oh, handig...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat zou je denken, maar op de supportsite van F1 TV staat dat ze specifiek geen app daarvoor hebben: https://support.f1.tv/s/a(...)-can-I-watch-F1TV-on
[..]
zit je dan niet iets te hoog? 1,8m kijkers zijn geen 1,8m abonnees maar ik denk dat ze met 1/3 daarvan al heel aardig verdienenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb het eens uitgerekend, ik zei daarnet loss leader maar als ik het zo eens bekijk dan lijkt mij dat een foutieve conclusie. NENT/Viaplay betaald naar verluid 30 miljoen voor de Nederlandse rechten van F1, als ze 1.9 miljoen abonnees hebben, zelfs tegen gereduceerd tarief van 9 euro/pm, dan zit je al aan dik 200 miljoen per jaar of mis ik iets?
Beeldmateriaal wordt aangeleverd dus productie kosten zijn er niet, wel bandbreedte, commentatoren en een studio maar het lijkt mij geen verlies makende onderneming zo en dan is het voor mij onnavolgbaar dat Ziggo dat laat lopen op de prijs, eigenlijk.
Hebben ze 1,9 miljoen abonnees of zijn dat kijkers?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb het eens uitgerekend, ik zei daarnet loss leader maar als ik het zo eens bekijk dan lijkt mij dat een foutieve conclusie. NENT/Viaplay betaald naar verluid 30 miljoen voor de Nederlandse rechten van F1, als ze 1.9 miljoen abonnees hebben, zelfs tegen gereduceerd tarief van 9 euro/pm, dan zit je al aan dik 200 miljoen per jaar of mis ik iets?
Beeldmateriaal wordt aangeleverd dus productie kosten zijn er niet, wel bandbreedte, commentatoren en een studio maar het lijkt mij geen verlies makende onderneming zo en dan is het voor mij onnavolgbaar dat Ziggo dat laat lopen op de prijs, eigenlijk.
Oh, ja, ok, ik zie je punt, kijkers zijn niet per se abonnees. Gotcha.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit je dan niet iets te hoog? 1,8m kijkers zijn geen 1,8m abonnees maar ik denk dat ze met 1/3 daarvan al heel aardig verdienen
Natuurlijk hebben ze geen 1,9 miljoen abonnees. Er zijn 1,9 miljoen kijkers in totaal over twee raceweekenden, met een piek van ongeveer 1 miljoen kijkers tijdens de GP in Bahrein. Ze hadden dus tijdens het tweede weekend iets minder kijkers dan dat, wat dan samen op die 1,9 miljoen komt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
(weet even niet of je sarcastisch bent)quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ja, ok, ik zie je punt, kijkers zijn niet per se abonnees. Gotcha.
My bad
Nee, niet sarcastisch, ik had gewoon een senior momentquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:45 schreef Gunner het volgende:
[..]
(weet even niet of je sarcastisch bent)
dan is het de vraag of ze 'meekijkers' meerekenen. Dat zijn feitelijk geen abonnees maar wellicht wel kijkers.
Het is maar wat je niet veel vindt, die nationale productie zal toch niet meer dan 5 miljoen zijn maar maak er 10 van, dan houd je nog 10 over, dat is 20%, ik zou er dik tevreden mee zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:43 schreef Tijn het volgende:
Stel dat ze een half miljoen abonnees hebben die elk 100 euro per jaar betalen, dan zou Viaplay ongeveer 50 miljoen per jaar binnen halen hiermee, waarbij ze 30 miljoen voor de rechten betaald zouden hebben. Dan nog de kosten voor de studio, presentatoren, etc. eraf en er blijft niet superveel winst over, ben ik bang.
Ik heb geen idee wat het kost om zo'n programma te maken, maar er komt altijd meer bij kijken dan je denkt. Bovendien zijn dit niet de enige kosten die Viaplay maakt, ze doen ook nog allerlei andere sporten, plus een zooitje content voor hun streamingbibliotheek. Dat moet allemaal uit dezelfde pot betaald worden, want ik denk niet dat er veel mensen zijn die Viaplay nemen zonder interesse in F1 te hebben momenteel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar wat je niet veel vindt, die nationale productie zal toch niet meer dan 5 miljoen zijn maar maak er 10 van, dan houd je nog 10 over, dat is 20%, ik zou er dik tevreden mee zijn.
Jawel, ik heb F1TV via een app op mijn smart tv (Sony). Net als Viaplay overigens.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Viaplay loopt via een TV app bij mij en naar mijn weten is dat er voor F1 TV niet juist vanwege het feit dat ze de rechten verkocht hebben voor TV uitzendingen.
Als er wel een TV streaming diesnt van F1 TV zou zijn dan neem ik die ongetwijfeld ipv Viaplay.
Dat hebben ze wélquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, ze hebben inderdaad geen app op TV. Wel natuurlijk via dingen als Apple TV, Chromecast, Fire TV of Roku, maar goed dan zit er toch weer wat tussen.
Ik heb het genomen omdat ze ook de PL krijgen en ik neem aan dat meer klanten dat gedaan hebben plus dat ze in augustus er dan weer wat abonnees bij krijgen van voetballiefhebbers die niks met F1 hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat het kost om zo'n programma te maken, maar er komt altijd meer bij kijken dan je denkt. Bovendien zijn dit niet de enige kosten die Viaplay maakt, ze doen ook nog allerlei andere sporten, plus een zooitje content voor hun streamingbibliotheek. Dat moet allemaal uit dezelfde pot betaald worden, want ik denk niet dat er veel mensen zijn die Viaplay nemen zonder interesse in F1 te hebben momenteel.
Ze moeten iig Coulthard, Hakkinen en de Verstappens (Max & Jos) ook nog betalen. Die jongens zijn niet goedkoop.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat het kost om zo'n programma te maken, maar er komt altijd meer bij kijken dan je denkt.
Ja, wellicht dat ze tegen die tijd wat extra klanten krijgen. Maar dan komen er ook weer kosten bij voor het maken van die programma's natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het genomen omdat ze ook de PL krijgen en ik neem aan dat meer klanten dat gedaan hebben plus dat ze in augustus er dan weer wat abonnees bij krijgen van voetballiefhebbers die niks met F1 hebben.
Hier ookF1TV en Viaplay via een app op mijn philips tv.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel, ik heb F1TV via een app op mijn smart tv (Sony). Net als Viaplay overigens.
Hangt ook een beetje van de strategie af van zo'n bedrijf, Viaplay wil via de sport een marktaandeel creëren, ze doen het (financieel) erg goed dus ze kunnen ook wel wat lijden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wellicht dat ze tegen die tijd wat extra klanten krijgen. Maar dan komen er ook weer kosten bij voor het maken van die programma's natuurlijk.
Misschien kunnen ze het ervan doen, maar ik denk dat het veelzeggend is dat Ziggo Sport zulke bedragen er niet voor over had.
Ze verkopen ook nog eens de samenvattingen aan ziggo en NOS. Als ze dat geld niet nodig hadden zouden ze dat ook zomaar niet doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wellicht dat ze tegen die tijd wat extra klanten krijgen. Maar dan komen er ook weer kosten bij voor het maken van die programma's natuurlijk.
Misschien kunnen ze het ervan doen, maar ik denk dat het veelzeggend is dat Ziggo Sport zulke bedragen er niet voor over had.
Ja, dat is ook zo. Viaplay wil duidelijk een voet tussen de deur krijgen en denkt dat er met sport snel een groot marktaandeel te verkrijgen valt. Dus wellicht is winst maken voor nu ook niet de primaire drijfveer. Maar uiteindelijk zal er toch wat verdiend moeten worden, het is geen goed doel. Ze hebben de rechten voor drie jaar gekocht, dus het wordt interessant om te zien wat ze neer wil leggen voor de volgende ronde. Als ze dan minder bieden, is er weer ruimte voor een concurrent om erop te duiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van de strategie af van zo'n bedrijf, Viaplay wil via de sport een marktaandeel creëren, ze doen het (financieel) erg goed dus ze kunnen ook wel wat lijden.
Mjah, maar de uitgangssituatie is anders, denk ik, Viaplay is een streamingdienst die voet aan de grond wil krijgen ne geen bestaande klanten heeft en een bestaand netwerk heeft, die nemen dan het risico en mischien verliezen op de koop toe om marktaandeel te krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
blijft uiteraard koffiedik kijken maar ik denk dat ze vrij optimistisch zijn over de gang van zaken tot nu toequote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Viaplay wil duidelijk een voet tussen de deur krijgen en denkt dat er met sport snel een groot marktaandeel te verkrijgen valt. Dus wellicht is winst maken voor nu ook niet de primaire drijfveer. Maar uiteindelijk zal er toch wat verdiend moeten worden, het is geen goed doel. Ze hebben de rechten voor drie jaar gekocht, dus het wordt interessant om te zien wat ze neer wil leggen voor de volgende ronde. Als ze dan minder bieden, is er weer ruimte voor een concurrent om erop te duiken.
Misschien was ziggo een beetje naïef met de veiling van de rechten vorig jaar. Die dachten dat ze er met 15 miljoen wel waren, terwijl Max net op dat moment onderweg naar de titel was.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet het niet. Ten eerste denk ik niet dat de interesse in F1/Verstappen nu echt veel afhing van het behalen van de wereldtitel en ten tweede denk ik dat Ziggo hier gewoon een simpele kosten/baten-analyse op heeft losgelaten. Het binnenhalen van de rechten zou ze niet echt veel meer klanten opleveren dan ze al hadden. De vraag is dan of het verlies van de rechten ze veel klanten heeft gekost en misschien valt dat ook wel mee. Abonnees van Ziggo kregen hun sportkanaal toch al zonder extra kosten en blijven nu voor het overgrote deel toch wel klant voor hun internet + tv. Blijven over de mensen die het Ziggo Sportkanaal via andere providers hadden en de online streamingabonnementen. Die mensen zeggen nu misschien op (maar ook niet allemaal). Kennelijk was dat al met al niet genoeg om meer voor de rechten te gaan betalen. Ziggo is ook geen liefdadigheidsinstelling, natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien was ziggo een beetje naïef met de veiling van de rechten vorig jaar. Die dachten dat ze er met 15 miljoen wel waren, terwijl Max net op dat moment onderweg naar de titel was.
Maar die hebben toch ook duidelijk aangegeven dat een hogere prijs gewoon echt niet mogelijk was? Dat lijkt me dan geen naïviteit..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien was ziggo een beetje naïef met de veiling van de rechten vorig jaar. Die dachten dat ze er met 15 miljoen wel waren, terwijl Max net op dat moment onderweg naar de titel was.
Werkt niet op mijn Sony TVquote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
https://www.androidplanet(...)ndroid-tv-google-tv/
blijkbaar maken Sony en Philips tv's gebruik van Android TV als OS, dus daarop zou je F1TV "native" kunnen zien.
Niet meer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wélVorig geïnstalleerd (op mijn Sony smart tv) en werkt nog steeds.
quote:
Niet meer zou kunnen. Dan heeft F1TV dat ergens na dat ik de app op mijn tv geïnstalleerd heb vorig jaar gewijzigd.quote:
9 miljoen euro per jaar, niet overdrijvenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Maar voor rond de 30 miljoen sponsoren ze ook Ajax. Wat levert dat nou op? Had dat lekker in F1 gestoken.
Ja, vrijkaartjes voor de directiequote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
9 miljoen euro per jaar, niet overdrijven
Maar dat levert vast genoeg op, maar dat is vrij lastig in getallen te meten.
Die hebben ze wel, alleen is die niet beschikbaar in de app store van smart tv's.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat zou je denken, maar op de supportsite van F1 TV staat dat ze specifiek geen app daarvoor hebben: https://support.f1.tv/s/a(...)-can-I-watch-F1TV-on
[..]
Het handigst is natuurlijk gewoon een ding van de TV-provider, zoals je bij KPN Netflix opent door naar kanaal 200 te gaan en op de rode knop te klikken (nou ja, het allerhandigst is uiteraard gewoon een normale zender).quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:02 schreef Jane het volgende:
Ik snap eigenlijk niet goed waarom sommigen kennelijk een groot verschil ervaren tussen een app op je tv en het gebruiken van een Chromecast o.i.d.? Het resultaat is toch precies hetzelfde? Alleen de plek waar je het bedient verschilt.
Misschien komt het omdat op onze tv sowieso alleen de Netflix-app nog werkt, maar ik zie het probleem niet met de Chromecast. Ik zoek iets op op de telefoon, iPad of laptop, klik op het icoontje en streamen maar. W.m.b. niet minder makkelijk dan een app op je tv.
