Aparte zinnen...quote:
Ja 't is ook niet zo dat er nu geen vluchtelingen komen of grondstoffen bij de verkeerde partij komen. Derhalve is je argument afgewezenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Minder vluchtelingen in Europa.
Veiligstellen van basissen nabij grondstoffen.
Ik zie zelfs een pyrrusoverwinning niet meer gebeuren.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Afgaande op de militaire prestaties van Rusland in de afgelopen weken in Oekraïne zou Rusland in een puur conventionele oorlog erg snel het onderspit delven.
Overigens ook wel eens met die column van Rob van Wijk; we moeten de huidige (militaire) steun aan Oekraïne voortzetten en de economische sancties tegen Rusland handhaven. Helaas zullen er nog meerdere steden in Oekraïne waarschijnlijk veranderen in ruïnes en kan Rusland in het 'beste' geval nog een Pyrrusoverwinning eruit persen, maar op de langere termijn kan het land het op meerdere fronten schudden.
Ik lees het niet te zwart wit.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee hij zegt dat het verstandig is om iets van sancties achter de hand te houden zodat je volgende escalatie niet een militaire hoeft te zijn.
Je leest het te zwart wit.
Wel minder.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja 't is ook niet zo dat er nu geen vluchtelingen komen of grondstoffen bij de verkeerde partij komen. Derhalve is je argument afgewezen
Dit is dus exact zwart wit want dat staat nergens in die column.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik lees het niet te zwart wit.
We kunnen ons niet verdedigen tegen een respons van Rusland. Daarom wil hij geen sancties.
We moeten Poetin niet provoceren. De Wijk is duidelijk.
Rob klinkt een stuk genuanceerder in zijn stukjes dan op tv.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is dus exact zwart wit want dat staat nergens in die column.
Nee. Of denk jij dat Polen die 1,5mln vluchtelingen niet gaat doorsturen? Inmiddels zijn al 3mln mensen gevlucht he? En dat worden er meer indien Oekraïne het verliest. En sowieso nu Lviv ook gebombardeerd wordtquote:
Kans dat de Russen uiteindelijk definitief worden teruggeslagen lijkt me nu wel reëel te worden idd. Beetje progressie van de opmars in het zuiden en dat is het wel zo'n beetje. Momentum van de invasie is er uit!quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie zelfs een pyrrusoverwinning niet meer gebeuren.
Uranium voor de Franse kerncentrales.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou kunnen. Wat is er te halen in bijvoorbeeld Mali?
Ik ben voorstander van een goede risicoanalyse voordat je iets doet. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat een no-fly zone precies is wat Rusland zou willen om de algehele dienstplicht en de afgeroepen sancties te verkopen. Of manpads die in verkeerde handen vallen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Goed stukje van Rob de Wijk, een van de weinigen die wel rationeel en zonder al te veel emotie naar dit conflict kan kijken.
Nou nee, in dit geval niet. Er is geen zicht en track meer op.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Ten eerste geven wij het aan het Oekraïense leger, dat is wel wat anders dan een losse rebellengroep.
Dat is niks vergeleken met de terreur die je met een Stinger kunt bewerkstelligen.quote:Daarbij is het de vraag in hoeverre je wil laten leiden door angst.
Een mitrailleur kan ook al voor tientallen of honderden doden zorgen. Kijk maar naar Breivik of wat een aanslag op Utrecht Centraal zou doen...
De Cuba missile crisis was in 1962 en de sancties zijn nu 60 jaar later nog steeds van krachtquote:Op zaterdag 19 maart 2022 00:01 schreef nils7 het volgende:
Stel hè… Oekraïne gaat morgen in op de, bizarre, eisen van Rusland en geeft de helft van Oekraïne zowat cadeau en demilitariseert…
Laten we dan de sancties tegen Rusland maandag al vallen of wat is het plan dan?
Goed artikelquote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Goed stukje van Rob de Wijk, een van de weinigen die wel rationeel en zonder al te veel emotie naar dit conflict kan kijken.
Rob is voor sancties tegen Rusland en voor wapenleveranties voor Oekraïnequote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als we zouden doen wat Rob wil, dooft het verzet van Oekraïne langzaam uit.
Zonder wapens voor Oekraïne en sancties op Rusland, keert de status quo gewoon terug. Dan wordt Oekraïne gekneveld en blijft tsaar Poetin zitten.
Maar wel zo veilig voor de NAVO!
Dat is de slimme visie van rubberen Rob. Waarvan ik oprecht denk dat zijn denktank in het Russische geld zit.
De Amerikanen hadden meerdere malen aan Rusland gevraagd of in het legertje dan hen ging aanvallen of daar Russen in zaten en of ze de aanval konden afblazen zodat er geen conflict tussen beide landen zou ontstaan. Rusland heeft van begin tot eind steeds ontkend dat ze betrokken waren.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 00:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik denk echter niet dat Rusland gaat reageren als we bijvoorbeeld drones gaan leveren. Tot is tot nu toe nergens uit gebleken. Amerika bombardeerde in Syrië doodleuk 20 Russische(Wagner) militairen in één keer naar de tering en Rusland deed net alsof haar neus bloedde.
Een rebellengroep in de zandbak, en het Oekraïense leger dat gemotiveerd is om tegen Rusland te vechten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 00:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee, in dit geval niet. Er is geen zicht en track meer op.
En voorlopig worden de wapens toch gestuurd. Dus jouw mening hoort, zoals wel vaker, ergens in de periferie thuis.quote:Dat is niks vergeleken met de terreur die je met een Stinger kunt bewerkstelligen.
Maar goed, ik ben miet de enige die er zo over denkt.
https://www.forbes.com/si(...)dly/?sh=215c911827e6
Kijk de filmpjes van Op1 maar.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 00:07 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Rob is voor sancties tegen Rusland en voor wapenleveranties voor Oekraïne
Tofquote:
- Franse belangen m.b.t. grondstoffen veiligstellen in Mali zelfquote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou kunnen. Wat is er te halen in bijvoorbeeld Mali?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |