‘We’re running out of tickets’quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:05 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Zouden we het vandaag nog weten?
Misschien vanmiddag, of als het Duncan ‘soon’ is dan over een jaartje ofzoquote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:05 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Zouden we het vandaag nog weten?
Normaal tweeten is er niet meer bijquote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:17 schreef Jason22 het volgende:
[..]
‘We’re running out of tickets’![]()
Of ‘We’re running out of time.
Om 13:44 en 13:54, kan je ze direct achter elkaar door kijken.quote:
Ik denk dat allebei de filmpjes om 14:00 klaar zijn en het dan op social media komt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:35 schreef Jason22 het volgende:
13:44, dat moet een geheime aanwijzing zijn.
Op basis van het er aantal rustigere nummers (3 in onze helft, met S10, en wat meer in de tweede helft), het feit dat ze deze willen spreiden, en het feit dat nummers die hoog bij de bookmakers staan over het algemeen later komen, verwacht ik iets tussen 6e of 8e.quote:
Volgens mij begint dan die minuut aftellen van Youtubequote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:35 schreef Jason22 het volgende:
13:44, dat moet een geheime aanwijzing zijn.
Een bloedbad weet ik niet, maar behalve Polen en Zweden heb ik elk ander land in de 2e HF als non-qualifier bestempeld zien worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:58 schreef molloot200 het volgende:
Iedereen is in die youtube dingen aan het roepen dat semi 2 een bloedbad is maar ik vind ze beide niet echt een bloedbad? Ik vind ze zelf best wel gelijk qua niveau eigenlijk
Ik denk dat in de tweede semi de inzendingen wat meer aan elkaar gewaagd zijn, en dat er tussen bijvoorbeeld nummer 6 en nummer 14 niet zo veel verschil zit. In de eerste semi is dat Portugal versus Denemarken ofzo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:58 schreef molloot200 het volgende:
Iedereen is in die youtube dingen aan het roepen dat semi 2 een bloedbad is maar ik vind ze beide niet echt een bloedbad? Ik vind ze zelf best wel gelijk qua niveau eigenlijk
2017 --> Oostenrijk - Nathan Trent - Running On Airquote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:08 schreef NailQueen het volgende:
Ja k#t. Ik ben gewoon aan het werk. Ondertussen maar even in de gaten houden (log nu ook even stiekem in)
Enige hoop wat ik heb is dat Twan van nieuwehuijzen er bij betrokken is. Die gaat ons toch niet op de tweede positie zetten?
Wanneer was de laatste keer dat een land doorging vanaf de tweede positie? Wat ik me kan herinneren was dat in 2014 met Cheesecake van Wit-Rusland. Maar correct me if i'm wrong.
Mja, ik vind het denk ik pas een "bloodbath semi" als er n of meerdere nummers in de ene semi niet kwalificeren die dat in de andere gemakkelijk hadden gedaan. Zoals Kroati van vorig jaar. Zo zie ik het op dit moment (nog) niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:03 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Een bloedbad weet ik niet, maar behalve Polen en Zweden heb ik elk ander land in de 2e HF als non-qualifier bestempeld zien worden.
Voor de eerste halve finale lijken me er wat meer zekerheden.
Maar qua niveau verschilt het niet al te veel inderdaad.
In de semi’s zijn de tweede startposities niet zo’n drama, zij het dat ze recentste edities liever leken te beginnen met een vlot liedje met kwalificatiekansen en dan als vierde iets echt goeds, en daar tussenin, met name als 2e echte rommel, dus dat is niet bevorderlijk voor de statistieken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:08 schreef NailQueen het volgende:
Ja k#t. Ik ben gewoon aan het werk. Ondertussen maar even in de gaten houden (log nu ook even stiekem in)
Enige hoop wat ik heb is dat Twan van nieuwehuijzen er bij betrokken is. Die gaat ons toch niet op de tweede positie zetten?
Wanneer was de laatste keer dat een land doorging vanaf de tweede positie? Wat ik me kan herinneren was dat in 2014 met Cheesecake van Wit-Rusland. Maar correct me if i'm wrong.
Dan is er wel een kans dat je begint met een live-on-tapequote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In de semi’s zijn de tweede startposities niet zo’n drama, zij het dat ze recentste edities liever leken te beginnen met een vlot liedje met kwalificatiekansen en dan als vierde iets echt goeds, en daar tussenin, met name als 2e echte rommel, dus dat is niet bevorderlijk voor de statistieken.
Dus dan krijg je iets als
1. Oekrane (niet alleen een vlot liedje uiteraard)
2. Bulgarije
3. Zwitserland
4. Moldavi
Voor de tweede semi wordt dit wel een stuk lastiger trouwens.
In het geval van Oekrane verwacht ik sowieso toch wel dat ze iets van een aankondiging willen doen. Om die nou plompverloren als vierde te doen, tussen Letland en Zwitserland ofzo is ook een beetje suf.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dan is er wel een kans dat je begint met een live-on-tape
Ja dan zou je er misschien wel beter mee kunnen beginnen, kan niet zo goed inschatten wat ze liever hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In het geval van Oekrane verwacht ik sowieso toch wel dat ze iets van een aankondiging willen doen. Om die nou plompverloren als vierde te doen, tussen Letland en Zwitserland ofzo is ook een beetje suf.
Die Twan lijkt me een integere vent, dus dan is er ook het risico dat hij in het kader van 'objectief blijven' Nederland juist op de kutste positie zet. We gaan het wel zienquote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:08 schreef NailQueen het volgende:
Ik krijg ook steeds meer het gevoel van openen met Oekrane. Live-on-tape of niet, dat wordt een moment. Het zou gewoon gaaf zijn als begin en het nummer zou ook gewoon een opener knnen zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In het geval van Oekrane verwacht ik sowieso toch wel dat ze iets van een aankondiging willen doen. Om die nou plompverloren als vierde te doen, tussen Letland en Zwitserland ofzo is ook een beetje suf.
Ik denk dat een eerste startplek ook de enige manier is om de situatie op dat moment het best zijn plek te geven, wat die situatie ook moge zijn. Het is toch een soort van elephant in the room dat wel geadresseerd moet worden terwijl je het liefst meteen los gaat met het feest.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik krijg ook steeds meer het gevoel van openen met Oekrane. Live-on-tape of niet, dat wordt een moment. Het zou gewoon gaaf zijn als begin en het nummer zou ook gewoon een opener knnen zijn.
Hier zapt waarschijnlijk vrij veel volk weg in dat stuk tussen Oekrane en Letland. Dan zou ik in elk geval Nederland en Bulgarije omwisselen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 11:47 schreef Cee het volgende:
Mijn duit in het zakje…
1. Oekrane
2. Litouwen
3. Sloveni
4. Bulgarije
5. Zwitserland
6. Albani
7. Letland
8. Nederland
9. Moldavi
10. ijsland
11. Noorwegen
12. Portugal
13. Kroati
14. Denemarken
15. Armenie
16. Griekenland
17. Oostenrijk
Frits Huffnagel is het met deze mensen eens.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 12:18 schreef molloot200 het volgende:
Ik dacht dat ik wel op de Tweet van Eurovision kon reageren dat ik dacht dat Oekrane wel moest openen door inderdaad die "elephant in the room" zoals @:Cee hem zo mooi noemt, maar inmiddels ben ik in een discussie verstrengeld geraakt met aan de ene kant een argument "Op deze manier kan Oekrane het best zich terugtrekken" (wat) en aan de andere kant "dat het nummer van Oekrane niet uniek genoeg is en al 100 keer gedaan is en daarom geen goed openingsnummer is en Albani wel" (wat x2)
Je snapt t niet zekerquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De eerste halve finale wordt niet met een feestje afgesloten. Raar
OG3NE en Waylon hebben hier trauma’s vanquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:50 schreef TheVulture het volgende:
Moldavie daarna is wel weer jammer qua stelen van de aandacht
quote:
Dit liedje had ik nog niet eens beluisterd, maar klinkt zo wel leuk!quote:
Ongetwijfeld, daarom ook mijn mening dat daar de show pas echt begint.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:58 schreef TheVulture het volgende:
Oekrane als 6e lijkt me in ieder geval de bevestiging dat we na 5 landen een kleine pauze krijgen, zodat de presentatoren een extra aankondiging kunnen doen.
Laatste bijvoorbeeld. Armeni krijgt na een paar mindere jaren toch ook opzichtig hulp?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:01 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Tja, waar hadden ze het liedje dan neer moeten zetten?
Eens, maar post niet geliked (het is ook wel een keer mooi geweest).quote:
Jaquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:04 schreef Fred_B het volgende:
Tsjechi dus naar de finale, mooi voor ze.
Like counter is wel weer goed bijgewerktquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Eens, maar post niet geliked (het is ook wel een keer mooi geweest).
Ja, je zat zo fanatiek mee te typen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Like counter is wel weer goed bijgewerkt
Nou ja, Letland stond ook ooit als laatste in een halve finale (Triana Park) en viel nogal door de mand door live zang, dus zie Tsjechi nu niet per se als automatische qualifierquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:04 schreef Fred_B het volgende:
Tsjechi dus naar de finale, mooi voor ze.
Ja, dat zag ik ook totaal niet aankomen. Ik dacht dat die na de Tiktok-hype en zo wel wat later in de volgorde geplaatst zou worden (zeker ook als duwtje in de rug na jarenlang geen finale).quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:14 schreef Em31 het volgende:
Letland als tweede had ik eerlijk gezegd niet echt aan zien komen. EBU wil van de pussy af
De Toppers kennen we ook nogquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:13 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nou ja, Letland stond ook ooit als laatste in een halve finale (Triana Park) en viel nogal door de mand door live zang, dus zie Tsjechi nu niet per se als automatische qualifier
snap nog steeds die zweedse hype niet rondom Shallow2.0quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:10 schreef Fred_B het volgende:
Zweden op een erg goede startpositie kan een excuus zijn om ze in de finale voor Itali te zetten als ze eerste helft loten in de finale, en bijvoorbeeld Oekrane en Polen dat ook doen.
Ja, maar eerst wel mee om 7e-8e-9e-10e plek dacht ik, en nu kan het weleens wat meer worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De Toppers kennen we ook nog![]()
Maar Tsjechi deed toch sowieso wel mee om kwalificatie?
Lithuania Q want dan krijg ik bitterballen van jouquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:24 schreef Fred_B het volgende:
🇦🇱 Albania Q
🇱🇻 Latvia NQ
🇱🇹 Lithuania NQ
🇨🇭 Switzerland NQ
🇸🇮 Slovenia NQ
🇺🇦 Ukraine Q
🇧🇬 Bulgaria NQ
🇳🇱 Netherlands Q
🇲🇩 Moldova Q
🇵🇹 Portugal Q
🇭🇷 Croatia Q
🇩🇰 Denmark NQ
🇦🇹 Austria Q
🇮🇸 Iceland NQ
🇬🇷 Greece Q
🇳🇴 Norway Q
🇦🇲 Armenia Q
Zoiets? De nummer 10 is nu Kroati, dat kan ook prima iets anders worden.
Ja, die mogen sowieso niet meer dan 11e wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Lithuania Q want dan krijg ik bitterballen van jou
Zou dat niet meer schade hebben voor degene na Moldavi? (NL kwam ook na Moldavi in 2018)quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:30 schreef Em31 het volgende:
Ik zie al helemaal dat Waylon-scenario weer voor me, dat Moldavi weer een gekkenhuis wordt na S10 en het perscentrum weer ontploft
Ik vrees een beetje voor Belgie, al hoop ik wel dat ze zich kwalificeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:31 schreef Fred_B het volgende:
🇫🇮 Finland Q
🇮🇱 Israel NQ
🇷🇸 Serbia Q
🇦🇿 Azerbaijan Q
🇬🇪 Georgia NQ
🇲🇹 Malta NQ
🇸🇲 San Marino NQ
🇦🇺 Australia Q
🇨🇾 Cyprus Q
🇮🇪 Ireland NQ
🇲🇰 North Macedonia NQ
🇪🇪 Estonia Q
🇷🇴 Romania NQ
🇵🇱 Poland Q
🇲🇪 Montenegro NQ
🇧🇪 Belgium Q
🇸🇪 Sweden Q
🇨🇿 Czech Republic Q
Deze is een stuk lastiger. Alleen voor Ierland en Noord-Macedoni lijkt het me echt onmogelijk worden. En Malta kan best < 10 punten bij het publiek scoren waardoor hun 7e plaats ofzo bij de vakjury opeens waardeloos is, dus daar ga ik maar even vanuit.
Of andersom: een staande ovatie voor S10 en dan moet Moldavie erna.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:30 schreef Em31 het volgende:
Ik zie al helemaal dat Waylon-scenario weer voor me, dat Moldavi weer een gekkenhuis wordt na S10 en het perscentrum weer ontploft
Ik vrees ook wel een beetje voor Belgi. En denk dat San Marino wellicht nog doorgaat in plaats van Australi of Azerbeidzjan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:31 schreef Fred_B het volgende:
🇫🇮 Finland Q
🇮🇱 Israel NQ
🇷🇸 Serbia Q
🇦🇿 Azerbaijan Q
🇬🇪 Georgia NQ
🇲🇹 Malta NQ
🇸🇲 San Marino NQ
🇦🇺 Australia Q
🇨🇾 Cyprus Q
🇮🇪 Ireland NQ
🇲🇰 North Macedonia NQ
🇪🇪 Estonia Q
🇷🇴 Romania NQ
🇵🇱 Poland Q
🇲🇪 Montenegro NQ
🇧🇪 Belgium Q
🇸🇪 Sweden Q
🇨🇿 Czech Republic Q
Deze is een stuk lastiger. Alleen voor Ierland en Noord-Macedoni lijkt het me echt onmogelijk worden. En Malta kan best < 10 punten bij het publiek scoren waardoor hun 7e plaats ofzo bij de vakjury opeens waardeloos is, dus daar ga ik maar even vanuit.
Beide lijkt me niet ideaalquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:30 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Zou dat niet meer schade hebben voor degene na Moldavi? (NL kwam ook na Moldavi in 2018)
Daar gaan we voorquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:34 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Of andersom: een staande ovatie voor S10 en dan moet Moldavie erna.
Aan de startpositie zal het niet liggen. Als ze klaar zijn, gaan binnen 8 minuten de stemlijnen al open, dus dan ligt het nog vers in het geheugen. En bij de jury moet het wel goedkomen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:32 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik vrees een beetje voor Belgie, al hoop ik wel dat ze zich kwalificeren.
Dan moet het er wel wat minder amateuristisch uitzien bij Moldavi dan die laatste liveversie, dat was niet veel. Maar het geeft ook niet, De Diepte is niet een inzending waar het perscentrum bij ontploft. Het kan nu in elk geval goed contrasteren en zit niet te ver aan het begin. Dan moet de finale halen toch mogelijk zijn... zou je zeggen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:30 schreef Em31 het volgende:
Het zou me verbazen van niet, of ze moet ineens helemaal vals gaanquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dan moet het er wel wat minder amateuristisch uitzien bij Moldavi dan die laatste liveversie, dat was niet veel. Maar het geeft ook niet, De Diepte is niet een inzending waar het perscentrum bij ontploft. Het kan nu in elk geval goed contrasteren en zit niet te ver aan het begin. Dan moet de finale halen toch mogelijk zijn... zou je zeggen.
Australi, Azerbeidzjan, Polen en Belgi is wat veel van hetzelfde inderdaad. Dat moet dan echt van de jury komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:34 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Ik vrees ook wel een beetje voor Belgi. En denk dat San Marino wellicht nog doorgaat in plaats van Australi of Azerbeidzjan.
Het is wel een jurynummer inderdaad, dus laten we hopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Aan de startpositie zal het niet liggen. Als ze klaar zijn, gaan binnen 8 minuten de stemlijnen al open, dus dan ligt het nog vers in het geheugen. En bij de jury moet het wel goedkomen.
Ik zie Azerbeidzjan gewoon nog steeds niet kwalificerenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:31 schreef Fred_B het volgende:
🇫🇮 Finland Q
🇮🇱 Israel NQ
🇷🇸 Serbia Q
🇦🇿 Azerbaijan Q
🇬🇪 Georgia NQ
🇲🇹 Malta NQ
🇸🇲 San Marino NQ
🇦🇺 Australia Q
🇨🇾 Cyprus Q
🇮🇪 Ireland NQ
🇲🇰 North Macedonia NQ
🇪🇪 Estonia Q
🇷🇴 Romania NQ
🇵🇱 Poland Q
🇲🇪 Montenegro NQ
🇧🇪 Belgium Q
🇸🇪 Sweden Q
🇨🇿 Czech Republic Q
Yup, je proeft in alles dat Moldavie wel de klapper is van de eerste helft qua lied en performancequote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:30 schreef Em31 het volgende:
Oekrane hoeft bij wijze van spreken alleen maar op het podium te verschijnen om al de klapper van de eerste helft te worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, je proeft in alles dat Moldavie wel de klapper is van de eerste helft qua lied en performance
Het is hier gewoon lastig in te schatten. Zweden, Polen en Estland kunnen we in beton gieten als qualifiers. Finland, Belgi en Tsjechi schrijven we ook vast met pen op. Zoiets als Servi heeft niet zo’n last van de startpositie, want uniek en memorabel genoeg, dus dat zal ook wel doorgaan. Maar daarna ligt de lat echt heel laag, en zijn veel liedjes redelijk gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik zie Azerbeidzjan gewoon nog steeds niet kwalificerenLiedje geeft geen hook, man kan het gevoel van het nummer totaal niet overbrengen, betere ballads achtige komen erna (AUS, BEL, POL)... Voor mij is 4e "the final nail in the coffin" eigenlijk.In plaats daarvan zou ik dan kijken naar San Marino, Georgi, Montenegro of Malta.
Maar nu hebben ze wel al live-on-tapes liggen waarvan ze toch wel weten wat een beetje goed klonk en wat niet, ze zullen geen echte carcrash (op basis van de live-on-tape) op de laatste plek van de semi zettenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:13 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nou ja, Letland stond ook ooit als laatste in een halve finale (Triana Park) en viel nogal door de mand door live zang, dus zie Tsjechi nu niet per se als automatische qualifier
Ja ok, maar ik probeer die politieke effecten toch maar zoveel mogelijk weg te denken...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Oekrane hoeft bij wijze van spreken alleen maar op het podium te verschijnen om al de klapper van de eerste helft te worden.
Dat kun je wel proberen, maar dat is niet realistisch. Eurovisie is altijd een combinatie van het nummer, de performance, de gunfactor, andere omstandigheden. En die andere omstandigheden zijn er nu eenmaal. Het nummer is trouwens ook niet echt slechter of minder energiek dan Moldavi.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik probeer die politieke effecten toch maar zoveel mogelijk weg te denken...
Dat wordt zonder Georgi en San Marino denk ik ook wel als meh ervaren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:14 schreef molloot200 het volgende:
Malta kan tussen Georgi en San Marino wel eens heel erg als "meh" worden ervaren
Uiteindelijk gaat het niet om de kwaliteit. Schijnt. Ze zeggen gewoon dat het er omgaat "dat elk nummer zo veel mogelijk de unieke kant van zichzelf kan laten zien".quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:05 schreef BillDauterive het volgende:
Mooi lijstje, maar wat kan je hier dan precies uit halen?
Wordt Nederland gematst en Kroati juist niet? Of zendt Nederland gewoon meer kwaliteit in, waardoor de kans dat je later moet optreden, hoger is?
Bulgarije moet als 7de starten, maar is opvulling tussen twee favorieten in de eerste helft van die semi. Later beginnen is in dit geval ook niet beter.
Vorig jaar mochten ze niet klagen, toen zaten ze tussen twee acts die net wel/net niet zouden kwalificeren. Uiteindelijk trok Kroati terecht aan het kortste einde. Maar het is niet altijd even eerlijk inderdaad.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:22 schreef molloot200 het volgende:
En Kroati had ik al wel een beetje door, die hebben sinds 2017 alleen nog maar 2e helft in de semi getrokken, en kregen toen altijd plek 10, 11 of 12. Beetje oneerlijk wel in mijn ogen.
Tja, je wil de favorieten uit die semi niet naaien door te vroeg neer te zetten. Nederland zou vanaf plek 2 of 3 ook wel kwalificeren, maar daar komt veel meer kritiek op, dan wanneer je er een Kroati neerzet. Dit wordt ook een beetje een self-fulfilling prophecy. Omdat plek 2 of 3 gezien wordt als ongunstige plek, zetten ze er landen neer die toch niet doorgaan, waardoor plek 2 of 3 ongunstig blijft.quote:Uiteindelijk gaat het niet om de kwaliteit. Schijnt. Ze zeggen gewoon dat het er omgaat "dat elk nummer zo veel mogelijk de unieke kant van zichzelf kan laten zien".
Ik denk dat Tsjechi wel een iets "vriendelijker" liedje is voor de gemiddelde luisteraar om op te stemmen dan Denemarken van vorig jaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:34 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd of Tsjechi nou wel doorgaat. Denemarken lukte het vorig jaar vanaf dezelfde positie niet.
Voordelig geloot is relatief natuurlijk, de 2e startpositie van de tweede starthelft is nog altijd beter dan de 7e startpositie van de eerste starthelft. Daarom is het ook een onzinstatistiek om dat op n hoop te gooien.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:22 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het niet om de kwaliteit. Schijnt. Ze zeggen gewoon dat het er omgaat "dat elk nummer zo veel mogelijk de unieke kant van zichzelf kan laten zien".
En Kroati had ik al wel een beetje door, die hebben sinds 2017 alleen nog maar 2e helft in de semi getrokken, en kregen toen altijd plek 10, 11 of 12. Beetje oneerlijk wel in mijn ogen.
Dat Nederland de andere kant van de munt kreeg in de semi is ook vrij duidelijk als je de noteringen van Nederland in een bepaalde helft ziet:
2013: plek 8 (loting: ergens tussen plek 1-8)
2014: plek 14 (loting: ergens tussen plek 9-16)
2015: plek 4 (loting: ergens tussen plek 1-8)
2016: plek 6 (loting: ergens tussen plek 1-9)
2017: plek 6 (loting: ergens tussen plek 1-9)
2018: plek 8 (loting: ergens tussen plek 1-9)
2019: plek 16 (loting: ergens tussen plek 10-18)
2022: plek 8 (loting: ergens tussen plek 1-9)
Als je dat dan zo ziet, wordt Nederland echt altijd best voordelig geloot. Slechts n keer bij de eerste helft van de desbetreffende helft () en dat was eigenlijk niet voor niks (Trijntje
). Verder heeft Nederland altijd echt supergoede lotingen gehad.
We hebben in de semi blijkbaar altijd een even getal als onze loting valt me nu op, even een random fact.
De eerste helft van de 1e halve finale heb ik best aardig gegokt, maar bij de rest zat er flink naastquote:Op woensdag 23 maart 2022 19:41 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb wel zin om te puzzelen. Waarschijnlijk wordt dit hem toch niet, maar wat kan mij het schelen
1e halve finale:
Eerste deel:
1. Albanie (om gelijk te beginnen met een knaller)
6. Oekraine
8. Nederland
9. Moldavie
Tweede deel:
12. Denemarken
16. Noorwegen
Tweede halve finale:
Eerste deel:
3. Servie
5. Georgie
Tweede helft:
13. Roemenie
Albanie en Australie lijken mij goede openers, maar Finland zou ook een goede optie zijn.
Dit vind ik ook erg jammerquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:14 schreef Em31 het volgende:
Letland als tweede had ik eerlijk gezegd niet echt aan zien komen. EBU wil van de pussy af
Mooie aanvullingquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voordelig geloot is relatief natuurlijk, de 2e startpositie van de tweede starthelft is nog altijd beter dan de 7e startpositie van de eerste starthelft. Daarom is het ook een onzinstatistiek om dat op n hoop te gooien.
Daarbij geldt in de semi sowieso dat het niet zo veel uitmaakt vanaf welke plek een goed lied zich sowieso wel kwalificeert voor de finale (N.B. naar mijn mening zetten ze dit jaar de goede platen onnodig ver naar achteren in met name de eerste starthelften). Het gaat juist om de finale waar het echt verschil kan maken. En dan wil ik ook nog toevoegen dat je beter een kwalitatieve analyse kan maken dan kwantitatief. En dan komen we voor Nederland op het volgende:
2013: matig, direct na de lange break en voor de Roemeense Cezar die alle aandacht trok. Wel de laatste van de eerste starthelft.
2014: zeer goed, na Nederland was de show voor veel kijkers klaar omdat ze hun winnaar hadden gezien.
2015: helaasch
2016: zeer slecht. Slow Down als rustpunt in de show om kwart over negen laten zingen is een gnante keuze.
2017: slecht. OG3NE moest als 6e na meerdere flopinzendingen, en vlak voor de Moldavische feestact die iedereen wakker schudde en het officieuze begin van de show markeerde.
2018: matig. Waylon kwam laat in de show, maar met Ierland als opvulmateriaal tussen Toy en Fuego.
2019: zeer goed, als n-na-laatste van de eerste starthelft tussen allerlei onbenullige dingen.
Conclusie: tenzij we een potentieel winnend liedje sturen, zijn we nooit gematst.
Schijnbaar is het echt een groot podium. Moldavi komt met een trein toch ? (Als dat geen grap is), waarom geen huis?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:38 schreef molloot200 het volgende:
Toch blijft Armeni als afsluiter maar in m'n hoofd zittenHet is zo'n random keuze. Zou het te maken hebben met een grote prop wat langer duurt om daarna het podium te legen o.i.d.? Krijgen we daar op het podium in Turijn ook een soort Up huis live in de zaal?
Ik zou er niet te veel achter zoeken. Noorwegen en Zweden zijn de logische publiekswinnaars van de tweede helften, en daarna volgt steeds nog een vlotte afsluiter uit een land dat wel een beetje hulp kan gebruiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:38 schreef molloot200 het volgende:
Toch blijft Armeni als afsluiter maar in m'n hoofd zittenHet is zo'n random keuze. Zou het te maken hebben met een grote prop wat langer duurt om daarna het podium te legen o.i.d.? Krijgen we daar op het podium in Turijn ook een soort Up huis live in de zaal?
Dit precies. Overall is het een goeie running order, alleen Armeni is wel echt een vage beslissing als ze niet een grote prop hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:38 schreef molloot200 het volgende:
Dit soort feitjes vind ik leukquote:
Ik denk dat als de EBU Oekrane niet wil laten winnen, dat ze dan eerder voor iets als een onopvallende 7e startpositie gaan, zoals Malta vorig jaar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:40 schreef molloot200 het volgende:
Oekrane zie ik ze er nog wel in gooien als openerMaar goed, eerst nog maar eens zien wat er vanavond bij welke helft nog bij komt.
Sam Ryder nietquote:Op donderdag 12 mei 2022 17:33 schreef Em31 het volgende:
Als Zweden en Polen vanavond ook nog de eerste helft loten hebben ze een groot probleem
Oooh, die tijd houd ik gemakkelijk vol (ok behalve die van 2016 dan maar dat zijn ver vervlogen tijden, Twan is veel efficinterquote:Op donderdag 12 mei 2022 17:25 schreef koffieleuk het volgende:
Handig wel, overzichtje van de tijdstippen waarop de running order voor de finale bekend werd
[ twitter ]
En dan het genot van landen als Servi, Moldavi en Australi in de Top 10quote:
Oh nee Australi mag heel erg eerste helft trekken alsjeblieftquote:Op donderdag 12 mei 2022 17:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En dan het genot van landen als Servi, Moldavi en Australi in de Top 10
Waar?quote:
Had m eerst gepost zonder link, ninja-edit gespot dusquote:Op donderdag 12 mei 2022 23:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Waar?
Grapje de YouTube deed het niet denk ik
Jazekerquote:Op donderdag 12 mei 2022 23:48 schreef Momo het volgende:
Domi kan wel eens gaan openen als ze 1de helft zo trekken
Of Noorwegen, is ook echt een leuke openerquote:Op donderdag 12 mei 2022 23:55 schreef Jason22 het volgende:
Tsjechi zal dan wel openen. Jammer, had gehoopt op een van de favorieten (Oekrane of Spanje).
Zwitserland al eerste gelukkig, maar voor de verdeling beter dat Sheldon de eerste loot ja.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:59 schreef lashatumbai het volgende:
Niet alle mannelijke dramatische ballads in de tweede helft (alleen Australi nog)
yesquote:Op donderdag 12 mei 2022 23:59 schreef Momo het volgende:
Running order rond 01:30 bekend waarschijnlijk toch?
Vorig jaar was de tweede helft ZOOOO sterk, dat maakte echt die show. Nu wordt het inderdaad echt een snoozefestquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:02 schreef Momo het volgende:
Finland eerste helft, tweede helft vooral een snooze fest tot nu toe
Jahaaa. Opende net de livestream waarin hij net ging loten. Persoonlijk vind ik 2de helft wel leuk, iets om naar uit te kijken. Ik ben groot fan van Stefan, geweldig leuk nummer en dito zanger!quote:
Nederland is het met je eensquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:15 schreef Veravision het volgende:
[..]
Jahaaa. Opende net de livestream waarin hij net ging loten. Persoonlijk vind ik 2de helft wel leuk, iets om naar uit te kijken. Ik ben groot fan van Stefan, geweldig leuk nummer en dito zanger!
Voor Polen, Griekenland, Azerbeidjan en Australie wordt het wel vechten voor een goed plekje dan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:17 schreef Momo het volgende:
Tweede helft voor Sheldon, wordt een lastige opdracht voor Twan straks, alle ballads naar de tweede helft
Straks eindigen we met een ballad, dat zou wel echt karig wezen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:17 schreef Momo het volgende:
Tweede helft voor Sheldon, wordt een lastige opdracht voor Twan straks, alle ballads naar de tweede helft
DAT KAN NIET MEER MISGAANquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:18 schreef lashatumbai het volgende:
Als Zweden nu eerste helft loot, dan is UK de enige van de echte kanshebbers in de tweede helft
Twan gooit briefjes op de grond en dat is gewoon de volgordequote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:20 schreef Meridiaan het volgende:
@:Momo ze zijn echt niet om 01:30 uur klaar met die volgordes hoor
Roemenie en Servie moeten nog beide helften hebben nog 1 plekquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:24 schreef Greys het volgende:
Roemeni nog niet geloot? Als die 1e helft loot (Sorry val er net in) gaan ze of die of Frankrijk als eerste zetten gok ik.
Dank! Zweden trok 2e?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Roemenie en Servie moeten nog beide helften hebben nog 1 plek
Hm... Terwijl de omroep dreigt niet meer deel te nemen?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:24 schreef Greys het volgende:
Roemeni nog niet geloot? Als die 1e helft loot (Sorry val er net in) gaan ze of die of Frankrijk als eerste zetten gok ik.
Oeh. Dan kon het echt nog weleens een Cornelia Sam splitscreen gaan worden zaterdagavond.quote:
Dat was Macedoni toch met die vlag? Of dreigt Roemeni ook al?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:24 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Hm... Terwijl de omroep dreigt niet meer deel te nemen?
Eerst Ronela als opener en dan Chanel? De bopfans worden dan weer boosquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:26 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik weet dat ze het niet gaan doen vanwege de favorietenstatus, maar Spanje zou wel echt de perfecte opener zijn om de avond goed af te trappen.
Roemeni was dat, maar meer omdat ze al zo lang de finale niet haalden en de kijkcijfers daalden, zie het WRS-topique.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was Macedoni toch met die vlag? Of dreigt Roemeni ook al?
Hahaha ja! En nee dat doen ze niet want dan slopen de Spanjaarden de hele arena nog voor de finale begonnen is.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:26 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik weet dat ze het niet gaan doen vanwege de favorietenstatus, maar Spanje zou wel echt de perfecte opener zijn om de avond goed af te trappen.
Ze hebben zelf de voorronde gesaboteerd dit jaarquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:27 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Roemeni was dat, maar meer omdat ze al zo lang de finale niet haalden en de kijkcijfers daalden, zie het WRS-topique.
Ik voel de Spaanse furie nu al.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerst Ronela als opener en dan Chanel? De bopfans worden dan weer boos
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:25 schreef Momo het volgende:
Voor S10 is het denk ik beter Roemeni dicht bij haar te hebben dan Servi
Ah zo, sorry dacht dat je dat gedreig en geneuzel over Andrea met haar gooien van de vlag bedoelde.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:27 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Roemeni was dat, maar meer omdat ze al zo lang de finale niet haalden en de kijkcijfers daalden, zie het WRS-topique.
Is wel echt zonde, maar ik verwacht nu Roemenie, ook een leuke openerquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja! En nee dat doen ze niet want dan slopen de Spanjaarden de hele arena nog voor de finale begonnen is.
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze hebben zelf de voorronde gesaboteerd dit jaar
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:29 schreef lashatumbai het volgende:
oooh, die tweede helft is echt om te huilen. Werkelijk bijna geen vrolijke nummers
Ja dt sloeg nergens op. Maar goed, het is een bopje en een guilty pleasure dus ik vind het eigenlijk wel leuk dat het erbij zit in de finale.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze hebben zelf de voorronde gesaboteerd dit jaar
eens, maar moet wel zeggen dat ik het optreden van Israel beter vond. Maar liever WRS idd.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Duizend keer liever WRS dan die knakker van Isral.
Jury moest uit 25 acts 15 acts kiezen ofzo, toen zijn er al meteen grote namen met populaire nummers afgevallen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:29 schreef Meridiaan het volgende:
[..]is dat zo
![]()
Misschien hoopten ze dat WRS niet voorbij de halve finale kwam
Dat klinkt wel escandalo inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Jury moest uit 25 acts 15 acts kiezen ofzo, toen zijn er al meteen grote namen met populaire nummers afgevallen.
En die ook echt goed gezongen waren enzo en een paar die supervals waren, waren gewoon door gegaan toen. Dat was zo fishy, ik weet het zeker dat dat niet klopt.
Poeh dan wordt 14-24 nog een saaiere zit hahaquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:32 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Moldavie of Estland die afsluit lijkt mij?
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:30 schreef Fred_B het volgende:
Roemeni als opener, Moldavi als afsluiter van de treinreis van Boekarest naar Chisinau.
De slechtste line up wel echt sinds jaren vind ik persoonlijkquote:
Ik hoop het echt, wel een beetje vroeg voor een plaspauze alleenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:36 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
ik kan me niet anders voorstellen dan dat Zwitserland op de 2de of 3de plek komt hier.
Dit is niet leuk.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:29 schreef lashatumbai het volgende:
Estland gaat het HEEL goed doen denk ik, echt een standout in de tweede helft
Nee, dat beetje uptempo zullen ze wel in het midden doen. Misschien Servi?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:32 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Moldavie of Estland die afsluit lijkt mij?
Ah, ik vind 2017 een stuk minder dan dit. Maar goed, smaken verschillenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:34 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
De slechtste line up wel echt sinds jaren vind ik persoonlijk
2019 was niet heel veel beter hoor... maar toch
Zou ook kunnen. Alleen een afsluiter als Itali 2018 vind ik nooit zo leukquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dat beetje uptempo zullen ze wel in het midden doen. Misschien Servi?
Dan blijven we langer op omdat we dan maar voor de honderdtachtigste keer The Lord of the Rings in zijn geheel gaan kijken of zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:38 schreef Greys het volgende:
Ik heb het snoozefest van de tweede helft zojuist gered. De EBU leest dit vast.
[ twitter ]
Dat zou ik heel erg vinden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik kan mij ook nog wel voorstellen dat ze met Belgie kunnen eindigen.
Uitstekend ideequote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:38 schreef Greys het volgende:
Ik heb het snoozefest van de tweede helft zojuist gered. De EBU leest dit vast.
[ twitter ]
Ja mee eens uiteraard, maar ja, je moet toch wat. En Servi is iets aansprekends aan het eind.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:39 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zou ook kunnen. Alleen een afsluiter als Itali 2018 vind ik nooit zo leukWil gewoon een feestje aan het einde.
Het lied dat het minste reactie kreeg uit de zaal? Ik denk het nietquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Dat zou ik een enorme buzzkill vinden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
2016 was Zweden toch?quote:
Kreeg het zo weinig reactie ja? Oh jee.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:43 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Het lied dat het minste reactie kreeg uit de zaal? Ik denk het niet
We kunnen gissen, maar blijf bij ons! Over 45 minuten maken wij het bekend. MIS HET NIET. WAT EEN SHOWWWWWWWquote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:46 schreef Em31 het volgende:
Momo vertelde mij hier heen te komen en wij luisteren altijd keurig naar haar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |