis dat ook vorig jaar is opgeleverd, maar totaal ander huis, alleen de kavel is qua oppervlak vergelijkbaar, qua ligging al niet en wij hebben ruim 50m² meer woonoppervlak.

Anyway... ik was vooral nieuwsgierig, maar dit is prima, qua rente opslag is er weinig winst te behalen en qua EWF vind ik het helemaal best :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204264016
Weer een leuk huis op een prachtige locatie voorbij zien komen via dat systeem van de aankoopmakelaar. Heeft helaas geen buiten/balkon. Voor mij wel een must.

Voor de rest allemaal troep.
pi_204264072
quote:
Hou er maar rekening mee dat je flink mag overbieden gezien dat normaal is in deze tijd, de vraagprijs is niet meer dan een getal.
pi_204264151
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als ze de aflossingsvrije hypotheek niet meer konden verlengen wegens laag pensioen en ze houden na verkoop van het huis minder dan 63.000 vermogen over dan hebben ze al recht op huurtoeslag.
Dus als de overwaarde wat meer was zullen ze wel een nieuwe auto gekocht hebben, komen ze toch onder de grens.
Of ze gingen verhuizen vanwege werk maar konden geen nieuwe hypotheek krijgen omdat de huizenprijzen teveel gestegen zijn in verhouding met hun inkomen?
En hun huidige huis nooit geen 1 rode cent hebben afgelost?

Of ze hebben er bewust voor gekozen om niet te gaan kopen omdat de bubbel teveel opgeblazen is en wanneer die nu klapt je een huis hebt welke fors onderwater staat?

Overwaarde op je koophuis wordt flink belast als je dat niet in een nieuw huis kunt stoppen, daar komen ze nog wel achter.
pi_204264184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 19:15 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Hou er maar rekening mee dat je flink mag overbieden gezien dat normaal is in deze tijd, de vraagprijs is niet meer dan een getal.
Ik heb niet onder een steen geleefd de afgelopen jaren.
Vraagprijs is een ton lager dan mijn budget. Als dit het hem niet is, dan is dat jammer. Ik heb in principe geen haast.
pi_204264196
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:28 schreef Leandra het volgende:
Elk huis verkoopt prima in deze tijd, ken er drugsflats die al flink overboden weg gingen, mensen zijn echt gek geworden.
pi_204270632
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 19:20 schreef mrevil1337 het volgende:

Overwaarde op je koophuis wordt flink belast als je dat niet in een nieuw huis kunt stoppen, daar komen ze nog wel achter.
Als je een nieuw huis koopt en die overwaarde gewoon in je zak steekt dan heb je enkel over het gedeelte van je nieuwe hypotheek ter waarde van die overwaarde geen recht op HRA.

Dat kost nauwelijks geld.

Als je overwaarde hebt en geen nieuw huis koopt weet ik niet wat het kost zegmaar.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_204270638
Wanneer/hoe laat update funda doorgaans? Huis van mijn vriendin moet vandaag online komen, maar staat er nog niet op.
vosss is de naam,
pi_204270655
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:48 schreef vosss het volgende:
Wanneer/hoe laat update funda doorgaans? Huis van mijn vriendin moet vandaag online komen, maar staat er nog niet op.
Hele dag door, ligt aan de uploadtijd van de makelaar, daarna wordt hij gescreend en komt hij online.
pi_204270692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:49 schreef Nick het volgende:

[..]
Hele dag door, ligt aan de uploadtijd van de makelaar, daarna wordt hij gescreend en komt hij online.
Ok thanks, dan blijf ik nog eventjes F5-en.

Eerste bezichtiging staat al gepland binnen 5 minuten nadat de makelaar het huis op z'n eigen site had staan :)
vosss is de naam,
pi_204270712
quote:
5s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je overwaarde hebt en geen nieuw huis koopt weet ik niet wat het kost zegmaar.
Niks, overwaarde wordt kapitaal in Box 3 en aldaar volgens de geldende regels belast.
pi_204270721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:54 schreef namliam het volgende:

[..]
Niks, overwaarde wordt kapitaal in Box 3 en aldaar volgens de geldende regels belast.
Nou dat valt dan toch mee?
vosss is de naam,
pi_204272168
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:56 schreef vosss het volgende:

[..]
Nou dat valt dan toch mee?
Valt tegen bij 3 - 4 ton, geen of negatieve rente en gierende inflatie
pi_204272249
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Ok thanks, dan blijf ik nog eventjes F5-en.

Eerste bezichtiging staat al gepland binnen 5 minuten nadat de makelaar het huis op z'n eigen site had staan :)
Waarom wil je de eerste zijn die dat huis op funda ziet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204272684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom wil je de eerste zijn die dat huis op funda ziet?
Gewoon om te kijken of het er mooi op staat en of alles klopt. :)

Staat er inmiddels op.
vosss is de naam,
pi_204272881
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:39 schreef vosss het volgende:

[..]
Gewoon om te kijken of het er mooi op staat en of alles klopt. :)

Staat er inmiddels op.
Snap ik wel. :Y Bij mij stond het energielabel fout op Funda, terwijl het in alle emails en andere bestanden goed stond.
  woensdag 30 maart 2022 @ 14:03:46 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204272956
Zo, aanslag inmiddels binnen, het bedrag klopt met wat ik gisteren uitgerekend had op basis van de WOZ die ik eergisteren eindelijk op wozwaardeloket kon vinden.

Voordeel: de aanslag is lager dan hij voor een huis met dezelfde WOZ in onze oude gemeente zou zijn (en daar zou de WOZ ook nog eens een stuk hoger zijn.
Nog leuker: de huidige eigenaar van ons oude huis heeft, als ik het op basis van de WOZ op de site van de gemeente bereken, een hogere aanslag gekregen dan wij hier hebben gekregen, voor een huis met een WOZ die 134K lager is.

Win - win - win dus *O*

Wel een boel geld alsnog :{ :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204273294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 14:03 schreef Leandra het volgende:
Zo, aanslag inmiddels binnen, het bedrag klopt met wat ik gisteren uitgerekend had op basis van de WOZ die ik eergisteren eindelijk op wozwaardeloket kon vinden.

Voordeel: de aanslag is lager dan hij voor een huis met dezelfde WOZ in onze oude gemeente zou zijn (en daar zou de WOZ ook nog eens een stuk hoger zijn.
Nog leuker: de huidige eigenaar van ons oude huis heeft, als ik het op basis van de WOZ op de site van de gemeente bereken, een hogere aanslag gekregen dan wij hier hebben gekregen, voor een huis met een WOZ die 134K lager is.

Win - win - win dus *O*

Wel een boel geld alsnog :{ :X
Jij wilde een groot, duur zelfontworpen huis 😝
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')