abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204355818
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hoe laat begint het toneelstuk?
1015
zie email 27 oktober
pi_204356177
Hoe zit het met de zwart gemaakte regels? Waarom/wanneer wordt dat gedaan?
pi_204356238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:05 schreef Duiveltja het volgende:
Hoe zit het met de zwart gemaakte regels? Waarom/wanneer wordt dat gedaan?
Beetje afhankelijk van de omstandigheden. In dit geval zou het gaan om appjes die niet over Sywert gaan.
zie email 27 oktober
pi_204356255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Beetje afhankelijk van de omstandigheden. In dit geval zou het gaan om appjes die niet over Sywert gaan.
En wie controleert dat of dat ook daadwerkelijk zo is?
pi_204356267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Niemand.
Kun je je de memo-Palmen nog herinneren?
zie email 27 oktober
  donderdag 7 april 2022 @ 09:20:19 #166
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204356279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het zou mij niet eens meer verbazen als De Jonge zelf heeft aangegeven welke passages op zwart moeten.

Een beetje schuld maar niet heel veel schuld. Precies genoeg om te zeggen dat hij er duidelijker (?) over had moeten zijn. Maar hij kan wel aanblijven. De smoking gun blijkt echt niet uit 'ten overvloede' wat een onzin. Daar kun je nog 250 escapes bij bedenken.
pi_204356290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand.
Kun je je de memo-Palmen nog herinneren?
Niet uit mijn hoofd. Zoveel politieke schandalen stappen zich op de afgelopen jaren. Zal er eens op googelen.
pi_204356302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Niet uit mijn hoofd. Zoveel politieke schandalen stappen zich op de afgelopen jaren. Zal er eens op googelen.
Die memo die Renske Leijten uiteindelijk iemand onder ede moest laten voorlezen.
zie email 27 oktober
pi_204356327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die memo die Renske Leijten uiteindelijk iemand onder ede moest laten voorlezen.
Heb het nagelezen ja. We gaan zien wat er vandaag gebeurd, verwacht er weinig van.
pi_204356333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wie bepaalt dat eigenlijk? Kan Hugo aangeven om dingen zwart te maken? Dit is gaat toch voorbij het idee van WOB.
pi_204356389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wie bepaalt dat eigenlijk? Kan Hugo aangeven om dingen zwart te maken? Dit is gaat toch voorbij het idee van WOB.
Het idee van WOB is ook weer niet dat alles ongecontroleerd in de openbaarheid wordt gegooid. Maar het beste zou wel zijn als een onafhankelijk persoon (een rechter, een notaris, zoiets?) bepaalt wat er zwart moet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204356511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:34 schreef Hanca het volgende:

Het idee van WOB is ook weer niet dat alles ongecontroleerd in de openbaarheid wordt gegooid. Maar het beste zou wel zijn als een onafhankelijk persoon (een rechter, een notaris, zoiets?) bepaalt wat er zwart moet.
Vraag mij af hoe dat zit. Het lijkt mij dat ratten zoals Hugo daar wel mee zullen spelen, zoals het gebruik van privé email. Of dat hij iets cryptisch formuleert vanwege WOB.

Om eerlijk te zijn is het hele idee van passages zwart maken natuurlijk onzin. Dat moet verboden worden.
pi_204356526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dit is geen WOB verzoek hè? Maar de minister gaat daar zelf over inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_204356535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:51 schreef Duiveltja het volgende:
Om eerlijk te zijn is het hele idee van passages zwart maken natuurlijk onzin. Dat moet verboden worden.
Goed idee! Telefoonnummers, e-mailadressen, onderhandelingsinzetten, mails over zieke medewerkers, informatie over beveiliging. Allemaal openbaar! Fuck de privacy, fuck staatsgeheimen, fuck het belang van de staat.
zie email 27 oktober
pi_204356568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:51 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Vraag mij af hoe dat zit. Het lijkt mij dat ratten zoals Hugo daar wel mee zullen spelen, zoals het gebruik van privé email. Of dat hij iets cryptisch formuleert vanwege WOB.

Nee, zwartmaken van passages is terecht, niet elk woord van een ambtenaar hoeft op straat (er moet vrijheid blijven om dingen te opperen die een slecht idee zijn of misschien botsen met het coalitieakkoord oid) en privégegevens die zwart worden gemaakt is ook gewoon terecht.

En privémail heeft niks te maken met de wet WOB, privémail is net zo WOBbaar als werkmail.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204356615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, zwartmaken van passages is terecht, niet elk woord van een ambtenaar hoeft op straat (er moet vrijheid blijven om dingen te opperen die een slecht idee zijn of misschien botsen met het coalitieakkoord oid)
Waarom zou dat niet openbaar mogen zijn dan? Het mag toch best bekend worden dat de minister heeft doorgedrukt tegen de adviezen in. (Of juist niet) dat lijkt mij politiek relevant.
quote:
en privégegevens die zwart worden gemaakt is ook gewoon terecht.
Dat lijkt mij meer een reden inderdaad, net als de voorbeelden die ik al noemde.
quote:
En privémail heeft niks te maken met de wet WOB, privémail is net zo WOBbaar als werkmail.
Juridisch wel. In de praktijk is het in zo’n privémailbox natuurlijk veel makkelijker om dingen te doen verdwijnen. Bovendien ben je afhankelijk van de gratie van de minister, zeker als hij al weg is. Het staat immers niet in het departementale archief.
zie email 27 oktober
  donderdag 7 april 2022 @ 10:11:52 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204356649
Het zal eenzaam worden voor Hugo. En Conny zal denk ik weinig te hoeven zeggen.
pi_204356651
Gelukkig heeft mail zowel een verzender als ontvanger. Zolang de verzender of ontvanger een ambtenaar is zal de mail nog te achterhalen zijn neem ik aan.
pi_204356666
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet openbaar mogen zijn dan? Het mag toch best bekend worden dat de minister heeft doorgedrukt tegen de adviezen in. (Of juist niet) dat lijkt mij politiek relevant.
Als je elk advies van elke ambtenaar in de openbaarheid gooit, gaan ze echt elk woord op een goudschaaltje leggen en krijg je uiteindelijk gewoon slechtere adviezen. Elke zin die je typt kan anders een headline worden in de krant of op nieuwssites. Een dergelijke druk op medewerkers komt nooit de kwaliteit ten goede.

We dreigen enorm door te schieten, ambtenaren verdienen ook gewoon bescherming en een veilige werkomgeving waar je gewoon met ondoordachte plannen mag komen. Je ziet anders de koppen al weer voor je "ministerie xx wilde xx", terwijl het alleen om een ambtenaar gaat die eenmalig iets oppert.

Nog los van het feit dat we inderdaad ook doorschieten in openbaarheid bij overleggen, dat er zoveel naar buiten kwam rondom de formatie kwam de politiek ook niet ten goede. Segers moet gewoon kunnen zeggen: "stel: ik lever alles op abortus in, wat krijg ik daar voor terug", zonder dat een paar uur later de kop op nos.nl is: 'Segers laat alle bezwaren op abortuspunten vallen'. Overleg achter gesloten deuren, waarbij wat besproken is ook achter die deuren blijft, is essentieel voor het bestuur, of dat nu landelijk of gemeentelijk is.
pi_204356671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
Gelukkig heeft mail zowel een verzender als ontvanger. Zolang de verzender of ontvanger een ambtenaar is zal de mail nog te achterhalen zijn neem ik aan.
Zeker wel. Maar goed je kunt je voorstellen dat er bijvoorbeeld ook met externe partijen is gemaild (laten we de optie van een parallel netwerk nog maar even buiten beschouwing laten). Dat komt dan niet naar boven als je in de systemen zoekt. Dan moet je al weten wat je zoekt.

En wat als Hugo niet wil meewerken? Of dood is? Gaat er dan een enquêtecommissie met een vordering naar Californië om toegang tot die mailbox te eisen? Terwijl je niet weet wat je zoekt? Het kan gewoon echt niet en ondermijnt de WOB wel degelijk.
zie email 27 oktober
pi_204356721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
Maar mail van Hugo naar Sywert bijv niet.
pi_204356728
Je moet je voorstellen dat je minister bent en in je eigen partij iemand rondloopt die qua brutaliteit en oplichterij alles overtreft. Daar houd niemand rekening mee. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan om je bij de richtlijnen te houden, te vertrouwen op de gremia die dit regelen en je niet van je voetstuk je laten praten. Helaas had hij heel mooie schoenen maar stond hij er blijkbaar niet al te stevig in. Achteraf is het makkelijk praten.
pi_204356744
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar goed je kunt je voorstellen dat er bijvoorbeeld ook met externe partijen is gemaild (laten we de optie van een parallel netwerk nog maar even buiten beschouwing laten). Dat komt dan niet naar boven als je in de systemen zoekt. Dan moet je al weten wat je zoekt.

En wat als Hugo niet wil meewerken? Of dood is? Gaat er dan een enquêtecommissie met een vordering naar Californië om toegang tot die mailbox te eisen? Terwijl je niet weet wat je zoekt? Het kan gewoon echt niet en ondermijnt de WOB wel degelijk.
Het zal dus wenselijk zijn, liever gisteren dan vandaag, dat de rijksrecherche bij de hoofdrolspelers (oa de Jonge en van Lienden) datadragers in beslag neemt en onderzoekt.
  donderdag 7 april 2022 @ 10:24:06 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204356745
Van Haga gaat meteen full wappie
  donderdag 7 april 2022 @ 10:26:03 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204356766
Geen Geert

Wat een teleurstelling -O- -O- -O-
pi_204356781
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Goed idee! Telefoonnummers, e-mailadressen, onderhandelingsinzetten, mails over zieke medewerkers, informatie over beveiliging. Allemaal openbaar! Fuck de privacy, fuck staatsgeheimen, fuck het belang van de staat.
Uiteraard moeten bepaalde dingen wel gemaskeerd worden, nu is het maar de vraag wat er zwart wordt gemaakt. Dat moet transparanter.
pi_204356790
de Jonge heeft nu eigenlijk geen andere keuze anders dat hij moet aftreden. Hij is niet meer geloofwaardig.
pi_204356795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het zal dus wenselijk zijn, liever gisteren dan vandaag, dat de rijksrecherche bij de hoofdrolspelers (oa de Jonge en van Lienden) datadragers in beslag neemt en onderzoekt.
Op verdenking van? De Kamer moet een enquêtecommissie instellen (heeft dat volgens mij al gedaan) en die kunnen vorderingen instellen, eventueel een huis invallen etc.
zie email 27 oktober
  donderdag 7 april 2022 @ 10:28:36 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204356799
Fleur heeft wel de strategie "noem zoveel mogelijk CDA" van Wilders overgenomen.
pi_204356812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef Mondkapje het volgende:
Je moet je voorstellen dat je minister bent en in je eigen partij iemand rondloopt die qua brutaliteit en oplichterij alles overtreft. Daar houd niemand rekening mee. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan om je bij de richtlijnen te houden, te vertrouwen op de gremia die dit regelen en je niet van je voetstuk je laten praten. Helaas had hij heel mooie schoenen maar stond hij er blijkbaar niet al te stevig in. Achteraf is het makkelijk praten.
Het grote punt is nu dan ook niet dat hij die kapjes gekocht heeft. Maar dat hij er achteraf over liegt.
zie email 27 oktober
pi_204356820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Op verdenking van? De Kamer moet een enquêtecommissie instellen (heeft dat volgens mij al gedaan) en die kunnen vorderingen instellen, eventueel een huis invallen etc.
Er loopt toch gewoon een strafrechtelijk onderzoek?
https://nos.nl/artikel/24(...)n-sywert-van-lienden
pi_204356828
Verwijt Agema nou HdJ dat hij ipv 40 miljoen hij 100 miljoen kapjes wilde?

Juist Wilders stond in april 2020 het hardst te roepen dat Nederland zoveel mogelijk kapjes van zoveel mogelijk plekken moest halen.

Allemaal prima hoor dat je vragen hebt maar hem verwijten dat hij veel kapjes wilde inkopen is nogal gek.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204356837
Je kan ook niet verlangen van mensen dat ze open moeten zijn en tegeljkertijd dreigen dat als die openheid niet komt, er koppen zullen rollen. Dat is net zoiets als: 'Wees spontaan!!!' Als je verlangt dat politici meer openheid tonen, moet je tegelijkertijd wel de basis van vertrouwen leggen. Tot nu toe voelen politici zich niet veilig genoeg om meer openheid te tonen, dat is duidelijk.
pi_204356839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er loopt toch gewoon een strafrechtelijk onderzoek?
https://nos.nl/artikel/24(...)n-sywert-van-lienden
Door de politie en fiod tegen van lienden. Wat dat te maken heeft met de privemail van De Jonge zie ik niet?
zie email 27 oktober
pi_204356847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:31 schreef Mondkapje het volgende:
Je kan ook niet verlangen van mensen dat ze open moeten zijn en tegeljkertijd dreigen dat als die openheid niet komt, er koppen zullen rollen. Dat is net zoiets als: 'Wees spontaan!!!' Als je verlangt dat politici meer openheid tonen, moet je tegelijkertijd wel de basis van vertrouwen leggen.
Openheid tonen wil niet zeggen dat je overal mee weg moet kunnen komen.
pi_204356848
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tegen die tijd is alle mogelijke informatie dus verduisterd. Op verdenking van het achterhouden van cruciale informatie om tot een feitenrelaas te kunnen komen. Op verdenking van mogelijke zwendel.
pi_204356852
Wie is deze boy?
Edit: van de SP
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204356856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Door de politie en fiod tegen van lienden. Wat dat te maken heeft met de privemail van De Jonge zie ik niet?
Daarbij wordt neem ik aan de mail van Van Lienden al bekeken en die is dus veiliggesteld (hoop ik toch).
pi_204356867
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:32 schreef superniger het volgende:
Wie is deze boy?
https://www.tweedekamer.n(...)73-b833-fc0d570bfa92

Sprekerslijst
pi_204356870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Openheid tonen wil niet zeggen dat je overal mee weg moet kunnen komen.
Bovendien betracht Hugo geen openheid, het tegenovergestelde. Vage formuleringen die bezijden de waarheid zijn waren aan de orde van de dag.
Hij heeft de vlucht naar voren gekozen. Dat is iets anders.
zie email 27 oktober
pi_204356873
Wordt Omtzigt ook ondervraagd?
pi_204356875
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:32 schreef superniger het volgende:
Wie is deze boy?
Edit: van de SP
Maarten Hijink
zie email 27 oktober
  donderdag 7 april 2022 @ 10:36:01 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204356885
Dat moralisme van Azarkan blegh
pi_204356888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bovendien betracht Hugo geen openheid, het tegenovergestelde. Vage formuleringen die bezijden de waarheid zijn waren aan de orde van de dag.
Hij heeft de vlucht naar voren gekozen. Dat is iets anders.
Ben ik met je eens ja. Er wordt nu wat gepubliceerd, omdat het niet meer anders kan en het toch wel zeer binnenkort uit zou zijn gekomen. Allemaal om zijn eigen hachje en baantje proberen te redden.

En het blijkt toch weer anders te zijn dan hij eerder deed voorkomen.
pi_204356894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ben ik met je eens ja. Er wordt nu wat gepubliceerd, omdat het niet meer anders kan en het toch wel zeer binnenkort uit zou zijn gekomen.

Maar hoe komt het dat hij niet open durft te zijn?
pi_204356897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ben ik met je eens ja. Er wordt nu wat gepubliceerd, omdat het niet meer anders kan en het toch wel zeer binnenkort uit zou zijn gekomen.

Hij vertelt eerder letterlijk geen aandeel te hebben gehad, nu blijkt het tegenovergesteld en wil hij ermee wegkomen?
pi_204356904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:34 schreef Mondkapje het volgende:
Wordt Omtzigt ook ondervraagd?
Hij spreekt straks en zal ongetwijfeld bevraagd worden. Maar hij heeft staatsrechtelijk natuurlijk wel een totaal andere positie.
zie email 27 oktober
pi_204356918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Om dezelfde reden dat 'n kind liegt tegen z'n ouders als 'ie stieken een tientje uit de portemonnee van z'n ouders heeft genomen. Of dat 'n werknemer liegt dat 'ie onder werktijd niet allerlei andere dingen heeft gedaan.

Omdat je dan (terecht) op je flikker krijgt.
pi_204356921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:37 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Hij vertelt eerder letterlijk geen aandeel te hebben gehad, nu blijkt het tegenovergesteld en wil hij ermee wegkomen?
Lijkt erop dat hij dat wel probeert. Hij zal het er toch wel op gooien dat hij het deed voor het goede doel. Terwijl uit die appjes en mails blijkt dat het vooral was voor z'n eigen hachje.
pi_204356932
quote:

[..]
Er zou maar eens een kritisch stukje in de krant staan.
zie email 27 oktober
pi_204356933
Waar deze kamer om bekend staat is dat ze heel graag moties van wantrouwen indient en daar zou je eerst iets aan moeten doen voordat je meer openheid eist. Iedereen is doodsbang om fouten te maken, daardoor worden er júíst fouten gemaakt en wordt het al helemaal niet toegegeven.
pi_204356935
Zou Hugo al zijn afscheidsspeech geschreven hebben?
pi_204356953
Snap eigenlijk ook niet dat HdJ het zichzelf zo enorm moeilijk maakt steeds. Had gewoon gezegd: joh t was april 2020, heel t land wilde mondkapjes dus we hebben gekocht wat we konden, met t risico dat een deel weggegooid moest worden.
Daar had iedereen, pvv en Van Haga daargelaten, gewoon vrede mee gehad.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 7 april 2022 @ 10:42:23 #214
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204356961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:40 schreef StephanL het volgende:
Vast niet :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204356971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:39 schreef Mondkapje het volgende:
Waar deze kamer om bekend staat is dat ze heel graag moties van wantrouwen indient en daar zou je eerst iets aan moeten doen voordat je meer openheid eist. Iedereen is doodsbang om fouten te maken, daardoor worden er júíst fouten gemaakt en wordt het al helemaal niet toegegeven.
Wat een gelul. We zijn voor 20 miljoen opgelicht en niemand praat er over. Er is echt wel ruimte om fouten te maken. Het enige wat we vragen ja er niet over liegen. Maar dat blijkt bij deze minister te moeilijk.
zie email 27 oktober
pi_204356976
Ik vind t trouwens wel leuk hoe van Haga elke keer zn best doet zijn partijnaam erin te fietsen. “Wij van BvNL, ”BVNL vindt…” en consequent blijft iedereen hem gewoon nog de groep Van Haga noemen.
pi_204356977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:41 schreef kalinhos het volgende:
Snap eigenlijk ook niet dat HdJ het zichzelf zo enorm moeilijk maakt steeds. Had gewoon gezegd: joh t was april 2020, heel t land wilde mondkapjes dus we hebben gekocht wat we konden, met t risico dat een deel weggegooid moest worden.
Omdat hij dan de volgende dag naar de Kamer was geroepen en mensen hadden geroepen dat hij zou moeten aftreden. Ik begrijp het ook niet, veel van die Kamerleden zijn zelf ouder, hoe gaan ze om met hun eigen kinderen? Ook op die manier?
pi_204357005
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:41 schreef kalinhos het volgende:
Ja, dat is inderdaad het domme hieraan. De Jonge valt op zich niet zo veel te verwijten, behalve dat hij heeft gelogen (en wellicht zijn gebruik van privémail, maar dat was nooit naar buiten gekomen en hij was er niet over gevallen, vandaag stond in de krant dat Halsema als burgemeester ook haar privémail gebruikt en die hoeft ook niet weg). Als alleen dat liegen een probleem is, waarom begin je daar dan mee? Dat vind ik het meest intrigerende: met de waarheid was hij gewoon weg gekomen, nu misschien niet.

Was het schaamte, wilde hij het CDA beschermen? Waarom ging hij toch liegen hierover? Of zou hij echt bang zijn geweest dat hij ook als hij gelijk de waarheid vertelde weg moest? Dat lijkt me toch heel erg sterk, eigenlijk...
pi_204357010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:40 schreef StephanL het volgende:
Nee joh, die doet gewoon een Grapperhausje. Snotterend je excuus aanbieden aan de Kamer en beterschap beloven. Minimaal 76 Kamerleden zullen dat voldoende vinden schat ik in.
pi_204357030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee joh, die doet gewoon een Grapperhausje. Snotterend je excuus aanbieden aan de Kamer en beterschap beloven. Minimaal 76 Kamerleden zullen dat voldoende vinden schat ik in.
Sinds 1 april vorige jaar ook wel bekend als een Ruttetje
zie email 27 oktober
pi_204357031
Er is te veel haatdragendheid, als je ouders zo zijn, ga je ook de waarheid verbergen als je een fout hebt gemaakt. Er zou veel meer humor in het debat moeten komen, meer vergevingsgezindheid en die moties van wantrouwen moeten alleen in uitzonderlijke gevallen gegeven worden. Dan kunnen politici in rust hun besluiten nemen en niet vanuit de continue stress dat de pers en kamerleden ze op de hielen zitten en om het minste of geringste koppen zullen moeten rollen.
  donderdag 7 april 2022 @ 10:49:02 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204357036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:43 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Omdat hij dan de volgende dag naar de Kamer was geroepen en mensen hadden geroepen dat hij zou moeten aftreden. Ik begrijp het ook niet, veel van die Kamerleden zijn zelf ouder, hoe gaan ze om met hun eigen kinderen? Ook op die manier?
Ja dat risico was er. Maar nu hij erover gelogen heeft is dat risico nog groter.
pi_204357038
quote:

[..]
Grapperhaus kreeg alleen een motie van wantrouwen van FvD, PVV en Kamerleden Van Haga, Krol en Van Kooten-Arissen. Als nu de steun ook zo mager is, hoeft hij blijkbaar ook niet weg.
pi_204357059
quote:

[..]
Coalitie zal de rijen wel gesloten houden. Die gaan zich nu niet in een kabinetscrisis storten.
pi_204357073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Coalitie zal de rijen wel gesloten houden. Die gaan zich nu niet in een kabinetscrisis storten.
Er komt geen kabinetscrisis als De Jonge weg moet. De Jonge is geen vice-premier meer, het CDA heeft geen enkele reden om uit het kabinet te stappen als De Jonge weg moet.
  donderdag 7 april 2022 @ 10:54:49 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204357088
Wat een geleuter :')
pi_204357092
Het land is in crisis en we doen moeilijk over die ene blunder van 20 miljoen. Ik denk dat de avondklok, winkelsluiting, sporten onmogelijk maken etc. meer schade heeft veroorzaakt.

Ik snap hier weinig van. Is dit de bedoeling van de oppositie? Om.stoelpoten om te zagen?
pi_204357105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:54 schreef Hexagon het volgende:
Wat een geleuter :')
Ja, dit hele debat gaat natuurlijk nergens over. Eigenlijk hadden ze beter wat schriftelijke vragen op kunnen stellen, zodat De Jonge gewoon gelijk kon beginnen. Inhoudelijk is er natuurlijk eigenlijk niet veel te zeggen en toch komen er 17 sprekers langs.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 april 2022 @ 10:57:17 #229
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204357106
Wat is die J21'er aan het raaskallen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 april 2022 @ 10:58:07 #230
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204357117
Ow, bij het "afronden" komt hij eindelijk bij zijn punten.... :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204357119
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:55 schreef pretpletter het volgende:
Het land is in crisis en we doen moeilijk over die ene blunder van 20 miljoen. Ik denk dat de avondklok, winkelsluiting, sporten onmogelijk maken etc. meer schade heeft veroorzaakt.

Ik snap hier weinig van. Is dit de bedoeling van de oppositie? Om.stoelpoten om te zagen?
Het gaat niet om die 20 miljoen, het gaat om het liegen. Dat is het opvallende: De Jonge heeft gelogen over iets waar hij echt niet over zou vallen, wat hem zelfs niet echt verweten zou worden door de grote meerderheid.
pi_204357132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Natuurlijk. Ze zullen elkaar krampachtig vasthouden. Genoeg lijken in de kast en ministers die al bevuild zijn.
pi_204357135
Poppenkast. Tijd voor de Wilders Show.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 april 2022 @ 11:00:21 #234
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204357147
Het debat schorsen voor felicitaties. :')
  donderdag 7 april 2022 @ 11:00:42 #235
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204357151
quote:

[..]
Misschien ook wel de arrogantie, hij denkt dat hij er wel mee weg komt.
In de praktijk blijkt vaak dat de lijdensweg alleen maar langer wordt en de leugens opstapelen.
pi_204357152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er komt geen kabinetscrisis als De Jonge weg moet. De Jonge is geen vice-premier meer, het CDA heeft geen enkele reden om uit het kabinet te stappen als De Jonge weg moet.
Dan kunnen ze hem toch gewoon slachtofferen?
pi_204357161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
Het debat schorsen voor felicitaties. :')
pi_204357166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat niet om die 20 miljoen, het gaat om het liegen. Dat is het opvallende: De Jonge heeft gelogen over iets waar hij echt niet over zou vallen, wat hem zelfs niet echt verweten zou worden door de grote meerderheid.
Liegen lijkt een soort tweede natuur te zijn van Hugo de Jonge. Ik blijf er bij. Deze man is ongeschikt. Kan beter ergens mensen inferieure keukens in de maag splitsen.
  donderdag 7 april 2022 @ 11:02:14 #239
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204357167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:59 schreef Zipportal het volgende:
Poppenkast. Tijd voor de Wilders Show.
Announce Geert
pi_204357171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan kunnen ze hem toch gewoon slachtofferen?
Ja, dat kan ook wel op zich. De vraag is dus hoeveel krediet De Jonge heeft. In december werden er door de oppositie nog vrij massaal complimenten aan hem uitgedeeld voor zijn werk in de crisis.

En coalitiepartijen bedenken daarnaast ook dat als je nu De Jonge makkelijk laat vallen, het de volgende keer ook een partijgenoot kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')