Haha, we hebben zelf tegenwoordig KPN en ik had geen idee dat dit bestond.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het handigst is natuurlijk gewoon een ding van de TV-provider, zoals je bij KPN Netflix opent door naar kanaal 200 te gaan en op de rode knop te klikken (nou ja, het allerhandigst is uiteraard gewoon een normale zender).
Als dat niet beschikbaar is maakt het niet heel veel uit nee, voordeel van een app op de TV zelf is dat je niet nog een tweede apparaat bij de hand hoeft te hebben om TV te kunnen kijken. Voordeel van een Chromecast is dan weer dat je 'm in bijna elke TV kunt hangen.
Het is maar net waar je voorkeur ligt.
Ik kan nu al voorspellen dat die nieuwe PR manager echt in een hel terecht komtquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:20 schreef Jane het volgende:
Ze zoeken nog een PR-manager. Was misschien beter geweest als ze die al hadden gehad. Maar goed, als iemand nog een baan zoekt...?
https://careers.nentgroup(...)ager-the-netherlands
Hit 'play' on your career... En dan een knop "apply" eronder... Welke dyksl...diskl...dy... analfabeet heeft die verzonnen?quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:19 schreef DjVero het volgende:
Een mooie blonde Zweedse als recruiter; alleen daarom zou ik al solliciteren
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:02 schreef Jane het volgende:
Ik snap eigenlijk niet goed waarom sommigen kennelijk een groot verschil ervaren tussen een app op je tv en het gebruiken van een Chromecast o.i.d.? Het resultaat is toch precies hetzelfde? Alleen de plek waar je het bedient verschilt.
Misschien komt het omdat op onze tv sowieso alleen de Netflix-app nog werkt, maar ik zie het probleem niet met de Chromecast. Ik zoek iets op op de telefoon, iPad of laptop, klik op het icoontje en streamen maar. W.m.b. niet minder makkelijk dan een app op je tv.
Véél meer vertraging als je cast. Of via het tv kanaal kijkt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het handigst is natuurlijk gewoon een ding van de TV-provider, zoals je bij KPN Netflix opent door naar kanaal 200 te gaan en op de rode knop te klikken (nou ja, het allerhandigst is uiteraard gewoon een normale zender).
Als dat niet beschikbaar is maakt het niet heel veel uit nee, voordeel van een app op de TV zelf is dat je niet nog een tweede apparaat bij de hand hoeft te hebben om TV te kunnen kijken. Voordeel van een Chromecast is dan weer dat je 'm in bijna elke TV kunt hangen.
Het is maar net waar je voorkeur ligt.
Dit, inderdaad. Ik heb toch ook een beetje het idee dat ze zichzelf in de voet hebben geschoten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nadeel van al die troep is dat het altijd hapert en je ook niet met z'n vieren op de bank naar een laptop gaat zitten kijken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:12 schreef Jane het volgende:
Wat mij vooral opvalt in de commentaren die ik lees is hoeveel mensen er ontzettend gehecht aan blijken te zijn dat ze iets gewoon kunnen zien via een tv-kanaal. Dat heb je niet door als je zelf al jaren gewend bent om bijv. de F1 te streamen.
Wij hadden ooit een nogal obscure glasvezelaanbieder waar je helemaal geen extra zenders kon krijgen bij je tv-abonnement.Inmiddels wel een paar keer overgenomen en nu KPN, maar ik weet nu niet beter meer dan het gewoon via de chromecast te streamen.
We weten helemaal niet of het zo'n veiling was of niet. Dat is nooit naar buiten gebracht, en mij lijkt het wel heel erg sterk dat de FOM verliezende bedrijven niet nogmaals een kans geeft om er een schepje bovenop te doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
quote:Volgens marktonderzoeker Telecompaper is dat zeker realistisch. Zo'n 350.000 huishoudens zouden dit voorjaar al een abonnement nemen, waarbij vooral de Formule 1 een belangrijke reden is om te gaan betalen.
[...]
Alleen voor Eredivisie-voetbal is een grotere betalingsbereidheid onder Nederlandse consumenten, stelt Telecompaper.
Ik kan dit artikel niet lezen, maar ik gok dat die topman momenteel nog steeds best in z'n nopjes is. Ze zijn geslaagd in hun missie. Heel veel mensen die gewend waren F1 te kijken hebben een abonnement genomen (vaak wel voor een gereduceerd tarief of gratis, maar hij hoopt natuurlijk dat die blijven hangen) en half Nederland kent nu de naam Viaplay. Dat mocht best wat kosten. Die hele F1 interesseert zo'n man natuurlijk niks. Die wil abonnementen verkopen en geld verdienen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:31 schreef RipCity het volgende:
Topman pareert kritiek op Viaplay: ’Geen bier en polonaise in studio na zege Max Verstappen’
https://www.telegraaf.nl/(...)-zege-max-verstappen
Dan zal ik zweedse roots hebben ergens want ik begrijp niet hoe je hier 'niet blij' mee moet zijnquote:Op maandag 4 april 2022 18:02 schreef Jane het volgende:
Zweedse humor is toch iets aparts. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen blij is met hoe hij neergezet wordt hier.
Het is me niet eens duidelijk wie 'hij' zou moeten zijn, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dan zal ik zweedse roots hebben ergens want ik begrijp niet hoe je hier 'niet blij' mee moet zijn
Hoe wie neergezet wordt? Het is gewoon een grappige commercial, met als punchline "Wie heeft het laatste woord?".quote:Op maandag 4 april 2022 18:02 schreef Jane het volgende:
Zweedse humor is toch iets aparts. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen blij is met hoe hij neergezet wordt hier.
Niet meer dan logisch dat het zo is gegaan natuurlijk. Dat Ziggo nog zo absurd hoog mee is gaan bieden is ook een teken dat NENT niet meteen zo hoog heeft ingezet.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:04 schreef Eagles89 het volgende:
Ik lees hier heel veel over de kosten die ViaPlay heeft gemaakt voor de rechten, en dat Ziggo dom is geweest en “veel te weinig” heeft geboden. Er stond een half jaartje geleden een mooi artikel in ik dacht het AD met die directeur van Muren(?) oid die vertrok, van Ziggo, en die legde in dat artikel wat een afscheidsinterview was nog eenmaal precies uit hoe die bieding is gegaan. Uiteindelijk heeft Ziggo nog een of twee keer opnieuw mogen bieden, maar kwamen ze een miljoen of 5 per jaar te kort. Ziggo is tot 25-27 per jaar gegaan, wat ze intern bij Ziggo eigenlijk al echt onverantwoord vonden volgens die vertrekkende directeur en ze nooit zouden terugverdienen. Interview is vast online nog wel ergens te vinden.
Toch zal een boekhouder op een gegeven moment kijken naar activity based en winst maximalisatie. Als je netto meer overhoudt door minder kosten hoeven te maken, is dat puur een nobrainert.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:07 schreef Starflyer het volgende:
NENT heeft natuurlijk het voordeel dat ze al een tijdje de rechten voor Scandinavië bezitten en dus eventuele verliezen op de Nederlandse markt kunnen compenseren met de winst die ze daar maken.
Ziggo heeft het niet laten lopen op de prijs. Het was geen onderhandeling, het was een closed bid.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
En 100 miljoen is daardoor mogelijk geweest. Maar dat betekent niet dat ze niet meteen de benen nemen als de maar de helft terugverdienen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:07 schreef Starflyer het volgende:
NENT heeft natuurlijk het voordeel dat ze al een tijdje de rechten voor Scandinavië bezitten en dus eventuele verliezen op de Nederlandse markt kunnen compenseren met de winst die ze daar maken.
Ik denk dat als ze er voor gekozen hadden om te stoppen met het hoofdsponsorschap van Ajax en het bedrag dat ze dan over zouden houden in de F1 zouden stoppen ze daar veel meer aan hebben gehad.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:04 schreef Eagles89 het volgende:
Ik lees hier heel veel over de kosten die ViaPlay heeft gemaakt voor de rechten, en dat Ziggo dom is geweest en “veel te weinig” heeft geboden. Er stond een half jaartje geleden een mooi artikel in ik dacht het AD met die directeur van Muren(?) oid die vertrok, van Ziggo, en die legde in dat artikel wat een afscheidsinterview was nog eenmaal precies uit hoe die bieding is gegaan. Uiteindelijk heeft Ziggo nog een of twee keer opnieuw mogen bieden, maar kwamen ze een miljoen of 5 per jaar te kort. Ziggo is tot 25-27 per jaar gegaan, wat ze intern bij Ziggo eigenlijk al echt onverantwoord vonden volgens die vertrekkende directeur en ze nooit zouden terugverdienen. Interview is vast online nog wel ergens te vinden.
Vanaf juni volgens de berichten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben trouwens door Viaplay echt deels mijn interesse in de F1 verloren. Ik twijfel om over te gaan op F1tv. Nu hoorde ik dat ze dit wellicht met Nederlands commentaar uit gaan zenden. Klopt dat?
lijkt me niet, die gaan niet de concurrent helpen, Mol denk ik maar vreemd dat ze dat niet al eerder overeen zijn gekomen, Olav zat misschien te hoog in de boomquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nog niet bekend, maar lijkt me het Viaplay duo.
Dat had Mol al lang van de daken geschreeuwd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me niet, die gaan niet de concurrent helpen, Mol denk ik maar vreemd dat ze dat niet al eerder overeen zijn gekomen, Olav zat misschien te hoog in de boom
wie denk jij dan?quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat had Mol al lang van de daken geschreeuwd.
Volgens mij nemen ze normaal gesproken het commentaar van de uitzendgerechtigde in dat taalgebied.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me niet, die gaan niet de concurrent helpen, Mol denk ik maar vreemd dat ze dat niet al eerder overeen zijn gekomen, Olav zat misschien te hoog in de boom
En het geld dat ze nu bespaard hebben aan F1 kunnen ze dan weer beter in Ajax 1 stoppen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze er voor gekozen hadden om te stoppen met het hoofdsponsorschap van Ajax en het bedrag dat ze dan over zouden houden in de F1 zouden stoppen ze daar veel meer aan hebben gehad.
GPR heeft gewoon de rechten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij nemen ze normaal gesproken het commentaar van de uitzendgerechtigde in dat taalgebied.
Zoals ze ook het commentaar van Sky aanbieden en tot vorig jaar ook van Ziggo.
Zal wel met onderhandelingen te maken hebben dat het zo lang duurt.
Olav Mol en Jack Plooij waren ook bijzonder weinig interessant bij de vrije trainingen. Daar gebeurt gewoon niet veel.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:30 schreef Predator40 het volgende:
vanochtend even bij de buurman gekeken, maar wat is dat viaplay kut zeg.....
de hele tijd haperen en dat commentaar gaat echt helemaal nergens over.
mooi excuus......maar ik heb even GP radio op gezet maar dat was toch echt een stuk beter.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Olav Mol en Jack Plooij waren ook bijzonder weinig interessant bij de vrije trainingen. Daar gebeurt gewoon niet veel.
Wat was er beter aan dan?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mooi excuus......maar ik heb even GP radio op gezet maar dat was toch echt een stuk beter.
geen haperingen.....dat scheelt alquote:
Dat is een illegale optie, dus kun je niet echt als een eerlijk alternatief/concurrent zien vind ik.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:38 schreef Predator40 het volgende:
van de week trouwens maar even iptv genomen voor 3 eurootjes in de maand.
van al die abonnementen ( ESPN, viaplay, netflix, videoland, F1 ...etc etc ) word je ook niet blij
dus ik zal eens kijken hoe het bij de kwali/race is bij viaplay
Die deden de VTs toch helemaal niet? Of laat mijn geheugen me nu al in de steekquote:Op vrijdag 8 april 2022 13:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Olav Mol en Jack Plooij waren ook bijzonder weinig interessant bij de vrije trainingen. Daar gebeurt gewoon niet veel.
Oh ja, op vrijdag was het meestal Rick Winkelman dacht ik. En dan op zaterdag Jack Plooij met Olav Mol als pitreporter.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Die deden de VTs toch helemaal niet? Of laat mijn geheugen me nu al in de steek
Plooij deed de 3de vt… (was echt belabberd inderdaad..quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:25 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Die deden de VTs toch helemaal niet? Of laat mijn geheugen me nu al in de steek
kan niet, das te weinig geld.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:38 schreef Predator40 het volgende:
van de week trouwens maar even iptv genomen voor 3 eurootjes in de maand.
van al die abonnementen ( ESPN, viaplay, netflix, videoland, F1 ...etc etc ) word je ook niet blij
dus ik zal eens kijken hoe het bij de kwali/race is bij viaplay
het kan zelfs nog goedkoper maar dit is een 8k/4k pakketquote:
Ik heb geen flauw idee, maar Olav had het triomfantelijk van de daken geschreeuwd. Plus hij zit wel best bij ziggo en op zijn zendertje.quote:
Winkelman is gewoon prettig om naar te luisteren ook bij NASCARquote:Op vrijdag 8 april 2022 15:47 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Plooij deed de 3de vt… (was echt belabberd inderdaad..
Winkelman deed de andere vrije trainingen (best goed )
Zou kunnen, maar ziggo sport lijkt me nu ook meer een stuiptrekking dan een serieus gebeuren, zeker als ze in augustus de PL kwijt zijnquote:Op vrijdag 8 april 2022 17:16 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, maar Olav had het triomfantelijk van de daken geschreeuwd. Plus hij zit wel best bij ziggo en op zijn zendertje.
Haperingen, dat ligt aan je verbinding lijkt mijquote:Op vrijdag 8 april 2022 13:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen haperingen.....dat scheelt al
en geen commentaar waar je van in slaap flikkert.
uh nee, iedereen had/heeft daar last van viapleequote:Op vrijdag 8 april 2022 23:35 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Haperingen, dat ligt aan je verbinding lijkt mij
Iedereen behalve ik dan. Boffen voor mijquote:Op zaterdag 9 april 2022 07:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh nee, iedereen had/heeft daar last van viaplee
Ik ook niet. Gister Bundesliga gekeken. Prima kwaliteit en stabiliteit. (Apple tv)quote:Op zaterdag 9 april 2022 07:35 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Iedereen behalve ik dan. Boffen voor mij
Geen enkel moment last van gehadquote:Op zaterdag 9 april 2022 07:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh nee, iedereen had/heeft daar last van viaplee
Mensen die het over Viaplee hebben zijn van die sneuneuzen die het ook hebben over Ajakkes, Pisvee of Feyenooit.quote:Op zaterdag 9 april 2022 07:56 schreef Gunner het volgende:
Dat de klantenservice het probleem afschuift naar de klant heb ik gezien ja dat is niet netjes.
Verder zal ik niet zeggen dat er geen problemen zijn maar je nog toch gewoon zeggen als er wel iets goed gaat
(Verder is f1 tv geen optie omdat ik ook andere sporten wil zien)
Maar met termen strooien als viaplee wordt wel een bepaalde toon gezet en dan komen er ook gewoon reacties van gebruikers donder problemen of mag dat niet.
Excuses, je hebt zeker gelijk, dit moet kunnen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 07:56 schreef Gunner het volgende:
Maar met termen strooien als viaplee wordt wel een bepaalde toon gezet en dan komen er ook gewoon reacties van gebruikers zonder problemen of mag dat niet.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 23:35 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Haperingen, dat ligt aan je verbinding lijkt mij
Behalve dan bij haperingen. Dat ligt voor misschien wel meer dan 90% van de gevallen aan de thuissituatie. Zeiken over haperingen, mij in de mond leggen dat ik ze ook heb gehad en dan meteen heel viaplay afkeuren met een 'ludieke' naam.. Dan krijg ik het gevoel met de staigiaires van Ziggo van doen te hebben. Of van Gameren zelfquote:Op zaterdag 9 april 2022 08:06 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Excuses, je hebt zeker gelijk, dit moet kunnen.
Ik reageerde vlak na het lezen van de reactie van Rode_Wijn (quote hieronder), die reactie ging w.m.b. net buiten de perken en is gewoon niet handig om zo te stellen.
[..]
Daarom is het ook goed om erbij te zeggen hoe je kijkt. Er zijn zoveel opties maar als zoveel mensen gelijke issues hebben ligt het logischerwijs niet aan de eindgebruiker.quote:Op zaterdag 9 april 2022 08:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het ligt voor een deel ook hoe druk het in de lucht is. Als je in een flat woont heb je mogelijk meer last van haperingen dan in een vrijstaande woning
Staat het al vast dat meer mensen naast die ene user last van hadden?quote:Op zaterdag 9 april 2022 08:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daarom is het ook goed om erbij te zeggen hoe je kijkt. Er zijn zoveel opties maar als zoveel mensen gelijke issues hebben ligt het logischerwijs niet aan de eindgebruiker.
Liefst kijk ik wired waar mogelijk maar m’n Mii box is WiFi. En die is gewoon goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |